abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111033593
Het silly season voor 2013 is opgestart, dankzij de matige prestaties van Massa ten opzichte van Alonso.

De geruchten gaan dat Webber een voorcontract zou hebben getekend bij Ferrari om Massa te gaan vervangen. Hij zou de ideale nummer 2 zijn naast Alonso. Het contract zou voor 1 jaar gelden zodat in 2014 Sergio Perez zou kunnen instappen. Massa zou dan Barrichello achterna gaan naar de Indycars.

Dit wordt ontkend door Webber.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111034302
Wtf moet Webber nou bij Ferrari. :')
Ach kan Jaime instappen bij Red Bull. :7
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:33:07 #103
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111039034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:32 schreef Funzel het volgende:
Wtf moet Webber nou bij Ferrari. :')
Dat is al punt 1. Maar WTF zou die met een 1 jarig contract daar gaan rijden :{ Áls Webber al zou willen rijden bij Ferrari (in deze vorm :') ) dan zou die wel dom zijn om dat maar 1 jaar te doen, en geen ambitie te hebben om WK te willen worden. Naast Alonso gaat je dat toch niet lukken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111067460
Mee eens, maar er is een grote kans dat Webber na dit jaar wegmoet bij Red bull.
En wat is er dan mooier om in te kunnen stappen bij Ferari.
En zeg eerlijk er komen de komende jaren niet egt veel top coureurs los ivm contracten dus als Ferrari een topper kan krijgen zullen ze dat zeker doen. Mischien in de toekomst Perez halen, maar die zal egt nog even moet rijpen bij Sauber. Ik vind dat Perez buiten ze 2e plaats in Sepang nog niet egt veel indruk heeft gemaakt als ik eerlijk ben.
pi_111117026
Räikkönen appears in a new video with controversial businessman Kim Dotcom.

The pair and a third driver raced a trio of Mercedes-Benz CLK DTM AMGs around the Nürburgring Nordschleife for a promotional video.

Dotcom, born Kim Schmitz, is best known for creating file hosting service Megaupload, which was shut down earlier this year following charges of copyright infringement.

He said the video was shot over 20 laps of the 20.8km (12.9-mile) track.

It shows Dotcom passing Räikkönen at the end of the lap but he insisted: “I did not win against Kimi. I never could. We had to remove the air from his tires to keep up. And even then it was impossible.”

Dotcom calls the video an “homage to the Nurburgring, the CLK DTM and Kimi Räikkönen, one of the best drivers in the world.”

The film, which appeared on YouTube recently, appears to have been shot last year. Räikkönen appears in a Red Bull cap and Dotcom refers to footage from it having being “seized by the FBI during the Megaupload raid” in January.

The Nordschleiefe was last used for an F1 race in 1976 before being dropped on safety grounds following Niki Lauda’s crash in that year’s race. The crash was recently re-created at the circuit by director Ron Howard for his forthcoming film Rush.

You can watch the video below – be warned it contains very strong language:
pi_111572274
En de geruchten steken weer de kop op na Massa's slechte presteren de afgelopen race.

D'Ambrosio wordt door onze Belgische collega's genoemd als vervanger van Massa. En ook Sutil wordt weer genoemd.

En volgens Mika Salo zou Valtteri Bottas nog dit seizoen Senna kunnen vervangen.
quote:
Valtteri Bottas vervangt nog dit seizoen Bruno Senna bij het Williams F1 Team. Dat is de mening van oud-Formule 1-coureur Mika Salo. Tweevoudig Master of Formula 3 Bottas heeft dit jaar al de nodige vrijdagtrainingen voor zijn rekening mogen nemen als vervanger van de Braziliaan en heeft daarbij veel indruk gemaakt. De kans is dan ook aanwezig dat de matig presterende Senna aan de kant geschoven wordt voor het Finse toptalent.

“Bottas wordt binnen het team zeer gerespecteerd”, aldus Salo tegenover het Finse MTV3. “Toen ik met Frank Williams sprak, was hij uitermate lovend over Valtteri en zei dat hij hoort te racen. Ik vroeg hem wanneer dat dan zou gaan gebeuren en Frank antwoordde dat het niet lang op zich zou laten wachten. Ja, tussen de regels door heb ik gelezen dat hij daarmee nog dit seizoen bedoelde. Het is echter een lastige situatie voor Williams aangezien beide rijders geld meenemen. Maar het goede is dat Frank in eerste instantie geen zakenman is maar een oud-coureur. Hij denkt nergens anders aan dan aan het succesvol maken van zijn team. Hoewel Senna een aardige jongen is, is hij niet in staat om op het gewenste niveau te presteren.”
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111574391
En ook Hulkenberg en Di Resta worden genoemd bij Ferrari als vervanger van Massa
quote:
...

Voormalig Force India-coureur Adrian Sutil, die vorig jaar op een keurige negende plaats in het kampioenschap eindigde, is wel beschikbaar. Tussen 2007 en 2011 heeft hij 90 Grands Prix verreden, dus hij kent het klappen van de zweep. Mocht Ferrari toch voor een jong talent willen gaan, dan zouden zij Paul di Resta of Nico Hulkenberg van Force India kunnen overnemen, waarna Sutil de vrijgekomen plek bij zijn voormalige werkgever invult. Dat heeft voor het team en de Duitser als voordeel dat zij elkaar al kennen, en dus geen volledig nieuwe relatie hoeven op te bouwen.

...
pi_111583752
Dat brengen die managers zelf gewoon de wereld in om hun coureur in de picture te krijgen, Ferrari gaat gewoon voor Webber of Perez.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:59:55 #109
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111590769
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:13 schreef M.Melandri het volgende:
Dat brengen die managers zelf gewoon de wereld in om hun coureur in de picture te krijgen, Ferrari gaat gewoon voor Webber of Perez.
Verklaar mij die keuze voor Webber eens? En waarom zou Webber daar op ingaan?
Waarom zou Webber halverwege het seizoen vertrekken naar een team wat niet beter presteert als zijn huidige, en als Ferrari Webber al te pakken zou kunnen krijgen voor volgend seizoen aangezien zijn contract eind dit jaar afloopt, waarom dan niet direct de coureur kiezen waar je al in geïnvesteerd hebt dmv het YDD-programma?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111602964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
En de geruchten steken weer de kop op na Massa's slechte presteren de afgelopen race.

D'Ambrosio wordt door onze Belgische collega's genoemd als vervanger van Massa. En ook Sutil wordt weer genoemd.

En volgens Mika Salo zou Valtteri Bottas nog dit seizoen Senna kunnen vervangen.

[..]

Men had Rubens gewoon moeten houden, die was zondag of op P1 geeindigd, of op P2....
pi_111664082
quote:
Voormalig Toro Rosso-coureur Jaime Alguersuari is niet van plan zijn baan als radiocommentator lang te houden. De Spanjaard twijfelt er niet aan dat hij volgend jaar weer Grands Prix mag rijden, al is nog niet bekend bij welk team.
Testcoureur
Alguersuari meent een voordeel te kunnen halen uit zijn werk als testcoureur voor Pirelli. "Het is 100 procent zeker dat ik zal terugkeren in 2013. Na mijn periode met Pirelli zal ik belangrijke kennis hebben", aldus Alguersuari. "Ik ontwikkel een product dat niemand begrijpt, maar dat van levensbelang is voor de Formule 1: het leren kennen en begrijpen van de banden. Ik zit op de juiste plek."

Comeback
Ook heeft de Spanjaard zijn leeftijd mee. "Ik ben pas 22. Ik zit in de kracht van mijn leven." Alguersuari heeft dus genoeg tijd om zijn carrière te redden na zijn plotselinge ontslag bij Toro Rosso aan het eind van 2011. "Het wordt steeds duidelijker dat wat er gebeurde bij Toro Rosso geen beslissing op sportief gebied was. Het was een intern besluit, en meer wil ik er niet over zeggen."
Stond op rtlgp.nl
pi_111664141
Nouja hij heeft een punt natuurlijk. Genoeg teams die hem willen hebben met de opgedane kennis denk ik zo :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111678309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waarom zou Webber halverwege het seizoen vertrekken naar een team wat niet beter presteert als zijn huidige, en als Ferrari Webber al te pakken zou kunnen krijgen voor volgend seizoen aangezien zijn contract eind dit jaar afloopt, waarom dan niet direct de coureur kiezen waar je al in geïnvesteerd hebt dmv het YDD-programma?
Het is maar net of Telmex Perez nu al in een Ferrari wil hebben, hij is nog erg jong en misschien vinden ze het wel verstandiger als hij nog een jaar bij Sauber blijft rijden. Bij een team als Sauber heb je gewoon veel minder druk, dus dan zou die jongen zich rustig verder kunnen ontwikkelen.Als dat het geval is zoekt Ferrari dus een coureur voor een overgangsjaar, Webber is dan een prima nummer 2 die Alonso niet in de weg gaat zitten en ook wel de nodige puntjes kan sprokkelen. Bij Red Bull blijkt dit seizoen ook wel dat hij goede feedback geeft, hij gaf al vanaf de GP van Maleisie de voorkeur aan de b-spec uitlaten op de Red Bull, daar waar Vettel de voorkeur bleef geven aan de a-spec nu blijkt wel wie gelijk had.... En voor Ferrari blijft gewoon iets magisch, dus zou het voor Webber heel mooi zijn om zijn carriere bij Ferrari af te sluiten.
pi_111678472
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:06 schreef Funzel het volgende:

[..]

Stond op rtlgp.nl
Geen sportief besluit :') hij had gewoon Buemi moeten outqualifien. Zou niet weten welk team hem wil hebben.
pi_112081970
Alvast eentje voor Silly Season 2014:

quote:
Vettel linked with Ferrari move

F1's 'silly season' has started in earnest with a fresh wave of speculation in the Monaco paddock claiming that Sebastian Vettel has signed a pre-contract agreement with Ferrari.

Hot on the heels of the fevered talk on Thursday night that McLaren were poised to offer Lewis Hamilton a deal which, with bonuses included, would make him the highest-paid driver in the sport, speculation is rife that reigning World Champion Vettel has committed to leaving Red Bull for Ferrari if the Italian team can maintain competiveness.

'Insiders are adamant that the German has signed an option with Ferrari for 2014, subject to competitive form from the Prancing Horse stable for the rest of 2012,' reports The Independent on Sunday.

The claims are also repeated in The Sunday Times, with the newspaper proceeding to suggest that any such agreement would likely result in Vettel's current team-mate, Mark Webber, also leaving Red Bull for Ferrari, albeit a year in advance and for just a single season.

'With Fernando Alonso's Ferrari contract running until 2016, there would appear to be a Ferrari vacancy for only one year, should it choose to replace Felipe Massa. It is not known whether the Vettel option is binding on either side, but if there is a one-year Ferrari vacancy for 2013, it strengthens the case for Webber being the man to fill it,' declares the broadsheet. 'Thirty-six years old in August, the Australian realises the end of his F1 career is approaching - and a final year at the most iconic team alongside his friend Alonso would conclude an illustrious career'.

The speculation - and indeed any truth the reports may contain - could also have a dramatic bearing on the future of Hamilton, whose current contract with McLaren expires at the end of this season.

Although it is still expected that Hamilton will stay with the team that he has driven for throughout his motor-racing career, The Independent notes that, were Webber to join Alonso at Ferrari, it would 'open the way for Hamilton to jump into the Adrian Newey-designed car that he is said to crave.'
pi_112166560
Het rommelt bij Force India.

Eerder werd al aangegeven dat Paul Di Resta de mogelijke opvolger van Michael Schumacher bij Mercedes zou worden. Waarop Mallya met de verklaring kwam dat beide rijders een contract hebben voor 2013.

Nu wordt Alguersuari weer genoemd als rijder voor Force India.
pi_112307814
'Hamilton gaat weg bij McLaren', Di Resta mogelijke opvolger.
quote:
Het Silly Season voor 2013 is definitief op gang geholpen door Jean-Louis Monet. "Lewis Hamilton heeft besloten McLaren te verlaten", zo claimt de Franse tv-commentator namelijk in zijn column in Auto Plus.

Volgens de Fransman heeft een welingelichte bron hem ingefluisterd dat de wereldkampioen van 2008 een vijfjarige aanbieding van maar liefst 30 miljoen dollar per jaar heeft afgeslagen omdat hij het zat zou zijn bij het team uit Woking. Als de situatie bij zijn team niet snel zal verbeteren zou Hamilton zelfs overwegen nog eerder de benen te nemen.

Na afloop van de Grand Prix van Monaco meldden de Britse kranten al dat Hamilton boos was op zijn team en zich herhaaldelijk liet ontvallen dat het ‘team veel werk te doen heeft zodat ze geen fouten meer maken en de snelheid terugkomt.’ Monet claimt zelfs dat McLaren inmiddels al contact opgenomen heeft met Force India-coureur Paul di Resta, die opmerkelijk genoeg door Lewis’ vader Anthony Hamilton wordt begeleid.

Hoet betrouwbaar de geclaimde bron van Monet is, is vooralsnog onbekend. We moeten het doen met Monet’s woorden. Maar mocht de bron betrouwbaar blijken zal het Silly Season dit jaar in ieder geval de moeite waard zijn…
pi_112310755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Webber en Alonso kunnen wel goed met elkaar overweg, heb sowieso niet begrepen waarom Massa in 2006 bij Ferrari kwam. YDD programma? Dat je Bianchi naast Alonso zet of?? Lijkt mij geen optie.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2012 @ 15:58:13 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112310870
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Webber en Alonso kunnen wel goed met elkaar overweg, heb sowieso niet begrepen waarom Massa in 2006 bij Ferrari kwam. YDD programma? Dat je Bianchi naast Alonso zet of?? Lijkt mij geen optie.
Bianchi? Die maakt al brokken als hij alleen nog maar naar een auto kijkt, laat staan in een auto stapt en racet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112311428
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bianchi? Die maakt al brokken als hij alleen nog maar naar een auto kijkt, laat staan in een auto stapt en racet.
Maar dat is toch een Ferrari reserve? Ze hebben ook nog Davide Rigon (volgens wikipedia) maar ik zeg Robin Frijns erin! :)
pi_112312612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Perez zit ook in het YDD van Ferrari...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2012 @ 16:43:22 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112312652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar dat is toch een Ferrari reserve? Ze hebben ook nog Davide Rigon (volgens wikipedia) maar ik zeg Robin Frijns erin! :)
mja, Perez is de eerst aangewezene, naast Di Resta die nu bij alle topteams (op Red Bull na) genoemd wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112313188
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, Perez is de eerst aangewezene, naast Di Resta die nu bij alle topteams (op Red Bull na) genoemd wordt
Volgens mij heeft die manager van Di Resta goede connecties met de Britse media, kan me niet voorstellen waarom Ferrari hem zou willen hebben. Sowieso vind ik Di Resta zwaar overhyped, werd vorig jaar ook behoorlijk zoek gereden door Sutil.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 01-06-2012 17:04:31 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:20:01 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_112318330
Montezemolo says Perez not ready for Ferrari
Friday 01st June 2012, 18:11 by Ryan Wood

quote:
Ferrari president Luca di Montezemolo has quashed speculation that Sergio Perez is being lined up to replace Felipe Massa at the end of the current season.
The young Mexican driver, who finished second in Malaysia just behind Ferrari's own Fernando Alonso, is part of the Italian team's young driver programme - but Montezemolo doesn't believe he's ready to make the step up to Ferrari yet.
"Perez is a good driver but to drive a Ferrari you need more experience," he told Reuters on Friday.
"I think he is one of the potential best young drivers for the future, but before putting a young driver in a Ferrari I need [to see] more experience and more results."
Meanwhile Massa has restored some faith in his abilities after making it through to Q3 in Monaco for the first time in 2012. He also finished sixth to score eight points, giving him a total of ten after six races.
"I'm sure that, because we are improving our car, the car will be less difficult to drive," added Montezemolo. "And I expect from Felipe better performances as I have already seen in Monte Carlo, because in Monte Carlo he was among the five quickest drivers on the track and in the qualifiers.
"So I hope he will continue like this. At the moment we are not taking any decision yet for the future, because it is too early."
http://thef1times.com/news/display/06139
  maandag 25 juni 2012 @ 11:03:23 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_113354946
f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29 MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')