abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 december 2011 @ 13:52:00 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106030379

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
pi_106030531
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
  zondag 25 december 2011 @ 14:03:41 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106030634
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 13:59 schreef Oksel het volgende:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Kom je nu pas uit bed?
pi_106030652
@ Tommeke nog maar een keer:
Vrijdagmiddag was ik in de auto onderweg na huis. De kerstvakantie was begonnen en zoals bij wel meer bedrijven stond de vrijdagmiddag in het teken van drank en gezelligheid. Na de nodige drankjes werd het zo rond het donker worden tijd om naar huis te rijden (mooi voor de alcoholcontroles, jullie kennen het wel). Met één oog dicht, om het draaien van de wereld tegen te gaan, reed ik over een druilerige kraneweg. Mede door mijn gemoedstoestand, maar ook door het weer, zag ik niet echt veel. Ik zag jou, of 1 van je collega's in ieder geval op het laatste moment.

Als ik jullie was had ik daarom in het vervolg ook even licht aan gedaan. Vooral op een dag als afgelopen vrijdag, zo'n dag dat een heleboel mensen met een borreltje teveel op achter het stuur zitten. Je bent nou eenmaal behoorlijk kwetsbaar op je fiets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106030691
Kaheem, ga ergens anders lopen vervelen aub.

@Kaas; nee. Maar zo voel ik me wel. Gisteren kapot naar 't ATB'en, vervolgens 3 uur gereden, 3 uur gekookt, 3 uur getafeld.. toen 10 uur geslapen. En nu is 't 14:00 en moet ik zo spelletjes gaan spelen. :r
  zondag 25 december 2011 @ 14:09:09 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106030762
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:04 schreef KaheemSaid het volgende:
@ Tommeke nog maar een keer:
Vrijdagmiddag was ik in de auto onderweg na huis. De kerstvakantie was begonnen en zoals bij wel meer bedrijven stond de vrijdagmiddag in het teken van drank en gezelligheid. Na de nodige drankjes werd het zo rond het donker worden tijd om naar huis te rijden (mooi voor de alcoholcontroles, jullie kennen het wel). Met één oog dicht, om het draaien van de wereld tegen te gaan, reed ik over een druilerige kraneweg. Mede door mijn gemoedstoestand, maar ook door het weer, zag ik niet echt veel. Ik zag jou, of 1 van je collega's in ieder geval op het laatste moment.

Als ik jullie was had ik daarom in het vervolg ook even licht aan gedaan. Vooral op een dag als afgelopen vrijdag, zo'n dag dat een heleboel mensen met een borreltje teveel op achter het stuur zitten. Je bent nou eenmaal behoorlijk kwetsbaar op je fiets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar licht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie. :{w
pi_106030765
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.

Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
  zondag 25 december 2011 @ 14:12:34 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106030850
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.

Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
Vaag, je sport veel meer dan mij en ik ben alsnog lichter. Jij bent toch ook zo rond de 1:85?

Ik denk trouwens dat een kilo vet meer of minder zo erg nog niet is (meer om van te houden :P ) Het gaat er meer om of je die extra kilo mee kan nemen of niet.
Je kan nu wel al je energie gaan stoppen in het kwijtraken van zoveel mogelijk conditie, maar ik denk dat je dan beter aan je conditie kan werken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_106030899
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef kaasplankje het volgende:

Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar lic

[..]

ht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie. :{w
Nou sorry hoor, ik denk ik maak er wat een flauw verhaaltje van. Het is wel gewoon zo dat ik (nuchter) tom of 1 van zijn collega's zonder licht tegen kwam (als hij bij dat bedrijfje in de mussengang werkt). Sorry dat ik iemand, volgens mij zeer terecht, daar nog even op wijs. Ik had hem echt bijna over het hoofd gezien in de regen.
pi_106030910
Nee man, ik ben maar 1m81. Grote benen, en vet op bovenlichaam. En ja, sport veel.. maar eet / drink blijkbaar nog steeds teveel. Conditie is prima in orde, kon vorige keer met Kaas & 12 de 150km fietsen met prima tempo.
  zondag 25 december 2011 @ 14:22:51 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106031105
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Nee man, ik ben maar 1m81. Grote benen, en vet op bovenlichaam. En ja, sport veel.. maar eet / drink blijkbaar nog steeds teveel. Conditie is prima in orde, kon vorige keer met Kaas & 12 de 150km fietsen met prima tempo.
En verdomd dat we daar mooie sokken aan overhielden zeg!

@Kaheemsaid: Je hebt wellicht een punt. Fietsen in het donker zonder lampjes is gevaarlijk.
  zondag 25 december 2011 @ 14:42:07 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106031570
@Oksel: rijd jij je duurtrainingen niet te hard misschien? Op die manier verbrand je weinig tot geen vet.
  zondag 25 december 2011 @ 15:02:51 #13
545 dop
:copyright: dop
pi_106031945
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
@Oksel: rijd jij je duurtrainingen niet te hard misschien? Op die manier verbrand je weinig tot geen vet.
zo klink/komt het op mij ook over , als een beest tekeer gaan en veel spiermassa als ik oksel zijn post lees.
overigens niks mis mee natuurlijk, past mogelijk gewoon goed bij wat je leuk vind bij het fietsen.
alleen niet helemaal geschikt voor 300km, wat niet wil zeggen dat je 300km niet zou kunnen.
vraag je af of je dat vaker wil, en of het wel zin heeft om daar dan spiermassa en gewicht voor te verliezen.

en anders moet Oksel de kerst kalkoen maar laten staan :)

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 25-12-2011 21:25:46 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_106034278
Ik werk daar idd in de Mussengang.Wij moeten altijd licht bij ons hebben, is verplicht. Ik was het in ieder geval niet. Heb daar niet gereden vrijdagmiddag. Misschien een collega die z'n licht was vergeten of een lege batterij. Maar het is iets waar we behoorlijk streng op zijn. En terecht wmb. Als echte pro rij ik altijd met licht ;)

Vandaag geen zin gehad om te trainen. Dus maar ff een sprinttraining gedaan. 10 sprints en ik was kaput :D

@Okkie: Ga maar laffe duurtrainingen in D1 doen. Is chill en je valt er van af. Ik ben trouwens sinds gister een kilo kwijt, en dat met kerst :')

[ Bericht 37% gewijzigd door Tommeke op 25-12-2011 17:24:27 ]
pi_106034374
Trouwens: Oksel z'n paints van Gerard Kaasplank moeten in de OP!
  zondag 25 december 2011 @ 17:36:42 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106034555
Als jij ze uitzoekt zet ik ze in een spoiler in de op.
pi_106034647
Okee :)

Doe ik morgen wel ff. Zit nu op m'n telefoon en dat is zulk gedonder :P
pi_106034660
Ohja. Fijne kerst allemaal lieve fietsvriendjes en vriendinnetjes!
  FOK!fotograaf zondag 25 december 2011 @ 18:05:40 #19
73911 ultra_ivo
pi_106034986
Zojuist een verse klassieker uitgetest.

http://imageshack.us/photo/my-images/190/imgp7090.jpg/ (copy/paste deze link)
  zondag 25 december 2011 @ 18:10:13 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106035055
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 18:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist een verse klassieker uitgetest.

[ http://imageshack.us/photo/my-images/190/imgp7090.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Je kan beter imgur gebruiken.

Waar heb je die foto genomen? Ziet er niet erg Nederlands uit!
  FOK!fotograaf zondag 25 december 2011 @ 18:11:59 #21
73911 ultra_ivo
pi_106035082
Is hier net om de hoek genomen, langs het Albertkanaal.
pi_106035774
Ik fiets inderdaad te hard, omdat ik met groepje fanatiekelingen fiets. Mijn theorie is dat mijn conditie / spiermassa vanzelf op een punt komt dat ik dat hoge tempo in D1 fiets.. ;)

Ja, Gerard Kaasplank moet in de OP.. :D
pi_106035782
Ik moet met trainingen altijd bikkelen om bij te blijven.. alleen als ik alleen fiets, fiets ik rustig 60-80km.
pi_106036304
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ik moet met trainingen altijd bikkelen om bij te blijven.. alleen als ik alleen fiets, fiets ik rustig 60-80km.
Je traint te hard dus. Als ik D1 train fiets ik met de rem erop. Hf 145-155. Is de meest gemaakte fout. Interval training heeft ook veel minder effect als je tussendoor te hard fietst.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 25 december 2011 @ 23:23:03 #25
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106042637
Pffff, tweede kerstdag.Traditioneel dat het nieuwe seizoen op deze dag voor Buzz weer begint. Al jaren zo. maar gvd dat wordt nu dus klaar leggen voor morgen: een korte broek, een lange broek, ondershirt, shirt korte mouwen, shirt lange mouwen en een thermojack. Handschoenen liggen al op, en schoenen staan onder de verwarming.

Maar of ik morgen echt zin heb om die fiets weer een beetje in gang te trekken... Nee, maar ut mot maer om volgend jaar in de RVV weer een beetje naar behoren te kunnen presteren. Ik zal blij zij als ik na 70 km over de Lekdijk met 27 gemiddeld thuis kom. maar nu eerst even snurken na een copieus diner en teveel grappa's
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')