quote:Op zondag 1 januari 2012 20:15 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb een belangrijke DPRK-code gekraakt, nu nog aantonen.
Wat betreft de 3-op-reis uitzending van daarnet: Ik kan me herinneren dat de "spontaan dansende vrouwen" in dat park in PyongYang tijdens mijn verblijf in DPRK in 2010 op een heel andere plek in het land "spontaan aan het dansen" waren. Ik herken de oudere dame met de gouden kronen die in beeld kwam.
Als de uitzending terug te vinden valt, ga ik het met screenshots aantonen. Want ik heb er ook foto's van.
Ergo: Deze dames hebben dit waarschijnlijk als beroep en trekken zo door het land om buitenlanders de indruk te wekken dat ze "spontaan aan het dansen zijn". Daarover geen twijfel meer. Volledig in scène gezet.
Dat gaat best ver dan.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:15 schreef Chooselife het volgende:
Wat betreft de 3-op-reis uitzending van daarnet: Ik kan me herinneren dat de "spontaan dansende vrouwen" in dat park in PyongYang tijdens mijn verblijf in DPRK in 2010 op een heel andere plek in het land "spontaan aan het dansen" waren. Ik herken de oudere dame met de gouden kronen die in beeld kwam.
Als de uitzending terug te vinden valt, ga ik het met screenshots aantonen. Want ik heb er ook foto's van.
Ergo: Deze dames hebben dit waarschijnlijk als beroep en trekken zo door het land om buitenlanders de indruk te wekken dat ze "spontaan aan het dansen zijn". Daarover geen twijfel meer. Volledig in scène gezet.
Foto camera's en mobiele telefoons zijn redelijk vertegenwoordigd daar, Voordat ik ging had ik thuis wat foto's genomen en op mijn werk om te laten zien daarna kreeg de camera van 1 van de gidsen te zien. Er zijn zeker vrouwen met moderne kapsels e.d.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:13 schreef du_ke het volgende:
Dat rommelige is wel een beetje de stijl.
Wat me wel opviel is dat er toch nog wel een redelijk aantal mensen met mobiele telefoons en digitale film/fotocamera's waren in de park. Ook de kleding was soms wel redelijk modern. Had er eigenlijk geen benul van in hoeverre ze daar met dat soort mode meekunnen.
O god ben jij er ook weer. Ja ze laten het beste van hun land zien. Maar in een vorig topic kraamde je voor iemand die er geweest is ook allerlei onzin uit. En Nee ik ga het niet opzoeken om mijn gelijk te bewijzenquote:Op zondag 1 januari 2012 20:15 schreef Chooselife het volgende:
Allerlei onzin? Volgens mij heb ik een heel uitgebreid en betrouwbaar verhaal geschreven. Dat jouw beleving anders is geweest, kan ik niks aan doen. Gezien er over dat land 1000 verschillende waarheden bestaan, maar weinig feiten bekend zijn, kun je er niet over twisten.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
O god ben jij er ook weer. Ja ze laten het beste van hun land zien. Maar in een vorig topic kraamde je voor iemand die er geweest is ook allerlei onzin uit. En Nee ik ga het niet opzoeken om mijn gelijk te bewijzen
Is online toch?quote:Op zondag 1 januari 2012 20:19 schreef Chooselife het volgende:
Ik ga het aantonen. Die uitzending moet online.
Ik geloof het onmiddellijk, er is behalve de ellende die je niet te zien krijgt , niets echt in dat landquote:Op zondag 1 januari 2012 20:15 schreef Chooselife het volgende:
Thnx. Nu nog de foto opsporen en hopen dat het duidelijk is. To be continued.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is online toch?
http://3opreis.bnn.nl/uitzendinggemist
Is er een reden dat je in elke post meldt dat je er niet heen wilt? Niemand vraagt je om er heen te gaan.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik geloof het onmiddellijk, er is behalve de ellende die je niet te zien krijgt , niets echt in dat land
nee i ga er niet heen
Onzin, ze leren gewoon goed lezen en schrijven hoor.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:25 schreef Smoofie het volgende:
MEnsen krijgen nauwelijks scholing man in NK. De meesten kunnen net zo "goed" lezen als iemand van groep 4.
In een land waar je je eigen familie niet kunt vertrouwen ga je zeker niet teveel aandacht schenken aan buitenlanders. Als je in Pyongyang woont ben je bevoorrecht dat geef je niet zomaar op. Ik denk dat wat je bij Floortje zag al heel uitbuindig is voor Noord-Koreanenquote:Op zondag 1 januari 2012 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Valt me op dat de mensen niet echt heel erg kijken naar Floortje & crew. Dat doet me denken dat er sprake is van een zekere mate van regie. Die mensen zien nooit blanken. Wij werden in Sri Lanka bekeken als een ware bezienswaardigheid op niet-toeristische plekken...
Hoe weet men dat dan?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:09 schreef Homey het volgende:
Het centrum van Pyongyang is voor de elite. Die hebben het 'redelijk' voor mekaar. De rest van het land verkeert in bittere armoede. er zijn daar 22 miljoen mensen, er zijn dus ook andere grote steden, maar daar zijn nog nooit cameracrews geweest, die worden alleen toegelaten in het centrum van Pyongyang.
ja er is ook een universiteit maar of die veel aan internationale kennisuitwisseling kan doen vraag ik me af.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:08 schreef Computeroplossing het volgende:
[..]
Onzin, ze leren gewoon goed lezen en schrijven hoor.
Ik zou er wel heen gaan als ik de vrijheid had om in een willekeurige trein te stappen net als in Thailand of het oostblokquote:Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Is er een reden dat je in elke post meldt dat je er niet heen wilt? Niemand vraagt je om er heen te gaan.
Dat is een bevestiging van mijn observatie, maar geen antwoord op de vraag.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou er wel heen gaan als ik de vrijheid had om in een willekeurige trein te stappen net als in Thailand of het oostblok
Terwijl jij de wetenschappelijke tijdschriften toch nauwgezet bijhoudt hè?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja er is ook een universiteit maar of die veel aan internationale kennisuitwisseling kan doen vraag ik me af.
Ze zullen geen internationale wetenschappelijke tijdschriften lezen of daarin publiceren lijkt me, ik heb nooit wat gezien
Als ik er wel heen ga zal ik dat speciaal per PM aan jouw melden ok??quote:Op zondag 1 januari 2012 23:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is een bevestiging van mijn observatie, maar geen antwoord op de vraag.
nou de meesten daar kunnen wel schrijven hoor, goed lezen dat is mogelijk twijfelachtigquote:Op zondag 1 januari 2012 23:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Sowieso; wat heeft leren lezen en schrijven te maken met universiteiten. Heb jij dat daar geleerd of zo?
Zoiets zou opvallen jaquote:Op zondag 1 januari 2012 23:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Terwijl jij de wetenschappelijke tijdschriften toch nauwgezet bijhoudt hè?
Ik vraag me inmiddels af waar jij lezen en schrijven geleerd hebt. Je mist totaal wat m'n punt is.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik er wel heen ga zal ik dat speciaal per PM aan jouw melden ok??
Tenzij men daar buitenlandse fora leest zoals deze, of er hun mannetjes / vrouwtjes voor heeftquote:Op zondag 1 januari 2012 23:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vraag me inmiddels af waar jij lezen en schrijven geleerd hebt. Je mist totaal wat m'n punt is.
Nogmaals: niemand vraagt je om erheen te gaan, dus waarom die constante drang om te melden dat je niet gaat? Denk je dat men anders vergeefs staat te wachten?
Ze maken kernwapens. Het is nu niet dat ze een of andere boerenlul van het land geplukt hebben. "Ga jij maar uranium verrijken" Tijdens de koude oorlog studeerde er mensen in Oost-Duitsland. Het zal niet in de westerse wereld zijn maar er zullen vast nog wel mensen in China studeren of kennis uitwisselen. En wetenschappelijke tijdschriften zullen best wel die kant uitgaanquote:Op zondag 1 januari 2012 23:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja er is ook een universiteit maar of die veel aan internationale kennisuitwisseling kan doen vraag ik me af.
Ze zullen geen internationale wetenschappelijke tijdschriften lezen of daarin publiceren lijkt me, ik heb nooit wat gezien
Die mensen komen nooit meer terugquote:Op maandag 2 januari 2012 06:30 schreef vipergts het volgende:
. Het zal niet in de westerse wereld zijn maar er zullen vast nog wel mensen in China studeren of kennis uitwisselen. En wetenschappelijke tijdschriften zullen best wel die kant uitgaan
Waar is dat niet?quote:Op maandag 2 januari 2012 07:29 schreef GladiatorMaximus het volgende:
Iemand de docu over Noord-Korea gezien op National Geographic? Het isolement waar ze in leven is niet te gelovenm en de bevolking moet maar luisteren anders zwaait er wat.
Die mensen komen wel terug. Net als sporters e.d. die meedoen aan internationale wedstrijden.quote:Op maandag 2 januari 2012 07:13 schreef michaelmoore het volgende:
Die mensen komen nooit meer terug
nee lijkt me niet
Er zijn wel Zuid-Koreaanse uitwisseling studenten veel in de USA
Oké.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
talloze ooggetuigenverslagen van gevluchte noordkoreanen.
Waarbij je - zoals bij alles met betrekking tot dit land - ook weer vraagtekens moet plaatsen. Vluchtelingen / dissidenten hebben er belang bij om de situatie zo dramatisch mogelijk voor te stellen en hun verhalen zijn niet controleerbaar.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
talloze ooggetuigenverslagen van gevluchte noordkoreanen.
Dat is waar, maar als het er zoveel zijn die hetzelfde zeggen dan kan je het wel aannemen.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarbij je - zoals bij alles met betrekking tot dit land - ook weer vraagtekens moet plaatsen. Vluchtelingen / dissidenten hebben er belang bij om de situatie zo dramatisch mogelijk voor te stellen en hun verhalen zijn niet controleerbaar.
Ik wil het niet bagatelliseren of suggereren dat de situatie niet ernstig is, maar slechts aangeven dat je ook dit niet klakkeloos moet aannemen, net zo min als berichtgeving van het regime.
Jammer dat mensen het op den duur gaan geloven ja.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als het er zoveel zijn die hetzelfde zeggen dan kan je het wel aannemen.
quote:3. Can I emigrate to North Korea and live in North Korea?
It’s possible only in very special situations and having honor/merits. You must send a request letter stating your reasons, together with your complete CV, copy of your passport and certificates to korea@korea-dpr.com
In de historie is het nog nooit zo geweest dat als er zoveel vluchtelingen min of meer dezelfde tragiek aangeven dat het niet zo is. Kortom, het is zo.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat mensen het op den duur gaan geloven ja.
Het zijn er 1000'en. De meesten zitten in China of Zuid-Korea.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:01 schreef du_ke het volgende:
En zo heel erg veel vluchtelingen zijn er toch ook weer niet? Men is vrij vakkundig in het tegenhouden van vluchten.
Geert Wilders en aanhang schreeuwen over islamisering in Nederland en er zijn ook mensen die dat geloven.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:43 schreef Homey het volgende:
[..]
In de historie is het nog nooit zo geweest dat als er zoveel vluchtelingen min of meer dezelfde tragiek aangeven dat het niet zo is. Kortom, het is zo.
Heb jij een betere bron van informatie?quote:Op maandag 2 januari 2012 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat mensen het op den duur gaan geloven ja.
Nou ja dat er geen cameraploegen zijn buiten de hoofdstad zoals Homey claimt is niet helemaal correct. Je kan zelfs als toerist naar andere steden tegenwoordig. We weten gewoon veel te weinig over dit land, dat maakt het ook zo lastig.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jij een betere bron van informatie?
Een domme vraag vraagt om een dom antwoord:quote:Op maandag 2 januari 2012 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jij een betere bron van informatie?
Hoe sta jij eigenlijk tegenover het bewind van Noord Korea, een voorbeeld voor je arbeidersparadijs of een walgelijk totalitair onmenselijk regiem?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Een domme vraag vraagt om een dom antwoord:
Wim van der Bijl.
Weet ik niet. Ik ken het land niet. En jij?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe sta jij eigenlijk tegenover het bewind van Noord Korea, een voorbeeld voor je arbeidersparadijs of een walgelijk totalitair onmenselijk regiem?
Ik heb er genoeg over gelezen, en jij?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik ken het land niet. En jij?
Je kan niet naar andere steden, en zeker niet vrij rondlopen. Dat lukt zelfs niet in Pyongyang. In de metro mag je bijvoorbeeld maar 2 haltes doen, terwijl het metronetwerk veel groter is dan dat.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja dat er geen cameraploegen zijn buiten de hoofdstad zoals Homey claimt is niet helemaal correct. Je kan zelfs als toerist naar andere steden tegenwoordig. We weten gewoon veel te weinig over dit land, dat maakt het ook zo lastig.
Vrij rondlopen mag nergens, dat is wel duidelijk. Maar wat wordt aangeboden aan toeristen met een gids is bijvoorbeeld dit http://www.koryogroup.com/travel_Itinerary_2012_NDLT_Ultimate.php dan zit je ruim 2 weken in N-K en bezoek je een stuk of 4 van de belangrijke steden. Het is allemaal niet massaal maar als dit als toerist mag dan kan het met de juiste begeleiding vast ook als cameraploeg.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Je kan niet naar andere steden, en zeker niet vrij rondlopen. Dat lukt zelfs niet in Pyongyang. In de metro mag je bijvoorbeeld maar 2 haltes doen, terwijl het metronetwerk veel groter is dan dat.
Er is trouwens 1 supervet verslag van een paar gasten die met de trein onaangekondigd het land binnenkwamen, die kwamen wel op treinstations van andere plekken.
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/
Wederom een domme vraag dat vraagt om een dom antwoord:quote:Op maandag 2 januari 2012 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg over gelezen, en jij?
Toen de Grote Leider overleed was er ook een dergelijk verhaal, maar dan over kraanvogels. Die zouden massaal zijn komen aanvliegen om hun respect te betuigen. Destijds is er een journalist het land ontvlucht, omdat dit bericht de druppel was die de emmer deed overlopen: hij werd verondersteld een nieuwsberichtje te schrijven met deze strekking, maar weigerde nog langer aan dit soort onzin mee te doen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:59 schreef raptorix het volgende:
Wat ook wel bruut is dat alle vogels uit respect stil in een boom gaan zitten wachten, ik hoop dat dat bij mij ook zo is als ik dood ben, of een mysterieuse rode gloed boven de stad waar ik geboren ben!
Allemaal leugens en amerikaanse propagandaquote:Op maandag 2 januari 2012 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Toen de Grote Leider overleed was er ook een dergelijk verhaal, maar dan over kraanvogels. Die zouden massaal zijn komen aanvliegen om hun respect te betuigen. Destijds is er een journalist het land ontvlucht, omdat dit bericht de druppel was die de emmer deed overlopen: hij werd verondersteld een nieuwsberichtje te schrijven met deze strekking, maar weigerde nog langer aan dit soort onzin mee te doen.
Vrij rondlopen mag niet, maar ik ben bijv ook in Kaesong geweest en heb daar ook overnacht.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:21 schreef Homey het volgende:
Je kan niet naar andere steden, en zeker niet vrij rondlopen.
quote:Op maandag 2 januari 2012 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Allemaal leugens en amerikaanse propaganda
quote:
Amerikaanse propaganda heeft zeker een rol gespeeld. Tijdens de Korea-oorlog zijn er afschuwelijke dingen gedaan door de Amerikanen, die je zonder enige twijfel als oorlogsmisdaden kunt karakteriseren. Daar hoor je echter nooit iemand over, want het waren toch maar communisten. die kun je makkelijk afschilderen als de bad guys, net zoals andersom natuurlijk ook gebeurt.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:38 schreef betyar het volgende:
Iedereen kreunt dat het land te gesloten is maar hebben er wel allemaal een mening over die is gebaseerd op Amerikaanse propaganda.
De nucleaire activiteiten stoppen zullen ze allicht niet doen.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuid Korea doet een handreiking naar het noorden.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20120102_060
Zouden ze bijten of toehappen?
quote:Op maandag 2 januari 2012 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuid Korea doet een handreiking naar het noorden.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20120102_060
Zouden ze bijten of toehappen?
quote:
Tof verslag.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Je kan niet naar andere steden, en zeker niet vrij rondlopen. Dat lukt zelfs niet in Pyongyang. In de metro mag je bijvoorbeeld maar 2 haltes doen, terwijl het metronetwerk veel groter is dan dat.
Er is trouwens 1 supervet verslag van een paar gasten die met de trein onaangekondigd het land binnenkwamen, die kwamen wel op treinstations van andere plekken.
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/
Het lijkt me vrij duidelijk en objectief waarneembaar dat Noord-Korea een gesloten, communistisch land is. En ook dat de "Geliefde Leider" Kim Jong-il op de Noord-Koreaanse staatstelevisie stelselmatig werd verheerlijkt. Verder is het land voor buitenlandse journalisten vrijwel volledig ontoegankelijk. De verslaggever van het NOS Journaal was een tijdje geleden zo blij als een kind toen hij naar binnen mocht om een militaire parade bij te wonen. Er werd groots mee uitgepakt in het journaal: onze verslaggever is Noord-Korea binnen...quote:Op maandag 2 januari 2012 16:38 schreef betyar het volgende:
Nee, ik ga niet zo vlug mee met die propaganda.
Iedereen kreunt dat het land te gesloten is maar hebben er wel allemaal een mening over die is gebaseerd op Amerikaanse propaganda.
En hun bevolking laten verhongeren.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
De nucleaire activiteiten stoppen zullen ze allicht niet doen.
Dat maakt het een kwaadaardig land zoals men ons wil doen geloven?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk en objectief waarneembaar dat Noord-Korea een gesloten, communistisch land is. En ook dat de "Geliefde Leider" Kim Jong-il op de Noord-Koreaanse staatstelevisie stelselmatig werd verheerlijkt. Verder is het land voor buitenlandse journalisten vrijwel volledig ontoegankelijk. De verslaggever van het NOS Journaal was een tijdje geleden zo blij als een kind toen hij naar binnen mocht om een militaire parade bij te wonen. Er werd groots mee uitgepakt in het journaal: onze verslaggever is Noord-Korea binnen...
Ik vraag me af wat er eigenlijk nog communistisch aan is.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt me vrij duidelijk en objectief waarneembaar dat Noord-Korea een gesloten, communistisch land is.
Als in, hoe volgen ze het boekje van Marx nog? Tja.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er eigenlijk nog communistisch aan is.
quote:Op maandag 2 januari 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hun bevolking laten verhongeren.
Is dat je conclusie van Noord-Korea? Of blaat je nu gewoon een of andere materialistische kapitalist na die Noord-Korea zwart maakt?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als in, hoe volgen ze het boekje van Marx nog? Tja.
Ieder land waar men probeerde de dictatuur van het proletariaat te verwerkelijken werd een dictatuur die zijn best deed de bevolking te onderdrukken, met vervolging en internering, heeft meer slachtoffers gemaakt dan twee wereldoorlogen bij elkaar.
Communisme volgens marx proberen te realiseren voert tot dit soort dictaturen, dat is een conclusie die je wel kunt trekken als je de 20 ste eeuw bekijkt.
Dat ontkennen ze gewoonquote:Op maandag 2 januari 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hun bevolking laten verhongeren.
heft niets met communisme te maken, het is gewoon en heel volk dat opgesloten en uitgebuit wordtquote:Op maandag 2 januari 2012 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Ook in dat licht bezien is het een uniek land. Welk ander 'communistisch' land doet bijv aan erfopvolging? Overigens pretendeert men daar ook niet communistisch te zijn, maar wordt de zelfbedachte Juche-leer aangehangen.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Communisme volgens marx proberen te realiseren voert tot dit soort dictaturen, dat is een conclusie die je wel kunt trekken als je de 20 ste eeuw bekijkt.
Los van het feit dat Noord-Korea werkt aan een nucleair programma, is het algemeen bekend dat de bevolking van het land in armoede leeft. De kliek rondom Kim Jong-il leidt een luxe, weldadig leventje. Kijk anders nog even naar de dubbele onderkin van vetklep Kim Jong-un. De rest van de Noord-Koreanen heeft een pover bestaan en kent regelmatig honger, als gevolg van de onderdrukking. Alleen al het feit dat de bevolking wordt onderdrukt is al kwaadaardig genoeg.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:10 schreef betyar het volgende:
Dat maakt het een kwaadaardig land zoals men ons wil doen geloven?
Vrijwel alles. De uitleg op Wikipedia over de term Volksrepubliek is eigenlijk kraakhelder:quote:Op maandag 2 januari 2012 17:13 schreef k_man het volgende:
quote:Mensenrechten
Noord-Korea heeft een bijzonder slechte naam op het gebied van mensenrechten. Tegenstanders van het regime worden vervolgd en naar concentratiekampen verbannen. Er heerst grote voedselschaarste, grondrechten als godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting ontbreken en elke (vermeende) blijk van gebrek aan loyaliteit aan de leiders van het land kan leiden tot bestempeling als een dissident, met ernstige gevolgen van dien. Burgers mogen niet vrij rondreizen in het land. Ook buitenlanders mogen niet vrij rondreizen; toeristen zijn verplicht de gehele reis twee officiële gidsen bij zich te hebben.
Concentratiekampen
In Noord-Korea zijn enkele concentratiekampen aanwezig. Voorbeelden hiervan zijn die gelegen nabij Yodok en Hoeryong. De situatie verschilt per kamp. De straffen variëren van dwangarbeid waarbij het verboden is te spreken of te lachen, de hele dag stilzitten zonder te bewegen tot ernstige mishandeling en marteling. Er zijn getuigenverslagen waarin gemeld werd dat er (chemische) wapens worden getest op gevangenen, waaronder gezinnen met kinderen. Schattingen van het aantal mensen dat in concentratiekampen opgesloten zit variëren van 150.000 tot 200.000 (dat is 1% van de bevolking). De Noord-Koreaanse overheid ontkent het bestaan van de kampen.
Ik zie graag documenten cq. foto's en video voordat ik ergens een oordeel over ga vellen.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van het feit dat Noord-Korea werkt aan een nucleair programma, is het algemeen bekend dat de bevolking van het land in armoede leeft. De kliek rondom Kim Jong-il leidt een luxe, weldadig leventje. Kijk anders nog even naar de dubbele onderkin van vetklep Kim Jong-un. De rest van de Noord-Koreanen heeft een pover bestaan en kent regelmatig honger, als gevolg van de onderdrukking. Alleen al het feit dat de bevolking wordt onderdrukt is al kwaadaardig genoeg.
Overigens is de gemiddelde levensverwachting in Zuid-Korea ruim 15 jaar hoger dan in Noord-Korea. Dat zegt ook wel iets over het welbevinden van de bevolking.
[..]
Vrijwel alles. De uitleg op Wikipedia over de term Volksrepubliek is eigenlijk kraakhelder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksrepubliek
En als we dan toch van Wikipedia citeren:
[..]
http://www.unhcr.org/refworld/docid/4d3e801a0.htmlquote:Op maandag 2 januari 2012 17:32 schreef betyar het volgende:
Ik zie graag documenten cq. foto's en video voordat ik ergens een oordeel over ga vellen.
Die mensen komen wel terug zelfs onder de elite van de mensen in pyongyang is het een bijzonder om naar het buitenland te mogen. buiten het feit dat je familie gestraft wordt als je niet terug komtquote:Op maandag 2 januari 2012 07:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die mensen komen nooit meer terug
nee lijkt me niet
Er zijn wel Zuid-Koreaanse uitwisseling studenten veel in de USA
Concentratiekamp Hoeryongquote:Op maandag 2 januari 2012 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van het feit dat Noord-Korea werkt aan een nucleair programma, is het algemeen bekend dat de bevolking van het land in armoede leeft. De kliek rondom Kim Jong-il leidt een luxe, weldadig leventje. Kijk anders nog even naar de dubbele onderkin van vetklep Kim Jong-un. De rest van de Noord-Koreanen heeft een pover bestaan en kent regelmatig honger, als gevolg van de onderdrukking. Alleen al het feit dat de bevolking wordt onderdrukt is al kwaadaardig genoeg.
Overigens is de gemiddelde levensverwachting in Zuid-Korea ruim 15 jaar hoger dan in Noord-Korea. Dat zegt ook wel iets over het welbevinden van de bevolking.
[..]
Vrijwel alles. De uitleg op Wikipedia over de term Volksrepubliek is eigenlijk kraakhelder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksrepubliek
En als we dan toch van Wikipedia citeren:
[..]
Mooi, zijn we ook weer klaar. Laat je tenminste weer zien dat je gewoon een enorme dikke troll bent.quote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 16:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Wederom een domme vraag dat vraagt om een dom antwoord:
quote:Op maandag 2 januari 2012 16:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Een domme vraag vraagt om een dom antwoord:
quote:Op maandag 2 januari 2012 18:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi, zijn we ook weer klaar. Laat je tenminste weer zien dat je gewoon een enorme dikke troll bent.
Ik had al voorzien dat je zoiets zou gaan zeggen. Joh, als jij wilt geloven dat Noord-Korea een geweldig land is waarmee niks mis is, dan moet je dat fijn doen. Ieder weldenkend mens snapt dat het land een dubieus regime heeft dat de inwoners desnoods gewelddadig onderdrukt.quote:
Waar zeg ik dat N-K een geweldig land is? Geen dingen in de mond leggen die nergens worden gezegd.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had al voorzien dat je zoiets zou gaan zeggen. Joh, als jij wilt geloven dat Noord-Korea een geweldig land is waarmee niks mis is, dan moet je dat fijn doen. Ieder weldenkend mens snapt dat het land een dubieus regime heeft dat de inwoners desnoods gewelddadig onderdrukt.
Ik heb een aantal van je postings doorgelezen, maar ik vind dat je te intuitief en te subjectief naar Noord-Korea kijkt. Het zou hooguit toeval zijn als het feitelijk onderbouwd zou kunnen worden.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had al voorzien dat je zoiets zou gaan zeggen. Joh, als jij wilt geloven dat Noord-Korea een geweldig land is waarmee niks mis is, dan moet je dat fijn doen. Ieder weldenkend mens snapt dat het land een dubieus regime heeft dat de inwoners desnoods gewelddadig onderdrukt.
Human rights watch en Amnesty ook niet betrouwbaar?quote:Op maandag 2 januari 2012 18:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb een aantal van je postings doorgelezen, maar ik vind dat je te intuitief en te subjectief naar Noord-Korea kijkt. Het zou hooguit toeval zijn als het feitelijk onderbouwd zou kunnen worden.
Ik zou je willen vragen toch iets kritischer en nuchterder te zijn over wat je zoal in populaire media verneemt, aangaande Noord-Korea. Want we hebben allemaal de waarheid in pacht, met de meest obscure types en verhalen als bron. Maar wat Noord-Korea betreft kan ik je één ding verzekeren: De feiten zijn tot op heden zo goed als onbekend. En zolang de feiten onbekend zijn, laat ik de waarheid in het midden. Want de wereld gaat nog eens ten onder aan populisme.
Laten we dan hopen dat er een keer democratie komt, zodat men vrijelijk kan spreken en iedereen iedere hoek van dat land mag bezoeken en achter de werkelijke feiten kan komenquote:Op maandag 2 januari 2012 18:55 schreef Chooselife het volgende:
Want we hebben allemaal de waarheid in pacht, met de meest obscure types en verhalen als bron. Maar wat Noord-Korea betreft kan ik je één ding verzekeren: De feiten zijn tot op heden zo goed als onbekend.
Vind je dat niet wat aan de goedkope kant, klakkeloos wat links dumpen? Als ik bijvoorbeeld de topics over de VS erbij pak (land of the free), dan vind ik nog veel meer bijdrages: http://www.amnesty.org/en/region/usaquote:Op maandag 2 januari 2012 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Human rights watch en Amnesty ook niet betrouwbaar?
http://www.hrw.org/nkorea
http://www.amnesty.org/en/region/north-korea
EU?
http://www.europarl.europ(...)385+0+DOC+XML+V0//NL
Juist omdat ik kritisch ben, heb ik oog voor de schrijnende mensenrechtensituatie in het land. We hebben hier rapporten aangehaald van Human Rights Watch en Amnesty. Allemaal organisaties die zomaar wat onzin op papier kwakken? De opgetekende verslagen van getuigen die uit het land zijn ontsnapt, ook allemaal bullshit? Je moet wel durven om dat te beweren.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:55 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb een aantal van je postings doorgelezen, maar ik vind dat je te intuitief en te subjectief naar Noord-Korea kijkt. Het zou hooguit toeval zijn als het feitelijk onderbouwd zou kunnen worden.
Ik zou je willen vragen toch iets kritischer en nuchterder te zijn over wat je zoal in populaire media verneemt, aangaande Noord-Korea. Want we hebben allemaal de waarheid in pacht, met de meest obscure types en verhalen als bron. Maar wat Noord-Korea betreft kan ik je één ding verzekeren: De feiten zijn tot op heden zo goed als onbekend. En zolang de feiten onbekend zijn, laat ik de waarheid in het midden. Want de wereld gaat nog eens ten onder aan populisme.
Hier hebben we het over noord korea.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:10 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Vind je dat niet wat aan de goedkope kant, klakkeloos wat links dumpen? Als ik bijvoorbeeld de topics over de VS erbij pak (land of the free), dan vind ik nog veel meer bijdrages: http://www.amnesty.org/en/region/usa
Als je iets duidelijk wilt maken, citeer dan op z'n minst. Dan laat je ook zien dat je weet waarover je praat en het zelf doorgelezen hebt.
Ik vind jou totaal niet kritisch. Je zwaait met wikipedia-artikelen. Heb je tijdens je educatieve opvoeding nooit geleerd dat dit uit-den-boze is? Wikipedia is per definitie geen bron, maar hooguit een medium.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Juist omdat ik kritisch ben, heb ik oog voor de schrijnende mensenrechtensituatie in het land. We hebben hier rapporten aangehaald van Human Rights Watch en Amnesty. Allemaal organisaties die zomaar wat onzin op papier kwakken? De opgetekende verslagen van getuigen die uit het land zijn ontsnapt, ook allemaal bullshit? Je moet wel durven om dat te beweren.
Honger en armoede in het land is een feit. Voor militair materieel is er bakken met geld, maar de bevolking leidt een sober, armoedig bestaan. Ik noemde nog de gemiddelde levensverwachting die 15 jaar lager ligt dan in het (geografisch) vergelijkbare Zuid-Korea.
Wat zijn eigenlijk jouw feiten en waarheden? Kop in het zand steken? Twee vingers in je oren en keihard "la la la" roepen? Gewoon alles voor zoete koek aannemen wat de Noord-Koreaanse staatsmedia meldt?
Wat is er eigenlijk zo moeilijk aan om Noord-Korea gewoon te zien als de dictatuur die het is en om te onderkennen dat mensenrechten er grof worden geschonden? Welke nuancering wil je in vredesnaam aanbrengen?
Nee, daarmee neem ik de schijn weg dat de (belabberde) mensenrechtensituatie in Noord-Korea uniek is.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier hebben we het over noord korea.
Als je het over mensenrechten in de VS wilt hebben, open er een topic over.
Maar goed, je geeft dus nu hiermee toe dat Amnesty een betrouwbare bron is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |