Dan heb je nauwelijks iets gemist, het voetbal begon pas in de verlengingquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:33 schreef mrstylo het volgende:
Is volledige wedstrijd PSV ergens terug te zien?
Had eerste honderd minuten gemist. :S
Ik zag samenvatting van 7 minuten en daar zaten paar mooie aanvallen van PSV ertussen. Misschien waren er meer.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan heb je nauwelijks iets gemist, het voetbal begon pas in de verlenging
Wordt een topper, die Marcelo. Ik denk dat ze dat bij PSV toch stiekum goed gezien hebben destijds. Ik vind hem trouwens naast Derijck veel beter ogen dan langs Bouma. Zou Derijck hem meer coachen misschien?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:12 schreef Lemming22 het volgende:
En Marcelo was verdedigend ook sterk. Fijn dat ook bij hem de stijgende lijn is ingezet.
Ik vond het als supporter een spannende wedstrijd, maar het was door toedoen van beide coaches wel een behoorlijk schaakspel inderdaad.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:38 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik zag samenvatting van 7 minuten en daar zaten paar mooie aanvallen van PSV ertussen. Misschien waren er meer.
Maar was het echt zo saai?
Ik hoor dat bijna overal.
Interessante vraag. Misschien leuk om eens op te letten. Zou ook kunnen dat Derijck wat bewegelijker is, en dat Marcelo steeds het gevoel heeft dat hij bepaalde zaken sneller moet afhandelen zodat hij weer snel in positie is, en het loopvermogen van Bouma niets kost oid. Gezien de ervaring lijkt het me niet dat het aan de coaching vanuit Bouma ligt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:38 schreef DeKrant het volgende:
[..]
Wordt een topper, die Marcelo. Ik denk dat ze dat bij PSV toch stiekum goed gezien hebben destijds. Ik vind hem trouwens naast Derijck veel beter ogen dan langs Bouma. Zou Derijck hem meer coachen misschien?
Ik denk dat het komt omdat Derijck kan opbouwen waardoor de kwaliteit van Marcelo, mandekken, veel sterker tot zijn recht komt. Met Bouma naast hem, die eigenlijk alleen een goeie tackel als kwaliteit heeft, moet hij zowel opbouwen als mandekken en daar is met name Willems een aantal keer goed de dupe van geworden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Interessante vraag. Misschien leuk om eens op te letten. Zou ook kunnen dat Derijck wat bewegelijker is, en dat Marcelo steeds het gevoel heeft dat hij bepaalde zaken sneller moet afhandelen zodat hij weer snel in positie is, en het loopvermogen van Bouma niets kost oid. Gezien de ervaring lijkt het me niet dat het aan de coaching vanuit Bouma ligt.
Bouma werd anders ook opbouwende kwaliteiten toegedicht, hoewel ik hem niet indrukwekkend vind in dit opzicht, kan ik niet zeggen dat hij slecht is. Verder heeft hij wel een aardige pass. Overigens vind ik Derijck als mandekker minder indrukwekkend. Eigenlijk vrij beperkt. Wellicht dat Marcelo zich daardoor ook meer kan profileren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt omdat Derijck kan opbouwen waardoor de kwaliteit van Marcelo, mandekken, veel sterker tot zijn recht komt. Met Bouma naast hem, die eigenlijk alleen een goeie tackel als kwaliteit heeft, moet hij zowel opbouwen als mandekken en daar is met name Willems een aantal keer goed de dupe van geworden.
mij viel het gewoon op dat Marcelo altijd heel degelijk (en gister zelfs erg goed) speelt als Derijck er in staat, en nogal eens loopt te stuntelen naast Bouma. Ik denk dat het oa komt doordat Derijck veel meer communiceert. Bouma kankert wel, maar coacht niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Interessante vraag. Misschien leuk om eens op te letten. Zou ook kunnen dat Derijck wat bewegelijker is, en dat Marcelo steeds het gevoel heeft dat hij bepaalde zaken sneller moet afhandelen zodat hij weer snel in positie is, en het loopvermogen van Bouma niets kost oid. Gezien de ervaring lijkt het me niet dat het aan de coaching vanuit Bouma ligt.
Ajax gaat gewoon meer meedoen. Twente ook en ik denk dat Feyenoord uiteindelijk gewoon mee gaat doen om de eerste drie plaatsen. Zeker als Clasie en die gekke spits zo blijven ballen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:43 schreef J2T het volgende:
Wie zijn jullie trouwens naast PSV nog als een serieuze titelkandidaat? Ik ben bang dat het dit seizoen snel beslist gaat worden door PSV. Bij ons blijven de spelers door sukkelen met blessures, Cruijff vs Gaal kamp gezeik etc etc. Ik ben bang dat dit het seizoen van PSV gaat worden :-(.
Ik hoop dat AZ die pot wint. Dan PSV maar later op de eerste plaats. Ik zie AZ niet als concurrent, Ajax wel.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:00 schreef 3M1N3M het volgende:
PSV staat denk ik na de eerste wedstrijd na de winterstop ''gewoon'' eerste.
AZ gaat punten verliezen tegen Ajax, hoop & denk ik.. En PSV wint denk ik wel van Utrecht.
Zonde, Willems zal (Rutten kennende) bijna niet meer spelen, als Pieters terug is..
Gelijkspel dan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:04 schreef DeKrant het volgende:
[..]
Ik hoop dat AZ die pot wint. Dan PSV maar later op de eerste plaats. Ik zie AZ niet als concurrent, Ajax wel.
AZ krijgt het zwaar, ze krijgen nog een extra wedstrijd tegen Ajax, ook nog EC en je zag nu dat dat ze opbreekt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:23 schreef Stommie het volgende:
Zal erom gaan welke ploeg het best uit de winterstop komt, az zakt wel weg denk ik. ajax gaat met psv strijden om de titel
Zoals het gisteren ging zou het altijd moeten gaan, wil je succes hebben met Tim Matavz in je ploeg. Belangrijkste ingrediënt daarbij is ruimte. Gisteren vond / kreeg hij die ruimte twee keer en was hij direct dodelijk. Vooral het technisch gecontroleerd afwerken van de tweede goal was erg knap.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:49 schreef Kenju het volgende:
En Matavz die op een cruciaal moment mist, en afgezien van aangespeelde kansen niet echt in het spel voor komt, bevalt me ook niet. PSV is niet sterk genoeg om met 9 man de spits alleen voor aanspeelbaarheid in de 16 te gebruiken.
Ik ben ook erg blij met het gegeven dat Rutten niet simpelweg ala Van Basten bij Oranje alles op Matavz afstelt. Daarmee zou je je wel kunnen afvragen in hoeverre Matavz een goede aankoop was. Rutten stelde dat hij, een spits de ontbrekende schakel was. Maar dit is onzin. In de tijd die Matavz heeft gehad, had Lens er sowieso meer in liggen. En verder is het ook een speler die zonder balbezit nog doordrukt. En of Matavz een betere afmaker is, ben ik ook niet van overtuigd.
Eens. Maar Matavz laat wel ontwikkeling zien op het punt van voetballen in de kleine ruimtes. Ik denk dat hij over twee jaar ook op dat punt een topspits kan zijn. Zijn afronding is technisch zo goed, dat ik denk dat hij een absolute topspits gaat worden. Op dit moment zeker de spits met de meeste potentie in nederland.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:02 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Zoals het gisteren ging zou het altijd moeten gaan, wil je succes hebben met Tim Matavz in je ploeg. Belangrijkste ingrediënt daarbij is ruimte. Gisteren vond / kreeg hij die ruimte twee keer en was hij direct dodelijk. Vooral het technisch gecontroleerd afwerken van de tweede goal was erg knap.
Matavz heeft meer tijd en ruimte nodig dan een echte topspits, en die moet hem geboden worden door zijn vleugelspitsen. Het feit dat Mertens gisteren niet echt aanwezig was en dus meer "wegbleef" (vooral na zijn wissel) zorgde ervoor dat Matavz beter zijn gang kon gaan. Als Labyad en Lens de helft van de keren de zaak breed zouden houden en een zouden voorzet geven, zal Tim vanzelf meer gaan scoren. Wanneer Mertens alles blijft dichtlopen gaat het niet werken.
Het grote probleem blijft dat PSV - in tegenstelling tot Groningen - bijna altijd op de helft van de tegenstander speelt en de ruimtes dus klein zijn. Je hoef Matavz niet aan te spelen in een overvolle 16 met twee beren van negers in zijn nek. Dan kun je daar beter Engelaar neerzetten.
Dus de keuze is aan Fred: een stapje achteruit en meer op de counter Matavz zoeken of "aanvallend", "attractief" en "met druk vooruit" blijven voetballen, met een onzichtbare Matavz. Misschien iets er tussenin. Dat kan Fred best. Tactisch één van de beste trainers van Nederland (en België).
Ik denk dat hij altijd subtop zal blijven. Hij komt in de breedte (en hij is veelzijdig) op alle punten een klein beetje te kort voor het niveau Milan of Madrid, ook op termijn. Maar een "saai" voetballend PSV met een dodelijke Matavz maakt meer kans op het kampioenschap dan een leuk ballende ploeg met een zoekende Matavz. Hij is de speler die in de 89e minuut de winnende maakt, om twee uur 's middags op zondag uit bij Ado, als eigenlijk niemand er meer zin in heeft..quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:10 schreef DeKrant het volgende:
[..]
Eens. Maar Matavz laat wel ontwikkeling zien op het punt van voetballen in de kleine ruimtes. Ik denk dat hij over twee jaar ook op dat punt een topspits kan zijn. Zijn afronding is technisch zo goed, dat ik denk dat hij een absolute topspits gaat worden. Op dit moment zeker de spits met de meeste potentie in nederland.
Eens, kijkend naar de statistieken is het onmogelijk stellen dat Matavz een slechte spits is bij PSV. Toch zie ik nog steeds liever een meevoetballende spits zoals Reis in vorm.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:04 schreef 3M1N3M het volgende:
Ze noemen Matavz steeds onzichtbaar, maar hij speelt hem ook vaak naar Toivonen, die daarna Mertens/Labyad vrijzet, die daarna scoort.. En Matavz wacht spaarzam op zijn kansjes EN maakt ze. Itt Berg, die ze dus mistte
Prachtigquote:Op vrijdag 23 december 2011 01:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zie die verzorger meevieren0:13 linksboven.
Advocaat na de zomerquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:34 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Klopt, maar noem er is eentje die bereid is, en bij PSV past?
Wedstrijden tegen subtoppers moeten allemaal gewonnen worden. Uit en thuis. Kun je in een topper hier en daar nog gelijk spelen, of uitglijden tegen een degradant.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:52 schreef 3M1N3M het volgende:
Want vorige keer Utrecht ging zo goed!
PSV - AZquote:Op zaterdag 24 december 2011 10:21 schreef 3M1N3M het volgende:
PSV - Feyenoord
PSV - FC Twente
NAC Breda - PSV
PSV - SC Heerenveen
Ajax - PSV
Handig..
Fucking 50 doelpunten tegen. Dit is gewoon zo slecht.twitter:PSVStats twitterde op zaterdag 24-12-2011 om 14:57:31Balans @PSV in de 50 officiële duels van 2011: W30 G14 V6. Doelcijfers 115-50. reageer retweet
twitter:PSVStats twitterde op zaterdag 24-12-2011 om 15:18:49Balans @PSV in 130 officiële duels onder trainer Fred Rutten: W85 G32 V13. Doelcijfers: 286-114. reageer retweet
Kijk die doelpunten voor geakquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:52 schreef mrstylo het volgende:
Fucking 50 doelpunten tegen. Dit is gewoon zo slecht.twitter:PSVStats twitterde op zaterdag 24-12-2011 om 14:57:31Balans @PSV in de 50 officiële duels van 2011: W30 G14 V6. Doelcijfers 115-50. reageer retweet
Ik denk dat 2e seizoenshelft met Derijck en Marcelo beter wordt.
En onder Fred Rutten:twitter:PSVStats twitterde op zaterdag 24-12-2011 om 15:18:49Balans @PSV in 130 officiële duels onder trainer Fred Rutten: W85 G32 V13. Doelcijfers: 286-114. reageer retweet
twitter:ClaroRonaldo twitterde op vrijdag 25-11-2011 om 01:25:42Gracias Felipe RT @Felipeee99 @ClaroRonaldo recordando viejos tiempos de el fenomeno, #PSV http://t.co/tp9V6BLv reageer retweet
Dit jaar worden jullie idd 2e.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Tsja, eerste half jaar is niet te vergelijken met dit seizoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |