abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:41:49 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_105663211

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:47:54 #2
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_105663476
Wel even kijken of de binnenkant van de as nog mooi glad is. Anders heb je zo vierkante balletjes.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_105663667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:38 schreef vault_tec het volgende:
een van de lagers die op mijn achteras is kapot. Waar kan ik nieuwe kopen? Soort opvul ring is het van een halve cm dik ofzo.
Is dit een raadsel ofzo? Zou al helpen als je zei welke wielen het om gaat maar waarschijnlijk is het verstandiger om naar je fietsenmaker te gaan als je een lager een opvulring noemt (en bedenkt dat er talloze maten zijn).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Een goede technische handelsonderneming heeft gewoon het juiste SKF lager voor je op voorraad, en waarschijnlijk voor een kwart van de prijs wat je er voor bij Shimano, Mavic of welk ander merk wielen voor moet betalen. En het zijn echt dezelfde lagers hoor.
Dat laatste betwijfel ik, waarschijnlijk is de SKF beter ;) Ik koop ze op Ebay voor een paar euro/pond per stuk. Ze moeten wel een tijdje inlopen, aan het begin lopen ze wat stroperig.
pi_105663760
Heb net een uurtje geschaatst. Bij gebrek aan fietsmoraal :P
pi_105664233
Klopt, de lagers van een goed kogellagerhuis zijn beter dan die die af fabriek geleverd worden in je naven.
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:22:00 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_105664586
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt, de lagers van een goed kogellagerhuis zijn beter dan die die af fabriek geleverd worden in je naven.
Een lagerhuis is een onderdeel van een lager :+
pi_105665332
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:53 schreef eentwee het volgende:

[..]

Is dit een raadsel ofzo? Zou al helpen als je zei welke wielen het om gaat maar waarschijnlijk is het verstandiger om naar je fietsenmaker te gaan als je een lager een opvulring noemt (en bedenkt dat er talloze maten zijn).

[..]

Dat laatste betwijfel ik, waarschijnlijk is de SKF beter ;) Ik koop ze op Ebay voor een paar euro/pond per stuk. Ze moeten wel een tijdje inlopen, aan het begin lopen ze wat stroperig.
Ik ben nogal jong, heb er niet zoveel verstand van. Wist dat hier altijd aardige mensen zaten die mij altijd hielpen. Daarom vraag ik het hier, hoef je niet gelijk zo boos te reageren. Wel bedankt!
pi_105666496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:44 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Ik ben nogal jong, heb er niet zoveel verstand van. Wist dat hier altijd aardige mensen zaten die mij altijd hielpen. Daarom vraag ik het hier, hoef je niet gelijk zo boos te reageren. Wel bedankt!
Ik zou die lagers gewoon meenemen naar een ijzerwarenunit oid. Zoals Buzz zegt, daar hebben ze alles wel.
pi_105667361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een lagerhuis is een onderdeel van een lager :+
Een wijk verderop zie ik toch een ander kogellagerhuis ;).
pi_105668830
Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Wat een fucking helden.

Wat gaan we doen eigenlijk? Met Ivo mee fietsen? Wij op de racers, Ivo op z'n gevaarte? Rugzakje, zak geld en gaan?
pi_105668863
300km.. :o

180, Hel van Twente (gemiddeld 32 ofzo) was 't langst wat ik ooit gedaan heb. Maar dan hoef je nog maar 120. En kaas fietst toch voorop :)
pi_105668876
Wanneer? Dan zet ik 'm in de agenda.
pi_105668888
Maar laten we eerlijk zijn; ook zonder die 300km tocht zijn Gripper, Kaas en Oksel de helden uit dit topic. Waarom? Omdat.
pi_105668891
8-)
pi_105668912
pi_105668972
Dees moet in de OP vanaf nu! :D _O_

pi_105668989
Dat is echt typisch kaas trouwens!
pi_105669036
En hooghartig, als van adel
Deint de perzik boven ‘t zadel
Ze rammelt aan m’n vuur, ze maakt m’n dag.
pi_105669061
Kusjes, Cyclinggirl.
pi_105669123
Ik ben weg, ontspannen boekje lezen op de bank.

pi_105669976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Wat een fucking helden.

Wat gaan we doen eigenlijk? Met Ivo mee fietsen? Wij op de racers, Ivo op z'n gevaarte? Rugzakje, zak geld en gaan?
Ik rij 'm een-twee weken van te voren voor. Om alle wegen nog eens te controleren. Op de dag zelf heb ik dan m'n handen vrij om te organiseren.
pi_105671713
pi_105673222
Oksel _O_ _O_ _O_ _O- _O- _O- :D :D :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:12 schreef Oksel het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn; ook zonder die 300km tocht zijn Gripper, Kaas en Oksel de helden uit dit topic. Waarom? Omdat.
Je vergeet Yankee. Hoewel, dat is eigenlijk meer een baas. Ik ken hem in real-life en hij ziet er zo uit >> :7
pi_105673294
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:13 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
OP-waardig :Y
pi_105673851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:16 schreef Oksel het volgende:
Kusjes, Cyclinggirl.
Ik ben niet blond en mijn fiets is mooier :p
Haters gonna hate.
pi_105674664
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:52 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik ben niet blond en mijn fiets is mooier :p
Trainen met vrouwen …

“Onlangs was er een discussie over vrouwenwielrennen. Er bestaan namelijk nog steeds fanatieke tegenstanders van deze wielercategorie, maar ik kan me daar niets bij voorstellen. Vanaf de dag dat de KNWU licenties aan vrouwen ging uitreiken, heb ik het met belangstelling gevolgd en toen ze in de groepjes opdoken waarmee ik dagelijks trainde heb ik er nooit bezwaar tegen gemaakt. Integendeel. Ook nu nog rijden ze mee als ik iedere dinsdag en donderdag met de prostaatploeg ga trainen, zo genoemd omdat de meeste leden alleen nog in hun eigen herinnering goede renners waren. Mijn fietsvriendinnen noem ik ze en die hebben absoluut niet van die lompe bovenbenen en dikke achterwerken als in die discussie werd beweerd. Op de racefiets bewegen ze zich met een bepaalde gratie en charme en ik kan er echt van genieten als ze met die wapperende haren voor me rijden. Van al dat fietsen krijgen ze ook nog eens mooie slanke benen en dat komt hun vrouwelijkheid alleen maar ten goede. Ik doe die trainingen op dinsdag en donderdag al zo lang dat het een beetje een verplicht nummer is geworden, waarbij ik geen bijzondere gevoelens meer heb. Zeker als het regent. Uren onderweg met een stel ...

... verregende ouwe knarren is nu niet bepaald motiverend. Maar als het droog is fiets ik opgewekt en fluitend naar de verzamelplaats omdat er dan meestal vrouwen bij zijn. Dat heeft niets met seksisme te maken, maar met het plezier van het fietsen. Vrouwen willen het namelijk zo goed mogelijk doen en ervaren het als iets waarvoor je dankbaar moet zijn als een ouwe prof als ik ze af en toe wat aanwijzingen geeft. Dan luisteren ze goed en brengen het direct in de praktijk alsof ze nooit anders gedaan hebben. Dit in tegenstelling tot veel mannen zonder koersverleden die er soms jaren voor nodig hebben om iets onder de knie te krijgen. Vrouwen kost het geen enkele moeite en mijn aanwijzingen worden tot in detail uitgevoerd. Ingeborg heeft ondanks haar lengte een zit om van te kwijlen en iedereen was destijds blij verrast toen ze met mij een elite koppeltijdrit won voor het gerenommeerde gele-trui-dragers-duo Erik Breukink en Mieke Havik. Maureen heeft een coup de pédale waar je U tegen zegt en ook nog eens de courage van een Flandrien. Op ons hebben ze een weldadige invloed, want we willen natuurlijk niet afgaan en er wordt getraind als in onze beste dagen en dan ook nog eens overeenkomstig hun normen en waarden. Verkeersregels worden gerespecteerd, bij panne wordt gewacht, er wordt niet gevloekt en iedereen draagt zonder morren de door Maureen, onze regelnicht, bevolen valhelm. De tijd dat vrouwen in de wielersport dames werden genoemd is al lang voorbij, maar ze zijn er in de training in geslaagd om van mannen heren te maken.
Ik heb ze nog nooit gevraagd wat ze er nou aan vinden om in hun vrije tijd met een stelletje opa’s onderweg te zijn en dat ga ik niet doen ook. Stel je voor dat ze zeggen: ‘Daar heb je helemaal gelijk in Jan, we gaan eens kijken of we met een ploegje jonge wielrenners kunnen trainen.’ Ik moet er niet aan denken.
janneman
pi_105675067
Horstjan is een eindbaas :) Maar wie wordt hier eigenlijk geciteerd?
pi_105676262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Wat een fucking helden.
Dank :)

quote:
Ja, wij op de racer. Rugzakje: :{w Zeker niet als het die dag mooi weer is. Voor een 300 km tocht neem je alleen maar wat meer reepjes mee, past best in de achterzakken. Telefoon, pinpas+kleingeld, autosleutel.
Gaan: beetje relaxed naast elkaar rijden, babbelen, ergens onderweg een lekker ardens omeletje en een la chouffe, en voordat je t weet zijn die 300 km om, en rij je tegen 9 uur 's avonds voldaan en met een paarszwarte reet Maastricht weer in :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:14:38 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105677673
...

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:19:04 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105677874
Die 300 Ivo challenge begin ik wel zin in te krijgen hé? Volgens mij wordt het écht afzien in die heuvels.

De 1e 150 km moeten we maar een beetje samen zien te redden, dan kunnen we wat tijd vol krijgen met wielplakken. Daarna wordt het ieder voor zich vrees ik. Met slecht weer nog veel eerder.

Ik hoop wel dat het uitgepijld is, is dat eigenlijk zo?

Ik heb de helft al gereden met ieder weertype dat je maar verzinnen kan. wekelijks eigenlijk de afgelopen jaren. Drie jaar geleden heb ik 500km gereden in 17 uur ongeveer, ik weet 't niet precies meer. Afgelopen jaar 275 slechts, vanwege het barre weer ook toen afgestapt. Beide 24uurs races.

ik kan het wel maar het zal niet gemakkelijk zijn. Ik reed vroeger eens met mijn pa de AGR 250km. We kwamen na 12 uur aan.

[ Bericht 22% gewijzigd door kaasplankje op 16-12-2011 23:26:52 ]
pi_105678562
ALs je in een 24 uurs race op 500km uitkwam moet de 300 goed te doen zijn.
Het parcours is niet uitgepijld, je krijgt wel een goede routebeschrijving (gecontroleerd op de fiets) en een GPS track.
Veel wieltjesplakken de 1e150km zal er niet inzitten. Na een km of 20 ploft het hele peloton uit elkaar op de Côte de Wixhou.
pi_105679071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:15 schreef eentwee het volgende:
Horstjan is een eindbaas :) Maar wie wordt hier eigenlijk geciteerd?
Horstjan zelf. Hij schrijft hier en daar best vermakelijke stukjes :)

Die 300 liekt mie ook wel wat!
pi_105679425
Ik denk er weer veelste makkelijk over blijkbaar. Ik heb het idee dat ik dat wel even fiets namelijk.
pi_105679475
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:51 schreef Oksel het volgende:
Ik denk er weer veelste makkelijk over blijkbaar. Ik heb het idee dat ik dat wel even fiets namelijk.
Ik ook. Al gingen de laatste kerel 11steden wel erg makkelijk. Maarja das vlak enzo :')
  zaterdag 17 december 2011 @ 07:32:26 #35
545 dop
:copyright: dop
pi_105685254
300 km is denk ik geen probleem voor de meeste als het vlak is , maar de ardenne met veel korte heuvels is wel een probleem.
in het begin is het best lekker een korte klim maar als het lang op en af blijft gaan gaat dat sommige zeker opbreken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_105685398
Hoeveel HM's kunnen we verwachten?
pi_105685549
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 08:34 schreef Oksel het volgende:
Ga je vandaag weer hardlopen Okkie?
pi_105685553
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 08:34 schreef Oksel het volgende:
rond de 3000
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:16:03 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105685591
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:07 schreef ultra_ivo het volgende:

rond de 3000
Arme beentjes. :')

Waar ik me nog een beetje over afvraag is de navigatie. Ik heb geen fancy navigatie gadget apparaat voor op de fiets. Hoe ziet een Ivo routeboek eruit? Ik weet uit ervaring dat zoeken op een kaart je uren gaat kosten op een dergelijke afstand.
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:44:25 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_105685794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:36 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een wijk verderop zie ik toch een ander kogellagerhuis ;).
:? Een fabriek/verkooppunt bedoel je?
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waar ik me nog een beetje over afvraag is de navigatie. Ik heb geen fancy navigatie gadget apparaat voor op de fiets. Hoe ziet een Ivo routeboek eruit? Ik weet uit ervaring dat zoeken op een kaart je uren gaat kosten op een dergelijke afstand.
Ik ga dan even een garmin regelen van iemand.
Als ik er ben. Gister mijn rijbewijs niet gehaald, en vanaf Zaandam naar Maastricht met de trein si een erge dure grap.
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:51:15 #41
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_105685880
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:41 schreef Tommeke het volgende:

Je vergeet Yankee. Hoewel, dat is eigenlijk meer een baas. Ik ken hem in real-life en hij ziet er zo uit >> :7
_O- ouwe blokkendoosjosti
.
pi_105686236
3000hm's, 300km. Tering. Dat wordt nog afzien. Wanneer is het? Dan kan ik alvast beginnen met trainen en afvallen.
pi_105686244
Godverdomme, eikels. Ik wil heulemaal nie! Sociale druk!
pi_105686260
En ik ben letterlijk ZWAAR in het nadeel tov die wegwaaimannetjes als Grip en Kaas. Kaas weegt minder dan een gemiddelde peuter.
pi_105686368
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Even een stukje dat ik niet ga veranderen, het stuk tussen controle 1 (Nessonvaux) en controle 2 (Lierneux):

0,1 37,6 RA Y Trassenster
1,7 39,3 TRASSENSTER Y Louveigne (wit)
3,6 42,9 BANNEUX X N666 RA
Y Louveigné (verborgen bord)
1,5 44,4 Louveigné O RD Y Sprimont
0,3 44,7 X VKL RD Y Aywaille N666
6 50,7 REMOUCHAMPS voor brug over
Amblève LA Y Spa/Trois Ponts
Y Trois Ponts volgen
11,5 62,2 RD weg volgen Y Stoumont/Coo
2,4 64,6 RA Y Lierneux
0,7 65,3 RD Y Lierneux
9,2 74,5 Picheux X La Y Lierneux
0,1 74,6 RA Y Lierneux
5,6 80,2 Pont de Villettes X RD Y Lierneux
6,5 86,7 LIERNEUX LAH Y La Poste (wit)

Het eerste getal is de afstand vanaf de vorige instructie, getal 2 de totaalafstand.
LA is linksaf, RA Rechtsaf. Y is bord, X een kruispunt.
pi_105686504
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:51 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- ouwe blokkendoosjosti
Blokkendoosjosti _O- _O-

Wat een geweldig topic is dit ook :D
pi_105687104
Ik ga echt niet op een kaart rijden, dat kost veelsteveel tijd. Kaas regelt een GPS ding, en wijst ons de weg. Gaat het fout, krijgt hij straf.
pi_105687124
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
En ik ben letterlijk ZWAAR in het nadeel tov die wegwaaimannetjes als Grip en Kaas. Kaas weegt minder dan een gemiddelde peuter.
Ik moet eerst nog maar eens mn winterspek zien kwijt te fietsen voor die tijd he. In de zomer 77 kg of daaromtrent, nu 81. Daarmee ben je geen wegwaaimannetje :)
Maar, ik zie hier blauwe lucht verschijnen en buienradar is ook hoopvol, dus ik ga zometeen een mooi stukkie rijden.

Als je alleen komt te zitten heb je niet zoveel aan de GPS van Kaas. routeboek maken voor jezelf dus, of ook een GPS lenen. Hier thuis hebben we er meerdere, dus ik kan er een paar meenemen met de route erop.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_105687154
Oh, dat valt mee inderdaad. Ik ben nu 89kg. Moet weer 85 worden ofzo.
pi_105687566
Wanneer is het eigenlijk?
pi_105694128
Ik ga ook wel achter Kaas aan, mits hij GPS heeft :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')