abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2011 @ 22:48:34 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105796919
quote:
Kerstbomen bron van gevaar

AMSTERDAM - Echte kerstbomen kunnen een risico in huis vormen: ze blijken een bron van schimmels, die slecht voor de luchtwegen zijn. Bovendien zijn exemplaren met een kluit erg brandgevaarlijk, doordat ze makkelijk kunnen uitdrogen. Dan maar liever een kunstboom? Of is dat minder knus?

Volgens recent onderzoek is een kerstboom in huis een ware schimmelbron en een aanslag op de luchtwegen. Bronchitis en zelfs longontsteking kunnen het gevolg zijn van de zich rap vermenigvuldigende schimmels. Tegelijkertijd waarschuwt de brandweer nog maar weer eens, dat droge kerstbomen maar al te makkelijk vlam kunnen vatten. Reden om terughoudend te zijn met kerstbomen, of zal het allemaal zo'n vaart niet lopen?
http://www.telegraaf.nl/w(...)on_van_gevaar__.html

Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, mensen nog een beetje plezier aan kunnen beleven op een negatieve manier onder de aandacht gebracht worden? Zodat mensen onzeker worden en met een lichte angst in hun huizen zitten?
Wat is allemaal al niet ter discussie gesteld, om in een later stadium vast verboden te worden? Roken, drinken, vlees eten, vuurwerk, negerzoenen, kleurstoffen, koffie, chocolade,zwarte Piet, autorijden, sex en nu dan weer kerstbomen. Wat blijft er zo nog over?

Rot toch lekker op met je flutonderzoekjes, gesponsord door de EU. Als iets slecht is voor mijn gezondheid dan is het wel die instelling, die mijn belastinggeld opslurpt en mij lastig valt met allerlei overbodige waarschuwingen en verboden.

Dit is dus slecht?

En dit dus goed?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 20-12-2011 11:33:28 ]
The End Times are wild
  maandag 19 december 2011 @ 22:49:31 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105796993
Als je gewoon dagelijks lucht in je huis is er volgens mij niks aan de hand. Je kunt tegenwoordig wel van alles dood gaan. :{
From feudal serf to spender.
pi_105797065
Wat achterlijk weer :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_105797090
het valt nog mee dat je er geen kanker van krijgt
Ik ben terug.
pi_105797103
En kunstbomen dan? Die zijn zeker kankerverwekkend? :')
  maandag 19 december 2011 @ 22:51:53 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105797116
Ik vind dat we kerstbomen moeten verbieden!
pi_105797155
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Zweetteef het volgende:
  maandag 19 december 2011 @ 22:58:12 #8
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105797536
De EU blijft ook maar geld verspillen aan zulke onzinonderzoeken.

Álles is slecht voor je. Dat is ondertussen wel duidelijk.

Er zit alleen natuurlijk wel verschil tussen de schadelijkheid van 5 gram vitamine C en de schadelijkheid van 5 gram arsenicum.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105797595
Ik vind kerstbomen maar heidense taferelen. Ik heb mijn huis dit jaar ook niet versiert en ik werk gewoon met kerst.
pi_105797808
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef ArnosL het volgende:
Uiteraard. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 19 december 2011 @ 23:08:59 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105798177
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 22:58 schreef Madame_Paon het volgende:
De EU blijft ook maar geld verspillen aan zulke onzinonderzoeken.

Álles is slecht voor je. Dat is ondertussen wel duidelijk.

Er zit alleen natuurlijk wel verschil tussen de schadelijkheid van 5 gram vitamine C en de schadelijkheid van 5 gram arsenicum.
De EU wil gewoon dat haar 'burgers' een totaal sober leven leiden, zodat ze maximaal belastingen kunnen heffen en die burgers tot hun 70-ste aan het werk kan houden. Een andere reden kan ik er niet voor bedenken. Het is vast allemaal niet om de mensen gelukkiger te maken.
The End Times are wild
pi_105798246
Ik mis de link met de EU hier een beetje?

Dat het verder een vrij zinloos onderzoek is dat is weer wat anders.
pi_105800728
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:59 schreef Macabrefuture het volgende:
Ik vind kerstbomen maar heidense taferelen. Ik heb mijn huis dit jaar ook niet versiert en ik werk gewoon met kerst.
triest :')
pi_105801041
Je kan het ook gewoon lezen en denken van: ok.
Volgende dag ben je het mogelijk alweer vergeten.
Haha
pi_105801796
Als je dat leest zouden we dus allang zo ongeveer uitgestorven moeten zijn door dat boompje dat een paar weken in de huiskamer staat, zo overdreven wordt het gebracht. :')

Zal dus best meevallen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105801904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:02 schreef Joker89 het volgende:
Je kan het ook gewoon lezen en denken van: ok.
Volgende dag ben je het mogelijk alweer vergeten.
Nee, dit wordt zo'n jaarlijks oeverloos verhaal, net als die onzinnige discussies over Zwarte Piet in de periode voor 5 december en over het al of niet verbieden van (legaal) vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105802017
Dat je zelfs in zo'n neutraal krantenartikel iets van "links vs rechts" ziet.
pi_105803232
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:10 schreef kalinzar het volgende:
Ik mis de link met de EU hier een beetje?
Ik ook. Volgens een link in het artikel is het onderzoek gedaan door de "Upstate Medical University in New York".
pi_105803563
Wat een vage onderzoek, een boom geeft toch zuurstof af? mag je dalijk dan ook niet meer lang in de bossen lopen of een kamerplant in je woonkamer hebben. Wat een onzin..

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkMagenta op 20-12-2011 01:14:39 (iets toevoegen) ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 01:17:34 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105803669
quote:
  dinsdag 20 december 2011 @ 01:18:31 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105803699
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef DarkMagenta het volgende:
Wat een vage onderzoek, een boom geeft toch zuurstof af? mag je dalijk dan ook niet meer lang in de bossen lopen of een kamerplant in je woonkamer hebben. Wat een onzin..
Moet je eens opletten in de zomer, zie je van die a4tjes hangen met pas op voor teken!111einz!111

:'(
pi_105803750
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, dit wordt zo'n jaarlijks oeverloos verhaal, net als die onzinnige discussies over Zwarte Piet in de periode voor 5 december en over het al of niet verbieden van (legaal) vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.
Ik denk dat dat wel zal meevallen haha.
Maar goed we zullen het volgend jaar misschien nog eens gaan bekijken.
Haha
pi_105803865
Wat is nou weer mis met dit onderzoek. Kerstbomen vliegen achterlijk snel in de fik, als je dan ook nog een een zooi oude lampjes met kabelbreuken er in gooit dan kan dat gevaar opleveren. Op zich weet vrijwel iedereen wel dat kerstbomen in enkele seconden al een enorme vuurbal opleveren, maar voor diegenen die denken dat levende bomen niet branden, is het wel eens handig om te melden. Zelfde geldt voor die luchtwegen, voor meeste mensen irrelevant maar je zou maar je zieke oma willen verassen met een kerstboom, waarna 2 weken later de conditie van haar luchtwegen enorm verslechterd.
Nu dit even duidelijk en kort nog eens wordt gezegd komt er weer een shitload kritiek. Wordt het echter in de standaard wetenschapstaal neergezet, met allerlei onder voorbehoud, aannemelijk en casueel verband dan is de kritiek nog erger, vanwege de warrige taal die er wordt gebruikt.
pi_105803891
Oh TS haalt ook nog even de links/rechts politieke discussie erbij, simpel figuur.
pi_105803923
Lekker flink overdrijven met die plaatjes.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_105804224
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen nog een beetje plezier aan kunnen beleven op een negatieve manier onder de aandacht gebracht worden?
Oei....je vergeet linkse mensen. Tellen die niet mee als kerstboomslachtoffer?

quote:
en nu dan weer kerstbomen.
Het is al sinds eeuwen bekend dat kerstbomen brandgevaarlijk zijn.

quote:
Rot toch lekker op met je flutonderzoekjes, gesponsord door de EU.
Hoezo EU? Wat heeft die met het onderzoek te maken.?
Het schijnt een amerikaans onderzoek te zijn:
quote:
De Upstate Medical University in New York onderzocht 28 kerstbomen en identificeerde 53 verschillende schimmels. Van deze schimmels kan 70% het Kerstboom Syndroom uitlokken. Sommigen zijn zelfs zo schadelijk, dat ze bovendien op de lange termijn voor problemen als bronchitis en longontsteking kunnen zorgen.

Voorkomen is beter dan genezen

Onderzoeksleider Lawrence Kurlandsky: "Ik heb patiënten gehad waarbij het verband tussen hun ziektesymptonen en de aanwezigheid van een kerstboom vrij duidelijk was." Kurlandsky geeft een aantal tips dit te voorkomen: "Ben je gevoelig voor sporen? Kies dan voor een nepboom. Wil je toch een echte, dan kun je deze het beste eerst even afsproeien met de tuinslang en hem daarna binnen laten opdragen. Als de kerst weer voorbij is, zet hem dan weer buiten."
http://www.telegraaf.nl/v(...)_de_kerstboom__.html
pi_105804334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 01:25 schreef Adames het volgende:
Oh TS haalt ook nog even de links/rechts politieke discussie erbij, simpel figuur.
Kennelijk is zijn redenering dat dit onderzoek wederom een linkse streek is om zijn cultuur af te breken en dus zijn linkse mensen de dader en niet het slachtoffer , zie OP
  dinsdag 20 december 2011 @ 01:49:07 #28
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105804593
Ik moet in het vervolg maar wat beter kijken naar de postgeschiedenis van de TS hier in NWS ..
  dinsdag 20 december 2011 @ 08:49:07 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105808756
Ik heb hartelijk gelachen om de toon van de OP.

Voor de mensen die aan het onderzoek twijfelen, het is uitgevoerd door Upstate Medical University New York:
http://www.upstate.edu/news/article.php?title=3776
En staat gepubliceerd in Annals of Allergy, Asthma and Immunology van juni 2011:
http://www.annallergy.org/article/S1081-1206(11)00160-8/fulltext

En TS kan ook weer gerust slapen, de EU heeft niets betaald aan dit onderzoek.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105809041
Gezeik allemaal. Van leven ga je dood. Klaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105809073
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 08:49 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb hartelijk gelachen om de toon van de OP.

Voor de mensen die aan het onderzoek twijfelen, het is uitgevoerd door Upstate Medical University New York:
http://www.upstate.edu/news/article.php?title=3776
En staat gepubliceerd in Annals of Allergy, Asthma and Immunology van juni 2011:
http://www.annallergy.org/article/S1081-1206(11)00160-8/fulltext

En TS kan ook weer gerust slapen, de EU heeft niets betaald aan dit onderzoek.
MAAR ALLE DIEREN IN HET BOS ZIJN TOCH OOK NIET ZIEK?????
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105809095
Andere onderzoeken die ik gelezen heb beweren juist andersom, astma en luchtwegproblemen zijn waarschijnlijk het gevolg van veel te steriele huizen. Wat blootstelling aan schimmels en bacterien af en toe is zo slecht nog niet. Daar bouw je weerstand van op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105809618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
Andere onderzoeken die ik gelezen heb beweren juist andersom, astma en luchtwegproblemen zijn waarschijnlijk het gevolg van veel te steriele huizen. Wat blootstelling aan schimmels en bacterien af en toe is zo slecht nog niet. Daar bouw je weerstand van op.
Dat is inmiddels ook weer achterhaald.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105809708
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:33 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Dat is inmiddels ook weer achterhaald.
Laat eens zien dan.
pi_105810335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gezeik allemaal. Van leven ga je dood. Klaar.
inderdaad :Y
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_105810552
quote:
Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen nog een beetje plezier aan kunnen beleven op een negatieve manier onder de aandacht gebracht worden? Zodat mensen onzeker worden en met een lichte angst in hun huizen zitten?
Wat is allemaal al niet ter discussie gesteld, om in een later stadium vast verboden te worden? Roken, drinken, vlees eten, vuurwerk, negerzoenen, kleurstoffen, koffie, chocolade,zwarte Piet, autorijden, sex en nu dan weer kerstbomen. Wat blijft er zo nog over?

Rot toch lekker op met je flutonderzoekjes, gesponsord door de EU. Als iets slecht is voor mijn gezondheid dan is het wel die instelling, die mijn belastinggeld opslurpt en mij lastig valt met allerlei overbodige waarschuwingen en verboden.
Er lijkt tegenwoordig een soort taboe te rusten op het waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Wat is erop tegen dat mensen op de hoogte zijn van gevaren (en eventueel te nemen voorzorgsmaatregelen) voordat ze overgaan tot hun keuze?

Wordt er voor niks gewaarschuwd? Nee! Bij de cafébrand in Volendam zijn veertien jongeren omgekomen en 180 mensen ernstig gewond geraakt, mede omdat uitgedroogde kerstversiering vlam vatte. En de honderden ongelukken met vuurwerk behoeven verder ook geen toelichting.

Preventie (of waarschuwen) lijkt tegenwoordig taboe. Mensen weten alles zelf beter, je mag ze nergens op wijzen, ze dulden geen tegenspraak of bemoeienis. Betutteling heet dat dan. Hét modewoord van de afgelopen tien jaar.

Verder gooit TS hier alles op één hoop dat niets met elkaar heeft te maken. Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid. Ook zijn die dingen niet verboden. Kerstbomen trouwens evenmin, maar wat is er in vredesnaam op tegen om mensen alert te houden?
pi_105810657
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er lijkt tegenwoordig een soort taboe te rusten op het waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Wat is erop tegen dat mensen op de hoogte zijn van gevaren (en eventueel te nemen voorzorgsmaatregelen) voordat ze overgaan tot hun keuze?

Wordt er voor niks gewaarschuwd? Nee! Bij de cafébrand in Volendam zijn veertien jongeren omgekomen en 180 mensen ernstig gewond geraakt, mede omdat uitgedroogde kerstversiering vlam vatte. En de honderden ongelukken met vuurwerk behoeven verder ook geen toelichting.

Preventie (of waarschuwen) lijkt tegenwoordig taboe. Mensen weten alles zelf beter, je mag ze nergens op wijzen, ze dulden geen tegenspraak of bemoeienis. Betutteling heet dat dan. Hét modewoord van de afgelopen tien jaar.

Verder gooit TS hier alles op één hoop dat niets met elkaar heeft te maken. Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid. Ook zijn die dingen niet verboden. Kerstbomen trouwens evenmin, maar wat is er in vredesnaam op tegen om mensen alert te houden?
Een taboe op het melden van gevaarlijke situaties? Zo zie ik het echt niet. Er is juist een overdreven aandacht voor elke vorm van risico. Dat is ook 1 van de redenen dat zaken steeds maar duurder worden, De soms (let op niet in alle gevallen) overdreven veiligheidsmaatregelen drijven prijzen steeds verder op. Terwijl sommige risico's gewoon niet uit te bannen zijn, de wet van Murphy ontloop je niet, hoeveel maatregelen je ook neemt. We zouden ook moeten accepteren dat leven risico met zich meebrengt en dat we maar 2 zekerheden hebben, 's ochtens komt de zon op en uiteindelijk gaan we allemaal een keer dood.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105810784
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 22:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Als je gewoon dagelijks lucht in je huis is er volgens mij niks aan de hand. Je kunt tegenwoordig wel van alles dood gaan. :{
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_105810817
Mooi topic weer LXIV
pi_105810841
Wij hebben gewoon een bazig kunstboompje een een zelf gemaakte kerststal met (knuffel) pinguins en ijsberen :s)
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:25:18 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105810873
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid.
En ook niets met politieke correctheid maar met een marketingstunt waarbij de naam gelijk werd getrokken naar de internationale naamgeving van dat merk.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105810883
quote:

Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen
Ik stopte hier met lezen.
Lijkt me verder vrij logisch dat zo'n boom zorgt voor brandgevaar
verder; blijf lekker in je telegraaf wereldje TS ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2011 10:26:11 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:28:14 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105810955
Meteen VERBIEDEN!!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105811139
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En ook niets met politieke correctheid maar met een marketingstunt waarbij de naam gelijk werd getrokken naar de internationale naamgeving van dat merk.
Dat het gros van de mensen dit anno 2011 nog niet weten. Hoelang geleden is dit inmiddels? 10 jaar?
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:38:33 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105811266
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat het gros van de mensen dit anno 2011 nog niet weten. Hoelang geleden is dit inmiddels? 10 jaar?
5 jaar nu.
pi_105811449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een taboe op het melden van gevaarlijke situaties? Zo zie ik het echt niet. Er is juist een overdreven aandacht voor elke vorm van risico. Dat is ook 1 van de redenen dat zaken steeds maar duurder worden, De soms (let op niet in alle gevallen) overdreven veiligheidsmaatregelen drijven prijzen steeds verder op. Terwijl sommige risico's gewoon niet uit te bannen zijn, de wet van Murphy ontloop je niet, hoeveel maatregelen je ook neemt. We zouden ook moeten accepteren dat leven risico met zich meebrengt en dat we maar 2 zekerheden hebben, 's ochtens komt de zon op en uiteindelijk gaan we allemaal een keer dood.
TS ergert zich duidelijk groen en geel aan de aandacht voor het gevaar van kerstbomen in huis. Risico's zijn wel degelijk te beheersen en in te perken. Grote bedrijven hebben zelfs speciale risk managers die alles in het werk stellen om risico's zo klein mogelijk te maken.

De kans op een ongeval wordt nooit nul, maar je kunt zo'n kans wel degelijk verkleinen. Was de kerstversiering in Café Het Hemeltje geïmpregneerd, dan waren er hoogstwaarschijnlijk veel minder doden en gewonden geweest. Daarom zijn er bepaalde veiligheidseisen en daarom is het handig om te leren van andermans fouten.

Je passieve houding ten aanzien van risico's vind ik erg vreemd. Je kunt wel degelijk zelf het nodige doen om risico's te beperken.
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:50:08 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105811574
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef ArnosL het volgende:
Alleen als je hem rookt.
The truth was in here.
pi_105811703
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 22:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen kreeg door een kerstboom.. Gaat het zover inmiddels dat de ziektekostenverzekeraar kerstbomen verbiedt Of wat moet ik me voorstellen bij deze achterlijkheid?
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:57:24 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105811743
Het is een onderzoek uit de VS, daar dekken ze zich voor alles in.
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:03:01 #50
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105811877
Met kluit blijven ze juist vochtig :{
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105812059
Ik denk dat kerstbomen alleen slecht zijn voor de hoger opgeleide medemens die op kantoren overleven.
De gemiddelde monteur, boer of stratenmaker heeft weinig last. Die zijn tijdens hun werk wel wat gewend.
pi_105812924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:09 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik denk dat kerstbomen alleen slecht zijn voor de hoger opgeleide medemens die op kantoren overleven.
De gemiddelde monteur, boer of stratenmaker heeft weinig last. Die zijn tijdens hun werk wel wat gewend.
Kerstbomen zijn juist de reden dat laagopgeleiden eerder overlijden. Hoger opgeleiden hebben meestal een kunstboom.
pi_105812988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:09 schreef Truffelvarken het volgende:
Die meen je toch niet serieus he? :D
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_105813065
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoger opgeleiden hebben meestal een kunstboom.
Ja, van de IKEA, stelletje vrekken.
pi_105813191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen kreeg door een kerstboom.. Gaat het zover inmiddels dat de ziektekostenverzekeraar kerstbomen verbiedt Of wat moet ik me voorstellen bij deze achterlijkheid?
Zie het al voor me. Verzekeraars smeren geen verzekering meer aan, maar gaan rond de kerst op pad om foto's te maken van kerstbomen in huizen. Die analyseren op echtheid, en januari ben je een verhoogd risico geval en moet je meer premie betalen _O-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_105813474
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Zie het al voor me. Verzekeraars smeren geen verzekering meer aan, maar gaan rond de kerst op pad om foto's te maken van kerstbomen in huizen. Die analyseren op echtheid, en januari ben je een verhoogd risico geval en moet je meer premie betalen _O-
Welnee, die bonken gelijk op de deur, zo van "AUFMACHEN!!!"

Okee, we moeten niet overdrijven...en niet op de zaken vooruit lopen.
pi_105813723
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Welnee, die bonken gelijk op de deur, zo van "AUFMACHEN!!!"

Okee, we moeten niet overdrijven...en niet op de zaken vooruit lopen.
nou, wie weet hoe gek we met zijn allen gaan worden. :o
}:|
pi_105813968
Oplossing: een EU-tax op kerstbomen :)

Binnenkort te verwachten:
Een EU rapport dat aantoont dat je van leven dood kunt gaan, dus een tax op elke nieuw geborene en natuurlijk verplicht DNA registratie. :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:17:20 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105814323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:03 schreef Psy-freak het volgende:
Met kluit blijven ze juist vochtig :{
En dat is juist de bron voor de schimmels waar het onderzoek op wijst.
pi_105815517
Echte bomen ruiken tenminste lekker. Helemaal die je vroeger nog had met die hele dunne naalden, je hele huis rook naar die boom O+ O+ O+

Nepbomen :r
Zure mensen zonder kerstboom :r
Kerstbomen met kermisverlichting erin :r
pi_105815639
Je kan je natuurlijk lelijk prikken aan die nare stekelige dennenaalden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_105819592
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En dat is juist de bron voor de schimmels waar het onderzoek op wijst.
Er is nog een onderzoek geweest.. potgrond van kamerplanten bevat dezelfde schimmels. :o
pi_105820563
Ik dacht bij de TT aan een of andere religek, maar dit is geen onverwachts nieuws lijkt me.
pi_105824011
Nordmann boom staat hier in huis.

Mooie boom , ruikt lekker , valt niet uit.

Altijd al een echte boom in huis gehaald. Schimmel nooit van gehoord , gezien.

Niet op de boom , nergens hier in huis. Kwestie van schoonhouden , ordening en zo.

Kunstboom komt hier echt NOOIT binnen.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:26:50 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105824141
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er is nog een onderzoek geweest.. potgrond van kamerplanten bevat dezelfde schimmels. :o
Dat verbaast me niets.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:27:22 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105824165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:24 schreef DrMabuse het volgende:

Altijd al een echte boom in huis gehaald. Schimmel nooit van gehoord , gezien.

Niet op de boom , nergens hier in huis. Kwestie van schoonhouden , ordening en zo.

Hoe hou jij de binnenkant van een pot gevuld met aarde en wortels schoon?
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:28:50 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105824228
Kerstboom is niets vergeleken bij het groene emmertje bioafval.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:33:13 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105824406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Kerstboom is niets vergeleken bij het groene emmertje bioafval.
Ik weet niet of Amerikanen daar aan doen. :P.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:35:22 #69
45206 Pietverdriet
pi_105824514
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik weet niet of Amerikanen daar aan doen. :P.
Nee, dat is een beschaafd land, daar gaat het via de wastedisposal het riool in.
pi_105824672
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoe hou jij de binnenkant van een pot gevuld met aarde en wortels schoon?
Staat op houder met bak water , geen aarde dus. Nooit gehad.

Goede kwaliteit Nordmann valt niet / nauwelijks uit.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:40:15 #71
45206 Pietverdriet
pi_105824716
Bij komt er trouwens sowieso geen boom of kerststukjes in huis, al die troep.
pi_105824732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Boom zonder kluit dus? Dan heb je misschien minder schimmels, maar in ruil daarvoor brandgevaar.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:42:15 #73
45206 Pietverdriet
pi_105824801
Als de kluit van kersbomen zo erg zijn, hoe zit het dan met kamerplanten.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:42:37 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105824817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

quote:
SYRACUSE, N.Y.— Sniffling and sneezing this month may have more to do with your family Christmas tree than with the December air. Upstate pediatricians and staff provided clippings from their own trees for a study that showed molds are prevalent in conifers and may be responsible for epidemic peaks of respiratory illness that occur in the weeks around the Christmas holiday.
Ze zeggen ook dat de meeste mensen er geen last van hebben maar mensen met allergieën er vatbaarder voor zijn.
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:22:56 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_105829091
Kerstmis verbieden! :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:33:13 #76
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105829566
Als je maar bang bent.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:40:03 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105829858
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:33 schreef Staal het volgende:
Als je maar bang bent.
Dat maakt de krant ervan, maar ja, Telegraaf. :').

Het onderzoek is erop gericht om uit te zoeken waarom er zoveel mensen rond kerst luchtwegproblemen hebben en kerstbomen zóuden daar een bijdrage aan kunnen leveren.
quote:
Lead researcher Lawrence Kurlandsky, MD, formerly of Upstate Medical University, suggests that the allergens may not affect all families. “If you and your children don’t have any obvious allergies, then it is probably not going to bother you,” he explained.
pi_105830146
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het onderzoek is erop gericht om uit te zoeken waarom er zoveel mensen rond kerst luchtwegproblemen hebben en kerstbomen zóuden daar een bijdrage aan kunnen leveren.

[..]

De Telegraaf zit dit nieuws al te "verhitten".
De TS slaat nog verder door en ziet er een links EU-complot in.
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:50:46 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105830327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De Telegraaf zit dit nieuws al te "verhitten".
De TS slaat nog verder door en ziet er een links EU-complot in.
Toch denk ik dat TS ergens stiekem de draak met ons wilde steken. :P.
pi_105831470
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Toch denk ik dat TS ergens stiekem de draak met ons wilde steken. :P.
kweenie.... hij staat bekend als complotdenker over de EU en is overgevoelig voor kritiek op een traditie als Sint...
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:17:25 #81
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105831477
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Ze zeggen ook dat de meeste mensen er geen last van hebben maar mensen met allergieën er vatbaarder voor zijn.
Maar dat is ook logisch en niks nieuws.

Weer een nutteloos onderzoek dus ...
pi_105834154
quote:
Dat is wel zo hoor. Er schijnt een goede behandeling te zijn via accupunctuur met behulp van sparrenaalden. :Y
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:13:45 #83
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_105837649
quote:
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
  dinsdag 20 december 2011 @ 22:07:02 #84
42366 Staal
pi_105840627
quote:

[..]

[..]

Dago, ik word een beetje allergisch voor berichtjes als melk is puur vergif als je er allergisch voor bent. Zou het werkelijk.

En intussen leest men massaal dit soort berichten en als er toevallig sprake is van een verkoudheidje (niet zo heel vreemd in December) dan ligt dat nu ineens aan de kerstboom.
Jah, ik heb een kerstboomallergie. Ik ga dat eens uitproberen trouwens. :) .
Un certain jeune homme
pi_105841699
Staal.... Dit topic met TT en OP is zo'n bangmaakberichtje .
De suggestie is dat het verslag van de onderzoekers de boosdoener is
Maar wat ik van het Amerikaanse onderzoek heb gelezen is dat niet de paniekzaaifactor.
De topicstarter zit de boel op te fokken

Er komen veel berichten per jaar in het nieuws dat dit en dat slecht is.
Ik weet het ook niet.. als je dat allemaal serieus moet nemen dan ben je snel een psychisch wrak.
Dus net als iedereen, doe ik: schouders ophalen...en move on.
  dinsdag 20 december 2011 @ 22:29:27 #86
42366 Staal
pi_105841825
Blues, ik neem dat uiteraard allemaal bloedserieus voortaan.

Ben ik gewoon allergisch?
Un certain jeune homme
pi_105843533
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

De EU wil gewoon dat haar 'burgers' een totaal sober leven leiden, zodat ze maximaal belastingen kunnen heffen en die burgers tot hun 70-ste aan het werk kan houden. Een andere reden kan ik er niet voor bedenken. Het is vast allemaal niet om de mensen gelukkiger te maken.
zoiets inderdaad, ze kunnen dan de levensverwachting nog iets opschroeven en dan ons langer door laten werken
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_105851306
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:29 schreef Staal het volgende:
Blues, ik neem dat uiteraard allemaal bloedserieus voortaan.

Ben ik gewoon allergisch?
:')
pi_105851362
quote:

[..]

[..]

En daar is op zich ook niets mis mee. Gewoon uitproberen.
  woensdag 21 december 2011 @ 06:56:55 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105854895
quote:
8s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:07 schreef Staal het volgende:
Dago, ik word een beetje allergisch voor berichtjes als melk is puur vergif als je er allergisch voor bent. Zou het werkelijk.
Maar dit gaat niet om mensen die allergisch zijn voor kerstbomen maar sowieso mensen met allergieën. Het onderzoek geeft mensen een mogelijke oorzaak waar ze zelf wellicht nooit aan gedacht zouden hebben.

quote:
En intussen leest men massaal dit soort berichten en als er toevallig sprake is van een verkoudheidje (niet zo heel vreemd in December) dan ligt dat nu ineens aan de kerstboom.
Jah, ik heb een kerstboomallergie. Ik ga dat eens uitproberen trouwens. :) .
Dat ligt aan de mensen zelf die zo'n bericht volledig aannemen en niet kijken naar wat het onderzoek precies heeft gezegd. Het is een herschrijving van een herschrijving van een herschrijving van een samenvatting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')