Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Is dit een raadsel ofzo? Zou al helpen als je zei welke wielen het om gaat maar waarschijnlijk is het verstandiger om naar je fietsenmaker te gaan als je een lager een opvulring noemt (en bedenkt dat er talloze maten zijn).quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:38 schreef vault_tec het volgende:
een van de lagers die op mijn achteras is kapot. Waar kan ik nieuwe kopen? Soort opvul ring is het van een halve cm dik ofzo.
Dat laatste betwijfel ik, waarschijnlijk is de SKF beterquote:Op vrijdag 16 december 2011 17:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een goede technische handelsonderneming heeft gewoon het juiste SKF lager voor je op voorraad, en waarschijnlijk voor een kwart van de prijs wat je er voor bij Shimano, Mavic of welk ander merk wielen voor moet betalen. En het zijn echt dezelfde lagers hoor.
Een lagerhuis is een onderdeel van een lagerquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt, de lagers van een goed kogellagerhuis zijn beter dan die die af fabriek geleverd worden in je naven.
Ik ben nogal jong, heb er niet zoveel verstand van. Wist dat hier altijd aardige mensen zaten die mij altijd hielpen. Daarom vraag ik het hier, hoef je niet gelijk zo boos te reageren. Wel bedankt!quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is dit een raadsel ofzo? Zou al helpen als je zei welke wielen het om gaat maar waarschijnlijk is het verstandiger om naar je fietsenmaker te gaan als je een lager een opvulring noemt (en bedenkt dat er talloze maten zijn).
[..]
Dat laatste betwijfel ik, waarschijnlijk is de SKF beterIk koop ze op Ebay voor een paar euro/pond per stuk. Ze moeten wel een tijdje inlopen, aan het begin lopen ze wat stroperig.
Ik zou die lagers gewoon meenemen naar een ijzerwarenunit oid. Zoals Buzz zegt, daar hebben ze alles wel.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:44 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik ben nogal jong, heb er niet zoveel verstand van. Wist dat hier altijd aardige mensen zaten die mij altijd hielpen. Daarom vraag ik het hier, hoef je niet gelijk zo boos te reageren. Wel bedankt!
Een wijk verderop zie ik toch een ander kogellagerhuisquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een lagerhuis is een onderdeel van een lager
Ik rij 'm een-twee weken van te voren voor. Om alle wegen nog eens te controleren. Op de dag zelf heb ik dan m'n handen vrij om te organiseren.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
Wat een fucking helden.
Wat gaan we doen eigenlijk? Met Ivo mee fietsen? Wij op de racers, Ivo op z'n gevaarte? Rugzakje, zak geld en gaan?
Je vergeet Yankee. Hoewel, dat is eigenlijk meer een baas. Ik ken hem in real-life en hij ziet er zo uit >>quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:12 schreef Oksel het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn; ook zonder die 300km tocht zijn Gripper, Kaas en Oksel de helden uit dit topic. Waarom? Omdat.
Trainen met vrouwen …quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:52 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ben niet blond en mijn fiets is mooier :p
Dankquote:Op vrijdag 16 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
Wat een fucking helden.
Ja, wij op de racer. Rugzakje:quote:Wat gaan we doen eigenlijk? Met Ivo mee fietsen? Wij op de racers, Ivo op z'n gevaarte? Rugzakje, zak geld en gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horstjan zelf. Hij schrijft hier en daar best vermakelijke stukjesquote:Op vrijdag 16 december 2011 22:15 schreef eentwee het volgende:
Horstjan is een eindbaasMaar wie wordt hier eigenlijk geciteerd?
Ik ook. Al gingen de laatste kerel 11steden wel erg makkelijk. Maarja das vlak enzoquote:Op vrijdag 16 december 2011 23:51 schreef Oksel het volgende:
Ik denk er weer veelste makkelijk over blijkbaar. Ik heb het idee dat ik dat wel even fiets namelijk.
Arme beentjes.quote:
quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een wijk verderop zie ik toch een ander kogellagerhuis.
Ik ga dan even een garmin regelen van iemand.quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Arme beentjes.![]()
Waar ik me nog een beetje over afvraag is de navigatie. Ik heb geen fancy navigatie gadget apparaat voor op de fiets. Hoe ziet een Ivo routeboek eruit? Ik weet uit ervaring dat zoeken op een kaart je uren gaat kosten op een dergelijke afstand.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:41 schreef Tommeke het volgende:
Je vergeet Yankee. Hoewel, dat is eigenlijk meer een baas. Ik ken hem in real-life en hij ziet er zo uit >>
Even een stukje dat ik niet ga veranderen, het stuk tussen controle 1 (Nessonvaux) en controle 2 (Lierneux):quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Arme beentjes.![]()
Waar ik me nog een beetje over afvraag is de navigatie. Ik heb geen fancy navigatie gadget apparaat voor op de fiets. Hoe ziet een Ivo routeboek eruit? Ik weet uit ervaring dat zoeken op een kaart je uren gaat kosten op een dergelijke afstand.
Ik moet eerst nog maar eens mn winterspek zien kwijt te fietsen voor die tijd he. In de zomer 77 kg of daaromtrent, nu 81. Daarmee ben je geen wegwaaimannetjequote:Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
En ik ben letterlijk ZWAAR in het nadeel tov die wegwaaimannetjes als Grip en Kaas. Kaas weegt minder dan een gemiddelde peuter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |