abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109498350
1. PvdD
2. SP
3. GroenLinks
4. PvdA
5. D66
6. CDA
7. VVD
8. ChristenUnie
9. SGP
PVV
pi_109501001
Hoewel ik me al jaren veel in politiek verdiep, de meeste partijprogramma's globaal wel ken en vrijwel al het politieke nieuws volg vind ik het ontzettend moeilijk om een echte nummer 1 te kiezen en daarbij te blijven. Elke partij heeft namelijk wel een aantal punten waar ik het dusdanig oneens mee ben dat ik er moeilijk lid van kan worden. Een benadering dan maar:

1. D66 (ook lid van geweest)
2. GroenLinks
3. VVD
4. PvdA

Tot zover de partijen voor wie ik aardig wat sympathie kan opbrengen. De rest:

5. CDA
6. Hero Brinkman
7. ChristenUnie
8. Partij voor de Dieren
9. SP
10. SGP
11. PVV

Een hypothetisch GL-D66-VVD kabinet zou echt heerlijk zijn, daarmee zouden al mijn dromen voor Nederland waargemaakt kunnen worden! ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 21:33:30 #278
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109508030
Dat wordt dan een grote liberale bende! :{w
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_109512608
Wat is jouw lijstje dan?
  maandag 26 maart 2012 @ 14:56:29 #280
341900 Atmosphere82
pi_109530525
Die staat op pagina 11 elf Kaas-. :)
  maandag 26 maart 2012 @ 14:58:51 #281
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109530600
110steduizendste plaats:

VVD
PVV
CDA
SP
GL
PVD
SGP
CU
PvdA

Allemaal dus.

nr.1

*tjirp tjirp tjirp*
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 26 maart 2012 @ 14:59:59 #282
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109530630
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:21 schreef Kaas- het volgende:

1. D66 (ook lid van geweest)

Nou nou nou, wat goed zeg en heb je welleeens wat gewonnen :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 26 maart 2012 @ 16:03:16 #283
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_109532756
1) SP - Omdat dit de enige partij is die een sociaal beleid wil voeren en niet enkel links lult en rechts vult, zoals de PVDA.
2) PvdD - Ik heb het helemaal niet op de dieren, maar ik vind deze partij sterk in het debat, waarin ze zeer maatschappijkritische standpunten verkondigen die dicht bij het mijne liggen (bijvoorbeeld zware kritiek op de oorlog in Irak en Afghanistan en de economische achtergrond daarvan).
3) ChristenUnie - Ik ben geen Christen maar deze partij is integer en menselijk en verkondigt net als de PvdD maatschappijkritische standpunten, zij het veel minder extreem.
4) GroenLinks - Hebben het verpest met Afghanistan.
5) D66 - Hebben het verpest met Paars.
6) SGP - Niet eens met gedachtengoed maar wel consequent.
7) PVV - Enorm track record aan gebroken verkiezingsbeloften. De enige reden dat ze boven de PVDA staan is omdat ze de EU lekker trollen.
8) PVDA - Mooie praat, maar ook een enorm track record aan gebroken verkiezingsbeloften: JSF, parlementaire enquete Irak, EU grondwet, privatisering zorg, bezuinigen kinderopvang, geen maatregelen tegen topinkomens in de publieke sector.... Voert telkens weer gewoon keihard rechts beleid.
9) VVD en CDA ik geloof dat deze jongens al iets van 80% van de kabinetten sinds de tweede wereldoorlog voor hun rekening hebben genomen en ik vind dat ze de boel aardig verkloot hebben met hun kapitalistische gedachtengoed en corrupte vriendjespolitiek. Wat is ze voornamelijk kwalijk neem is de privatisatiegolf en het slaafs achter de VS aanrennen als er weer ergens oorlogje te spelen valt. Dat en de continue inperking van de privacy en het schijt hebben aan de trias politica en het goedpraten van het overtreden van regels en richtlijnen door vriendjes en instanties is mij een doorn in het oog.

[ Bericht 5% gewijzigd door Shakkara op 26-03-2012 16:09:02 ]
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_109536155
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:59 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nou nou nou, wat goed zeg en heb je welleeens wat gewonnen :P
Ik denk dat je een compleet verkeerd beeld hebt van waarom ik dat erbij heb gezet.

quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Die staat op pagina 11 elf Kaas-. :)
Aha, dat verklaart je opmerking over mijn lijst wel dan. :D
pi_109547321
1: VVD: Bij gebrek aan beter
2: SGP: Alleen jammer dat de G erin zit
3: PVV: Jammer dat ze vrij links zijn en idioot
4: CDA: Trekt steeds verder naar links
5: D'66: Onbetrouwbaar zooitje
6: GL: Te links/liberaal

De rest is allemaal te idioot voor woorden :P
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 26 maart 2012 @ 21:38:09 #286
341900 Atmosphere82
pi_109547545
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik denk dat je een compleet verkeerd beeld hebt van waarom ik dat erbij heb gezet.

[..]

Aha, dat verklaart je opmerking over mijn lijst wel dan. :D
Jep! ;)
pi_109556858
Er is geen ideologisch verschil, geen rangschikking. VVD=D66=SGP=CDA=GroenLinks=SP=PvdD=CU=PVV=PvdA. De politiek is er niet voor de burger maar voor de elite. Volksvertegenwoordiging bestaat niet, het gaat alleen om een ideologie van een elite voort te stuwen. Dit land is enorm veranderd, in het nadeel van het volk. Begint er steeds meer en meer imperialistischer uit te zien.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:11:10 #288
341900 Atmosphere82
pi_109560805
Ik heb helaas ook steeds vaker zulke gedachten daarover...
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:21:13 #289
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109564746
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:03 schreef Shakkara het volgende:
1) SP - Omdat dit de enige partij is die een sociaal beleid wil voeren en niet enkel links lult en rechts vult, zoals de PVDA.
2) PvdD - Ik heb het helemaal niet op de dieren, maar ik vind deze partij sterk in het debat, waarin ze zeer maatschappijkritische standpunten verkondigen die dicht bij het mijne liggen (bijvoorbeeld zware kritiek op de oorlog in Irak en Afghanistan en de economische achtergrond daarvan).
3) ChristenUnie - Ik ben geen Christen maar deze partij is integer en menselijk en verkondigt net als de PvdD maatschappijkritische standpunten, zij het veel minder extreem.
4) GroenLinks - Hebben het verpest met Afghanistan.
5) D66 - Hebben het verpest met Paars.
6) SGP - Niet eens met gedachtengoed maar wel consequent.
7) PVV - Enorm track record aan gebroken verkiezingsbeloften. De enige reden dat ze boven de PVDA staan is omdat ze de EU lekker trollen.
8) PVDA - Mooie praat, maar ook een enorm track record aan gebroken verkiezingsbeloften: JSF, parlementaire enquete Irak, EU grondwet, privatisering zorg, bezuinigen kinderopvang, geen maatregelen tegen topinkomens in de publieke sector.... Voert telkens weer gewoon keihard rechts beleid.
9) VVD en CDA ik geloof dat deze jongens al iets van 80% van de kabinetten sinds de tweede wereldoorlog voor hun rekening hebben genomen en ik vind dat ze de boel aardig verkloot hebben met hun kapitalistische gedachtengoed en corrupte vriendjespolitiek. Wat is ze voornamelijk kwalijk neem is de privatisatiegolf en het slaafs achter de VS aanrennen als er weer ergens oorlogje te spelen valt. Dat en de continue inperking van de privacy en het schijt hebben aan de trias politica en het goedpraten van het overtreden van regels en richtlijnen door vriendjes en instanties is mij een doorn in het oog.

Ja verdomme hebben die vvd en CDA er zomaar voor gezorgd dat Nederland een van de rijkste landen ter wereld met een van de laagste werkloosheidscijfers en laagste armoedecijfers is. Uitstekende zorg, goed onderwijs, sociale mobiliteit, goede wegen en hartstikke veilig.

Het is te belachelijk voor woorden.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:46:32 #290
341900 Atmosphere82
pi_109567641
Dat werkt zo niet. Dat soort zaken zijn nooit de verdiensten van maar één of twee partijen. Er zitten altijd verschillende partijen in een coalitie, in verschillende samenstellingen door de jaren heen.

Er is dus nooit één partij die 'alle puinhopen veroorzaakt' of één partij die 'alles heeft opgebouwd'. :7
pi_109569852
heeft iemand al de moeite genomen / zin om de moeite te nemen om eens te kijken wat de gemiddelde ranking is van al deze fokkers? :D
pi_109571773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:40 schreef Asphias het volgende:
heeft iemand al de moeite genomen / zin om de moeite te nemen om eens te kijken wat de gemiddelde ranking is van al deze fokkers? :D
Ja, al geregeld TS Pulzzar zorgt voor een 'einduitslag' in een vervolgtopic zodra deze gevuld is.
Alleen over hoe de score berekent moet worden moet nog worden beslist.
Rank de politieke partijen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_109577598
1. Groenlinks
2. D66
3. PvdA
4. VVD
5. CU
6. SP
7. CDA
8. PvdD
9. SGP
10. PVV

Onderbouwing volgt later.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_109588398
1. d66
Ookal is pechthold soms een beetje gefixeerd op wilders, hebben ze wel degelijk goede standpunten voor hervormingen in nederland en ik was toch te jong om ze te zien regeren.
2. Gl
Een beetje te links, maar net als de D66 interesante voorstellen voor hervormingen en duurzaam beleid.
3. PvdA
Met een nieuwe partijleider die mij integer en slim lijkt krijgen ze zeker weer een kans.
4. CU
Al is geloof niet mijn ding, zijn ze op sociaal gebied goed bezig en 1 van de weinige partijen die gewoon rustig aan doet en niet elke 5 seconden een populitisch tweetje eruit gooit.
5. PvdD
Nu nog erg een one issue partij maar geven steeds meer interesante ideeen af bij debatten, als ze zo doorgaan kunnen ze nog wel is een partij zijn waarop ik zou stemmen.
6. CDA
Is nu erg naar zichzelf aan het zoeken en die verhagen kan ik al helemaal niet uitstaan, maar heeft af en toe nog wel is goede ideeen.
7. SP
veel schreeuwen en zeuren, maar komen nooit met echt constructieve ideeen.
8. VVD
vroeger een partij die nog goed te doen was, helaas hebben de teevens van de VVD de macht gegrepen en verkopen nu hun ziel om te regeren.
9. SGP
enge christen fundos die alleen maar tegen alles en iedereen zijn.
10. PVV
een partij leider die een chronisch aandacht tekort heeft en partij leden die allemaal gek of mentaal gestoord zijn, met ook nog belachelijke ideeen die niet uit te voeren zijn.

edit: pvda vergeten
pi_109589263
1. PvdA
2. Groen links
3. CU
4. CDA
5. D66
6. SP
7. VVD
8. PvdD
9. PVV
10. SGP
pi_109589763
1. PvdA
2. Groen links
3. D66
4. SP
5. PvdD
6. CU
7. CDA
8. SGP
9. PVV
10. VVD
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:21:40 #297
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_109591510
1. SP
2. PvdA
3. D66
4. CU
5. GroenLinks
6. PvdD
7-10 CDA-VVD-SGP-PVV
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_109594062
OK dan.
1 GroenLinks, ondanks Kunduz, maar wel meest toekomstgericht en Sap heeft het niet
2 PvdA, maar wel afstand nemen van neoliberaal
3 Dierenpartij, doen erg hun best
4 CU, christelijk sociaal en wat milieu, moet kunnen
5 CDA, goed georganiseerd en er zitten wat goede mensen tussen
6 D'66, VVD light
7 SP, dictatoriaal links, wel nuttig, maar hoed je als ze het voor het zeggen krijgen
8 VVD, tegenwoordig PVV light
9 Lokale partijen, waaien met alle winden mee, vaak de verkeerde
10 PVV, een beweging, psychotische leider probeert zijn ethnische afkomst te verblonden
pi_109831183
De PVV fascistisch noemen is heel erg dom. Mijn vader was CPN-er en vocht in de bezetting tegen de Duitsers, de fascisten pur sang. Mijn vader was zeer principieel, fascisme was slecht en daar diende je je tegen te verzetten. Ik zelf ben jarenlang lid geweest van de communistische partij van Nederland en heb als zodanig veel aktie gevoerd tegen fascistische bewegingen in al haar verschijningsvormen. Fascisme en rascisme zijn heel herkenbaar, ze zijn in ieder geval ultra rechts georienteerd. De Duitsers waren fascistisch, dat ontkent niemand. Maar tegenwoordig zijn er ook andere krachten aktief die heel erg fascistisch zijn. Dat zijn de fanatieke Islamisten. De Islam is van oorsprong een fascistische ideologie, een heel foute religie/cultuur/ideologie. In de geest van mijn vader bestrijdt ik Fascisme, dus ook de fanatieke Islam. Daarom steun ik de PVV, de enige partij van Nederland die de waarheid ziet wat betreft de gevaren van de Islam.
pi_109832981
1 VVD
2 D66, CDA

De rest komt niet eens in aanmerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')