Ik vind het uiteindelijk toch een minder gekke keuze dan je in eerste instantie zou denken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:05 schreef Meike26 het volgende:
Niet verstandig van Ferrari.
Misschien doet Massa nog zo zijn best of is hij veel geschikter dan dat ik denk, op tv en in de races zie ik dat niet en denk dat veel fans dat ook niet zien. En bij een team als Ferrari wil je 2 coureurs zien die race na race dicht bij elkaar zitten en niet 1 van de 2 constant ziet emmeren op plekje 10/12.
Ik mag hopen dat we de rest van het jaar + volgend jaar een andere Massa gaan zien, want ik vind de huidige Massa saai en maar sporadisch goed te noemen.
Dat hoeft helemaal niet. Het kan een probleem met de auto zijn geweest en het kan een inschattingsfout zijn geweest. Inschattingsfout kan gevolg zijn van een lange en warme en zware race, okay hij was pas halverwege maar toch, zo een race heeft meer impact op het concentratievermogen van iemand van 40+ dan iemand van 20+ lijkt me.quote:Voor de 3e of 4e keer dit jaar een fout die je kan aanrekenen op zijn zichtsvermogen.
Kortom, dat lijk in 2014 dus Alonso/Vettel te worden.quote:Ferrari, however, has no real need to replace him because it has only one season to wait before a new driver arrives. That driver will be Sebastian Vettel, and he will race for Scuderia Ferrari come 2014. It’s one of those widely known secrets in the paddock, just as Robert Kubica’s move was known about. Ferrari doesn’t do spur of the moment. It does pre-contracts at least 18 months in advance. And Vettel is understood to have signed one such agreement.
Dikgedrukte verbaasd me toch wel enigszins. Benieuwd in hoeverre dat gevolgen gaat hebben voor hun line-up.quote:Who stays and who goes at Force India? Rumours are that neither driver has been paid this season. Vijay Mallya’s money troubles are well documented and Sahara’s not exactly enjoying the easiest of financial times right now. All of which begs the question of where that leaves the Force India team at all in 2013.
En in een reactie onder het artikel over Frijns:quote:Should Red Bull hotshot (and this kid is super talented) Antonio Felix da Costa go well in WSR in 2013, I can see Dr Marko doing what Dr Marko always does, and not allow the Portuguese youngster to complete his season in WSR, plucking him instead before he’s truly ready and replacing one of the STR boys with him mid-season. Afterall, that Red Bull scrap heap isn’t going to grow on its own.
quote:I agree about Frijns, there just doesn’t seem to be a buzz around him. What talk there is of him in F1 seems to be that he’s not quite ready from a maturity or mental standpoint, which could be seen as a bit harsh when there exists this rush to get drivers in at such a young age.
quote:Oksana Kossatschenko, de manager van Caterham-coureur Vitaly Petrov, heeft aangegeven dat ze de onderhandelingen voor 2013 staakt vwegens gebrek aan sponsormogelijkheden voor 2013.
Petrovs zaakwaarnemer verkondigde recentelijk al dat de toekomst van haar pupil in gevaar is gebracht door het wegvallen van staatssteun van de Russische overheid en het uitblijven van een alternatief in de vorm van sponsorgeld vanuit de publieke sector.
"Ik wil eerst al onze financiële mogelijkheden op een rijtje zetten, zodat ik kan zien of het wel zin heeft om nog verder te onderhandelen. Want als er geen geld is, dan kan Vitaly ook niet rijden.", aldus de zakenvrouw.
Vorig jaar leek het er ook al op dat Petrov afscheid moest nemen van de Formule 1, maar toen wist hij op het laatste moment alsnog een plekje bij Caterham te verkrijgen, ten koste van Jarno Trulli. Een herhaling van die gang van zaken ziet Kossatschenko dit keer echter niet als een mogelijkheid en bovendien ook niet zitten: "Ik zie er weinig heil in om nu weer de hele winter lang gesprekken te voeren."
Insiders vermoeden niet dat Caterham lang hoeft te zoeken naar een vervanger voor de Rus. Volgens onze recente berichten is het team namelijk met genoeg andere gegadigden in gesprek die wel over sponsorgeld beschikken. Naast Giedo van der Garde zijn dat; Charles Pic, Bruno Senna en huidige Pirelli-testrijder Jaime Alguersuari.
Meen van het weekend al te hebben gelezen dat Charles Pic zou tekenen bij Caterham. Kan alleen niet meer zo snel vinden waar ik het heb gelezen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef sasquatsch het volgende:
Dat artikel had ik ook gelezen. Wilde er hier al iets over posten.
Lees net dat Petrov stopt met de onderhandelingen met Caterham.
[..]
Klopt inderdaad dat die geruchten er al eerder waren. Meen dat jij er toen iets over gepost had. Vond het eerder opvallend dat de coureurs blijkbaar nog geen geld/salaris hebben gehad.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Over Force India: de geruchten over betalingsachterstanden waren er al veel eerder, maar zijn door het team weer ontkend. Er geldt wel: waar rook is, is vuur. Ikzelf zou er dan ook niet verbaasd van staan te kijken dat het team binnen afzienbare tijd te koop komt te staan. Mallya kan er nauwelijks in investeren, terwijl ik denk dat Sahara niet de knip wil blijven trekken.
Dat Charles Pic in beeld was bij Caterham stond even geleden en deze week op diverse websites. dat postte ik anderhalve week geleden hier al. Dat hij al zou tekenen heb ik echter nog nergens gelezen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Meen van het weekend al te hebben gelezen dat Charles Pic zou tekenen bij Caterham. Kan alleen niet meer zo snel vinden waar ik het heb gelezen.
[..]
Klopt inderdaad dat die geruchten er al eerder waren. Meen dat jij er toen iets over gepost had. Vond het eerder opvallend dat de coureurs blijkbaar nog geen geld/salaris hebben gehad.
Ik zie dat de link die je post van Formule 1 zich baseert op Franse bron, en daar had ik het ook van begrepen. Misschien een misinterpretatie van mijn kant.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat Charles Pic in beeld was bij Caterham stond even geleden en deze week op diverse websites. dat postte ik anderhalve week geleden hier al. Dat hij al zou tekenen heb ik echter nog nergens gelezen.
Volgens de 'originele Franse bron' zou Pic naar Caterham kunnen volgens zijn manager Panis. Aanleiding hiervoor zou het aantrekken van CEO Cyril Abiteboul door Caterham zijn, die net als Panis uit Grenoble komt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zie dat de link die je post van Formule 1 zich baseert op Franse bron, en daar had ik het ook van begrepen. Misschien een misinterpretatie van mijn kant.
quote:Ferrari have narrowed their choice for Fernando Alonso's team-mate next year down to three drivers.
The team's intention is to retain current driver Felipe Massa, but Force India drivers Nico Hulkenberg and Paul di Resta are options.
Massa has reignited his chances of keeping the seat with some strong performances in recent races.
But the team want to wait until at least mid October after the Korean Grand Prix before deciding.
Continue reading the main story
Both German Hulkenberg and Scot di Resta have produced impressive performances this season.
In mid-summer, Ferrari were planning to drop Massa, who has been racing for the Scuderia since 2006.
But the Brazilian has put himself back in the picture with a series of strong drives since the end of F1's summer break, as well as a general upturn in his performances after a poor start to the season.
In the last month, Massa has finished fifth in Belgium, fourth in Italy and produced a strong comeback drive in Singapore to finish eighth after a first-lap puncture put him to the back of the field.
He is currently eighth in the overall driver standings.
BBC Sport understands that Ferrari team members want to keep Massa - as does Alonso, who made his views clear with a comment at the Singapore Grand Prix.
Alonso said: "In my opinion we need to have a driver that respect Ferrari and the tradition of this team and that we work for the team and the red cars. This is the first priority.
"And second I have been working with Felipe three years now and [we have] a good relationship. If the team decide to change Felipe, whoever [comes in] has to be better than Felipe.
"And of the names that have been written I don't know if they have been written with the head or the heart. I don't know if you [can] compare what Felipe did in F1 with what they did…"
That last remark is a reference to the fact that Massa has won 11 grands prix and narrowly missed out on the world title in 2008, whereas none of the drivers who have been linked with replacing him have yet won a race.
But Ferrari's bosses want to wait a little longer before confirming Massa to be sure he can hold on to his current form.
Meanwhile, the picture is complicated by a source with good knowledge of the driver market saying that a deal for Hulkenberg to join Ferrari next year is already done.
Nu is natuurlijk de vraag of het geldproblemen zijn of dat een ander team interesse heeft.twitter:willbuxton twitterde op donderdag 04-10-2012 om 07:55:36Well that was interesting. Pastor Maldonado, on the record, just told me he might not be with Williams next year. Keeping options open. reageer retweet
Misschien heeft Ferrari wel interesse.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:13 schreef ElmarO het volgende:
Nu is natuurlijk de vraag of het geldproblemen zijn of dat een ander team interesse heeft.twitter:willbuxton twitterde op donderdag 04-10-2012 om 07:55:36Well that was interesting. Pastor Maldonado, on the record, just told me he might not be with Williams next year. Keeping options open. reageer retweet
Alguersuari -> Force Indiatwitter:Diosfenix twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 12:04:50OFICIAL: Jaime alguersari corera en Force India en 2013 (Suena que Hulkemberg sustituye a Felipe Massa) reageer retweet
Ik ga er van uit dat hij gewoon voor Lotus uitkomt komend jaar. Veel andere opties zijn er natuurlijk niet. Maar toch mooi hoe hij het weer brengt. Ik heb er geen bal mee te maken en dus laat ik me er niet over uitquote:Raikkonen: "Ik heb nog geen enkele overeenkomst voor 2013"
Kimi Raikkonen heeft de geruchten rondom zijn toekomst in stand gehouden door te roepen dat hij nog nergens onder contract ligt voor 2013. De teamleiding van Lotus rekende zich rijk vanwege een optie in de verbintenis van de Fin, maar die trekt zoals gebruikelijk zijn eigen plan.
Turun Sanomat citeert Raikkonen: "Ik heb nog geen enkele overeenkomst voor 2013." De wereldkampioen van 2007 weigerde ook om commentaar te geven op de recente bewegingen op de transfermarkt, met Lewis Hamilton naar Mercedes en het stoppen van Michael Schumacher. "Daar heb ik niets mee te maken en ik laat me niet uit over iets dat geen betrekking op mij heeft", aldus Raikkonen.
Bron F1today.net
quote:Oct.8 (GMM) Some more pieces of the 2013 'silly season' puzzle are set to fall into place.
British broadcaster BBC reports with confidence that, with his return to the podium at Suzuka following a two-year drought, Felipe Massa could have his new contract to stay at Ferrari confirmed "before" this weekend's Korean grand prix.
It's a blow for Force India's Paul di Resta and Nico Hulkenberg, who were linked strongly with the Maranello team's potentially vacant cockpit.
But Switzerland's Blick newspaper reports that German Hulkenberg has a back-up plan that is now "ready for the signatures".
"Nico Hulkenberg will go to Sauber for at least two years," veteran correspondent Roger Benoit reports from Japan.
Blick said former Toro Rosso racer Sebastien Buemi, who this year has been Red Bull's official reserve driver, is in the hot seat to replace Hulkenberg.
But Force India's Otmar Szafnauer is quoted as telling Blick's Benoit: "Why doesn't Sauber take Buemi?"
En Massa naar Sauber?: http://www.gpupdate.net/n(...)2013-over-bezetting/quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:15 schreef ElmarO het volgende:
Nieuw gerucht:Alguersuari -> Force Indiatwitter:Diosfenix twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 12:04:50OFICIAL: Jaime alguersari corera en Force India en 2013 (Suena que Hulkemberg sustituye a Felipe Massa) reageer retweet
Hulkenberg -> Ferrari
Ik denk eerder dat Hulkenberg naar Sauber gaat en dat Massa bij Ferrari blijft zoals in de post erboven staat.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En Massa naar Sauber?: http://www.gpupdate.net/n(...)2013-over-bezetting/
En Chavez herkozen in Venezuela dus Maldonado zal zijn zak met geld wel mogen houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |