Daarvoor hebben we de discussie om van gedachten te veranderen. Het kan best zijn dat ik het fout heb, of jij het fout hebt, of we het allebei fout hebben of dat we allebei een punt hebben. Door nader tot elkaar te komen trachten we elkaar te overtuigen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, als een grote mond tegen een linkse kraker opzet begint ie ook te schreeuwen en te tieren, maar dat betekend nog niet dat ie begrijpt hoe de wereld in elkaar zit c.q. dat het een felle discussie is.
Wiskunde B.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:32 schreef robin007bond het volgende:
Nederlands, Engels en Duits zijn de belangrijkste vakken.
Oh en CKV (cultuur/kunstvorming) als vak
Ligt net boven Maaskantje.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ligt dat niet tussen Maaskantje en Veghel in?
En wiskunde dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:32 schreef robin007bond het volgende:
quote:Op donderdag 22 december 2011 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ne, dan weet ik zeker dat ik de voordeur bij het UWV plat loop. Dat wil ik niet, ik blijf liever realistischer en ja daarmee zeg ik dat de Privé en de Story geloofwaardiger zijn dan jij.
Vergeet wiskunde nietquote:Op donderdag 22 december 2011 16:32 schreef robin007bond het volgende:
Tegen jou ben ik niet lollig.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Probeer je hier gevat en lollig te zijn? Help me even...
Enige basiskennis Duits is toch wel makkelijk. Engels vind ik wel de belangrijkste taal, maar Duits moeten we ook voldoende aandacht aan besteden.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vergeet wiskunde nietDe basis van natuurkunde kan ook van belang zijn.
Over Duits houd ik voorlopig wel even m'n mond
Je weet in de tweede klas van de middelbare school nog niet welke talen al dan niet relevant zijn in jouw toekomst, vriend.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, je biedt Duits als keuzevak aan, net zoals je Mandarijn en Portugees als eindexamenvak kan aanbiedden.
Of je de taal nodig hebt, dat verschilt van persoon tot persoon. Gezien die economieen van belang voor NL zijn (of worden), is het handig als de Nederlander op de middelbare school die taal kan kiezen. Echter, natuurlijk heeft niet elke Nederlander die taal nodig. Voor mij is die taal niet nodig, aangezien ik niet snel bij een bedrijf dat op Duitsland of de Duitse economie gericht is, zal belanden.
Gevat ook niet.quote:
Daarom kreeg ik toen nog Fransquote:Op donderdag 22 december 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet in de tweede klas van de middelbare school nog niet welke talen al dan niet relevant zijn in jouw toekomst, vriend.
Mwuah, ik vind Duits niet van dermate belang. Ben daar nooit geweest en heb niets met dat land. Het kan best zijn dat het voor sommige mensen en bedrijven belangrijk is, maar bied het dan als keuzevak aan.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Enige basiskennis Duits is toch wel makkelijk. Engels vind ik wel de belangrijkste taal, maar Duits moeten we ook voldoende aandacht aan besteden.
Ik ben dan ook geen boerenlul, sorry.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alleen besef jij dat niet, geeft niks hoor.
Al gebruik je het later niet, het kan nog wel van pas komen bij je culturele vorming en algemene kennis.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mwuah, ik vind Duits niet van dermate belang. Ben daar nooit geweest en heb niets met dat land. Het kan best zijn dat het voor sommige mensen en bedrijven belangrijk is, maar bied het dan als keuzevak aan.
Wij zijn één van de weinige landen waar we verplicht drie (Engels, Duits, Frans) vreemde talen moeten leren.
Een taal kunnen is geen correct Nederlands.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:
Officieel kan ik Frans, Spaans, Duits, Engels en natuurlijk Nederlands. Maar eerst genoemden ben ik meer capabel in lezen omdat ik het al jaren niet meer gesproken heb.
Je kan het altijd nog erbij leren, indien het voor je carriere belangrijk is. Aan het eind van je derde klas moet je verder ook al een profiel kiezen, terwijl je dan immers ook nog geen haarfijn toekomstplan hebt uitgestippeld. Same case.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet in de tweede klas van de middelbare school nog niet welke talen al dan niet relevant zijn in jouw toekomst, vriend.
Holaquote:Op donderdag 22 december 2011 16:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Al gebruik je het later niet, het kan nog wel van pas komen bij je culturele vorming en algemene kennis.
Ik ben van plan Japans te leren
Had je inderdaad ook een keer bij mij opgemerkt.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een taal kunnen is geen correct Nederlands.
Schijt aan jou en je taalnaziisme.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een taal kunnen is geen correct Nederlands.
Was je maar iets he. Dan was het leven een stuk beter.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen boerenlul, sorry.
quote:Op donderdag 22 december 2011 16:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schijt aan jou en je taalnaziisme.
Heren, heren.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Was je maar iets he. Dan was het leven een stuk beter.
Je moet beseffen dat onderwijs meer is dan het klaarstomen van jonge productie eenheden voor hun toekomst als loonslaaf. Duits is praktisch omdat in een aantal landen hier in de buurt wordt gesproken. Landen waar menigeen van ons wel eens op vakantie gaat. Veel Duitsers komen hierheen. Het is goed voor je algemene ontwikkeling. Ik had er flink de balen in gehad als geen Duits kon spreken/lezen/verstaan, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mwuah, ik vind Duits niet van dermate belang. Ben daar nooit geweest en heb niets met dat land. Het kan best zijn dat het voor sommige mensen en bedrijven belangrijk is, maar bied het dan als keuzevak aan.
Wij zijn één van de weinige landen waar we verplicht drie (Engels, Duits, Frans) vreemde talen moeten leren.
Hahaha... Van te veel afgunst kom je in de ziektewetquote:Op donderdag 22 december 2011 16:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Was je maar iets he. Dan was het leven een stuk beter.
Dan heb ik liever extra wiskundelessen en professioneel zakelijk Engels. Derest kan je als keuzevak opteren. Bied gewoon dit verplicht traject aan:quote:Op donderdag 22 december 2011 16:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Al gebruik je het later niet, het kan nog wel van pas komen bij je culturele vorming en algemene kennis.
Sie haben etwas verloren!quote:Op donderdag 22 december 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat onderwijs meer is dan het klaarstomen van jonge productie eenheden voor hun toekomst als loonslaaf. Duits is praktisch omdat in een aantal landen hier in de buurt wordt gesproken. Landen waar menigeen van ons wel eens op vakantie gaat. Veel Duitsers komen hierheen. Het is goed voor je algemene ontwikkeling. Ik had er flink de balen in gehad als geen Duits kon spreken/lezen/verstaan, eerlijk gezegd.
Je begrijpt dat hoe ouder je wordt, het lastiger wordt om je een taal meester te maken?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het altijd nog erbij leren, indien het voor je carriere belangrijk is. Aan het eind van je derde klas moet je verder ook al een profiel kiezen, terwijl je dan immers ook nog geen haarfijn toekomstplan hebt uitgestippeld. Same case.
Vreemd, ik moest deze leren:quote:Op donderdag 22 december 2011 16:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog steeds een trauma van.
Moesten we leren.
Ik spreek/lees/versta het amper. Ik mis er helemaal niets aan.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had er flink de balen in gehad als geen Duits kon spreken/lezen/verstaan, eerlijk gezegd.
Lache man. Als ik op de volgende meet kom, vliegt ie me naar de strot. Althans, poging tot.quote:
Nee, ik deel jouw zorgen eigenlijk. Daar heb ik me op verkeken mijn knie kon het niet meer aan.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hahaha... Van te veel afgunst kom je in de ziektewet
Hm juist. Ik kom nog wel eens in Duitsland en Oostenrijk, dan is het wel handig om Duits te kunnen lullen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik spreek/lees/versta het amper. Ik mis er helemaal niets aan.
Ze spreken ook Engels en als ze geen geld aan mij willen verdienen als klant dan ga ik wel een deur verderop waar ze dat wel doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm juist. Ik kom nog wel eens in Duitsland en Oostenrijk, dan is het wel handig om Duits te kunnen lullen.
Strüdel.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm juist. Ik kom nog wel eens in Duitsland en Oostenrijk, dan is het wel handig om Duits te kunnen lullen.
mwah, ''wetenschappelijk engels' kan ik me wel wat bij voorstellen. Je kunt goed zijn in het neerkalken van wetenschappelijke teksten in het engels, maar geen discussie van 5 minuten over koetjes en kalfjes doen omdat dat een heel ander vocabulaire vereist.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:43 schreef Voorschrift het volgende:
Zakelijk Engels, ook al zo'n farce.
Je spreekt Engels of je spreekt het niet, klaar.
Achgut.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik deel jouw zorgen eigenlijk. Daar heb ik me op verkeken mijn knie kon het niet meer aan.
Duitsers zijn net Fransen op dat vlak, de helft weigert gewoon een andere taal te spreken ook al kunnen ze het wel.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze spreken ook Engels en als ze geen geld aan mij willen verdienen als klant dan ga ik wel een deur verderop waar ze dat wel doen.
Nog erger als ze in Nederland vrolijk in het Duits beginnen en verwachten dat je het terugspreekt.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Duitsers zijn net Fransen op dat vlak, de helft weigert gewoon een andere taal te spreken ook al kunnen ze het wel.
Ja, dat mag. Hoewel niet elke mof Engels spreekt of zelfs verstaat. Maar goed, het is jouw feestje. Ik wil het ook niet door je strot rammen, ik som slechts de voordelen op.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze spreken ook Engels en als ze geen geld aan mij willen verdienen als klant dan ga ik wel een deur verderop waar ze dat wel doen.
Oostenrijks is wel ff wat anders als standaard Duits.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach man, na 3 films kijken kan je al in het Engels een koetjes en kalfjes gesprek voeren.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
mwah, ''wetenschappelijk engels' kan ik me wel wat bij voorstellen. Je kunt goed zijn in het neerkalken van wetenschappelijke teksten in het engels, maar geen discussie van 5 minuten over koetjes en kalfjes doen omdat dat een heel ander vocabulaire vereist.
Heb ik eigenlijk bij Duitsers nooit echt veel last van gehad, maargoed, ik ben dan ook niet veel verder gekomen dat wat restaurants, kroegjes en hotels.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Duitsers zijn net Fransen op dat vlak, de helft weigert gewoon een andere taal te spreken ook al kunnen ze het wel.
Gelukkig heb ik als bijbaan gewerkt bij een subsidieslurper waar het veel gebruikt werd. Met dat verplichte Engels van de middelbare school of WO kom je in een conversatie niet ver.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
mwah, ''wetenschappelijk engels' kan ik me wel wat bij voorstellen. Je kunt goed zijn in het neerkalken van wetenschappelijke teksten in het engels, maar geen discussie van 5 minuten over koetjes en kalfjes doen omdat dat een heel ander vocabulaire vereist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |