Hij is niet weg gegaan, mijn moeder heeft hem uit mijn leven verbannen omdat ze bang was dat hij me pijn zou doen. Maar hij deed wel dingen met mij, ik ken hem als een prima vader ik zag hem vroeger om de twee weken ofzo.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:40 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Triest vind ik. Vind je dat erg? Ik ken ook veel mensen waarvan de vader zo weg is gegaan en geen enkele aandacht aan de kinderen besteed. Sommige kinderen hebben d'r geen moeite mee en andere weer wel.
Kan me best situaties voorstellen waarin het fijn zou zijn als mannen wat sterker zouden staan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:43 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Kan me trouwens moeilijk situaties inbeelden waarin het goed zou zijn als de man die rechten wel zou hebben hoor. Daar niet van. Maar tis wel krom.
Daar hadden we het niet overquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:46 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Kan me best situaties voorstellen waarin het fijn zou zijn als mannen wat sterker zouden staan.
Kijk bijvoorbeeld maar naar omgangsregelingen bij een scheiding en dergelijke.
Als man zijnde heb je het eigenlijk allemaal maar goed te vinden.
Pijn zou doen? Hoe? Ergens wel jammer dan maar contact zoeken kan altijd nog.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:46 schreef heloef het volgende:
[..]
Hij is niet weg gegaan, mijn moeder heeft hem uit mijn leven verbannen omdat ze bang was dat hij me pijn zou doen. Maar hij deed wel dingen met mij, ik ken hem als een prima vader ik zag hem vroeger om de twee weken ofzo.
Vreselijk toch, kan ik me wel voorstellen. Een tweeling, al helemaal erg.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:45 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ach, een collega van mij had al 2 kinderen.. vertelde zijn vrouw hem op een dag dat ze weer zwanger was, hij totaal in paniek.. bleek het ook nog een tweeling te zijn
Die heeft er wel een beetje spijt van.. van al die kids
Eigenlijk wel van toepassing omdat we het dus over scheve rechten hebben.quote:
Het heeft er allemaal mee te maken.quote:
In wat voor zaken behalve omgangsregeling bij scheiding heeft de vrouw teveel macht?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het heeft er allemaal mee te maken.
Als het om kinderen gaat heeft de vrouw in heel veel zaken eigenlijk gewoon teveel macht
Inderdaad. Ik sprak laatst een oud-studiegenoot en die vertelde dat haar nichtje van 18 jaar een relatie heeft met een jongen die haar eigenlijk niet meer wil omdat het gewoon niet werkt tussen die twee (hij heeft het al vaak uit proberen te maken enzo), is dat meisje ineens plotseling zwanger.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Eigenlijk wel van toepassing omdat we het dus over scheve rechten hebben.
Eigenlijk zou er een mannen feminisme moeten komen
Baas over eigen ballen enzo.
Zoals al eerder aangehaald bijvoorbeeld het feit of ze je wil erkennen als vader van haar kind.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:49 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
In wat voor zaken behalve omgangsregeling bij scheiding heeft de vrouw teveel macht?
Ben jij niet de baas over jouw eigen ballen dan?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben eigenlijk dus.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:51 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald bijvoorbeeld het feit of ze je wil erkennen als vader van haar kind.
? Dat zij daar over mag beslissen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:52 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben eigenlijk dus.
Mannenfeminisme?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:47 schreef kingtoppie het volgende:
Maar je hebt wel die superhelden die dan torens gaan beklimmen omdat ze geweigerd worden in de opvoeding,quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mannenfeminisme?
Als man heb je dat "feminisme" niet nodig. Wees gewoon een man.
Baas over eigen ballen is vanzelfsprekend. Gewoon doen.
Ja.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
? Dat zij daar over mag beslissen?
lol dat heb ik nooit zo begrepen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar je hebt wel die superhelden die dan torens gaan beklimmen omdat ze geweigerd worden in de opvoeding,
maar het is gewoon krom.
Jij vind dus dat je als moeder het recht hebt om een vader te weigeren als het ware.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:52 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben eigenlijk dus.
Ookal is het frustrerend om te zien dat mede jouw kinderen aan hun moeder zijn toegewezen, en in sommige gevallen is dat inderdaad onterecht, vind ik het logisch dat de moeder "haar eigen bloed" onder haar hoede krijgt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar je hebt wel die superhelden die dan torens gaan beklimmen omdat ze geweigerd worden in de opvoeding,
maar het is gewoon krom.
Het lijkt me anders vrij duidelijk. Die mannen willen graag contact met hun eigen kinderen, maar omdat de vrouw anders besloot mag dat niet (bijvoorbeeld na een scheiding).quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:58 schreef Sinosappel het volgende:
lol dat heb ik nooit zo begrepen.
Pappie-activisme
Je hebt bijzondere heksen onder vrouwen met kinderen, maar je kan niet ontkennen dat er in gevallen een volwassener oplossing is.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:00 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Het lijkt me anders vrij duidelijk. Die mannen willen graag contact met hun eigen kinderen, maar omdat de vrouw anders besloot mag dat niet (bijvoorbeeld na een scheiding).
Tsja, dan zou ik ook gek worden, torens beklimmen en actie voeren.
Al helemaal als ik dan wel alimentatie moet betalenDat slaat gewoon nergens op.
Is in het geval met een panisch wijf het niet gewoon veiliger en beter voor het kind om opgevoed te worden bij de vader?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef Sinosappel het volgende:
Omdat ik me geen enkele situatie kan inbeelden dat het goed is voor het kind als de man rechten krijgt om het kind te zien als de moeder het er niet mee eens is. Omdat
a) de moeder vast wel een reden zal hebben waarom ze de vader niet erkent
b) ookal is die reden ongegrond, ik denk niet dat het goed is voor een kind om op te groeien in een omgeving waarin zijn vader het recht heeft om hem te zien maar de moeder deze man niet wil erkennen als de vader. Die relatie is dan dus niet goed en dat het kind verplicht is de vader te zien zal voor veel wrijving e.d. zorgen wat het kind beschadigd.
Geen enkele situatie?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef Sinosappel het volgende:
Omdat ik me geen enkele situatie kan inbeelden dat het goed is voor het kind als de man rechten krijgt om het kind te zien als de moeder het er niet mee eens is. Omdat
a) de moeder vast wel een reden zal hebben waarom ze de vader niet erkent
b) ookal is die reden ongegrond, ik denk niet dat het goed is voor een kind om op te groeien in een omgeving waarin zijn vader het recht heeft om hem te zien maar de moeder deze man niet wil erkennen als de vader. Die relatie is dan dus niet goed en dat het kind verplicht is de vader te zien zal voor veel wrijving e.d. zorgen wat het kind beschadigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |