quote:Op zondag 18 december schreef Funkel het volgende:
Komt er ooit nog een 10.6.9? Ik wil iCloud op Snow Leopard!!
Welke remote? De oude (witte): aan de onderkant met iets puntigs dat rondje indrukken. De nieuwe: aan de achterkant een muntje erin steken en draaien.quote:Op maandag 19 december 2011 23:00 schreef Slickk het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik de batterij van mijn Remote eruit haal? Ik heb dat ding 2x gebruikt, maar net nu ik hem wil gebruiken na een lange tijd is volgens mij de batterij leeg. Ik krijg dat ding voor geen mogelijkheid open.
Het is de nieuwe inderdaad. Ik zag op de achterkant dat het inderdaad de vorm heeft van een muntje en dat stond ook in de korte handleiding, maar het lukt gewoon niet. Zit gewoon compleet vast.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Welke remote? De oude (witte): aan de onderkant met iets puntigs dat rondje indrukken. De nieuwe: aan de achterkant een muntje erin steken en draaien.
Omdat ik nog wat "huiverig" ben voor lion.. En omdat ik nu office for Mac 2008 (volgens mij) er op heb staan en ik niet weet of die op lion ook draait.. Weet iemand dat toevallig?quote:
5 bedoel je ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:12 schreef dabadbass het volgende:
Iemand de Untethered JB voor 4 al gedaan?
iCloud voor OSX 10.6 of iOS4 gaat niet meer komen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:01 schreef Funkel het volgende:
[..]
Omdat ik nog wat "huiverig" ben voor lion.. En omdat ik nu office for Mac 2008 (volgens mij) er op heb staan en ik niet weet of die op lion ook draait.. Weet iemand dat toevallig?
Ik heb de cd ook niet meer voor office, dus zou dan moeten updaten zonder m te verwijderen als dat kan... Hulp gevraagd!
Gaat em het komend jaar ook helaas niet worden...quote:Op woensdag 21 december 2011 15:39 schreef koffiekoekje het volgende:
Intel ook voor smartphones.
http://gizmodo.com/586999(...)l+powered-smartphone
quote:In some circumstances, you will have no more than 180 days from the time you acquire your first CMA-eligible song or video from a particular CMA-eligible album to accept that CMA offer, and upgrading previous purchases to iTunes Plus does not affect any such time limits.
But the updated support document posted by Apple today reveals a different answer, and it now appears that the 180-day deadline has been removed entirely.
How long do I have to take advantage of Complete My Album?
When you buy individual songs from any qualifying album, you can complete the album at any time, as long as the album is available for sale on the iTunes Store.
Maar wat is er mis?quote:Op donderdag 22 december 2011 20:03 schreef frame-saw het volgende:
Er is iets mis met de batterij/lader van mijn vrij nieuwe Macbook Pro (begin oktober gekocht).
Ik had het laatst ook al, en toen hielp opnieuw opstarten wel. Nu heb ik hem al drie keer in en uit geschakeld, heb hem ook een halfuur uit laten staan maar het werkt niet. Ook al de lange en korte lader gebruikt, in het oplaadpunt geblazen en proberen schoon te maken, maar niets werkt. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Oh haha, hij laadt dus niet. Geen groen lichtje, niks op de laptop zelf, helemaal geen reactie.quote:
Gebruik je Mac es een uur of wat en probeer dan nog es op te laden.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:40 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Oh haha, hij laadt dus niet. Geen groen lichtje, niks op de laptop zelf, helemaal geen reactie.
Hij werkt alweer!quote:Op donderdag 22 december 2011 20:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Gebruik je Mac es een uur of wat en probeer dan nog es op te laden.
Hij was bijna leeg, maar het had iets met de adapter te maken, die moest blijkbaar even rusten (zat al een tijdje in het stopcontact zonder dat ie wat deed).quote:Op donderdag 22 december 2011 20:55 schreef Breuls het volgende:
Ja, hij laadt pas als-ie een voldoende deel is leeggelopen.
Is dat het instapmodel van nu of een ouder exemplaar?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnx, goeie tip. Ik ga morgen even kijken. Ben nu m'n homefolder voor de zekerheid even op een externe hdd aan t gooien, dus durf even nergens aan te zitten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:58 schreef Tijn het volgende:
Misschien je RAM stuk? Draai even zo'n diagnose tooltje. Anders misschien je harddisk, wat zegt SMART?
Mijn adapter zit permanent in het stopcontact en die geeft nooit problemen. Dat zou het dus niet mogen zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:58 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Hij werkt alweer!
[..]
Hij was bijna leeg, maar het had iets met de adapter te maken, die moest blijkbaar even rusten (zat al een tijdje in het stopcontact zonder dat ie wat deed).
Dat is een generatie ouder, van begin 2011. Maar de enige verschillen zijn 0,1GHz kloksnelheid en 180gb opslag. Verder identiek in alles.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:43 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is dat het instapmodel van nu of een ouder exemplaar?
http://support.apple.com/kb/ts1713quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:06 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mijn adapter zit permanent in het stopcontact en die geeft nooit problemen. Dat zou het dus niet mogen zijn.
quote:Op maandag 19 december 2011 18:46 schreef gohan16 het volgende:
Even een vraag: op de iMac(SnowLeopard)kan ik icm de magic mouse terugscrollen in Finder en app store. Op m'n MacBook met Lion, lukt mij dat niet met de trackpad. Moet dat ergens in te stellen zijn?
quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:05 schreef Breuls het volgende:
Nou, poe hee, wel honderd euro.
Wat een dode mus. Dagenlang adverteren en geheimzinnig doen over het bedrag, en dan is 't uiteindelijk niets bijzonders.
Hoe dan?quote:Op zondag 25 december 2011 03:42 schreef LompeHork het volgende:
Dat mag. Maar je had ook gewoon je instellingen aan kunnen passen
Niets mis met Winamp trouwens.
Jaja ik heb gewoon een macbook pro met Lion. En wat kan je naar appletv streamen dan en wat niet?quote:Op zondag 25 december 2011 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je een mac? Hou er rekning mee dat je niet ALLES naar je appletv kan streamen, maar aleen formaten die apple tv ondersteunt. En maximaal 720p.
Dat vind je hier: http://store.apple.com/nl(...)EMEA-KWG-GO_NL_TV-NLquote:Op zondag 25 december 2011 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jaja ik heb gewoon een macbook pro met Lion. En wat kan je naar appletv streamen dan en wat niet?
Hoezo is dat handigerquote:Op zondag 25 december 2011 15:42 schreef Estolan het volgende:
heb hier gewoon TV met HDMI verbonden aan PCdraad is gewoon verwerkt in JUNG inbouwdoos
veel handiger
ik zou het als ik jou was toch nog eens gaan zoeken en dan verwijderenquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:10 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik heb een probleempje met mn Mac
Ik heb vandaag een pack gedownload met 52 effects voor Photo Booth. Maar nu doet mijn Mac echt super traag. En ik kan het niet meer verwijderen (Ik kan de bestanden niet meer vinden).
Wat moet ik doen?
??? heb het over mijn PC, en daarnaast heb ik gewoon Wireless toetsenbord,quote:Op zondag 25 december 2011 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vind je hier: http://store.apple.com/nl(...)EMEA-KWG-GO_NL_TV-NL
[..]
Hoezo is dat handigerNaar je laptop lopen om je film te pauzeren.
Hmm dat is wel semi-irritant, maar overkomelijkquote:Op zondag 25 december 2011 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vind je hier: http://store.apple.com/nl(...)EMEA-KWG-GO_NL_TV-NL
[..]
Hoezo is dat handigerNaar je laptop lopen om je film te pauzeren.
Ja met een desktop computer zou ik het ook wel weten, maar dat heb ik dus niet en mijn laptop is altijd op een andere plaats. ik wil gewoon als ik op de bank zit, aan mijn tafel of in mijn slaapkamer mijn films/muziek kunnen besturen waar het beeld/geluid uit de TV/stereo komtquote:Op zondag 25 december 2011 15:52 schreef Estolan het volgende:
[..]
??? heb het over mijn PC, en daarnaast heb ik gewoon Wireless toetsenbord,
oftewel, gebruik mijn TV gewoon als scherm, zit gewoon chill op de bank, en doe alles op die manier
Heb ook geen PC scherm nodig
Dat kan met een PConTVquote:Op zondag 25 december 2011 15:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm dat is wel semi-irritant, maar overkomelijkMaar het is dus wel alleen streamen? Het is niet zo dat als het ware je TV als extra beeldscherm kan gebruiken?
[..]
Ja met een desktop computer zou ik het ook wel weten, maar dat heb ik dus niet en mijn laptop is altijd op een andere plaats. ik wil gewoon als ik op de bank zit, aan mijn tafel of in mijn slaapkamer mijn films/muziek kunnen besturen waar het beeld/geluid uit de TV/stereo komt
Tja, ik vind het extreem bagger. Je videokaart heeft meestal een andere optimale resolutie dan je tv scherm.quote:Op zondag 25 december 2011 15:52 schreef Estolan het volgende:
[..]
??? heb het over mijn PC, en daarnaast heb ik gewoon Wireless toetsenbord,
oftewel, gebruik mijn TV gewoon als scherm, zit gewoon chill op de bank, en doe alles op die manier
Heb ook geen PC scherm nodig
Oeh dat klinkt wel als een goede. Dat kan een Apple tv dus niet allemaal?quote:
Apple TV 2 kan het scherm van je iPad of iPhone 'mirroren' op je TV, maar niet van je mac. Vanaf je mac kan je dus verder aleen de mediabestanden zoals uit mijn eerste linkje streamen.quote:Op zondag 25 december 2011 16:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel als een goede. Dat kan een Apple tv dus niet allemaal?
Ik kan de PConTV echter nergens vinden. Ook op de site zelf geen prijsindicatie, en google geeft ook alleen maar hits van andere apparaten...waar kan ik het dus uberhaupt kopen en hoe duur is het? Beetje vergelijken he...quote:Op zondag 25 december 2011 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Apple TV 2 kan het scherm van je iPad of iPhone 'mirroren' op je TV, maar niet van je mac. Vanaf je mac kan je dus verder aleen de mediabestanden zoals uit mijn eerste linkje streamen.
Hmm klinkt als een omweg maar wel een goede omweg. Ja ik heb een iPhonequote:Op zondag 25 december 2011 16:49 schreef nelisb het volgende:
Heb je een iPhone of iPad?
Dit icm met een Apple tv is perfect.
Maar dan heb je wel de app airvideo nodig. Mkv, avi, wmv etc vanaf je Mac streamen naar je iPhone/iPad en via AirPlay afspelen op je Apple tv/tv.
99,-quote:Op zondag 25 december 2011 16:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kan de PConTV echter nergens vinden. Ook op de site zelf geen prijsindicatie, en google geeft ook alleen maar hits van andere apparaten...waar kan ik het dus uberhaupt kopen en hoe duur is het? Beetje vergelijken he...
Inderdaad een omweg.quote:Op zondag 25 december 2011 16:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm klinkt als een omweg maar wel een goede omweg. Ja ik heb een iPhone
En tsja, dat is dan als een avi wilt afspelen ofzo. Veel formats speelt ie gewoon af, die apple TV. Maar op zich ziet dat wireless geval er ook fijn uit. Ik ga het nog eens laten bezinken. Voorlopig fungeert mijn oude mac als "server" en met "screen sharing" bestuur ik dat ding. Hij is echter te traag om fatsoenlijk films af te spelen (en zelfs muziek laat ie af en toe haperenquote:Op zondag 25 december 2011 16:52 schreef nelisb het volgende:
[..]
Inderdaad een omweg.
Maar een simpele.
Mac staat aan
Airvideo aanzetten op de iPhone, film op play.
Je kan daarna alles doen met je iPhone en de film speelt gewoon af.
Hij is leuk.quote:Op zondag 25 december 2011 09:51 schreef DutchErrorist het volgende:
Even een foto uit de archieven... Kusje!
[ afbeelding ]
Foto doet het hier niet! MAar wel gezien en erg geniaalquote:Op maandag 26 december 2011 13:47 schreef rubje het volgende:
[..]
Hij is leuk.Hieronder wat ik vond.
[ afbeelding ]
Dat blauwe spul? Ook voor tv's? Die heb ik wel ergens.quote:Op maandag 26 december 2011 14:10 schreef Tijn het volgende:
Koop zo'n busje schermreiniger + een droge doek. Niet met water gaan zitten klooien, dat maakt het alleen maar erger.
Bij de Xenos hebben ze nu zo'n pakketje met microfiber doekje, een ander glad doekje en een spuitbus met spul. En dat voor 5 of 6 euro.quote:Op maandag 26 december 2011 14:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat blauwe spul? Ook voor tv's? Die heb ik wel ergens.
Ik deed het of met glassex, maar ook dat werkt niet, of met een droge theedoek
Dat van Monster? Niet doen, daar betaal je 90%, als het niet meer is, voor het merk.quote:Op maandag 26 december 2011 14:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat blauwe spul? Ook voor tv's? Die heb ik wel ergens.
Ik deed het of met glassex, maar ook dat werkt niet, of met een droge theedoek
Hier zweer ik bij! Maar jij bedoelt de niet-vochtige brillendoekjes?quote:Op maandag 26 december 2011 22:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat van Monster? Niet doen, daar betaal je 90%, als het niet meer is, voor het merk.![]()
Gewoon met een brillendoekje en je adem, de goedkoopste en eigenlijk beste manier. Deze manier laat geen strepen achter en met een brillen doekje, of microfiber doekje, maak je het scherm ook niet kapot.
Tevens nooit met glassex doen, dat is slecht voor LCD schermen.
Ik gebruik zelf de brillendoekjes van de Opticien, die je daar gratis kunt pakken. Die niet vochtige doekjes natuurlijk, die droge en fiber doekjes.quote:Op maandag 26 december 2011 22:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hier zweer ik bij! Maar jij bedoelt de niet-vochtige brillendoekjes?
Ik heb van die hele goedkope brillendoekjes van de Action, daar zit wat reinigende bende op die ook prima is voor displays. Laat ook geen strepen na en maakt het wel echt goed schoon, wel even droogvegen met een microfiber doekje
Werkt natuurlijk ook prima, maar ik zit nog wel eens in een rokerige ruimtequote:Op maandag 26 december 2011 22:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf de brillendoekjes van de Opticien, die je daar gratis kunt pakken. Die niet vochtige doekjes natuurlijk, die droge en fiber doekjes.
Ik heb geen ervaring met roken en schermen, daarvoor moeten we bij jou zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 22:30 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Werkt natuurlijk ook prima, maar ik zit nog wel eens in een rokerige ruimtedus moet ik af en toe de aanslag er af halen en dan zijn droge doekjes en adem niet voldoende.
quote:Op maandag 26 december 2011 22:31 schreef FUFR het volgende:
psies, na elke slof sigaretten gewoon even met de karcher erover.
wordt ie hard van
Tsjaquote:Op maandag 26 december 2011 22:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met roken en schermen, daarvoor moeten we bij jou zijn.
Je kan de Apple TV ook jailbreaken en dan andere software erop zetten. Dan draait 'ie (vrijwel) alle formaten. Op die manier is het echt een superapparaat, vind ik. Gewoon uit de fabriek draait 'ie alleen Apple-compatible dingen (mp4). Zie bv http://firecore.com/atvflashquote:Op zondag 25 december 2011 16:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm klinkt als een omweg maar wel een goede omweg. Ja ik heb een iPhone
Je plaatje doet het niet, daarnaast is dit natuurlijk onzin van de hoogste categorie.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:33 schreef Aether het volgende:
Goede vergelijking...
1984 Mac vs. 2007 PC Video: “Still Loading”
[ afbeelding ]
Uiteraardquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet, daarnaast is dit natuurlijk onzin van de hoogste categorie.
Die laptop is trouwens wel echt belachelijk sloom![]()
Oh en bij een Macbook uit 2007 met dezelfde specs heb je nog steeds dat die Macintosh Plus sneller opstart.
quote:Op maandag 26 december 2011 13:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Foto doet het hier niet! MAar wel gezien en erg geniaal
Onvoorstelbaar eigenlijk. Zo zie je maar hoe bepalend de software eigenlijk is voor de uiteindelijke performance, en hoeveel winst daar nog mee valt te halen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:33 schreef Aether het volgende:
Goede vergelijking...
1984 Mac vs. 2007 PC Video: “Still Loading”
Apple zal toch zijn beleid moeten gaan aanpassen als ik het zo lees!quote:Apple heeft een boete gekregen van 900.000 euro vanwege misleiding van klanten over garantie op producten. Apple houdt zich daarmee niet aan de Europese regelgeving.
De boete is opgelegd door de Autoria Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), de Italiaanse concurrentiewaakhond. Die heeft sinds mei een onderzoek lopen naar Apple vanwege het bieden van slechts een jaar garantie op producten, zoals de iPhone en de iPad. Dat is strijdig met Europese regelgeving die leveranciers verplicht tot een gratis garantie van twee jaar. Apple biedt een extra garantie wel aan tegen betaling, onder de naam AppleCare.
Ook in Nederland
De Italianen vonden tevens dat Apple "onduidelijke informatie geeft over de kosten van extra hulp aan klanten", aldus de verklaring van de AGCM. Het totaal aan overtredingen was goed voor een boete van 900.000 euro.
De Europese regelgeving geldt natuurlijk ook in Nederland. In 2009 beklaagde de Consumentenbond zich al over de dienstverlening van de Apple Resellers in Nederland. De bond vond dat die officiële doorverkopers van Apple's producten zich niet aan de wet hielden wat betreft garantie. De Apple Resellers wezen toen al op de garantievoorwaarden van Apple zelf, maar de Consumentenbond vond dat het de verantwoordelijkheid van de verkopers is.
Dat doen alle fabrikanten hoor. En in principe is de importerende partij of verkoper vrij om zijn eigen voorwaarden met de fabrikant uit te onderhandelen. En als je gewoon bij apple online koopt zijn ze gewoon garantieplichtig.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:01 schreef TC03 het volgende:
Toch is het schandalig dat Apple maar 1 jaar fabrieksgarantie levert.
Ik snap niet waarom de politiek winkeliers dwingt 2 jaar garantie te mogen verlenen terwijl grote leveranciers doodleuk 1 jaar fabrieksgarantie geven. Dat slaat totaal nergens op.
Klopt ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat doen alle fabrikanten hoor. En in principe is de importerende partij of verkoper vrij om zijn eigen voorwaarden met de fabrikant uit te onderhandelen. En als je gewoon bij apple online koopt zijn ze gewoon garantieplichtig.
Alleen... we hebben in nederland helemaal geen 2 jaar garantie. We hebben in nederland 6 maanden garantie. Daarnaast heb je gedurende te verwachten levensduur van het product bij aantoonbare non-conformiteit recht op reparatie of vervanging tegen een al dan niet gereduceerd tarief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |