Van de Makro in de mooie Glenfiddich glazen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:29 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® doet eens niet al te gek vanavond en tikt een Glenfiddich 12yo weg.
de slijterij heeft ze ook staan incl de glazen..quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:26 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Van de Makro in de mooie Glenfiddich glazen?Moet ook nog ff iemand regelen met een Makro pas, die aanbieding is er nog een week dacht ik.
Bij Den Haag denk ik maar aan één slijter en dat is Van Zuylen in Loosduinen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:
Wil graag een whisky kopen nog voor 't eind vh jaar, maar weet niet goed waar ik heen moet.
Woonachtig in Den Haag, en weet dat er een slijter vlakbij de paleistuin zit. Is dat wat?
Wat totalatool zegt, gewoon binnen stappen zeggen wat je lekker vind en het budget en je wordt uitstekend geholpen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:
Wil graag een whisky kopen nog voor 't eind vh jaar, maar weet niet goed waar ik heen moet.
Woonachtig in Den Haag, en weet dat er een slijter vlakbij de paleistuin zit. Is dat wat?
toppie.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:46 schreef totalatool het volgende:
[..]
Bij Den Haag denk ik maar aan één slijter en dat is Van Zuylen in Loosduinen.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:08 schreef starbeach het volgende:
Waar gaat je voorkeur naar uit Mr. Popcorn? Maw; al een whisky op het oog?
als je laphroaig fan bent is dit misschien een leuke voor de kerst: http://www.whiskyslijter.nl/laphroaig-saint-peat.htmlquote:
Ik had 'm al gezien ja, maar niet verder naar gekeken. Leek mij meer een grapje oid?quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:01 schreef gianni61 het volgende:
[..]
als je laphroaig fan bent is dit misschien een leuke voor de kerst: http://www.whiskyslijter.nl/laphroaig-saint-peat.html
het label op de fles wekt die indruk inderdaad wel, maar voor die prijs verwacht ik toch wel een "serieuze" whisky (bij van zuylen issie overigens goedkoper, dit was gewoon de eerste hit in google)quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:03 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik had 'm al gezien ja, maar niet verder naar gekeken. Leek mij meer een grapje oid?
Ik twijfelde eens tussen drie flessen en hij raadde me aan de goedkoopste te nemen, een Macallan 10 jaar cask strenght, aangezien hij daar net nog een oude partij van op de kop had weten te tikken en als ik hem nu niet kocht, zou ik die kans nooit meer krijgen. Fles had ook nog gewoon dezelfde prijs als de oude.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:48 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
toppie.
@ tweek, mijn whiskies ken ik wel, alleen dé winkel in 070 nog niet. Woon hier minder dan 1 jaar. In den beginne had ik nog 9 flessen, waarvan 6 mooi. Nu nog 3, waarvan 1 mooi, en die is bijna leeg ook nog. Dat kan niet meer!
die zijn zeker mooi.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:00 schreef starbeach het volgende:
Label van die Laphroaig trekt me ook totaal niet (al gaat het daar uiteindelijk niet om), terwijl ik een Bruichladdich juist wel weer koopwaardig/leuk/aantrekkelijk vind qua omhulling.
[ afbeelding ]
Je kunt een dergelijke kleine proeffles van The Glenlivet 12 y.o. te kopen bij de slijterij, als ie dat heeft. De 75 cl fles The Glenlivet is nu voor ¤24,- te koop bij G&G. Erg redelijke prijs, vind ik. Wanneer je geen ervaring hebt met whisky is dat een mooie instapper denk ik, zeker voor deze prijs.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:05 schreef hemarookworst het volgende:
Ben niet zo lang begonnen met het proberen van whisk(e)y. Heb Famous Grouse op, wel lekker en niet al te duur. Jameson smaakt lekker zacht. Wie heeft nog tips voor een goede single malt niet al te duur en verkrijgbaar in 5cl?
Dit.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Je kunt een dergelijke kleine proeffles van The Glenlivet 12 y.o. te kopen bij de slijterij, als ie dat heeft. De 75 cl fles The Glenlivet is nu voor ¤24,- te koop bij G&G. Erg redelijke prijs, vind ik. Wanneer je geen ervaring hebt met whisky is dat een mooie instapper denk ik, zeker voor deze prijs.
Mee eens.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Je kunt een dergelijke kleine proeffles van The Glenlivet 12 y.o. te kopen bij de slijterij, als ie dat heeft. De 75 cl fles The Glenlivet is nu voor ¤24,- te koop bij G&G. Erg redelijke prijs, vind ik. Wanneer je geen ervaring hebt met whisky is dat een mooie instapper denk ik, zeker voor deze prijs.
Ik kan de black grouse aanraden die vind ik heel wat fijner dan zn famous familielid.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:05 schreef hemarookworst het volgende:
Ben niet zo lang begonnen met het proberen van whisk(e)y. Heb Famous Grouse op, wel lekker en niet al te duur. Jameson smaakt lekker zacht. Wie heeft nog tips voor een goede single malt niet al te duur en verkrijgbaar in 5cl?
Persoonlijk vind ik de Cragganmore een betere allrounder dan de Glenfiddich. Dat was voor mij echt een eye-opener. Maja, smaken verschillenquote:Op woensdag 21 december 2011 17:44 schreef MPG het volgende:
[..]
Mee eens.
Glenfiddich 12 is imho ook een prima instapper.
70clquote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Ja, de Black is goed weg te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan de black grouse aanraden die vind ik heel wat fijner dan zn famous familielid.
Tja, de laatste keer dat ik keek was de Mitra echter nog duurder dan de Gall&Gall, dus voor mij vallen normaal gesproken beide ketens af.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:30 schreef hemarookworst het volgende:
Gall en Gall zuigt eigenlijk, Mitra heeft veel groter assortiment
Voor wie Hanos/Makro/Sligro pasjes hebben: soms kom je daar hele mooie aanbiedingen tegen. Alleen oppassen dat je je bij het schap niet al rijk rekent, er komt nog BTW bij...quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:17 schreef totalatool het volgende:
[..]
Tja, de laatste keer dat ik keek was de Mitra echter nog duurder dan de Gall&Gall, dus voor mij vallen normaal gesproken beide ketens af.
Alleen bij de Hanos kom ik soms nog wat interessants tegen omdat ze ook niet-standaard bottelingen hebben, bij de Makro en Sligro vind ik nooit iets interessants...quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor wie Hanos/Makro/Sligro pasjes hebben: soms kom je daar hele mooie aanbiedingen tegen. Alleen oppassen dat je je bij het schap niet al rijk rekent, er komt nog BTW bij...
Ziet er allemaal lekker (en duurquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:44 schreef totalatool het volgende:
Gisteren het volgende in mijn kast bijgezet:
- Ardbeg Lord of the Isles 25yo 46%
- Caperdonich Duncan Taylor Rare Auld for the Nectar 1972/2009 35yo 50,3%
- Longmorn Single Malts of Scotland 1990/2005 15yo 60,4%
- Port Ellen Douglas Laing for Daily Dram 1982/2009 26yo 56,2%
Ondertussen in goed gezelschap genoten van twee verschillende Bruichladdich Samaroli import 1965/1980, een oude Longmorn en een oude 30yo Talisker van '72 als ik me niet vergis. Helaas heb ik de exacte details niet genoteerd, maar dat vraag ik nog even na. Het was in elk geval een waar genot!
Ja dat klopt wel een beetje. Goedkoop zijn die whiskies allemaal niet echt. Lekker wel!quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:13 schreef tech4u het volgende:
[..]
Ziet er allemaal lekker (en duur) uit!
Wat heb je in de aanbieding?quote:Op zondag 25 december 2011 13:12 schreef inkepinkje het volgende:
Zijn er nog verzamelaars hier die eventueel nog wat willen ruilen?
Sorry wederom, ook niet fan van, sowieso niet zo van Islay-whiskies.quote:Op zondag 25 december 2011 13:35 schreef inkepinkje het volgende:
Heb ook nog een laphroaigh signatory cask strength
Ooit gekocht in d'n beginjaren toen ik nog Speysides dronk, voornamelijk voor het tasje was je erbij kreeg als verpakking. Vond het een hele zachte, licht fruitige, maar platte whisky. Goede whisky voor mensen/bezoek die niet echt van whisky houden.quote:Op zondag 25 december 2011 23:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik zit nu aan de Cardhu 12 single malt.
Kent iemand dat? Zoniet, houden zo.
Ik drink 'm regelmatig nog. Niet zo zeer omdat ik 'm zo goed vind, maar omdat het de eerste single malt was die ik zelf kochtquote:Op zondag 25 december 2011 23:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik ken 'm wel ja en heb nog een flesje staan. Niet bijster bijzonder inderdaad, maar best prima voor een avondje drinken met vrienden.quote:Op zondag 25 december 2011 23:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
details? cask? abv? leeftijd?quote:Op zondag 25 december 2011 13:35 schreef inkepinkje het volgende:
Heb ook nog een laphroaigh signatory cask strength
En daarna alles door de gootsteen gespoeld?quote:Op maandag 26 december 2011 20:24 schreef hemarookworst het volgende:
Jack Daniels en Red Label in Cola, 7up en Energydrink gegooid.
Jameson en Bushmills zowel puur als in koffie en thee gegooid.
Nee is op hoor. En niet in mijn eentje op hoor.quote:Op maandag 26 december 2011 21:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En daarna alles door de gootsteen gespoeld?
Mijn doorgewinterde whiskygast was zeer te spreken over mijn keuze..quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:54 schreef starbeach het volgende:
Mooi flesje, laat maar weten hoe die bevalt!
Toevallig net een slok gehad van zn 12-jarige zoontje, even vergeleken met de HP12.
He met een Bushmills is niks mis, maar de rest is inderdaad niet geschikt voor meer dan door de cola...quote:Op maandag 26 december 2011 21:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En daarna alles door de gootsteen gespoeld?
Ik kom er met enige regelmaat, de laatste tijd iets te vaakquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Kent iemand hier de Druiventuin in Leiden..
1200 whisky's !!!
Toch maar binnenkort eens langsgaan Ik kom notabene uit Leiden, maar wist niet dat de winkel bestond![]()
http://www.whiskysite.nl/ is van hun, goede service en snelle levering.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Kent iemand hier de Druiventuin in Leiden..
1200 whisky's !!!
Toch maar binnenkort eens langsgaan Ik kom notabene uit Leiden, maar wist niet dat de winkel bestond![]()
Op de net genoemde site is die fles 23 euro voor een liter, dus daar kan je moeilijk mis gaan. Heb de whisky zelf nooit geproefd, maar hoor op zich wel redelijke verhalen. Famous Grouse black is ook zo'n blend, maar die vond ik te chemisch proeven op de een of andere manier.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef Biekuh het volgende:
Bedankt voor het noemen van de website.
Ik ben een beginnende drinker en ik heb een aantal blends geproefd en een aantal single malts, met name Speysides. Ik zoek iets zwaarders. Ik heb vernomen van o.a. Ralfy dat Black Bottle een zeer goede blend is. Dit is naar verluidt een Islay-blend. Is deze het proberen waard? Ik zie het niet zitten om veertig euro uit te geven aan en fles om er achter te komen dat ik het te zwaar vind, dus ik dacht: misschien is dit een optie. Wat single malts betreft: is Talisker een instapper?
black bottle is mij ook al eens aangeraden als zijnde rokerige blend. maar ik heb hem zelf nog niet gehad.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef Biekuh het volgende:
Ik ben een beginnende drinker en ik heb een aantal blends geproefd en een aantal single malts, met name Speysides. Ik zoek iets zwaarders. Ik heb vernomen van o.a. Ralfy dat Black Bottle een zeer goede blend is. Dit is naar verluidt een Islay-blend. Is deze het proberen waard? Ik zie het niet zitten om veertig euro uit te geven aan en fles om er achter te komen dat ik het te zwaar vind, dus ik dacht: misschien is dit een optie. Wat single malts betreft: is Talisker een instapper?
Ik vond The Black Grouse eigenlijk wel prima smaken! Rokerig, zoetig en smakelijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:44 schreef Tweek het volgende:
Famous Grouse black is ook zo'n blend, maar die vond ik te chemisch proeven op de een of andere manier.
Oeh die wil ik graag nog een keer proberenquote:Op maandag 26 december 2011 01:20 schreef CrashO het volgende:
Ik vind cardhu wel goed binnen te houden hoor. Zeker geen geweldige whisky maar imo ook geen absolute afrader![]()
Hij smaakt vrij fruitig, nijgt zelfs wat naar peer. Is naar mijn smaak teveel limonade en te weinig kracht![]()
De kerstman is bij CrashO ook weer langsgeweest, nieuwste aanwinst.
[ afbeelding ]
De Laphroaig triple wood![]()
![]()
Ga hem vandeweek eens proberen, maar als hij ook maar iets lijkt op de quater cask komt dat helemaal goed
yup de zwarte grouse is een prima blendquote:Op woensdag 28 december 2011 19:00 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik vond The Black Grouse eigenlijk wel prima smaken! Rokerig, zoetig en smakelijk.
Behalve Talisker 10 zijn de Coal Illa 12, Bowmore Enigma of Ledaig 10 ook prima instappers in het wat rokeriger segment.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef Biekuh het volgende:
Nog wat lekkers gekocht?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:16 schreef LostFormat het volgende:
Vandaag heel even bij de shop van whiskeybase in Rotterdam binnengelopen. Erg fijne winkel.
Ik ga het niet proberen, gezien de prijs kan het voor niet veel anders dienen dan om de ramen mee te zemen of te verdunnen met veel, heel veel cola.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:40 schreef hemarookworst het volgende:
Hoe smaakt de huiswhisky van Gall&Gall? Als die beter smaakt dan een gemiddelde bourbon is ie wel een goede koop
Ik heb me een keer vertild aan de huismerkwhisky van de Mitra (McClelland's) en dat is eens en nooit weer. Misschien is G&G beter, maar ik ga er geen risico's mee lopen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:40 schreef hemarookworst het volgende:
Hoe smaakt de huiswhisky van Gall&Gall? Als die beter smaakt dan een gemiddelde bourbon is ie wel een goede koop
Succes met proeven...quote:Op woensdag 28 december 2011 20:40 schreef hemarookworst het volgende:
Zonde van de Bushmills...quote:Op maandag 26 december 2011 20:24 schreef hemarookworst het volgende:
Jack Daniels en Red Label in Cola, 7up en Energydrink gegooid.
Jameson en Bushmills zowel puur als in koffie en thee gegooid.
Klein flesje big peat om niet met lege handen weg te gaan. Bevalt goed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |