abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105809073
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 08:49 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb hartelijk gelachen om de toon van de OP.

Voor de mensen die aan het onderzoek twijfelen, het is uitgevoerd door Upstate Medical University New York:
http://www.upstate.edu/news/article.php?title=3776
En staat gepubliceerd in Annals of Allergy, Asthma and Immunology van juni 2011:
http://www.annallergy.org/article/S1081-1206(11)00160-8/fulltext

En TS kan ook weer gerust slapen, de EU heeft niets betaald aan dit onderzoek.
MAAR ALLE DIEREN IN HET BOS ZIJN TOCH OOK NIET ZIEK?????
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105809095
Andere onderzoeken die ik gelezen heb beweren juist andersom, astma en luchtwegproblemen zijn waarschijnlijk het gevolg van veel te steriele huizen. Wat blootstelling aan schimmels en bacterien af en toe is zo slecht nog niet. Daar bouw je weerstand van op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105809618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
Andere onderzoeken die ik gelezen heb beweren juist andersom, astma en luchtwegproblemen zijn waarschijnlijk het gevolg van veel te steriele huizen. Wat blootstelling aan schimmels en bacterien af en toe is zo slecht nog niet. Daar bouw je weerstand van op.
Dat is inmiddels ook weer achterhaald.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105809708
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:33 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Dat is inmiddels ook weer achterhaald.
Laat eens zien dan.
pi_105810335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gezeik allemaal. Van leven ga je dood. Klaar.
inderdaad :Y
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_105810552
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen nog een beetje plezier aan kunnen beleven op een negatieve manier onder de aandacht gebracht worden? Zodat mensen onzeker worden en met een lichte angst in hun huizen zitten?
Wat is allemaal al niet ter discussie gesteld, om in een later stadium vast verboden te worden? Roken, drinken, vlees eten, vuurwerk, negerzoenen, kleurstoffen, koffie, chocolade,zwarte Piet, autorijden, sex en nu dan weer kerstbomen. Wat blijft er zo nog over?

Rot toch lekker op met je flutonderzoekjes, gesponsord door de EU. Als iets slecht is voor mijn gezondheid dan is het wel die instelling, die mijn belastinggeld opslurpt en mij lastig valt met allerlei overbodige waarschuwingen en verboden.
Er lijkt tegenwoordig een soort taboe te rusten op het waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Wat is erop tegen dat mensen op de hoogte zijn van gevaren (en eventueel te nemen voorzorgsmaatregelen) voordat ze overgaan tot hun keuze?

Wordt er voor niks gewaarschuwd? Nee! Bij de cafébrand in Volendam zijn veertien jongeren omgekomen en 180 mensen ernstig gewond geraakt, mede omdat uitgedroogde kerstversiering vlam vatte. En de honderden ongelukken met vuurwerk behoeven verder ook geen toelichting.

Preventie (of waarschuwen) lijkt tegenwoordig taboe. Mensen weten alles zelf beter, je mag ze nergens op wijzen, ze dulden geen tegenspraak of bemoeienis. Betutteling heet dat dan. Hét modewoord van de afgelopen tien jaar.

Verder gooit TS hier alles op één hoop dat niets met elkaar heeft te maken. Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid. Ook zijn die dingen niet verboden. Kerstbomen trouwens evenmin, maar wat is er in vredesnaam op tegen om mensen alert te houden?
pi_105810657
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er lijkt tegenwoordig een soort taboe te rusten op het waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Wat is erop tegen dat mensen op de hoogte zijn van gevaren (en eventueel te nemen voorzorgsmaatregelen) voordat ze overgaan tot hun keuze?

Wordt er voor niks gewaarschuwd? Nee! Bij de cafébrand in Volendam zijn veertien jongeren omgekomen en 180 mensen ernstig gewond geraakt, mede omdat uitgedroogde kerstversiering vlam vatte. En de honderden ongelukken met vuurwerk behoeven verder ook geen toelichting.

Preventie (of waarschuwen) lijkt tegenwoordig taboe. Mensen weten alles zelf beter, je mag ze nergens op wijzen, ze dulden geen tegenspraak of bemoeienis. Betutteling heet dat dan. Hét modewoord van de afgelopen tien jaar.

Verder gooit TS hier alles op één hoop dat niets met elkaar heeft te maken. Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid. Ook zijn die dingen niet verboden. Kerstbomen trouwens evenmin, maar wat is er in vredesnaam op tegen om mensen alert te houden?
Een taboe op het melden van gevaarlijke situaties? Zo zie ik het echt niet. Er is juist een overdreven aandacht voor elke vorm van risico. Dat is ook 1 van de redenen dat zaken steeds maar duurder worden, De soms (let op niet in alle gevallen) overdreven veiligheidsmaatregelen drijven prijzen steeds verder op. Terwijl sommige risico's gewoon niet uit te bannen zijn, de wet van Murphy ontloop je niet, hoeveel maatregelen je ook neemt. We zouden ook moeten accepteren dat leven risico met zich meebrengt en dat we maar 2 zekerheden hebben, 's ochtens komt de zon op en uiteindelijk gaan we allemaal een keer dood.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105810784
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 22:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Als je gewoon dagelijks lucht in je huis is er volgens mij niks aan de hand. Je kunt tegenwoordig wel van alles dood gaan. :{
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_105810817
Mooi topic weer LXIV
pi_105810841
Wij hebben gewoon een bazig kunstboompje een een zelf gemaakte kerststal met (knuffel) pinguins en ijsberen :s)
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:25:18 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105810873
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Doorgeslagen politieke correctheid, zoals de aanpassing van de naam Negerzoen heeft totaal niks te maken met (voedsel)veiligheid.
En ook niets met politieke correctheid maar met een marketingstunt waarbij de naam gelijk werd getrokken naar de internationale naamgeving van dat merk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105810883
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
http://www.telegraaf.nl/w(...)on_van_gevaar__.html

Wat een onzin weer. Moet nu echt alles waar gewone, eerlijke, hardwerkende, rechtse mensen
Ik stopte hier met lezen.
Lijkt me verder vrij logisch dat zo'n boom zorgt voor brandgevaar
verder; blijf lekker in je telegraaf wereldje TS ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2011 10:26:11 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:28:14 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105810955
Meteen VERBIEDEN!!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105811139
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En ook niets met politieke correctheid maar met een marketingstunt waarbij de naam gelijk werd getrokken naar de internationale naamgeving van dat merk.
Dat het gros van de mensen dit anno 2011 nog niet weten. Hoelang geleden is dit inmiddels? 10 jaar?
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:38:33 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105811266
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat het gros van de mensen dit anno 2011 nog niet weten. Hoelang geleden is dit inmiddels? 10 jaar?
5 jaar nu.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105811449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een taboe op het melden van gevaarlijke situaties? Zo zie ik het echt niet. Er is juist een overdreven aandacht voor elke vorm van risico. Dat is ook 1 van de redenen dat zaken steeds maar duurder worden, De soms (let op niet in alle gevallen) overdreven veiligheidsmaatregelen drijven prijzen steeds verder op. Terwijl sommige risico's gewoon niet uit te bannen zijn, de wet van Murphy ontloop je niet, hoeveel maatregelen je ook neemt. We zouden ook moeten accepteren dat leven risico met zich meebrengt en dat we maar 2 zekerheden hebben, 's ochtens komt de zon op en uiteindelijk gaan we allemaal een keer dood.
TS ergert zich duidelijk groen en geel aan de aandacht voor het gevaar van kerstbomen in huis. Risico's zijn wel degelijk te beheersen en in te perken. Grote bedrijven hebben zelfs speciale risk managers die alles in het werk stellen om risico's zo klein mogelijk te maken.

De kans op een ongeval wordt nooit nul, maar je kunt zo'n kans wel degelijk verkleinen. Was de kerstversiering in Café Het Hemeltje geïmpregneerd, dan waren er hoogstwaarschijnlijk veel minder doden en gewonden geweest. Daarom zijn er bepaalde veiligheidseisen en daarom is het handig om te leren van andermans fouten.

Je passieve houding ten aanzien van risico's vind ik erg vreemd. Je kunt wel degelijk zelf het nodige doen om risico's te beperken.
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:50:08 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105811574
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef ArnosL het volgende:
En kunstbomen dan? Die zijn zeker kankerverwekkend? :')
Alleen als je hem rookt.
The truth was in here.
pi_105811703
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 22:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Als je gewoon dagelijks lucht in je huis is er volgens mij niks aan de hand. Je kunt tegenwoordig wel van alles dood gaan. :{
Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen kreeg door een kerstboom.. Gaat het zover inmiddels dat de ziektekostenverzekeraar kerstbomen verbiedt Of wat moet ik me voorstellen bij deze achterlijkheid?
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:57:24 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105811743
Het is een onderzoek uit de VS, daar dekken ze zich voor alles in.
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:03:01 #50
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105811877
Met kluit blijven ze juist vochtig :{
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105812059
Ik denk dat kerstbomen alleen slecht zijn voor de hoger opgeleide medemens die op kantoren overleven.
De gemiddelde monteur, boer of stratenmaker heeft weinig last. Die zijn tijdens hun werk wel wat gewend.
pi_105812924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:09 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik denk dat kerstbomen alleen slecht zijn voor de hoger opgeleide medemens die op kantoren overleven.
De gemiddelde monteur, boer of stratenmaker heeft weinig last. Die zijn tijdens hun werk wel wat gewend.
Kerstbomen zijn juist de reden dat laagopgeleiden eerder overlijden. Hoger opgeleiden hebben meestal een kunstboom.
pi_105812988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:09 schreef Truffelvarken het volgende:
Die meen je toch niet serieus he? :D
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_105813065
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoger opgeleiden hebben meestal een kunstboom.
Ja, van de IKEA, stelletje vrekken.
pi_105813191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen kreeg door een kerstboom.. Gaat het zover inmiddels dat de ziektekostenverzekeraar kerstbomen verbiedt Of wat moet ik me voorstellen bij deze achterlijkheid?
Zie het al voor me. Verzekeraars smeren geen verzekering meer aan, maar gaan rond de kerst op pad om foto's te maken van kerstbomen in huizen. Die analyseren op echtheid, en januari ben je een verhoogd risico geval en moet je meer premie betalen _O-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_105813474
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Zie het al voor me. Verzekeraars smeren geen verzekering meer aan, maar gaan rond de kerst op pad om foto's te maken van kerstbomen in huizen. Die analyseren op echtheid, en januari ben je een verhoogd risico geval en moet je meer premie betalen _O-
Welnee, die bonken gelijk op de deur, zo van "AUFMACHEN!!!"

Okee, we moeten niet overdrijven...en niet op de zaken vooruit lopen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105813723
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Welnee, die bonken gelijk op de deur, zo van "AUFMACHEN!!!"

Okee, we moeten niet overdrijven...en niet op de zaken vooruit lopen.
nou, wie weet hoe gek we met zijn allen gaan worden. :o
}:|
pi_105813968
Oplossing: een EU-tax op kerstbomen :)

Binnenkort te verwachten:
Een EU rapport dat aantoont dat je van leven dood kunt gaan, dus een tax op elke nieuw geborene en natuurlijk verplicht DNA registratie. :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:17:20 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105814323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:03 schreef Psy-freak het volgende:
Met kluit blijven ze juist vochtig :{
En dat is juist de bron voor de schimmels waar het onderzoek op wijst.
pi_105815517
Echte bomen ruiken tenminste lekker. Helemaal die je vroeger nog had met die hele dunne naalden, je hele huis rook naar die boom O+ O+ O+

Nepbomen :r
Zure mensen zonder kerstboom :r
Kerstbomen met kermisverlichting erin :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')