Dit dusquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:36 schreef CaptainCookie het volgende:
Vloerverwarming zet je juist nooit uit, omdat het lang duurt voor 'ie weer warm is. Slimmerd.
TS is een WoW-autist met overgewicht. Het zweet komt eigenlijk van het lopen van zijn slaapkamer (werk) naar de woonkamer.quote:
Zo'n installatie is ongeveer 2000 euro duurder dan een conventionele cv-ketel. Wat betreft onderhoud, da's slechts een paar tientjes per jaar (nieuwe filters).quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:33 schreef weertenaar het volgende:
Volgrns mij omdat ze minder efficient en dus duurder zijn. ook zijn ze veel duurder in aanschaf en onderhoud.
Of gewoon niet stoken in de zomer? Zoveel kouder is het 's nachts niet, en een raampje open laat de restwarmte van overdag snel genoeg verdwijnen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:39 schreef 100% Tukker het volgende:
's Zomers 's nachts lekker de ventilatiestand aan. Lekker koele buitenlucht dat door het huis wordt geblazen. Probeer dat maar eens met een radiator ofvloerverwarming
.
Misschien in 1960. Mijn installatie (bouwjaar 2009) niet. Ik wil nooit meer zonder.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:41 schreef Fokkingvet het volgende:
Luchtverwarming is juist zo antiek als de nete; het rendement is ontzettend laag. Moet er niet aan denken om dat in je huis te hebben...
Ik hoop dat dat het is, want iemand die bij 21 graden zijn kleding al uittrekt en zweet wil je ook niet naast zitten...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Het echte beeld: TS zit in zijn coltrui te bibberen op zijn zolderkamer, omdat de CV uitgeschakeld is vanwege een betalingsachterstand.
Ik stook niet in de zomer. De zomerzon wel.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:42 schreef Henno het volgende:
[..]
Of gewoon niet stoken in de zomer? Zoveel kouder is het 's nachts niet, en een raampje open laat de restwarmte van overdag snel genoeg verdwijnen.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:36 schreef Quantic het volgende:
Zweten bij 21 graden... TS is dik en zweet stiekem al de hele dag door
Je denkt dat ik dit commercieel promoot of zo?quote:
oquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:48 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Je denkt dat ik dit commercieel promoot of zo?
Nee, ik snap serieus niet dat het zo weinig voorkomt in Nederland.
Het huis van mijn ouders uit 1980 heeft ook luchtverwarming. Heeft 10 jaar gewerkt maar is eruit gesloopt vanwege hoge kosten en altijd op de tocht zitten. Luchtverwarming heeft een groot verlies doordat warme lucht door plastic buizen onder het huis moet worden vervoerd naar elke luchtopening. Gevolg: je verwarmt onder het huis gratis mee waar je dus niets aan hebt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Misschien in 1960. Mijn installatie (bouwjaar 2009) niet. Ik wil nooit meer zonder.
Jij brengt zeker nog water aan de kook met een fluitketel? Ook zo lekker 19-eeuws...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
Nou hou gewoon je bek en laat iedereen gebruiken wat ze willen. Je druk maken om hoe andere mensen hun huis verwarmen.
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:50 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Het huis van mijn ouders uit 1980 heeft ook luchtverwarming. Heeft 10 jaar gewerkt maar is eruit gesloopt vanwege hoge kosten en altijd op de tocht zitten. Luchtverwarming heeft een groot verlies doordat warme lucht door plastic buizen onder het huis moet worden vervoerd naar elke luchtopening. Gevolg: je verwarmt onder het huis gratis mee waar je dus niets aan hebt.
Bij een CV lopen de kleine leidingen tenminste nog door de leefruimte heen waardoor het verlies aan warmte een stuk minder is.
Bluray is ook een gefaalde technologie.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.En dat kleine beetje warmteverlies van de buizen onder de vloeren beschouw ik dan maar als vloerverwarming.
Je ouders hebben gefaald en zijn qua technologie terug gegaan in de tijd. Alsof je een BluRay-spelert inruilt voor een videorecorder.
Wat is daar mis mee? Spullen verwarmen met gas is goedkoper dan met elektriciteit. Moet je eens je meterkast in de gaten houden als je moderne waterkoker aangaat en weer afslaatquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:51 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Jij brengt zeker nog water aan de kook met een fluitketel? Ook zo lekker 19-eeuws...
Ik doelde natuurlijk op de tijdsduur, niet op het verbruik.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:00 schreef Henno het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Spullen verwarmen met gas is goedkoper dan met elektriciteit. Moet je eens je meterkast in de gaten houden als je moderne waterkoker aangaat en weer afslaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |