ben jij al voorbij schoenmaat 48? Groter is beter toch?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef MaGNeT het volgende:
Ik krijg van mensen als TimCook alleen maar meer hekel aan Apple.
Volgende week een Samsung Note ophalen
Is de iPhone al voorbij de 3,5 inch inmiddels?
Alleen mobiel. Altijd nog beter dan het Highly annoying, almost unremovable and very aggressive extention stealing program QuickTime.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom trekt adobe de stekker er ook uit...
nee. wel perfecte userinterface en een accuduur waar je wat mee kan.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef MaGNeT het volgende:
Ik krijg van mensen als TimCook alleen maar meer hekel aan Apple.
Volgende week een Samsung Note ophalen
Is de iPhone al voorbij de 3,5 inch inmiddels?
Dat zei je vrouw ook toen ze met je buurman ging ballen?quote:
het irritante van android is dat je geluk moet hebben voor updates naar nieuwe versies. het is het allemaal NET niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:56 schreef Smoofie het volgende:
Maarja we zullen het zien , wanneer android 4.0 uitkomt en Asus met de prime enz wat er gaat gebeuren.
Op een 3,5 inch mobieltje kan je niet fatsoenlijk surfen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:55 schreef kadeya het volgende:
[..]
ben jij al voorbij schoenmaat 48? Groter is beter toch?
Als deze userinterface "perfect" is, waarom zou Apple dan nog met een betere komen?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. wel perfecte userinterface en een accuduur waar je wat mee kan.
flash gaat eruit. daarbij vreet het clockcycles en daarmee batterij.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Flash wordt algemeen gebruikt en is niet raag met Android 4.0 en Windows. Dat het bij apple niet kan..tja..
Voor mobieltjes gaat het weg ja.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
flash gaat eruit. daarbij vreet het clockcycles en daarmee batterij.
En waarom heeft de volgende iPad opeens wel de HD-afspeel mogelijkheid en bv live-wallpaper?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als deze userinterface "perfect" is, waarom zou Apple dan nog met een betere komen?
volgens mij zijn de wijzigingen in de user interface afgelopen keer minimaal geweest. tussen windows mobile, android en ios weet ik wel welke gui het fijnste werkt. ios.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als deze userinterface "perfect" is, waarom zou Apple dan nog met een betere komen?
het gaat helemaal weg.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Voor mobieltjes gaat het weg ja.
Dus ook voor Android. Hoe voelt dat nou? En ondersteunt Android nou al Shockwave?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Voor mobieltjes gaat het weg ja.
Ja maar Apple's schuld, omdat ze zo n klein marktaandeel hebben.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:00 schreef TimCook het volgende:
[..]
Dus ook voor Android. Hoe voelt dat nou? En ondersteunt Android nou al Shockwave?
Je gaat toch niet een standaard ondersteunen die nergens wordt gebruikt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:00 schreef TimCook het volgende:
[..]
Dus ook voor Android. Hoe voelt dat nou? En ondersteunt Android nou al Shockwave?
Maar Apple is alles tochquote:Op woensdag 28 december 2011 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een standaard ondersteunen die nergens wordt gebruikt.
apple. 3 toestellen. samsung. 100?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar Apple is alles toch
Trouwens, op de tablet market heeft apple nog een aandeel van 60% ofzo. Maar op de smartphone market is Samsung de grotere.
Yup, bij Apple heb je de keuze uit 1 model mobieltjequote:Op woensdag 28 december 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
apple. 3 toestellen. samsung. 100?
Vanaf 50 euroquote:Op woensdag 28 december 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dus? Als apple zou super was zou dat toch niet uitmaken? En de Galaxy heeft een hoger aandeel dan de iphone, zou beter dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoeveel winst maakt Samsung in 2011?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar Apple is alles toch
Trouwens, op de tablet market heeft apple nog een aandeel van 60% ofzo. Maar op de smartphone market is Samsung de grotere. Nokia maakt een inhaalslag.
Just saying.
Tja, das apples stugheid die ze al eerder de open vs gesloten strijd heeft doen verliezen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
geeft wel een beter product.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Yup, bij Apple heb je de keuze uit 1 model mobieltje
Meer dan apple, wat dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel winst maakt Samsung in 2011?
Nee, het geeft een product met een 3.5 inch schermpje uit het jaar kruik.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
geeft wel een beter product.
Je weet dat de reden dat apple geen flash op zijn draagbare troep deed een persoonlijke ruzie was (de zoveelste) tussen meneertje Jobs en Adobe he?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef kadeya het volgende:
[..]
Ja maar Apple's schuld, omdat ze zo n klein marktaandeel hebben.
Het is niet beter.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
geeft wel een beter product.
samsung heeft een heel andere markt. zowel goedkoop als duur, verschillende os-en. apple maakt met minder meer winst. en ze kunnen de tijd die ze besparen aan 100 toestellen nu besteden aan het ondersteunen van slechts 3 of 4 toestellen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dus? Als apple zou super was zou dat toch niet uitmaken? En de Galaxy heeft een hoger aandeel dan de iphone, zou beter dan?
ik haat devices met een accuduur waar je de dag soms net en soms net niet goed mee doorkomt als je er wat gebruik van maakt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, het geeft een product met een 3.5 inch schermpje uit het jaar kruik.
Tot zover full web op Android hequote:Op woensdag 28 december 2011 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een standaard ondersteunen die nergens wordt gebruikt.
Ze maken relatief meer winst omdat ze voor 2 jaar garantie al 80 $ vragen, voor HDMI 40$ etc. En alle apple fanboys kopen alles.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
samsung heeft een heel andere markt. zowel goedkoop als duur, verschillende os-en. apple maakt met minder meer winst. en ze kunnen de tijd die ze besparen aan 100 toestellen nu besteden aan het ondersteunen van slechts 3 of 4 toestellen.
of je dat koopt of niet is jouw keuze. je hoeft van mij geen iphone te kopen heb er zelf ook geen. vind het te duur. werkt wel fijn maar heb genoeg aan iets simpels wat kan bellen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ze maken relatief meer winst omdat ze voor 2 jaar garantie al 80 $ vragen, voor HDMI 40$ etc. En alle apple fanboys kopen alles.
Het daalt heel hard:quote:Op woensdag 28 december 2011 21:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar Apple is alles toch
Trouwens, op de tablet market heeft apple nog een aandeel van 60% ofzo.
Die claim bedenk je zelf.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:08 schreef TimCook het volgende:
[..]
Tot zover full web op Android he
Yeah I know. Op de smartphone market ook.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het daalt heel hard:
[ afbeelding ]
itv bestaat al in kastvorm. ze schijnen nu een tv te gaan leveren waar dat in zit.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Yeah I know. Op de smartphone market ook.
En wat hoorde ik nou? apple gaat een TV maken?
Asus maakt er ook éénquote:Op woensdag 28 december 2011 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
[ afbeelding ]
Die Note heeft tenminste een scherm waar je op kan surfen en een fatsoenlijke resolutie.
Ik denk dat ze qua schermtechnologie enz voor TV's wel een aantal jaar achterlopen op Samsung , Sony en Panasonic.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:12 schreef GuitarJJ het volgende:
Laat ze eerst maar eens met een prototype komen voordat je kan oordelen.
Geen idee. Waar heb ik het precies voor nodig eigenlijk?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:10 schreef TimCook het volgende:
[..]
Oh Android ondersteunt wel Shockwave?
quote:There is no Shockwave for the iOS, though many Shockwave apps have versions available in the iTunes Store.
Ja en de enige reden dat apple bestaat is omdat Microsoft ze van faillisement gered hebben. Zo ken ik er nog een paar.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
en voor alle haters hier; mobile tablets was een totaal oninteressante markt, totdat apple toetrad. je kan veel haten maar de enige reden dat je nu een android tablet voor 150 euro ofzo kan kopen heb je aan apple te danken. beetje respect voor de appel jonguh je weet toch
Is dat zo'n TV als een Samsung Smart TV? http://images.google.com/(...)l0l199l1522l2.9l11l0quote:Op woensdag 28 december 2011 21:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
http://www.zdnet.com/blog(...)oft-saved-apple/7036quote:Op woensdag 28 december 2011 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en de enige reden dat apple bestaat is omdat Microsoft ze van faillisement gered hebben. Zo ken ik er nog een paar.
Lijkt mij een uitstekend idee!quote:Op woensdag 28 december 2011 21:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
het grote verschil gaat dan zijn dat apple zwaar is doorgebroken met nieuwe toepassingen voor je tv die samsung dan kopieert.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is dat zo'n TV als een Samsung Smart TV? http://images.google.com/(...)l0l199l1522l2.9l11l0
Heeft Samsung zeker over 2 jaar van Apple gekopieerd en terug in de tijd gestuurd?
Dat hebben Samsung en Panasonic al gedaan...quote:Op woensdag 28 december 2011 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekend idee!
Die markt een in de 21ste eeuw trekken.
ow dat is dan toch aan de wereld voorbij gegaan. televisiesquote:Op woensdag 28 december 2011 21:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat hebben Samsung en Panasonic al gedaan...
Moet je eens naar de lokale mediamarkt gaanquote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow dat is dan toch aan de wereld voorbij gegaan. televisies
Die TV's zijn er al en die werken prima.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekend idee!
Die markt een in de 21ste eeuw trekken.
apple pakt aan techniek wat ze zinvol achten en richten zich op functionaliteit. zie iphone. de specs van de eerste iphone waren technisch weinig bijzonders. de bruikbaarheid van het toestel in het geheel is een ander verhaal. innovatie op bruikbaarheid dus. en soms op techniek.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Smoofie het volgende:
Laat staan dat Apple op Tv's veel minder heeft qua technologie dan Samsung.
Wat staat er allemaal op dat ding?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
[ afbeelding ]
Die Note heeft tenminste een scherm waar je op kan surfen en een fatsoenlijke resolutie.
gaat 1 dag met de accu mee als je er wat mee doet. en hij is te groot en zwaar voor een foon, te klein voor een tablet. my 2 centsquote:Op woensdag 28 december 2011 21:22 schreef kadeya het volgende:
[..]
Wat staat er allemaal op dat ding?
Denk dat beeldkwaliteit en schermgrootte ook belangrijk is.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
apple pakt aan techniek wat ze zinvol achten en richten zich op functionaliteit. zie iphone. de specs van de eerste iphone waren technisch weinig bijzonders. de bruikbaarheid van het toestel in het geheel is een ander verhaal. innovatie op bruikbaarheid dus. en soms op techniek.
Het grote verschil gaat zijn dat apple-fanboys al lang bestaande techniek opeens als iets nieuws en hips gaan zien als het 2 x zo duur is, minder mogelijkheden heeft en volledig dichtgetimmerd is en je een speciaal abbo ervoor moet nemen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het grote verschil gaat dan zijn dat apple zwaar is doorgebroken met nieuwe toepassingen voor je tv die samsung dan kopieert.
En dat terwijl ze allemaal chips gebruiken van Samsung en Foxconnquote:Op woensdag 28 december 2011 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het grote verschil gaat zijn dat apple-fanboys al lang bestaande techniek opeens als iets nieuws en hips gaan zien als het 2 x zo duur is, minder mogelijkheden heeft en volledig dichtgetimmerd is en je een speciaal abbo ervoor moet nemen.
ja dat is waar je mis gaat. dat is al op hoog niveau niet zo spannend meer enzo. toepassingen voor je tv, dat gaat apple proberen te leveren. ben overigens ook wel benieuwd wat het precies gaat worden en of het aan gaat slaan. maar ja van de ipad dacht ook niemand dat het wat zou worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk dat beeldkwaliteit en schermgrootte ook belangrijk is.
Jawel, want apple kan niet zulke dunne schermen van 42" + maken zoals Samsung.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja dat is waar je mis gaat. dat is al op hoog niveau niet zo spannend meer enzo. toepassingen voor je tv, dat gaat apple proberen te leveren. ben overigens ook wel benieuwd wat het precies gaat worden en of het aan gaat slaan. maar ja van de ipad dacht ook niemand dat het wat zou worden.
apple is de grootste afnemer van samsung in het buitenland. daarbij staat er een grote fabriek van samsung in de usa. beide partijen zijn van elkaar afhankelijk voor nu.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En dat terwijl ze allemaal chips gebruiken van Samsung en Foxconn. 3g is ook van Samsung
Nee. Apple koopt 3% van alle chips die Samsung maakt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
apple is de grootste afnemer van samsung in het buitenland. daarbij staat er een grote fabriek van samsung in de usa. beide partijen zijn van elkaar afhankelijk voor nu.
ze hoeven ze ook niet zelf te maken.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jawel, want apple kan niet zulke dunne schermen van 42" + maken zoals Samsung.
Welke niet-amerikaanse bedrijf zal nog leveren aan apple na alles wat apple heeft geflikt. De Japanse, Koreaanse en Taiwanese bedrijven iig niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hoeven ze ook niet zelf te maken.
quote:Samsung's key clients (Q1 2010)[50]
Rank/company Part description Buying (trillion KRW) Percent of total sales
1 Sony DRAM, NAND flash, LCD panels, etc... 1.28 3.7
2 Apple Inc AP (mobile processor), DRAM, NAND flash, etc... 0.9 2.6
3 Dell DRAM, flat-panels, lithium-ion batteries, etc... 0.87 2.5
4 HP DRAM, flat-panels, lithium-ion batteries, etc... 0.76 2.2
5 Verizon Communications Handsets, etc... 0.5 1.3
6 AT&T Handsets, etc... 0.5 1.3
It is also to be noted that Apple is also Samsung’s largest overseas client which accounts to about $8 billion dollars for Samsung. So patent war or not, Apple and Samsung are inter-dependent.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Apple koopt 3% van alle chips die Samsung maakt.
Wat is 8 miljard bij een omzet van 220 in 2010 mld en 250 mld in 2011?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
It is also to be noted that Apple is also Samsung’s largest overseas client which accounts to about $8 billion dollars for Samsung. So patent war or not, Apple and Samsung are inter-dependent.
http://mobigyaan.com/desp(...)samsung-for-chipsets
we hadden het erover over apple de grootste afnemer is van samsung halffabrikaten in het buitenland. geef gewoon toe dat je uit je nek zat te lullen ofzo?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat is 8 miljard bij een omzet van 220 in 2010 en 250 in 2011?
Ik zat niet uit me nek te lullen. Kijk dat tabelletje dan.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we hadden het erover over apple de grootste afnemer is van samsung halffabrikaten in het buitenland. geef gewoon toe dat je uit je nek zat te lullen ofzo?
quote:Op woensdag 28 december 2011 21:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zat niet uit me nek te lullen. Kijk dat tabelletje dan.
No.3 t/m no.6 zijn ook allemaal amerikaanse bedrijven.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow ja die amerikaanse fabriek is speciaal voor apple neergepoot als ik me niet vergis. gaat samsung niet happy van worden als apple geen klant blijft.
ok terug naar het hoofdonderwerp, nml hoe goed apple wel niet is in het ontwikkelen van fantastische bruikbare productenquote:Op woensdag 28 december 2011 21:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
No.3 t/m no.6 zijn ook allemaal amerikaanse bedrijven.
Beste opmerking tot nu toe.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:39 schreef DroogDok het volgende:
Ik heb in dit hele stinkende topic nog niks over die batterij gelezen.
nee vonk ook jammer. een batterij die een week meegaat in je laptop - onder belasting - lijkt me wel tof. hoe dat dan zit met afvalstoffen enzo was ik eigenlijk wel nieuwsgierig naarquote:Op woensdag 28 december 2011 21:39 schreef DroogDok het volgende:
Ik heb in dit hele stinkende topic nog niks over die batterij gelezen.
Kunnen ze wel, maar dan moeten ze poorten weglaten en dan gaat Flopstadt piepen dat ie z'n elektrische tandenborstel niet kan aansluiten.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jawel, want apple kan niet zulke dunne schermen van 42" + maken zoals Samsung.
Samsung heeft ook gwn HDMI en USB poorten, dus het hoeft niet. En apple kan dat voorlopig niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef TimCook het volgende:
[..]
Kunnen ze wel, maar dan moeten ze poorten weglaten en dan gaat Flopstadt piepen dat ie z'n elektrische tandenborstel niet kan aansluiten.
Ja maar dat hoef je niet te doen. Het is gewoon handig als dat zou kunnen. Ik wil er brood in kunnen doen, dat er dan geroosterd uitkomt. En dat hoef jij dan niet te gebruiken.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef TimCook het volgende:
[..]
Kunnen ze wel, maar dan moeten ze poorten weglaten en dan gaat Flopstadt piepen dat ie z'n elektrische tandenborstel niet kan aansluiten.
usb is best een kut standaard. 4 jaar terug was mijn firewire aansluiting in praktijk al veel sneller dan usb. usb is echt top omdat standaard maar technisch is het een ranzig gedrocht.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:14 schreef Smoofie het volgende:
Mensen die het nut niet inzien van Display port, mini-HDMI, HDMI en USB___!
Ik wil helemaal geen kabeltjes. Alles draadloos.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:14 schreef Smoofie het volgende:
Dan ben je volgens mij al een week lang dronken?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens excuus aan Pietverdriet en TimCook, was een beetje dronken en nogal wat uitspraken gedaan die niet correct waren, ontopique!
Vakantiequote:Op woensdag 28 december 2011 22:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan ben je volgens mij al een week lang dronken?![]()
Dat zijn geen functionaliteiten. Ze staan ook niet in de apple-bijbel dus zijn ze niet nodig. Ik bedoel, wie gebruikt er nu HDMI-kabelsquote:Op woensdag 28 december 2011 22:14 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil helemaal geen scherm. Alles in mn hersens geplugd en op de servers van Apple.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:20 schreef kadeya het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen kabeltjes. Alles draadloos.
Dan neem ik ze wel over hoor.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens excuus aan Pietverdriet en TimCook, was een beetje dronken en nogal wat uitspraken gedaan die niet correct waren, ontopique!
Ik wil nog tongen met Pietverdriet Nigger!quote:Op woensdag 28 december 2011 22:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan neem ik ze wel over hoor.
Klinkt als een patentje.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen scherm. Alles in mn hersens geplugd en op de servers van Apple.
quote:Op woensdag 28 december 2011 22:20 schreef kadeya het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen kabeltjes. Alles draadloos.
USB 3.0 is sneller dan Firewire.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
usb is best een kut standaard. 4 jaar terug was mijn firewire aansluiting in praktijk al veel sneller dan usb. usb is echt top omdat standaard maar technisch is het een ranzig gedrocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |