abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111033593
Het silly season voor 2013 is opgestart, dankzij de matige prestaties van Massa ten opzichte van Alonso.

De geruchten gaan dat Webber een voorcontract zou hebben getekend bij Ferrari om Massa te gaan vervangen. Hij zou de ideale nummer 2 zijn naast Alonso. Het contract zou voor 1 jaar gelden zodat in 2014 Sergio Perez zou kunnen instappen. Massa zou dan Barrichello achterna gaan naar de Indycars.

Dit wordt ontkend door Webber.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111034302
Wtf moet Webber nou bij Ferrari. :')
Ach kan Jaime instappen bij Red Bull. :7
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:33:07 #103
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111039034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:32 schreef Funzel het volgende:
Wtf moet Webber nou bij Ferrari. :')
Dat is al punt 1. Maar WTF zou die met een 1 jarig contract daar gaan rijden :{ Áls Webber al zou willen rijden bij Ferrari (in deze vorm :') ) dan zou die wel dom zijn om dat maar 1 jaar te doen, en geen ambitie te hebben om WK te willen worden. Naast Alonso gaat je dat toch niet lukken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111067460
Mee eens, maar er is een grote kans dat Webber na dit jaar wegmoet bij Red bull.
En wat is er dan mooier om in te kunnen stappen bij Ferari.
En zeg eerlijk er komen de komende jaren niet egt veel top coureurs los ivm contracten dus als Ferrari een topper kan krijgen zullen ze dat zeker doen. Mischien in de toekomst Perez halen, maar die zal egt nog even moet rijpen bij Sauber. Ik vind dat Perez buiten ze 2e plaats in Sepang nog niet egt veel indruk heeft gemaakt als ik eerlijk ben.
pi_111117026
Räikkönen appears in a new video with controversial businessman Kim Dotcom.

The pair and a third driver raced a trio of Mercedes-Benz CLK DTM AMGs around the Nürburgring Nordschleife for a promotional video.

Dotcom, born Kim Schmitz, is best known for creating file hosting service Megaupload, which was shut down earlier this year following charges of copyright infringement.

He said the video was shot over 20 laps of the 20.8km (12.9-mile) track.

It shows Dotcom passing Räikkönen at the end of the lap but he insisted: “I did not win against Kimi. I never could. We had to remove the air from his tires to keep up. And even then it was impossible.”

Dotcom calls the video an “homage to the Nurburgring, the CLK DTM and Kimi Räikkönen, one of the best drivers in the world.”

The film, which appeared on YouTube recently, appears to have been shot last year. Räikkönen appears in a Red Bull cap and Dotcom refers to footage from it having being “seized by the FBI during the Megaupload raid” in January.

The Nordschleiefe was last used for an F1 race in 1976 before being dropped on safety grounds following Niki Lauda’s crash in that year’s race. The crash was recently re-created at the circuit by director Ron Howard for his forthcoming film Rush.

You can watch the video below – be warned it contains very strong language:
pi_111572274
En de geruchten steken weer de kop op na Massa's slechte presteren de afgelopen race.

D'Ambrosio wordt door onze Belgische collega's genoemd als vervanger van Massa. En ook Sutil wordt weer genoemd.

En volgens Mika Salo zou Valtteri Bottas nog dit seizoen Senna kunnen vervangen.
quote:
Valtteri Bottas vervangt nog dit seizoen Bruno Senna bij het Williams F1 Team. Dat is de mening van oud-Formule 1-coureur Mika Salo. Tweevoudig Master of Formula 3 Bottas heeft dit jaar al de nodige vrijdagtrainingen voor zijn rekening mogen nemen als vervanger van de Braziliaan en heeft daarbij veel indruk gemaakt. De kans is dan ook aanwezig dat de matig presterende Senna aan de kant geschoven wordt voor het Finse toptalent.

“Bottas wordt binnen het team zeer gerespecteerd”, aldus Salo tegenover het Finse MTV3. “Toen ik met Frank Williams sprak, was hij uitermate lovend over Valtteri en zei dat hij hoort te racen. Ik vroeg hem wanneer dat dan zou gaan gebeuren en Frank antwoordde dat het niet lang op zich zou laten wachten. Ja, tussen de regels door heb ik gelezen dat hij daarmee nog dit seizoen bedoelde. Het is echter een lastige situatie voor Williams aangezien beide rijders geld meenemen. Maar het goede is dat Frank in eerste instantie geen zakenman is maar een oud-coureur. Hij denkt nergens anders aan dan aan het succesvol maken van zijn team. Hoewel Senna een aardige jongen is, is hij niet in staat om op het gewenste niveau te presteren.”
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111574391
En ook Hulkenberg en Di Resta worden genoemd bij Ferrari als vervanger van Massa
quote:
...

Voormalig Force India-coureur Adrian Sutil, die vorig jaar op een keurige negende plaats in het kampioenschap eindigde, is wel beschikbaar. Tussen 2007 en 2011 heeft hij 90 Grands Prix verreden, dus hij kent het klappen van de zweep. Mocht Ferrari toch voor een jong talent willen gaan, dan zouden zij Paul di Resta of Nico Hulkenberg van Force India kunnen overnemen, waarna Sutil de vrijgekomen plek bij zijn voormalige werkgever invult. Dat heeft voor het team en de Duitser als voordeel dat zij elkaar al kennen, en dus geen volledig nieuwe relatie hoeven op te bouwen.

...
pi_111583752
Dat brengen die managers zelf gewoon de wereld in om hun coureur in de picture te krijgen, Ferrari gaat gewoon voor Webber of Perez.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:59:55 #109
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111590769
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:13 schreef M.Melandri het volgende:
Dat brengen die managers zelf gewoon de wereld in om hun coureur in de picture te krijgen, Ferrari gaat gewoon voor Webber of Perez.
Verklaar mij die keuze voor Webber eens? En waarom zou Webber daar op ingaan?
Waarom zou Webber halverwege het seizoen vertrekken naar een team wat niet beter presteert als zijn huidige, en als Ferrari Webber al te pakken zou kunnen krijgen voor volgend seizoen aangezien zijn contract eind dit jaar afloopt, waarom dan niet direct de coureur kiezen waar je al in geïnvesteerd hebt dmv het YDD-programma?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111602964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
En de geruchten steken weer de kop op na Massa's slechte presteren de afgelopen race.

D'Ambrosio wordt door onze Belgische collega's genoemd als vervanger van Massa. En ook Sutil wordt weer genoemd.

En volgens Mika Salo zou Valtteri Bottas nog dit seizoen Senna kunnen vervangen.

[..]

Men had Rubens gewoon moeten houden, die was zondag of op P1 geeindigd, of op P2....
pi_111664082
quote:
Voormalig Toro Rosso-coureur Jaime Alguersuari is niet van plan zijn baan als radiocommentator lang te houden. De Spanjaard twijfelt er niet aan dat hij volgend jaar weer Grands Prix mag rijden, al is nog niet bekend bij welk team.
Testcoureur
Alguersuari meent een voordeel te kunnen halen uit zijn werk als testcoureur voor Pirelli. "Het is 100 procent zeker dat ik zal terugkeren in 2013. Na mijn periode met Pirelli zal ik belangrijke kennis hebben", aldus Alguersuari. "Ik ontwikkel een product dat niemand begrijpt, maar dat van levensbelang is voor de Formule 1: het leren kennen en begrijpen van de banden. Ik zit op de juiste plek."

Comeback
Ook heeft de Spanjaard zijn leeftijd mee. "Ik ben pas 22. Ik zit in de kracht van mijn leven." Alguersuari heeft dus genoeg tijd om zijn carrière te redden na zijn plotselinge ontslag bij Toro Rosso aan het eind van 2011. "Het wordt steeds duidelijker dat wat er gebeurde bij Toro Rosso geen beslissing op sportief gebied was. Het was een intern besluit, en meer wil ik er niet over zeggen."
Stond op rtlgp.nl
pi_111664141
Nouja hij heeft een punt natuurlijk. Genoeg teams die hem willen hebben met de opgedane kennis denk ik zo :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111678309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waarom zou Webber halverwege het seizoen vertrekken naar een team wat niet beter presteert als zijn huidige, en als Ferrari Webber al te pakken zou kunnen krijgen voor volgend seizoen aangezien zijn contract eind dit jaar afloopt, waarom dan niet direct de coureur kiezen waar je al in geïnvesteerd hebt dmv het YDD-programma?
Het is maar net of Telmex Perez nu al in een Ferrari wil hebben, hij is nog erg jong en misschien vinden ze het wel verstandiger als hij nog een jaar bij Sauber blijft rijden. Bij een team als Sauber heb je gewoon veel minder druk, dus dan zou die jongen zich rustig verder kunnen ontwikkelen.Als dat het geval is zoekt Ferrari dus een coureur voor een overgangsjaar, Webber is dan een prima nummer 2 die Alonso niet in de weg gaat zitten en ook wel de nodige puntjes kan sprokkelen. Bij Red Bull blijkt dit seizoen ook wel dat hij goede feedback geeft, hij gaf al vanaf de GP van Maleisie de voorkeur aan de b-spec uitlaten op de Red Bull, daar waar Vettel de voorkeur bleef geven aan de a-spec nu blijkt wel wie gelijk had.... En voor Ferrari blijft gewoon iets magisch, dus zou het voor Webber heel mooi zijn om zijn carriere bij Ferrari af te sluiten.
pi_111678472
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:06 schreef Funzel het volgende:

[..]

Stond op rtlgp.nl
Geen sportief besluit :') hij had gewoon Buemi moeten outqualifien. Zou niet weten welk team hem wil hebben.
pi_112081970
Alvast eentje voor Silly Season 2014:

quote:
Vettel linked with Ferrari move

F1's 'silly season' has started in earnest with a fresh wave of speculation in the Monaco paddock claiming that Sebastian Vettel has signed a pre-contract agreement with Ferrari.

Hot on the heels of the fevered talk on Thursday night that McLaren were poised to offer Lewis Hamilton a deal which, with bonuses included, would make him the highest-paid driver in the sport, speculation is rife that reigning World Champion Vettel has committed to leaving Red Bull for Ferrari if the Italian team can maintain competiveness.

'Insiders are adamant that the German has signed an option with Ferrari for 2014, subject to competitive form from the Prancing Horse stable for the rest of 2012,' reports The Independent on Sunday.

The claims are also repeated in The Sunday Times, with the newspaper proceeding to suggest that any such agreement would likely result in Vettel's current team-mate, Mark Webber, also leaving Red Bull for Ferrari, albeit a year in advance and for just a single season.

'With Fernando Alonso's Ferrari contract running until 2016, there would appear to be a Ferrari vacancy for only one year, should it choose to replace Felipe Massa. It is not known whether the Vettel option is binding on either side, but if there is a one-year Ferrari vacancy for 2013, it strengthens the case for Webber being the man to fill it,' declares the broadsheet. 'Thirty-six years old in August, the Australian realises the end of his F1 career is approaching - and a final year at the most iconic team alongside his friend Alonso would conclude an illustrious career'.

The speculation - and indeed any truth the reports may contain - could also have a dramatic bearing on the future of Hamilton, whose current contract with McLaren expires at the end of this season.

Although it is still expected that Hamilton will stay with the team that he has driven for throughout his motor-racing career, The Independent notes that, were Webber to join Alonso at Ferrari, it would 'open the way for Hamilton to jump into the Adrian Newey-designed car that he is said to crave.'
pi_112166560
Het rommelt bij Force India.

Eerder werd al aangegeven dat Paul Di Resta de mogelijke opvolger van Michael Schumacher bij Mercedes zou worden. Waarop Mallya met de verklaring kwam dat beide rijders een contract hebben voor 2013.

Nu wordt Alguersuari weer genoemd als rijder voor Force India.
pi_112307814
'Hamilton gaat weg bij McLaren', Di Resta mogelijke opvolger.
quote:
Het Silly Season voor 2013 is definitief op gang geholpen door Jean-Louis Monet. "Lewis Hamilton heeft besloten McLaren te verlaten", zo claimt de Franse tv-commentator namelijk in zijn column in Auto Plus.

Volgens de Fransman heeft een welingelichte bron hem ingefluisterd dat de wereldkampioen van 2008 een vijfjarige aanbieding van maar liefst 30 miljoen dollar per jaar heeft afgeslagen omdat hij het zat zou zijn bij het team uit Woking. Als de situatie bij zijn team niet snel zal verbeteren zou Hamilton zelfs overwegen nog eerder de benen te nemen.

Na afloop van de Grand Prix van Monaco meldden de Britse kranten al dat Hamilton boos was op zijn team en zich herhaaldelijk liet ontvallen dat het ‘team veel werk te doen heeft zodat ze geen fouten meer maken en de snelheid terugkomt.’ Monet claimt zelfs dat McLaren inmiddels al contact opgenomen heeft met Force India-coureur Paul di Resta, die opmerkelijk genoeg door Lewis’ vader Anthony Hamilton wordt begeleid.

Hoet betrouwbaar de geclaimde bron van Monet is, is vooralsnog onbekend. We moeten het doen met Monet’s woorden. Maar mocht de bron betrouwbaar blijken zal het Silly Season dit jaar in ieder geval de moeite waard zijn…
pi_112310755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Webber en Alonso kunnen wel goed met elkaar overweg, heb sowieso niet begrepen waarom Massa in 2006 bij Ferrari kwam. YDD programma? Dat je Bianchi naast Alonso zet of?? Lijkt mij geen optie.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2012 @ 15:58:13 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112310870
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Webber en Alonso kunnen wel goed met elkaar overweg, heb sowieso niet begrepen waarom Massa in 2006 bij Ferrari kwam. YDD programma? Dat je Bianchi naast Alonso zet of?? Lijkt mij geen optie.
Bianchi? Die maakt al brokken als hij alleen nog maar naar een auto kijkt, laat staan in een auto stapt en racet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112311428
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bianchi? Die maakt al brokken als hij alleen nog maar naar een auto kijkt, laat staan in een auto stapt en racet.
Maar dat is toch een Ferrari reserve? Ze hebben ook nog Davide Rigon (volgens wikipedia) maar ik zeg Robin Frijns erin! :)
pi_112312612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Perez zit ook in het YDD van Ferrari...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2012 @ 16:43:22 #122
Maffe Fries
pi_112312652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar dat is toch een Ferrari reserve? Ze hebben ook nog Davide Rigon (volgens wikipedia) maar ik zeg Robin Frijns erin! :)
mja, Perez is de eerst aangewezene, naast Di Resta die nu bij alle topteams (op Red Bull na) genoemd wordt
pi_112313188
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, Perez is de eerst aangewezene, naast Di Resta die nu bij alle topteams (op Red Bull na) genoemd wordt
Volgens mij heeft die manager van Di Resta goede connecties met de Britse media, kan me niet voorstellen waarom Ferrari hem zou willen hebben. Sowieso vind ik Di Resta zwaar overhyped, werd vorig jaar ook behoorlijk zoek gereden door Sutil.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 01-06-2012 17:04:31 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:20:01 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_112318330
Montezemolo says Perez not ready for Ferrari
Friday 01st June 2012, 18:11 by Ryan Wood

quote:
Ferrari president Luca di Montezemolo has quashed speculation that Sergio Perez is being lined up to replace Felipe Massa at the end of the current season.
The young Mexican driver, who finished second in Malaysia just behind Ferrari's own Fernando Alonso, is part of the Italian team's young driver programme - but Montezemolo doesn't believe he's ready to make the step up to Ferrari yet.
"Perez is a good driver but to drive a Ferrari you need more experience," he told Reuters on Friday.
"I think he is one of the potential best young drivers for the future, but before putting a young driver in a Ferrari I need [to see] more experience and more results."
Meanwhile Massa has restored some faith in his abilities after making it through to Q3 in Monaco for the first time in 2012. He also finished sixth to score eight points, giving him a total of ten after six races.
"I'm sure that, because we are improving our car, the car will be less difficult to drive," added Montezemolo. "And I expect from Felipe better performances as I have already seen in Monte Carlo, because in Monte Carlo he was among the five quickest drivers on the track and in the qualifiers.
"So I hope he will continue like this. At the moment we are not taking any decision yet for the future, because it is too early."
http://thef1times.com/news/display/06139
  maandag 25 juni 2012 @ 11:03:23 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_113354946
f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29 MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:07:23 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114004085
MBrundleF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:04:03 Mark Webber signs for Red bull for 2013. No big surprise there, suspect they needed to sign him up before somebody else did. Like Ferrari. reageer retweet
pi_114010555
Met het vaststellen van Webber dat hij nog een jaartje RB doet, denk ik dat we nog maar 2 kandidaten hebben voor Ferrari. Perez en DiResta.

En gezien dat Perez volksheld nummer 1 is in Mexico en ook dat zijn sponsor is, zal het mij niet verbazen dat we Perez volgend jaar in het rode pakkie zien staan/rijden. Aan de ene kant is hij er nog niet klaar voor, maar is verdomd snel en met Alonso als leermeester plus dat ze zelfde taal spreken, de gedroomde nummer 2 voor Ferrari ! Ik zou er wel wat geld op durven leggen !
pi_114010853
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:42 schreef Meike26 het volgende:
Met het vaststellen van Webber dat hij nog een jaartje RB doet, denk ik dat we nog maar 2 kandidaten hebben voor Ferrari. Perez en DiResta.

En gezien dat Perez volksheld nummer 1 is in Mexico en ook dat zijn sponsor is, zal het mij niet verbazen dat we Perez volgend jaar in het rode pakkie zien staan/rijden. Aan de ene kant is hij er nog niet klaar voor, maar is verdomd snel en met Alonso als leermeester plus dat ze zelfde taal spreken, de gedroomde nummer 2 voor Ferrari ! Ik zou er wel wat geld op durven leggen !
Hij maakt toch wel erg veel fouten nog hoor, hij moet nu eens rustiger worden, ik had meer van hem verwacht.
Gooi Sutil maar in de Ferrari :Y
Als die maar terugkomt, hoopgevend dat hij in beeld was tijdens de race afgelopen zondag! Die zit daar niet voor niets! :)
pi_114011206
Sutil zou indd ook nog kunnen, was ik even vergeten, maar blijf toch bij Perez, leuke rijder. Fouten maakt hij idd nog wel, maar kan veel leren van Alonso !
pi_114013659
Sutil en Di Resta zijn helemaal geen opties denk ik, gaat tussen Massa en Perez...
pi_114014287
Ferrari heeft al aangegeven Perez nog te jong te vinden, dus dat gaat hem niet worden. En als Massa de komende races zo blijft presteren als in Silverstone, is de keuze voor Ferrari niet moeilijk.
pi_114031085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:03 schreef sasquatsch het volgende:
Ferrari heeft al aangegeven Perez nog te jong te vinden, dus dat gaat hem niet worden. En als Massa de komende races zo blijft presteren als in Silverstone, is de keuze voor Ferrari niet moeilijk.
Daarbij heb je ook de kans dat dit ook een politiek spelletje is tussen Ferrari en Sauber/Perez, waar Perez word verteld van : Joh, als jij nou even wat beter gaat rijden, meer met je hoofd enz enz, dan zit je volgend jaar bij ons. Het is ook een vrij vroege uitspraak waar Perez meer dan voldoende tijd heeft om zich aan te passen.

Ik zie het dus nog steeds wel gebeuren :Y
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:49:09 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114031136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:51 schreef M.Melandri het volgende:
Sutil en Di Resta zijn helemaal geen opties denk ik, gaat tussen Massa en Perez...
Massa dus, of Schumi 8-)
pi_114033685
Uit de commentaarsectie van de site van James Allen James Allen's reporting of Webber's re-signing with RBR:

quote:
21. Posted By: Andrew Kirk
Date: July 10th, 2012 @ 11:01 am

Good news for Mark. Logical choice for both parties. James with his improved performance in the last few races do you think Massa will keep his job there now that Webber is out of the picture?
quote:
James Allen Reply:
July 10th, 2012 at 12:30 pm

It’s very fluid. Di Resta is a possibility, I’ve heard Kovalainen also.
Voor wat het waard is natuurlijk.
pi_114033789
Als James Allen dat zegt kun je Kovalainen en Di Resta alvast wegstrepen :P
pi_114034011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:36 schreef M.Melandri het volgende:
Als James Allen dat zegt kun je Kovalainen en Di Resta alvast wegstrepen :P
:P

Kovalainen lijkt mij ook erg sterk. Heeft het niet gered bij McLaren en dat lijkt me nou niet echt een aanbeveling. Verder ben ik met je eens dat Di Resta overhyped is, dus die hoeft van mij ook niet zo. Zie eigenlijk alleen Perez als optie. Al mag Massa van mij blijven als hij de lijn van Silverstone weet door te zetten.
pi_114038705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Kovalainen lijkt mij ook erg sterk. Heeft het niet gered bij McLaren en dat lijkt me nou niet echt een aanbeveling. Verder ben ik met je eens dat Di Resta overhyped is, dus die hoeft van mij ook niet zo. Zie eigenlijk alleen Perez als optie. Al mag Massa van mij blijven als hij de lijn van Silverstone weet door te zetten.
Ja, het lijkt dat Massa het aardig deed. Toch werd hij in Valencia op een ronde gezet.... Door Alonso. En in q3 op 1.3 seconde gereden op Silverstone.
De Ferrari is gewoon beter geworden, in plaats van Massa zelf vrees ik.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:04:09 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114039066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:59 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, het lijkt dat Massa het aardig deed. Toch werd hij in Valencia op een ronde gezet.... Door Alonso. En in q3 op 1.3 seconde gereden op Silverstone.
De Ferrari is gewoon beter geworden, in plaats van Massa zelf vrees ik.
Van mij hoeft Massa niet in die auto te blijven maar bij de namen die genoemd worden heb ik toch echt mijn twijfels
pi_114042455
Ik las vandaag dat Lewis mogelijk getekend zou hebben bij Lotus voor volgend jaar.
vosss is de naam,
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:00:08 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114042625
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:55 schreef vosss het volgende:
Ik las vandaag dat Lewis mogelijk getekend zou hebben bij Lotus voor volgend jaar.
Die kunnen hem niet betalen
pi_114042816
Dat lijkt me ook niet. Buiten dat doet Grosjean het helemaal niet verkeerd en Kimi is ook een goeie coureur.
vosss is de naam,
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:05:20 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114042856
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:04 schreef vosss het volgende:
Dat lijkt me ook niet. Buiten dat doet Grosjean het helemaal niet verkeerd en Kimi is ook een goeie coureur.
Ik vind dat ze beiden onder de maat presteren met het beschikbare materiaal
pi_114042911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind dat ze beiden onder de maat presteren met het beschikbare materiaal
Dat is ook zo. Spa is in elk geval voor Kimi :7
vosss is de naam,
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:09:56 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114043053
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Spa is in elk geval voor Kimi :7
Ik hoop het voor hem of the Schu :)
pi_114043169
Met zn twee zetten die het hele veld op een ronde _O_
vosss is de naam,
pi_114049488
Als Vettel Naar ferrari gaat in 2014 dan denk ik dat ze een tussenpaus zoeken voor komend jaar, of dat Perez is weet ik niet ik denk dan eerder dat ze Massa toch nog een jaartje vasthouden.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_114051691
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:55 schreef vosss het volgende:
Ik dacht dat ik dat hier al gepost had, blijkbaar alleen op de preview button gedrukt. |:(

Maar het staat nu ook op Fok! Sport 'Hamilton kan bij Lotus tekenen'. Oftewel Hamilton heeft (nog) niet getekend bij Lotus, maar staat open voor een gesprek.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:39:53 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114051796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat hier al gepost had, blijkbaar alleen op de preview button gedrukt. |:(

Maar het staat nu ook op Fok! Sport 'Hamilton kan bij Lotus tekenen'. Oftewel Hamilton heeft (nog) niet getekend bij Lotus, maar staat open voor een gesprek.
Hamilton kan overal tekenen met uitzondering van RBR, maar van de teams die hem ook daadwerkelijk kunnen betalen blijft alleen McLaren over, Ferrari lijkt me toch stug.
pi_114055250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hamilton kan overal tekenen met uitzondering van RBR, maar van de teams die hem ook daadwerkelijk kunnen betalen blijft alleen McLaren over, Ferrari lijkt me toch stug.
Ferrari kan dat best betalen denk ik, alleen zal Alonso er geen dansje van gaan doen :')
pi_114057468
Bij Ferrari zijn ze compleet achterlijk, maar ik denk niet dat zo fucking achterlijk zijn om Lewis naast Fernando te zetten hoor :X

Nou weet ik ook heus wel dat in het verleden behaalde resultaten enzo geen garantie voor de toekomst zijn, maar een redelijke graadmeter is het meestal wel.

En we weten allemaal hoe het er aan toe ging met die twee ego's toen ze in hetzelfde team zaten.

Nee, Ferrari kan niet zo dom zijn; dat geloof ik niet.

:)
vosss is de naam,
pi_114065630
Met het tekenen van Webber bij Red Bull is het tijd voor een silly season overzicht voor 2013.

bold = bevestigd

Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
Mark Webber (contract t/m 2013)
Geruchten: Voor volgend jaar zijn er geen veranderingen.

Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
Coureurs:
Jenson Button (contract t/m 2014)
• Lewis Hamilton
Geruchten: Lewis Hamilton wordt in verband gebracht met Lotus, Mercedes en Ferrari, maar het ligt voor de hand dat hij bij McLaren blijft.

Scuderia Ferrari Marlboro
Motor: Ferrari
Coureurs:
Fernando Alonso (contract t/m 2016)
• Felipe Massa
Geruchten: Er worden diverse coureurs genoemd als opvolger van Felipe Massa, zoals Sergio Perez, Adrian Sutil, Paul Di Resta en Lewis Hamilton, maar als Massa blijft presteren zoals in Silverstone, lijkt hij de favoriet. Hamilton zal niet snel naast Alonso in een team gaan rijden na de ervaringen uit 2007.

Mercedes GP Petronas F1 Team
Coureurs:
• Michael Schumacher
Nico Rosberg (contract t/m 2015)
Geruchten: Alles hangt af van het besluit van Michael Schumacher of hij blijft of niet. Mocht hij vertrekken is Paul Di Resta grootste kanshebber om hem op te volgen.

Lotus F1 Tean
Coureurs:
Kimi Raikkonen (contact t/m 2013)
• Romain Grosjean
Geruchten: Hamilton wordt genoemd bij Lotus, als hij besluit te vertrekken bij McLaren. Mocht dit niet het geval zijn, zijn Raikkonen en Grosjean ook volgend jaar de coureurs voor Lotus.

Sahara Force India F1 Team
Coureurs:
• Paul Di Resta
• Nico Hulkenberg
Geruchten: Paul Di Resta en Hulkenberg worden beiden genoemd als opvolger van Schumacher bij Mercedes.

Sauber F1 Team
Coureurs:
• Kamui Kobayashi
• Sergio Perez Mendoza
Geruchten: Perez wordt genoemd bij Ferrari, al is het waarschijnlijker dat hij nog een jaar bij Sauber blijft. Kobayashi moet vrezen voor zijn plek. Kovalainen wordt genoemd als zijn mogelijke vervanger.

Scuderia Toro Rosso
Coureurs:
• Daniel Ricciardo
• Jean-Eric Vergne
Geruchten: Hoewel Ricciardo en Vergne niet super presteren is er geen duidelijke opvolger uit Red Bull Young Drivers Program in zicht.

AT&T Williams
Coureurs:
• Pastor Maldonado
• Bruno Senna
Geruchten: Valtteri Bottas zou wel eens door kunnen stoten naar een racezitje volgend jaar. Zijn prestaties in de vrijdag training is vaak beter dan beide reguliere rijders. Als de miljoenen uit Venezuela blijven komen voor Williams moet Senna vrezen voor zijn plekje.

Caterham AirAsia Team
Coureurs:
Heikki Kovalainen (contract t/m 2013)
• Vitaly Petrov
Geruchten: Kovalainen zou in de belangstelling staan van Sauber. Mocht hij weg gaan, zou dit een kans kunnen zijn voor Giedo van der Garde. De kans is groot dat Petrov dankzij zijn Russische Roebels mag blijven.

HRT F1 Team
Motor: Cosworth
Coureurs:
Pedro de la Rosa (contract t/m 2013)
• Narain Karthikeyan
Geruchten: De kans ios groot dat Karthikeyan wordt vervangen door testrijder Dani Clos.

Marussia Virgin Racing
Coureurs:
Timo Glock (contract t/m 2014)
• Charles Pic
Geruchten: Onduidelijk is of Pic volgend jaar blijft of niet. Maar de verwachting is dat ook volgend jaar zal een pay-driver in de tweede Marussia zal plaatsnemen.
pi_114090478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat soort geruchten zijn er ook alleen maar om wat meer salaris te krijgen, probleem voor McLaren is ook dat ze een erg duur betaalde 2e viool hebben met Button dus dan wil Hamilton het dubbele hebben.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 juli 2012 @ 03:37:03 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_114095436
Het lijkt erop dat Formule 1-coureur Michael Schumacher zijn aflopende verbintenis bij Mercedes zal gaan verlengen. De zevenvoudig wereldkampioen kwam in 2010 terug in de sport na afwezigheid van drie seizoenen. Een nieuw pensioen lijkt de 43-jarige Duitser vooralsnog uit te stellen.

Schumacher sprak met Bild over een eventueel langer verblijf in de Formule 1. De Duitser wist nog geen race te winnen, maar pakte dit jaar in Valencia wel zijn eerste podiumplaats mee. "De honger naar succes is nog niet gestild. Ik heb daarvoor nog te weinig bereikt in het tweede deel van mijn carrière. Er zijn nog geen gesprekken met het team geweest over een verlenging van mijn contract, maar we gaan binnenkort in overleg om een tijdstip daarvoor af te spreken."

Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft al aangegeven dat hij het besluit van Schumi graag voor de zomerstop wil horen, maar de Duitser zelf heeft niet zoveel haast. "Ik ben daar niet van op de hoogte. Ik ben echter nog enorm gemotiveerd. Hoe lang dat nog het geval zal zijn, zal de tijd leren."

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115552767
Even wat silly season geruchten van de laatste weken.

Lewis Hamilton is er bijna uit met McLaren
quote:
Lewis Hamilton en McLaren zijn erg dicht bij een nieuw contract. Dit heeft Jonathan Neale, de algemeen directeur van McLaren, gezegd. De 27-jarige Brit is momenteel bezig aan zijn zesde seizoen bij McLaren en het heeft er al een poosje alle schijn van dat hij nog wel een tijdje voor het team uit Woking zal blijven racen.

"We zijn met elkaar in gesprek en komen steeds dichter bij een deal", verklaarde Neale dinsdag tegenover het Britse Sky Sports. "We werken hard om met elkaar tot een overeenkomst komen. Meer kan ik op dit moment niet zeggen." Volgens Neale hebben beide partijen duidelijk laten merken graag met elkaar verder te willen.
Buemi is in gesprek met een team voor volgend jaar.

Petrov denkt bij Caterham te kunnen blijven, maar is in gesprek met drie teams voor volgend jaar.

En tenslotte het gerucht dat Mercedes zich na 2013 deels terugtrekt uit de F1
.
quote:
Mercedes overweegt aan het einde van 2013 zich deels terug te trekken uit de Formule 1. Dat is de claim van het Franse Auto Hebdo. De fabrikant uit Stuttgart heeft nog altijd geen overeenstemming bereikt met F1-baas Bernie Ecclestone over het nieuwe Concordeverdrag. Daardoor kan Mercedes enkel een ‘semiofficieel’ team inzetten vanaf 2014. Het fabrieksteam zou dan de naam AMG F1 krijgen, vernoemd naar de high-performance afdeling van MB. Daarnaast zouden zij actief blijven als motorenleverancier van McLaren en Force India.

Mercedes wil de focus meer leggen op de engineering om betere prestaties te bereiken. De tegenvallende resultaten zouden een belangrijke reden kunnen zijn voor de schaalverkleining van Mercedes. Ook waren zij zeer kritisch op de betrokkenheid van Bernie Ecclestone bij het omkoopschandaal rondom de Duitse bankier Gerhard Gribkowsky.
pi_116454682
Het silly season is volop bezig. de geruchten van de laatste week.

Vitaly Petrov moet vrezen voor zijn plaats bij Caterham nu de Russische regering gestopt is met ondersteuning en er blijkbaar niet genoeg bedrijven zijn die hem willen sponsoren. Dit zou een kans voro Giedo van der Garde kunnen zijn om door te stromen naar de elite, al heeft Caterham ook andere gegadigden, zoals Charles Pic. Deze coureur schijnt in de belangstelling van verschillende teams te staan, waaronder Caterham, Force India en Sauber.

Ook steken de geruchten weer de kop op dat Sutil of Hulkenberg mogelijke opvolgers van Massa bij Ferrari worden.

En het laatste gerucht is dat Hamilton naar Mercedes zou gaan om Schumacher te vervangen. De relatie tussen Hamilton en McLaren lijkt de laatste tijd wat te bekoelen en Ecclestone heeft afgelopen race gehint op het vertrek van Schumacher bij Mercedes.
pi_116641370
De geruchten dat Hamilton naar Mercedes gaat worden steeds sterker.
quote:
Lewis Hamilton’s demeanour and that of his team after victory in the Italian Grand Prix bore all the hallmarks of a divorce that has already been agreed. Minimal celebrations on the pit wall and beneath the podium, a team photo for appearances’ sake with an implacable looking Hamilton and Ron Dennis declining to join in.

Despite appearances, team boss Martin Whitmarsh said after the race that suggestions that a deal was already done were “fantasy” and insisted that the door is still open if Hamilton wants to stay.

However driver contracts often get signed during race weekends and there were strong indications that the situation may have been closed out before everyone left Monza.

Hamilton looks like he is moving on, perhaps the only way he can become his own man, certainly the only way he and XIX Entertainment can fully cash in on his status, box office power and his image rights. And that is a big part of what this is about. Mercedes is one of the world’s most powerful brands, while McLaren makes F1 cars and small volume sports cars. This deal will take Hamilton’s name and image well beyond the boundaries of F1. If Hamilton did not want this, why would he had signed up with XIX?

Also McLaren drivers have to work within strict guidelines with team sponsors. Mercedes need Hamilton and this deal will give him greater freedom. The suggested deal with Mercedes and its sponsors is very big and so too will be the impact it will make on the competition in F1 over the next three years and the driver market in the nearer term.

Mercedes had to do this, as one of only two “works” teams in F1 they had to get a champion on board, especially with Michael Schumacher winding down towards retirement again. There is risk if they don’t go on to win, but it’s a risk worth taking.

Ron Dennis’ fellow McLaren shareholders were all in Monza this weekend, from Friday onwards; Bahrain’s Sheikh Salman and long time shareholder Mansour Ojjeh could be observed in discussions with Whitmarsh over the next steps in a painful negotiation with a driver whom the team has nurtured since childhood.

Eddie Jordan, apparently prompted by both XIX and Bernie Ecclestone, lobbed the grenade in on Wednesday, saying that Hamilton was on the point of signing for Mercedes. It was a final call to McLaren to improve the deal on offer or lose their man.

But some signs were there from McLaren’s side that there was not only a reluctance to meet the financial terms, but also a weariness with the whole pantomime of ‘Life with Lewis.’ The tweeting of the set up sheet in Spa was a symbolic watershed in a relationship which has veered off track since the wide eyed enthusiasm of 2007.

...
Verder wordt in het artikel nog mogelijke vervangers genoemd voor Hamilton, te weten: Paul Di Resta, Kimi Raikkonen, Sergio Perez (interessant voor Vodafone) en Nico Rosberg (in een ruil als Mercedes/Schumacher nog een jaar met elkaar doorgaan).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2012 @ 13:50:07 #157
Maffe Fries
pi_116641529
Perez lijkt me sterk. De reden is dat Carlos Slim hem steunt en dat is toch wel een concurrent van Vodafone
pi_116641568
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Perez lijkt me sterk. De reden is dat Carlos Slim hem steunt en dat is toch wel een concurrent van Vodafone
Vodafone zou (volgens James Allen) juist via Telmex zijn aandeel in Latijns Amerika willen uitbreiden.

quote:
Speaking of Vodafone, there have been suggestions that discussions are taking place for Sergio Perez to join the team; Vodafone has been looking for years into expanding its reach in Latin America and particularly Brazil via Perez backers Telmex and America Movil. So this could provide a strong business case for a move. However Perez is a Ferrari Academy driver so there are some hurdles there.
pi_116655526
Telmex heeft daar toch helemaal niks aan, volgens mij zuigt die James Allen al die geruchten uit zijn duim. :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:02:05 #160
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_116656579
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:41 schreef M.Melandri het volgende:
Telmex heeft daar toch helemaal niks aan, volgens mij zuigt die James Allen al die geruchten uit zijn duim. :')
Die Allen heeft anders al meerdere malen gelijk gekregen in het verleden ;)
pi_116735400
Weer een paar silly season updates:

Kovalainens management zou gevraagd zijn door Ferrari om langs te komen. Reden zou een stoeltje voor 2013 zijn. Alonso ziet in Kovalainen geen bedreiging, waar hij dat wel ziet in Perez en deze niet naast zich wil hebben. Ook zou Kovalainen in gesprek zijn met Lotus.

Julies Bianchi zou in de running zijn voor een racezitje bij Force India, als een van beide andere coureurs vertrekt. Di Resta wordt genoemd bij McLaren als opvolger van Hamilton, mocht deze naar Mercedes vetrekken. Ook wordt Hulkenberg genoemd bij Ferrari.

GP2 coureur Max Chilton is in beeld bij Marussia voor 2013. Chilton rijdt in de GP2 voor Carlin, het satellietteam van Marussia. Belangrijkste reden zou de 50 miljoen euro aan sponsorgeld van Aon zijn, het bedrijf waar zijn vader voorzitter is. Charles Pic op zijn beurt zou in beeld zijn bij Sauber en Caterham

Verder is Mercedes nog steeds in onderhandeling met Schumacher, al zou dit moeizaam verlopen omdat Schumacher een contract voor 2013 met een optie voor 2014 wil en Mercedes niet verder wil gaan dan alleen 2013.
pi_116737681
Dat Marussia haalt ook echt elk jaar een nieuwe twee rijder. :')
pi_116738130
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
Weer een paar silly season updates:

Kovalainens management zou gevraagd zijn door Ferrari om langs te komen. Reden zou een stoeltje voor 2013 zijn. Alonso ziet in Kovalainen geen bedreiging, waar hij dat wel ziet in Perez en deze niet naast zich wil hebben. Ook zou Kovalainen in gesprek zijn met Lotus.

Julies Bianchi zou in de running zijn voor een racezitje bij Force India, als een van beide andere coureurs vertrekt. Di Resta wordt genoemd bij McLaren als opvolger van Hamilton, mocht deze naar Mercedes vetrekken. Ook wordt Hulkenberg genoemd bij Ferrari.

GP2 coureur Max Chilton is in beeld bij Marussia voor 2013. Chilton rijdt in de GP2 voor Carlin, het satellietteam van Marussia. Belangrijkste reden zou de 50 miljoen euro aan sponsorgeld van Aon zijn, het bedrijf waar zijn vader voorzitter is. Charles Pic op zijn beurt zou in beeld zijn bij Sauber en Caterham

Verder is Mercedes nog steeds in onderhandeling met Schumacher, al zou dit moeizaam verlopen omdat Schumacher een contract voor 2013 met een optie voor 2014 wil en Mercedes niet verder wil gaan dan alleen 2013.
Mooi, dus Schumi zelf wil nog doorgaan, dat is sowieso goed nieuws als het waar is. Hij zal wel geleerd hebben van 2006, dat je snel spijt kan krijgen als je stopt. Toen kon hij nog terug, als hij nu stopt zal het echt definitief zijn en dat is iets wat je in zijn geval ABSOLUUT niet te vroeg moet doen, ander krijg je daar extreem veel spijt van later. ´´wat als ik in 2013 toch door was gegaan, in 2012 liet ik immers zien mijn teamgenoot aan te kunnen en scoorde ik pole op Monaco´´.

En een mooi gerucht is ook dat Heikki naar Ferrari kan, heb het al eerder aangehaald dat hij weg moet bij Caterham, omdat dit de enige kans lijkt te zijn voor Giedo om in de F1 te komen, als vervanger dus van Heikki bij Caterham.

En Chilton.... Mis ik weer wat? Of missen ze er een paar bij Marussia... er rijdt momenteel bijna geen F1 waardige coureur in de GP 2 rond, Valsecchi is gewoon een archetype voor het type ''slick bad guy'' zoals je in veel films ziet, zoals de blonde concurrent van Tom Cruise in Top gun :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Marks op 13-09-2012 13:25:00 ]
pi_116738244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:07 schreef Marks het volgende:

[..]

Mooi, dus Schumi zelf wil nog doorgaan, dat is sowieso goed nieuws als het waar is. Hij zal wel geleerd hebben van 2006, dat je snel spijt kan krijgen als je stopt. Toen kon hij nog terug, als hij nu stopt zal het echt definitief zijn en dat is iets wat je in zijn geval ABSOLUUT niet te vroeg moet doen, ander krijg je daar extreem veel spijt van later. ´´wat als ik in 2013 toch door was gegaan, in 2012 liet ik immers zien mijn teamgenoot aan te kunnen en scoorde ik pole op Monaco´´.

En een mooi gerucht is ook dat Heikki naar Ferrari kan, heb het al eerder aangehaald dat hij weg moet bij Caterham, omdat dit de enige kans lijkt te zijn voor Giedo om in de F1 te komen, als vervanger dus van Heikki bij Caterham.

En Chilton.... Mis ik weer wat? Of missen ze er een paar bij Marussia... er rijdt momenteel bijna geen F1 waardige coureur in de GP 2 rond, Valsecchi is gewoon een archaisme voor het type ''slick bad guy'' zoals je in veel films ziet, zoals de blonde concurrent van Tom Cruise in Top gun :P
Giedo zou vervanger kunnen worden van Petrov bij Caterham. Petrov schijnt betalingsproblemen te hebben.

En je bedoekt Val Kilmer (Iceman). :)
pi_116743678
Perez naar McLaren zou wel echt fantastisch zijn zeg ! Denk dat Button daar nog wel eens moeite mee gaat krijgen. Aan de andere kant, het is nog wel een coureur die het van zijn goeie dagen moet hebben, maar daar weten ze bij McLaren ook wel raad mee.

Zal wel lachen worden in Tooned, met dat spraakgebrek van Perez _O-
pi_117022929
Alguersuari maakt binnenkort zijn toekomstplannen bekend
quote:
Jaime Alguersuari zal spoedig zijn toekomstplannen bekendmaken. De Spanjaard liet dat weten via TWitter. Alguersuari werd voor dit seizoen aan de kant gezet door Scuderia Toro Rosso en is momenteel co-commentator voor de BBC.

Alguersuari werd in 2009 binnengehaald als de vervanger van de tegenvallende Sebastien Bourdais en reed daarna twee volle seizoenen naast Sebastien Buemi bij Toro Rosso. Dit seizoen moest hij echter wijken voor Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne.

Alguersuari wordt al een tijdje in verband gebracht met Sauber en Caterham. Mocht hij bij één van die teams gaan rijden, dan valt het te verwachten dat Sergio Perez of Heikki Kovalainen vertrekt.
pi_117069654
Volgens Motorsport.com zou Alguersuari in de running zijn voor een zitje bij Sauber.

Charles Pic zou verkassen naar Caterham als vervanger van Petrov en zelf worden vervangen door Max Chilton.

Caterham wil Kovalainen behouden, maar als dat niet lukt lijkt Buemi een belangrijke kandidaat. Weinig hoop dus voor Giedo van der Garde.

Buemi, Alguersuari en Sutil zouden ook in de belangstelling staan van Force India als een van de huidige rijders vertrekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 21-09-2012 16:42:21 ]
pi_117072719
quote:
'Robin Frijns volgend jaar reserverijder bij Sauber'
Gepubliceerd op 21 Sep 2012 16:47

Robin Frijns treedt in 2013 toe tot de wondere wereld van de Formule 1. Volgens Auto Motor und Sport staat vast dat de Nederlander zich als reserverijder bij het team van Sauber voegt. Zowel de Zwitserse renstal als Frijns weigert om die berichten reeds te bevestigen. Ook de inzet van de leider in het World Series by Renault-kampioenschap bij de young drivers-test in Abu Dhabi voor Sauber is nog niet officieel aangekondigd.

De onderste helft van de grid krijgt ondertussen steeds meer vorm. Auto Motor und Sport neemt alvast een voorschot op het debuut van Max Chilton in 2013 bij Marussia als vervanger van Charles Pic, die op zijn beurt verhuist naar Caterham als opvolger van Vitaly Petrov. De sponsors van de Rus zien geen heil meer in het Formule 1-avontuur. Caterham hoopt Heikki Kovalainen te behouden, maar als de Fin vertrekt, dan geldt Sebastien Buemi als eerste optie. De Zwitser is ook bij Force India in beeld als alternatief voor Paul di Resta en Nico Hulkenberg, evenals zijn voormalige teamgenoot bij Scuderia Toro Rosso, Jaime Alguersuari. De Spanjaard staat ook in de belangstelling van Sauber. De naam van Adrian Sutil valt als gegadigde voor een opvallende comeback bij Force India.
vosss is de naam,
pi_117072810
Dat is uit hetzelfde bericht volgens mij.

imo belangrijker nieuws dat Frijns testrijder wordt dan wie waar heen schuift. Als Nederlander zijnde dan bedoel ik. Vreemd dat je dat er niet even bij zei sasquatsch :)
vosss is de naam,
  Redactie Sport vrijdag 21 september 2012 @ 17:41:46 #170
274204 crew  Mexicanobakker
pi_117073466
van der Garde dus niet, maar dat zat erin. Hopelijk kan Frijns toch een zitje krijgen bij een van de 9 betere teams. Pirelli testcoureur zou overigens ook geen slechte positie zijn..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_117084837
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:29 schreef vosss het volgende:
Dat is uit hetzelfde bericht volgens mij.

imo belangrijker nieuws dat Frijns testrijder wordt dan wie waar heen schuift. Als Nederlander zijnde dan bedoel ik. Vreemd dat je dat er niet even bij zei sasquatsch :)
Dat had ik al in het Nederlanders topic gepost. En het SIllySeason topic vind ik niet zo zeer over testridjers als wel de daadwerkelijke coueurs gaan. :)

En ik lees hier niet uit dat het om Sauber gaat, slechts 'a reserve driver role' maar ok, dat zou kunnen slaan op de alinea ervoor, dat over Sauber en Alguersuari gaat.

Wel zou Frijns op Monza in gesprek zijn geweest met Lotus/Renault en toen maakte ook Boullier bekend dat er in Nederlander in het opleidingsprogramma wordt opgenomen. Dus ga ik er vooralsnog vanuit dat het een reserverol bij Lotus wordt.
pi_117225713
'Massa blijft bij Ferarri, Hamilton bij McLaren en Schumacher bij Mercedes'

quote:
Binnenkort kan een naam uit het geruchtencircuit worden genomen. Volgens het Zwitserse Blick blijft Felipe Massa ook in 2013 bij Ferrari.

Geen alternatief
Massa zou zijn aanstelling te danken hebben aan het feit dat er geen coureurs beschikbaar zijn met een aanzienlijk betere staat van dienst dan de Braziliaan, die in 2008 vice-kampioen werd voor het team. Ferrari zou de gok nog niet willen wagen om Sergio Perez of Nico Hulkenberg in dienst te nemen. Ook de meer ervaren Heikki Kovalainen zou volgens de Scuderia niet geschikter zijn dan Massa als teamgenoot van Alonso.
quote:
SINGAPORE – Het Grand Prix-weekend in Singapore heeft nog altijd geen duidelijkheid geschept over de toekomst van Lewis Hamilton. Al geruime tijd wordt de Brit in verband gebracht met een overstap van het McLaren F1 Team naar concurrent Mercedes AMG maar tot een officiele bekendmaking is het nog altijd niet gekomen. Sterker nog: in Singapore meldden meer en meer insiders dat Hamilton gewoon bij zijn huidige team blijft en Michael Schumacher nog enkele jaren blijft rijden in de Zilverpijl.

Martin Brundle meldde via Twitter: “Er is me verteld dat het contract van Hamilton binnen enkele dagen getekend zal worden. Als dat zo is, dan stopt de muziek en zal er een geweldige strijd ontstaan om de overgebleven stoelen.” Ook de Duitse krant Bild publiceerde dit verhaal. Na een periode vol moeizame onderhandelingen heeft McLaren het jaarsalaris van twaalf miljoen verhoogd naar vijftien miljoen per seizoen, waardoor beide partijen dichter bij elkaar zijn gekomen.
pi_117226519
Niet verstandig van Ferrari.

Misschien doet Massa nog zo zijn best of is hij veel geschikter dan dat ik denk, op tv en in de races zie ik dat niet en denk dat veel fans dat ook niet zien. En bij een team als Ferrari wil je 2 coureurs zien die race na race dicht bij elkaar zitten en niet 1 van de 2 constant ziet emmeren op plekje 10/12.

Ik mag hopen dat we de rest van het jaar + volgend jaar een andere Massa gaan zien, want ik vind de huidige Massa saai en maar sporadisch goed te noemen.
pi_117228902
Nouja afgelopen race heeft hij toch solide gereden. Die lekke band in de eerste rond kon hij volgens mij niet zo heel veel aan doen.

Tuurlijk een beetje geluk met de SC gehad, maar ook dat hoort erbij. Gewoon keurig gedaan.
Als Alonso hetzelfde gedaan had dan werd hij bejuweld dat hij nog 8ste is geworden nadat hij helemaal achteraan lag in ronde 1.

En Massa wordt weer afgeschoten. -O-

Eerlijk is eerlijk, afgelopen race heeft hij gewoon goed gereden, daar kan je niet onderuit.

vosss is de naam,
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:44:55 #175
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_117229386
Massa doet het de laatste races steeds beter heb ik het idee :)

Neemt niet weg dat ik ook had kunnen leven met iemand als Hulkenberg. Sutil had ook graag bij Ferrari willen zien.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_117229500
Ja oke, maar hij weet nu dat hij onder druk staat en goed moet presteren wil hij volgend jaar nog voor Ferrari rijden.

Wat ik dus ook bedoel met 'sporadisch goed', als hij weet dat er op hem gelet wordt, kan hij nog best aardig goede races rijden en is het zelfs ook een leuke coureur om te zien rijden. Maar vind het over het algemeen maar een matige en saaie coureur. En ik ben erg benieuwd hoe Massa dan aan seizoen 2013 begint.

Ik verwacht er in iedergeval niet teveel van.
pi_117229560
Gelukkig verwachten we allemaal wel heel veel van die falers bij die achterhoede teams :')

Dat is nog veel meer veldvulling dan Massa ooit zal zijn of geweest is.
vosss is de naam,
pi_117231128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:05 schreef Meike26 het volgende:
Niet verstandig van Ferrari.

Misschien doet Massa nog zo zijn best of is hij veel geschikter dan dat ik denk, op tv en in de races zie ik dat niet en denk dat veel fans dat ook niet zien. En bij een team als Ferrari wil je 2 coureurs zien die race na race dicht bij elkaar zitten en niet 1 van de 2 constant ziet emmeren op plekje 10/12.

Ik mag hopen dat we de rest van het jaar + volgend jaar een andere Massa gaan zien, want ik vind de huidige Massa saai en maar sporadisch goed te noemen.
Ik vind het uiteindelijk toch een minder gekke keuze dan je in eerste instantie zou denken.

Een Perez vinden ze al te weinig ervaring hebben, iets wat net zo goed geldt voor een Hulkenberg. M.b.t. Sutil zit je natuurlijk met het feit dat hij een seizoen niet heeft gereden, en dan moet je maar weer afwachten of hij het veel beter zal doen dan Massa. En Kovalainen doet het momenteel niet veel beter dan Petrov en hij heeft eerder in zijn carrière een weinig indrukwekkend seizoen bij McLaren gedraaid. Dus dan zit je ook met iemand die het waarschijnlijk weinig beter zou doen dan Massa. Ze hadden natuurlijk eerder wel Webber op het oog, maar die koos voor nog een seizoen bij RBR en dan blijft er vrij weinig over.

Al denk ik wel dat ze voor 2014 iemand anders willen. Zal hoogstwaarschijnlijk wel Perez zijn, die ze dan denk ik voldoende klaargestoomd achten.
pi_117231509
Hoezo zijn dat allemaal falers dan ? Dat die auto's in achterhoede teams niet vooruit te branden zijn wil niet zeggen dat de coureur dan net zo slecht is als de wagen waar hij mee moet racen.

Dat er verwachtingen zijn van bepaalde coureurs/jonkies, dat zijn de beloftes die zij eerder maaktte in de formule Renault en GP2 bijvoorbeeld. Vergne leek een goed talent te zijn, maar ik heb er weinig van gezien tot nu toe. Imo is het eeuwig zonde dat STR Buemi niet nog een jaartje heeft laten rijden. Dat was een opvallend leuke coureur om te zien rijden en te volgen tijdens races.

Schumacher aan de andere kant begint meer en meer te lijken op een 50plusser en weer krijg ik het idee dat die man een bril nodig heeft, of lenzen, of allebei. Voor de 3e of 4e keer dit jaar een fout die je kan aanrekenen op zijn zichtsvermogen. Dan is het dus precies andersom zoals jij stelt en is hij de grootste faler, bij de topteams !
pi_117231602
quote:
Voor de 3e of 4e keer dit jaar een fout die je kan aanrekenen op zijn zichtsvermogen.
Dat hoeft helemaal niet. Het kan een probleem met de auto zijn geweest en het kan een inschattingsfout zijn geweest. Inschattingsfout kan gevolg zijn van een lange en warme en zware race, okay hij was pas halverwege maar toch, zo een race heeft meer impact op het concentratievermogen van iemand van 40+ dan iemand van 20+ lijkt me.

Het hoeft helemaal geen probleem met zn zicht te zijn en ik denk eigenlijk ook niet dat het dat is.

vosss is de naam,
pi_117231869
Overigens over Ferrari (en andere teams) las ik net in een artikel van Will Buxton dit:

quote:
Ferrari, however, has no real need to replace him because it has only one season to wait before a new driver arrives. That driver will be Sebastian Vettel, and he will race for Scuderia Ferrari come 2014. It’s one of those widely known secrets in the paddock, just as Robert Kubica’s move was known about. Ferrari doesn’t do spur of the moment. It does pre-contracts at least 18 months in advance. And Vettel is understood to have signed one such agreement.
Kortom, dat lijk in 2014 dus Alonso/Vettel te worden.

quote:
Who stays and who goes at Force India? Rumours are that neither driver has been paid this season. Vijay Mallya’s money troubles are well documented and Sahara’s not exactly enjoying the easiest of financial times right now. All of which begs the question of where that leaves the Force India team at all in 2013.
Dikgedrukte verbaasd me toch wel enigszins. Benieuwd in hoeverre dat gevolgen gaat hebben voor hun line-up.

Over STR:
quote:
Should Red Bull hotshot (and this kid is super talented) Antonio Felix da Costa go well in WSR in 2013, I can see Dr Marko doing what Dr Marko always does, and not allow the Portuguese youngster to complete his season in WSR, plucking him instead before he’s truly ready and replacing one of the STR boys with him mid-season. Afterall, that Red Bull scrap heap isn’t going to grow on its own.
En in een reactie onder het artikel over Frijns:
quote:
I agree about Frijns, there just doesn’t seem to be a buzz around him. What talk there is of him in F1 seems to be that he’s not quite ready from a maturity or mental standpoint, which could be seen as a bit harsh when there exists this rush to get drivers in at such a young age.
pi_117236017
Dat artikel had ik ook gelezen. Wilde er hier al iets over posten.

Lees net dat Petrov stopt met de onderhandelingen met Caterham.
quote:
Oksana Kossatschenko, de manager van Caterham-coureur Vitaly Petrov, heeft aangegeven dat ze de onderhandelingen voor 2013 staakt vwegens gebrek aan sponsormogelijkheden voor 2013.

Petrovs zaakwaarnemer verkondigde recentelijk al dat de toekomst van haar pupil in gevaar is gebracht door het wegvallen van staatssteun van de Russische overheid en het uitblijven van een alternatief in de vorm van sponsorgeld vanuit de publieke sector.

"Ik wil eerst al onze financiële mogelijkheden op een rijtje zetten, zodat ik kan zien of het wel zin heeft om nog verder te onderhandelen. Want als er geen geld is, dan kan Vitaly ook niet rijden.", aldus de zakenvrouw.

Vorig jaar leek het er ook al op dat Petrov afscheid moest nemen van de Formule 1, maar toen wist hij op het laatste moment alsnog een plekje bij Caterham te verkrijgen, ten koste van Jarno Trulli. Een herhaling van die gang van zaken ziet Kossatschenko dit keer echter niet als een mogelijkheid en bovendien ook niet zitten: "Ik zie er weinig heil in om nu weer de hele winter lang gesprekken te voeren."

Insiders vermoeden niet dat Caterham lang hoeft te zoeken naar een vervanger voor de Rus. Volgens onze recente berichten is het team namelijk met genoeg andere gegadigden in gesprek die wel over sponsorgeld beschikken. Naast Giedo van der Garde zijn dat; Charles Pic, Bruno Senna en huidige Pirelli-testrijder Jaime Alguersuari.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 september 2012 @ 16:13:24 #183
Maffe Fries
pi_117236413
Over Force India: de geruchten over betalingsachterstanden waren er al veel eerder, maar zijn door het team weer ontkend. Er geldt wel: waar rook is, is vuur. Ikzelf zou er dan ook niet verbaasd van staan te kijken dat het team binnen afzienbare tijd te koop komt te staan. Mallya kan er nauwelijks in investeren, terwijl ik denk dat Sahara niet de knip wil blijven trekken.
pi_117237796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef sasquatsch het volgende:
Dat artikel had ik ook gelezen. Wilde er hier al iets over posten.

Lees net dat Petrov stopt met de onderhandelingen met Caterham.

[..]

Meen van het weekend al te hebben gelezen dat Charles Pic zou tekenen bij Caterham. Kan alleen niet meer zo snel vinden waar ik het heb gelezen. ;(

quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Over Force India: de geruchten over betalingsachterstanden waren er al veel eerder, maar zijn door het team weer ontkend. Er geldt wel: waar rook is, is vuur. Ikzelf zou er dan ook niet verbaasd van staan te kijken dat het team binnen afzienbare tijd te koop komt te staan. Mallya kan er nauwelijks in investeren, terwijl ik denk dat Sahara niet de knip wil blijven trekken.
Klopt inderdaad dat die geruchten er al eerder waren. Meen dat jij er toen iets over gepost had. Vond het eerder opvallend dat de coureurs blijkbaar nog geen geld/salaris hebben gehad.
pi_117238087
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:45 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Meen van het weekend al te hebben gelezen dat Charles Pic zou tekenen bij Caterham. Kan alleen niet meer zo snel vinden waar ik het heb gelezen. ;(

[..]

Klopt inderdaad dat die geruchten er al eerder waren. Meen dat jij er toen iets over gepost had. Vond het eerder opvallend dat de coureurs blijkbaar nog geen geld/salaris hebben gehad.
Dat Charles Pic in beeld was bij Caterham stond even geleden en deze week op diverse websites. dat postte ik anderhalve week geleden hier al. Dat hij al zou tekenen heb ik echter nog nergens gelezen.
pi_117238278
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat Charles Pic in beeld was bij Caterham stond even geleden en deze week op diverse websites. dat postte ik anderhalve week geleden hier al. Dat hij al zou tekenen heb ik echter nog nergens gelezen.
Ik zie dat de link die je post van Formule 1 zich baseert op Franse bron, en daar had ik het ook van begrepen. Misschien een misinterpretatie van mijn kant.
pi_117238859
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik zie dat de link die je post van Formule 1 zich baseert op Franse bron, en daar had ik het ook van begrepen. Misschien een misinterpretatie van mijn kant.
Volgens de 'originele Franse bron' zou Pic naar Caterham kunnen volgens zijn manager Panis. Aanleiding hiervoor zou het aantrekken van CEO Cyril Abiteboul door Caterham zijn, die net als Panis uit Grenoble komt.

Voor zover ik dit uit het Frans en met de hulp van Google Vertaler kan opmaken. :)
pi_117356908
De kogel is door de kerk, Lewis Hamilton gaat naar Mercedes om Michael Schumacher op te volgen. Perez is de vervanger van Hamilton bij McLaren en Jaime Alguersuari wordt genoemd als belangrijkste gegadigde om Perez bij Sauber op te volgen. Daarnaast zijn er hardnekkige geruchten dat Max Chilton de opvolger wordt van Charles Pic bij Marussia en Pic op zijn beurt zou weer de vervanger worden van Vitaly Petrov, die een deel van zijn sponsoren is kwijtgeraakt.

Robin Frijns wordt hier en daar genoemd als testrijder voor Sauber, Williams en Lotus, maar heeft zelf verklaard nog niets te hebben getekend. Zelfs niet voor een test tijdens de Young Driver Test in Abu Dhabi. Geruchten gaan dat hij een dag gaat testen voor Sauber en als hij het WSR Formule 3.5 kampioenschap wint, ook een dag voor Red Bull.

bold = bevestigd

Red Bull Racing
Coureurs:
Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
Mark Webber (contract t/m 2013)
Geruchten:

Vodafone McLaren Mercedes
Coureurs:
Jenson Button (contract t/m 2014)
Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?)
Geruchten: Het gerucht dat Vodafone stopt met sponsoring en wordt vervangen door Telmex, de sponsor van Sergio Perez.

Scuderia Ferrari Marlboro
Coureurs:
Fernando Alonso (contract t/m 2016)
• Felipe Massa
Geruchten: Er worden diverse coureurs genoemd als opvolger van Felipe Massa, zoals Adrian Sutil en Paul Di Resta. Waarschijnlijker is het dat Massa nog een jaar blijft om in 2014 plaats te maken voor Sebastian Vettel (ook al een hardnekking gerucht en volgens sommige F1 journalisten een publiek geheiom).

Mercedes GP Petronas F1 Team
Coureurs:
Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Nico Rosberg (contract t/m 2015)
Geruchten:

Lotus F1 Tean
Coureurs:
Kimi Raikkonen (contact t/m 2013)
• Romain Grosjean
Geruchten: Het lijkt erop dat het team volgend jaar doorgaat met de huidige coureurs.

Sahara Force India F1 Team
Coureurs:
• Paul Di Resta
• Nico Hulkenberg
Geruchten: Nu de plekken bij McLaren en Mercedes zijn opgevuld en Massa bij Ferrari lijkt te blijven, ziet het er naar uit dat beide coureurs bij Force India blijven.

Sauber F1 Team
Coureurs:
• Kamui Kobayashi
• Jaime Alguersuari
Geruchten: Alguersuari wordt genoemd als opvolger van Perez, maar ook Michael Schumacher wordt na zijn vertrek bij Mercedes in verband gebracht met Sauber. Peter Sauber heeft onlangs in een interview aangegeven dat hij altijd plaats heeft voor Schumacher. Ook Kobayashi ziet men volgend jaar niet terugkeren bij Sauber. Naast eerder genoemde coureurs worden ook Esteban Gutierrez, Heikki Kovalainen en Charles Pic genoemd als mogelijke rijders.

Scuderia Toro Rosso
Coureurs:
• Daniel Ricciardo
• Jean-Eric Vergne
Geruchten: Hoewel Ricciardo en Vergne niet super presteren is er geen duidelijke opvolger uit Red Bull Young Drivers Program in zicht. Misschien dat een van beide coureurs gedurende het seizoen wordt vervangen door een van de coureurs uit het Red Bull Young Drivers Program. Voornaamste kandidaat is dan Antonio Felix da Costa, die nu rijdt in de WSR Formule Renault 3.5.

AT&T Williams
Coureurs:
• Pastor Maldonado
• Bruno Senna
Geruchten: Valtteri Bottas zou wel eens door kunnen stoten naar een racezitje volgend jaar. Zijn prestaties in de vrijdag training is vaak beter dan beide reguliere rijders. Als de miljoenen uit Venezuela blijven komen voor Williams moet Senna vrezen voor zijn plekje.

Caterham AirAsia Team
Coureurs:
Heikki Kovalainen (contract t/m 2013)
• Charles Pic
Geruchten: Kovalainen zou in de belangstelling staan van Sauber. Mocht hij weg gaan, zou dit een kans kunnen zijn voor Giedo van der Garde. Charles Pic wordt genoemd als opvolger van Petrov, die een deel van zijn sponsoren is kwijtgeraakt.

HRT F1 Team
Coureurs:
Pedro de la Rosa (contract t/m 2013)
• Narain Karthikeyan
Geruchten: De kans is groot dat Karthikeyan wordt vervangen door testrijder Dani Clos.

Marussia Virgin Racing
Coureurs:
Timo Glock (contract t/m 2014)
• Max Chilton
Geruchten: Pic lijkt op weg naar Caterham. De verwachting is dat Max Chilton dankzij het geld van Aon volgend jaar in de tweede Marussia zal plaatsnemen.
pi_117377931
Kan mij van vorig jaar herinneren dat de STR coureurs twee jaar krijgen om zich te bewijzen (Dat was althans bij Alguersuari en Buemi zo.). Karthikeyan zal wel bij HRT blijven zolang Tata blijft betalen.

pi_117390485
Kobayashi weg dus waarschijnlijk? Geen geld of te weinig laten zien?
pi_117463251
http://www.formule1.nl/ni(...)jn-mclaren-stoeltje/

Perez hoeft geen geld mee te nemen naar McLaren, dus Telmex blijft hoogstwaarschijnlijk bij Sauber. Goed nieuws voor Guttierez dan..?
pi_117469982
Ferrari kijkt naar Massa, Hulkenberg en Di Resta voor 2013
quote:
Ferrari have narrowed their choice for Fernando Alonso's team-mate next year down to three drivers.

The team's intention is to retain current driver Felipe Massa, but Force India drivers Nico Hulkenberg and Paul di Resta are options.

Massa has reignited his chances of keeping the seat with some strong performances in recent races.

But the team want to wait until at least mid October after the Korean Grand Prix before deciding.
Continue reading the main story

Both German Hulkenberg and Scot di Resta have produced impressive performances this season.

In mid-summer, Ferrari were planning to drop Massa, who has been racing for the Scuderia since 2006.

But the Brazilian has put himself back in the picture with a series of strong drives since the end of F1's summer break, as well as a general upturn in his performances after a poor start to the season.

In the last month, Massa has finished fifth in Belgium, fourth in Italy and produced a strong comeback drive in Singapore to finish eighth after a first-lap puncture put him to the back of the field.

He is currently eighth in the overall driver standings.

BBC Sport understands that Ferrari team members want to keep Massa - as does Alonso, who made his views clear with a comment at the Singapore Grand Prix.

Alonso said: "In my opinion we need to have a driver that respect Ferrari and the tradition of this team and that we work for the team and the red cars. This is the first priority.

"And second I have been working with Felipe three years now and [we have] a good relationship. If the team decide to change Felipe, whoever [comes in] has to be better than Felipe.

"And of the names that have been written I don't know if they have been written with the head or the heart. I don't know if you [can] compare what Felipe did in F1 with what they did…"

That last remark is a reference to the fact that Massa has won 11 grands prix and narrowly missed out on the world title in 2008, whereas none of the drivers who have been linked with replacing him have yet won a race.

But Ferrari's bosses want to wait a little longer before confirming Massa to be sure he can hold on to his current form.

Meanwhile, the picture is complicated by a source with good knowledge of the driver market saying that a deal for Hulkenberg to join Ferrari next year is already done.
pi_117591694
willbuxton twitterde op donderdag 04-10-2012 om 07:55:36 Well that was interesting. Pastor Maldonado, on the record, just told me he might not be with Williams next year. Keeping options open. reageer retweet
Nu is natuurlijk de vraag of het geldproblemen zijn of dat een ander team interesse heeft.
  Redactie Sport donderdag 4 oktober 2012 @ 17:35:09 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_117594411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:13 schreef ElmarO het volgende:
willbuxton twitterde op donderdag 04-10-2012 om 07:55:36 Well that was interesting. Pastor Maldonado, on the record, just told me he might not be with Williams next year. Keeping options open. reageer retweet
Nu is natuurlijk de vraag of het geldproblemen zijn of dat een ander team interesse heeft.
Misschien heeft Ferrari wel interesse.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_117626659
Nieuw gerucht:

Diosfenix twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 12:04:50 OFICIAL: Jaime alguersari corera en Force India en 2013 (Suena que Hulkemberg sustituye a Felipe Massa) reageer retweet
Alguersuari -> Force India
Hulkenberg -> Ferrari
pi_117626926
quote:
Raikkonen: "Ik heb nog geen enkele overeenkomst voor 2013"

Kimi Raikkonen heeft de geruchten rondom zijn toekomst in stand gehouden door te roepen dat hij nog nergens onder contract ligt voor 2013. De teamleiding van Lotus rekende zich rijk vanwege een optie in de verbintenis van de Fin, maar die trekt zoals gebruikelijk zijn eigen plan.

Turun Sanomat citeert Raikkonen: "Ik heb nog geen enkele overeenkomst voor 2013." De wereldkampioen van 2007 weigerde ook om commentaar te geven op de recente bewegingen op de transfermarkt, met Lewis Hamilton naar Mercedes en het stoppen van Michael Schumacher. "Daar heb ik niets mee te maken en ik laat me niet uit over iets dat geen betrekking op mij heeft", aldus Raikkonen.

Bron F1today.net
Ik ga er van uit dat hij gewoon voor Lotus uitkomt komend jaar. Veel andere opties zijn er natuurlijk niet. Maar toch mooi hoe hij het weer brengt. Ik heb er geen bal mee te maken en dus laat ik me er niet over uit :+

Prachtig figuur _O_
vosss is de naam,
pi_117723537
'Massa blijft bij Ferrari, Hulkenberg naar Sauber'
quote:
Oct.8 (GMM) Some more pieces of the 2013 'silly season' puzzle are set to fall into place.

British broadcaster BBC reports with confidence that, with his return to the podium at Suzuka following a two-year drought, Felipe Massa could have his new contract to stay at Ferrari confirmed "before" this weekend's Korean grand prix.

It's a blow for Force India's Paul di Resta and Nico Hulkenberg, who were linked strongly with the Maranello team's potentially vacant cockpit.

But Switzerland's Blick newspaper reports that German Hulkenberg has a back-up plan that is now "ready for the signatures".

"Nico Hulkenberg will go to Sauber for at least two years," veteran correspondent Roger Benoit reports from Japan.

Blick said former Toro Rosso racer Sebastien Buemi, who this year has been Red Bull's official reserve driver, is in the hot seat to replace Hulkenberg.

But Force India's Otmar Szafnauer is quoted as telling Blick's Benoit: "Why doesn't Sauber take Buemi?"
pi_117727320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:15 schreef ElmarO het volgende:
Nieuw gerucht:

Diosfenix twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 12:04:50 OFICIAL: Jaime alguersari corera en Force India en 2013 (Suena que Hulkemberg sustituye a Felipe Massa) reageer retweet
Alguersuari -> Force India
Hulkenberg -> Ferrari
En Massa naar Sauber?: http://www.gpupdate.net/n(...)2013-over-bezetting/

En Chavez herkozen in Venezuela dus Maldonado zal zijn zak met geld wel mogen houden.
pi_117730109
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:23 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

En Massa naar Sauber?: http://www.gpupdate.net/n(...)2013-over-bezetting/

En Chavez herkozen in Venezuela dus Maldonado zal zijn zak met geld wel mogen houden.
Ik denk eerder dat Hulkenberg naar Sauber gaat en dat Massa bij Ferrari blijft zoals in de post erboven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')