Dit is toch een formule voor 1 criteria ?quote:=ALS(OF(datum(jaar(vandaag());maand(vandaag())-11;dag(vandaag())>vandaag();;"UIT DATUM")
Het enige waar de voorwaardelijke opmaak op controleert is of iets waar is of niet. Als het onwaar is doet ie niets, als het waar is geeft ie een kleurtje (of iets anders) aan de cel waarvoor de voorwaardelijke opmaak hebt ingesteld.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:27 schreef Mind_State het volgende:
Hmm.. hij werkte nu dus alleen als ALLE criteria onwaar zijn.
[..]
Dit is toch een formule voor 1 criteria ?
Mijn excel-kennis schiet echt te kort.. ik zou niet weten hoe ik dit in moet vullen. Ik zat redelijk op weg met onderstaande formule maar dan komt het alsnog niet op de datum aan en hij werkt alleen als alle criteria ONWAAR zijn.
=ALS(OF(A1+365>G1;(B1+365>G1);(C1+365>G1));1;"UIT DATUM")
Dus ik wil wel graag die met datum etc gebruiken maar ik heb werkelijk geen idee hoe..![]()
1 2 3 4 | Function MaandenGeleden(datum As Date) As Long MaandenGeleden = DateDiff("m", datum, DateTime.Now) If Day(datum) > Day(DateTime.Now) Then MaandenGeleden = MaandenGeleden - 1 End Function |
Ik kan thuis geen Macro's gebruiken maar op mijn werk wel dus ik zal het volgende week met deze formule proberen. Hartstikke bedankt in elk geval.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:36 schreef ralfie het volgende:
@mind_state
Wordt wel erg ingewikkeld zo...
mocht je macros kunnen gebruiken kun je deze gebruiken:
[ code verwijderd ]
kun je als functie gebruiken
ALS(EN(MaandenGeleden(A1)>23;MaandenGeleden(B1)>11;MaandenGeleden(C1)>11;1;"Uit datum")
???quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:51 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Ik kan thuis geen Macro's gebruiken maar op mijn werk wel dus ik zal het volgende week met deze formule proberen. Hartstikke bedankt in elk geval.
http://uk.answers.yahoo.c(...)0070929072105AAjHDWuquote:Op zondag 18 december 2011 11:23 schreef EL_Presidente het volgende:
k wil gegevens uit cellen A1 t/m A50 kopiëren en vervolgens al deze gegevens plakken in 1 cel. Dat lukt wel, maar ik krijg deze gegevens dan verticaal in de cel, is het mogelijk om het ook horizontaal in de cel te krijgen. Helemaal mooi zou zijn als er ook nog telkens een komma tussen zit. Wie weet hoe dit moet? Het liefst zonder het gebruik van een formule.. Alvast bedankt
quote:Op zondag 18 december 2011 11:23 schreef EL_Presidente het volgende:
k wil gegevens uit cellen A1 t/m A50 kopiëren en vervolgens al deze gegevens plakken in 1 cel. Dat lukt wel, maar ik krijg deze gegevens dan verticaal in de cel, is het mogelijk om het ook horizontaal in de cel te krijgen. Helemaal mooi zou zijn als er ook nog telkens een komma tussen zit. Wie weet hoe dit moet? Het liefst zonder het gebruik van een formule.. Alvast bedankt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Sub AddCellVal() Dim Str As String Dim i As Integer For i = 1 To 50 Str = Str & Cells(i, 1) & "," Next ActiveCell.Value = Str End Sub |
kan je dit misschien stap voor stap uitleggen in Jip en Janneke taal voor iemand die Excel nooit gebruikt..quote:Op zondag 18 december 2011 12:22 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Plak dit in de VBA editor in de betreffende sheet
Als je nu "run macro" doet zal in de cel waar je in staat bij het runnen van de macro jouw rij met gegevens staan
welke excel versie heb je (versie en taal?)quote:Op zondag 18 december 2011 12:28 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
kan je dit misschien stap voor stap uitleggen in Jip en Janneke taal voor iemand die Excel nooit gebruikt..
Excel voor Mac 2011 (versie 14.0) Nederlandsquote:Op zondag 18 december 2011 12:29 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
welke excel versie heb je (versie en taal?)
zonderquote:Op zondag 18 december 2011 12:39 schreef EL_Presidente het volgende:
moet ik die getallen 1 t/m 10 in de code ook pasten of zonder?
ik moet het kennelijk niet op een gewone manier opslaan, omdat er macro's zitten.. hoe dan wel?quote:Op zondag 18 december 2011 12:40 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
zonder
dat is automagische toevoeging
dus code is zonder codetag:
Sub AddCellVal()
Dim Str As String
Dim i As Integer
For i = 1 To 50
Str = Str & Cells(i, 1) & ","
Next
ActiveCell.Value = Str
End Sub
Die komma's op het eind, is daar wat aan te doen en is het mogelijk om na elke komma één spatie te krijgen?quote:
sweet, het werkt..quote:Op zondag 18 december 2011 12:51 schreef KritischeMassa het volgende:
tuurlijk:
Sub AddCellVal()
Dim Str As String
Dim i As Integer
For i = 1 To 50
if cells(i,1)="" then exit for
Str = Str & Cells(i, 1) & ", "
Next
ActiveCell.Value = Str
End Sub
door activecell=strquote:Op zondag 18 december 2011 12:58 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe doe ik dit bijvoorbeeld als ik de kolom A1 t/m A15 in een sheet heb, en de cel waarin het wil plakken in een andere sheet zit? dus als je met 2 sheets werkt.
ok.. KritischeMassa je hebt me geweldig geholpen, super bedankt..quote:Op zondag 18 december 2011 13:00 schreef KritischeMassa het volgende:
nou
[..]
door activecell=str
te vervangen door
SHEETNAAM.cells(RIJ NUMMER , KOLOMNUMMER).value = str
te typen
caps houdt in dat je die moet vervangen door passende waarden
Cells werken met rij en kolom nummers je kan ook bijvoorbeeld .range("A1") gebruiken
Geen probleemquote:Op zondag 18 december 2011 13:03 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ok.. KritischeMassa je hebt me geweldig geholpen, super bedankt..moet wel vet zijn als je dit allemaal kan, lijkt me..
Ja dat is waarquote:Op zondag 18 december 2011 13:04 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Geen probleemenne jij kan het nu toch ook?
Google kan je ook goed helpenquote:Op zondag 18 december 2011 13:05 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar jij kent/spreekt echt die codetaal, hoe je het moet aanpassen enzo..
dat geldt voor zowat iedere vraag in dit topic, en maakt daarmee het topic zinloosquote:
Nee, maar zelf doorzoeken op een antwoord wat hier gegeven wordt is imho leerzamerquote:Op zondag 18 december 2011 16:52 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
dat geldt voor zowat iedere vraag in dit topic, en maakt daarmee het topic zinloos
Daarbij, je moet wel weten wat je zoekt, ik denk dat voor El_presidente zelf had uitgevonden dat hij met een for loop door cellen kon lopen om deze in een string variabele samen te voegen hij sneller was geweest door handmatig cel 1 tot 16 samen te voegen.
Ja, en mede daarom blijf ik hier ook nog steeds hangenquote:De kracht van een topic als dit is juist dat je elkaar verder helpt met kennis die voor jou paraat is.
Ik hoop dat El_Presidente geïnspireerd is geraakt en voortbouwt op het stukje code dat ik hem aangaf. Bijvoorbeeld dat hij de code ook kan draaien door deze aan een button toe te wijzen.
Zijn we niet allemaal begonnen door te vragen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | Sub AddCellVal() 'open een subroutine met een herkenbare naam Dim Str As String 'declareer een string variabele met de naam Str Dim i As Integer 'declareer teller i als integer (waarde van -32000 tot +32000) 'we maken een loop met een teller 'in de for loop tellen we met stappen van 1 tot 50 'je kan ook met stappen van bijvoorbeeld twee tellen door 'for i = 1 to 50 step 2 te gebruiken 'werken met een teller is handig omdat we de teller 'meteen gebruiken voor navigatie door de sheet For i = 1 To 50 'als er een lege cel wordt aangetroffen stopt de loop 'door "exit for" if cells(i,1)="" then exit for 'als er geen lege cel wordt aangetroffen 'rijgen we de stringvariabele "Str" met de celwaarden aaneen 'voorzien van een ", " komma spatie 'we lopen door de sheet heen waarin de code is 'aangebracht. Als je deze code vanuit een andere sheet of uit een module draait 'moet je aanwijzen waar de cells zich bevinden door 'bijvoorbeeld sheets("SHEETNAAM").cells(RIJ,KOLOM) of activesheet.cells(RIJ,KOLOM) 'ik maak gebruik van cells in plaats van Range omdat ik dan kan tellen door zowel 'rijen als kolommen (range vraagt celnamen, bv "A1") Str = Str & Cells(i, 1) & ", " 'door de statement "Next" springt de code terug naar het begin van de loop 'als de for loop wordt onderbroken door "exit for" of als er tot 50 is geteld 'gaat de code verder na de "next" statement Next 'De cel die geselecteerd was toen je de code liet draaien 'is de active cell, alternatief kun je verwijzen naar een statische cel 'door deze vast te zetten, bijvoorbeeld cel C1 -> activesheet.cells(1,3) of 'cel C1 in een tabblad met de naam "resultaat" -> sheets("resultaat").cells(1,3) 'ook kun je in dit geval gebruik maken van Range: sheets("resultaat").range("C3") 'zie ook activeworkbook en worbooks("workbooknaam") om 'tussen twee verschillen excel workbooks te schakelen ActiveCell.Value = Str End Sub |
ook niet met een gave sumproduct-formule?quote:
I wish... Fap fap fapquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:24 schreef Deetch het volgende:
[..]
ook niet met een gave sumproduct-formule?
Nou ja... http://social.msdn.micros(...)e3-b4e2-0976950ae9faquote:
Ja, deze code scant naar plaatjes in een excel file en geeft het relatieve adres, herkenning van wat in het plaatje te zien is doet het echter niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nou ja... http://social.msdn.micros(...)e3-b4e2-0976950ae9fa
http://joymonscode.blogsp(...)from-excel-file.html
Owquote:Op vrijdag 23 december 2011 19:21 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ja, deze code scant naar plaatjes in een excel file en geeft het relatieve adres, herkenning van wat in het plaatje te zien is doet het echter niet.
Dan zou je moeten doorcoderen met gebruik van een OCR lib, maar die zijn gesloten (vaak)
dus, geen kans
zou ook hele knappe code zijn, google zou dol op die jongen zijn, en captcha makers niet zoquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
OwHad het artikel ff snel gescand, niet goed gelezen dus
Nou ja, een zwart plusje op een witte achtergrond is wel heel anders dan kromme, onduidelijke letters op een gekleurde achtergondquote:Op vrijdag 23 december 2011 23:02 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
zou ook hele knappe code zijn, google zou dol op die jongen zijn, en captcha makers niet zo
Dat had ik ook al aangegeven in post #43 maar ik vraag me af in hoevere die gedocumenteerd en open zijn. Daarbij inderdaad, hoe interessant is het om je erin te verdiepen, ik ben het zelf nog nooit tegengekomen (de wens om plaatjes te lezen in excel)quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:44 schreef ralfie het volgende:
Het kan best, er zijn open source OCR bibliotheken die je met excel (al dan niet met wat klussen) aan kan spreken.
Het waarom blijft echter.
Ja, dat zijn ze dus niet, dus nogmaals, hebben de echte regels een voor en achternaam of gaat het hier ook om alleen voornamen?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:51 schreef Thijsssss het volgende:
De namen zelf in dit voorbeeld zijn de unieke regels
Schermresolutie en zoomniveau in Excel is overal gelijk?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:17 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb in excel 2007 op mijn werk pc een sheet gemaakt waarin een dropown van de datum zit.
(Invoegen, meer besturings elementen, microsoft date and time picker)
Zie ook hier :
http://danielcurran.com/i(...)excel-choose-a-date/
Op mijn pc werkt dit goed, maar als ik deze excel sheet bij collegas inlees klopt er niets meer van die dropdown, die wordt bij de ene collega opeens heel groot met een veel grotere spatiering tussen de datums waardoor het niet meer overzichtelijk is, en bij de andere collega krijg ik bij de dropdown alleen heel groot linksonder te zien van de datums.
Heeft iemand hier misschien een idee wat er precies fout is op die andere pc's of bij mij toevallig wel goed is.
http://thefinch.wordpress(...)terhalen-zonder-vba/quote:Op maandag 2 januari 2012 17:03 schreef Jesse_ het volgende:
En dan nog een vraag, kan ik met deze, of een aangepaste functie, niet alleen zoeken op de inhoud van een cel maar ook op de opmaak? Ik heb namelijk aardig wat identieke nummers die ik in mijn sheets uit elkaar houd door de cel een achtergrondkleur te geven.
Dus als ik zoek naar [1x] wil ik niet dat [BLAUWEACHTERGROND 1x] zijn resultaten weergegeven worden. En vice versa natuurlijk.
Kan dat?
Als iets niet duidelijk is of ik te weinig informatie heb gegeven dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor alle eventuele hulp!
Schermresolutie volgens mij niet, het zoomniveau heb ik wel overal op 100% gezet. Het zou natuurlijk ook nog aan de land instellingen en of tekengrote / andere profiel/ thema gerelateerde dingen kunnen liggen. Alhoewel ik dat niet zou verwachten. Dadelijk maar eens even wat testen.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Schermresolutie en zoomniveau in Excel is overal gelijk?
csv is toch afhankelijk van je landinstellingen of het werkt zoals het ooit bedoelt was. CSV staat eigenlijk voor comma separated values. Maar microsoft heeft bedacht dat de comma's niet perse gebruikt hoeven te worden en als je in je landinstellingen een ander scheidingsteken instelt schrijft excel daarme de csv uit. Als je dan wat oudere programma's hebt die er standaard vanuit gaan dat csv wel door comma's gescheiden worden gaat het fout.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:45 schreef STING het volgende:
Excel en CSV is nooit echt een goed huwelijk geweest.
Maar Excel, CSV en Unicode is helemaal een ramp.
Misschien een gouden tip voor het hanteren van Non-western CSV's, zonder dat ik naar zoiets als LibreOffice () moet grijpen?
Alvast bedankt.
Dat was idd ook een probleem, maar hebben we idd opgelost door het locale op United Kingdom te zettenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
csv is toch afhankelijk van je landinstellingen of het werkt zoals het ooit bedoelt was. CSV staat eigenlijk voor comma separated values. Maar microsoft heeft bedacht dat de comma's niet perse gebruikt hoeven te worden en als je in je landinstellingen een ander scheidingsteken instelt schrijft excel daarme de csv uit. Als je dan wat oudere programma's hebt die er standaard vanuit gaan dat csv wel door comma's gescheiden worden gaat het fout.
Aha, dank jequote:Op maandag 2 januari 2012 17:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://thefinch.wordpress(...)terhalen-zonder-vba/
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Function vbaVlookup(lookup_value As Range, tbl As Range, col_index_num As Integer, Optional layout As String = "v") Dim r As Single, Lrow, Lcol As Single, temp() As Variant ReDim temp(0) For r = 1 To tbl.Rows.Count If lookup_value = tbl.Cells(r, 1) Then temp(UBound(temp)) = tbl.Cells(r, col_index_num) ReDim Preserve temp(UBound(temp) + 1) End If Next r If layout = "h" Then Lcol = Range(Application.Caller.Address).Columns.Count For r = UBound(temp) To Lcol temp(UBound(temp)) = "" ReDim Preserve temp(UBound(temp) + 1) Next r ReDim Preserve temp(UBound(temp) - 1) vbaVlookup = temp Else Lrow = Range(Application.Caller.Address).Rows.Count For r = UBound(temp) To Lrow temp(UBound(temp)) = "" ReDim Preserve temp(UBound(temp) + 1) Next r ReDim Preserve temp(UBound(temp) - 1) vbaVlookup = Application.Transpose(temp) End If End Function |
probeer alt f11 even, dan kom je bij VBA dingen terechtquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:40 schreef Goofy88 het volgende:
Hello, als nieuweling in dit topic zal ik proberen me zo goed mogelijk aan de regels te houden ondanks dat het juist onderdeel van mijn probleem is:
Tip 1: De help functie van excel of visual basic voor excel kan je echt een eind op weg helpen ! (F1)
Biedt geen uitkomst
Tip 2: Als je een vraag stelt, zet er dan bij welke versie je hebt en op welke taal hij ingesteld staat!
Excel 2003 Engels
Tip 3: Zet macrocode even tussen [ code ] tags
Tja... dat is 'm nou net. Heb een sheet van een ander die naar ik vermoed een query bevat die door een macro gestart kan worden en data uit een ERP (o.i.d.) systeem haalt.
Bij openen van het bestand vraagt Excel, zoals gebruikelijk, toestemming macro's te gebruiken, die geef ik. Vervolgens ontbreekt ieder spoor van de macro.
Hoe vind ik deze macro terug die mijn query kan starten? (Tools, Macro, Macro's / Alt + F8 heb ik natuurlijk al geporbeerd)
Alvast bedankt!
Mijn mss verstopt? Wat betekent dat? Alt+F11 geeft: Zie onderstaandquote:
thnx, daarin staat:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
probeer alt f11 even, dan kom je bij VBA dingen terecht
Denk dat je dan onderhand moet gaan denken aan een alternatieve oplossing.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:34 schreef Jesse_ het volgende:
Wat is het maximum aantal geneste if statements in excel 2007? (en 2010?) Ik lees namelijk dat 2003 er max 7 aankan, terwijl ik er 16 nodig heb voor mijn oplossing
Dat laat mijn kennis van excel en VBA niet toequote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat je dan onderhand moet gaan denken aan een alternatieve oplossing.
1 | INDEX(Nummers!$C$2:$C$538; SMALL(IF($A1=Nummers!$A$2:$A$538; ROW(Nummers!$A$2:$A$538)-MIN(ROW(Nummers!$A$2:$A$538))+1; ""); COLUMN(A1))) |
1 | IF($B2=3;INDEX(kleurtest!$B$17:$B$38; SMALL(IF($A2=kleurtest!A17:A38; ROW(kleurtest!A17:A38)-MIN(ROW(kleurtest!A17:A38))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=6;INDEX(kleurtest!B2:B14; SMALL(IF($A2=kleurtest!A2:A14; ROW(kleurtest!A2:A14)-MIN(ROW(kleurtest!A2:A14))+1; ""); COLUMN(A1)));"Etcetera, alleen kom ik IFjes tekort") |
Wat heb je dan zelf gevonden waar je neit uit komt?quote:
je vraag is dus niet 'snap het niet' maar 'kan iemand dit voor mij maken'?quote:Op woensdag 4 januari 2012 09:18 schreef Modus het volgende:
Ja vanalles. Ik heb de hele middag zitten zoeken op 'VBA count rows' e.d. in weetikhoeveel varianten, en dingetjes met een loop. Dan kom ik bv. een script tegen dat het aantal rijen telt en met een loop vanaf de laatste rij terug elke lege rij delete. Leuk, maar dat is het net niet, en zelfs dat tellen is al niet helemaal zoals ik het wil hebben.
Maar goed, ik ga wel verder zoeken.
Kan je die vba dingen die het bijna doen dan niet wat aanpassen?quote:Op woensdag 4 januari 2012 09:18 schreef Modus het volgende:
Ja vanalles. Ik heb de hele middag zitten zoeken op 'VBA count rows' e.d. in weetikhoeveel varianten, en dingetjes met een loop. Dan kom ik bv. een script tegen dat het aantal rijen telt en met een loop vanaf de laatste rij terug elke lege rij delete. Leuk, maar dat is het net niet, en zelfs dat tellen is al niet helemaal zoals ik het wil hebben.
Maar goed, ik ga wel verder zoeken.
Er zijn verschillende manieren om dat te bereken, met ook ieder een verschillende uitkomst. Met rente is het soms zo dat je aan het einde van het jaar rente krijgt over het gemiddelde bedrag wat op je rekening staat. Dus sparen in januari is gunstiger dan in december. Het kan ook zijn dat je bank het berekend aan de hand van het saldo op 1-1 en je extra rente geeft voor iedere euro daarboven die je op je rekening laat staan. Op deze manier wordt geld opnemen eigenlijk ontmoedigt..quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:21 schreef VakantieNancy het volgende:
Ik zit al een tijdje de dubben over een sheet voor het berekenen van hypotheeklasten en voor sparen
Als je namelijk een schuld X hebt, en je lost iedere maand een deel af en iedere maand een deel rente van je hele rentesom over dat jaar. Hoe bereken je dan een jaarlast? Want aan het begin van het jaar is de Rentelast hoger dan aan het eind van het jaar, je hebt immers afgelost
Net als met sparen, de rente die je ontvangt, als je iedere maand wat spaart, hoe bereken je dan de rente over het hele jaar, want aan het eind van het jaar staat er meer op de rekening dan aan het begin.
Zoals ik al zei, een compleet iets zou handig zijn maar daar leer ik weer niks van. Dus ik zoek nog wel even verder.quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:33 schreef ralfie het volgende:
je vraag is dus niet 'snap het niet' maar 'kan iemand dit voor mij maken'?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | =IF($B2=-4142;INDEX('[Alles.xlsx]-4142'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]-4142'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]-4142'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]-4142'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=3;INDEX('[Alles.xlsx]3'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]3'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]3'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]3'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=6;INDEX('[Alles.xlsx]6'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]6'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]6'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]6'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=12;INDEX('[Alles.xlsx]12'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]12'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]12'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]12'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=14;INDEX('[Alles.xlsx]14'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]14'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]14'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]14'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=33;INDEX('[Alles.xlsx]33'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]33'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]33'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]33'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=37;INDEX('[Alles.xlsx]37'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]37'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]37'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]37'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=40;INDEX('[Alles.xlsx]40'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]40'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]40'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]40'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=43;INDEX('[Alles.xlsx]43'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]43'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]43'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]43'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=44;INDEX('[Alles.xlsx]44'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]44'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]44'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]44'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=46;INDEX('[Alles.xlsx]46'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]46'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]46'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]46'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=47;INDEX('[Alles.xlsx]47'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]47'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]47'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]47'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); IF($B2=53;INDEX('[Alles.xlsx]53'!$C$2:$C$7209; SMALL(IF($A2='[Alles.xlsx]53'!$A$2:$A$7209; ROW('[Alles.xlsx]53'!$A$2:$A$7209)-MIN(ROW('[Alles.xlsx]53'!$A$2:$A$7209))+1; ""); COLUMN(A1))); "ERROR, geen matchende kleurcode!"))))))))))))) |
Ik ben nog niet bekend met deze functiequote:Op woensdag 4 januari 2012 15:55 schreef Basp1 het volgende:
Werkt de case functie niet, of bestaat deze niet in vba excel?
functie? je bedoelt gewoonquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:55 schreef Basp1 het volgende:
Werkt de case functie niet, of bestaat deze niet in vba excel?
1 2 3 4 5 6 | select case Cells(1,1).Value case "jantje" MsgBox "het is jantje" case Else MsgBox "het is iemand anders" end select |
Ja die bedoel ik dan heeft de vraag steller geen last van het beperkt kunnen nesten van if then els constructies.quote:
VLOOKUP en je INDEX maken met namen in cellen en INDIRECT.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:46 schreef Jesse_ het volgende:
[ code verwijderd ]
(er zitten enters in voor de leesbaarheid)
Iemand misschien enig idee hoe ik dit efficiënter kan doen? Excel en mijn pc hebben er nog al wat moeite mee om een sheet hiermee weer te geven.
Elke IF laat de functie zoeken op een tablad in het bestand Alles dat overeenkomt met een kleur in een cel eerder.
Ik heb al wel de grootste tabladen de laagste nummers gegeven maar dat helpt vrijwel niks
Dat het zo simpel zou zijn......quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:37 schreef DaFan het volgende:
Met VLOOKUP en je laatste argument een 1 (benaderen, en die doet het grootste getal dat kleiner is dan te zoeken waarde).
Nadeel is wel dat je lijst gesorteerd MOET zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |