abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105916155
quote:
PARIJS - De Franse Assemblée Nationale, vergelijkbaar met onze Tweede Kamer, heeft donderdag ingestemd met een wettelijk verbod op het ontkennen van volkerenmoord.

De geschiedenis van het wetsontwerp geeft in Turkse ogen aan dat het vooral is bedoeld om de ontkenning van de genocide op Armeniërs in de nadagen van het Ottomaanse Rijk (1915-1918) strafbaar te stellen.
De Franse volksvertegenwoordiging bepaalde in 2001 dat die volkerenmoord op Armeniërs heeft plaatsgevonden.
Turkije erkent dat veel Armeniërs zijn vermoord, maar is fel gekant tegen de lezing dat die systematisch en volgens een plan van de Ottomaanse leiders zijn uitgeroeid. Ankara heeft Parijs met maatregelen gedreigd over deze wet.

© ANP
Sarkozy dringend op zoek naar stemmen voor de volgende verkiezingen en dat is hem nu dus aardig gelukt. 400.000 armeniers in Frankrijk die nu op Sarkozy zullen stemmen.

Zou het de eerste keer in de geschiedenis zijn dat er een wet wordt aangenomen gebaseerd op historische leugens?

Wordt het bijvoorbeeld ook verboden om de Franse genocide in Algerije te ontkennen ?

Algerijnse Genocide:
"Volgens Algerijnse documenten vielen er naar schatting 1,5 miljoen doden gedurende de onafhankelijkheidsstrijd van Algerije. De Algerijnen en hun president Abdelaziz Bouteflika argumenteerden dat het bloedbad erkend moest worden als genocide en dat Frankrijk zich aan hen zou moeten verontschuldigen. De Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen, steunden de Algerijnse beweringen. Frankrijk deelde echter deze visie niet en schatte het aantal doden op 350 000."

Katharen
De Albigenzische Kruistocht (12091229) had tot doel alle leiders van de Kathaarse bevolking van Zuid-Frankrijk uit te roeien. Op één plaats werd een gehele Kathaarse stadsbevolking uitgeroeid, waarbij geen onderscheid gemaakt werd tussen de Katharen en leden van de reeds vervolgde katholieke minderheid in die stad: allen werden op bevel van de Fransen vermoord, zonder uitzondering.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  donderdag 22 december 2011 @ 14:17:41 #2
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_105916247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:15 schreef ClioSporT het volgende:
Zou het de eerste keer in de geschiedenis zijn dat er een wet wordt aangenomen gebaseerd op historische leugens?
En tot zover de objectiviteit.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_105916684
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:17 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

En tot zover de objectiviteit.. :')
en bedankt voor je uiterst zinvolle bijdrage :')
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  donderdag 22 december 2011 @ 14:31:11 #4
168777 Rave_NL
pi_105916748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:29 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Gast, je insinueert dat de genocide van de Armenen een historische leugen is..
pi_105916873
Belachelijk deze wet. Precies zo belachelijk als de Turkse wet die het bevestigen van genocide verbiedt, en de Nederlandse wet tegen het ontkennen van de holocaust.

Kennis van geschiedenis wordt gevormd in open debat, en regeringen zouden geen wetten moeten hebben die delen van dat debat verbieden.

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat de Turken genocide hebben gepleegd op de Armeniers en de Grieken. Maar als iemand daar anders over denkt dan moet dat gezegd mogen worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105916973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:29 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Tsja, dat krijg je als je zelf ook slap gaat zitten ouwehoeren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_105917003
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:35 schreef Viajero het volgende:
Belachelijk deze wet. Precies zo belachelijk als de Turkse wet die het bevestigen van genocide verbiedt, en de Nederlandse wet tegen het ontkennen van de holocaust.

Kennis van geschiedenis wordt gevormd in open debat, en regeringen zouden geen wetten moeten hebben die delen van dat debat verbieden.

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat de Turken genocide hebben gepleegd op de Armeniers en de Grieken. Maar als iemand daar anders over denkt dan moet dat gezegd mogen worden.
Helemaal mee eens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 22 december 2011 @ 14:41:14 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105917126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:15 schreef ClioSporT het volgende:

Wordt het bijvoorbeeld ook verboden om de Franse genocide in Algerije te ontkennen ?
De Armeense genocide is voldoende gedocumenteerd voor iedereen behalve Turken.

Maar ik ben tegen dit soort wetten, ook tegen de wetten over de ontkenning van de holocaust.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_105917133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:35 schreef Viajero het volgende:

Maar als iemand daar anders over denkt dan moet dat gezegd mogen worden.
Mwoah, ben ik niet zo heel erg van overtuigd. Slachtoffers/nabestaanden kunnen er behoorlijk aanstoot aan nemen.
  donderdag 22 december 2011 @ 14:43:59 #10
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_105917207
Deze wet is verkeerd. De collectieve psychose van de Turken waar het het lot van de Armeniers aangaat is echter nog erger.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 22 december 2011 @ 14:49:37 #11
8252 mvdejong
pi_105917383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:41 schreef DRidder het volgende:

[..]

Mwoah, ben ik niet zo heel erg van overtuigd. Slachtoffers/nabestaanden kunnen er behoorlijk aanstoot aan nemen.
Dat argument is in de VS al verschillende malen aangevoerd om het heropenen van een moordzaak tegen te houden, zelfs in gevallen waar de oorspronkelijke veroordeling zeer twijfelachtig was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_105917533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:49 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat argument is in de VS al verschillende malen aangevoerd om het heropenen van een moordzaak tegen te houden, zelfs in gevallen waar de oorspronkelijke veroordeling zeer twijfelachtig was.
Nou en? :?

Overigens, het is sowieso een raadsel hoe je die genocide géén genocide kunt noemen. _O-
  donderdag 22 december 2011 @ 14:55:55 #13
8252 mvdejong
pi_105917655
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:53 schreef DRidder het volgende:

[..]

Nou en? :?
Het argument wordt zowel in die moordzaken, als in het geval van de Holocaust, gebruikt om te proberen de waarheid te verhullen.
pi_105917671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:53 schreef DRidder het volgende:

[..]

Overigens, het is sowieso een raadsel hoe je die genocide géén genocide kunt noemen. _O-
Vertel ?
pi_105917767
Snappen de meeste dan niet dat het Sarkozy helemaal niet boeit of er armeniers vermoord zijn tijdens de oorlog ? 5 jaar geleden zei hij nog "nee" tegen deze wet. Nu hij een beetje onpopulair begint te worden gooit hij deze wet er wel doorheen. :')
pi_105917853
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:31 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Gast, je insinueert dat de genocide van de Armenen een historische leugen is..
Omdat ik vind dat het geen genocide is/was.
Ik bepaal toch zelf, gebaseerd op mijn eigen kennis/informatie etc, hoe ik denk over een bepaald onderwerp ?

Vrijheid van meningsuiting was het toch ?
pi_105917889
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:56 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Vertel ?
Waar te beginnen? Systematische uitroeiing? Tot 1,5 miljoen Armeense slachtoffers? De treindeportaties?
  donderdag 22 december 2011 @ 15:03:59 #18
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_105917959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:01 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Ik bepaal toch zelf, gebaseerd op mijn eigen kennis/informatie etc, hoe ik denk over een bepaald onderwerp ?

Je mag vinden wat je wil. Maar niemand hier trapt in je poging om je mening als feit te verkondigen.
pi_105917967
quote:
De Franse volksvertegenwoordiging bepaalde in 2001 dat die volkerenmoord op Armeniërs heeft plaatsgevonden.
Het is dus een politieke keuze dat hier sprake is van een genocide. En daarom vind ik dit een heel kwalijke zaak: het is toch zeker niet aan de politiek om - mogelijk willekeurig - voor ons te bepalen welke meningen wij wel en niet mogen uitdragen?

(Zelfde geldt voor het verbod op holocaust-erkenning)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2011 15:05:46 ]
pi_105917993
Onzinnige wet.

Wel leuk om de Turkse snorren weer op de kast te krijgen, dat dan wel.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 22 december 2011 @ 15:09:11 #21
168777 Rave_NL
pi_105918128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:01 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Dan sta ik toch ook volledig in mijn recht om jouw objectiviteit in twijfel te trekken?
  donderdag 22 december 2011 @ 15:09:57 #22
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_105918151
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:58 schreef ClioSporT het volgende:
Snappen de meeste dan niet dat het Sarkozy helemaal niet boeit of er armeniers vermoord zijn tijdens de oorlog ? 5 jaar geleden zei hij nog "nee" tegen deze wet. Nu hij een beetje onpopulair begint te worden gooit hij deze wet er wel doorheen. :')
Ja, want niets is zo geschikt om populariteit te herwinnen als de beschikking over een volkerenmoord uit het tweede decennium van de twintigste eeuw. Daar schept hij toch wel vijf nieuwe banen mee.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_105918167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Wel leuk om de Turkse snorren weer op de kast te krijgen, dat dan wel.
pi_105918170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:02 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waar te beginnen? Systematische uitroeiing? Tot 1,5 miljoen Armeense slachtoffers? De treindeportaties?
De meeste Turkse en westerse historici houden het op 200.000 tot 500.000 slachtoffers (zie onder), Armeense en westerse historici spreken van 600.000 tot anderhalf miljoen slachtoffers.

De Amerikaanse historicus Bernard Lewis houdt het op 'vele honderdduizenden tot misschien wel een miljoen' slachtoffers.[5] Volgens de Britse historicus Martin Gilbert ligt het aantal slachtoffers rond het miljoen, waarvan 600.000 vermoord in bloedbaden in Anatolië en 400.000 door geweld en hongersterfte tijdens deportaties naar woestijnen in tegenwoordig Syrië en Irak. Nog 200.000 Armeniers werden verplicht zich te bekeren tot de islam.[6] De Britse historicus Peter Mansfield schat het aantal slachtoffers op één-en-een-kwart miljoen tot anderhalf miljoen.[8] De Nederlandse wetenschapper Erik-Jan Zürcher houdt het op 600.000 tot 800.000 slachtoffers.[9] Ton Zwaan schat het aantal op 800.000 tot 1 miljoen [10] De Amerikaanse politicoloog Rudolph J. Rummel heeft berekend dat tussen 1900 en 1924 circa 1,8 miljoen Armeniërs zijn gedood

Erg duidelijk allemaal ja :')

Gelukkig waren de armenen zelf wel lieverdjes toendertijd. :')
Ottomaanse bevelhebbers hadden niets te doen en besloten uit het niets om een oorlog te beginnen tegen rusland en de armeniers. Dat er hierbij ook veel burgerslachtoffers zijn gevallen kan Turkije zelf niets aan doen. De schuldige hieraan zouden worden gestraft hadden ze niet gevlucht naar het buitenland. Overigens zijn de schuldige uiteindelijk weer vermoord door armeense lieverdjes.
pi_105918225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:09 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, want niets is zo geschikt om populariteit te herwinnen als de beschikking over een volkerenmoord uit het tweede decennium van de twintigste eeuw. Daar schept hij toch wel vijf nieuwe banen mee.
Hij krijgt met één handtekening 400.000 armeense kiezers erbij. Goede zet toch ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')