hij dacht, laat ik SpeedyGJ eens lekker pestenquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
waarom
stomme depressie, waarom ben je niet ten noorden van gegaan!
quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:22 schreef F.West98 het volgende:
Ik wil sneeuw... Hier enkel miezerregen
Bij mij in de vriezer kom ik er bijna aan!quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:43 schreef Paul het volgende:
JULLIE HADDEN GEZEGD 20 CM SNEEUW VANDAAG KUTLULLEN
Stomme wc's ook,bah.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:14 schreef aloa het volgende:
Zit nog geen einde aan het slechte weer zo te zien. Pas aan het eind van het jaar lijkt er hoge druk boven Nederland te komen. Maar dat duurt nog 2 weken...
van mij mag het vanaf de 24 ste pas los gaan met de winter dat gebeurd toch nietquote:Op vrijdag 16 december 2011 20:06 schreef ZaZoe het volgende:
Laat het maar gaan winteren, eind volgende week 2 weken vakantie!![]()
Maar voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren.
Dat is 300KM verderopquote:Op vrijdag 16 december 2011 23:09 schreef Fredo55 het volgende:
Als ik zo op weerwoord kijk, heeft het op verscheidene plaatsen gesneeuwd in Oostelijk Vlaanderen:
[ afbeelding ]
David (Beersel)
[ afbeelding ]
Webcam Ukkel
Ah, dat zie ikquote:
en toen al niet met witbalans om kunnen gaanquote:Op vrijdag 16 december 2011 23:24 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Lijkt net een schilderij van 1910 ofzo
quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:38 schreef yvonne het volgende:
Zegge, dat België heeft sneeuw, en wij?!
Zit net ten westen van Antwerpen, maar ik hoop vanavond toch de eerste natte sneeuwvlokjes te mogen aanschouwen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:41 schreef WeerServies het volgende:
Effe een update doen voor vanmiddag en vannacht:
Vanmiddag en vanavond neemt de buienkans op nadering van een trogje in de bovenlucht toe. Deze neerslag zal hoofdzakelijk onder de vorm van regen en natte sneeuw vallen ten westen van Brussel. Ten oosten van de lijn Brussel - Antwerpen - Bergen kan de neerslag vannacht onder vorm van sneeuw vallen. Een sneeuwaccumulatie van enkele centimeters in deze gebieden is dan ook niet uitgesloten.
De reden waardoor het gisteren niet tot sneeuwval kwam in het westen van België en Nederland, is de sterke aanvoer van aanlandige wind. De Noordzee heeft nog steeds een zeewatertemperatuur van 11/12°C. Hierdoor kan het zelfs bij negatieve maxima nog steeds gaan regenen in deze provincie. De andere provincies maken vanavond en vannacht iets meer kans op sneeuw aangezien de aanlandige wind wat ik kracht gaat afnemen.
Bron: http://www.weatherservice.be
Klerezooi aankomende vrijdag 12 gradenquote:Op zaterdag 17 december 2011 09:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer begint die horrorwinter nouw
de tuinstoelen kunnen weer naar buitenquote:Op zaterdag 17 december 2011 10:51 schreef Wessell het volgende:
[..]
Klerezooi aankomende vrijdag 12 graden
Schijnt dat er met koninginnedag 2012 ook sneeuw ligt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:55 schreef Dagoduck het volgende:
Waarschijnlijk krijgen we onverwachts in februarie de hele maand sneeuw, is het hele zooitje gewoon een maand verplaatst
Ja, 2012 hequote:Op zaterdag 17 december 2011 11:19 schreef Daywalk3r het volgende:
De winter is ook nog niet begonnen mensen. We krijgen volgend jaar gewoon de hele rambam
Please?quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:44 schreef yvonne het volgende:
Niks dusoh meneer belgische weerservice, ik wil morgen naar de westhoek, met name: Comines/Komen, grote vraag: is daar sneeuw?!
Heerlijk! Minder stoken en minder troep waar je doorheen moet baggeren als je ergens naartoe moet.quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:51 schreef Wessell het volgende:
[..]
Klerezooi aankomende vrijdag 12 graden
[ afbeelding ] tyfus weer
Ik had echt verwacht dat we een koude winter zouden krijgen! maar nee hoor het is gewoon fucking herfst![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
5 graden noem ik geen voorjaarquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:53 schreef pinine het volgende:
't lijkt wel voorjaar, sneeuwklokjes die al met witte knoppen staan, 'k zag net grote klaprozen (papaver) die nog prachtig staan te bloeien , m'n oost-indische kers staat ook nog in bloei terwijl die normaal allang al is weggevroren
[ afbeelding ]
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef aloa het volgende:
Vorig jaar was zeer bijzonder voor december. De winter slaat meestal pas toe in januari en februari. Het kan nog heel koud gaan worden (of niet natuurlijk)
Een mix van (bevriezende) regen en sneeuw.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:54 schreef Fredo55 het volgende:
Wat zijn sleetbuien?![]()
Kom de term telkens tegen op weerwoord.
Maar dan is het gelijk een horrorwinterquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:04 schreef Adelante het volgende:
Als dat hier valt, ligt heel het land stil
Ik zou het niet erg vindenquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:04 schreef Adelante het volgende:
Als dat hier valt, ligt heel het land stil
iedereen in paniek want supermarkten leeg en kerst moet nog beginnenquote:
Van mij hoeft er dan weer niet zoveel te vallen, geeft een boel gelazer. En geen zin om mijn auto uit te gravenquote:
klopt inderdaad maar dan ook echt na de kerst maar dit keer lijkt het ook na de kerst geen winter te worden http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:02 schreef Againzender het volgende:
Aardige hagelbui net in Amsterdam Slotervaart. Kan dan plots erg glad worden!
En wat betreft de winter: alle grote winters die ik heb meegemaakt begonnen volgens mij pas na kerst. (ik ben van 74)
Steeds als je denkt dat de kaarten niet slechter kunnen, blijkt het toch nog slechter te kunnenquote:Op zaterdag 17 december 2011 23:31 schreef pinine het volgende:
[..]
klopt inderdaad maar dan ook echt na de kerst maar dit keer lijkt het ook na de kerst geen winter te worden http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1
Je hoeft je auto niet uit te graven, je kan dan toch niet rijden...quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Van mij hoeft er dan weer niet zoveel te vallen, geeft een boel gelazer. En geen zin om mijn auto uit te graven
shit, gemist. Maar op dat tijdstip slaap ik meestal..quote:
welke voorspelling van een week vooruit heeft er de afgelopen tijd gekloptquote:Op zaterdag 17 december 2011 23:31 schreef pinine het volgende:
[..]
klopt inderdaad maar dan ook echt na de kerst maar dit keer lijkt het ook na de kerst geen winter te worden http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1
Er zit wel een verschil in zekerheid bij verschillende situaties. Die storm/sneeuw die afgelopen vrijdag zou komen, is heel lastig te voorspellen. Dat is een klein lagedrukgebied, waarbij het een gigantisch verschil maakt of zo'n systeem een paar honderd km noordelijker of zuidelijker trekt.quote:Op zondag 18 december 2011 10:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
welke voorspelling van een week vooruit heeft er de afgelopen tijd geklopt
Hier ook het is wit! Alleen is het hagelquote:Op zondag 18 december 2011 11:50 schreef marcel-o het volgende:
Wat n geratel op mn ramen. Ineens dikke hagel..
En weer over...
Hier waterig zonnetje. Ook Eindhoven. rare stad...quote:Op zondag 18 december 2011 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lekker buitje met natte sneeuw en hagel hier in Eindhoven.
Het is daarom ook niet voor niks 'Eindhoven de gekste'quote:Op zondag 18 december 2011 13:48 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Hier waterig zonnetje. Ook Eindhoven. rare stad...
Vijlenquote:Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
De heuvels in het Zuid-Limburgse Vijlen kleuren wit. Het is de eerste keer deze winter dat er in het dorpje sneeuw is gevallen.
http://www.nu.nl/#slideshow-/slideshow/1887364/popup.html
Klopt met het KNMI-kaartje:quote:Op zondag 18 december 2011 14:56 schreef ZaZoe het volgende:
Flinke sneeuw nu, en als ik buienradar mag geloven gaat dat een dik uur duren
NO-Brabant 0,5 graden nu
Ja hier ook.quote:Op zondag 18 december 2011 15:57 schreef Snowsquall het volgende:
daken, gras en auto's zijn wit nu. De straat was ook wit maar dat dooit hard weg..
Ben ik net weer terug op m'n studentenkamer, heb ik de sneeuw gemistquote:Op zondag 18 december 2011 19:19 schreef Timmos het volgende:
Terneuzen en omstreken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan ook de pessimist uithangen natuurlijkquote:Op zondag 18 december 2011 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaddddderverredamme wat een schijtweer afgelopen nacht!! natte sneeuw, wind, regen.
!
En we gaan toch zeker niet allemaal euforisch lopen doen om een paar verdwaalde vlokken (natte)sneeuw he.. laat het eerst maar eens goed doorsneeuwen, dan is het nog leuk.
Dan had ik wel gezegt dat de winter op moest pleuren, dat hoeft van mij ook weer nietquote:Op zondag 18 december 2011 19:33 schreef zoem het volgende:
[..]
Je kan ook de pessimist uithangen natuurlijk
Hier op Tholen alleen maar korrelhagel.quote:Op zondag 18 december 2011 19:23 schreef zoem het volgende:
[..]
Ben ik net weer terug op m'n studentenkamer, heb ik de sneeuw gemist
hier rond alkmaar alleen maar regen en enkele hagelquote:Op zondag 18 december 2011 20:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier op Tholen alleen maar korrelhagel.
En wanneer je morgen opstaat is het allemaal al weer gesmoltenquote:
Vanmiddag gaat het niet sneeuwenquote:Op maandag 19 december 2011 09:41 schreef kruidkoekje het volgende:
natte sneeuw hier vanmorgen. Hoop op vanmiddag lekker pak sneeuw, lekker ravotten met de hond
dacht dat pepe het gister op het nieuws zei van welquote:Op maandag 19 december 2011 09:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vanmiddag gaat het niet sneeuwen
Pepe?quote:Op maandag 19 december 2011 09:44 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
dacht dat pepe het gister op het nieuws zei van wel
PePe, zo noem ik pietpaulusma altijd ;-)quote:Op maandag 19 december 2011 09:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Pepe?
Als het al gaat sneeuwen is dat vannacht, overgaand in regen.
Heb je dus niks aan.
quote:Op maandag 19 december 2011 09:51 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
PePe, zo noem ik pietpaulusma altijd ;-)
Ik dacht effe dat je in Spanje woondequote:Op maandag 19 december 2011 09:51 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
PePe, zo noem ik pietpaulusma altijd ;-)
ah oké helaasj
Hoezo ?:pquote:Op maandag 19 december 2011 10:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik dacht effe dat je in Spanje woonde
Hier ook... ik liep naar buiten en begon gelijk te glijden... kon me nog net ergens aan vasthouden.quote:Op maandag 19 december 2011 11:26 schreef marcel-o het volgende:
Glad buiten. Ging bijna op mn bek op de stoep![]()
Soort van vastgeplakte hagel.
quote:
twitter:GerritHiemstra twitterde op maandag 19-12-2011 om 14:26:31Vanavond en vannacht valt er in de O-helft van het land 2-5cm #sneeuw! Uiteraard wordt het dan #glad. Na middernacht overgaand in regen. reageer retweet
Welkom Basstard!quote:Op maandag 19 december 2011 14:32 schreef Bastard het volgende:
Winter 2011 "zoek de sneeuwvlok"
Extreme winter my ass.
Ik ookquote:
Doe maar met kerst.quote:Op maandag 19 december 2011 15:30 schreef zoem het volgende:
Sneeuw in aantocht!
Het is wachten op de stormsneeuwloop
Bron: RTLquote:KNMI waarschuwt voor gladheid in oosten
Vanavond en vannacht is er in het oosten van het land kans op gladheid door sneeuw. Morgenochtend zijn de sneeuw en gladheid verdwenen, verwacht het KNMI.
De waarschuwing voor gladheid als gevolg van (natte) sneeuw geldt in Groningen, Drenthe, Overijssel en Limburg en het oosten van Gelderland en Noord-Brabant. Het KNMI verwacht dat het tussen 21:00 uur vanavond en 2:00 a 3:00 uur morgenochtend glad kan zijn.
Regen vanuit het westen
Het KNMI verwacht vandaag en morgen van het westen uit regen. In de oostelijke helft van het land valt de neerslag vanavond enige tijd als (natte) sneeuw en kan het wit worden.
In oosten sneeuw
In de nacht van maandag op dinsdag trekt de regen geleidelijk oostwaarts weg, langs de oostgrens kan het nog tot halverwege de nacht sneeuwen. Tegen de ochtend neemt de kans op enkele regenbuien toe. De minimumtemperatuur loopt uiteen van zo'n 5 graden in het westen tot dichtbij het vriespunt in het oosten van het land.
Ik heb vaak het idee dat 'ze' qua tijdstippen van korte termijnvoorspellingen er altijd wat tijd naast zit.quote:Op maandag 19 december 2011 15:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bron: RTL
Zal me benieuwen of het morgen echt weg is of dat het verkeer wel degelijk problemen gaat krijgen
Droge sneeuw voor het oostenquote:Op maandag 19 december 2011 15:57 schreef andreas612 het volgende:
wat de neuk, iedereen is blij dat er een beetje sneeuw aankomtwordt es wakker, 't is verdomme NATTE sneeuw, en blijft dus ook niet liggen, maak me maar wakker als het blijft liggen en meer dan 10cm is,
Waarom blijft het niet liggen volgens jou dan? En waarom is het natte sneeuw?quote:Op maandag 19 december 2011 15:57 schreef andreas612 het volgende:
wat de neuk, iedereen is blij dat er een beetje sneeuw aankomtwordt es wakker, 't is verdomme NATTE sneeuw, en blijft dus ook niet liggen, maak me maar wakker als het blijft liggen en meer dan 10cm is,
gr gr anita
Idd wie zegt dat natte sneeuw niet kan blijven liggen?quote:Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Waarom blijft het niet liggen volgens jou dan? En waarom is het natte sneeuw?
quote:Op maandag 19 december 2011 16:41 schreef JohnFoK het volgende:
Ik hoor net op Radio Veronica dat het oosten rekening moet houden met 4 tot 6 cm sneeuw?
quote:
En dat valt vannacht, daarna gaat het regenenquote:Op maandag 19 december 2011 16:41 schreef JohnFoK het volgende:
Ik hoor net op Radio Veronica dat het oosten rekening moet houden met 4 tot 6 cm sneeuw?
omdat het boven 0 is?quote:Op maandag 19 december 2011 16:14 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Waarom blijft het niet liggen volgens jou dan? En waarom is het natte sneeuw?
BLAUW: REGENquote:Op maandag 19 december 2011 18:02 schreef fotostarter het volgende:
Weet iemand of er ook een mooie html code is van een sneeuwradar zoals buienradar?
Klopt, vanmorgen vroor het hier, neerslag viel als hagel.quote:Op maandag 19 december 2011 18:06 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al..... 2m Temp zegt niets over natte sneeuw/sneeuw
Dankjequote:Op maandag 19 december 2011 18:06 schreef Weatherman het volgende:
[..]
BLAUW: REGEN
GEEL: HAGEL
GRIJS: NATTE SNEEUW
ROZE: SNEEUW
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vastvriezende regen?quote:Op maandag 19 december 2011 11:26 schreef marcel-o het volgende:
Glad buiten. Ging bijna op mn bek op de stoep![]()
Soort van vastgeplakte hagel.
duh slappe, gaat erom of de sneeuw blijft liggen..quote:Op maandag 19 december 2011 18:06 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al..... 2m Temp zegt niets over natte sneeuw/sneeuw
Er hangt een beste bui voor de kust, alleen kan ik de sneeuwradar niet te pakken krijgen. De pagina zal wel weer overbelast zijn zeker.quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef Toto69 het volgende:
Zo te zien hier flinke bak sneeuw op komst..
Ziet er gaaf uit zeg! Het lijkt wel of er een verschrompelde mandarijn aan de tak hangt, maar het is vast iets andersquote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vastvriezende regen?
[ afbeelding ]
Zulke dingen komen niet snel voor in Nederland
Precies slappe, daarvoor heb je juist de 2m temp niet nodig!quote:Op maandag 19 december 2011 21:35 schreef andreas612 het volgende:
[..]
duh slappe, gaat erom of de sneeuw blijft liggen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |