Nee dan zou je de rente tegen maximaal 40% af mogen trekken bijvoorbeeld. Het is een belastingverhoging uiteindelijk.quote:
Nee, niet de 52% handhaven. Bijvoorbeeld starten met 40% en in 10 jaar afbouwen naar 30% ofzo enz enzquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En de 52% handhaven?
De gemiddelde ouder van de gemiddelde Fokker is het doelwit. De echte rijken schuiven wat met vennootschapsbelasting, holding en BV, en komen een jaar later weer op dezelfde hoogte van de belastingaanslag.
Zo doe ik het tenminste; en ik ben nog geen eens een " zware jongen"
Hoezo is het een belastingverhoging? Je hebt toch gewoon minder subsidie?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dan zou je de rente tegen maximaal 40% af mogen trekken bijvoorbeeld. Het is een belastingverhoging uiteindelijk.
Als huiseigenaar ben je een deel van je aftrekpost kwijt en betaalt dus per saldo meer belasting.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoezo is het een belastingverhoging? Je hebt toch gewoon minder subsidie?
Dat is waar maar dat lijkt me ook de bedoeling in dit geval. Je betaalt belasting over je inkomen zonder de voordeeltjes van de HRA. Lijkt me geen probleem.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als huiseigenaar ben je een deel van je aftrekpost kwijt en betaalt dus per saldo meer belasting.
Ik zou dan wel de belasting wat willen verlagen ter compensatie.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is waar maar dat lijkt me ook de bedoeling in dit geval. Je betaalt belasting over je inkomen zonder de voordeeltjes van de HRA. Lijkt me geen probleem.
Afschaffen vermogensbelasting en erfbelasting.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zou dan wel de belasting wat willen verlagen ter compensatie.
Ik zie dan liever een correctie op de inkomstenbelasting. Maak werken aantrekkelijker. Sterven aantrekkelijker maken hoeft van mij niet per sequote:Op zaterdag 24 december 2011 14:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Afschaffen vermogensbelasting en erfbelasting.
Precies en die onzekerheid zie je naar mijn mening terug op de huizenmarkt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die beperking in een of andere vorm komt er gewoon daar kan je donder op zeggen. De vraag is wanneer en hoe.
Of ze stellen het zo lang uit dat je niet meer met goed fatsoen langzaam af kan bouwen en het wel met grote stappen moetquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies en die onzekerheid zie je naar mijn mening terug op de huizenmarkt.
Een starter heeft nu nog steeds een hoge hypotheek en het is nog maar de vraag hoe lang die HRA blijft. Dus dat weerhoudt starters om het maximale te willen betalen voor hun huis. De VVD kan veel beter werk maken met een breed gesteund voorstel om die HRA langzaam af te bouwen.
hebben ze geen foto´s van graaiende bankdirecteuren en oplichters bij wonoingcoproratiesquote:Op zaterdag 24 december 2011 10:19 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Mwah... Vind de VVD niet echt een partij met bestaansrecht eerlijk gezegd. De levensvatbaarheid stopte wat mij betreft met de abri's vol posters van flats met schotel-antennes enkele jaren geleden.
Ik vraag mij inderdaad af of HRA momenteel Henk & Ingrid werkelijk meer oplevert dan het ze kost.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een geweldig instrument om zoveel mogelijk geld van de hardwerkende Nederlander naar de banken te verplaatsen ja. En laat dat nou net Ruttes doel zijn.
Tuurlijk niet: Henk en Ingrid (en zo'n beetje alle andere Nederlanders die minder dan 2 keer modaal verdienen) draaien op voor de HRA. Zij die HRA krijgen uitgekeerd, krijgen een sigaar uit eigen doos. Ten eerste omdat de HRA heeft bijgedragen aan duurdere huizenprijzen; mensen hebben hun huis veel duurder gekocht en hebben daardoor hogere maandlasten.quote:Op zondag 25 december 2011 00:01 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik vraag mij inderdaad af of HRA momenteel Henk & Ingrid werkelijk meer oplevert dan het ze kost.
Aan de ene kant krijgen ze in essentie een deel van de betaalde rente terug van de staat.
Aan de andere kant zijn de huizenprijzen - en daardoor ook die rente die ze betalen - omhoog gestuwd door diezelfde HRA.
Is het omslagpunt waar de verhoging van de huizenprijzen er toe leidt dat ze meer rentenadeel dan voordeel van de HRA hebben inmiddels al bereikt of niet ?
Voor rijke mensen met hoge hypotheken is het antwoord waarschijnlijk nee. Een pand van een paar miljoen kost ook zonder HRA een paar miljoen; dus HRA is voor hen puur voordeel.
Maar voor de modalen ? Kost HRA hen meer extra dan ze terugkrijgen... of niet ?
Nee je hebt volkomen gelijk. Dit geeft de schijn dat Nederland erg rijk en welvarend is. Mischien vind de politiek dit nodig in verband met Europa en de schuldenlasten?quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:01 schreef grrrbeer het volgende:
Lijkt me idd gelul... Wat het doet is onze economie op papier body geven, maar met bezit heeft dat niet zo bijster veel te maken lijkt me.
Maar een econoom ben ik niet
Wat een misleidend en ziekelijk stukje tekst. Het meest trieste is nog wel hoe je "huizenbezitters" over één kam scheert als mensen met allemaal identieke belangen en een identieke financiële situatie. Je spreekt in elk geval niet namens mij als huizenbezitter, kan ik je melden.quote:Op zondag 25 december 2011 00:29 schreef TGV2 het volgende:
Goeie ontwikkeling: er wordt niet getornd aan de hypotheekrenteaftrek. Er was wat ruis op de lijn, maar de neuzen staan weer dezelfde kant op, zodat huizenbezitters van een rustige, vreedzame Kerst kunnen genieten. JSF, Ontwikkelingssamenwerking, het zijn allemaal posten die ter discussie staan, maar van de hypotheekrente-aftrek blijven de linksmenschen -- ondanks het ongekende linkse media-offensief op dit punt -- af. Nu weet ik weer waarom ik rechts heb gestemd.
Als je wit bezuinigen schaf de studiefinanciering, huursubsidie, cultuursubsidie en ontwikkelingssamenwerking per direct af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |