http://www.telegraaf.nl/w(...)on_van_gevaar__.htmlquote:Kerstbomen bron van gevaar
AMSTERDAM - Echte kerstbomen kunnen een risico in huis vormen: ze blijken een bron van schimmels, die slecht voor de luchtwegen zijn. Bovendien zijn exemplaren met een kluit erg brandgevaarlijk, doordat ze makkelijk kunnen uitdrogen. Dan maar liever een kunstboom? Of is dat minder knus?
Volgens recent onderzoek is een kerstboom in huis een ware schimmelbron en een aanslag op de luchtwegen. Bronchitis en zelfs longontsteking kunnen het gevolg zijn van de zich rap vermenigvuldigende schimmels. Tegelijkertijd waarschuwt de brandweer nog maar weer eens, dat droge kerstbomen maar al te makkelijk vlam kunnen vatten. Reden om terughoudend te zijn met kerstbomen, of zal het allemaal zo'n vaart niet lopen?
quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Zweetteef het volgende:
het valt nog mee dat je er geen kanker van krijgt
Uiteraard.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef ArnosL het volgende:
En kunstbomen dan? Die zijn zeker kankerverwekkend?
De EU wil gewoon dat haar 'burgers' een totaal sober leven leiden, zodat ze maximaal belastingen kunnen heffen en die burgers tot hun 70-ste aan het werk kan houden. Een andere reden kan ik er niet voor bedenken. Het is vast allemaal niet om de mensen gelukkiger te maken.quote:Op maandag 19 december 2011 22:58 schreef Madame_Paon het volgende:
De EU blijft ook maar geld verspillen aan zulke onzinonderzoeken.
Álles is slecht voor je. Dat is ondertussen wel duidelijk.
Er zit alleen natuurlijk wel verschil tussen de schadelijkheid van 5 gram vitamine C en de schadelijkheid van 5 gram arsenicum.
triestquote:Op maandag 19 december 2011 22:59 schreef Macabrefuture het volgende:
Ik vind kerstbomen maar heidense taferelen. Ik heb mijn huis dit jaar ook niet versiert en ik werk gewoon met kerst.
Nee, dit wordt zo'n jaarlijks oeverloos verhaal, net als die onzinnige discussies over Zwarte Piet in de periode voor 5 december en over het al of niet verbieden van (legaal) vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:02 schreef Joker89 het volgende:
Je kan het ook gewoon lezen en denken van: ok.
Volgende dag ben je het mogelijk alweer vergeten.
Ik ook. Volgens een link in het artikel is het onderzoek gedaan door de "Upstate Medical University in New York".quote:Op maandag 19 december 2011 23:10 schreef kalinzar het volgende:
Ik mis de link met de EU hier een beetje?
Moet je eens opletten in de zomer, zie je van die a4tjes hangen met pas op voor teken!111einz!111quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef DarkMagenta het volgende:
Wat een vage onderzoek, een boom geeft toch zuurstof af? mag je dalijk dan ook niet meer lang in de bossen lopen of een kamerplant in je woonkamer hebben. Wat een onzin..
Ik denk dat dat wel zal meevallen haha.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, dit wordt zo'n jaarlijks oeverloos verhaal, net als die onzinnige discussies over Zwarte Piet in de periode voor 5 december en over het al of niet verbieden van (legaal) vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.
Oei....je vergeet linkse mensen. Tellen die niet mee als kerstboomslachtoffer?quote:Op maandag 19 december 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/w(...)on_van_gevaar__.html
Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen nog een beetje plezier aan kunnen beleven op een negatieve manier onder de aandacht gebracht worden?
Het is al sinds eeuwen bekend dat kerstbomen brandgevaarlijk zijn.quote:en nu dan weer kerstbomen.
Hoezo EU? Wat heeft die met het onderzoek te maken.?quote:Rot toch lekker op met je flutonderzoekjes, gesponsord door de EU.
http://www.telegraaf.nl/v(...)_de_kerstboom__.htmlquote:De Upstate Medical University in New York onderzocht 28 kerstbomen en identificeerde 53 verschillende schimmels. Van deze schimmels kan 70% het Kerstboom Syndroom uitlokken. Sommigen zijn zelfs zo schadelijk, dat ze bovendien op de lange termijn voor problemen als bronchitis en longontsteking kunnen zorgen.
Voorkomen is beter dan genezen
Onderzoeksleider Lawrence Kurlandsky: "Ik heb patiënten gehad waarbij het verband tussen hun ziektesymptonen en de aanwezigheid van een kerstboom vrij duidelijk was." Kurlandsky geeft een aantal tips dit te voorkomen: "Ben je gevoelig voor sporen? Kies dan voor een nepboom. Wil je toch een echte, dan kun je deze het beste eerst even afsproeien met de tuinslang en hem daarna binnen laten opdragen. Als de kerst weer voorbij is, zet hem dan weer buiten."
Kennelijk is zijn redenering dat dit onderzoek wederom een linkse streek is om zijn cultuur af te breken en dus zijn linkse mensen de dader en niet het slachtoffer , zie OPquote:Op dinsdag 20 december 2011 01:25 schreef Adames het volgende:
Oh TS haalt ook nog even de links/rechts politieke discussie erbij, simpel figuur.
MAAR ALLE DIEREN IN HET BOS ZIJN TOCH OOK NIET ZIEK?????quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:49 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb hartelijk gelachen om de toon van de OP.
Voor de mensen die aan het onderzoek twijfelen, het is uitgevoerd door Upstate Medical University New York:
http://www.upstate.edu/news/article.php?title=3776
En staat gepubliceerd in Annals of Allergy, Asthma and Immunology van juni 2011:
http://www.annallergy.org/article/S1081-1206(11)00160-8/fulltext
En TS kan ook weer gerust slapen, de EU heeft niets betaald aan dit onderzoek.
Dat is inmiddels ook weer achterhaald.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
Andere onderzoeken die ik gelezen heb beweren juist andersom, astma en luchtwegproblemen zijn waarschijnlijk het gevolg van veel te steriele huizen. Wat blootstelling aan schimmels en bacterien af en toe is zo slecht nog niet. Daar bouw je weerstand van op.
Laat eens zien dan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:33 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook weer achterhaald.
inderdaadquote:Op dinsdag 20 december 2011 09:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gezeik allemaal. Van leven ga je dood. Klaar.
Er lijkt tegenwoordig een soort taboe te rusten op het waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Wat is erop tegen dat mensen op de hoogte zijn van gevaren (en eventueel te nemen voorzorgsmaatregelen) voordat ze overgaan tot hun keuze?quote:Op maandag 19 december 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen nog een beetje plezier aan kunnen beleven op een negatieve manier onder de aandacht gebracht worden? Zodat mensen onzeker worden en met een lichte angst in hun huizen zitten?
Wat is allemaal al niet ter discussie gesteld, om in een later stadium vast verboden te worden? Roken, drinken, vlees eten, vuurwerk, negerzoenen, kleurstoffen, koffie, chocolade,zwarte Piet, autorijden, sex en nu dan weer kerstbomen. Wat blijft er zo nog over?
Rot toch lekker op met je flutonderzoekjes, gesponsord door de EU. Als iets slecht is voor mijn gezondheid dan is het wel die instelling, die mijn belastinggeld opslurpt en mij lastig valt met allerlei overbodige waarschuwingen en verboden.
Een taboe op het melden van gevaarlijke situaties? Zo zie ik het echt niet. Er is juist een overdreven aandacht voor elke vorm van risico. Dat is ook 1 van de redenen dat zaken steeds maar duurder worden, De soms (let op niet in alle gevallen) overdreven veiligheidsmaatregelen drijven prijzen steeds verder op. Terwijl sommige risico's gewoon niet uit te bannen zijn, de wet van Murphy ontloop je niet, hoeveel maatregelen je ook neemt. We zouden ook moeten accepteren dat leven risico met zich meebrengt en dat we maar 2 zekerheden hebben, 's ochtens komt de zon op en uiteindelijk gaan we allemaal een keer dood.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er lijkt tegenwoordig een soort taboe te rusten op het waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Wat is erop tegen dat mensen op de hoogte zijn van gevaren (en eventueel te nemen voorzorgsmaatregelen) voordat ze overgaan tot hun keuze?
Wordt er voor niks gewaarschuwd? Nee! Bij de cafébrand in Volendam zijn veertien jongeren omgekomen en 180 mensen ernstig gewond geraakt, mede omdat uitgedroogde kerstversiering vlam vatte. En de honderden ongelukken met vuurwerk behoeven verder ook geen toelichting.
Preventie (of waarschuwen) lijkt tegenwoordig taboe. Mensen weten alles zelf beter, je mag ze nergens op wijzen, ze dulden geen tegenspraak of bemoeienis. Betutteling heet dat dan. Hét modewoord van de afgelopen tien jaar.
Verder gooit TS hier alles op één hoop dat niets met elkaar heeft te maken. Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid. Ook zijn die dingen niet verboden. Kerstbomen trouwens evenmin, maar wat is er in vredesnaam op tegen om mensen alert te houden?
quote:Op maandag 19 december 2011 22:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Als je gewoon dagelijks lucht in je huis is er volgens mij niks aan de hand. Je kunt tegenwoordig wel van alles dood gaan.
En ook niets met politieke correctheid maar met een marketingstunt waarbij de naam gelijk werd getrokken naar de internationale naamgeving van dat merk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid.
Ik stopte hier met lezen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
http://www.telegraaf.nl/w(...)on_van_gevaar__.html
Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat het gros van de mensen dit anno 2011 nog niet weten. Hoelang geleden is dit inmiddels? 10 jaar?quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ook niets met politieke correctheid maar met een marketingstunt waarbij de naam gelijk werd getrokken naar de internationale naamgeving van dat merk.
5 jaar nu.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat het gros van de mensen dit anno 2011 nog niet weten. Hoelang geleden is dit inmiddels? 10 jaar?
TS ergert zich duidelijk groen en geel aan de aandacht voor het gevaar van kerstbomen in huis. Risico's zijn wel degelijk te beheersen en in te perken. Grote bedrijven hebben zelfs speciale risk managers die alles in het werk stellen om risico's zo klein mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een taboe op het melden van gevaarlijke situaties? Zo zie ik het echt niet. Er is juist een overdreven aandacht voor elke vorm van risico. Dat is ook 1 van de redenen dat zaken steeds maar duurder worden, De soms (let op niet in alle gevallen) overdreven veiligheidsmaatregelen drijven prijzen steeds verder op. Terwijl sommige risico's gewoon niet uit te bannen zijn, de wet van Murphy ontloop je niet, hoeveel maatregelen je ook neemt. We zouden ook moeten accepteren dat leven risico met zich meebrengt en dat we maar 2 zekerheden hebben, 's ochtens komt de zon op en uiteindelijk gaan we allemaal een keer dood.
Alleen als je hem rookt.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef ArnosL het volgende:
En kunstbomen dan? Die zijn zeker kankerverwekkend?
Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen kreeg door een kerstboom.. Gaat het zover inmiddels dat de ziektekostenverzekeraar kerstbomen verbiedt Of wat moet ik me voorstellen bij deze achterlijkheid?quote:Op maandag 19 december 2011 22:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Als je gewoon dagelijks lucht in je huis is er volgens mij niks aan de hand. Je kunt tegenwoordig wel van alles dood gaan.
Kerstbomen zijn juist de reden dat laagopgeleiden eerder overlijden. Hoger opgeleiden hebben meestal een kunstboom.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:09 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik denk dat kerstbomen alleen slecht zijn voor de hoger opgeleide medemens die op kantoren overleven.
De gemiddelde monteur, boer of stratenmaker heeft weinig last. Die zijn tijdens hun werk wel wat gewend.
Die meen je toch niet serieus he?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:09 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik denk dat kerstbomen alleen slecht zijn voor de hoger opgeleide medemens die op kantoren overleven.
De gemiddelde monteur, boer of stratenmaker heeft weinig last. Die zijn tijdens hun werk wel wat gewend.
Ja, van de IKEA, stelletje vrekken.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoger opgeleiden hebben meestal een kunstboom.
Zie het al voor me. Verzekeraars smeren geen verzekering meer aan, maar gaan rond de kerst op pad om foto's te maken van kerstbomen in huizen. Die analyseren op echtheid, en januari ben je een verhoogd risico geval en moet je meer premie betalenquote:Op dinsdag 20 december 2011 10:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen kreeg door een kerstboom.. Gaat het zover inmiddels dat de ziektekostenverzekeraar kerstbomen verbiedt Of wat moet ik me voorstellen bij deze achterlijkheid?
Welnee, die bonken gelijk op de deur, zo van "AUFMACHEN!!!"quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Zie het al voor me. Verzekeraars smeren geen verzekering meer aan, maar gaan rond de kerst op pad om foto's te maken van kerstbomen in huizen. Die analyseren op echtheid, en januari ben je een verhoogd risico geval en moet je meer premie betalen
nou, wie weet hoe gek we met zijn allen gaan worden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Welnee, die bonken gelijk op de deur, zo van "AUFMACHEN!!!"
Okee, we moeten niet overdrijven...en niet op de zaken vooruit lopen.
En dat is juist de bron voor de schimmels waar het onderzoek op wijst.quote:
Er is nog een onderzoek geweest.. potgrond van kamerplanten bevat dezelfde schimmels.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat is juist de bron voor de schimmels waar het onderzoek op wijst.
Dat verbaast me niets.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er is nog een onderzoek geweest.. potgrond van kamerplanten bevat dezelfde schimmels.
Hoe hou jij de binnenkant van een pot gevuld met aarde en wortels schoon?quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:24 schreef DrMabuse het volgende:
Altijd al een echte boom in huis gehaald. Schimmel nooit van gehoord , gezien.
Niet op de boom , nergens hier in huis. Kwestie van schoonhouden , ordening en zo.
Ik weet niet of Amerikanen daar aan doen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Kerstboom is niets vergeleken bij het groene emmertje bioafval.
Nee, dat is een beschaafd land, daar gaat het via de wastedisposal het riool in.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik weet niet of Amerikanen daar aan doen..
Staat op houder met bak water , geen aarde dus. Nooit gehad.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoe hou jij de binnenkant van een pot gevuld met aarde en wortels schoon?
Boom zonder kluit dus? Dan heb je misschien minder schimmels, maar in ruil daarvoor brandgevaar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Staat op houder met bak water , geen aarde dus. Nooit gehad.
Goede kwaliteit Nordmann valt niet / nauwelijks uit.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Staat op houder met bak water , geen aarde dus. Nooit gehad.
Goede kwaliteit Nordmann valt niet / nauwelijks uit.
Ze zeggen ook dat de meeste mensen er geen last van hebben maar mensen met allergieën er vatbaarder voor zijn.quote:SYRACUSE, N.Y.— Sniffling and sneezing this month may have more to do with your family Christmas tree than with the December air. Upstate pediatricians and staff provided clippings from their own trees for a study that showed molds are prevalent in conifers and may be responsible for epidemic peaks of respiratory illness that occur in the weeks around the Christmas holiday.
Dat maakt de krant ervan, maar ja, Telegraaf.quote:
quote:Lead researcher Lawrence Kurlandsky, MD, formerly of Upstate Medical University, suggests that the allergens may not affect all families. “If you and your children don’t have any obvious allergies, then it is probably not going to bother you,” he explained.
De Telegraaf zit dit nieuws al te "verhitten".quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat maakt de krant ervan, maar ja, Telegraaf..
Het onderzoek is erop gericht om uit te zoeken waarom er zoveel mensen rond kerst luchtwegproblemen hebben en kerstbomen zóuden daar een bijdrage aan kunnen leveren.
[..]
Toch denk ik dat TS ergens stiekem de draak met ons wilde steken.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Telegraaf zit dit nieuws al te "verhitten".
De TS slaat nog verder door en ziet er een links EU-complot in.
kweenie.... hij staat bekend als complotdenker over de EU en is overgevoelig voor kritiek op een traditie als Sint...quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Toch denk ik dat TS ergens stiekem de draak met ons wilde steken..
Maar dat is ook logisch en niks nieuws.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Ze zeggen ook dat de meeste mensen er geen last van hebben maar mensen met allergieën er vatbaarder voor zijn.
Dat is wel zo hoor. Er schijnt een goede behandeling te zijn via accupunctuur met behulp van sparrenaalden.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Zweetteef het volgende:
Dago, ik word een beetje allergisch voor berichtjes als melk is puur vergif als je er allergisch voor bent. Zou het werkelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat maakt de krant ervan, maar ja, Telegraaf..
Het onderzoek is erop gericht om uit te zoeken waarom er zoveel mensen rond kerst luchtwegproblemen hebben en kerstbomen zóuden daar een bijdrage aan kunnen leveren.
[..]
zoiets inderdaad, ze kunnen dan de levensverwachting nog iets opschroeven en dan ons langer door laten werkenquote:Op maandag 19 december 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU wil gewoon dat haar 'burgers' een totaal sober leven leiden, zodat ze maximaal belastingen kunnen heffen en die burgers tot hun 70-ste aan het werk kan houden. Een andere reden kan ik er niet voor bedenken. Het is vast allemaal niet om de mensen gelukkiger te maken.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:29 schreef Staal het volgende:
Blues, ik neem dat uiteraard allemaal bloedserieus voortaan.
Ben ik gewoon allergisch?
En daar is op zich ook niets mis mee. Gewoon uitproberen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Maar dit gaat niet om mensen die allergisch zijn voor kerstbomen maar sowieso mensen met allergieën. Het onderzoek geeft mensen een mogelijke oorzaak waar ze zelf wellicht nooit aan gedacht zouden hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:07 schreef Staal het volgende:
Dago, ik word een beetje allergisch voor berichtjes als melk is puur vergif als je er allergisch voor bent. Zou het werkelijk.
Dat ligt aan de mensen zelf die zo'n bericht volledig aannemen en niet kijken naar wat het onderzoek precies heeft gezegd. Het is een herschrijving van een herschrijving van een herschrijving van een samenvatting.quote:En intussen leest men massaal dit soort berichten en als er toevallig sprake is van een verkoudheidje (niet zo heel vreemd in December) dan ligt dat nu ineens aan de kerstboom.
Jah, ik heb een kerstboomallergie. Ik ga dat eens uitproberen trouwens..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |