abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105660518
Het zal voor jullie wel de zoveelste keer zijn dat iemand zo'n topic start.
Maar ik heb dus jullie professionele hulp nodig bij het uitzoeken van een laptop.
Ik heb momenteel een Sony Vaio VGN-NW1SF. Deze laptop heb ik alweer bijna 3 jaar en ben er ook tevreden over geweest, maar het word dus tijd voor een nieuwe vind ik. De reden hiervoor is dat de accu niet lang meer meegaat helaas.

- Budget is ¤1000,-
- Graag een accu die lang meegaat, en dan bedoel ik qua uren. De mijne ging op het begin 1 á 1,5 uur mee. (Dus het liefst minstens 4 á 5 uur als het kan.)
- Een kleine voorkeur op Asus, Sony of Samsung.

Hopelijk kunnen jullie me helpen hierbij.
pi_105660581
waar ga je de laptop voor gebruiken?
Ja, hoi!
pi_105660611
Macbook Air?
pi_105660633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:24 schreef Luukiemaster het volgende:
waar ga je de laptop voor gebruiken?
Voor me studie, waarvoor ik 'm ook veel ga gebruiken natuurlijk. Veel werkstukken, verslagen en projecten, aantekeningen etc.
pi_105660659
Macbook Air.

http://www.apple.com/nl/macbookair/

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 16:30:23 ]
pi_105660713
Misschien een idee om een netbook of iets dergelijks aan te schaffen en daarnaast een pc? met een netbook kom je al een heel eind qua studie verslagen/aantekeningen/werkstukken.. en de accu doet het meestal wel wat langer :>
Ja, hoi!
pi_105660729
en anders is een macbook air een heel goed alternatief :>
Ja, hoi!
pi_105660757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:22 schreef Serious_ het volgende:
- Een kleine voorkeur op Asus, Sony of Samsung.
Dit is kiezen tussen een Toyota, Mercedes en Lada (In dezelfde volgorde dus ook...)
pi_105661012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef Luukiemaster het volgende:
Misschien een idee om een netbook of iets dergelijks aan te schaffen en daarnaast een pc? met een netbook kom je al een heel eind qua studie verslagen/aantekeningen/werkstukken.. en de accu doet het meestal wel wat langer :>
Dat is geen idee, een netbook moet je gebruiken voor aantekeningen e.d. op school en af en toe keer dom internetten op de bank. Als je fatsoenlijk een werkstuk wil schrijven moet je gewoon op een normale laptop vanaf 15 inch zitten anders wordt je knetter gek :P
pi_105661054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:35 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Dat is geen idee, een netbook moet je gebruiken voor aantekeningen e.d. op school en af en toe keer dom internetten op de bank. Als je fatsoenlijk een werkstuk wil schrijven moet je gewoon op een normale laptop vanaf 15 inch zitten anders wordt je knetter gek :P
Wat jij vind is geen feit.

11 inch Macbook Air kan makkelijk.. maar da's dan ook geen netbook.
pi_105661250
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:28 schreef Jerkmaine het volgende:

[..]

Dit is kiezen tussen een Toyota, Mercedes en Lada (In dezelfde volgorde dus ook...)
Samsung maakt anders behoorlijke laptops in mijn subjectieve mening.

In het prijssegment van ~1000 euro zijn de Macbooks wel een van de betere zo niet, de beste keuze. Tenzij je echt windows-specifieke programma's nodig hebt.
pi_105677243
in plaats van te discussieren geef dan ook een advies.

Hier kan je de BBG van tweakers bekijken:
http://tweakers.net/revie(...)ties-en-prijzen.html
pi_105679150
Misschien is een ultrabook een goede optie? Deze van Acer lijkt me persoonlijk heerlijk. Erg krachtig en flinterdun wat ideaal is voor studie.

http://www.laptopshop.nl/(...)-951-2464g34iss.html
pi_105679217
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:46 schreef Rnnz het volgende:
Misschien is een ultrabook een goede optie? Deze van Acer lijkt me persoonlijk heerlijk. Erg krachtig en flinterdun wat ideaal is voor studie.

http://www.laptopshop.nl/(...)-951-2464g34iss.html
Geen Acer. Gewoon niet.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105679837
Is heel persoonlijk vind ik. Hoor wel vaker slechte dingen over Acer, maar heb zelf over 3,5 jaar tijd nog geen problemen met m'n laptop gehad.

Overigens zijn er natuurlijk nog meer ultrabooks te koop. Zou persoonlijk nog even wachten mocht je er een willen, volgend jaar komen er namelijk meer uit en zal de prijs ook wel dalen.
  zaterdag 17 december 2011 @ 00:24:18 #16
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105680336
De macbook air is 949¤ :X

waarom raden jullie een student dit aan? denk je dat hij dit kan betalen?
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_105680373
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 00:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
De macbook air is 949¤ :X

waarom raden jullie een student dit aan? denk je dat hij dit kan betalen?
Ja. Er staat toch "budget is ¤1000,-".
pi_105681570
Macbook Air als je hem snel nodig hebt, of wachten op de Asus Zenbook.
pi_105681957
De Zenbook is al te koop toch?
pi_105682034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 01:12 schreef Dimens het volgende:
Macbook Air als je hem snel nodig hebt, of wachten op de Asus Zenbook.
Zo! Bij Asus hebben ze flink hun best gedaan om met een innovatief ontwerp te komen! :P

Zonder grappen, koop een Macbook Air. Weet je tenminste zeker dat je over 4 jaar nog steeds een perfect werkende laptop hebt! (mits je overweg kan met 11")
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_105685255
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 01:27 schreef Rnnz het volgende:
De Zenbook is al te koop toch?
Je hebt gelijk en tevens zijn ze ook nog eens duurder dan TS uit kan geven.
  zaterdag 17 december 2011 @ 07:39:10 #22
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_105685260
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 01:32 schreef Wootism het volgende:

[..]

Zo! Bij Asus hebben ze flink hun best gedaan om met een innovatief ontwerp te komen! :P

Zonder grappen, koop een Macbook Air. Weet je tenminste zeker dat je over 4 jaar nog steeds een perfect werkende laptop hebt! (mits je overweg kan met 11")
Zag van de week bij Dixons de 13" in de aanbieding voor 949.
pi_105685273
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 07:39 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Zag van de week bij Dixons de 13" in de aanbieding voor 949.
Waarschijnlijk het 2010 model, welk trouwens prima is.
pi_105685316
quote:

[..]

En daarom zei men ook "een netbook en daarnaast een pc" :P

Maar goed, de tweakers site is al gepost. Ik raad TS idd aan daar te kijken.
  zaterdag 17 december 2011 @ 08:30:48 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105685379
Ik had een "iets beperkter" budget, maar de accu van m'n verse Lenovo gaat wel lekker lang mee :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105685578
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 07:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het 2010 model, welk trouwens prima is.
Heeft die geen Core2Duo?

quote:

[..]

Vanaf 15"? :') 15" is het maximale dat je wilt hebben als laptop als hij niet de hele tijd op dezelfde plek staat althans. Daarnaast werkt alles vanaf 12" prima, zolang je maar een goed toetsenbord hebt om op te typen.
pi_105685580
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 08:30 schreef Leandra het volgende:
Ik had een "iets beperkter" budget, maar de accu van m'n verse Lenovo gaat wel lekker lang mee :Y
Lenovo O+
pi_105685863
Zo moeilijk is dat niet: Apple MacBook Air. Werkt ook met Windows.
Tenminste een laptop waar je met goed fatsoen op kan tikken en toch lekker dun en helemaal van aluminium. Standaard een verlicht toetsenbord en solid state drive is ook niet vervelend: http://www.engadget.com/2011/07/25/macbook-air-review-mid-2011/

[ Bericht 9% gewijzigd door lukaon op 17-12-2011 10:00:37 ]
pi_105686218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:50 schreef lukaon het volgende:
Zo moeilijk is dat niet: Apple MacBook Air. Werkt ook met Windows.
Tenminste een laptop waar je met goed fatsoen op kan tikken en toch lekker dun en helemaal van aluminium. Standaard een verlicht toetsenbord en solid state drive is ook niet vervelend: http://www.engadget.com/2011/07/25/macbook-air-review-mid-2011/
Goed op kan tikken? Dat toetsenbord is een ramp, net als bij elke MacBook.Daarnaast is helemaal van aluminium ook niet een voordeel, en een verlicht toetsenbord heeft eigenlijk niemand wat aan. Tenminste als je blind kan typen.
pi_105686894
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Goed op kan tikken? Dat toetsenbord is een ramp, net als bij elke MacBook.Daarnaast is helemaal van aluminium ook niet een voordeel, en een verlicht toetsenbord heeft eigenlijk niemand wat aan. Tenminste als je blind kan typen.
Is dan persoonlijk denk ik. Vind zelf dat Apple de meeste chille toetsenborden heeft. :Y
Hoe fijn een verlicht toetsenbord is, merk je pas als je er een hebt.
pi_105687009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:49 schreef Wootism het volgende:

[..]

Is dan persoonlijk denk ik. Vind zelf dat Apple de meeste chille toetsenborden heeft. :Y
Jup, ik heb hier een Dell Studio 15, en heb er na een jaartje een verlicht tobo voor gekocht. Was maar iets van 20E op gewmon.com. _O_ Zo zie je tenminste wat in het donker.
pi_105695143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:49 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Apple heeft geen concave in de toetsen, hebben een ronde onderkant, en ze kunnen verder ingedrukt worden. (ik heb het nu over de Thinkpad serie dat wel).

Ik heb geen verlicht toetsenbord nodig, want ik typ blind. *O* Daarnaast heb ik een Thinklight op mijn laptop. Dat is zo'n een lichtje boven op het scherm die de toetsen verlicht, gebruik het nooit, hoewel het verder wel prima werkt.
pi_105696065
Ook als je blind typt kan een verlicht toetsenbord heel handig zijn. Voor functietoetsen bijvoorbeeld.

Met het toetsenbord van de MacBook Air/Pro is niets mis.
pi_105696379
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ook als je blind typt kan een verlicht toetsenbord heel handig zijn. Voor functietoetsen bijvoorbeeld.

Met het toetsenbord van de MacBook Air/Pro is niets mis.
Functietoetsen kan je blind ook wel vinden. Ik zeg niet dat er echt iets mis mee is, er zijn gewoon betere.
pi_105697373
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heeft die geen Core2Duo?
Ja, de nieuwe heeft i5 procesorren.
Het oude model heeft ook geen toetsenbord verlichting, hoewel ik het totaal niet mis.
pi_105699456
Macbook Air is een leuk optie. Maar als het even kan niet via Apple zelf kopen, maar bijv. via Dixons. Anders zit je met een gare 1 jaar garantie, waar een Dixons zich gewoon aan het reguliere consumentenrecht houdt.

De Ultrabooks zijn ook mooi, maar ze vallen allemaal tegen kwa scherm. Echt sterke specs heb je kennelijk niet nodig, dus dan is de Macbook Air een prima optie met het oog op de batterijduur.
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:46:00 #37
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105699688
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:40 schreef Xaobotnik het volgende:
Macbook Air is een leuk optie. Maar als het even kan niet via Apple zelf kopen, maar bijv. via Dixons. Anders zit je met een gare 1 jaar garantie, waar een Dixons zich gewoon aan het reguliere consumentenrecht houdt.

De Ultrabooks zijn ook mooi, maar ze vallen allemaal tegen kwa scherm. Echt sterke specs heb je kennelijk niet nodig, dus dan is de Macbook Air een prima optie met het oog op de batterijduur.
En hoeveel kost dat bij Dixon? In het geval van reparatie waar stuur je hem op? Lijkt me dat Apple dan ook niet meer in het beeld komt als je van een derde partij koopt.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_105699726
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

En hoeveel kost dat bij Dixon? In het geval van reparatie waar stuur je hem op? Lijkt me dat Apple dan ook niet meer in het beeld komt als je van een derde partij koopt.
Natuurlijk wel, het is niet alsof het hun product meer is, maar waarschijnlijk moet je na het eerste jaar eerst naar Dixons stappen voor garantie.
pi_105700246
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Winkels als Dixons, BCC en Mediamarkt geven standaard 2 jaar garantie op hun producten. Wanneer de garantie van Apple dan verlopen is, kun je bij de winkel terecht voor reparaties. Deze krijgen dan reparatie kosten Apple en betalen deze zelf.

Tevens, nog niet genoemd, maar is een tablet misschien wat voor je? Dit dan natuurlijk in combinatie met een Desktop, die zal altijd wel nodig zijn voor daarnaast.

Maar iets als de Asus Transformer misschien?

Dit is als het ware een tablet met het Android besturingssysteem erop die je kunt omtoveren tot een laptop. Maar ook andere tablets kunnen geschikt zijn, zoals de welbekende iPad, Acer Iconia en Samsung Tab.

Stel je voor; Onderweg in de trein, auto etc.. met de tablet en het toetsenbord mails schrijven en sturen of documenten aanmaken en dan thuis op de bank met je tablet op de bank het web af surfen en spellen spelen.
Tablets gaan vrij lang mee, tussen de 4 en zelfs 18 uur lang werken erop.

Daarnaast voor voor het echte werk en thuis, de desktop welke al vrij geavanceerd kan zijn met een budget en tablet voor in totaal ¤1000,-

Iets om over na te denken.
pi_105705726
Ik denk dat TS hier niet meer gaat reageren en dit topic dus voor niets elke keer omhoog wordt geschopt.
pi_105706680
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:27 schreef totalvamp het volgende:
Mijn god waar komen toch al die apple fans vandaan!
Je kan een betere krijgen voor de prijs die apple durft te vragen ervoor.

Lenovo is een erg goed merk. Samsung is vaak ook wat overpriced. Asus is natuurlijk altijd een goede keus.
Ben op zich helemaal geen Apple fans. Kan goed zijn dat ik het voor het eerst als een goede optie noem. Maar als specs niet uitmaken maar een goede accuduur een eis is, en je die 1000 euro te besteden hebt, is de Macbook Air gewoon een goede optie. De Ultrabooks bieden momenteel gewoon niet genoeg. Weliswaar sterke specs, maar of de accuduur valt tegen, of het scherm.

De Asus Transformer is een super mooi product. Ik ga waarschijnlijk de Prime kopen. Maar voor het betere tikwerk, als in echte verslagen en dergelijke is een echte laptop toch fijner. Je wil immers toch een minimale resolutie, en het scherm is ook gewoon te klein. Ik zie de Transformer meer als een netbookalternatief. Handig om op locatie snel effe je stukjes te schrijven.
pi_105708005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:31 schreef Dimens het volgende:
Ik denk dat TS hier niet meer gaat reageren en dit topic dus voor niets elke keer omhoog wordt geschopt.
Altijd zo :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:58 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ben op zich helemaal geen Apple fans. Kan goed zijn dat ik het voor het eerst als een goede optie noem. Maar als specs niet uitmaken maar een goede accuduur een eis is, en je die 1000 euro te besteden hebt, is de Macbook Air gewoon een goede optie. De Ultrabooks bieden momenteel gewoon niet genoeg. Weliswaar sterke specs, maar of de accuduur valt tegen, of het scherm.

De Asus Transformer is een super mooi product. Ik ga waarschijnlijk de Prime kopen. Maar voor het betere tikwerk, als in echte verslagen en dergelijke is een echte laptop toch fijner. Je wil immers toch een minimale resolutie, en het scherm is ook gewoon te klein. Ik zie de Transformer meer als een netbookalternatief. Handig om op locatie snel effe je stukjes te schrijven.
Als je een 11" mini laptopje wilt ja.
pi_105708538
Ik heb een samsung sf311. Batterij gaat serieus een uur of 7 mee, en hij is lekker compact (13inch). Verder: lekker toetsenbord; snel zat voor schoolwerk enzo en ziet er nog mooi uit ook. Was 700 euro een paar maanden terug.
pi_105710510
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:52 schreef Ouqz het volgende:
Als je een Macbook gaat kopen, besef dan wel dat je betaalt voor de naam, niet voor de kwaliteit, want die biedt Apple niet. Je gaat namelijk geld betalen voor iets dat bij de echte A-merken als Dell goedkoper te halen is. Weggegooit geld dus.
Wat een onzinreactie. Dit roepen mensen al jaren, maar als je ze vraagt een alternatief te vinden dat alles biedt wat de MacBook biedt, en voor minder geld, dan zijn ze opeens verdacht stil. Dat maakt je een troll.
pi_105710673
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:41 schreef TimCook het volgende:

[..]

Wat is er mis met 11,6"?
Niet veel. Ik zou me meer storen aan die heel erg beperkte 64GB opslag en het feit dat je niet eens uit kunt breiden met SD-kaartjes.
pi_105716090
Jammer dat TS niet meer reageerd overigens.
pi_105716354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet veel. Ik zou me meer storen aan die heel erg beperkte 64GB opslag en het feit dat je niet eens uit kunt breiden met SD-kaartjes.
Zolang het programma's, muziek, documenten etc. zijn, merk ik daar niet zoveel van. Pas met films gaat het snel en is die 64GB zo gevuld, geen films dus.
pi_105718152
Het grote voordeel van Apple vind ik toch wel dat je na 5 jaar nog steeds een laptop hebt die net zo snel is als toen je hem uit de doos haalde! Ik heb gewoon in de 5 jaar dat ik een MacBook heb nog NOOIT gezeur gehad.
Gewoon chill om een apparaat te hebben dat altijd werkt en geen tijd kost om hem werkend te houden. Iets wat mijn Windows bakken nooit lukte....
pi_105718494
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef Dimens het volgende:

[..]

Zolang het programma's, muziek, documenten etc. zijn, merk ik daar niet zoveel van. Pas met films gaat het snel en is die 64GB zo gevuld, geen films dus.
Zelfs als ik al mijn films en podcasts verwijder, heb ik nog steeds ruim meer dan 100GB in gebruik. En het gemis van een SD-kaartslot is op een laptop met zo'n beperkte opslag echt een gigantische misser. Leuk, zo'n compacte laptop, maar dat voordeel wordt een beetje teniet gedaan door het feit dat je er elke keer een externe harde schijf aan moet hangen als je even een filmpje wilt kijken.

Wat overigens ook killing is voor je accuduur. En die is bij de 11,6" Air al onder de maat van de 13" Air en Pro.
pi_105718829
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:56 schreef Wootism het volgende:
Het grote voordeel van Apple vind ik toch wel dat je na 5 jaar nog steeds een laptop hebt die net zo snel is als toen je hem uit de doos haalde! Ik heb gewoon in de 5 jaar dat ik een MacBook heb nog NOOIT gezeur gehad.
Gewoon chill om een apparaat te hebben dat altijd werkt en geen tijd kost om hem werkend te houden. Iets wat mijn Windows bakken nooit lukte....
Ik heb ook geen gezeur met mijn vijf jaar oude lenovo en Windows 7.
pi_105724821
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 12:25 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik heb ook geen gezeur met mijn vijf jaar oude lenovo en Windows 7.
O+
  zondag 18 december 2011 @ 15:09:50 #52
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105725625
Er wordt door TS aangegeven dat zijn budget ¤ 1000 is en vervolgens komen er allerlei notebooks voorbij die inderdaad bijna dit bedrag kosten. Echter, hij geeft ook aan dat hij de notebook voornamelijk zal gebruiken voor schoolwerkzaamheden. Dan lijkt het mij dus niet nodig om zo'n dure notebook aan te schaffen.

Het is voor minder dan 400 euro mogelijk een prima notebook te kopen, waar naast het schrijven van verslagen best nog wel eens Photoshop of InDesign op kan draaien. Op Tweakers Pricewatch kun je een mooi overzicht krijgen van goedkopere laptops, waarvan de specificaties echt ruim voldoende zijn.

Zelf heb ik enige tijd geleden een Samsung notebook voor ¤ 297 gekocht, waarvan de specs vergelijkbaar zijn met de budgetnotebooks via bovengenoemde link. Ik maak redelijk intensief gebruik van het apparaat, want behalve internetten/tekstverwerken gebruik ik de notebook vooral voor InDesign/Dreamweaver/Illustrator/Photoshop, wat dus echt prima gaat. Natuurlijk heb ik ook een desktop waarop dit soort zware programma's beter draaien, maar ik wil alleen maar even aangeven dat je geen fortuin hoeft uit te geven aan een goed werkende notebook.
  zondag 18 december 2011 @ 15:15:35 #53
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105725971
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat een onzinreactie. Dit roepen mensen al jaren, maar als je ze vraagt een alternatief te vinden dat alles biedt wat de MacBook biedt, en voor minder geld, dan zijn ze opeens verdacht stil. Dat maakt je een troll.
Ouqz is een Apple hateboy, die moet je niet serieus nemen.
  zondag 18 december 2011 @ 15:18:30 #54
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105726179
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:09 schreef dikkekaas het volgende:
Er wordt door TS aangegeven dat zijn budget ¤ 1000 is en vervolgens komen er allerlei notebooks voorbij die inderdaad bijna dit bedrag kosten. Echter, hij geeft ook aan dat hij de notebook voornamelijk zal gebruiken voor schoolwerkzaamheden. Dan lijkt het mij dus niet nodig om zo'n dure notebook aan te schaffen.

Het is voor minder dan 400 euro mogelijk een prima notebook te kopen, waar naast het schrijven van verslagen best nog wel eens Photoshop of InDesign op kan draaien. Op Tweakers Pricewatch kun je een mooi overzicht krijgen van goedkopere laptops, waarvan de specificaties echt ruim voldoende zijn.

Zelf heb ik enige tijd geleden een Samsung notebook voor ¤ 297 gekocht, waarvan de specs vergelijkbaar zijn met de budgetnotebooks via bovengenoemde link. Ik maak redelijk intensief gebruik van het apparaat, want behalve internetten/tekstverwerken gebruik ik de notebook vooral voor InDesign/Dreamweaver/Illustrator/Photoshop, wat dus echt prima gaat. Natuurlijk heb ik ook een desktop waarop dit soort zware programma's beter draaien, maar ik wil alleen maar even aangeven dat je geen fortuin hoeft uit te geven aan een goed werkende notebook.
Ja, je kan ook voor 300 euro een notebook kopen maar de kwaliteit zal merkbaar minder zijn. Als je ¤1000 te besteden hebt kan je beter een goede notebook kopen. Zeker omdat het voor schoolwerk is, daarvoor wil je gewoon goed spul hebben waarmee je geen problemen gaat krijgen.
  zondag 18 december 2011 @ 15:20:41 #55
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105726304
quote:
99s.gif Op zondag 18 december 2011 15:18 schreef TimCook het volgende:

[..]

Ja, je kan ook voor 300 euro een notebook kopen maar de kwaliteit zal merkbaar minder zijn. Als je ¤1000 te besteden hebt kan je beter een goede notebook kopen. Zeker omdat het voor schoolwerk is, daarvoor wil je gewoon goed spul hebben waarmee je geen problemen gaat krijgen.
Juist voor schoolwerk is het niet nodig een vermogen uit te geven aan een notebook. Dan houd je nog nooit wat geld over ook. Waar baseer jij je uitspraak op dat je problemen gaat krijgen met een goedekopere notebook? De reden dat bepaalde notebooks goedkoper zijn is dat de specificaties lager zijn. Dus een tragere processor bijvoorbeeld. Maar voor dit doeleinde is dat totaal geen bottleneck en mooi meegenomen is dat de accu weer wat langer mee kan.
  zondag 18 december 2011 @ 15:23:34 #56
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105726465
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:20 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Juist voor schoolwerk is het niet nodig een vermogen uit te geven aan een notebook. Dan houd je nog nooit wat geld over ook. Waar baseer jij je uitspraak op dat je problemen gaat krijgen met een goedekopere notebook? De reden dat bepaalde notebooks goedkoper zijn is dat de specificaties lager zijn. Dus een tragere processor bijvoorbeeld. Maar voor dit doeleinde is dat totaal geen bottleneck en mooi meegenomen is dat de accu weer wat langer mee kan.
Het verschil zit echt niet alleen in specificaties. Bij goedkope notebooks wordt ook vaak bespaard op bouwkwaliteit.
  zondag 18 december 2011 @ 15:29:42 #57
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105726767
quote:
99s.gif Op zondag 18 december 2011 15:23 schreef TimCook het volgende:

[..]

Het verschil zit echt niet alleen in specificaties. Bij goedkope notebooks wordt ook vaak bespaard op bouwkwaliteit.
Dat gaat vaak ook helemaal niet op. Zo zijn er veel fabrikanten die verschillende types maken met een vergelijkbare behuizing, maar verschillende specificaties. Maar zoals ik hierboven zei, wil ik TS er vooral op wijzen dat hij niet alleen hoeft te zoeken in die hoge pricerange. Hij vraagt om advies voor een laptop die hij voor schoolwerkzaamheden kan gebruiken, dus dan is het niet overbodig hem ook op goedkopere alternatieven te wijzen lijkt me.
pi_105729390
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:20 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Ik kan uit ervaring spreken :D

Aan het begin van mijn studie kocht ik een Macbook, waarom? Omdat in die tijd Vista in opkomst was en dat gewoon een tyfus OS is.
Enfin, enkele medestudenten kochten laptops van Samsung, Acer, Asus, HP, Dell etc... super uiteenlopend. Halverwege mijn studie had iedereen wel gezeur gehad met zijn laptop. Uiteenlopend van systeemcrashes en batterijproblemen tot scheuren in de behuizing.
Behalve ik O+

Daarom liever iets meer uitgeven aan een Macbook! :)
Ben blij dat ik mijn energie in mijn studie kon steken i.p.v. gezeik met m'n laptop.
  zondag 18 december 2011 @ 16:39:36 #59
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105730017
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:26 schreef Wootism het volgende:

[..]

Aan het begin van mijn studie kocht ik een Macbook, waarom? Omdat in die tijd Vista in opkomst was en dat gewoon een tyfus OS is.
Enfin, enkele medestudenten kochten laptops van Samsung, Acer, Asus, HP, Dell etc... super uiteenlopend. Halverwege mijn studie had iedereen wel gezeur gehad met zijn laptop. Uiteenlopend van systeemcrashes en batterijproblemen tot scheuren in de behuizing.
Behalve ik O+

Ben blij dat ik mijn energie in mijn studie kon steken i.p.v. gezeik met m'n laptop.
Haha die laatste zin maakt het wel af hè, fanboy :P
pi_105730243
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:39 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Haha die laatste zin maakt het wel af hè, fanboy :P
Tjah, ben fan van Apple ja. Niet gek toch?
Ben fan van alles wat me goed bevalt, jij niet dan?

Ben ook fan van Adidas, Samsung, Sony, Krups etc..
  zondag 18 december 2011 @ 17:04:53 #61
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105731120
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:45 schreef Wootism het volgende:

[..]

Tjah, ben fan van Apple ja. Niet gek toch?
Ben fan van alles wat me goed bevalt, jij niet dan?

Ben ook fan van Adidas, Samsung, Sony, Krups etc..
Ik deel je mening dat Apple (ongeacht de bijzondere prijs/kwaliteitverhouding) zeer goede producten levert, dus ik spreek je zeker niet tegen. Het fascineert me echter steeds weer hoe sommige mensen óf een hekel hebben aan Apple óf hun tere vingertjes niet vuil willen maken aan producten zonder het Apple-logo.

Afijn, het zijn mooie apparaten en als TS bereidt is veel te betalen dan is dat ook zeker de beste keuze voor hem. Maar nogmaals, ik wil hem er slechts op wijzen dat er ook andere opties zijn die 1/3 van het geld kosten (wat als student wellicht goed uitkomt). Uit eigen ervaring weet ik dat een dergelijke laptop ook járen mee kan gaan. Scheuren in de behuizing ontstaan niet zomaar, dus als je fatsoenlijk met je spullen omgaat dan kan ik me niet voorstellen dat een dergelijk probleem zich voor zal doen.
pi_105731597
Fan zijn van een merk :') Dat ik de producten erg waardeer, betekent niet dat ik fan ben van het merk/bedrijf dat die producten uitbrengt. Ik vind de iPhone de beste smartphone, de iPad de beste tablet en ben fan van de MacBook Pro- en Air-reeks. Maar fan van Apple? Ik zie niet in waarom dat nodig is.
pi_105733746
En het is weer een Apple vs. de rest topic geworden terwijl TS nog geen woord heeft gezegd daarover en waarschijnlijk ook niet meer terug gaat komen. :')

Tjonge jonge, het zal eens een keer niet zo gaan zeg. Altijd maar het: "Als je Apple hebt ben je een faboy", of: "Het is geen Apple dus het is kut."
  zondag 18 december 2011 @ 18:45:42 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105735015
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:09 schreef dikkekaas het volgende:
Wat een nonsens om maar even voor TS te besluiten dat hij zijn budget wel kan halveren omdat jij vindt dat hij voor school niet zo'n dure notebook nodig heeft.

Als ik een budget van ¤ 40.000 voor een nieuwe auto heb, en ik zal die auto voornamelijk gebruiken om boodschappen te doen en mijn kind naar school brengen, waarom jou jij dan voor me moeten bepalen dat ik dat ook wel in een Suzuki Alto van ¤ 10.000 kan doen?

Het lijkt me dat iemand het meest optimale voor zijn budget wil hebben, en dat voor de helft of nog minder ook al iets kan kopen doet er dan niet zoveel toe, want kennelijk is er behoefte aan iets in een hoger segment.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105735302
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:26 schreef Wootism het volgende:

[..]

Behalve ik O+

Ik zal je de problemen van mij met mijn macbook maar besparen :D

Feit: Als je een degelijke Laptop wil koop je een Lenovo of een Panasonic, niet een Apple.
pi_105735390
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
Fan zijn van een merk :') Dat ik de producten erg waardeer, betekent niet dat ik fan ben van het merk/bedrijf dat die producten uitbrengt. Ik vind de iPhone de beste smartphone, de iPad de beste tablet en ben fan van de MacBook Pro- en Air-reeks. Maar fan van Apple? Ik zie niet in waarom dat nodig is.
Vind er niets vreemd aan, als je hele goede ervaringen hebt met een merk, dan kan je er toch fan van zijn?
pi_105736333
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 18:54 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Vind er niets vreemd aan, als je hele goede ervaringen hebt met een merk, dan kan je er toch fan van zijn?
Kan, maar ik vind het een beetje zwak. Ik heb ook hele goede ervaringen met de producten van Apple, maar dat betekent niet dat alles wat Apple doet of maakt in mijn ogen meteen het beste is.
  zondag 18 december 2011 @ 19:16:35 #68
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105736334
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een nonsens om maar even voor TS te besluiten dat hij zijn budget wel kan halveren omdat jij vindt dat hij voor school niet zo'n dure notebook nodig heeft.

Als ik een budget van ¤ 40.000 voor een nieuwe auto heb, en ik zal die auto voornamelijk gebruiken om boodschappen te doen en mijn kind naar school brengen, waarom jou jij dan voor me moeten bepalen dat ik dat ook wel in een Suzuki Alto van ¤ 10.000 kan doen?

Het lijkt me dat iemand het meest optimale voor zijn budget wil hebben, en dat voor de helft of nog minder ook al iets kan kopen doet er dan niet zoveel toe, want kennelijk is er behoefte aan iets in een hoger segment.
Ik wist niet dat je kwaad werd :o Het is gewoon een advies dat ik geef, want misschien is TS er niet van op de hoogte dat er ook in het goedkopere segment goede laptops te krijgen zijn. Hij vraagt toch niet voor niets om advies? Als ik een nieuwe auto nodig heb voor slechts wat boodschappen en ik heb weinig verstand van auto's en een bedrag van ¤ 40 000 tot mijn beschikking, dan zou ik het in elk geval wel op prijs stellen als degene die mij zou adviseren mij niet direct het duurste model aan zou raden, maar mij ook op de hoogte zou stellen van goedkopere modellen waar ik ook prima boodschappen mee kan doen.

Dus of TS ook kotst op mijn kutadvies hoor ik liever van hemzelf.
pi_105736623
Hij: offlineF.png

:')
pi_105736627
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 19:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Kan, maar ik vind het een beetje zwak. Ik heb ook hele goede ervaringen met de producten van Apple, maar dat betekent niet dat alles wat Apple doet of maakt in mijn ogen meteen het beste is.
Je kan toch wel fan van iets zijn en het nog steeds bekritiseren :D

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:16 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je kwaad werd :o Het is gewoon een advies dat ik geef, want misschien is TS er niet van op de hoogte dat er ook in het goedkopere segment goede laptops te krijgen zijn. Hij vraagt toch niet voor niets om advies? Als ik een nieuwe auto nodig heb voor slechts wat boodschappen en ik heb weinig verstand van auto's en een bedrag van ¤ 40 000 tot mijn beschikking, dan zou ik het in elk geval wel op prijs stellen als degene die mij zou adviseren mij niet direct het duurste model aan zou raden, maar mij ook op de hoogte zou stellen van goedkopere modellen waar ik ook prima boodschappen mee kan doen.

Dus of TS ook kotst op mijn kutadvies hoor ik liever van hemzelf.
Ik ben het wel met je eens hoor. Voor het normale werk hoef je niet achterlijk veel geld uit te geven, ook niet als het ding degelijk hoort te zijn :D
pi_105738209
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 19:24 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Je kan toch wel fan van iets zijn en het nog steeds bekritiseren :D
Wat elektronica betreft niet, blijkbaar. In elk topic over smartphones is "koop een HTC" of "neem een Samsung" de meest gehoorde 'tip'. Alsof HTC en Samsung geen crappy toestellen op de markt brengen en het merk an sich garantie voor kwaliteit is.

Jij hebt hier zelf ook een handje naar, door altijd hoog van de toren te blazen over Lenovo, en als het over de Ideapad-serie gaat met argumenten te komen die alleen op de Thinkpad-serie verkrijgbaar zijn.
pi_105738400
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 19:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zoiets heet loyaal zijn aan een merk. Apple bevalt de meeste mensen zo enorm goed dat zij bij een volgende aankoop allereerst bij Apple gaan shoppen. Apple's veelgebruikte slogan is niet voor niets: It just works.
Dat werkt natuurlijk jaloezie op bij mensen die dat niet kennen of gewoon van zeiken houden.
CNET.com was vroeger ook altijd lekker tegen Apple aan het schoppen en moet je nu eens zien:

(ontopic) De Top 5 beste laptops van 2011: http://reviews.cnet.com/best-laptops/

MacBook Pro en MacBook Air in de Top 5 en de laatste ook nog Editors Choice. Ik denk zelf ook aan een 11" MacBook Air, lekker compact en een erg fijn scherm met veel pixels waardoor 11 inch niet klein aanvoelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door lukaon op 18-12-2011 20:11:23 ]
pi_105740247
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:05 schreef lukaon het volgende:

[..]

Zoiets heet loyaal zijn aan een merk. Apple bevalt de meeste mensen zo enorm goed dat zij bij een volgende aankoop allereerst bij Apple gaan shoppen. Apple's veelgebruikte slogan is niet voor niets: It just works.
Sure, maar als je daardoor niet kritisch meer kunt kijken, ben je niet goed bezig. Daarom: fan zijn van een productlijn kan best, maar fan zijn van het merk vind ik een beetje overdreven. Apple heeft ook een hoop missers op zijn naam. De Mac Mini is overpriced en underfeatured, de eerste generatie Apple TV sloeg echt nergens op, de Time Capsules puilden uit hun eigen behuizing na een tijdje... Apple maakt een hoop mooie dingen, en in veel segmenten maken ze de mooiste producten. Maar om dan meteen Apple als merk te verheiligen.. Nee.
  zondag 18 december 2011 @ 20:43:55 #74
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105740686
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Sure, maar als je daardoor niet kritisch meer kunt kijken, ben je niet goed bezig. Daarom: fan zijn van een productlijn kan best, maar fan zijn van het merk vind ik een beetje overdreven. Apple heeft ook een hoop missers op zijn naam. De Mac Mini is overpriced en underfeatured, de eerste generatie Apple TV sloeg echt nergens op, de Time Capsules puilden uit hun eigen behuizing na een tijdje... Apple maakt een hoop mooie dingen, en in veel segmenten maken ze de mooiste producten. Maar om dan meteen Apple als merk te verheiligen.. Nee.
Dus als je fan bent van een merk, ben je dat merk gelijk aan het "verheiligen"? Dat is pas overdreven.
pi_105741502
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat elektronica betreft niet, blijkbaar. In elk topic over smartphones is "koop een HTC" of "neem een Samsung" de meest gehoorde 'tip'. Alsof HTC en Samsung geen crappy toestellen op de markt brengen en het merk an sich garantie voor kwaliteit is.

Jij hebt hier zelf ook een handje naar, door altijd hoog van de toren te blazen over Lenovo, en als het over de Ideapad-serie gaat met argumenten te komen die alleen op de Thinkpad-serie verkrijgbaar zijn.
Je hoort mij niemand een Ideapad aansmeren.

Bij deze... Iedereen, koop alsjeblieft niets anders dan een Thinkpad als je voor Lenovo gaat, de rest is meestal bagger.

quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:05 schreef lukaon het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk jaloezie op bij mensen die dat niet kennen of gewoon van zeiken houden.
CNET.com was vroeger ook altijd lekker tegen Apple aan het schoppen en moet je nu eens zien:

(ontopic) De Top 5 beste laptops van 2011: http://reviews.cnet.com/best-laptops/

MacBook Pro en MacBook Air in de Top 5 en de laatste ook nog Editors Choice. Ik denk zelf ook aan een 11" MacBook Air, lekker compact en een erg fijn scherm met veel pixels waardoor 11 inch niet klein aanvoelt.
Ik ben niet jaloers, kan het best betalen en heb er 3 jaar mee gewerkt, maar Windows 7 werkt heerlijk. Dus meh.
pi_105742766
To see or not to see. That's my answer.
pi_105746859
quote:
Een bron van 25 maart 2010? Dit soort dingen zijn al snel achterhaald met die snelle updates van tegenwoordig. Dan is Lukaon toch beter bezig.
  zondag 18 december 2011 @ 22:26:51 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105747693
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Je hoort mij niemand een Ideapad aansmeren.

Bij deze... Iedereen, koop alsjeblieft niets anders dan een Thinkpad als je voor Lenovo gaat, de rest is meestal bagger.
Dan heb ik de goeie gekocht :D
Met die cashback actie tot 31 december was het gewoon een hele leuke deal :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105748341
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb ik de goeie gekocht :D
Met die cashback actie tot 31 december was het gewoon een hele leuke deal :Y
Oh zitten vast wel goede tussen hoor ;)

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:14 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een bron van 25 maart 2010? Dit soort dingen zijn al snel achterhaald met die snelle updates van tegenwoordig. Dan is Lukaon toch beter bezig.
Het beste batterijleven krijg je bij de Thinkpad X220.
pi_105749999
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 22:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]

Het beste batterijleven krijg je bij de Thinkpad X220.
Klopt, maar daar krijg je wel een ontzettend lelijke laptop voor terug.
Is persoonlijk natuurlijk, maar ik zou er niet gezien mee willen worden :)
pi_105751157
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:04 schreef Wootism het volgende:

[..]

Klopt, maar daar krijg je wel een ontzettend lelijke laptop voor terug.
Is persoonlijk natuurlijk, maar ik zou er niet gezien mee willen worden :)
Laptops zijn er niet om mooi te zijn, maar om goed te werken. Het is geen sierproduct, maar een gebruiksvoorwerp, en zolang hij goed is in gebruik (en dat is hij) dan maakt het niet uit hoe hij eruit ziet. Wat niet betekent dat er geen idee achter het ontwerp zit, want er is een reden dat de laptops er zo somber uitzien.

Ik vind ze trouwens heel mooi O+
  zondag 18 december 2011 @ 23:28:56 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105751197
Ik vind dat scharlakenrood helemaal O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105751246
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:28 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat scharlakenrood helemaal O+
Dat is alleen op een ideapad schatje.
pi_105751325
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 23:27 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Laptops zijn er niet om mooi te zijn, maar om goed te werken. Het is geen sierproduct, maar een gebruiksvoorwerp, en zolang hij goed is in gebruik (en dat is hij) dan maakt het niet uit hoe hij eruit ziet. Wat niet betekent dat er geen idee achter het ontwerp zit, want er is een reden dat de laptops er zo somber uitzien.

Ik vind ze trouwens heel mooi O+
Ik vind het wel belangrijk hoe iets eruit ziet en daar betaal ik graag wat meer voor.
pi_105751471
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 23:31 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik vind het wel belangrijk hoe iets eruit ziet en daar betaal ik graag wat meer voor.
Ik betaal voor hoe iets werkt, en daar betaal ik graag wat meer voor. Hoe mooi een laptop is, daar heb je niets aan, alleen in de Starbucks als je hip wil zijn.
  zondag 18 december 2011 @ 23:35:14 #86
256666 leeell
I know you're lonely
pi_105751491
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 23:34 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik betaal voor hoe iets werkt, en daar betaal ik graag wat meer voor. Hoe mooi een laptop is, daar heb je niets aan, alleen in de Starbucks als je hip wil zijn.
zegt de grootste hipster
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_105751573
quote:

[..]

Ik vind jouw beredeneringen echt ontzettend stereotiep aan die van ICT-ers en netwerkbeheerders :P
Ben je dat toevallig?

zeg ja :D
pi_105751598
quote:

[..]

Sinds wanneer maak jij voor ons uit dat je aan iets moois niets hebt? :')
  zondag 18 december 2011 @ 23:39:37 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105751663
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 23:30 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik heb toch echt een Thinkpad E520 Edge (NZ3CMMH) en die is aan de buitenkant bovenop helemaal scharlakenrood :Y
Bij past perfect bij de mantel van Sinterklaas, en staat dus ook geweldig bij de kerstversiering :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105751680
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 23:38 schreef leeell het volgende:

[..]

[..]

kijk deze fanbois overpriced troep kopen omdat een mooi kleurtje heeft :')
Alleen voor het uiterlijk zou ik nog ¤1000,- uitgeven.
pi_105751682
Oh no shitstorm incoming! Moment dames :')
pi_105751694
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 23:38 schreef leeell het volgende:

[..]

[..]

kijk deze fanbois overpriced troep kopen omdat een mooi kleurtje heeft :')
Wat heeft dat nu weer met mijn reactie te maken :')
pi_105751786
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 23:35 schreef leeell het volgende:

[..]

zegt de grootste hipster
Sssssst niet doorvertellen :D

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:37 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik vind jouw beredeneringen echt ontzettend stereotiep aan die van ICT-ers en netwerkbeheerders :P
Ben je dat toevallig?

zeg ja :D
Netwerkbeheerder ;) Nu vormgeving..

quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2011 23:38 schreef Dimens het volgende:

[..]

Sinds wanneer maak jij voor ons uit dat je aan iets moois niets hebt? :')
Zeg niet dat je er niets aan hebt, een mooi schilderij heb je wel wat aan, maar een laptop is er niet om mooi te zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 23:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb toch echt een Thinkpad E520 Edge (NZ3CMMH) en die is aan de buitenkant bovenop helemaal scharlakenrood :Y
Bij past perfect bij de mantel van Sinterklaas, en staat dus ook geweldig bij de kerstversiering :D
Edge, is consumentenlijn :D ;)

quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 23:39 schreef Dimens het volgende:

[..]

Alleen voor het uiterlijk zou ik nog ¤1000,- uitgeven.
Ja jij wel.
  zondag 18 december 2011 @ 23:46:53 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105752003
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 23:42 schreef DutchErrorist het volgende:

Ja, we zitten in een topic op FOK! waar iemand vraagt wat een geschikte laptop voor haar voor haar schoolwerk zou zijn, op basis waarvan zou ik dan moeten aannemen dat het inmiddels niet meer over apparaten in de consumentenlijn van welk willekeurig merk dan ook zou gaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105752120
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 23:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, we zitten in een topic op FOK! waar iemand vraagt wat een geschikte laptop voor hem voor z'n schoolwerk zou zijn, op basis waarvan zou ik dan moeten aannemen dat het inmiddels niet meer over apparaten in de consumentenlijn van welk willekeurig merk dan ook zou gaan?
Nee hij zei dat hij de X220 lelijk vond, dat is een business line laptop van lenovo, die zien er allemaal hetzelfde uit. Vandaar.
pi_105752292
quote:
Zeg niet dat je er niets aan hebt, een mooi schilderij heb je wel wat aan, maar een laptop is er niet om mooi te zijn.
Ik vind het wel belangrijk dat de laptop er mooi uit ziet, wie ben jij om te bepalen dat dit totaal niet belangrijk voor mij is?
  zondag 18 december 2011 @ 23:52:59 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105752302
Ja, dat hoort zo in de businessline, allemaal dezelfde saaie uitvoering, en al blij zijn als je je eigen dolfijngrijze leaseAudi aan het kinderzitje herkent tussen de andere dolfijngrijze leaseAudi's.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105752520
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 23:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik vind het wel belangrijk dat de laptop er mooi uit ziet, wie ben jij om te bepalen dat dit totaal niet belangrijk voor mij is?
DutchErrorist :)

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:52 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat hoort zo in de businessline, allemaal dezelfde saaie uitvoering, en al blij zijn als je je eigen dolfijngrijze leaseAudi aan het kinderzitje herkent tussen de andere dolfijngrijze leaseAudi's.
Want alle Macs zien er niet hetzelfde uit? :)
  maandag 19 december 2011 @ 00:04:25 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105752829
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 23:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Want alle Macs zien er niet hetzelfde uit? :)
Geen idee, die herken ik gewoon aan die grote gele M, en dan let ik verder niet zo op de inrichting...
Dat laatste is niet waar trouwens want onze Mac heeft nota bene Stokke kinderstoelen.

Zo, en ik ben weer klaar met m'n off-topic :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105753093
quote:
Maakt niet uit, het is toch een Thinkpad, geen Ideapad. Dus zat jij er met deze opmerking toch echt naast:
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 23:30 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

pi_105753744
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 00:10 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het is toch een Thinkpad, geen Ideapad. Dus zat jij er met deze opmerking toch echt naast:

[..]

Oh jeej ik zag wat over het hoofd!
  maandag 19 december 2011 @ 00:38:57 #102
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105754214
Sommige mensen houden van mooie spullen, andere mensen niet. Anders gezegd: sommige mensen hebben smaak, andere mensen niet.
pi_105754235
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 00:38 schreef TimCook het volgende:
Sommige mensen houden van mooie spullen, andere mensen niet. Anders gezegd: sommige mensen hebben smaak, andere mensen niet.
Je signature zegt genoeg :D
pi_105755668
Ik ken enkele mensen met dezelfde instelling als DE:
"Maakt niet uit als het er vertieft uitziet, zolang het maar goed werkt!"
Die rijden ook rond in verotte auto's die elk jaar met moeite door de APK komen...
Op zich een mindset die het leven een stuk makkelijker maakt op veel vlakken :P

Hoop alleen dat je ook snapt dat er mensen zijn waarbij dat iets anders ligt...
pi_105761111
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 01:22 schreef Wootism het volgende:
Ik ken enkele mensen met dezelfde instelling als DE:
"Maakt niet uit als het er vertieft uitziet, zolang het maar goed werkt!"
Die rijden ook rond in verotte auto's die elk jaar met moeite door de APK komen...
Op zich een mindset die het leven een stuk makkelijker maakt op veel vlakken :P

Hoop alleen dat je ook snapt dat er mensen zijn waarbij dat iets anders ligt...
Die vergelijking gaat niet op. Ik koop goede kwaliteit laptops en geen verrotte. Om een Thinkpad te vergelijken met een verrotte auto werkt niet. Thinkpads zijn beter qua qualiteit dan Apples. Dus je kan die domme vergelijking gebruiken als iemand een Packard Bell heeft.
pi_105761225
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 08:57 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet op. Ik koop goede kwaliteit laptops en geen verrotte. Om een Thinkpad te vergelijken met een verrotte auto werkt niet. Thinkpads zijn beter qua qualiteit dan Apples. Dus je kan die domme vergelijking gebruiken als iemand een Packard Bell heeft.
Toch moet je begrijpen dat er een behoorlijk elitair toontje aan die posts van je hangt, die mensen irriteert. Prima dat jij functie boven vorm verkiest en het daarom oké vindt om met wen lelijke laptop rond te lopen, maar dat betekent niet dat een mooi design zinloos is. Ook maakt dat mensen die zoeken naar een optimale combinatie van design en functionaliteit minderwaardig, puur omdat zij er wel belang aan hechten dat hun laptop er goed uitziet.

Bovendien maak je jezelf ook schuldig aan domme redeneringen, aangezien je lijkt te denken dat een MacBook alleen maar gekocht wordt om het uiterlijk, en niet omdat het gewoon een hele goede laptop is. Daarnaast lijk je ook niet te begrijpen dat het strakke unibody aluminium design wel degelijk functioneel is.
pi_105761316
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 09:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Toch moet je begrijpen dat er een behoorlijk elitair toontje aan die posts van je hangt, die mensen irriteert. Prima dat jij functie boven vorm verkiest en het daarom oké vindt om met wen lelijke laptop rond te lopen, maar dat betekent niet dat een mooi design zinloos is. Ook maakt dat mensen die zoeken naar een optimale combinatie van design en functionaliteit minderwaardig, puur omdat zij er wel belang aan hechten dat hun laptop er goed uitziet.

Bovendien maak je jezelf ook schuldig aan domme redeneringen, aangezien je lijkt te denken dat een MacBook alleen maar gekocht wordt om het uiterlijk, en niet omdat het gewoon een hele goede laptop is. Daarnaast lijk je ook niet te begrijpen dat het strakke unibody aluminium design wel degelijk functioneel is.
Ik heb zelf een Macbook gehad, en zo degelijk zijn ze niet. Daarnaast maakt het mij niet uit wat men vind van mijn toon :D

Een laptop mag best mooi zijn, maar laat het dan wel functioneel zijn, en een unibody is dat echt niet. Het is niet sterk en niet handig. Oh en de rand je handpalmen snijd omdat hij zo scherp is.
pi_105761381
Godverdomme zeg, iemand vraagt om hulp voor een laptop gaan een stel mongooltjes hier hun merk verdedigen alsof het hun eigen moeder is. Shit zeg :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_105761442
Wel grappig dat DutchErrorist het beter weet dat het innovatie en research team van Apple, waarin miljoenen geïnvesteerd is. Maar ja, DutchErrorist is dan ook een netwerkbeheerder waarbij hij nu een beetje vormgeving doet. Raar eigenlijk, dat zo'n hoogstaand en uiterst slimme man niet een hogere functie bekleed. Bijvoorbeeld bij het research/innovatie team van Apple? Ik zeg: solliciteren!
pi_105761788
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 09:10 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Macbook gehad, en zo degelijk zijn ze niet. Daarnaast maakt het mij niet uit wat men vind van mijn toon :D

Een laptop mag best mooi zijn, maar laat het dan wel functioneel zijn, en een unibody is dat echt niet. Het is niet sterk en niet handig. Oh en de rand je handpalmen snijd omdat hij zo scherp is.
:') Hoezo oogkleppen..

De aluminium behuizing geeft een hele goede passieve koeling, waardoor de laptop niet heet wordt en stil blijft

Het gebruik van aluminium maakt de laptop dunner en lichter, en dus draagbaarder. Niet onhandig voor een laptop.

De slotloading drive voorkomt afbrekende lades

De unibody constructie zorgt dat je geen poorten hebt die lam kunnen worden of los gaan zitten

Het feit dat de batterij niet (makkelijk) verwisselbaar is, maakt het gebruik van een grotere accu mogelijk.

Het ontbreken van knoppen, biedt ruimte voor een groot multitouch trackpad, zelfs op de kleinste modellen.

Dat grote trackpad zorgt juist voor veel ruimte om je handen/polsen op te laten rusten.

En wat dacht je van de magsafe adapter, die met magneten werkt, waardoor je nooit meer je laptop van de tafel/bank trekt als je tegen het draad aanloopt? Ook slechts een gimmick zeker.

En ga je nu werkelijk beginnen over scherpe randen in een topic waar mensen de de MacBook Air aanraden, waarvan de rand plat tegen de ondergrond ligt..?

Prima dat een MacBook niets voor jou is. Maar dat je zo stellig vol blijft houden dat het design alleen is zoals het is voor een mooi uiterlijk, ben je toch echt lang niet zo objectief als je zelf lijkt te denken. Dat is namelijk een behoorlijk achterhaald en bekrompen overtuiging.
pi_105761950
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 08:57 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat ook op poep als ik hem teruglees :')
Hoe dan ook is het gewoonweg schattig om iemand zijn Lenovo te zien verdedigen. Daar zijn er maar weinig van :Y.
  maandag 19 december 2011 @ 11:37:36 #112
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105764969
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 09:10 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Macbook gehad, en zo degelijk zijn ze niet.
pi_105765103
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2011 11:37 schreef TimCook het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hier klopt volgens mij echt niets van.
  maandag 19 december 2011 @ 11:47:49 #114
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105765317
quote:
13s.gif Op maandag 19 december 2011 11:41 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hier klopt volgens mij echt niets van.
Ik neem aan dat je daar een reden voor hebt..
pi_105765835
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2011 11:47 schreef TimCook het volgende:

[..]

Nooit problemen gehad met de service en laptops van Sony.
  maandag 19 december 2011 @ 12:05:40 #116
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105765894
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nooit problemen gehad met de service en laptops van Sony.
Dat is niet echt in strijd met dit onderzoek.
pi_105766356
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2011 12:05 schreef TimCook het volgende:

[..]

Dat is niet echt in strijd met dit onderzoek.
Heb je weer zo'n Applefanboy hoor... :') x1000
pi_105766433
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Heb je weer zo'n Applefanboy hoor... :') x1000
Omdat ie gelijk heeft is ie een fanboy? Haters gonna hate..
pi_105766728
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2011 11:47 schreef TimCook het volgende:

[..]

Wat is je bron, welk onderzoek is dit geweest?
pi_105767143
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat ie gelijk heeft is ie een fanboy? Haters gonna hate..
Er staat nergens dat hij gelijk heeft. Er is duidelijk aan dat lijstje te zien dat er mee geknoeid is. Alles wordt de grond in gedrukt behalve Apple. Terwijl Apple net zoveel nadelen als voordelen heeft ten opzichte van de rest. :')
pi_105769505
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:46 schreef Infection het volgende:

[..]

Er staat nergens dat hij gelijk heeft. Er is duidelijk aan dat lijstje te zien dat er mee geknoeid is. Alles wordt de grond in gedrukt behalve Apple. Terwijl Apple net zoveel nadelen als voordelen heeft ten opzichte van de rest. :')
Hoezo is dat duidelijk dan? Heb jij een vergelijkbaar onderzoek waarbij zijn onderzoek weerlegt word? Zo niet, dan ssssssssst!
pi_105769684
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2011 11:37 schreef TimCook het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Handig zo'n bron. Oh daarnaast helpt dit niet echt tegen mijn opmerking want ik ben zeker 6 keer terug geweest naar apple met mijn Macbook, en had nog vaker kunnen gaan.
pi_105769827
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Handig zo'n bron. Oh daarnaast helpt dit niet echt tegen mijn opmerking want ik ben zeker 6 keer terug geweest naar apple met mijn Macbook, en had nog vaker kunnen gaan.
Jup, en er is er altijd eentje die nog nooit problemen heeft gehad met zijn Acer, en eentje die altijd problemen heeft met zijn Sony. Lekker fucking boeiend joh. :)
pi_105769833
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat jij een slechte ervaring hebt, ligt meer aan dat jouw apparaat misschien mankementen had. Dat wil niets zeggen over alle Macbooks. Heb er zelf 1 gehad, nooit problemen mee gehad. Daarvoor een iMac; bij levering viel hij na 5 minuten aan staan uit. Zelfde dag nog een compleet nieuwe gekregen. Dat zie je niet vaak.
pi_105769836
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo is dat duidelijk dan? Heb jij een vergelijkbaar onderzoek waarbij zijn onderzoek weerlegt word? Zo niet, dan ssssssssst!

Een oud onderzoek, maar wel een betrouwbare. Onderzoek s een paar jaar geleden gedaan door SquareTrade met 1000 laptops per merk, een betrouwbaar onderzoek dus.
Er zijn wel wat veranderingen geweest de laatste jaren, zoals Toshiba welk erg achteruit is gegaan en HP er weer iets op vooruit.
pi_105769889
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:04 schreef Dimens het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een oud onderzoek, maar wel een betrouwbare. Onderzoek s een paar jaar geleden gedaan door SquareTrade met 1000 laptops per merk, een betrouwbaar onderzoek dus.
Er zijn wel wat veranderingen geweest de laatste jaren, zoals Toshiba welk erg achteruit is gegaan en HP er weer iets op vooruit.
Maar wat is hier hetzelfde aan qua onderzoek? Helemaal niets eigenlijk. Onderzoek wat TimCook postte had een aantal criteria, die van jou maar 1.
pi_105769941
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar wat is hier hetzelfde aan qua onderzoek? Helemaal niets eigenlijk. Onderzoek wat TimCook postte had een aantal criteria, die van jou maar 1.
Je kunt wel leuk plaatjes posten, maar door wie is het onderzoek gedaan en met hoeveel laptops is dit getest?
pi_105771018
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:04 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Jup, en er is er altijd eentje die nog nooit problemen heeft gehad met zijn Acer, en eentje die altijd problemen heeft met zijn Sony. Lekker fucking boeiend joh. :)
Wel als het je eigen computer betreft :D

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je kunt wel leuk plaatjes posten, maar door wie is het onderzoek gedaan en met hoeveel laptops is dit getest?
Welke Laptops zijn getest, ook handig.
pi_105771137
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 14:40 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wel als het je eigen computer betreft :D

[..]

Welke Laptops zijn getest, ook handig.
Ja duh, zegt verder alleen niets.
pi_105771810
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik heb geen plaatjes gepost. En die vragen die je stelt kan je ook stellen over jou plaatje.

Wat een gezeur weer hier joh.. Er zijn er een aantal die terecht een Macbook Air aanraden en gelijk komt die achterlijke Apple haat campagne weer opdraven om alles wat Apple is maar af te kraken. Gebeurt andersom ook vaak zat, geef ik gelijk toe. Maar ontkennen dat Apple goede, kwalitatief sterke producten maakt is gewoonweg dom.
pi_105772099
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb geen plaatjes gepost. En die vragen die je stelt kan je ook stellen over jou plaatje.

Wat een gezeur weer hier joh.. Er zijn er een aantal die terecht een Macbook Air aanraden en gelijk komt die achterlijke Apple haat campagne weer opdraven om alles wat Apple is maar af te kraken. Gebeurt andersom ook vaak zat, geef ik gelijk toe. Maar ontkennen dat Apple goede, kwalitatief sterke producten maakt is gewoonweg dom.
Dat antwoord stond al bij het plaatje.
quote:
SquareTrade met 1000 laptops per merk, een betrouwbaar onderzoek dus.
pi_105772286
Top Ultraportable Laptops: http://www.pcworld.com/re(...)ortable_laptops.html

Macbook air komt niet eens in het lijstje voor :')
pi_105772389
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 15:14 schreef DiscoDroid het volgende:

Dat komt omdat de MacBook Air officieel geen ultrabook is.
pi_105772400
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 15:14 schreef DiscoDroid het volgende:

PCWorld :') zal vast een heel objectief lijstje zijn :')
pi_105773075
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 15:10 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat antwoord stond al bij het plaatje.

[..]

Er stond ook bij 'oud onderzoek'. Dus: onbetrouwbaar voor het 'nu'. Maar lekker boeiend verder. TS vroeg om advies, niet om onderzoeksresultaten.
pi_105773104
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

lekker boeiend
Waarom ga je er dan zo fel tegenin?
pi_105773627
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom ga je er dan zo fel tegenin?
Waarom niet?
pi_105773666
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waarom niet, inderdaad. Maar als je vervolgens gaat zeiken dat de discussie offtopic is, ben je behoorlijk hypocriet bezig.
pi_105773697
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom niet, inderdaad. Maar als je vervolgens gaat zeiken dat de discussie offtopic is, ben je behoorlijk hypocriet bezig.
My middle name.
pi_105773778
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

My middle name.
Als kakkerlak verbaast mij dat niet veel, inderdaad :)
pi_105773928
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als kakkerlak verbaast mij dat niet veel, inderdaad :)
Blablabla. Joh, wat wil je nou dan? Dat ik als Apple fanboy ga reageren of helemaal niet of wat? Ik geef aan dat die onderzoeken beetje dom zijn, en vervolgens wil je me hypocriet noemen. Mag allemaal, maar ga niet zeuren als ik zeg dat het offtopic is en geen advies is en verder wil gaan waar het wel over gaat: wat TS (die overigens niet meer reageert) zou moeten kopen.

Ik vind Apple een tof en goed merk, krijg zelf in Januari mijn Macbook Air, heb een iPhone, iPad, iMac, en adviseer TS dan ook een Macbook Air, door mijn eigen goeie ervaringen met het merk. Daar kan TS mee doen wat ze wil, of niet. En dan maakt zo'n statistiekje van die PC nerds hier in dit topic weinig uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 15:53:31 ]
pi_105773934
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat komt omdat de MacBook Air officieel geen ultrabook is.
Ultraportable, dat is wat anders dan een ultrabook.
pi_105773986
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 15:53 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Poteto-potato.
pi_105773999
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:54 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Poteto-potato.
?
  maandag 19 december 2011 @ 15:55:37 #145
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105774028
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:46 schreef Infection het volgende:

[..]

Jij bent dus zo iemand die, ondanks de feiten en cijfers, nooit zal kunnen accepteren of toegeven dat Apple gemiddeld genomen wel degelijk betere producten maakt.
pi_105774196
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er stond ook bij 'oud onderzoek'. Dus: onbetrouwbaar voor het 'nu'. Maar lekker boeiend verder. TS vroeg om advies, niet om onderzoeksresultaten.
Alsof TS hier nog terug komt. Dit topic is hier nu sowieso alleen om onze e-penis te laten groeien.
pi_105774207
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 15:53 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Jou neem ik al lang niet meer serieus in dit topic. Al waardeer ik wel dat je stilzwijgend je ongelijk hebt toegegeven.
pi_105774301
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:59 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jou neem ik al lang niet meer serieus in dit topic. Al waardeer ik wel dat je stilzwijgend je ongelijk hebt toegegeven.
Het is toch zo bij cnet staat hij wel bovenaan bij de ultraportables :s)
pi_105774769
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2011 15:54 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

?
Een pot nat, ook goed?
pi_105774870
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:59 schreef Dimens het volgende:

[..]

Alsof TS hier nog terug komt. Dit topic is hier nu sowieso alleen om onze e-penis te laten groeien.
Sowieso.
  maandag 19 december 2011 @ 16:21:25 #151
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105775195
Laten we er geen semantisch spelletje van maken aub.
pi_105784874
Nee, laten we gewoon even normaal blijven doen.

Niemand zit te wachten op heen en weer gebash tussen Apple liefhebbers en Apple "haters", bij deze gaarne kappen met die ongein.
pi_105786882
-Nee, zie boven je post-

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 20:22:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')