abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106285957
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:15 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb een belangrijke DPRK-code gekraakt, nu nog aantonen.

Wat betreft de 3-op-reis uitzending van daarnet: Ik kan me herinneren dat de "spontaan dansende vrouwen" in dat park in PyongYang tijdens mijn verblijf in DPRK in 2010 op een heel andere plek in het land "spontaan aan het dansen" waren. Ik herken de oudere dame met de gouden kronen die in beeld kwam.

Als de uitzending terug te vinden valt, ga ik het met screenshots aantonen. Want ik heb er ook foto's van.

Ergo: Deze dames hebben dit waarschijnlijk als beroep en trekken zo door het land om buitenlanders de indruk te wekken dat ze "spontaan aan het dansen zijn". Daarover geen twijfel meer. Volledig in scène gezet.
_O-
Zo levert zo'n uitzending toch nog wat op :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106285968
quote:

Wat betreft de 3-op-reis uitzending van daarnet: Ik kan me herinneren dat de "spontaan dansende vrouwen" in dat park in PyongYang tijdens mijn verblijf in DPRK in 2010 op een heel andere plek in het land "spontaan aan het dansen" waren. Ik herken de oudere dame met de gouden kronen die in beeld kwam.

Als de uitzending terug te vinden valt, ga ik het met screenshots aantonen. Want ik heb er ook foto's van.

Ergo: Deze dames hebben dit waarschijnlijk als beroep en trekken zo door het land om buitenlanders de indruk te wekken dat ze "spontaan aan het dansen zijn". Daarover geen twijfel meer. Volledig in scène gezet.
Dat gaat best ver dan. :{
  zondag 1 januari 2012 @ 20:18:26 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106286036
Zou me niets verbazen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106286125
Ik ga het aantonen. Die uitzending moet online.
pi_106286163
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:13 schreef du_ke het volgende:
Dat rommelige is wel een beetje de stijl.

Wat me wel opviel is dat er toch nog wel een redelijk aantal mensen met mobiele telefoons en digitale film/fotocamera's waren in de park. Ook de kleding was soms wel redelijk modern. Had er eigenlijk geen benul van in hoeverre ze daar met dat soort mode meekunnen.
Foto camera's en mobiele telefoons zijn redelijk vertegenwoordigd daar, Voordat ik ging had ik thuis wat foto's genomen en op mijn werk om te laten zien daarna kreeg de camera van 1 van de gidsen te zien. Er zijn zeker vrouwen met moderne kapsels e.d.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 1 januari 2012 @ 20:22:24 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106286246
Maar goed, een fokker beter journalistiek bezig van de PO.
Leuk projectje voor je, verschillende docus over noord korea gaan bekijken en de spontane ontmoetingen cross referencen
Als je dat weet te monteren en een goeie voice over eroverheen die het verhaal uitlegt heb je een hit op youtube.

En de noordkoreanen een veeg uit de pan gegeven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106286301
quote:

O god ben jij er ook weer. Ja ze laten het beste van hun land zien. Maar in een vorig topic kraamde je voor iemand die er geweest is ook allerlei onzin uit. En Nee ik ga het niet opzoeken om mijn gelijk te bewijzen
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_106286446
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

O god ben jij er ook weer. Ja ze laten het beste van hun land zien. Maar in een vorig topic kraamde je voor iemand die er geweest is ook allerlei onzin uit. En Nee ik ga het niet opzoeken om mijn gelijk te bewijzen
Allerlei onzin? Volgens mij heb ik een heel uitgebreid en betrouwbaar verhaal geschreven. Dat jouw beleving anders is geweest, kan ik niks aan doen. Gezien er over dat land 1000 verschillende waarheden bestaan, maar weinig feiten bekend zijn, kun je er niet over twisten.

En dit kun je toch niet scharen onder "het beste van je land laten zien"? Ik vind dit gewoon je reinste propaganda. Het laat zien dat het tot in den treure geregisseerd is daar.
pi_106286475
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:19 schreef Chooselife het volgende:
Ik ga het aantonen. Die uitzending moet online.
Is online toch?

http://3opreis.bnn.nl/uitzendinggemist
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:31:35 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106286682
quote:

Ik geloof het onmiddellijk, er is behalve de ellende die je niet te zien krijgt , niets echt in dat land
nee i ga er niet heen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_106287130
quote:
Thnx. Nu nog de foto opsporen en hopen dat het duidelijk is. To be continued.
pi_106288328
Gekeken. Maar kan me bijna niet voorstellen dat alles in dat park ook in scène is gezet? :? Nou ja, aan de andere kant zou het me niet echt verbazen...
pi_106288435
Ik vond het wel interessant om te zien; er is in tien jaar toch behoorlijk wat veranderd. :)

Bij mij verliep o.a. de treinreis anders, was er nog geen nieuw station in Dandong, waren de gebouwen in Pyongyang niet zo professioneel uitgelicht en waren 'spontane' - of ze nou georchestreerd waren of niet - ontmoetingen überhaupt nicht im frage.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2012 21:15:06 ]
pi_106288503
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik geloof het onmiddellijk, er is behalve de ellende die je niet te zien krijgt , niets echt in dat land
nee i ga er niet heen
Is er een reden dat je in elke post meldt dat je er niet heen wilt? Niemand vraagt je om er heen te gaan.
pi_106288547
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:25 schreef Smoofie het volgende:
MEnsen krijgen nauwelijks scholing man in NK. De meesten kunnen net zo "goed" lezen als iemand van groep 4.
Onzin, ze leren gewoon goed lezen en schrijven hoor.
pi_106288660
Valt me op dat de mensen niet echt heel erg kijken naar Floortje & crew. Dat doet me denken dat er sprake is van een zekere mate van regie. Die mensen zien nooit blanken. Wij werden in Sri Lanka bekeken als een ware bezienswaardigheid op niet-toeristische plekken...
pi_106292310
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Valt me op dat de mensen niet echt heel erg kijken naar Floortje & crew. Dat doet me denken dat er sprake is van een zekere mate van regie. Die mensen zien nooit blanken. Wij werden in Sri Lanka bekeken als een ware bezienswaardigheid op niet-toeristische plekken...
In een land waar je je eigen familie niet kunt vertrouwen ga je zeker niet teveel aandacht schenken aan buitenlanders. Als je in Pyongyang woont ben je bevoorrecht dat geef je niet zomaar op. Ik denk dat wat je bij Floortje zag al heel uitbuindig is voor Noord-Koreanen
pi_106292629
We hopen er maar op dat deze jonge opvolger wel hetgeen kan bieden wat de bevolking daar nodig heeft. En ik hoop inderdaad dat hij de banden met zuid-korea kan verbeteren. Zou de wereld er in ieder geval al een klein stukje beter uitzien.
pi_106293501
Het centrum van Pyongyang is voor de elite. Die hebben het 'redelijk' voor mekaar. De rest van het land verkeert in bittere armoede. er zijn daar 22 miljoen mensen, er zijn dus ook andere grote steden, maar daar zijn nog nooit cameracrews geweest, die worden alleen toegelaten in het centrum van Pyongyang.
  zondag 1 januari 2012 @ 23:22:02 #121
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106294043
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:09 schreef Homey het volgende:
Het centrum van Pyongyang is voor de elite. Die hebben het 'redelijk' voor mekaar. De rest van het land verkeert in bittere armoede. er zijn daar 22 miljoen mensen, er zijn dus ook andere grote steden, maar daar zijn nog nooit cameracrews geweest, die worden alleen toegelaten in het centrum van Pyongyang.
Hoe weet men dat dan?
  zondag 1 januari 2012 @ 23:44:54 #122
323876 michaelmoore
pi_106294969
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:08 schreef Computeroplossing het volgende:

[..]

Onzin, ze leren gewoon goed lezen en schrijven hoor.
ja er is ook een universiteit maar of die veel aan internationale kennisuitwisseling kan doen vraag ik me af.
Ze zullen geen internationale wetenschappelijke tijdschriften lezen of daarin publiceren lijkt me, ik heb nooit wat gezien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 1 januari 2012 @ 23:46:54 #123
323876 michaelmoore
pi_106295050
quote:
3s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Is er een reden dat je in elke post meldt dat je er niet heen wilt? Niemand vraagt je om er heen te gaan.
Ik zou er wel heen gaan als ik de vrijheid had om in een willekeurige trein te stappen net als in Thailand of het oostblok
pi_106295091
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou er wel heen gaan als ik de vrijheid had om in een willekeurige trein te stappen net als in Thailand of het oostblok
Dat is een bevestiging van mijn observatie, maar geen antwoord op de vraag.
pi_106295193
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja er is ook een universiteit maar of die veel aan internationale kennisuitwisseling kan doen vraag ik me af.
Ze zullen geen internationale wetenschappelijke tijdschriften lezen of daarin publiceren lijkt me, ik heb nooit wat gezien
Terwijl jij de wetenschappelijke tijdschriften toch nauwgezet bijhoudt hè? :P

Sowieso; wat heeft leren lezen en schrijven te maken met universiteiten. Heb jij dat daar geleerd of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')