quote:Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Een Laptop? Alleen voor de vakantie. Porseleinen beeldjes? Nee dank je. Zingende kerstbal wel ja die is cool.
En jij? Nog ergens brandnetels kunnen plukken voor je moeder. Het immers bijna kerst dan kun je niet met lege handen aankomen.
Ik hoor vaak dat ik een licht Australisch accent heb verkregen, en anderen zeggen weer Amerikaans.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb wel een sterk Nederlands accent.
Ach, je mag Duits op een gegeven moment laten vallen, net zoals Frans. Een beetje elementaire kennis van de taal kan geen kwaad. Zie het probleem niet echt. Of vind je dat de Nederlandse scholiertjes overbelast raken?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet dan dan de reden zijn om alle Nederlanders verplicht Duits te leren, terwijl de meeste Nederlanders steenkolen Engels praten? In mijn optiek kan je er beter voor zorgen dat men professioneel Engels spreekt (de wereldtaal). Een tweede of een derde vreemde taal kan je als keuzevak aanbieden.
Wellicht heeft het ook mee te maken dat ik in het westen van het land woon, en het oosten van het land meer affiniteit, dan wel culturele uitwisselingen of toeristen, met Duitsland en de Duitsers heeft. De meeste toeristen in Amsterdam bijvoorbeeld zijn Amerikanen, Japanners en Chinezen.
Ik heb eerlijk gezegd buiten mijn middelbare school om nooit Duits gebruikt. Ben nooit in Duitsland of andere Duitstalige landen geweest, en ben het voorlopig ook niet van plan. En ik een Duitser in Amsterdam ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen.
Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je erin gestopt hebt hé.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik hoor vaak dat ik een licht Australisch accent heb verkregen, en anderen zeggen weer Amerikaans.
Australischquote:Op donderdag 22 december 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik hoor vaak dat ik een licht Australisch accent heb verkregen, en anderen zeggen weer Amerikaans.
Gelukkig niet, dan sprak ik de helft van de wereldtalen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je erin gestopt hebt hé.
*zucht*quote:Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Een Laptop? Alleen voor de vakantie. Porseleinen beeldjes? Nee dank je. Zingende kerstbal wel ja die is cool.
En jij? Nog ergens brandnetels kunnen plukken voor je moeder. Het immers bijna kerst dan kun je niet met lege handen aankomen.
Oh, was dat Australisch?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer ik Engels spreek natuurlijk, mafklapper.quote:
Allemaal show. Je loopt er graag mee te koop.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hahaquote:
Ik vind het een mooi accent.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer ik Engels spreek natuurlijk, mafklapper.
Dat is waar, ik bestel altijd gaarne mijn koffie en broodjes op het terrasje in het Engels.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allemaal show. Je loopt er graag mee te koop.
Gay-style.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is waar, ik bestel altijd gaarne mijn koffie en broodjes op het terrasje in het Engels.
Showtime.
Jij komt klaarblijkelijk nooit in deze regionen als je denkt dat mijn accent al boers is.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
Ik vond dat boerse accent van VS wel oke. Ik denk dat ze helemaal in een deuk liggen op de ZuidAs.
Ik vond het niet prettig om de ene dag Duitse woordjes te leren, en vervolgens de dag erna weer dezelfde woordjes te leren, maar dan in het Frans. Dan dacht ik inderdaad bij mezelf: kan ik me tijd niet beter besteden?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, je mag Duits op een gegeven moment laten vallen, net zoals Frans. Een beetje elementaire kennis van de taal kan geen kwaad. Zie het probleem niet echt. Of vind je dat de Nederlandse scholiertjes overbelast raken?
Zo'n rasechte tukker, die versta je dus compleet niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij komt klaarblijkelijk nooit in deze regionen als je denkt dat mijn accent al boers is.
Dat heb je goed gezien. Denk dat dat geldt voor het gros van mensen uit de randstad.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij komt klaarblijkelijk nooit in deze regionen als je denkt dat mijn accent al boers is.
U riep?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zo'n rasechte tukker, die versta je dus compleet niet.
Crédit Agricole lijkt me om dergelijke redenen wel een geschikte werkgever.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
Ik vond dat boerse accent van VS wel oke. Ik denk dat ze helemaal in een deuk liggen op de ZuidAs.
Ik bedoel maar, de mensen hier vinden dat ik bekakt Westers praat dus moet je nagaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zo'n rasechte tukker, die versta je dus compleet niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |