quote:Documentaire
Culemborg, een stad in het midden van Nederland staat misschien wel symbool voor wat er de afgelopen jaren gebeurt in veel straten en wijken van ons land. Twee jaar geleden, tijdens de jaarwisseling van 2009/2010, kwam het tot rellen tussen bewoners van Molukse en Marokkaanse afkomst in de wijk Terweijde, toen een auto, bestuurd door Marokkaanse jongeren, tegen de gevel reed van een huis van Molukse bewoners. De wijk werd landelijk nieuws en er werd gesproken van een multiculturele veldslag. De afgelopen maanden ging een ploeg makers van Molukse afkomst en een ploeg van Marokkaanse afkomst op onderzoek uit in de wijk. De Molukse ploeg filmde in de Molukse gemeenschap, de Marokkaanse ploeg in de Marokkaanse gemeenschap. Aan de hand van de afzonderlijke getuigenissen wordt een beeld geschetst van de gebeurtenissen rond de jaarwisseling 2009/2010 en wat er daarna gebeurde. Dezelfde feiten worden nogal verschillend beleefd en verklaard, dat blijkt uit de documentaire.
Molukkers zijn meer Nederlanders dan Marokkanen.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom spreekt de Molukker Nederlands met een Nederlands accent en de Marokkaan met een Arabisch accent?
Ik zal me alleen maar kapot ergeren als ik dit zou kijkenquote:Op donderdag 22 december 2011 00:01 schreef Specularium het volgende:
Hierna komt een docu over Culemborg, over dit onderwerp.
[..]
Door bepaalde media wordt een ander beeld naar buiten gebracht.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:01 schreef Che_ het volgende:
Ik vind deze Marokkanen nog best positief. Is beter dan dat straatgespuis toch.
Ik gok dat ze allebei even oud zijn en allebei hun hele leven in Nederland wonen.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Molukkers zijn meer Nederlanders dan Marokkanen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 00:05 schreef Che_ het volgende:
Achja sommige mensen willen de Marokkanen perse op een negatieve manier bekijken. Zijn er Marokkanen die gewoon fatsoenlijk willen communiceren en tot een oplossingen komen...het is nog steeds niet goed.
Met een oplossing komen? Aan een stuk door wijzen en anderen de schuld geven, ja. Op het eind komt Jeroen zelf met een voorstel, dan willen ze het niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:05 schreef Che_ het volgende:
Achja sommige mensen willen de Marokkanen perse op een negatieve manier bekijken. Zijn er Marokkanen die gewoon fatsoenlijk willen communiceren en tot een oplossingen komen...het is nog steeds niet goed.
Die mensen zal je altijd hebben. En wat bedoel je met 'is het weer niet goed"? Wie zegt of vindt dat?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:05 schreef Che_ het volgende:
Ze staan toch open voor oplossingen. Marokkanen en Molukkers zijn beide geen makkelijke mensen over het algemeen, maar het is een beetje sneu om alles op de Marokkanen af te schuiven, omdat ze slecht in het nieuws komen. 30 jaar geleden zou het andersom zijn, denk ik zo.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Met een oplossing komen? Aan een stuk door wijzen en anderen de schuld geven, ja. Op het eind komt Jeroen zelf met een voorstel, dan willen ze het niet.
Als je wil reageren, reageer dan met een beetje nuance. Dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ze staan toch open voor oplossingen. Marokkanen en Molukkers zijn beide geen makkelijke mensen over het algemeen, maar het is een beetje sneu om alles op de Marokkanen af te schuiven, omdat ze slecht in het nieuws komen. 30 jaar geleden zou het andersom zijn, denk ik zo.
Dat is toch zo vaak het geval. Soms zelfs derde generatie die gewoon een ontzettend dik accent hebben. Het is gewoon de beperkte integratie van de Marokkanen. Wanneer je in een telefoon van de gemiddelde Marokkaan kijkt, zie je ook gewoon voornamelijk Marokkaanse namen.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:55 schreef GroenerDanGras het volgende:
Wat ik niet snap hè.. die 3 marrokanen die niet in beeld willen komen. Lijkt mij dat die jongens in Nederland zijn geboren.
Kan iemand mij uitleggen waarom ze niet gewoon NORMAAL Nederlands kunnen praten?
"Ik kan niet meer naar sssjjjjjgggooool weet je.. want ik ben gessssssjjjjlagen."
Op zich vind ik hem (vergeet zijn naam steeds) nog vrij redelijk. Maar dat er een onwijs gebrek aan kritiek op elkaars tekortkomingen is in die community is een gegeven.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:55 schreef GroenerDanGras het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat er bij ellende met Marrokanen altijd een of andere Marokkaanse diplomaat het hele spul verdedigt. Op zich niet erg natuurlijk maar het wordt altijd zo gebracht dat ze geen schuld hebben.
quote:Paul Witteman in gesprek met Herman Finkers over grote thema's als liefde, kunst, geloof, vriendschap, dood en humor. Leidraad voor het gesprek zijn de zestien liedjes die Herman schreef voor zijn theaterprogramma Na de Pauze, in nauwe samenwerking met Daniël Lohues en verrijkt met nieuwe videoclips.
Zeg je nu maar wat of heb je daar echt een aanleiding voor? Want bij onderzoek naar verschillende niet westerse groepen allochtonen in Amsterdam bleek dat juist Turken heel erg naar elkaar toe groeiden in allerlei organisaties, van milli gorus tot turkiyemspor. Overigens was dat onderzoek naar opkomst bij verkiezingen, en bleek juist dat sterke verenigingsleven de opkomst te verhogen.quote:Op donderdag 22 december 2011 01:00 schreef Xaobotnik het volgende:
Wanneer je in een telefoon van de gemiddelde Marokkaan kijkt, zie je ook gewoon voornamelijk Marokkaanse namen.
Dit groepsgedrag is iets dat ze onderscheidt van de meeste andere allochtone groepen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat in het publieke debat 'Marokkaan' en 'allochtoon' of 'niet-westerse allochtoon' zo makkelijk voor elkaar ingewisseld wordt.
Ik zei 'de meeste andere'. Verder hoeft het een het ander ook niet uit te sluiten dat je je beter ontwikkelt. Het klopt dat Turken ook veel naar elkaar toetrekken. Maar die hebben andere eigenschappen waardoor dat niet een beperking is die dermate doorwerkt het het per definitie heb afsluit van mogelijkheden om zich sociaal-maatschappelijk beter te ontwikkelen.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:24 schreef thettes het volgende:
[..]
Zeg je nu maar wat of heb je daar echt een aanleiding voor? Want bij onderzoek naar verschillende niet westerse groepen allochtonen in Amsterdam bleek dat juist Turken heel erg naar elkaar toe groeiden in allerlei organisaties, van milli gorus tot turkiyemspor. Overigens was dat onderzoek naar opkomst bij verkiezingen, en bleek juist dat sterke verenigingsleven de opkomst te verhogen.
Maar dat juist Marokkanen naar elkaar toe trekken lijkt me nogal onzinnig, dat zie je denk ik bij elke groep vanaf een bepaald formaat.
In Culemborg is het duidelijk dat de schuld van de problemen bij de twee partijen ligt. Ik begrijp dat veel mensen negatiever zijn over de Marokkanen. Marokkaanse overlast is bijna landelijk en we zien dat Marokkanen niet goed geïntegreerd zijn. Op geenstijlquote:Op donderdag 22 december 2011 19:10 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik zei 'de meeste andere'. Verder hoeft het een het ander ook niet uit te sluiten dat je je beter ontwikkelt. Het klopt dat Turken ook veel naar elkaar toetrekken. Maar die hebben andere eigenschappen waardoor dat niet een beperking is die dermate doorwerkt het het per definitie heb afsluit van mogelijkheden om zich sociaal-maatschappelijk beter te ontwikkelen.
Bijv. dat voorbeeld van dat accent bij de derde generatie, dat zie je bij Turken veel minder.
Het was anders tien keer beter dan Freek de Jonge en Hans Teeuwen.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:58 schreef Veerboot het volgende:
Youp van 't Hek in het AD: "Onlangs zag ik Dolf Jansen op verzoek van Pauw en Witteman briefjes voorlezen met grappen uit het publiek. Ik vond dat slecht, beschamend en raar."
Hero boeit dan weer wel.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:06 schreef tompsv18 het volgende:
Ahmed Marcouch, Hero Brinkman, Phillip Blondeel en Philippe Remarque zijn te gast.
Saai dus
PVVquote:Op maandag 9 januari 2012 23:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat is die Brinkman een droeftoeter zeg
Welkom in de wereld van de pvvquote:Op maandag 9 januari 2012 23:10 schreef marcodej het volgende:
Vergezocht zeg. Een sluier over de kroon...
Pika Pika.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
koninginstomme monarchie.
wie wil er met mij de republiek?
Samen met Brinkman was wel leuk geweest...die had hem helemaal afgemaaktquote:Op maandag 9 januari 2012 23:23 schreef Paul-89 het volgende:
Waarom geen one men show met de loden loekie winnaar ?
Henk en Ingrid knikken nu instemmend meequote:Op maandag 9 januari 2012 23:26 schreef Paul-89 het volgende:
Dan gaan ze maar lekker terug naar hun eigen land...
Henk en Ingrid kijken nu Shownieuws.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Henk en Ingrid knikken nu instemmend mee
They took our jobs.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Henk Bovekerk niet hoor.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
'Op de KU in T'quote:Op maandag 9 januari 2012 23:29 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Henk Bovekerk niet hoor.![]()
[Upd] Tien voor scriptie PVV en fascisme
Southparkquote:
Tegen een agent?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:31 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Drie en een half uur per stoot. Vind ik vrij zwaar.
Humor voor pubers.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
niet haten op southparkdie shit is geniaal
Ik heb daar ook al eens een vraag over gesteld.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:35 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat moeten wij met de Amerikaanse verkiezingen van over 9 maanden?
Gaat nergens over. Zelfs in Amerika hebben ze het er nog niet over.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb daar ook al eens een vraag over gesteld.
Die republikeinse voorverkiezingen in Iowa hè..
quote:Op maandag 9 januari 2012 23:41 schreef DrDentz het volgende:
Nodig dan Maarten van Rossem uit, de enige echte Amerikadeskundige.
En daarna in discussie met Brinkmanquote:Op maandag 9 januari 2012 23:41 schreef DrDentz het volgende:
Nodig dan Maarten van Rossem uit, de enige echte Amerikadeskundige.
Die kijken dit niet, want veel te ingewikkeld. En ze pesten ome Geert.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:
Andreas Scholl
De Duitse countertenor heeft een nieuwe CD en treedt op in Nederland.
Ik vond het een leuke uitzending gisteren, de latere items dan vooral.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef pberends het volgende:
Het jaar begint weer lekker bij P&W. Een zinloos PVV-hoofddoekjes-debat van 10 minuten met alle open deuren die je maar kunt intrappen. Goed werk, Jeroen en Paul!
Het was de reden waarom ik gister direct heb overgeslagen. Gelukkig heb je het BBC nieuws wat begint en het Oog op de radio.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef pberends het volgende:
Het jaar begint weer lekker bij P&W. Een zinloos PVV-hoofddoekjes-debat van 10 minuten met alle open deuren die je maar kunt intrappen. Goed werk, Jeroen en Paul!
- Hongarijequote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit gaat em denk ik niet worden. Komkommertijd bovendien, er gebeurt gewoon niks.
Naar mijn weten zit ik niet bij FOK! boven de Balkenendenorm of krijg ik een ander riant salaris die de redactie van P&W en DWDD vast en zeker wel naar zich toe-eigent.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik vond het een leuke uitzending gisteren, de latere items dan vooral.
Trouwens als je echt zo kritisch bent ingesteld zou ik diezelfde instelling ook proberen te gebruiken als je weer eens wat op de FP post.
Dat is waar ook. Maaruh, ik weet ook niet wat ACTA betekent.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:12 schreef borisz het volgende:
[..]
- Hongarije
- Huisartsen
- Qat
- Syrië
Al vier onderwerpen
Oh en nu het toch Semi-komkommertijd is, moet je eigenlijk de tijd nemen het over iets belangrijks te hebben. Namelijk ACTA. Maar daar hoor je niemand over in dit land.![]()
Precies een reden om daar wat tijd aan te bestedenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar ook. Maaruh, ik weet ook niet wat ACTA betekent.
quote:Op maandag 9 januari 2012 23:34 schreef Eenskijken het volgende:
niet haten op southparkdie shit is geniaal
Zijn ze familie van elkaar?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind die andere Albayrak leuker.
Deze Albayrak is lid van de VVD.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:14 schreef waxmask het volgende:
[..]
Yup, de knuffelturkenfamilie van de PvdA....
Die liggen vaak met elkaar in 1 bed...zie Neelie...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Deze Albayrak is lid van de VVD.
Zijn racisten jonguh!!111!11!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:17 schreef billie112 het volgende:
Alsof twee bronnen samen zouden spannen om haar eruit te werken terwijl ze niks gedaan heeft...
Met wie van de PvdA ligt zij dan in één bed?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:17 schreef waxmask het volgende:
[..]
Die liggen vaak met elkaar in 1 bed...zie Neelie...
Ze lag ooit met Bram Peper.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met wie van de PvdA ligt zij dan in één bed?
Brammetje?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met wie van de PvdA ligt zij dan in één bed?
iets wat P&W zouden moeten doen...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:21 schreef Eenskijken het volgende:
Hulde voor deze man die haar van de ivoren toren probeert te halen
Of visa versa.....ik wil je zeggen dat het 1 pot nat is...oude politiek...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus omdat Neelie met Bram in bed lag is deze VVD-er eigenlijk een PvdA-er?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:23 schreef billie112 het volgende:
[..]
iets wat P&W zouden moeten doen...
En zo is volgens jou gewoon alles altijd de schuld van de PvdA ook al zijn de betrokkenen lid van de VVD. Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:23 schreef waxmask het volgende:
[..]
Of visa versa.....ik wil je zeggen dat het 1 pot nat is...oude politiek...
Ze verdient iig niet onaardigquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een verschrikkelijk wijf, die Albayrak.
Als iemand kan poepen terwijl hij van de glijbaan afgaat vind ik ook knap, maar dan is het nog steeds gaarquote:
Moslims drinken niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
nationaliteit van de misbruikers word niet genoemd?
Is die bij jou bekend of laat je nu je onderbuik spreken?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
nationaliteit van de misbruikers word niet genoemd?
Oja je hoeft niks te noemen als het Nederlanders warenquote:
Ja ik heb een hekel aan nationaliteitenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is die bij jou bekend of laat je nu je onderbuik spreken?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:38 schreef MilaNL het volgende:
Iemand linkje naar hele fragment van Jan Mulder?
We zijn immers in een vrij land.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een held dat hij vroeg of ze wat stiller wilden zijn!!!
Waar we hard voor moeten knokkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
We zijn immers in een vrij land.
.
Als hij het wist, wellicht ja. Maar dat is me niet duidelijk. Daarnaast snap ik ook wel dat zo'n conducteur het liever aan de politie overlaat omdat ie niet weet of ze gewapend zijn etc.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
terecht toch? Hij had veel eerder moeten komen
Nieuwe wet, als iemand basta roept moet je stoppenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:48 schreef Travel. het volgende:
En die man moet even dimmen met zijn ''codewoorden''
bullshit. ik zie genoeg zwervers en tuig van 30+ die verantwoordelijk is voor ruzie's in de treinquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:47 schreef Travel. het volgende:
Het probleem ligt natuurlijk niet bij de NS, maar gewoon bij die dolwaze kinders die dit doen.
Dus net als in HTM twee beveiligers in het voertuig proppen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
bullshit. ik zie genoeg zwervers en tuig van 30+ die verantwoordelijk is voor ruzie's in de trein
Ik vind deze kortzichtige reactie van jou een beetje fail. De verantwoordelijkheid van de NS houdt natuurlijk op waar de verantwoordelijkheid van de reizigers begint. Ik vond daarom die vraag van Witteman ook zo zwak: 'wat raad je de reizigers aan?'. Dat mogen de reizigers helemaal zelf uitzoeken, dat is niet de verantwoordelijkheid van de NS. Net zo min het de verantwoordelijkheid is van een vliegtuigmaatschappij dat passagiers met elkaar op de vuist gaan tijdens een vlucht en net zo min de verantwoordelijkheid van een kroegbaas als de gasten op de vuist gaan op de dansvloer. De enige verantwoordelijkheid die de NS heeft is zorgen voor een goede communicatie tussen de verschillende hulpdiensten als het misgaat. Op dat vlak is de NS -zoals geschetst door dhr. Basta- tekort geschoten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:47 schreef Eenskijken het volgende:
ns is verantwoordelijk maar zegt dat de medereizigers het maar moeten oplossenfail
Bijna helemaal met je eens, maar waarom zou de NS de plicht hebben voor goede communicatie tussen 112 en de spoorwegpolitie ? Dat is toch echt een taak van de Klpd. Tevens is volgens mij wettelijk gezien een conducteur in deze situatie hetzelfde als een burger en heeft hij niet de verplichting om in te grijpen indien dit te gevaarlijk is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:02 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vind deze kortzichtige reactie van jou een beetje fail. De verantwoordelijkheid van de NS houdt natuurlijk op waar de verantwoordelijkheid van de reizigers begint. Ik vond daarom die vraag van Witteman ook zo zwak: 'wat raad je de reizigers aan?'. Dat mogen de reizigers helemaal zelf uitzoeken, dat is niet de verantwoordelijkheid van de NS. Net zo min het de verantwoordelijkheid is van een vliegtuigmaatschappij dat passagiers met elkaar op de vuist gaan tijdens een vlucht en net zo min de verantwoordelijkheid van een kroegbaas als de gasten op de vuist gaan op de dansvloer. De enige verantwoordelijkheid die de NS heeft is zorgen voor een goede communicatie tussen de verschillende hulpdiensten als het misgaat. Op dat vlak is de NS -zoals geschetst door dhr. Basta- tekort geschoten.
Leuk verzonnen zinnetje, maar dit is natuurlijk de grootst mogelijke kul. Wanneer een reiziger zich misdraagt, kan de NS daar verschillende vormen van beleid op toepassen ter voorkoming of bestraffing ervan, alsmede bescherming daartegen van andere reizigers. Dit wil niet zeggen dat een reiziger zich niet altijd dient te gedragen, en zeker in een door de NS gecontroleerde omgeving of anderszins publieke omgeving.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:02 schreef starla het volgende:
Ik vind deze kortzichtige reactie van jou een beetje fail. De verantwoordelijkheid van de NS houdt natuurlijk op waar de verantwoordelijkheid van de reizigers begint.
De conducteur kun je naar redelijkheid weinig extra van verwachten. Maar dat geldt voor iedere medewerker van een organisatie waar de werkruimte publiekelijk toegankelijk is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:13 schreef Travel. het volgende:
[..]
Bijna helemaal met je eens, maar waarom zou de NS de plicht hebben voor goede communicatie tussen 112 en de spoorwegpolitie ? Dat is toch echt een taak van de Klpd. Tevens is volgens mij wettelijk gezien een conducteur in deze situatie hetzelfde als een burger en heeft hij niet de verplichting om in te grijpen indien dit te gevaarlijk is.
Ik denk ook niet dat de NS de volledige verantwoordelijkheid moet dragen. Er is casuistiek uit het verleden dat laat zien dat schermutselingen in de trein voorkomen. Om dit aan te pakken heeft de NS de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goede communicatie om de veiligheid van de passagiers te waarborgen, al is het alleen maar een symbolische verantwoordelijkheid naar de passagiers toe en geen juridische verantwoordelijkheid of iets in die strekking.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:13 schreef Travel. het volgende:
Bijna helemaal met je eens, maar waarom zou de NS de plicht hebben voor goede communicatie tussen 112 en de spoorwegpolitie ? Dat is toch echt een taak van de Klpd.
Klopt. Een conducteur kan ook helemaal niets in zulke situaties behalve meevechten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:13 schreef Travel. het volgende:
Tevens is volgens mij wettelijk gezien een conducteur in deze situatie hetzelfde als een burger en heeft hij niet de verplichting om in te grijpen indien dit te gevaarlijk is.
En dat is dus door ervoor zorgen dat de juiste instanties op een adequate manier erbij worden betrokken. Niet om een vraagstuk op te lossen dat maatschappijbreed is en niet specifiek voor de trein. Dat is aan de politiek, niet de NS.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:14 schreef Kenju het volgende:
Wanneer een reiziger zich misdraagt, kan de NS daar verschillende vormen van beleid op toepassen ter voorkoming of bestraffing ervan, alsmede bescherming daartegen van andere reizigers.
Spoorwegpolitie is/valt onder de Klpdquote:Op woensdag 11 januari 2012 00:14 schreef Kenju het volgende:
[..]
Leuk verzonnen zinnetje, maar dit is natuurlijk de grootst mogelijke kul. Wanneer een reiziger zich misdraagt, kan de NS daar verschillende vormen van beleid op toepassen ter voorkoming of bestraffing ervan, alsmede bescherming daartegen van andere reizigers. Dit wil niet zeggen dat een reiziger zich niet altijd dient te gedragen, en zeker in een door de NS gecontroleerde omgeving of anderszins publieke omgeving.
Of wilde jij zeggen dat de NS zo maatschappelijk betrokken is met het outilleren van treinen, regels op te stellen, etc. terwijl de treinstellen net zo goed niets anders dan wat karren konden zijn?
[..]
De conducteur kun je naar redelijkheid weinig extra van verwachten. Maar dat geldt voor iedere medewerker van een organisatie waar de werkruimte publiekelijk toegankelijk is.
Dat het een taak van de KLPD is, klopt natuurlijk niet. De spoorwegpolitie is er niet voor niets, is ook dichterbij als het goed is. Verder kan je niet anders dan de NS erbij betrekken wanneer die relevante gegevens kan verstrekken. Denk aan waar een treintoestel staat, camerabeelden, etc. De treinen van de NS zijn niet zomaar een winkeltje met een enkele en vaste standplaats. Zij kennen de relevante ruimtes het beste, en kunnen een grote invloed uitoefenen op het efficiënter laten werken van de politie indien deze nodig is door een van de huidige afnemers van de door haar aangeboden dienst en hebben daarmee dus wel degelijk een verantwoordelijkheid naar de reiziger mbt de veiligheid.
Ok. Maar dan nog, heeft de NS een verantwoordelijkheid het nodige door de communiceren ter faveure van een efficiënt veiligheidsbeleid in de treinen en op het station. Net als andere organisaties met publiekelijk toegankelijke gronden. Denk aan Universiteiten en winkelcentra. In de meeste gevallen hebben die dan ook eigen veiligheidsdiensten als beveiliging (soms met extra genomen bevoegdheden) en brandweer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Spoorwegpolitie is/valt onder de Klpd
Ik kijk nu en vind haar engquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:51 schreef Specularium het volgende:
Kan Albayrak lekker mee naar de woonboot.
Maar wel een baas. Countert alle aantijgingen perfect. Ze heeft de leiding over een grote organisatie, tikt maandelijks/jaarlijks een dik salaris binnen, is duidelijk een echte baas (in de letterlijke zin van het woord), heeft voor de rechter ook gewoon haar gelijk gekregen en zit gewoon weer stevig in haar directiestoel ondanks al het gehuil om haar heen, om geen enkele andere reden dan dat ze daar gewoon hoort.quote:
Heb ook respect. Erg intelligente vrouw.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Maar wel een baas. Countert alle aantijgingen perfect. Ze heeft de leiding over een grote organisatie, tikt maandelijks/jaarlijks een dik salaris binnen, is duidelijk een echte baas (in de letterlijke zin van het woord), heeft voor de rechter ook gewoon haar gelijk gekregen en zit gewoon weer stevig in haar directiestoel ondanks al het gehuil om haar heen, om geen enkele andere reden dan dat ze daar gewoon hoort.
Iddquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Laten we met z'n allen een codewoord afspreken
Zo gaat het meestal he! Psychopaten kunnen heel charmant overkomen en zijn heel brutaal, ze zijn nergens bang voor en ze kunnen liegen alsof het gedrukt staat alleen...... op een dag vallen ze door de mand.......quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:09 schreef Eenskijken het volgende:
maar haar bedrijfsauto en salarisflikker toch op vrouw
hoe kan zo iemand die positie nou krijgen? Oja, vriendjespolitiek
ik ook..quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:56 schreef Cynix ® het volgende:
Verder wil ik Peter R wel weer eens zijn gelijkje zien halen, dus ik ga wel kijken.
In ieder geval een korte preview.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk is peter R. de eerste gast...
Die zit niet met andere journalisten onder bescherming. Hij trekt alleen op een kameel met tulband het gebied door.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef Specularium het volgende:
Jammer dat Arnold Karskens niet geraakt is.
Hij gooit alles over 1 kam. "Het onderwijs". Het gaat om het basisonderwijs en dan gaat hij praten over de lesuitval van zijn zoon in examenklassen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef thettes het volgende:
Wat een kwal die Elias zeg. En populist..
Nee?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:37 schreef starla het volgende:
Ja jaj ja ja jajajajajajajsgxghxudhsnzkzjndjidjxx
Aaaaargh
quote:Doelen Lissabon-strategie niet gehaald
Tien jaar geleden stelden de Europese regeringsleiders zich ten doel een structurele, economische inhaalslag te realiseren en van Europa de meest welvarende regio ter wereld te maken, dit onder de noemer van de Lissabon-strategie. Tegen 2010 zouden de meest welvarende lidstaten, waaronder Nederland, jaarlijks minimaal 3 procent van hun bruto binnenlands product (bbp) investeren in onderzoek- en ontwikkeling. Daarbij werd ook bepaald dat de private sector 2 procent van de financiering voor zijn rekening zou nemen, de publieke sector 1 procent.
Ja..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:40 schreef Specularium het volgende:
Wat een non-item, zeker nu Peter er zit.
Heeft ie z'n haar laten knippenquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:42 schreef Specularium het volgende:
Ton Elias heeft wel wat kilootjes verloren zo te zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dualisme_%28politiek%29quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef Buitendam het volgende:
Eindelijk een keer een goeie discussie met iemand die het kabinet vertegenwoordigt. Onderwijs, zorg en sociale instellingen zijn punten waar het om gaat.
Geen nieuws, daarom hoef ik hem ook niet te zien met zijn drogredeneringen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef thettes het volgende:
Wat een kwal die Elias zeg. En populist..
Het is toch een VVD'er die kabinetstandpunten vertegenwoordigt?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:42 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dualisme_%28politiek%29
Ja dat was wel duidelijk vanaf het beginquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
vader heeft hem dus geholpen. Dat geloof ik wel ja.
Eerste keer dat ik het hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat was wel duidelijk vanaf het begin
op kantoor wel denk ik,quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef Specularium het volgende:
Zou Beth al op de woonboot van Peter zijn geweest?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is toch een VVD'er die kabinetstandpunten vertegenwoordigt ondersteund?
Kans acht ik ook wel aanwezig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
vader heeft hem dus geholpen. Dat geloof ik wel ja.
De moeder van Stalin was ook een schattige vrouw.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:00 schreef DrDentz het volgende:
De moeder van Joran lijkt me wel heel lief..maarja..
Lieve moeders maken gruwelijke monstersquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
De moeder van Stalin was ook een schattige vrouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |