Inderdaadquote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of een operatieve verwijdering van de baarmoeder, die heb je bij het neuken toch niet nodig.
Castro gaat binnenkort ook de pijp uit.quote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef TitusPullo het volgende:
Als ik het wel heb is hij de enige Communistische dictator die tijdens mijn leven (mijn bewuste leven althans) overleden is,
Hmmm. Is het de moeite waard?quote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mwah, je moet je aanmelden en daar een redelijk normale postgeschiedenis voor hebben.
Kan, behalve als je een kinderwens hebt. Eens gedaan, altijd gedaan.quote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of een operatieve verwijdering van de baarmoeder, die heb je bij het neuken toch niet nodig.
Dat vermoed ik ook.quote:Op maandag 19 december 2011 16:29 schreef waht het volgende:
[..]
Castro gaat binnenkort ook de pijp uit.
Maar kinderen zijn vervelend en kosten geld.quote:Op maandag 19 december 2011 16:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Kan, behalve als je een kinderwens hebt. Eens gedaan, altijd gedaan.
Jij ook.quote:Op maandag 19 december 2011 16:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar kinderen zijn vervelend en kosten geld.
Kinderwens is iets ouderwets, daar moeten vrouwen zich maar eens overheen zetten.quote:Op maandag 19 december 2011 16:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Kan, behalve als je een kinderwens hebt. Eens gedaan, altijd gedaan.
Ik heb een keer iedereen uit de RLS SC toegang gegeven geloof ikquote:Op maandag 19 december 2011 16:30 schreef Disana het volgende:
Ik heb me er nooit voor aangemeld en heb er nooit gepost, maar kan er toch in.
Ik heb de een na de andere zien gaan in '89quote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef TitusPullo het volgende:
Als ik het wel heb is hij de enige Communistische dictator die tijdens mijn leven (mijn bewuste leven althans) overleden is,
Ha ja ik dacht al zoiets. Ik had het niet eens in de gaten tot ik een keer op een linkje klikte. Heb toen een serie penissen zitten bekijken en ben er sindsdien niet meer geweest.quote:Op maandag 19 december 2011 16:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb een keer iedereen uit de RLS SC toegang gegeven geloof ik
Toen was ik zeven. Ik was pas bij Ramses II.quote:Op maandag 19 december 2011 16:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb de een na de andere zien gaan in '89
Ow nee, alleen Chauchesko heeft het niet overleefd.
Honecker is tijdens jouw leven overleden (weliswaar b.d.) + al die Sovjetleiders die begin jaren 80 achter elkaar doodgingen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb de een na de andere zien gaan in '89
Ow nee, alleen Chauchesko heeft het niet overleefd.
Ow ja, met de leiders van de Sovjetunie ging het op een gegeven moment ook snel. Na Brezjnev gingen Tschernenko en Andropov vlak achter elkaar.quote:Op maandag 19 december 2011 16:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Honecker is tijdens jouw leven overleden (weliswaar b.d.) + al die Sovjetleiders die begin jaren 80 achter elkaar doodgingen.
Fail.quote:Op maandag 19 december 2011 16:40 schreef robin007bond het volgende:
HAHAHA ik heb het toch maar geprobeerd
De rol van Gorbatschov moet je ook niet overschatten, op een gegeven moment verloor hij de controle over de gebeurtenissen en kon hij alleen nog maar reageren i.p.v. regeren. We hebben gewoon enorm veel mazzel gehad dat conservatieve krachten niet de overhand kregen danwel een (militair) conflict konden beginnen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
En toen kregen we Gorbachov, de verlosser
Geen idee wat het is, maar aan de naam te zien wil ik er niets mee van doen hebbenquote:Op maandag 19 december 2011 16:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb het wel geprobeerd
Aanmeldtopic KPD editie #3/2011
de hele 'glasnost' is natuurlijk deels ook veroorzaakt doordat de Breznjev-clan achter elkaar kassie-wijlie ging en de tweede garde eigenlijk niks te winnen meer had (en kon).quote:Op maandag 19 december 2011 16:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Honecker is tijdens jouw leven overleden (weliswaar b.d.) + al die Sovjetleiders die begin jaren 80 achter elkaar doodgingen.
Stef Blok is nog een van de weinige liberale VVD'ers.quote:Op maandag 19 december 2011 16:53 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wou nog even m'n steun betuigen aan de topictitel (beter laat dan nooit)
Zover ik de geschiedenis ken heeft Bredjnev ''netjes'' de boel opgeleverd, zijn laatste jaar even buiten beschouwing gelaten dan.quote:Op maandag 19 december 2011 16:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de hele 'glasnost' is natuurlijk deels ook veroorzaakt doordat de Breznjev-clan achter elkaar kassie-wijlie ging en de tweede garde eigenlijk niks te winnen meer had (en kon).
de bejaarden hadden een rotzooi achtergelaten door een gezapige 'elite-politiek'.... Rusland was daarvoor (én erna) altijd gekenmerkt door enorme intriges waarbij om de zoveel jaren de ene helft van de partij-elite de andere helft afslachtte (wat Putin recentelijk nog met de ultrarijke oligarchen deed; diegenen afslachten die een bedreiging kunnen gaan vormen).
klinkt lullig, maar is ook een goed mechanisme politieke talenten te laten promoveren... Paleisrevoluties zijn ook hard nodig politieke instanties 'jong' en dynamisch te houden.
enkel onder Breznjev was er in de top van de partij een enorm gezapige 'rust' die echter juist ook slecht was op de lange termijn, omdat hierdoor veel 'zitvlees' gecreerd werd en ook de gemiddelde leeftijd van de 'Apparatsjik' snel steeg.
en toen Breznjev opgevold werd door Andropov en Tschetsjenko waren die van dezelfde generatie en stierven bijna gelijktijdig en daarna was er een enorm opvolgingsgat.
Gorbatchov was gewoon de eerste van de 'jongere generatie' maar erfde een totaal failliet land , dat door de voorgaande elite al jarenlang nauwelijk series bestuurd was én waar ook weinig meer aan te redden was.
Gorbatschov zelf noemde het Breznjev tijdperk later ook "Het Gouden Tijdperk der Stagnatie"
Nogal een monotone stem.quote:Op maandag 19 december 2011 16:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Stef Blok is nog een van de weinige liberale VVD'ers.
Daar heb ik wel respect voor
Over welke oligarchen hebben we het dan? Ik ben alleen bekend met Khodorkovsky, maar die mocht gezellig naar een Siberisch strafkamp.quote:Op maandag 19 december 2011 16:53 schreef RM-rf het volgende:
(wat Putin recentelijk nog met de ultrarijke oligarchen deed; diegenen afslachten die een bedreiging kunnen gaan vormen).
Het overlijden van Honecker hebt u niet bewust meegemaakt?quote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef TitusPullo het volgende:
Ik ga kelners kleineren.quote:Op maandag 19 december 2011 17:00 schreef Nautilus. het volgende:
In de kerstvakantie ga ik weer kelneren.
Precies, en daarom is hij voor mij De Held van de 20e eeuw.quote:Op maandag 19 december 2011 16:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De rol van Gorbatschov moet je ook niet overschatten, op een gegeven moment verloor hij de controle over de gebeurtenissen en kon hij alleen nog maar reageren i.p.v. regeren. We hebben gewoon enorm veel mazzel gehad dat conservatieve krachten niet de overhand kregen danwel een (militair) conflict konden beginnen.
Onverlet blijft wel dat Gorbatschov de doctrine van de Sovjet-Unie zodanig heeft veranderd dat de omwentelingen in 1989 / Oost-Europa konden plaatsvinden (i.t.t. 1953, 1956 en 1967), dat is aan hem toe te schrijven.
Hahahahaquote:Op maandag 19 december 2011 16:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Newufnoaaweofnaweofnioawenfijawenfjoawenfjoewnfnrfoernfoenosng
Nog 2 jaartjes.
Waar?quote:Op maandag 19 december 2011 17:00 schreef Nautilus. het volgende:
In de kerstvakantie ga ik weer kelneren.
Mwah, al vanaf begin 70'er jaren geraakte de productiviteit van de Sovjet Unie in een zware crisis...quote:Op maandag 19 december 2011 16:55 schreef Authentiek het volgende:
[..]
Zover ik de geschiedenis ken heeft Bredjnev ''netjes'' de boel opgeleverd, zijn laatste jaar even buiten beschouwing gelaten dan.
er zijn meerdere van de Oligarchen die door Poetin ontmacht zijn...quote:Op maandag 19 december 2011 16:59 schreef waht het volgende:
[..]
Over welke oligarchen hebben we het dan? Ik ben alleen bekend met Khodorkovsky, maar die mocht gezellig naar een Siberisch strafkamp.
quote:Op maandag 19 december 2011 16:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Newufnoaaweofnaweofnioawenfijawenfjoawenfjoewnfnrfoernfoenosng
Nog 2 jaartjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |