En wat brengt dat op? Wat kosten die mensen die je op de keien flikkert?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voer een vlaktax in en schaf alle aftrekposten en subsidies af, kan je al de ambtenaren die bezig zijn met subsidies en controle op de keien flikkeren
Die hoogste inkomens betalen ook verreweg de meeste belasting. Dat is de reden waarom zij relatief meer van een aftrekpost profiteren.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:52 schreef ijdod het volgende:
50% van het kosten (of gemiste inkomsten, zo je wilt) potje van de HRA (zo'n 11 miljard euro) vloeit terug naar de 20% hoogste inkomens.
Dat zou alleen opgaan als iedereen (rijk en arm) een even duur huis zouden hebben; het is dus meer dan alleen relatief. Enige argument er voor is nivellering vanwege het hoge IB tarief. Als dat idd noodzakelijk is hoort dat niet in de HRA thuis. Immers, waarom zou iemand met 4x modaal die een leuke condo huurt, dat voordeel dan niet mogen hebben?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die hoogste inkomens betalen ook verreweg de meeste belasting. Dat is de reden waarom zij relatief meer van een aftrekpost profiteren.
Daar kan je tegenin brengen dat de meeste mensen met een hoog inkomen hun huis voor een groter deel zelf zullen financieren.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:19 schreef ijdod het volgende:
[..]
Dat zou alleen opgaan als iedereen (rijk en arm) een even duur huis zouden hebben; het is dus meer dan alleen relatief. Enige argument er voor is nivellering vanwege het hoge IB tarief.
Dat kan hij doen ja. Maar dat doet persoon 10 soms niet, omdat niet alle persoon 10 achtige figuren VVD'ers zijn en snappen dat ze al die andere mensen ook nodig hebben.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Persoon 10 kan ook gewoon vertrekken, net als in de parabel.
Blijf vooral hopen, bidden, smeken, maar wees je er van bewust dat die 10 procent de helft betalen, dus je minachting voor deze mensen is totaal misplaatstquote:Op donderdag 29 december 2011 13:39 schreef Claudias het volgende:
[..]
Dat kan hij doen ja. Maar dat doet persoon 10 soms niet, omdat niet alle persoon 10 achtige figuren VVD'ers zijn en snappen dat ze al die andere mensen ook nodig hebben.
De besparing op hun loonkosten, overhead, etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:12 schreef betyar het volgende:
[..]
En wat brengt dat op? Wat kosten die mensen die je op de keien flikkert?
Snap je dat barrekening voorbeeld ook?quote:Op donderdag 29 december 2011 12:52 schreef ijdod het volgende:
50% van het kosten (of gemiste inkomsten, zo je wilt) potje van de HRA (zo'n 11 miljard euro) vloeit terug naar de 20% hoogste inkomens. Dan hebben we het over salarissen vanaf zo'n 80k. Lijkt me dat er, zelfs zonder volledige afschaffing, wel een paar miljard te halen zijn. (En ja, ik ben bekend met het barrekening voorbeeld hierboven)
Hahaha de consumptie van de grootverdieners is belangrijker dan het welzijn van mensen.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, en wat denk je dat er gebeurd als je die mensen pakt? Dat geld wat ze dan extra aan de belastingdienst betalen gaan ze niet consumeren. Wat de Nederlandse economie de nek omdraait.
En je hebt het bij de bovenste 20% die sowieso al het grootste deel van de totale belastinginkomsten betaald, en dat wil je verder verhogen?
Wat denk jij dat hoogopgeleiden gaan doen als ze nog meer moeten gaan betalen? Precies, vertrekken.
Waarom toch steeds die vlaktax?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle Subsidies afschaffen en alle aftrekposten weg en dan een vlaktax van laten we zeggen, 25%
Minder belasting voor de hogere inkomens.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die vlaktax?
Die consumptie zorgt ervoor dat er mensen aan het werk blijven ipv dat we weer afglijden in structurele werkeloosheid zoals in de jaren 70 en 80 zijn ontstaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:26 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Hahaha de consumptie van de grootverdieners is belangrijker dan het welzijn van mensen.
Overigens kunnen die hoogopgeleiden nergens heen. Aan meer betalen ga je nergens ontkomen momenteel. Ook niet in de VS.
Jaloezie op mensen en instellingen die subsidie krijgen. Ik vermoed dat Piet een paar keer is afgewezen en dus vindt dat dan niemand een subsidie verdient.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die vlaktax?
Nee, want de HRA wordt afgeschaft in dat plan.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Minder belasting voor de hogere inkomens.
Projectie noem je dat in de psychologie.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jaloezie op mensen en instellingen die subsidie krijgen. Ik vermoed dat Piet een paar keer is afgewezen en dus vindt dat dan niemand een subsidie verdient.
Ik heb een tijd geleden aan tabel gezien waaruit bleek dat bijna alle Nederlanders onder de streep (dus inclusief alle aftrekposten, toeslagen etc.) tussen de dertig en de veertig procent belasting betalen; het verschil tussen mensen die 20.000 euro per jaar verdienen en mensen met een inkomen van een ton bleek niet bijzonder groot.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD is bij die partijen vergeleken het redelijke en gematigd alternatief.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:36 schreef De_Nuance het volgende:
[ afbeelding ]
Premier Roemer en vice-premier Geert komen eraan.
Het klopt, ik heb dat vaak genoeg in slides voorbij zien komen bij fiscale economie.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Sloggi het volgende:
Weet iemand deze tabel (als ik me dit goed herinner) te vinden?
O dat zeker.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD is bij die partijen vergeleken het redelijke en gematigd alternatief.
Ik zie Rutte's nieuwe verkiezingsslogan al voor me: 'VVD; het redelijk alternatief'.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD is bij die partijen vergeleken het redelijke en gematigd alternatief.
Gelukkig zitten er geen copyrights op slogans.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:39 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie Rutte's nieuwe verkiezingsslogan al voor me: 'VVD; het redelijk alternatief'.
Het zal wel linkse retoriek zijn maar ik vind het mogelijk maken van wonen in een te duur huis voor mensen die op zich geen probleem hebben een goedkoper huis te kopen nou niet echt een belangrijke prioriteit als het er op aan komt.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat ook D66 gevallen is voor goedkope linkse retoriek.
30 a 40 procent belasting? Dat haal ik bijna al met me zuip en rook belevingquote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een tijd geleden aan tabel gezien waaruit bleek dat bijna alle Nederlanders onder de streep (dus inclusief alle aftrekposten, toeslagen etc.) tussen de dertig en de veertig procent belasting betalen; het verschil tussen mensen die 20.000 euro per jaar verdienen en mensen met een inkomen van een ton bleek niet bijzonder groot.
In dit licht zou een vlaktaks helemaal niet zo'n vreemd idee zijn. Het zou de huidige situatie veel gemakkelijker maken zonder dat mensen er bijzonder veel op voor- of achteruit gaan.
Weet iemand deze tabel (als ik me dit goed herinner) te vinden?
Ja, maar dat maakt *jouw* uitleg er van niet tot De Waarheid.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snap je dat barrekening voorbeeld ook?
Waarom? Ze hebben nu al veel meer.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat we vroeger onze bed uitkomen en harder werken knul, als je meer wilt moet je beter je best doen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben nu al veel meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |