Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 december 2011 14:04 schreef KaheemSaid het volgende:
@ Tommeke nog maar een keer:
Vrijdagmiddag was ik in de auto onderweg na huis. De kerstvakantie was begonnen en zoals bij wel meer bedrijven stond de vrijdagmiddag in het teken van drank en gezelligheid. Na de nodige drankjes werd het zo rond het donker worden tijd om naar huis te rijden (mooi voor de alcoholcontroles, jullie kennen het wel). Met één oog dicht, om het draaien van de wereld tegen te gaan, reed ik over een druilerige kraneweg. Mede door mijn gemoedstoestand, maar ook door het weer, zag ik niet echt veel. Ik zag jou, of 1 van je collega's in ieder geval op het laatste moment.
Als ik jullie was had ik daarom in het vervolg ook even licht aan gedaan. Vooral op een dag als afgelopen vrijdag, zo'n dag dat een heleboel mensen met een borreltje teveel op achter het stuur zitten. Je bent nou eenmaal behoorlijk kwetsbaar op je fiets.Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar licht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vaag, je sport veel meer dan mij en ik ben alsnog lichter. Jij bent toch ook zo rond de 1:85?quote:Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.
Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
Nou sorry hoor, ik denk ik maak er wat een flauw verhaaltje van. Het is wel gewoon zo dat ik (nuchter) tom of 1 van zijn collega's zonder licht tegen kwam (als hij bij dat bedrijfje in de mussengang werkt). Sorry dat ik iemand, volgens mij zeer terecht, daar nog even op wijs. Ik had hem echt bijna over het hoofd gezien in de regen.quote:Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar lic
[..]
ht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie.
En verdomd dat we daar mooie sokken aan overhielden zeg!quote:Op zondag 25 december 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Nee man, ik ben maar 1m81. Grote benen, en vet op bovenlichaam. En ja, sport veel.. maar eet / drink blijkbaar nog steeds teveel. Conditie is prima in orde, kon vorige keer met Kaas & 12 de 150km fietsen met prima tempo.
zo klink/komt het op mij ook over , als een beest tekeer gaan en veel spiermassa als ik oksel zijn post lees.quote:Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
@Oksel: rijd jij je duurtrainingen niet te hard misschien? Op die manier verbrand je weinig tot geen vet.
Je kan beter imgur gebruiken.quote:Op zondag 25 december 2011 18:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist een verse klassieker uitgetest.
[ http://imageshack.us/photo/my-images/190/imgp7090.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Je traint te hard dus. Als ik D1 train fiets ik met de rem erop. Hf 145-155. Is de meest gemaakte fout. Interval training heeft ook veel minder effect als je tussendoor te hard fietst.quote:Op zondag 25 december 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ik moet met trainingen altijd bikkelen om bij te blijven.. alleen als ik alleen fiets, fiets ik rustig 60-80km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |