Ik heb genoeg argumenten jij wist ze niet te ontwijken, ik win, hoera.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je laat alleen maar zien dat je geen argumenten hebt.
Ik signaleer gedrag waarmee simpelweg mensen die foto waren proberen te beschermen. Zo zal je het als samenleving nooit leren als je iedereen maar een hand boven het hoofd wilt houden. Je kan mensen vergeven als ze weten dat ze daadwerkelijk iets fout hebben gedaan. Eichmann beweerde dat hij ook maar een ambtenaar was voor Hitler in dit geval, geen excuus, voor niemand.quote:
Twas geen Amsterdammer hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:13 schreef Specularium het volgende:
Jammer dat er geen DWDD is. Hadden ze het er 3 kwartier met Felix Rottenberg over kunnen hebben.
Met fijne herhalingen hoe een gladde jakhals een demente oude man in de zeik zet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:13 schreef Specularium het volgende:
Jammer dat er geen DWDD is. Hadden ze het er 3 kwartier met Felix Rottenberg over kunnen hebben.
Is hij nooit bij Villa Felderhof geweest trouwens?quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met fijne herhalingen hoe een gladde jakhals een demente oude man in de zeik zet.
Wie zegt dat ie naar de hel gaat? God hield blijkbaar van zijn muziek, gezien de leeftijd.quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:54 schreef S1nn3rz het volgende:
Mooi, een overloper, verrader heeft een plekje opgeeist in de hel.
God heeft hem gestraft door hem zo lang in deze misselijke individuele en gewelddadige maatschappij te houden.quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wie zegt dat ie naar de hel gaat? God hield blijkbaar van zijn muziek, gezien de leeftijd.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mooi, weer een nazi minder op deze aardkloot.
Prins Bernhard was een nazi, Heesters niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mooi, weer een nazi minder op deze aardkloot.
Een artiest die te arrogant was en teveel in de doos dacht in plaats van uit de doos.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:09 schreef LXIV het volgende:
Een artiest die te groot was voor het kleinzerige en benepen Nederland.
RIP
Tot zijn 108 "werkte" deze kerel nog met plezier. Zullen maar weinig zijn die dat kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:01 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
God heeft hem gestraft door hem zo lang in deze misselijke individuele en gewelddadige maatschappij te houden.
Tijdens zijn bruiloft was de top van de SS uitgenodigd, werd het Horst-Wessellied gespeeld en werd massaal de Hitlergroet gebracht. Maar daar hoor je nauwelijks iets van. Maar een totaal a-politieke artiest, die toevallig in Duitsland woonde tijdens WOII, die moet door 'weldenkend' links nog getreiterd worden op zijn 105-de.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prins Bernhard was een nazi, Heesters niet.
En terecht dat hij daar zijn hele leven op wordt aangesproken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tijdens zijn bruiloft was de top van de SS uitgenodigd, werd het Horst-Wessellied gespeeld en werd massaal de Hitlergroet gebracht. Maar daar hoor je nauwelijks iets van. Maar een totaal a-politieke artiest, die toevallig in Duitsland woonde tijdens WOII, die moet door 'weldenkend' links nog getreiterd worden op zijn 105-de.
[ afbeelding ]
Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En terecht dat hij daar zijn hele leven op wordt aangesproken.
As ik me goed herinner was er helemaal geen sprake van de SS-top. Er was een delegatie van Duitsland en omdat Duitsland een bevriende natie was en Bernhard Duitser werd het Deutschland uber alles gespeeld. De Duitsers hadden wel om het Horst Wessellied gevraagd, maar volgens mij is dat verzoek geweigerd omdat het HWlied een politiek lied was, geen volkslied.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tijdens zijn bruiloft was de top van de SS uitgenodigd, werd het Horst-Wessellied gespeeld en werd massaal de Hitlergroet gebracht.
dat dusquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:09 schreef LXIV het volgende:
Een artiest die te groot was voor het kleinzerige en benepen Nederland.
RIP
Waarom moet er nou weer links/rechts bij gesleurd worden?quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:05 schreef gers het volgende:
[..]
dat dus
belachelijk dat linkse gedoe alsof hij een keus had om te weigeren
Twintig seconden na deze reactie las ik op wikipedia dat hij dood is. Echt verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:04 schreef JohannesKozijn het volgende:
Ik hoop echt dat hij het overleeft. Volhouden, Heesters!
quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:42 schreef Breekfast het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Vuile Nazi.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prins Bernhard was een nazi, Heesters niet.
omdat links een rasartiest kapot wou maken met het zogenaamde gelul dat hij fout was.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom moet er nou weer links/rechts bij gesleurd worden?
Christeneziele, de man was 108. Als ze in de rouwkaart nou nog gaan zetten 'Volkomen onverwacht', zijn ze echt gestoord.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:11 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Twintig seconden na deze reactie las ik op wikipedia dat hij dood is. Echt verschrikkelijk.
Wedden dat wij dat straks allemaal moeten om de schulden van de rest van europa te betalen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:36 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Tot zijn 108 "werkte" deze kerel nog met plezier. Zullen maar weinig zijn die dat kunnen zeggen.
Zucht...quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:11 schreef gers het volgende:
[..]
omdat links een rasartiest kapot wou maken met het zogenaamde gelul dat hij fout was.
Toen hij weer optrad in Nederland stond er gelijk een hele groep activisten die zijn concert wou verstoren
En die groep bestond volgens jou uit "linksen" omdat.... ?quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:11 schreef gers het volgende:
[..]
omdat links een rasartiest kapot wou maken met het zogenaamde gelul dat hij fout was.
Toen hij weer optrad in Nederland stond er gelijk een hele groep activisten die zijn concert wou verstoren
Ja, wat moeten ze er dan opzetten? Hij is te vroeg heengegaan? Het blijft onverwacht natuurlijk, hij had ook nog 8 jaar kunnen leven (en optreden)quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Christeneziele, de man was 108. Als ze in de rouwkaart nou nog gaan zetten 'Volkomen onverwacht', zijn ze echt gestoord.
die lui van antifa kun je niet echt rechts noemenquote:Op zaterdag 24 december 2011 20:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En die groep bestond volgens jou uit "linksen" omdat.... ?
Als je 108 bent weet je dat het elke dag afgelopen kan zijn. Dan kun je beter kaarten uitsturen elke dag met 'Volkomen onverwacht ben ik nog in leven'.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, wat moeten ze er dan opzetten? Hij is te vroeg heengegaan? Het blijft onverwacht natuurlijk, hij had ook nog 8 jaar kunnen leven (en optreden)
Dan zou je nog kunnen zeggen "Toch nog onverwacht". Of "Er war ein guter Kerl".quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je 108 bent weet je dat het elke dag afgelopen kan zijn. Dan kun je beter kaarten uitsturen elke dag met 'Volkomen onverwacht ben ik nog in leven'.
Hij was ook fout...quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:11 schreef gers het volgende:
[..]
Er stonden genoeg andere mensen tussen hoor knulletjequote:Op zaterdag 24 december 2011 20:15 schreef gers het volgende:
[..]
die lui van antifa kun je niet echt rechts noemen
Als jij in die sprookjes wilt blijft geloven be my guestquote:
Er hatte es nicht gewusst? De gewone mensen in Dld wisten zo rond 1939 prima wat er aan de hand was, hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:22 schreef gers het volgende:
[..]
Als jij in die sprookjes wilt blijft geloven be my guest
hij kon het niet weten en wat had hij moeten doen weigeren ? dan zat je gelijk ergens aan het oostfront
Die kun je niet met de heer Heesters vergelijken. Dat waren echt nazi's; Heesters was op z'n hoogst een nazisympathisant.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:51 schreef Martinello het volgende:
Nu Faber en Boere nog. Wel eerst nog even tot levenslang veroordelen die twee ratten.
Ga je nu serieus het 'ich habe es nicht gewusst' argument gebruiken?quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:22 schreef gers het volgende:
[..]
Als jij in die sprookjes wilt blijft geloven be my guest
hij kon het niet weten en wat had hij moeten doen weigeren ? dan zat je gelijk ergens aan het oostfront
ik weet niet of je het weet maar hij was gedwongen om Dachau te bezoeken wat trouwens een Kazerne was . Verder was hij geen lid van de NSDAP.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er hatte es nicht gewusst? De gewone mensen in Dld wisten zo rond 1939 prima wat er aan de hand was, hoor.
En jij bent historicus???quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er hatte es nicht gewusst? De gewone mensen in Dld wisten zo rond 1939 prima wat er aan de hand was, hoor.
Precies; en die hypocrisie is nogal stuitend. Heel wat Nederlanders waren in de oorlog helemaal niet zo heldhaftig. Heel wat Joden zijn in Nederland verraden.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:27 schreef gers het volgende:
Maargoed volgens de gemiddelde geschiedenis van de nederlander waren alle duitsers fout en zat iedere nederlander in het verzet.
'Scuse me????quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:27 schreef gers het volgende:
[..]
ik weet niet of je het weet maar hij was gedwongen om Dachau te bezoeken wat trouwens een Kazerne was .
excuus waar Heesters heen ging was een Kazerne , de andere Dachau was inderdaad een concentratiekampquote:
De gemiddelde Fokker is meer geergerd door mensen die alles wat zij slecht vinden automatisch toeschrijven aan "links" of "rechts" zonder zich daarbij iets aan te trekken van historische feitenquote:Op zaterdag 24 december 2011 20:27 schreef gers het volgende:
[..]
ik weet niet of je het weet maar hij was gedwongen om Dachau te bezoeken wat trouwens een Kazerne was . Verder was hij geen lid van de NSDAP.
Al zou hij het weten wat kon hij er aan doen , helemaal niks want dan kreeg die zelf ook een nekschot.
Maargoed volgens de gemiddelde geschiedenis van de nederlander waren alle duitsers fout en zat iedere nederlander in het verzet.
En daarbij, hij zong operette, niet echt een bijdrage aan de oorlog, niet? Itt tot de hele Nederlandse industrie, bunkerbouwers, de NL Ambtenaren en Politie die actief meewerkten aan de jodenvervolging.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Precies; en die hypocrisie is nogal stuitend. Heel wat Nederlanders waren in de oorlog helemaal niet zo heldhaftig. Heel wat Joden zijn in Nederland verraden.
Johannes Heesters was al ruim voor de oorlog in Duitsland en is daar gewoon gebleven om carrière te maken. Gaan we nu (met terugwerkende kracht) ook Rudy Carell en Linda de Mol verketteren? Laten we liever eens naar ons eigen wangedrag in de geschiedenis kijken.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:36 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De gemiddelde Fokker is meer geergerd door mensen die alles wat zij slecht vinden automatisch toeschrijven aan "links" of "rechts" zonder zich daarbij iets aan te trekken van historische feiten
De verkettering van deze artiest was idd zwaar overtrokken - maar jouw pogingen daar een politiek slaatje uit te slaan kunnen niet hard genoeg beschimpt worden
deze clubjes kun je niet echt rechts noemen maar links.Verder mag zowel extreem links als extreem rechts van mij gedumpt worden in de maas met een blok beton om de benenquote:In december 2007 vond een televisieshow ter gelegenheid van zijn 104e verjaardag plaats. In november 2007 maakte Heesters bekend opnieuw te willen gaan optreden in Nederland. Op 15 december 2007 startte de voorverkoop voor zijn concert bij theater "De Flint" in Amersfoort.[10] Het concert, op 16 februari 2008 in Amersfoort, verliep ondanks protesten van activisten van de NCPN, AFA en CJB en een tegenprotest van radicaalrechtse demonstranten relatief rustig.[11]
Je hebt extreem links en rechts nodig om de idioterie in bijvoorbeeld de hedendaagse politiek als normaal te kunnen beschouwen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:42 schreef gers het volgende:
[..]
[..]
deze clubjes kun je niet echt rechts noemen maar links.Verder mag zowel extreem links als extreem rechts van mij gedumpt worden in de maas met een blok beton om de benen
Het feit dat een extreemrechts clubje het nodig vond om een tegendemonstratie te houden, zegt toch wel genoeg, lijkt me. Ik heb niet de indruk dat ze dat deden omdat ze zulke enorme operette-liefhebbers zijn en perse dat optreden wilden laten doorgaan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:42 schreef gers het volgende:
[..]
[..]
deze clubjes kun je niet echt rechts noemen maar links.Verder mag zowel extreem links als extreem rechts van mij gedumpt worden in de maas met een blok beton om de benen
Beste post in dit topic. Niks aan toe te voegen verder!quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
En daarbij, hij zong operette, niet echt een bijdrage aan de oorlog, niet? Itt tot de hele Nederlandse industrie, bunkerbouwers, de NL Ambtenaren en Politie die actief meewerkten aan de jodenvervolging.
Maar een operettezangertje, die moet je tot 2011 blijven nawijzen...
Mijn opa, een wijs man, zei me, bedenk je 1 ding jongen, het waren niet de Duitsers de de joden kwamen halen, het was onze eigen politie.
Niet echt, aangezien Nederlanders gemiddeld wel 75 worden.quote:Op zondag 25 december 2011 02:18 schreef MakkieR het volgende:
Dat deze ouwe knar hier besproken wordt op Fok vind ik al hoogst merkwaardig. De man had al 40 jaar geleden onder de grond moeten liggen, want met 70 jaar is het respectabel om dood te gaan door ouderdom.
Leni Riefenstahl heeft filmhistorie geschreven. Niet om haar "keuze" van de onderwerpen van haar films, maar meer om de technieken die ze bedacht en gebruikte. Technieken die nu nog steeds kwalitatief hoogstaand zijn en nog steeds worden gebruikt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:25 schreef DrDentz het volgende:
Ze worden wel oud hè, mensen die veel met nazi's omgingen. Leni Riefenstahl, Jopie.. zouden ze een elixer gedronken hebben?
Was het maar de bottom line. Dan had je hier niet allemaal van die Arnold Karskens gehad.quote:Op zondag 25 december 2011 03:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bottom line: Jopie Heesters was een artiest. En een goeie. Hij leefde om op te treden en had dat wat mij betreft nog best even langer mogen doen.
108 is veel te oud. Bij 90 lijkt het me al niet grappig meer met al dat gekraak.quote:Maar 108 is en blijft een mooie leeftijd, zeker als je nog altijd redelijk goed van geest bent.
Het laat het niveau van de journaal redacties wel goed zien.quote:Op zondag 25 december 2011 10:18 schreef Oud_student het volgende:
In Duitsland was het gelukkig wel groot nieuws en lieten ze een aantal hoogtepunten ter nagedachtenis zien, op "ons" journaal alleen maar een zure reactie over zijn optreden in Amersfoort, dat alleen maar door kon gaan met extensieve veiligheids maatregelen. Blijkbaar had de actiegroepen het toen voorzien op een man van 104 jaar oud, hoe diep kun je zinken.
Bush en Blair worden als helden gezien, niet als misdadigers... dat is het verschil..quote:Op zondag 25 december 2011 06:30 schreef NorthernStar het volgende:
Beyoncé, Mariah Carey and Usher Performed at Qaddafi Family Parties
En om niet helemaal in hypocrisie te vervallen, hoe zit het met alle artiesten die voor onze oorlogsmisdadigers als Bush en Blair hebben opgetreden? Of voor de troepen in een verschrikkelijke oorlog die van leugens aan elkaar hing?
Of onze staatshoofden die door de jaren heen bij de grootste smeerlappen op staatsbezoek zijn gegaan?
Belachelijk dat men het deze man altijd zo nagedragen heeft. Wel een baas met 108 en tot het einde toe nog op de planken staan.
Hij had ook gewoon nee kunnen zeggen tegen de SS. Nu stond hij in een kamp lekker een liedje te zingen terwijl er mensen lagen dood te gaan en zwaar werden mishandeld.quote:Op zondag 25 december 2011 18:02 schreef Gamesua het volgende:
Ik snap de ophef hier helemaal niet?
Had de beste man een SS lidmaatschap? Heeft hij actief nazis meegeholpen? Lijkt mij niet toch? Hij was een artiest en heeft gewoon gewerkt tijdens de oorlog, wat is daar mis mee? Ook dat hij heeft 'geprofiteerd' van de oorlog volgens TS, er is moeijk onder een oorlog uit te komen, nietwaar, en er is ook geen ander werkgever... Beetje makkelijk bekritiseren zo.
Was jij erbij ja?quote:Op zondag 25 december 2011 21:06 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon nee kunnen zeggen tegen de SS. Nu stond hij in een kamp lekker een liedje te zingen terwijl er mensen lagen dood te gaan en zwaar werden mishandeld.
Je hebt het nog altijd niet begrepen. Hij stond hoogstwaarschijnlijk niet in dat kamp, maar in de kazerne die ernaastlag. En in burgerkloffie. Bovendien had hij diezelfde dag elders een optreden.quote:Op zondag 25 december 2011 21:06 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon nee kunnen zeggen tegen de SS. Nu stond hij in een kamp lekker een liedje te zingen terwijl er mensen lagen dood te gaan en zwaar werden mishandeld.
De SS stond bekend als een ruimdenkende organisatie ja.quote:Op zondag 25 december 2011 21:06 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon nee kunnen zeggen tegen de SS.
quote:Op zondag 25 december 2011 21:18 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
De SS stond bekend als een ruimdenkende organisatie ja.![]()
volgens Heesters eigen woorden bezocht hij het gevangenkamp zelf, zowel een defile op de exercitieplaats alswel een optreden van het gevangenenorkest van Dachau.....quote:Op zondag 25 december 2011 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je hebt het nog altijd niet begrepen. Hij stond hoogstwaarschijnlijk niet in dat kamp, maar in de kazerne die ernaastlag. En in burgerkloffie. Bovendien had hij diezelfde dag elders een optreden.
Dit dus.quote:Op zondag 25 december 2011 21:18 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
De SS stond bekend als een ruimdenkende organisatie ja.![]()
Sommige mensen denken dat de oorlog echt een actiefilm of een videospelletje is geweest.
Het feit dat hij gewoon in duitsland is gebleven (ook om te werken) laat denk ik wel genoeg zien. Als ik het dan niet begrepen heb, tsjah....quote:Op zondag 25 december 2011 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je hebt het nog altijd niet begrepen. Hij stond hoogstwaarschijnlijk niet in dat kamp, maar in de kazerne die ernaastlag. En in burgerkloffie. Bovendien had hij diezelfde dag elders een optreden.
In Duitsland wonen maakt je een nazi?quote:Op zondag 25 december 2011 22:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het feit dat hij gewoon in duitsland is gebleven (ook om te werken) laat denk ik wel genoeg zien. Als ik het dan niet begrepen heb, tsjah....
quote:Op zondag 25 december 2011 22:11 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
In Duitsland wonen maakt je een nazi?
Johannes Heesters heeft niks te maken gehad met de holocaust, hou toch alsjeblieft op. Hoe verschrikkelijk de jodenvervolging ook was, hier kan en mag je deze man niet mee in verband brengen op wat voor manier dan ook. Hoe had hij Nederland moeten helpen? Zingen voor de verzetsgroepen? Alsof hij door hen niet uitgekotst zou wordenquote:Op zondag 25 december 2011 22:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]![]()
In Duitsland blijven wonen terwijl Nederlanders opgehaald werden, in kampen gestopt werden en uiteindelijk in gaskamers zijn vermoord vind ik schandalig. Helemaal als je voor diezelfde nazi's gewoon je liedje blijft doen.
Het was kennelijk gewoon een bange haas, te bang om terug te gaan en Nederland te helpen.![]()
En voor de mensen die er zo luchtig over doen, ga bijvoorbeeld eens naar Auschwitz en loop over dezelfde vloer als waar de joden overheen liepen. Of zie hun eigendommen liggen of loop langs de resten van de gaskamers (die gesloopt zijn omdat het na al die jaren nog steeds te vreselijk is om aan te zien)
Wat dacht je van de wapens oppakken? Bij het verzet gaan? Infiltreren bij de duitsers? Kennelijk waren de banden met de nazi's zo goed dat hij een versje voor ze mocht zingen.quote:Op zondag 25 december 2011 22:28 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Johannes Heesters heeft niks te maken gehad met de holocaust, hou toch alsjeblieft op. Hoe verschrikkelijk de jodenvervolging ook was, hier kan en mag je deze man niet mee in verband brengen op wat voor manier dan ook. Hoe had hij Nederland moeten helpen? Zingen voor de verzetsgroepen? Alsof hij door hen niet uitgekotst zou worden
En meteen zelf het loodje leggen?quote:Op zondag 25 december 2011 22:32 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Wat dacht je van de wapens oppakken?
En zijn gezin laten verhongeren (of arresteren)quote:Bij het verzet gaan?
Dat deed hij volgens jou al in 1936quote:Infiltreren bij de duitsers?
En met hem meerdere Duitsers, Nederlanders, Belgen, Engelsen, Fransen en anderen. Gewoon overleven en datgene doen wat ze konden om te kunnen overleven. En JIJ zou dat ook doen.quote:Kennelijk waren de banden met de nazi's zo goed dat hij een versje voor ze mocht zingen.
Heesters deed niks, bleef lekker zijn werk doen, zijn duitse zakken vullen en leefde zijn leven.
Gelukkig sluit dit topic zometeen.quote:Een misselijkmakende man die eindelijk van deze planeet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |