Livestream:quote:AMSTERDAM - De Nederlandse astronaut André Kuipers gaat woensdagmiddag om 14.16 uur de ruimte in, voor een periode van zes maanden. Het is voor hem de tweede reis.
Kuipers, die vergezeld wordt door Don Pettit (VS) en Oleg Kononenko (Rusland), vertrekt vanaf het Kosmodroom van Bajkonoer in de Sojoezraket vanuit Rusland naar het internationale ruimtestation ISS.
De NOS laat de beelden van de lancering zien via een livestream.
Zou wel knap zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:31 schreef BB-King het volgende:
Ik hoop niet dat z'n shuttle ontploft.
Ach raket dan...quote:Op woensdag 21 december 2011 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou wel knap zijn.
Aangezien hij daarmee niet vliegt.
Ze zitten er al 2,5 uur in, dus ik neem aan dat ze dat al gedaan hebben.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:41 schreef Specularium het volgende:
Gaan ze nog tegen de bus aan pissen?
NOS heeft ook een live-stream.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:43 schreef Reintji het volgende:
http://multimedia.esa.int/Live
ESA stream
Ik denk dat deze actueler is.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:44 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
NOS heeft ook een live-stream.
Ik heb de OP gelezen, maar dan heb je die NOS man steeds in beeld. Dit is met ESA commentaar en blikken op de steppe, in de capsule en vluchtleidingscentrumquote:Op woensdag 21 december 2011 13:44 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
NOS heeft ook een live-stream.
Nee, dat is die middelste man, die Rus toch?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:50 schreef Specularium het volgende:
Hoorde ik nou net goed dat Andre flightleader/commander is?
Die NOS gast is echt een goede nieuwslezer maar hij komt altijd een beetje 'dom' over bij dit soort shows/interviews. Maar ik denk dat hij het heus wel weet maar een beetje vanuit de kijker probeert te denken. Alleen soms komt dat wat knullig over.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:47 schreef Reintji het volgende:
[..]
Ik heb de OP gelezen, maar dan heb je die NOS man steeds in beeld. Dit is met ESA commentaar en blikken op de steppe, in de capsule en vluchtleidingscentrum
Flight engineer 1 is kuipersquote:Op woensdag 21 december 2011 13:50 schreef Specularium het volgende:
Hoorde ik nou net goed dat Andre flightleader/commander is?
http://www.ustream.tv/channel/6540154quote:Op woensdag 21 december 2011 13:58 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Welke? Esa doet het bij mij niet meer
Gewoon de NOS stream pakken. Heel veel beelden van de training enzo en uitleg over delen van het ISS en de experimenten.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/6540154
?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:00 schreef Specularium het volgende:
Als de NOS nou tof is doen ze Wubbo even in de studio.
Wubbo?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
?Die gast zit al in de raket. Dus dat gaat wat lastig
Ik denk niet dat ze een speciaal kanaal naar de NOS hebben.
Goed puntquote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
Wanneer is eik voor het laatst een bemand ruimtevaartuig ontploft?
2003, Columbia.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
jij hoopt daarop?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
Space Shuttle Columbia in 2003. Soyuz-vluchten worden eigenlijk als veiliger beschouwd.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
De raket zit vol met afsluitkleppen, Vosss houdt niet van afsluitkleppen.quote:
Pittig kapselquote:Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef LudoSanders het volgende:
Wel een lelijk mokkel heeft die André.
Nee lul. Trek miljaar niet direct verkeerde conclusies. Homo. Ik vroeg het me gewoon even af, want zo een lancering is altijd best spannend en gevaarlijk en ik hoop maar dat alles goed gaat.quote:
Wat denk je.. ?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef Wrijfhout het volgende:
Is er een kans dat die raket vanuit Nederland ook zichtbaar is IRL of is die afstand te groot?
Waarom denk je dat ie een half jaar er tussenuit knijpt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef LudoSanders het volgende:
Wel een lelijk mokkel heeft die André.
Haha jaquote:Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef bloempje-moi het volgende:
Hij is na terugkomst aan een tweede leg begonnen?
Als het goed is kun je Andre zien zwaaien uit zijn raampje.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef Wrijfhout het volgende:
Is er een kans dat die raket vanuit Nederland ook zichtbaar is IRL of is die afstand te groot?
Denk eerder dat je internetverbinding gaat klappenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
NOS knalt er zo meteen ook uit volgens mij. Begint al te haperen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef Specularium het volgende:
Kijk die timer, net oud en nieuw.
Ik mis alleen Guido Weijers.
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef speknek het volgende:
Zijn dochters zijn/worden wel okay.
[ afbeelding ]
Niet mijn internet beledigen manquote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk eerder dat je internetverbinding gaat klappenHeb nergens last van.
Die lijken als twee druppels water op André.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef speknek het volgende:
Zijn dochters zijn/worden wel okay.
[ afbeelding ]
Ik zal zo wel even een tweet versturen dat ze kunnen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef Lindstrøm. het volgende:
KazakhstanMooi landje hoor.
Wie bepaalt eigenlijk hoelaat dat ding vertrekt?
wacht nog even dan ga ik nog even naar de wcquote:Op woensdag 21 december 2011 14:08 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ik zal zo wel even een tweet versturen dat ze kunnen.
Ach, tenminste knallend de pijp uit.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:09 schreef byah het volgende:
lekker hoor, net voor kerst de ruimte ingeschoten worden door oude russische rommel
Rommel die werkt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:09 schreef byah het volgende:
lekker hoor, net voor kerst de ruimte ingeschoten worden door oude russische rommel
Ja weet ik veel, ik heb er geen verstand van. Kazachstan ligt niet naast de deur natuurlijk, dus zal wel niet denk ik.quote:
Het is dat André z'n kop scheert... want anders had ie ook zo'n blond koppie.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:08 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Die lijken als twee druppels water op André.
Oke. Ik zal nog even wat bitterballen in het vet gooien voor de mannen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:09 schreef tdrone het volgende:
[..]
wacht nog even dan ga ik nog even naar de wc
Vooral die linker.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:08 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Die lijken als twee druppels water op André.
Het International Space Station kan je bij goed weer heel gemakkelijk zien (snel bewegende heldere ster), maar het station moet eerst boven jouw locatie vliegen:quote:Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef Wrijfhout het volgende:
- De ronding van de aarde alleen al zorgt ervoor dat je niets zietquote:Op woensdag 21 december 2011 14:09 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik heb er geen verstand van. Kazachstan ligt niet naast de deur natuurlijk, dus zal wel niet denk ik.
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:10 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik vraag me ook af hoe hij aan z'n seksuele trekken komt. Gewoon voor een cam met zijn vrouw gaan rukken? Is nog een redelijke oplossing voor iemand die ver weg is.
Ja, en dan je nageslacht wat in gewichtloze toestand door de ruimte zweeft.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:10 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik vraag me ook af hoe hij aan z'n seksuele trekken komt. Gewoon voor een cam met zijn vrouw gaan rukken? Is nog een redelijke oplossing voor iemand die ver weg is.
En dan fladdert al je mannelijkheid door de cabinequote:Op woensdag 21 december 2011 14:10 schreef Lindstrøm. het volgende:
Kan ie niet meer op knopjes drukken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:12 schreef drumstickNL het volgende:
Als hij nou dat stokje kwijtraakt dan?
Sex is het nog steeds HET experiment wat nog niet gedaan is volgens mij. Gewoon omdat het taboe is... Natuurlijk ontzettend interessant of bevruchting en het groeien van de embryo uberhaupt wel kan.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:12 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ja, en dan je nageslacht wat in gewichtloze toestand door de ruimte zweeft.
Bedankt voor de opheldering, stuk duidelijker nu.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
- De ronding van de aarde alleen al zorgt ervoor dat je niets ziet
- Het feit dat het daar al nacht is zegt wel iets over de afstand
- Zelfs met het helderste weer kan je niet verder dan ~150km kijken.
- De raket op die afstand is niet eens te zien.
Althans de lancering kan je niet zien dus. Misschien wel als ie zonlicht reflecteerd als hij het ISS nadert.
Ik ook, jakkes.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:12 schreef Roguee het volgende:
Zou spontaan claustrofobisch worden daar.
daar zullen ze wel een slangetje voor in hun pak hebben hequote:Op woensdag 21 december 2011 14:13 schreef TLC het volgende:
Als ze nu ineens naar de wc moeten moeten ze het dan in hun broek doen of stellen ze de lancering even uit
En z'n vrouw thuis denken.... "ik wil bolletje".quote:Op woensdag 21 december 2011 14:12 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ja, en dan je nageslacht wat in gewichtloze toestand door de ruimte zweeft.
Anders ik wel.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:13 schreef byah het volgende:
ik zou mezelf helemaal onderschijten in zo'n raket
Dat zit hij nu ook al ruimschoots.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:14 schreef Basilicumman het volgende:
Geweldig zeg! Over 10 minuten zit ie gewoon op 250 km ofzo. Raar om te bedenken.
Jij loop achter!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
WAT ik zit pas op 40_!
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:15 schreef HalvinCarris het volgende:
DING DONG. De Soyuz vertrekt van spoor 14.
tis een automaatquote:Op woensdag 21 december 2011 14:16 schreef tdrone het volgende:
ik zei nog zo koppeling RUSTIG op late komen
Vertelquote:Op woensdag 21 december 2011 14:17 schreef zoem het volgende:
Zometeen komt max q, spannendste moment
Niet verspild, verbruiktquote:Op woensdag 21 december 2011 14:17 schreef Pino112 het volgende:
Hoeveel liter brandstof hebben ze al verspild?
Ja, ooit.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij gaat weer naar beneden of niet?
Ja tuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij gaat weer naar beneden of niet?
Insert abandon-thread gifjequote:Op woensdag 21 december 2011 14:18 schreef drumstickNL het volgende:
Damn, echt zo: "fuck this, im out of here"![]()
Ze hebben 4G op hun pens. Ik denk niet dat dat boekje 2,5KG weegtquote:Op woensdag 21 december 2011 14:19 schreef speknek het volgende:
Hij houdt z'n boekje nog lekker vast, ookal moet die inmiddels zo'n 10 kilo wegen
Net al 1200. nu 2000?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ruim 500km/u gaat ie geloof ik.
Veel harder.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ruim 500km/u gaat ie geloof ik.
NASA?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:20 schreef Tauchmeister het volgende:
Waarom heeft hij een Amerikaanse vlag op de arm?
Omdat het een Amerikaan is? :")quote:Op woensdag 21 december 2011 14:20 schreef Tauchmeister het volgende:
Waarom heeft hij een Amerikaanse vlag op de arm?
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:09 schreef BB-King het volgende:
[..]
Het is dat André z'n kop scheert... want anders had ie ook zo'n blond koppie.
Pioniers. Een van de weinige mensen waar ik diep respect voor hebquote:Op woensdag 21 december 2011 14:21 schreef BB-King het volgende:
Eigenlijk moet je ook knettergek zijn om in zo'n ding te gaan zitten.
Respect hoor.
vrijdagquote:Op woensdag 21 december 2011 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe lang duurt het voordat ze aankomen?
Na zo'n 10 minuten is de lancering afgelopen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe lang duurt het voordat ze aankomen?
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:24 schreef BB-King het volgende:
28000 km/per uur... hopen dat ze geen flitspaal tegenkomen.
Ik denk niet eens dat een flitspaal iets kan vastleggen met die snelheidquote:Op woensdag 21 december 2011 14:24 schreef BB-King het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:24 schreef BB-King het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:25 schreef Specularium het volgende:
Vind je het gek dat die gozer kaal is?
Ja die zit lekker op fok nuquote:Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef HalvinCarris het volgende:
Andre, als je dit leest: goede reis.
Er is wel internet tegenwoordig in het ISS. Misschien ziet ie wel op FOK!?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef HalvinCarris het volgende:
Optimist, laat me nou even in de waan...quote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef HalvinCarris het volgende:
Met z'n 3G verbindingquote:
Zou wel heel grappig zijnquote:Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is wel internet tegenwoordig in het ISS. Misschien ziet ie wel op FOK!?
Denk dat ie z'n photoshop wel kan waarderen.quote:
Welk subforum moet dat dan? Kaaskoppen over de grens?quote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welk subforum moet dat dan? Kaaskoppen over de grens?
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef Pizzalucht het volgende:
TV loopt achter, hoor net dat hij is ontploftRIP
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:22 schreef vosss het volgende:
Pioniers. Een van de weinige mensen waar ik diep respect voor heb
We openen dan wel een "kaaskoppen in space" subforum.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welk subforum moet dat dan? Kaaskoppen over de grens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |