Ik ben van de partijquote:Op dinsdag 27 december 2011 12:19 schreef borisz het volgende:
* Borisz noteert voor volgende week. De pronokalender in elkaar draaien. Al is de start pas over twee maanden![]()
quote:De Vuelta trekt in 2012 over een nieuwe reuzendoder in Asturië. De Cuitu Negro is zijn naam.
De berg ligt in het skigebied van Valgrande-Pajares. Er zitten stijgingspercentages van 25 procent tussen. De nieuwe killer is wel nog niet koersklaar, want de heel lastige laatste 2,8 kilometer moeten nog geasfalteerd worden.
Indien de Cuitu Negro rijp wordt bevonden, dan wordt de zestiende etappe op 3 september meteen de koninginnenrit want die dag wordt ook over de Cabruñana, de San Lorenzo en de Cobertoria getrokken om te eindigen op de Cuitu Negro. Die klim is 23,5 km lang met een gemiddelde stijgingsgraad van 6,8 procent met in de laatste 2.800 meter stroken van 24, 25 en uiteindelijk 17 procent.
Het spektakel moet doen denken aan La Bola del Mundo die in 2010 werd opgevoerd als apotheose en ook nu weer in het traject zou voorkomen. Op 11 januari wordt de Vuelta 2011 voorgesteld in Pamplona. Nu al spreken ze over zeven aankomsten bergop en nog twee op hellingen in Aragon en Galicië.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:19 schreef borisz het volgende:
* Borisz noteert voor volgende week. De pronokalender in elkaar draaien. Al is de start pas over twee maanden![]()
Ik vind die achterkant ook lelijk gedaan hoor met die naam, maar slim is het wel.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan nog hadden ze 't anders kunnen doen met die naam. Nu lijkt het meer een copyright-protection, zoals ze dat soms over foto's plakken.
ze hadden voor de Smeetsen, Dijkstras en Ducrots van de wereld de naam van de renner er ook nog wel onder kunnen zettenquote:Op zondag 1 januari 2012 22:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind die achterkant ook lelijk gedaan hoor met die naam, maar slim is het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |