abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105685578
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 07:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het 2010 model, welk trouwens prima is.
Heeft die geen Core2Duo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:35 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Dat is geen idee, een netbook moet je gebruiken voor aantekeningen e.d. op school en af en toe keer dom internetten op de bank. Als je fatsoenlijk een werkstuk wil schrijven moet je gewoon op een normale laptop vanaf 15 inch zitten anders wordt je knetter gek :P
Vanaf 15"? :') 15" is het maximale dat je wilt hebben als laptop als hij niet de hele tijd op dezelfde plek staat althans. Daarnaast werkt alles vanaf 12" prima, zolang je maar een goed toetsenbord hebt om op te typen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105685580
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 08:30 schreef Leandra het volgende:
Ik had een "iets beperkter" budget, maar de accu van m'n verse Lenovo gaat wel lekker lang mee :Y
Lenovo O+
pi_105685863
Zo moeilijk is dat niet: Apple MacBook Air. Werkt ook met Windows.
Tenminste een laptop waar je met goed fatsoen op kan tikken en toch lekker dun en helemaal van aluminium. Standaard een verlicht toetsenbord en solid state drive is ook niet vervelend: http://www.engadget.com/2011/07/25/macbook-air-review-mid-2011/

[ Bericht 9% gewijzigd door lukaon op 17-12-2011 10:00:37 ]
pi_105686218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:50 schreef lukaon het volgende:
Zo moeilijk is dat niet: Apple MacBook Air. Werkt ook met Windows.
Tenminste een laptop waar je met goed fatsoen op kan tikken en toch lekker dun en helemaal van aluminium. Standaard een verlicht toetsenbord en solid state drive is ook niet vervelend: http://www.engadget.com/2011/07/25/macbook-air-review-mid-2011/
Goed op kan tikken? Dat toetsenbord is een ramp, net als bij elke MacBook.Daarnaast is helemaal van aluminium ook niet een voordeel, en een verlicht toetsenbord heeft eigenlijk niemand wat aan. Tenminste als je blind kan typen.
pi_105686894
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Goed op kan tikken? Dat toetsenbord is een ramp, net als bij elke MacBook.Daarnaast is helemaal van aluminium ook niet een voordeel, en een verlicht toetsenbord heeft eigenlijk niemand wat aan. Tenminste als je blind kan typen.
Is dan persoonlijk denk ik. Vind zelf dat Apple de meeste chille toetsenborden heeft. :Y
Hoe fijn een verlicht toetsenbord is, merk je pas als je er een hebt.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_105687009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:49 schreef Wootism het volgende:

[..]

Is dan persoonlijk denk ik. Vind zelf dat Apple de meeste chille toetsenborden heeft. :Y
Jup, ik heb hier een Dell Studio 15, en heb er na een jaartje een verlicht tobo voor gekocht. Was maar iets van 20E op gewmon.com. _O_ Zo zie je tenminste wat in het donker.
pi_105695143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:49 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Apple heeft geen concave in de toetsen, hebben een ronde onderkant, en ze kunnen verder ingedrukt worden. (ik heb het nu over de Thinkpad serie dat wel).

Ik heb geen verlicht toetsenbord nodig, want ik typ blind. *O* Daarnaast heb ik een Thinklight op mijn laptop. Dat is zo'n een lichtje boven op het scherm die de toetsen verlicht, gebruik het nooit, hoewel het verder wel prima werkt.
pi_105696065
Ook als je blind typt kan een verlicht toetsenbord heel handig zijn. Voor functietoetsen bijvoorbeeld.

Met het toetsenbord van de MacBook Air/Pro is niets mis.
pi_105696379
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ook als je blind typt kan een verlicht toetsenbord heel handig zijn. Voor functietoetsen bijvoorbeeld.

Met het toetsenbord van de MacBook Air/Pro is niets mis.
Functietoetsen kan je blind ook wel vinden. Ik zeg niet dat er echt iets mis mee is, er zijn gewoon betere.
pi_105697373
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heeft die geen Core2Duo?
Ja, de nieuwe heeft i5 procesorren.
Het oude model heeft ook geen toetsenbord verlichting, hoewel ik het totaal niet mis.
pi_105699456
Macbook Air is een leuk optie. Maar als het even kan niet via Apple zelf kopen, maar bijv. via Dixons. Anders zit je met een gare 1 jaar garantie, waar een Dixons zich gewoon aan het reguliere consumentenrecht houdt.

De Ultrabooks zijn ook mooi, maar ze vallen allemaal tegen kwa scherm. Echt sterke specs heb je kennelijk niet nodig, dus dan is de Macbook Air een prima optie met het oog op de batterijduur.
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:46:00 #37
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105699688
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:40 schreef Xaobotnik het volgende:
Macbook Air is een leuk optie. Maar als het even kan niet via Apple zelf kopen, maar bijv. via Dixons. Anders zit je met een gare 1 jaar garantie, waar een Dixons zich gewoon aan het reguliere consumentenrecht houdt.

De Ultrabooks zijn ook mooi, maar ze vallen allemaal tegen kwa scherm. Echt sterke specs heb je kennelijk niet nodig, dus dan is de Macbook Air een prima optie met het oog op de batterijduur.
En hoeveel kost dat bij Dixon? In het geval van reparatie waar stuur je hem op? Lijkt me dat Apple dan ook niet meer in het beeld komt als je van een derde partij koopt.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_105699726
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

En hoeveel kost dat bij Dixon? In het geval van reparatie waar stuur je hem op? Lijkt me dat Apple dan ook niet meer in het beeld komt als je van een derde partij koopt.
Natuurlijk wel, het is niet alsof het hun product meer is, maar waarschijnlijk moet je na het eerste jaar eerst naar Dixons stappen voor garantie.
pi_105700246
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Winkels als Dixons, BCC en Mediamarkt geven standaard 2 jaar garantie op hun producten. Wanneer de garantie van Apple dan verlopen is, kun je bij de winkel terecht voor reparaties. Deze krijgen dan reparatie kosten Apple en betalen deze zelf.

Tevens, nog niet genoemd, maar is een tablet misschien wat voor je? Dit dan natuurlijk in combinatie met een Desktop, die zal altijd wel nodig zijn voor daarnaast.

Maar iets als de Asus Transformer misschien?

Dit is als het ware een tablet met het Android besturingssysteem erop die je kunt omtoveren tot een laptop. Maar ook andere tablets kunnen geschikt zijn, zoals de welbekende iPad, Acer Iconia en Samsung Tab.

Stel je voor; Onderweg in de trein, auto etc.. met de tablet en het toetsenbord mails schrijven en sturen of documenten aanmaken en dan thuis op de bank met je tablet op de bank het web af surfen en spellen spelen.
Tablets gaan vrij lang mee, tussen de 4 en zelfs 18 uur lang werken erop.

Daarnaast voor voor het echte werk en thuis, de desktop welke al vrij geavanceerd kan zijn met een budget en tablet voor in totaal ¤1000,-

Iets om over na te denken.
pi_105705726
Ik denk dat TS hier niet meer gaat reageren en dit topic dus voor niets elke keer omhoog wordt geschopt.
pi_105706680
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:27 schreef totalvamp het volgende:
Mijn god waar komen toch al die apple fans vandaan!
Je kan een betere krijgen voor de prijs die apple durft te vragen ervoor.

Lenovo is een erg goed merk. Samsung is vaak ook wat overpriced. Asus is natuurlijk altijd een goede keus.
Ben op zich helemaal geen Apple fans. Kan goed zijn dat ik het voor het eerst als een goede optie noem. Maar als specs niet uitmaken maar een goede accuduur een eis is, en je die 1000 euro te besteden hebt, is de Macbook Air gewoon een goede optie. De Ultrabooks bieden momenteel gewoon niet genoeg. Weliswaar sterke specs, maar of de accuduur valt tegen, of het scherm.

De Asus Transformer is een super mooi product. Ik ga waarschijnlijk de Prime kopen. Maar voor het betere tikwerk, als in echte verslagen en dergelijke is een echte laptop toch fijner. Je wil immers toch een minimale resolutie, en het scherm is ook gewoon te klein. Ik zie de Transformer meer als een netbookalternatief. Handig om op locatie snel effe je stukjes te schrijven.
pi_105708005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:31 schreef Dimens het volgende:
Ik denk dat TS hier niet meer gaat reageren en dit topic dus voor niets elke keer omhoog wordt geschopt.
Altijd zo :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:58 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ben op zich helemaal geen Apple fans. Kan goed zijn dat ik het voor het eerst als een goede optie noem. Maar als specs niet uitmaken maar een goede accuduur een eis is, en je die 1000 euro te besteden hebt, is de Macbook Air gewoon een goede optie. De Ultrabooks bieden momenteel gewoon niet genoeg. Weliswaar sterke specs, maar of de accuduur valt tegen, of het scherm.

De Asus Transformer is een super mooi product. Ik ga waarschijnlijk de Prime kopen. Maar voor het betere tikwerk, als in echte verslagen en dergelijke is een echte laptop toch fijner. Je wil immers toch een minimale resolutie, en het scherm is ook gewoon te klein. Ik zie de Transformer meer als een netbookalternatief. Handig om op locatie snel effe je stukjes te schrijven.
Als je een 11" mini laptopje wilt ja.
pi_105708538
Ik heb een samsung sf311. Batterij gaat serieus een uur of 7 mee, en hij is lekker compact (13inch). Verder: lekker toetsenbord; snel zat voor schoolwerk enzo en ziet er nog mooi uit ook. Was 700 euro een paar maanden terug.
pi_105710510
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:52 schreef Ouqz het volgende:
Als je een Macbook gaat kopen, besef dan wel dat je betaalt voor de naam, niet voor de kwaliteit, want die biedt Apple niet. Je gaat namelijk geld betalen voor iets dat bij de echte A-merken als Dell goedkoper te halen is. Weggegooit geld dus.
Wat een onzinreactie. Dit roepen mensen al jaren, maar als je ze vraagt een alternatief te vinden dat alles biedt wat de MacBook biedt, en voor minder geld, dan zijn ze opeens verdacht stil. Dat maakt je een troll.
pi_105710673
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:41 schreef TimCook het volgende:

[..]

Wat is er mis met 11,6"?
Niet veel. Ik zou me meer storen aan die heel erg beperkte 64GB opslag en het feit dat je niet eens uit kunt breiden met SD-kaartjes.
pi_105716090
Jammer dat TS niet meer reageerd overigens.
pi_105716354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet veel. Ik zou me meer storen aan die heel erg beperkte 64GB opslag en het feit dat je niet eens uit kunt breiden met SD-kaartjes.
Zolang het programma's, muziek, documenten etc. zijn, merk ik daar niet zoveel van. Pas met films gaat het snel en is die 64GB zo gevuld, geen films dus.
pi_105718152
Het grote voordeel van Apple vind ik toch wel dat je na 5 jaar nog steeds een laptop hebt die net zo snel is als toen je hem uit de doos haalde! Ik heb gewoon in de 5 jaar dat ik een MacBook heb nog NOOIT gezeur gehad.
Gewoon chill om een apparaat te hebben dat altijd werkt en geen tijd kost om hem werkend te houden. Iets wat mijn Windows bakken nooit lukte....
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_105718494
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef Dimens het volgende:

[..]

Zolang het programma's, muziek, documenten etc. zijn, merk ik daar niet zoveel van. Pas met films gaat het snel en is die 64GB zo gevuld, geen films dus.
Zelfs als ik al mijn films en podcasts verwijder, heb ik nog steeds ruim meer dan 100GB in gebruik. En het gemis van een SD-kaartslot is op een laptop met zo'n beperkte opslag echt een gigantische misser. Leuk, zo'n compacte laptop, maar dat voordeel wordt een beetje teniet gedaan door het feit dat je er elke keer een externe harde schijf aan moet hangen als je even een filmpje wilt kijken.

Wat overigens ook killing is voor je accuduur. En die is bij de 11,6" Air al onder de maat van de 13" Air en Pro.
pi_105718829
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:56 schreef Wootism het volgende:
Het grote voordeel van Apple vind ik toch wel dat je na 5 jaar nog steeds een laptop hebt die net zo snel is als toen je hem uit de doos haalde! Ik heb gewoon in de 5 jaar dat ik een MacBook heb nog NOOIT gezeur gehad.
Gewoon chill om een apparaat te hebben dat altijd werkt en geen tijd kost om hem werkend te houden. Iets wat mijn Windows bakken nooit lukte....
Ik heb ook geen gezeur met mijn vijf jaar oude lenovo en Windows 7.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')