Ik ben van de partijquote:Op dinsdag 27 december 2011 12:19 schreef borisz het volgende:
* Borisz noteert voor volgende week. De pronokalender in elkaar draaien. Al is de start pas over twee maanden![]()
quote:De Vuelta trekt in 2012 over een nieuwe reuzendoder in Asturië. De Cuitu Negro is zijn naam.
De berg ligt in het skigebied van Valgrande-Pajares. Er zitten stijgingspercentages van 25 procent tussen. De nieuwe killer is wel nog niet koersklaar, want de heel lastige laatste 2,8 kilometer moeten nog geasfalteerd worden.
Indien de Cuitu Negro rijp wordt bevonden, dan wordt de zestiende etappe op 3 september meteen de koninginnenrit want die dag wordt ook over de Cabruņana, de San Lorenzo en de Cobertoria getrokken om te eindigen op de Cuitu Negro. Die klim is 23,5 km lang met een gemiddelde stijgingsgraad van 6,8 procent met in de laatste 2.800 meter stroken van 24, 25 en uiteindelijk 17 procent.
Het spektakel moet doen denken aan La Bola del Mundo die in 2010 werd opgevoerd als apotheose en ook nu weer in het traject zou voorkomen. Op 11 januari wordt de Vuelta 2011 voorgesteld in Pamplona. Nu al spreken ze over zeven aankomsten bergop en nog twee op hellingen in Aragon en Galicië.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:19 schreef borisz het volgende:
* Borisz noteert voor volgende week. De pronokalender in elkaar draaien. Al is de start pas over twee maanden![]()
Ik vind die achterkant ook lelijk gedaan hoor met die naam, maar slim is het wel.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan nog hadden ze 't anders kunnen doen met die naam. Nu lijkt het meer een copyright-protection, zoals ze dat soms over foto's plakken.
ze hadden voor de Smeetsen, Dijkstras en Ducrots van de wereld de naam van de renner er ook nog wel onder kunnen zettenquote:Op zondag 1 januari 2012 22:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind die achterkant ook lelijk gedaan hoor met die naam, maar slim is het wel.
quote:RGUpdate Robert Gesink
Uurtje wezen lostrappen voor de VO2max Test van morgen, benieuwd hoe ik er precies voor sta. Voor nu voelt het goed!
9 minutes ago Favorite Retweet Reply
RGUpdate Robert Gesink
100km crossen op Nieuwjaarsdag, 2uurtjes tussen Zelhem en Vorden met de altijd enthousiaste @mtjallingii Route: j.mp/rtcsP1
21 hours ago
RGUpdate Robert Gesink
2uur door de bossen baggeren met de mannen van WTC De Slinge Varsseveld lijkt me wel genoeg voor een rustdag. #Regen + #Wind = #Koud
Als hij die 100km crossen in 2 uur doet; dan noteer ik hem toch al voorzichtig voor de Tourwinst.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:21 schreef The_Hives het volgende:
het lijkt vrij goed te gaan met Robert:
[..]
quote:Op maandag 2 januari 2012 13:30 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Als hij die 100km crossen in 2 uur doet; dan noteer ik hem toch al voorzichtig voor de Tourwinst.
quote:Sergej Ivanov stopt: "Tchmil lapte me dit"
2012 wordt niet het jaar van Sergej Ivanov. Op 36-jarige leeftijd bergt de Rus immers zijn fiets op. "Maar ik wou helemaal niet stoppen", zegt hij in Het Nieuwsblad.
"Het is Andrei Tchmil die me dit afscheid heeft gelapt. Van hem wordt gezegd dat hij maar twee vrienden heeft: Euro en Dollar. Hij stapte op als ploegleider van Katjoesja en maakte - zonder mij te raadplegen - zijn opvolger wijs dat ik zou stoppen als renner."
"Ik rekende nog op revanche voor een matig 2011, maar toen ik doorhad dat er voor mij geen plaats meer was bij Katjoesja waren ook elders alle plaatsen bezet. En ik ben ook niet meer van de jongste."
Ivanov werd in zijn carričre zes keer Russisch kampioen. Hij stak ook twee keer zijn handen in de lucht na een Tour-rit en won de Amstel Gold Race. Hij reed drie jaar voor Katjoesja. Voordien fietste hij onder meer voor Astana, T-Mobile en Fassa Bortolo.
Sporza.be
Dit, maar alleen voor de voorkant zou ik hem al kopen, geweldigquote:Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef Mani89 het volgende:
Die achterkant is jammer maar de rest van het Saxo tenue is super.
Bij die testwedstrijd bleek al dat het moeilijk voor Cavendish gaat worden, ze reden toen veel minder rondjes door de heuvels en hij kon er al maar net aanblijven. Nederland moet lekker met 5 aanvallers gaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:06 schreef TheArt het volgende:
Hčhč, eindelijk een renner die wat betreft de OS dezelfde mening heeft als ik.
http://nos.nl/video/32742(...)gerland-in-2012.html
JohnnyZeer terechte opmerking daar wat betreft het WK. Het is ook inderdaad elkaar vreselijk napraten wat journalisten en renners doen. Die hebben echt nooit naar dat parcours gekeken.
Bovendien mogen ze minder renners meenemen dus wordt de koers moeilijker te controleren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij die testwedstrijd bleek al dat het moeilijk voor Cavendish gaat worden, ze reden toen veel minder rondjes door de heuvels en hij kon er al maar net aanblijven. Nederland moet lekker met 5 aanvallers gaan.
vooralsnog hebben er zich pas 3 genomineerd..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij die testwedstrijd bleek al dat het moeilijk voor Cavendish gaat worden, ze reden toen veel minder rondjes door de heuvels en hij kon er al maar net aanblijven. Nederland moet lekker met 5 aanvallers gaan.
1 was genoeg geweestquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:08 schreef franklop het volgende:
[..]
vooralsnog hebben er zich pas 3 genomineerd..
de rest noem je strategiequote:Ploegstrategie wordt ondersteund en meegenomen in de samenstelling van de
definitieve ploeg. Argumentatie: mondiale dichtheid van de sport is groot, er is
sprake van mondiale acceptatie en strategie past binnen geschiedenis en
cultuur van deze tak van sport. Een ploeg kwalificeert zich indien ten minste één
sporter heeft voldaan aan de tussen NOC*NSF en de KNWU vastgestelde eisen
en vanzelfsprekend moet zijn voldaan aan de internationaal vastgestelde eisen
Johnny inderdaadquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:06 schreef TheArt het volgende:
Hčhč, eindelijk een renner die wat betreft de OS dezelfde mening heeft als ik.
http://nos.nl/video/32742(...)gerland-in-2012.html
JohnnyZeer terechte opmerking daar wat betreft het WK. Het is ook inderdaad elkaar vreselijk napraten wat journalisten en renners doen. Die hebben echt nooit naar dat parcours gekeken.
waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
1 was genoeg geweest
[..]
de rest noem je strategie
als ik het goed begrijp
twitter:lars_boom twitterde op dinsdag 03-01-2012 om 18:12:04Erg tevreden over de test van vandaag! Beste test die ik ooit heb gereden! Dus geeft een erg goed gevoel! reageer retweet
twitter:RGUpdate twitterde op dinsdag 03-01-2012 om 19:41:51Erg tevreden met de VO2max test van vandaag. 6,7w/kg, bijna gelijk aan vorig jaar. En dat met een weegschaal die 2kg teveel aangeeft... reageer retweet
Ik wilde em ook net posten. Maar dat zijn toch goede berichten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:44 schreef ItaloDancer het volgende:
twitter:lars_boom twitterde op dinsdag 03-01-2012 om 18:12:04Erg tevreden over de test van vandaag! Beste test die ik ooit heb gereden! Dus geeft een erg goed gevoel! reageer retweet
twitter:RGUpdate twitterde op dinsdag 03-01-2012 om 19:41:51Erg tevreden met de VO2max test van vandaag. 6,7w/kg, bijna gelijk aan vorig jaar. En dat met een weegschaal die 2kg teveel aangeeft... reageer retweet
NOC*NSF, bij de kwalificatie-eisenquote:
dit is wat ik vond;quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
NOC*NSF, bij de kwalificatie-eisen
http://nocnsf.nl/cms/stre(...)90-96DF-3F73B67DEFA9quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:03 schreef franklop het volgende:
[..]
dit is wat ik vond;
[OS] Genomineerde en gekwalificeerde Nederlandse sporters #1
Onderaan de kwalificatie-eisen op de site van NOC*NSF staat exact het stuk wat rubbereend heeft gekopieerd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:03 schreef franklop het volgende:
[..]
dit is wat ik vond;
[OS] Genomineerde en gekwalificeerde Nederlandse sporters #1
had ik hem beter moeten doorlezen, my badquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
http://nocnsf.nl/cms/stre(...)90-96DF-3F73B67DEFA9
oftewel ze kunnen sturen we ze willen nu neem ik aanquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:07 schreef franklop het volgende:
[..]
had ik hem beter moeten doorlezen, my bad
dat zal op dit moment Westra zijn, want die moet de wegrit rijden als hij ook de tijdrit wil rijden. Geldt trouwens ook voor Boomquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
oftewel ze kunnen sturen we ze willen nu neem ik aan, mits er één gekwalificeerde bij zit
Klopt. Er moeten sowieso 2 tijdrijders bijzitten, dus Westra en Boom lijken me zeker (tenzij Van Vliet opeens Clement selecteert).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
oftewel ze kunnen sturen we ze willen nu neem ik aan, mits er één gekwalificeerde bij zit
Yep, nog eens het all-time-lijstje uit 2010 opgeduikeldquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik wilde em ook net posten. Maar dat zijn toch goede berichten.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, nog eens het all-time-lijstje uit 2010 opgeduikeld(vorig jaar was waarschijnlijk ook niet Robert's beste test gezien de omstandigheden van toen zei hij voorzichtig)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij het testevent was Cavendish natuurlijk wel in zo'n beetje zijn slechste vorm tussen de Tour en het WK in, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Bovendien mogen ze minder renners meenemen dus wordt de koers moeilijker te controleren.
Daar ga ik ook wel vanuit, maar alsnog wordt het een hele lastige wedstrijd om te controleren. En dan moeten die gekochte hulpjes ook wel van een heel goed niveau zijn, anders word je op dat parcours gewoon gelost en kan je alsnog niets betekenen voor de Britten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Bij het testevent was Cavendish natuurlijk wel in zo'n beetje zijn slechste vorm tussen de Tour en het WK in, maar we zullen zien.
Het lijkt me trouwens ook dat de Britten wel de nodige ploegmaten extra zullen kopen, die zijn zo extreem met de Spelen bezig dat daar ook wel een flink potje voor zal zijn.
Maar die willen het ook wel zwaar genoegen krijgen om Cavendish eraf te rijden. De Aussies zouden de koers nog harder willen maken, zeker als Goss in de vorm is als in San Remoquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:34 schreef wimderon het volgende:
Maar ten opzichte van het WK kun je nu in principe wel weer rekenen op Duitsers die gaan meehelpen.
T.o.v. het WK? Daar hielpen de Duitsers juist mee. Of ze op de OS ook mee gaan helpen, hangt helemaal van de tactiek af. Voor wie gaan ze en wie is in vorm? Als ze voor Greipel gaan, zijn ze niet gebaat bij een harde wedstrijd nee, maar als ze het niet zwaar maken, nemen ze direct ook Cavendish mee. Daarnaast, de Britten zijn maar met 3 die echt kunnen werken. Ik neem namelijk ook nog aan dat ze iemand voor de finale achter de hand willen houden, die dus ook de sprint voor Cav aan kan gaan trekken of die hem in goede positie kan brengen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:34 schreef wimderon het volgende:
Maar ten opzichte van het WK kun je nu in principe wel weer rekenen op Duitsers die gaan meehelpen.
Maar denk jij dat Duitsland koste wat het kost de boel bij elkaar probeert te houden? Denk het niet. Die gaan ook gewoon mee springen zodat ze niet constant achter de feiten hoeven aan te rijden. En dan nemen ze als 5e man Greipel mee zodat ze nog iemand achter de hand hebben als het een sprint wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Greipel gewoon de strijd wil aangaan met Cavendish en dan hoopt dat het bij die 10% sprints zit waarbij Greipel het duel wint. En anders zal olympisch zilver of brons ook wel acceptabel zijn.
alleen als er een belg mee isquote:
toch altijd raar dat Theo Eltink het nooit echt gemaakt heeftquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Testen van Goos waren ook indrukwekkend. Blijf het zonde vinden dat die jongen nu al geen contract gekregen heeft voor het World Tour-team.
Maar die realistische kans op zilver of brons kan nog altijd, ook als ze niet met 4 man gaan meerijden met de Britten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zijn de OS, dan denk ik dat men eerder voor een realistische kans op zilver of brons gaat dan voor een minieme alles-of-niets kans op goud.
Dat geldt natuurlijk ook wel voor vluchters, als ze met 3 wegraken, dan gaan die echt wel allemaal rijden, zelfs als 1 van hen aanzienlijk sneller is dan de overige 2.
Behalve Pozzato dan.
Er is altijd een Belg mee.quote:
Hetzelfde zal gelden voor Goss en Farrar.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Greipel gewoon de strijd wil aangaan met Cavendish en dan hoopt dat het bij die 10% sprints zit waarbij Greipel het duel wint. En anders zal olympisch zilver of brons ook wel acceptabel zijn.
Stond me eigenlijk bij dat zowat de hele ploeg in peloton 2 zat na de valpartijen, maar er zaten inderdaad nog wat mannen mee, al hebben die niet heel erg veel meer gedaan tot aan de slotfase meen ik.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
T.o.v. het WK? Daar hielpen de Duitsers juist mee. Of ze op de OS ook mee gaan helpen, hangt helemaal van de tactiek af. Voor wie gaan ze en wie is in vorm? Als ze voor Greipel gaan, zijn ze niet gebaat bij een harde wedstrijd nee, maar als ze het niet zwaar maken, nemen ze direct ook Cavendish mee. Daarnaast, de Britten zijn maar met 3 die echt kunnen werken. Ik neem namelijk ook nog aan dat ze iemand voor de finale achter de hand willen houden, die dus ook de sprint voor Cav aan kan gaan trekken of die hem in goede positie kan brengen.
Ik blijf erbij dat deze koers echt totaal niet te controleren valt.
Farrar ja, maar Goss no way. Die heeft veel meer baat bij een hardere koers. Die Aussies gaan zich echt niet naar de slachtbank laten leiden door rustig mee te fietsen met die Britten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hetzelfde zal gelden voor Goss en Farrar.
That's what I saidquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Farrar ja, maar Goss no way. Die heeft veel meer baat bij een hardere koers. Die Aussies gaan zich echt niet naar de slachtbank laten leiden door rustig mee te fietsen met die Britten.
ja daar hadden we het over vandaag hierquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:41 schreef Leatherface het volgende:
Het wordt interessant om te zien of de olympische koers in een massasprint met Cavendish, Greipel en Farrar eindigt of dat het een koers voor mannen als Gilbert, Sagan, Hushovd, Goss, Boasson Hagen enzovoorts wordt.
quote:
quote:Het is stilletjes gebeurd, maar Ezequiel Mosquera is voor twee jaar geschorst door de Spaanse wielerbond. De Spanjaard is hierop, zoals gebruikelijk in dit soort omstandigheden, op straat gezet door Vacansoleil. Dat bevestigde de ploeg tegenover WielerUpdate.nl
Erg onverwacht komt de schorsing niet. Mosquera reed nooit voor de Nederlandse ploeg en het vonnis liet bijzonder lang op zich wachten. Vacansoleil heeft dus nooit plezier gehad van de man die tweede werd in de Vuelta van 2010. Al kort nadat de handtekening bij de Nederlandse ploeg was gezet, werd duidelijk dat hij betrapt was op het gebruik van hydroxyethyl (HES), een middel dat alleen strafbaar is als het wordt geïnjecteerd, terwijl Mosquera altijd beweerde dat hij het oraal heeft ingenomen.
Mosquera heeft altijd volgehouden niets fout te hebben gedaan en dat als hij schuldig werd bevonden, het fietsen voor gezien te houden. Nu de uitspraak een dik jaar na het vergrijp definitief is, lijkt dat dan ook de enige optie voor de Spaanse klimmer.
Dit is toch niet normaalquote:Tour Down Under, Challenge de Mallorca, Tour du Haut Var, GP dell'Insubria-Lugano, GP Lugano, Parijs-Nice, Milaan-San Remo, Dwars door Vlaanderen, E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik, rust, Ronde van Zwitserland, Kampioenschap van Spanje, Tour de France.
uiteraard alles op de Tourquote:Valverde maakt comeback: 'Wil opnieuw winnen'
Net zoals zoveel wielerteams dezer dagen heeft ook Movistar zijn wieleroutfits voorgesteld aan de pers. De Spaanse WorldTourploeg combineerde dit met de presentatie van zijn twee belangrijkste nieuwkomers Valverde en Cobo. Valverde verschijnt na een dopingschorsing van twee seizoenen opnieuw in het peloton. Op 31 mei 2010 werd hij voor 2 jaar wereldwijd geschorst, voor betrokkenheid in de zaak Operación Puerto.
'Ik ben erg voorzichtig met mijn voorspellingen want ik heb al anderhalf jaar geen in officiële koers meer gereden', vertelde Valverde aan de verzamelde pers in Madrid. 'Maar ik heb hard getraind en ik denk dat ik de zaken juist heb aangepakt. Vandaag is de start van een nieuw hoofdstuk in mijn carričre en ik wil de tweede kans die ik van Movistar gekregen heb met twee handen grijpen. Ik wil hen daarvoor bedanken met overwinningen.'
Valverde start zijn seizoen in de Tour Down Under. Nadien volgen vooral wedstrijden op Spaanse bodem. Deze zomer zet de Spanjaard alles op de Tour. 'Door mijn schorsing heb ik tijd genoeg gehad om te trainen op het tijdrijden. Dat is altijd mijn zwakke punt geweest. Ik voel me fysiek top, maar ik mis uiteraard competitieritme. Na mijn wedstrijden in Australië zal ik weten hoever ik sta', besloot de ex-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik.
Cobo zal wel kopman zijn in de Vuelta.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
uiteraard alles op de Tourzet Cobo ook alles op de tour?
Ventoso gaat wellicht weer mee als steun voor Rojas.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cobo zal wel kopman zijn in de Vuelta.
Tourploeg van Movistar zal erg voorspelbaar worden (Valverde, Arroyo, Karpets, Costa, Gutierrez, Rojas en waarschijnlijk Plaza sowieso en dan nog keuze uit Intxausti, Madrazo, Erviti, Amador en Kyrienka).
Dat laatste kan Rojas zelf ook. Daarnaast had ik gelezen dat Ventoso vol ging voor OS en het WK. Dat sluit niet uit dat hij de Tour rijdt natuurlijk, maar ik heb daar nog niets van gevonden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:29 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ventoso gaat wellicht weer mee als steun voor Rojas.
Kan ook een sprintje bergop aantrekken voor Valverde.
quote:VRT zendt ook in 2012 Ronde van Vlaanderen uit
De VRT zendt ook in 2012 de Ronde van Vlaanderen en andere belangrijke Belgische voorjaarsklassiekers uit. Daarover heeft de openbare omroep een akkoord met organisator Flanders Classics bereikt.
Het contract tussen de VRT en Flanders Classics liep eind 2011 af. Na de overname van VT4 en VIJFtv door De Vijver Media was het onzeker of de Reyerslaan de Ronde nog zou uitzenden. Flanders Classics is immers een project van De Vijver-topman Wouter Vandenhaute.
De VRT en Flanders Classics hebben nu een overeenkomst bereikt. Het contract, dat geldt voor slechts één jaar, wordt een van de komende weken ondertekend. Ook andere wielerwedstrijden, zoals Omloop Het Nieuwsblad, de Scheldeprijs, de Brabantse Pijl en Gent-Wevelgem, blijven hierdoor nog een jaar op de VRT.
'We bekijken het contract jaar per jaar omdat we de ontwikkelingen in de media en het wielrennen op de voet volgen', zegt Wim Van Herreweghe van Flanders Classics. 'De wedstrijden op VT4 uitzenden is geen optie waar we op dit moment rekening mee houden.'
Flanders Classics wil in de toekomst zijn wedstrijden onder meer in high definition op tv zien. De VRT is intussen technisch klaar om in HD uit te zenden en 'in principe wordt de Ronde van Vlaanderen al dit jaar in HD uitgezonden', zegt de VRT-persdienst.
Toch wel verrassend, zeker met oog op die proloog.quote:Lars Boom rijdt geen Tour de France
HUIJBERGEN - Wielrenner Lars Boom laat dit jaar de Tour de France aan zich voorbij gaan. De Vlijmenaar wil in plaats daarvan de Ronde van Polen rijden.
In die rittenkoers kan hij voor zichzelf rijden en hoeft hij geen knechtwerk te verrichten voor een kopman. Dat is voor hem een betere voorbereiding op de Olympische Spelen in Londen waar hij zowel op de tijdrit als in de wegwedstrijd in actie wil komen. Hij gaat daarom in het voorjaar ook meer trainen op het tijdrijden.
Debuut
Boom debuteerde twee jaar geleden in de Tour. In 2011 deed hij opnieuw mee aan de meest bekende wielerwedstrijd ter wereld.
Omroep Brabant
Er zit een mooie proloog voor Boom in de Giro!Met daarna nog een ploegentijdrit in de 1e week + paar dagen waaier rijden in Denemarken ,zou het mooi vinden als hij een paar dagen in de roze trui zou kunnen rijden zoals Weening vorig jaar.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Toch wel verrassend, zeker met oog op die proloog.
vind het niet echt verrassend eiigenlijk. Hij is een kampioensschapsrenner, dan vind je een eventuele mooie plaats op de OS belangrijker dan 'mogelijk' een gele truiquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Toch wel verrassend, zeker met oog op die proloog.
Natuurlijk is Lars een kampioenschapsrenner, maar de Tour was gewoon een prima voorbereiding geweest op die OS. Hij aasde alleen al een hele tijd op eventueel geel in de Tour d.m.v. winst in de proloog. Die kans heeft hij vorig jaar niet gehad, dus dacht dat hij er dit jaar wel voor zou gaan.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:12 schreef franklop het volgende:
[..]
vind het niet echt verrassend eiigenlijk. Hij is een kampioensschapsrenner, dan vind je een eventuele mooie plaats op de OS belangrijker dan 'mogelijk' een gele trui
Pidgornyy deed het ook niet slecht in de Vuelta, maar is ook bij het oud vuil gedaan. Misschien wilden ze gewoon van de hele 'Riccō-clan' af? Daarvan is nu geloof ik alleen Pavarin overgebleven.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:45 schreef Slobeend het volgende:
Zat nog even naar het nieuwe Vacansoleil voor 2012 te kijken. Weet iemand waarom Santo Anza niet bij Vacansoleil mocht blijven? Deed het in de Vuelta toch vrij aardig, niet super, maar best een leuke ploeg vulling. Bijvoorbeeld een Mortensen of Morajko lijken mij niet direct beter.
Klopt, maar wel gek. Die Pavarin bakte er vorig jaar helemaal niets van.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Pidgornyy deed het ook niet slecht in de Vuelta, maar is ook bij het oud vuil gedaan. Misschien wilden ze gewoon van de hele 'Riccō-clan' af? Daarvan is nu geloof ik alleen Pavarin overgebleven.
Morajko is zeker wel beter.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:45 schreef Slobeend het volgende:
Zat nog even naar het nieuwe Vacansoleil voor 2012 te kijken. Weet iemand waarom Santo Anza niet bij Vacansoleil mocht blijven? Deed het in de Vuelta toch vrij aardig, niet super, maar best een leuke ploeg vulling. Bijvoorbeeld een Mortensen of Morajko lijken mij niet direct beter.
Morajko heeft nog niet echt veel grote wedstrijden gereden, valt nog weinig over te zeggen. Ook een ander soort renner dan Anza. Maar goed, we gaan het zien.quote:
twitter:W1lcokelderman twitterde op donderdag 05-01-2012 om 16:10:40Vandaag inspanningstest gehad, beste test ooit van mij 7 W/per kg. Ben denk wel klaar voor Down under ;-) reageer retweet
Ik wilde em ook posten. Hij zat vorig jaar nog op 6.71 W/per kg. Dus de vooruitgang is ook dit jaar weer heel groot.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Komt er weer eentje patsen
twitter:W1lcokelderman twitterde op donderdag 05-01-2012 om 16:10:40Vandaag inspanningstest gehad, beste test ooit van mij 7 W/per kg. Ben denk wel klaar voor Down under ;-) reageer retweet
Ze rammelen hoor, die testenquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik wilde em ook posten. Hij zat vorig jaar nog op 6.71 W/per kg. Dus de vooruitgang is ook dit jaar weer heel groot.
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 05-01-2012 om 18:10:30Van t ene ziekenhuis naar het andere en weer terug. Net klaar met testen in Veldhoven. Beste test in mijn Rabo tijd. Begin goed te rijpen. reageer retweet
Tankink heeft vorig jaar een uitstekend seizoen gereden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:13 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ze rammelen hoor, die testen
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 05-01-2012 om 18:10:30Van t ene ziekenhuis naar het andere en weer terug. Net klaar met testen in Veldhoven. Beste test in mijn Rabo tijd. Begin goed te rijpen. reageer retweet
Sterker nog, hij reed vorig jaar gewoon het beste jaar uit zijn carričre.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Tankink heeft vorig jaar een uitstekend seizoen gereden.
quote:Vacansoleil-DCM en Rabobank jongere ploegen Worldtour
Vacansoleil-DCM en Rabobank behoren tot de vijf jongste Worldtour ploegen qua gemiddelde leeftijd. Vacansoleil-DCM heeft een gemiddelde leeftijd van 27.6 jaar. De renners van Rabobank zijn gemiddeld 27.8 jaar uit. Lampre-ISD, met de afgelopen dagen 38 jaar geworden Petacchi en Hondo, is het oudst met 29.4 jaar gemiddeld. Liquigas-Cannondale is met 26.5 jaar de gemiddeld jongste ploeg van de Worldtour.
Gemiddelde leeftijd Worldtour ploegen
Lampre-ISD 29.4
Radioshack-Nissan 29.3
Team Saxo Bank 29.1
Astana 28.8
Katusha Team 28.8
Garmin-Cervélo 28.6
Ag2r-La Mondiale 28.6
Greenedge Cycling 28.4
BMC Racing Team 28.2
Sky Procycling 28.2
Movistar Team 27.9
Euskaltel-Euskadi 27.9
Rabobank Cycling Team 27.8
Omega Pharma-Quickstep 27.8
Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 27.6
Lotto Belisol Team 27.6
FDJ-Big Mat 27.4
Liquigas-Cannondale 26.5
Wielerland.nl
Ja, ga er nog serieus op in...quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Tankink heeft vorig jaar een uitstekend seizoen gereden.
Dus Van Vliet zal nu wel Theo Bos en Kenny van Hummel meenemenquote:Van Vliet: "Londen veel zwaarder dan Kopenhagen"
Geplaatst op vrijdag 6 januari 2012 om 09:19 door redactie.
Volgens Leo van Vliet is het parcours van de wegrit op de Olympische Spelen in Londen zwaarder dan dat van het voorbije wereldkampioenschap in Kopenhagen. Dat vertelde de bondscoach van de Nederlandse ploeg tegen De Telegraaf. Van Vliet verkende gisteren samen met Theo Bos en Sebastian Langeveld het parcours.
Van Vliet denkt dat de beklimming van Box Hill niet onderschat moet worden en vergelijkt de helling met de Limburgse heuvel Camerig. "Wanneer ze op Box Hill negen rondes er volop invliegen, wordt het een afvalwedstrijd. Zeker met landenploegen van slechts vijf renners is het dan niet te controleren. Dit parcours is veel zwaarder dan het afgelopen WK in Kopenhagen”, aldus Van Vliet.
Sebastian Langeveld valt hem bij. "Qua sprinters is dit parcours beter geschikt voor iemand van het kaliber Oscar Freire," aldus Langeveld. "Ik zie zeker een kans dat er een groep van slechts tien ā vijftien renners om de medailles gaat strijden."
Bos was vandaag in het AD ook gewoon heel reëel. Hij zei dat hij eerst nog wel een paar stappen moet maken en zich moet tonen in ééndagskoersen en de Giro voor hij kans maakt op de OS.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Dus Van Vliet zal nu wel Theo Bos en Kenny van Hummel meenemen
Nee denk ik niet, die moeten zich sparen voor het aankomende WK.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Dus Van Vliet zal nu wel Theo Bos en Kenny van Hummel meenemen
twitter:RGUpdate twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 14:49:01@dennisvanwinden over de training van vandaag: "Het liep als een trein!" - http://t.co/JBGdRtXQ reageer retweet
Ducrot: "Even je wagonnetje eraan hangen"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:51 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RGUpdate twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 14:49:01@dennisvanwinden over de training van vandaag: "Het liep als een trein!" - http://t.co/JBGdRtXQ reageer retweet
Prachtige humorquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:51 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RGUpdate twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 14:49:01@dennisvanwinden over de training van vandaag: "Het liep als een trein!" - http://t.co/JBGdRtXQ reageer retweet
Geeft mij dat shirt van Saxo maarquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:09 schreef TheArt het volgende:
Vanavond was de ploegvoorstelling van RadioShack-Nissan, dus ook eindelijk de voorstelling van het tenue.
[ afbeelding ]
Ik vind het niet echt bijzonder i.i.g.
Dit is helemaal niet te herkennen als kampioenentruiquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:12 schreef wimderon het volgende:
Dit bij Busche ziet er nog triestiger uit, daar hebben ze er gewoon wat strepen en de nodige sterren uitgelaten![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, het is maar een outfit, het gaat om de renners zelf en die zien er allemaal heel erg tevreden uit.
Idd. Volgens mij is de sponsor ook heel wat belangrijker dan een 1-daags evenement. Als je bijv. het tenue van 2011 ziet van Gilbert dan moet je nogal wat moeite doen om te zien wie z'n boterham betaalt, en dat is het land Belgie iig niet. Lijkt me goed in verhouding die Radioshack tenues. Bij het WK vind ik het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, het is maar een outfit, het gaat om de renners zelf en die zien er allemaal heel erg tevreden uit.
Zo ontzettend duidelijk is het bij deze shirts nou ook weer niet dat Radioshack de sponsor is. Als ze op de fiets zitten, zie je het waarschijnlijk amper. Alleen als het veel groter op de rug staat is dat wel het geval.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:34 schreef kawotski het volgende:
[..]
Idd. Volgens mij is de sponsor ook heel wat belangrijker dan een 1-daags evenement. Als je bijv. het tenue van 2011 ziet van Gilbert dan moet je nogal wat moeite doen om te zien wie z'n boterham betaalt, en dat is het land Belgie iig niet. Lijkt me goed in verhouding die Radioshack tenues. Bij het WK vind ik het een ander verhaal.
Ook gelijk de 10 oudste renners uit de WorldTour:quote:
quote:Jens Voigt, RadioShack-Nissan 40
Frédéric Guesdon, FDJ-Bigmat 40
Christopher Horner, RadioShack-Nissan 40
Robbie McEwen, Green Edge 39
George Hincapie, BMC 38
Stuart O'Grady, Green Edge 38
Alexandr Vinokourov, Astana 38
Levi Leipheimer, Omega Pharma-Quick Step 38
Alessandro Petacchi, Lampre-ISD 38
Danilo Hondo, Lampre-ISD 38
quote:1. 5 Simon GERRANS (VIC) 4h07:38
2. 9 Matthew LLOYD (VIC) +2
3. 15 Richie PORTE (TAS) +2
4. 80 Adam HANSEN (QLD) +1:05
5. 22 William CLARKE (TAS) +1:09
6. 30 Steele VON HOFF (VIC) +1:11
7. 19 Christopher SUTTON (NSW) +1:11
8. 13 Baden COOKE (VIC) +1:11
9. 53 Anthony GIACOPPO (WA) +1:11
10. 29 Bernard SULZBERGER (TAS) +1:11
quote:1. Michael Vink 4:38:09 1š sub 23
2. James Williamson a 6 1š élite
3. Patrick Bevin m.t. 2š sub 23
4. Josh Atkins a 22 3š sub 23
5. Jeremy Yates a 1:49 2š élite
6. Jeremy Vennell a 2:04 3š elite
7. Jack Bauer a 2:57
8. Scott Lyttle a 4:47
9. Michael Northey a 7:31
10. Alexander Ray m.t.
Je hebt het over Bileka, die werd ontslagen bij Lotto om "persoonlijke redenen" en maanden later werd pas duidelijk dat het gewoon om doping ging (en nooit een rel over geweest, goed werkende doofpot daar).quote:Op zondag 8 januari 2012 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is nou eigenlijk al bekend wat de reden was van het ontslag van Lloyd? Had ook iets te maken met doping toch? Of haal ik nu 2 renners door elkaar
Ahquote:Op zondag 8 januari 2012 15:13 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Je hebt het over Bileka, die werd ontslagen bij Lotto om "persoonlijke redenen" en maanden later werd pas duidelijk dat het gewoon om doping ging (en nooit een rel over geweest, goed werkende doofpot daar).
Bij Lloyd hadden ze er expliciet bij gezegd dat het niks met doping te maken had.
Ik dacht dat er geruchten waren dat het iets met alcohol/drugs te maken, maar ja.... geruchten.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah![]()
Maar dus nooit bekend geworden wat de echte reden was?
Vooral alcohol was het hardnekkige gerucht.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht dat er geruchten waren dat het iets met alcohol/drugs te maken, maar ja.... geruchten.
De bossen zijn daar allemaal lang geleden gekapt. Ik zie wind eventueel ook wel een rol spelen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:12 schreef Leatherface het volgende:
Misschien dat de wind ook een grote rol gaat spelen in de olympische wegkoers. Is het zuiden van Engeland bosrijk of zijn er veel open vlaktes?
Zal mij benieuwen.quote:Coach: "Fouten uit Devolders planning halen"
Bij de voorstelling van de Vacansoleil-ploeg had Lamberts al duidelijke plannen met Devolder. Maar eerst blikte hij terug op 2011. Waar is het volgens Marc Lamberts foutgelopen voor Devolder? "Toen hij voelde dat het niet goed liep, is hij in paniek geslagen", zegt de coach.
VRT
"Stijn is op hoogtestage vertrokken en heeft daar gedaan wat je zeker niet mag doen: de eerste dagen keihard trainen. Op zo'n stage heb je eerst aanpassing nodig. Maar dat heeft hij niet gedaan. Hij is meteen 7, 8, 9 uren per dag gaan trainen en heeft zichzelf gekraakt."
"Devolder heeft ook deze fout gemaakt: harder trainen, als je voelt dat het niet goed gaat. Terwijl je het misschien juist rustiger aan moet doen."
Hoe zal Lamberts Devolder helpen? "Ik ga zijn trainingsschema's niet helemaal veranderen", zegt hij. "Devolder koerst al 20 jaar en het risico is te groot om iets helemaal om te gooien. Ik ga proberen de fouten in zijn training eruit te halen.
"Om de 14 dagen zullen we samenzitten en zullen we gaan plannen. We hebben in de winter al goed gewerkt maar voorlopig krijg ik weinig feedback van hem. Maar het klikt wel."
Eén vernieuwing die Lamberts al heeft ingevoerd bij Devolder is trainen met een powermeter of wattagemeter. "Als je als toprenner beter wil worden, is alleen met een hartslagmeter trainen niet genoeg", zegt Lamberts.
"Ten tijde van zijn twee Ronde-overwinningen streed Devolder met dezelfde wapens als de concurrentie. Maar nu traint elke topper met een powermeter. Devolder deed dat vorig jaar nog niet."
"Met VDB aan tijdrit werken"
Marc Lamberts staat ook Jurgen Van den Broeck bij. Wat verwacht hij van de Tour? "Er zitten veel tijdritkilometers in, dat is niet in zijn voordeel. Maar we werken daar al hard aan. Zijn tijdrit in de Tour is al stukken beter, maar het is afwachten of het genoeg is. Maar hij heeft mij al vaker verbaasd."
Sporza
Die hint komt van Alexandre Philippon, oprichter van velochrono.fr (hele goede site trouwens!):quote:Op maandag 9 januari 2012 15:31 schreef marcodej het volgende:
Morgen worden de wildcards voor de Giro bekend gemaakt. Volgens inrng.com (lees dat blog!) zou er een verrassing tussen zitten. Team NetApp?
10 jaar na dato. Dat zou waarschijnlijk gaan om Jens Heppner, die in 2002 10 dagen het roze droeg. Daarmee kom ik ook op NetApp uit, want wie is daar ploegleider? Juist ja, Heppner.twitter:alexfeel twitterde op maandag 09-01-2012 om 12:36:04Demain, on saura qui est invité sur le Giro 2012. Et il y aura une surprise... Indice : #10ansaprčs reageer retweet
Klopt, dat zei ze zelf ook alquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:41 schreef DeeBee het volgende:
Zonneveld in z'n column op nu.nl vandaag dat Vos bij die Rabobank testen 6.63 W / kg wegtrapte, geen wonder dat ze wat harder rijdt dan de concurrentie als je al die waarden van 5-5.5 ziet op dat lijstje eerder in het topic...
Als het verschil zo groot is zoals bij Vos dan zegt dat heel veel en dat blijkt natuurlijk ook uit de uitslagenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:47 schreef Mani89 het volgende:
Maarja zon W/kg test zegt ook niet alles (zie Theo Eltink).
Bobridge vlak na de start gevallen en afgevoerd naar het ziekenhuis met een handblessure. Geen idee hoe ernstig het is.quote:1. DURBRIDGE Luke GEC 46'20"
2. MEYER Cameron GEC 07"
3. ROGERS Michael SKY 16"
4. HEPBURN Michael GEC 01'10"
5. PORTE Richie SKY 01'19"
6. WURF Cameron - 01'19"
7. MEYER Travis GEC 02'22"
8. CLARKE William CSS 02'23"
9. ROBERTS Luke SAX 02'29"
10. ANDERSON Jack EDR 03'12"
11. HANSEN Adam LTB 03'20"
12. WILLIAMS Marc BFL 04'05"
13. KAUFFMANN Jacob - 04'05"
14. BENSLEY Nick - 04'34"
15. DYBALL Ben GEN 04'44" 0
En NetApp is het!quote:Op maandag 9 januari 2012 15:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die hint komt van Alexandre Philippon, oprichter van velochrono.fr (hele goede site trouwens!):10 jaar na dato. Dat zou waarschijnlijk gaan om Jens Heppner, die in 2002 10 dagen het roze droeg. Daarmee kom ik ook op NetApp uit, want wie is daar ploegleider? Juist ja, Heppner.twitter:alexfeel twitterde op maandag 09-01-2012 om 12:36:04Demain, on saura qui est invité sur le Giro 2012. Et il y aura une surprise... Indice : #10ansaprčs reageer retweet
quote:Ag2r La Mondiale
Androni Giocattoli
Astana Pro Team
BMC Racing Team
Colnago - CSF Inox
Euskaltel Euskadi
Farnese Vini - Sella Italia
FDJ - BigMat
GreenEDGE Cycling Team
Katusha Team
Lampre ISD
Liquigas-Cannondale
Movistar Team
Lotto Belisol Team
Omega Pharma - Quick Step
Rabobank Cycling Team
Team Saxo Bank
Team NetApp
Sky Pro Cycling
Team Garmin Cervélo
Radioshack-Nissan
Vacansoleil DCM
Daar kan ik niet enthiousast van worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
En NetApp is het!
Acqua e Sapone met Garzelli en Di Luca wordt gepasseerd. De andere 3 wildcards gaan naar Androni, Colnago en Farnese-Vini.
Colombia Coldeportes dus in alle koersen uitgenodigd, behalve de Giro.quote:Tirreno - Adriático: Acqua & Sapone, Colombia Coldeportes, Conalgo-Csf Inox en Farnese Vini - Selle Italia.
Milaan - San Remo: Acqua & Sapone, Colombia Coldeportes, Colnago-Csf, Farnese Vini - Selle Italia, Project 1T4I, Team Type 1-Sanofi en Utensilnord Named.
Ronde van Lombardije : Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colombia Coldeportes, Colnago-Csf, Farnese Vini - Selle Italia, Project 1T4I en Utensilnord Named.
Di Luca wellicht. Nieuwe Giro baas is nogal anti doping schijnbaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef bjarki het volgende:
Leuk dat de Colombianen mee mogen doen![]()
Is er ook een reden voor de uitsluiting van Water en Zeep? Op sportief gebied is het een gotspe.
En zelfs als je die ploeg er niet bij wilt hebben, waarom dan niet een Frans team ofzo? NetApp is toch wel een van de kneuzenteams van de PCT divisie.
Even vertalen. Acqua e Sapone is verbijsterd over het niet krijgen van een wildcard voor de Giro en dreigt het wielrennen de rug toe te keren omdat het bedrijf het wielerwereldje direct niet meer leuk vindt.quote:ACQUA&SAPONE. Barbarossa attacca: pronti a lasciare il ciclismo
E' polemica per la decisione di escludere a sorpresa il team Acqua&Sapone dal Giro D'Italia 2012. La societā č rimasta sconcertata, considerando che era giā pronta a presentare la squadra capitanata da Danilo Di Luca, giā maglia rosa.
La notizia ha colto di sorpresa Enio e Nando Barbarossa, che pensano seriamente di lasciare il ciclismo. In squadra era incluso anche Stefano Garzelli, maglia verde 2011.
"Se le cose stanno cosė, dopo dodici anni forse č arrivato il momento di lasciare il ciclismo. E' un mondo che non ci piace pių. Una decisione che ci lascia di stucco -prosegue Enio Barbarossa- e che ci vede costretti a pensare seriamente all'addio al ciclismo, nonostante la nostra famiglia abbia uno staff di oltre sessanta dipendenti, quindi altrettante famiglie che vivono di ciclismo." dichiarano i proprietari.
Tuttobiciweb
En hele kekke DMT schoenen...... want ik heb dezelfde!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wel een mooi en exclusief fietsje![]()
[ afbeelding ]
Europcar had enkel een mail gestuurd dat ze interesse hadden en geen dossier met de vereiste formulierenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:33 schreef Leatherface het volgende:
Voeckler en Rolland kunnen (op papier i.i.g) prima uit de voeten in Lombardije.
Als ie ooit eens echt kan doorpakken jaquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:26 schreef OProg het volgende:
Je zou toch zeggen dat Rodriguez zo eens kans moet hebben op de eindzege.
Niet als Contador mee gaat doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:26 schreef OProg het volgende:
Je zou toch zeggen dat Rodriguez zo eens kans moet hebben op de eindzege.
9 zelfs: etappe 17 is een "vlakke rit" die eigenlijk best wel bergachtig is en ook bergop aankomt, etappe 12 lijkt op een muurtje te eindigen (260 meter in 2,5 kilometer), etappe 6 gaat ook bergop naar de finish en dan nog etappe 3 die kort na een beklimming eindigt.quote:
twitter:SEGcycling twitterde op woensdag 11-01-2012 om 18:11:26Vanavond om 21.40 ned 3 @DekkerThomas te gast in @BNNProefkonijn #kijktip reageer retweet
Lijkt wel een foto uit 1993quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:20 schreef TheArt het volgende:
En Lampre heeft er weinig aan veranderd:
[ afbeelding ]
Ik zeg ook 'een kans'.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niet als Contador mee gaat doen.
Piti zal ook wel weer meedoen.
idd, moet ie niet eens gewoon gaan fietsenquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:07 schreef Szura het volgende:
Ik word een beetje moe van die tv-optredens van Dekker.
Heb er wel genoeg gezien.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:07 schreef Szura het volgende:
Ik word een beetje moe van die tv-optredens van Dekker.
Heb er wel genoeg gezien.
Begin januari? Moet ie ook gaan veldrijden ofzo? Australiër worden en daar het NK winnen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij moet eens met z'n benen gaan spreken i.p.v. met z'n mond.
twitter:marcelkittel twitterde op woensdag 11-01-2012 om 20:54:50Oh my god! I just found out that we have Cavendish at breakfast... o.O http://t.co/3SZWJChC reageer retweet
Wij willen altijd dezelfde Twitter-berichten postenquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:03 schreef TheArt het volgende:
twitter:marcelkittel twitterde op woensdag 11-01-2012 om 20:54:50Oh my god! I just found out that we have Cavendish at breakfast... o.O http://t.co/3SZWJChC reageer retweet
![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:16 schreef borisz het volgende:
Vuelta 2012
[ afbeelding ]
The route
Running from Saturday Agust 18th to Sunday September 9th 2012, the 67th Vuelta a Espaņa will be made up of 21 stages and will cover a total distance of 3,300 kilometres. These stages have the following profiless:
6 flat stages
13 mountain stages
1 team time-trial stage
1 individual time-trial stage
Distinctive aspects of the race
6 summit finishes
2 rest days
16 km team time-trial
40 km individual time-trial stage
37 mountain passes and hills
New stage towns
Start towns: Barakaldo, Tarazona, Cambados, Vilagarcía de Aurosa, Palas de Rei, La Robla, La Faisanera Golf-Segovia 21 y Cercedilla
New finishes
Viana, Alcaņiz-Motorland Aragón, Andorra-Collada de la Gallina, Sanxenxo, Dumbría-Mirador de Ézaro, Puerto de Ancares, Cuitu Negru-Valgrande-Pajares, Fuente Dé y La Lastrilla
http://www.lavuelta.com/12pr/en/recorrido/vuelta.html
Dat idee had ik wel meer jaquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:19 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Wij willen altijd dezelfde Twitter-berichten posten![]()
Maar ik dacht dit keer, heb er al teveel geplaatst.
Hij is wel erg leuk ja
Mooi shirt. Lijkt op dat shirt dat Garmin vorig jaar in de Tour droeg.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:20 schreef TheArt het volgende:
Garmin-Cervélo wordt Garmin-Barracuda en eindelijk weer een team met een mooi shirt
[ afbeelding ]
en daarop aansluitend:quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:46 schreef TheArt het volgende:
Shirt van Liquigas:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:De organisatie van de Eneco Tour overweegt om een ploegentijdrit in het etappeschema op te nemen. Dat meldt Dagblad De Limburger. Het Limburgse Sittard zou op de tweede dag van de Nederlands/Belgische rittenkoers decor moeten zijn van de discipline.
De etappe zou een generale repetitie moeten worden voor het eerste wereldkampioenschap ploegentijdrit voor sponsorteams in september. Op het WK in Limburg start de ploegentijdrit eveneens op de markt in Sittard. Via het Duitse Hillensberg keren de renners vervolgens terug naar Sittard waar de finishlijn getrokken is op de Engelenkampstraat. De Eneco Tour 2012 staat op de kalender van 6 tot 12 augustus.
dat was al even bekend hoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef Gillingham het volgende:
Lees ik nu goed dat er op het WK wielrennen van 2012 een ploegentijdrit voor teams komt in plaats van voor landen? Vreemd.
Zou er nog een verdere achterliggende reden zijn? Ploegentijdritten in kleine rittenkoersen vind ik meestal weinig toegevoegde waarde hebben.quote:
Ze waren ook bezig om de Muur erin te krijgenquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:22 schreef Mani89 het volgende:
Veel slechter kan de Eneco Tour toch niet worden, ze proberen tenminste iets.
Ja, dat besef ik me. Dergelijk vreemd nieuws wil ik wel eens vergeten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef franklop het volgende:
[..]
dat was al even bekend hoorVandaar dat bijvoorbeeld OPQS een aantal tijdrijders heeft aangetrokken
Hebben ze toch al paar keer gehad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:08 schreef solaire het volgende:
volgend jaar zullen ze waarschijnlijk ook zonder sittard geleen moeten, kunnen ze hopelijk eens een echte LBL etappe erin doen.
Wel logisch, anders kan het winnend team de WK trui nooit dragen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef Gillingham het volgende:
Lees ik nu goed dat er op het WK wielrennen van 2012 een ploegentijdrit voor teams komt in plaats van voor landen? Vreemd.
quote:De 21-jarige Slovaak Peter Sagan maakt in 2012 zijn debuut in de Ronde van Frankrijk. Dat maakte zijn team Liquigas donderdag bij de ploegvoorstelling in Milaan bekend.
Sagan, die eind januari 22 wordt, liet zich bij zijn profdebuut in 2010 meteen opmerken met ritzeges in Parijs Nice, de Ronde van Romandië en de Ronde van Californië. Vorig seizoen won hij onder andere twee etappes in de Ronde van Zwitserland en drie in de Ronde van Spanje.
Hm, ze zullen wel niet door Hillensberg zelf komen anders zit er een aardig klimmetje of afdaling inquote:
Hij had ook al aangekondigd dat hij er niet in absolute topvorm aan de start gaat staan, omdat hij vooral wilt pieken naar de OS en het WK.quote:
Jawel, het wordt veel slechter door deze ploegentijdrit. Of er moet deze keer wel eens echte rit in zitten waar je verschil kunt maken. Anders zijn de eerste vier of vijf plaatsen in het eindklassement vergeven aan dezelfde ploeg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:22 schreef Mani89 het volgende:
Veel slechter kan de Eneco Tour toch niet worden, ze proberen tenminste iets.
adoptierennerquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:21 schreef marcodej het volgende:
http://inrng.com/2012/01/wouter-mol-tour-down-under/
Zal ik het topic maar starten?quote:
Ik dacht even dat ze die van Chavanel ook verneukt hadden toen ik hem hier zag:quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:42 schreef TheArt het volgende:
Weer zo'n kampioenentrui verkracht:
[ afbeelding ]
Godverdomme je ziet amper dat ie kampioen isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:42 schreef TheArt het volgende:
Weer zo'n kampioenentrui verkracht:
[ afbeelding ]
En het tenue van Bretagne-Schuller, dat overgestapt is van zwart naar wit:
[ afbeelding ]
Dat is volgens mij dan ook de enige logica die ik kan ontdekken. Bij een WK is alles op land gebaseerd.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:18 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Wel logisch, anders kan het winnend team de WK trui nooit dragen.
weinig mis mee, niet heel bijzonderquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:19 schreef TheArt het volgende:
En het tenue van GreenEdge, dat vanochtend in de vroege uurtjes is gepresenteerd:
[ afbeelding ]
Geen verrassing. Heb Langeveld er al in zien rijden een paar weken terug, tijdens een strandrace.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:19 schreef TheArt het volgende:
En het tenue van GreenEdge, dat vanochtend in de vroege uurtjes is gepresenteerd:
[ afbeelding ]
Bedoelt ie dat hij elk potentieel vriendje van z'n dochter in elkaar huft voordat deze haar kan bezwangeren?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:05 schreef franklop het volgende:
CN: You have a baby on the way in April. In the future, when you're bouncing your grandchildren on your knee, what would you prefer to tell them about 2012 - that you won another green jersey at the Tour de France or that you won Olympic gold in London?
MC: Well unless I have a son I’m not having grandchildren!
Volgens mij snapt Cavendish iets niet
Die zegt trouwens dat hij vijf van zijn zeven doelen in zn carriere heeft behaald. De zesde is Gent - Wevelgem, de zevende houdt ie voor zichzelf.
http://www.cyclingnews.com/news/q-and-a-mark-cavendish
zou het de OS zijn of Parijs - Tours?
Ik ben er ook bepaald geen fan van, zie graag de nationale kampioenen duidelijk herkenbaar in het peloton... maar hier matcht het zwart-rood-geel wel črg mooi natuurlijk...quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:45 schreef bjarki het volgende:
Duits kampioen is al helemaal niet meer te herkennen:
[ afbeelding ]
Niet dat ik veel op heb met de 'alles moet in drie-kleur' designs, maar de nieuwe 'minimale' mode gaat wel erg ver.
Het eerdervermelde Leopard-RS voorop![]()
Het is dan ook het enige truitje van Radioshack-Nissan dat enigszins de moeite waard is. De rest is verschrikkelijk lelijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:43 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik ben er ook bepaald geen fan van, zie graag de nationale kampioenen duidelijk herkenbaar in het peloton... maar hier matcht het zwart-rood-geel wel črg mooi natuurlijk...
Renshaw lek in de finale en Van Hummel samen met Guarnieri gevallen.quote:1. André Greipel (Lotto-Belisol) 1:03:18
2. Edvald Boasson Hagen (Sky) m.t.
3. Heinrich Haussler (Garmin-Barracuda) m.t.
4. José Joaquín Rojas (Movistar Team) m.t.
5. Steele Von Hoff (UniSA) m.t.
6. Jonathan Catwell (Saxo Bank-SunGard) m.t.
7. Chris Sutton (Sky) m.t.
8. J. Iván Gutiérrez (Movistar Team) m.t.
9. Greg Henderson (Lotto-Belisol) m.t.
10. Alessandro Petacchi (Lampre-ISD) m.t.
Je zou toch gaan hopen dat ze bij Radioshack geen enkel kampioenschap weten te winnen (en in mindere mate bij Movistar). Slechte evolutie, zo'n gewoon truitje met ergens in 't midden zo'n smal nationaal vlagje erdoorheen.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:00 schreef kawotski het volgende:
Dacht ik hier op een wielerforum te zitten, blijkt het hier vol te zitten met de fashion police..
quote:Op zondag 15 januari 2012 12:03 schreef TheArt het volgende:
Aftrapje van de Tour Down Under met de Down Under Classic, een criterium van 51 km:
[..]
Renshaw lek in de finale en Van Hummel samen met Guarnieri gevallen.
Eigenlijk wel de logische ploegen dus.quote:TopSport-Vlaanderen
Accent Jobs-Willems Veranda's
Landbouwkrediet
Project 1t4i
Europcar
Farnese Vini
Is vorige week geweest, in het Spaanse Altea. Mede omdat het in Spanje was, is er niet zoveel aandacht aan geschonken als bij Rabo en Vacansoleil, maar er was toch nog wel wat pers aanwezig.quote:
Had verwacht dat ze de nieuwe sponsor wel bekend zouden gaan maken. Laat ze dat alsjeblieft zo snel mogelijk doen, want Project 1t4i klinkt voor geen meter. Alleen al niet leuk voor die renners zelf. Sta je in het café, vraagt een leuk meisje, wat doe je voor werk. 'Ja, ik fiets voor project 1t4i...' Sta je dan met je goede gedrag.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Is vorige week geweest, in het Spaanse Altea. Mede omdat het in Spanje was, is er niet zoveel aandacht aan geschonken als bij Rabo en Vacansoleil, maar er was toch nog wel wat pers aanwezig.
Vanaf het begin was al bekend dat de sponsor voor de voorjaarsklassiekers, voor de maand april dus, bekendgemaakt zou wordenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Had verwacht dat ze de nieuwe sponsor wel bekend zouden gaan maken. Laat ze dat alsjeblieft zo snel mogelijk doen, want Project 1t4i klinkt voor geen meter. Alleen al niet leuk voor die renners zelf. Sta je in het café, vraagt een leuk meisje, wat doe je voor werk. 'Ja, ik fiets voor project 1t4i...' Sta je dan met je goede gedrag.
Bekendmaking van de naam valt gelijk met de start van een grote marketingcampagne van het bedrijf.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:24 schreef TargaFlorio het volgende:
PR technisch ook niet zo slim, maar goed de sponsor (?) zal daar wel een reden voor hebben.
Cyclingstartlists.comquote:Op maandag 16 januari 2012 21:48 schreef Evertjan het volgende:
is er nog een goede site met lijstjes van renners die waar rijden in welke koersen?
Dan moeten we daar maar op wachten dan.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vanaf het begin was al bekend dat de sponsor voor de voorjaarsklassiekers, voor de maand april dus, bekendgemaakt zou worden
startlist.cyclingfever.com is echt veruit de beste.quote:
Geen flauw idee. Hangt natuurlijk ook af van eventuele logokleuren van de sponsor.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dan moeten we daar maar op wachten dan.Gaan ze dan in april ook in andere shirts rijden of blijven die zo goed als hetzelfde?
Het was lovenswaardig wat Piet deed, maar de kwaliteit ging wel wat achteruit het afgelopen jaar.quote:
Enorme valpartij in de laatste km. Ze moesten schijnbaar een toeschouwer ontwijken. Veel renners van GreenEdge zijn gevallen, net als o.a. Haussler (misschien gebroken sleutelbeen) en Wouter Mol.quote:1. André Greipel (Lotto-Belisol) 4:45:00
2. Alessandro Petacchi (Lampre-ISD)
3. Yahueni Hutarovich (FDJ-BigMat)
4. Fabio Sabatini (Liquigas-Cannondale)
5. Daniele Bennati (RadioShack-Nissan)
6. Chris Sutton (Sky)
7. Jonathan Cantwell (Saxo Bank)
8. Xavier Florencio (Katusha)
9. Mark Renshaw (Rabobank)
10. Manuel Belletti (AG2R)
Nog meer schade:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:47 schreef Steven184 het volgende:
Guesdon heeft zijn heup gebroken
The crash was reportedly caused by a spectator on the course, with several riders including key Greipel teammate Frederic Guesdon (FDJ-BigMat), Jurgen Roelandts (Lotto-Belisol) taken to hospital. Guesdon's broken hip is potentially career ending.
Cyclingnews
Aai, slecht begin van het nieuwe seizoen dit allemaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nog meer schade:
Montaguti heeft zijn sleutenbeen gebroken
Roelandts heeft mogelijk een nekfractuur.
Haussler is ook bezig om in een illustere rij brekebenen te komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:15 schreef Leatherface het volgende:
Haussler gevallen, het zal weer eens niet....
Die toeschouwster was uiteindelijk ook niet de reden. Dat waren de eerste berichten van daar. De uiteindelijk reden was, tenminste zo lijkt het, dat een renner abrupt naar binnen zwenkt en zo Van Hummel dermate hard insloot dat die met iemand in contact kwam en zodoende viel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:34 schreef bjarki het volgende:
laatste km:
Ik zie niemand staanAlleen Van Hummel die een achterwiel lijkt te raken en op z'n plaat gaat.
Renshaw die hem daar probeert te lanceren en Renshaw voor zichzelf in de Tour dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:21 schreef Mani89 het volgende:
Bos naar de Giro, hopelijk kan hij een flinke stap zetten.
Van Hummel gaat ook lekker trouwens. 2 keer starten, 2 keer op de grond liggen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die toeschouwster was uiteindelijk ook niet de reden. Dat waren de eerste berichten van daar. De uiteindelijk reden was, tenminste zo lijkt het, dat een renner abrupt naar binnen zwenkt en zo Van Hummel dermate hard insloot dat die met iemand in contact kwam en zodoende viel.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Renshaw die hem daar probeert te lanceren en Renshaw voor zichzelf in de Tour dan?
quote:Breukink denkt dat de twee sprinters elkaar kunnen aanvullen en een trein kunnen opzetten. Als iemand weet hoe je die opzet, is Renshaw het wel. En zoals in de Giro zal dan per dag bekeken worden of ze voor Theo of Mark rijden. Dat is toch een luxe hč als je daar twee sprinters tot je beschikking hebt.
Dat kan alsnog. Weening en Kruijswijk stonden er vorig jaar ook vaak alleen voor. Zeker na de opgave van Slagter.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:36 schreef DutchSL het volgende:
Dat ze een sprinter meenemen vind ik ook niet zo'n slecht idee, maar dat ze hun hele ploeg blijkbaar gaan inrichten op de sprints voor die paar kansen (kansjes) vind ik zonde, ik zie liever een ploeg zoals de afgelopen twee jaar.
Kruijswijk of Mollema natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:40 schreef TheArt het volgende:
Ik zou niet weten wie ze verder nog kunnen meenemen in de rol van de afgelopen twee jaar.
Die zijn geen optie natuurlijk. Dat was al bekend. Net als dat Kelderman geen optie is, dus dan blijft er weinig keus over behalve de namen die ik al noemde.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Kruijswijk of Mollema natuurlijk.
Boom zou wel leuk zijn voor de Proloog..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die zijn geen optie natuurlijk. Dat was al bekend. Net als dat Kelderman geen optie is, dus dan blijft er weinig keus over behalve de namen die ik al noemde.
Het ging erom wat we liever zien. Ik zie één van die twee zeker erg graag in de Giro. Ik zie liever dat Rabobank hun jonge kopmannen niet volledig op de Tour inzet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die zijn geen optie natuurlijk. Dat was al bekend. Net als dat Kelderman geen optie is, dus dan blijft er weinig keus over behalve de namen die ik al noemde.
Natuurlijk, maar daar zijn we het allemaal wel mee eens. Maar dat is helaas het belang van de Tour in Nederland (hoe belachelijk ik het ook vind).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:58 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Het ging erom wat we liever zien. Ik zie één van die twee zeker erg graag in de Giro. Ik zie liever dat Rabobank hun jonge kopmannen niet volledig op de Tour inzet.
Al stellen ze Frans Maassen op, het gaat om de instelling waarmee ze naar de ronde gaan en als ik dit bericht zo lees dan lijkt voor Rabobank de Giro een ronde te zijn om de sprinttrein uit te testen en dat voor een ronde met maar heel weinig kansen op massasprints.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Uit te testen? Die sprinttrein zal wel in de koersen voorafgaand aan de Giro uitgetest worden. Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:52 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Al stellen ze Frans Maassen op, het gaat om de instelling waarmee ze naar de ronde gaan en als ik dit bericht zo lees dan lijkt voor Rabobank de Giro een ronde te zijn om de sprinttrein uit te testen en dat voor een ronde met maar heel weinig kansen op massasprints.
Maar ik heb wel vaker het idee dat ze bij Rabobank niet goed naar de parcoursen van (grote en kleine) rondes kijken tijdens het bepalen van de opstelling.
Het is een overbodige zinloze luxe waar je maar weinig aan hebt in deze Giro met dit parcours en dit type sprinters. Een luxe die je imo niet eens zou moeten willen, zet ze lekker ergens in.quote:Breukink denkt dat de twee sprinters elkaar kunnen aanvullen en een trein kunnen opzetten. Als iemand weet hoe je die opzet, is Renshaw het wel. En zoals in de Giro zal dan per dag bekeken worden of ze voor Theo of Mark rijden. Dat is toch een luxe hč als je daar twee sprinters tot je beschikking hebt.
Ik lees heus wel. Ik begrijp ook precies wat je bedoelt. Alleen ik ben het niet eens dat de renners nu niet meer vrij kunnen koersen omdat ze met de instelling beginnen dat ze per se een sprinttrein moeten opzetten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:30 schreef DutchSL het volgende:
Zucht, lezen.
Of je de rest van de ploeg nu opvult met Tankink, Leezer, Flens of whatever doet er helemaal niet zo veel doe. Het gaat om de instelling waarmee je naar zo'n ronde gaat, zelfs Flens en Stamsnijder konden in 2010 mooie dingen doen.
Je kunt best een sprinter meenemen, dat maakt niet zoveel uit , maar ze zeggen nu zelf gewoon letterlijk dat ze een sprinttrein willen opzetten.
[..]
Het is een overbodige zinloze luxe waar je maar weinig aan hebt in deze Giro met dit parcours en dit type sprinters en je niet eens zou moeten willen imo.
TJS gaat. Die moet, in de vrije rol van Kruijswijk 2 jaar terug, ook best top-20 in het eindklassement kunnen rijden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:57 schreef Pedroso het volgende:
Wie gaan er voor Vacansoleil naar de Giro ? Poels en Ruijgh zullen wel voor de Tour gaan.
Wel jammer dat er geen veelbelovende Nederlandse renners naar de Giro gaan, maakt het toch een stuk minder interessant om te kijken.
Daarentegen kijk ik wel uit naar de Tour, als Gesink daar ook nog eens fit is en in vorm dan kunnen er mooie dingen gebeuren.
Die zag er veelbelovend uit in de Ronde van Spanje vorig jaar, zeker een renner om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
TJS gaat. Die moet, in de vrije rol van Kruijswijk 2 jaar terug, ook best top-20 in het eindklassement kunnen rijden.
netjes van matthews!quote:Op woensdag 18 januari 2012 06:02 schreef franklop het volgende:
Clarke soleert naar zege in Tour Down Under
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |