Dit dusquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:36 schreef CaptainCookie het volgende:
Vloerverwarming zet je juist nooit uit, omdat het lang duurt voor 'ie weer warm is. Slimmerd.
TS is een WoW-autist met overgewicht. Het zweet komt eigenlijk van het lopen van zijn slaapkamer (werk) naar de woonkamer.quote:
Zo'n installatie is ongeveer 2000 euro duurder dan een conventionele cv-ketel. Wat betreft onderhoud, da's slechts een paar tientjes per jaar (nieuwe filters).quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:33 schreef weertenaar het volgende:
Volgrns mij omdat ze minder efficient en dus duurder zijn. ook zijn ze veel duurder in aanschaf en onderhoud.
Of gewoon niet stoken in de zomer? Zoveel kouder is het 's nachts niet, en een raampje open laat de restwarmte van overdag snel genoeg verdwijnen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:39 schreef 100% Tukker het volgende:
's Zomers 's nachts lekker de ventilatiestand aan. Lekker koele buitenlucht dat door het huis wordt geblazen. Probeer dat maar eens met een radiator ofvloerverwarming
.
Misschien in 1960. Mijn installatie (bouwjaar 2009) niet. Ik wil nooit meer zonder.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:41 schreef Fokkingvet het volgende:
Luchtverwarming is juist zo antiek als de nete; het rendement is ontzettend laag. Moet er niet aan denken om dat in je huis te hebben...
Ik hoop dat dat het is, want iemand die bij 21 graden zijn kleding al uittrekt en zweet wil je ook niet naast zitten...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Het echte beeld: TS zit in zijn coltrui te bibberen op zijn zolderkamer, omdat de CV uitgeschakeld is vanwege een betalingsachterstand.
Ik stook niet in de zomer. De zomerzon wel.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:42 schreef Henno het volgende:
[..]
Of gewoon niet stoken in de zomer? Zoveel kouder is het 's nachts niet, en een raampje open laat de restwarmte van overdag snel genoeg verdwijnen.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:36 schreef Quantic het volgende:
Zweten bij 21 graden... TS is dik en zweet stiekem al de hele dag door
Je denkt dat ik dit commercieel promoot of zo?quote:
oquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:48 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Je denkt dat ik dit commercieel promoot of zo?
Nee, ik snap serieus niet dat het zo weinig voorkomt in Nederland.
Het huis van mijn ouders uit 1980 heeft ook luchtverwarming. Heeft 10 jaar gewerkt maar is eruit gesloopt vanwege hoge kosten en altijd op de tocht zitten. Luchtverwarming heeft een groot verlies doordat warme lucht door plastic buizen onder het huis moet worden vervoerd naar elke luchtopening. Gevolg: je verwarmt onder het huis gratis mee waar je dus niets aan hebt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Misschien in 1960. Mijn installatie (bouwjaar 2009) niet. Ik wil nooit meer zonder.
Jij brengt zeker nog water aan de kook met een fluitketel? Ook zo lekker 19-eeuws...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
Nou hou gewoon je bek en laat iedereen gebruiken wat ze willen. Je druk maken om hoe andere mensen hun huis verwarmen.
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:50 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Het huis van mijn ouders uit 1980 heeft ook luchtverwarming. Heeft 10 jaar gewerkt maar is eruit gesloopt vanwege hoge kosten en altijd op de tocht zitten. Luchtverwarming heeft een groot verlies doordat warme lucht door plastic buizen onder het huis moet worden vervoerd naar elke luchtopening. Gevolg: je verwarmt onder het huis gratis mee waar je dus niets aan hebt.
Bij een CV lopen de kleine leidingen tenminste nog door de leefruimte heen waardoor het verlies aan warmte een stuk minder is.
Bluray is ook een gefaalde technologie.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.En dat kleine beetje warmteverlies van de buizen onder de vloeren beschouw ik dan maar als vloerverwarming.
Je ouders hebben gefaald en zijn qua technologie terug gegaan in de tijd. Alsof je een BluRay-spelert inruilt voor een videorecorder.
Wat is daar mis mee? Spullen verwarmen met gas is goedkoper dan met elektriciteit. Moet je eens je meterkast in de gaten houden als je moderne waterkoker aangaat en weer afslaatquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:51 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Jij brengt zeker nog water aan de kook met een fluitketel? Ook zo lekker 19-eeuws...
Ik doelde natuurlijk op de tijdsduur, niet op het verbruik.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:00 schreef Henno het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Spullen verwarmen met gas is goedkoper dan met elektriciteit. Moet je eens je meterkast in de gaten houden als je moderne waterkoker aangaat en weer afslaat
Hoezo laag rendement? Waar haalt iedereen dat toch vandaan?quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:36 schreef nosmo_king het volgende:
heel ouderwets juist, luchtverwarming.
laag rendement, veel stof in huis en om de haverklap je plafond witten bij de blaasroosters.
eerst lucht verwarmen, die dan door koude kanalen word geblazen in een koude ruimte.
nee, doe mij maar radiatoren
Ja, als je op zolder gaat frituren naast de verwarmingsinstallatie misschien wel ja.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef S1nn3rz het volgende:
Heteluchtverwarming met van die roostertjes die na verloop van tijd vies worden
Ik zit op een stoffen bank die nooit koud aanvoelt. Misschien dat jij een stuk graniet hebt in de woonkamer waar je op zit? Ik niet...quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:51 schreef mvt het volgende:
Je bedoelt zo iets als wat je ook in de auto gebruikt? Lekkere warme lucht die door je auto heen laat stromen en je auto in een ijspegel laat veranderen omdat je auto zo koud is?
Een radiator heeft als voordeel dat hij je oppervlakten verwarmt door straling en met vloerverwarming via geleiding. Heerlijk een warme vloer + warme stoel
Bij luchtverwarming heb je alleen warme lucht, en de rest van de ruimte is en blijft lange tijd steenkoud.
Gemaakt door Apple zekerquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:45 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Het voelt warmer aan. Omdat het een superieur systeem is...
Hehe,dat is wel beter ja.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:05 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Blokverwarming
Als mijn boven en benedenburen de verwarming aan hebben (en dat hebben ze!) hoef ik niet meer de stoken in het hele huis. Hooguit een keertje de woonkamer de kachel op 2.5 van de thermostaatknop.
Die heeft TS ook, voor de romantische avonden met miss Tukker...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:38 schreef pinine het volgende:
echt genieten doe ik van m'n houtkachel, da's pas echt behagelijke warmte
[ afbeelding ]
Het soort Mensquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:21 schreef Kreator het volgende:
Ik heb thuis een koude-kernfusiecentrale.
[ afbeelding ]
Het kost wel wat ruimte en onderhoud, maar het houdt de boel goed op temperatuur en zo ben ik ook niet afhankelijk van een kachel.
De hele dag in zo'n wit pak rondlopen kan best warm zijn jaquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:21 schreef Kreator het volgende:
Ik heb thuis een koude-kernfusiecentrale.
[ afbeelding ]
Het kost wel wat ruimte en onderhoud, maar het houdt de boel goed op temperatuur en zo ben ik ook niet afhankelijk van een kachel.
Wtf is luchtverwarming?quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:29 schreef 100% Tukker het volgende:
...luchtverwarming maar met inferieure vloerverwarming of radiatoren.Nederlandse zuinigheidsfaal, dat is het!
Thuiskomen en het eerste uur vernikkelen van de kou omdat het maar niet warm wil worden door die ouderwetse verwarmingssystemen. In mijn huis kwak ik hartje winter bij binnenkomst de thermostaat op 21 graden en na 5 minuten zit ik op de bank in m'n blote bast te zweten alsof ik in een strandstoel op een spaans strandje zit. Mét piña colada in de hand.
Serieuze vraag: waarom zijn er zo weinig huizen met luchtverwarming anno 2011? Het ís de toekomst mensen!
Gast dat is alleen bij nieuwbouw. Mijn broer heeft zo'n luchtsysteem en vloerverwarming. Insta-warm! Maar da's een nieuw gebouwd huis. Wij hebben en jaren 30 huis. Blij dat we verwarming hebben sinds 10 jaar.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:33 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
http://www.brinkclimatesy(...)luchtverwarming.aspx
quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gast dat is alleen bij nieuwbouw.
Dan zal het wel iets anders zijn. Het systeem bij m'n broer is vrij nieuw.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:39 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn keet is anders bouwjaar '24 en in '65 hebben ze er voor het eerst luchtverwarming in aangelegd.
Of hebben we het over wat anders?"
Bedoel jij dan niet een WTW-installatie?quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan zal het wel iets anders zijn. Het systeem bij m'n broer is vrij nieuw.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:06 schreef snakelady het volgende:
Wij hebben ook luchtverwarming en ik moet zeggen, vind het ideaal!!
De problemen waar mensen hier over praten, nooit last van gehad, we hebben toevallig sinds dit jaar een nieuwe, de oude zat er al zo'm 30 jaar in.
ik heb nooit de verwarming aan. Lekker veel geld terug krijgen van de enecoquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:29 schreef 100% Tukker het volgende:
...luchtverwarming maar met inferieure vloerverwarming of radiatoren.Nederlandse zuinigheidsfaal, dat is het!
Thuiskomen en het eerste uur vernikkelen van de kou omdat het maar niet warm wil worden door die ouderwetse verwarmingssystemen. In mijn huis kwak ik hartje winter bij binnenkomst de thermostaat op 21 graden en na 5 minuten zit ik op de bank in m'n blote bast te zweten alsof ik in een strandstoel op een spaans strandje zit. Mét piña colada in de hand.
Serieuze vraag: waarom zijn er zo weinig huizen met luchtverwarming anno 2011? Het ís de toekomst mensen!
Slim van je.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
ik heb nooit de verwarming aan. Lekker veel geld terug krijgen van de eneco
thanksquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Slim van je.En Eneco lekker rente trekken van jouw voorschot! Goed bezig!
Zijn lieve mensen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Slim van je.En Eneco lekker rente trekken van jouw voorschot! Goed bezig!
BluRay faalt ten opzichte van video2000quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.En dat kleine beetje warmteverlies van de buizen onder de vloeren beschouw ik dan maar als vloerverwarming.
Je ouders hebben gefaald en zijn qua technologie terug gegaan in de tijd. Alsof je een BluRay-spelert inruilt voor een videorecorder.
Manderveen heeft niet eens een supermarkt of kroeg. Laat staan kabel. Jouw mening telt dus niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:57 schreef manderveen het volgende:
[..]
BluRay faalt ten opzichte van video2000
Je hebt het (al) een jaar of 2, ineens is hetgeen je hiervoor hebt gehad uit de tijd, ouderwets, voor paupers en noem maar op?quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:00 schreef 100% Tukker het volgende:
Kortom, alle haters falen met hun 'argumenten' en balen nu eigenlijk dat ze thuis niet de luxe en het comfort van TS hebben.
blue-rayquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:57 schreef manderveen het volgende:
[..]
BluRay faalt ten opzichte van video2000
Terecht.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind warme lucht uit roosters vies...
quote:
Wij voelen die stroming niet hoor, noot gedaan ook.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:25 schreef jroz het volgende:
[..]fail!
Anyway, voordeel van luchtverwarming is dat de lucht wat 'frisser' aanvoelt, ipv zo'n radiatorlucht (wat ik zelf heb). Nadeel ervan (mijn ervaring), is dat je constant een lichte luchtstroom door je huis hebt, waardoor het nooit net niet helemaal lekker aanvoelt.
quote:Op donderdag 22 december 2011 00:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Maar als ik vragen mag, wat is nou eigenlijk je bedoeling van dit topic?
Dat had ik ook. Maar nu is die kuthoer boven mij zich gaan settlen en woont ze 90% van de tijd bij haar nieuwe vlam (snap je hem "vlam"quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:05 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Blokverwarming
Als mijn boven en benedenburen de verwarming aan hebben (en dat hebben ze!) hoef ik niet meer de stoken in het hele huis. Hooguit een keertje de woonkamer de kachel op 2.5 van de thermostaatknop.
Dus toch een spamtopicquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:33 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
http://www.brinkclimatesy(...)luchtverwarming.aspx
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Het echte beeld: TS zit in zijn coltrui te bibberen op zijn zolderkamer, omdat de CV uitgeschakeld is vanwege een betalingsachterstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |