Dat zou idd wel handig zijn jaquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Weet je wat ik handig zou vinden op een site met cupcakerecepten? Een omrekenmogelijkheid. Dat je aan kan geven of je 6, 12, 18 etc. cupcakes wilt maken, en dat dan de hoeveelheden van de ingrediënten automatisch voor je worden aangepast.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Weet je wat ik handig zou vinden op een site met cupcakerecepten? Een omrekenmogelijkheid. Dat je aan kan geven of je 6, 12, 18 etc. cupcakes wilt maken, en dat dan de hoeveelheden van de ingrediënten automatisch voor je worden aangepast.
Ik weet wie je bedoelt omdat ik er in de buurt woon maar volgens mij zit die mevrouw niet op Fok! (of ik heb iets gemist en dan komt die mevrouw zich vanzelf melden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:15 schreef The_Hives het volgende:
hier was toch ook iemand die een cupcake/taart workshopbedrijfje had in Westwoud?
Prachtigquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Morgen is mijn zus jarig, en ik heb voor haar een mooi kookboek en een oranje cupcakehouder gekocht en er bijpassende cupcakes bij gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
misschien was dat dan wat ik me herinnerdequote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik weet wie je bedoelt omdat ik er in de buurt woon maar volgens mij zit die mevrouw niet op Fok! (of ik heb iets gemist en dan komt die mevrouw zich vanzelf melden.)
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jups kleuren en opbouw, moet voor mij vrolijk en uitnodigend overkomen, niet teveel frutsel, dus wel redelijk strak.
Klinkt logisch ja. Moet even zien in hoeverre dat kan op een handige manier...quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:57 schreef Troel het volgende:
Misschien iets heel simpels, maar recepten op dezelfde manier opgesteld.
Dus een duidelijke uiteenzetting van wat je nodig hebt en dan het liefst dat bij elk recept de eieren bovenaan staan en dan de meel en niet bij de een de boter bovenaan en bij de ander de suiker en bij de derde de eieren zeg maar
Zodat je dus vrij simpel in één oogopslag recepten kan vergelijken. En geen extra onzin op de site. Strak dus inderdaad, simpele opbouw bij voorkeur en als je gebruik maakt van advertenties, dan statische advertenties want al die bewegende dingen zijn verschrikkelijk
Dat zou een heel toffe feature zijn! Ik denk niet dat ik dat kan in de gegeven tijd, maar ik heb wat tijd over, hoop ik, op het einde.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nouja, ik weet niet of mensen zelf moeten kunnen invoeren, maar dat je dan dus inderdaad invulvakken maakt waarin men de hoeveelheden invult, eventueel een aantal open vakken voor ingrediënten die niet standaard zijn?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:15 schreef RenRen- het volgende:
[..]Thanks!
[..]
Klinkt logisch ja. Moet even zien in hoeverre dat kan op een handige manier...
Dankje voor je input
Dat kan op deze sitequote:Op donderdag 12 januari 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, dat weet ik.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat kan op deze site. http://allrecipes.com/recipe/vanilla-cupcake/
1 als het goed is, het wordt niet userdriven of iets. Meer dat je iets in kan sturen door middel van een formulier, aangezien er veel getekend moet worden voor één recept is het niet handig als users alles invullen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet of mensen zelf moeten kunnen invoeren, maar dat je dan dus inderdaad invulvakken maakt waarin men de hoeveelheden invult, eventueel een aantal open vakken voor ingrediënten die niet standaard zijn?
Dat worden dan nogal veel dropdownmenu's, dus dat is denk ik niet de meest verstandige keuze. Het wordt al zo'n gigantisch formulier voor het aanmaken van een receptquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:00 schreef Tegan het volgende:
Maak een db met alle mogelijke ingredienten. En dan in het invoerformulier dat je daaruit kan kiezen met een dropdown? Dan hoef je bij het recept enkel de ingredientid's te loggen en de hoeveelheid. Dat zo uitlezen? Kan je wel altijd garanderen dat alle ingredienten op dezelfde volgorde staan, gewoon de id's aanhouden voor de volgorde. En als de hoeveelheden apart gelogd worden kan je ook beter omzetten naar minder of meer stuks? Plus dan kun je ook ingredientpagina's maken met info en linken naar alle recepten waar het wordt gebruikt. Weet niet hoe handig dat gaat werken. Of vraag even in het PHP-topic of iemand mee kan denken hoe je dat het beste kan doen.
Oke, dan ga ik dat binnenkort eens proberenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Het klopt dat je niet veel erover moet wrijven, daarom is het belangrijk (eigenlijk altijd, ook als je geen reliëf erin gerold hebt), om de taart superstrak in te smeren met botercreme. Dan heb je nauwelijks bobbels weg te poetsen.
Je cakebeslag zakt in, wordt het niet meer luchtig. Je kunt denk ik beter je cake bakken en die bewaren tot morgenquote:Op zondag 15 januari 2012 10:46 schreef CherryBoomBoom het volgende:
Hey allemaal!
Ik ben zelf al een tijdje bezig met cupcakes en simpele taartjes te maken maar nu heb ik toch een vraagje. Ik zou morgen graag een kleine taart maken voor iemand die jarig is, de taart bestaat uit een cake en botercreme. Aangezien ik morgen minder tijd heb dan deze namiddag vroeg ik mij af of ik het beslag van de cake en de botercreme vandaag al kan maken. Als ik beide luchtdicht en in de frigo bewaar lijkt dit mij geen probleem? Bedankt!
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!quote:Op zondag 15 januari 2012 10:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je cakebeslag zakt in, wordt het niet meer luchtig. Je kunt denk ik beter je cake bakken en die bewaren tot morgenBotercreme zou geen probleem moeten zijn...
Hihi, frigo... Lolquote:Op zondag 15 januari 2012 11:00 schreef CherryBoomBoom het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Bewaar ik de cake dan best uit de frigo of in de frigo?
Haha ja ik ben Belgquote:Op zondag 15 januari 2012 11:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hihi, frigo... Lol![]()
Op een koele, donkere plaats, luchtdicht, buiten de koelkast (in een kelder ofzo, zoiets zegmaar).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |