dat is dus eigenlijk 4x pu een sprinter! Waar vindt je dat nog anno 2011!!!!quote:Op maandag 19 december 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur?En het sprintertje Nijmegen - Zutphen
![]()
Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor?
welke chaos? die er misschien gaat komen? als er op elke andere dag iets gebeurt kunnen ze toch ook de hele dienstregeling platgooien?quote:Op maandag 19 december 2011 17:13 schreef b2py het volgende:
Tijdens de chaos aanpassingen doen is nou niet echt aan te raden denk ik..
Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;rquote:In de loop van de avond gaat het op steeds meer plaatsen regen, maar vooral in de oostelijke helft valt de neerslag vanavond enige tijd als (natte) sneeuw en kan het wit worden. De temperatuur ligt rond 3 graden.
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag.quote:Op maandag 19 december 2011 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Volkomen van de pot gerukt inderdaad. Buienradar meldt namelijk dit:
[..]
Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;r
In Duitsland echt wel. Zaterdag nogquote:Op maandag 19 december 2011 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag.
Ik verwacht wel dat er dan weer gratis koffie en erwtensoep is. Minimaal in Nijmegen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Jongens, wij hebben zo weinig vertrouwen in ons eigen materiaal en personeel, we gaan bij dit kleine voorspelde buitje alvast vantevoren in de dienstregeling knippen. Bedankt voor jullie medewerking"
Zwolle - Roosendaal & Zutphen - Nijmegen en deels Elst - Arnhem. Dus op zich nog voldoende capaciteit, staat allleen niet vermeld of de stoptrein tussen Ede - Arnhem niet rijdt?quote:Op maandag 19 december 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur?En het sprintertje Nijmegen - Zutphen
![]()
Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor?
Dan heb je geluk gehad.quote:Op maandag 19 december 2011 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Duitsland echt wel. Zaterdag nog
twitter:NS_online twitterde op maandag 19-12-2011 om 17:23:19@sybrennn door weersbureaus is 7cm sneeuw verwacht in deze regio, dus uit voorzorg vallen er op twee trajecten een aantal treinen uit reageer retweet
met een kans van <2% ofzo?quote:Op maandag 19 december 2011 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 19-12-2011 om 17:23:19@sybrennn door weersbureaus is 7cm sneeuw verwacht in deze regio, dus uit voorzorg vallen er op twee trajecten een aantal treinen uit reageer retweet
Heb je de spoorkaart van hongarije weleens bekeken?quote:Op maandag 19 december 2011 17:35 schreef b2py het volgende:
Omdat ons spoornet wellicht wat complexer is
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan wordenquote:Op maandag 19 december 2011 17:33 schreef Igen het volgende:
Zo doen ze dat bijvoorbeeld in Hongarije ook. Daar staat in de dienstregeling een sneeuwvlok bij alle treinen die bij slecht weer prioriteit hebben (liefst niet opgeheven worden).
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovigequote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem".
ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!!
Praise The Lord Hallelujaquote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovige
Het Twitter-account is ook uitgevallen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Normaal heeft het NS twitteraccount elke minuurt wel wat te melden, maar ineens zijn ze al ruim 20 minuten stil. Kan me moeilijk voorstellen dat JUIST NU niemand iets aan ze te vragen heeft
"In verband met de verwachte weersomstandigheden zijn al onze twitteraars met een sneeuwruimer de kou in geschopt. Geen reisinfo vanavondquote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Het Twitter-account is ook uitgevallen.
En nu in het Nederlands aub.quote:Op maandag 19 december 2011 17:06 schreef b2py het volgende:
Maatregelen zijn bekend:
Serie 3100 vliegt eruit na 21:00 tussen Ede-Wageningen en Arnhem en de 3000 rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen. Serie 1900 rijdt niet tussen Eindhoven en Venlo. Alleen sprinters dus op Eindhoven - Venlo.
Precies.quote:Op maandag 19 december 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan worden
Het is hier geen OHIH hequote:Op maandag 19 december 2011 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands aub.
Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....'
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsenquote:
Daar doen ze het te overdreven. Dat bedoelde ikquote:Op maandag 19 december 2011 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsen
is voor mijn tijd denk ik, sorry. Zal het na het eten even veranderen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands aub.
Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....'
wachtmaar, straks raakt een trein in de slipquote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem".
ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!!
Hey ziggy, heb jij deze week nog diensten overdag?quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien.
En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic?
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien.
En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic?
En terecht, ik kon de waterovergang afglijden. Had ik een slee meegenomen dan was ik nog 5 minuten vroeger op het station geweest ook. En ik dacht dat erg was, maar ik Wolvega was de parkeerplaats he-le-maal bedekt in ijs, geen vierkante meter zonder. De parkeerplaats van mijn werk was dan wel weer gestrooidquote:Op maandag 19 december 2011 17:51 schreef b2py het volgende:
In Almere reden de bussen al niet vanochtend door de gladheid! Dus pas maar op!
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goesquote:Op maandag 19 december 2011 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.quote:Op maandag 19 december 2011 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuurquote:Op maandag 19 december 2011 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goes![]()
1. Als dit omstandigheden zijn waarbij men "in de shit zit", zou ik zeggen: Ga capabel personeel zoeken, want zelfs als dit alles tot de max waarheid wordt, is er feitelijk niets aan de hand.
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappenquote:Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuur
Als het goed is moeten de wissels nu Siberische toestanden aan. Dus daar zou het niet meer aan moeten liggen. Ik vraag me alleen af of het materieel dat winterproof is niet alleen bestaat uit mat'64quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
ja losjes 4 van de 6 treinen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen "want er rijdt toch nog genoeg capaciteit"quote:Op maandag 19 december 2011 20:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.quote:Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.
En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt.
Dat is ook personeel hè.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Ja.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nuquote:Op maandag 19 december 2011 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Post eens een bron greavy. Altijd![]()
Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox".
Gewoon. Bron, link, url.
Ja, als het te laat is proberen zij het laatste woord te hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 20:49 schreef James1988 het volgende:
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen
quote:Station Elst naar vier sporen
donderdag 15 december 2011 | 22:35
ELST - Station Elst krijgt in 2018 vier sporen. De extra sporen komen aan de andere zijden van de huidige perrons te liggen. ProRail komt met dit voorstel om de toenemende treindrukte op het hoofdspoor Arnhem-Elst- Nijmegen de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.
Bovendien kan na 2018 dan ook weer een rechtstreekse trein tussen Tiel en Arnhem rijden. Deze treindienst wordt in 2016 vanwege die spoordrukte bij Elst geknipt, maar die maatregel is dus maar tijdelijk. Ook wordt de nu nog enkelsporige verbindingsboog naar de oude Betuwelijn bij Elst verdubbeld.
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoorquote:Consequenties vier sporen bij Elst nog vaag
maandag 19 december 2011 | 19:19
ELST - Het is nog onduidelijk wat de invloed op de omgeving is, als het spoor bij Elst wordt verdubbeld van twee naar vier sporen. Spoorbeheerder ProRail stelt voor om aan beide zijden van het perron op station Elst een spoor te laten lopen. En om de boog van/naar de Betuwelijn iets noordelijker te verdubbelen.
Daarmee moeten meer treinen op het baanvak Arnhem-Elst kunnen rijden en moet de dienstregeling robuuster en dus minder vertragingsgevoelig worden.
Het kan echter ook zijn dat door de spooruitbreiding minder fysieke ruimte voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis in Elst overblijft. Ook is het niet ondenkbaar dat bij vier sporen andere veiligheidsnormen gelden dat bij twee sporen. En het is niet duidelijk waarom het keerspoor dat ProRail in 2015 bij Elst wil aanleggen meteen als extra perronspoor wordt aangesloten. ProRail gaat de komende maanden antwoorden op deze vragen geven.
Wat ik mij eerder afvraag: past het uberhaupt tussen de woningen?! Daarbij vind ik het ontzettend dom, dat station Arnhem Zuid niet viersporig is gemaakt. Dan had het hele traject tussen de twee bruggen viersporig kunnen zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
http://g.co/maps/4xm9cquote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
Daar hebben we er genoeg van, hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
ja okee. Maar het lijkt alsof het gesnij in de dienst teruggedraaid wordt. niets is minder waar. nog steeds worden 4 van de 6 IC's weggesneden zonder welke reden dan ook. En oh ja, de laatste rijden we WEL. Alsof het een soort extra service betreft.quote:Op maandag 19 december 2011 20:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu
Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026
Zo, hier je bron, link en url
quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Dat maakt een bocht in een perron nog steeds niet wenselijk hoor..quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Vast niet. Wegens de extreme weersomstandigheden vanavond ligt de materieelomloop morgen de hele dag overhoop. We MOESTEN natuurlijk wel al het ijzer de verkeerde kant op sturen. Want het zou misschien weleens een beetje kunnen gaan sneeuwenquote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef twiFight het volgende:
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden
ja, en er ligt een sloot naast en een akker.quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Want?quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Groningenquote:
Je moet altijd een paar troeven achter de hand houdenquote:Op maandag 19 december 2011 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje Deventer overslaan huh
twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 19-12-2011 om 21:31:33#Fyra 961: #Fyra (Breda v 25:25 u) heeft een verwachte vertraging van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
vet. Ik dacht altijd dat dat een jaartal wasquote:Op maandag 19 december 2011 21:39 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed kan toveren:twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 19-12-2011 om 21:31:33#Fyra 961: #Fyra (Breda v 25:25 u) heeft een verwachte vertraging van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoorquote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
viersporigheidquote:Op maandag 19 december 2011 21:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoor
Dat viszaakie toch?quote:Op maandag 19 december 2011 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zit wel een leuk restaurantje, Ophatsum
Het is en blijft voorlopig een luxe visboer daarquote:Op maandag 19 december 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat viszaakie toch?
Of is 't tegenwoordig nog wat meer soorten voer?
Als kind vaak opgestapt op de Wadlopertjes![]()
Bassie en Adriaan!quote:Op maandag 19 december 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Zoek je eigen fout in je eigen post maar b2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |