Dit.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:48 schreef Internepper het volgende:
Domme TS.
Niet weten dat Rojadirecta.es, http://www.rojadirecta.me/ is geworden
De republikeinen protesteren niet in ieder gevalquote:Op donderdag 15 december 2011 17:44 schreef trekeennummertje het volgende:
Alsof ze dat gaat lukken.. en als het gebeurt mogen ze zich schrap gaan zetten, want zoiets pik ik niet.
Nou okee. De USA (ICAPP) is de eigenaar van alle .com en .org domeinenquote:Op donderdag 15 december 2011 17:45 schreef Paxcon het volgende:
Sowieso, wie geeft de USA het recht dat te doen?Dan geven wij onszelf toch het recht om het weer ongedaan te maken? Is precies hetzelfde
Nopequote:Op donderdag 15 december 2011 17:44 schreef damirovic het volgende:
welke act? Die werd toch afgewezen ofzo paar maanden terug? Link die artikel dan
quote:The House Judiciary Committee held a hearing on SOPA on November 16, 2011.[9] A House aide said the Committee chairman is scheduling the bill for markup on December 15, and that he is still in discussions and is "open for changes" to the bill.[10] On December 15, 2011, a second hearing is scheduled to address concerns with SOPA, amend the bill and vote on it.[11]
Lololol, thanks manquote:Op donderdag 15 december 2011 17:48 schreef Internepper het volgende:
Domme TS.
Ja, ook al vindt ik Amerika een prachtig land, daar moet ik je wel gelijk in gevenquote:Op donderdag 15 december 2011 17:53 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Amerikanen moeten altijd zeiken over alles, alles verpesten voor de rest en maatregelen nemen voor problemen die wellicht desastreus kunnen zijn voor anderen. Maar dat is natuurlijk allemaal nodig voor het 'goede doel', oftewel: de Verenigde Staten. Bah.
Zelf niet die zweterige dikke stinkbuurman van een paa rhuizen verderop zijnquote:Op donderdag 15 december 2011 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
Kunnen we straks weer bij die zweterige dikke stinkbuurman van een paa rhuizen verderop voor een paar tientjes gekopieerde Twilight-DVD's enzo kopen...![]()
voor ts zal deze zin toch wel een WTF momentje opleverenquote:Op donderdag 15 december 2011 17:48 schreef Internepper het volgende:
Domme TS.
De meeste populaire download sites hebben .com en .org domeinsquote:Op donderdag 15 december 2011 18:06 schreef Roces18 het volgende:
waarom zou je downloaden van .com sites??
genoeg andere sites .ph , . ru enzo. Die zullen altijd blijven bestaan en zijn nog beter ook.
quote:Op donderdag 15 december 2011 18:10 schreef o.us het volgende:
Alle 4chan members en autistenhackers zullen toch weer met nieuwe ideeën komen dus ik ben niet bang.
quote:Op donderdag 15 december 2011 18:11 schreef Djeez het volgende:
Wat gaat er met de Piratenbaai gebeuren dan?
Nee hoor, autisten 2 the rescue.quote:
helemaal niksquote:Op donderdag 15 december 2011 18:11 schreef Djeez het volgende:
Wordt neergehaald, of ze moeten een nieuwe domeinnaam krijgen, maar ik weet niet of een europese ISP daar op zit te wachten.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:11 schreef Djeez het volgende:
Als 4chan down gaat is er altijd nog Fokquote:Op donderdag 15 december 2011 18:10 schreef o.us het volgende:
Alle 4chan members en autistenhackers zullen toch weer met nieuwe ideeën komen dus ik ben niet bang.
quote:Op donderdag 15 december 2011 18:20 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ach het internet is te internationaal van karakter om zich door een enkele land te laten bepalen.
Was dit 15 jaar geleden gebeurd was het andere koek.
quote:Op donderdag 15 december 2011 17:48 schreef mymoodfentje het volgende:
Wordt toch wel gehacked van gemaakt, maak je geen zorgen
Hoe moet ik nu series uit amerika volgen?quote:Op donderdag 15 december 2011 18:37 schreef yobliT het volgende:
De 15-jarige jongetjes kunnen geen pron meer downloaden en worden boos.
Leuk dit.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb gewoon Amerikaanse zenders op mijn tv?quote:Op donderdag 15 december 2011 18:48 schreef Quisho het volgende:
[..]
Hoe moet ik nu series uit amerika volgen?
Ja inderdaad ja, ook niet om CNN, MSNBC, Fox news...quote:Op donderdag 15 december 2011 18:58 schreef summer2bird het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat ik geen nieuws artikelen kan vinden hierover.
(of ik lees weer overal overheen)
Woon je in Amerika dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 18:59 schreef yobliT het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb gewoon Amerikaanse zenders op mijn tv?
Oh jongens, kijk uit! trekeennummertje pikt het niet als SOPA doorgaat.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:44 schreef trekeennummertje het volgende:
Alsof ze dat gaat lukken.. en als het gebeurt mogen ze zich schrap gaan zetten, want zoiets pik ik niet.
quote:Op donderdag 15 december 2011 19:15 schreef Ouqz het volgende:
oor hetzelfde geld hielden ze het Internet nationaal.
Lol nee, het is congress, als de bill passed zeg maar dan moet Obama het nog ondertekenen, maar dat zal wss wel gebeuren.quote:
Toch niet vandaag?quote:Op donderdag 15 december 2011 19:36 schreef Quisho het volgende:
[..]
Lol nee, het is congress, als de bill passed zeg maar dan moet Obama het nog ondertekenen, maar dat zal wss wel gebeuren.
Handig om te weten: er is een add-on voor firefox die je automatisch doorlinkt naar de nieuwe site als een domeinnaam geblokkeerd is: MAFIAAFirequote:Op donderdag 15 december 2011 17:48 schreef Internepper het volgende:
Domme TS.
Als je via rojadirecta naar voetbal kijkt kun je beter PCstream 2.0 installeren. Dat gaat nog makkelijkerquote:Op donderdag 15 december 2011 17:50 schreef Quisho het volgende:
[..]
Lololol, thanks manBen je eeuwig dankbaar
Maar als je naar .com gaat zie je dit
[ afbeelding ]
En dat gaat dus met alle .com sites gebeuren die inbreuk maken op copyright, niet alleen illegale downloads.
Nee Zaterdag inderdaad.quote:
Nee, alleen sites die eindigen om een amerikaans domeinnaam, zoals .com en .org en .biz. Maar inderdaad wel alle internationale sites met dat domein, ook al wordt het niet in Amerika gehostquote:Op donderdag 15 december 2011 19:44 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Wacht even..dus de AMERIKAANSE overheid krijgt nu met deze bill de bevoegdheid om alle INTERNATIONALE websites te sluiten?
Dus de oplossing lijkt me simpel?quote:Op donderdag 15 december 2011 19:47 schreef Quisho het volgende:
[..]
[..]
Nee, alleen sites die eindigen om een amerikaans domeinnaam, zoals .com en .org en .biz. Maar inderdaad wel alle internationale sites met dat domein, ook al wordt het niet in Amerika gehost
Wat de neuk. Maar hoe wordt dat dan in werking gesteld? Hoe wordt een website uit de lucht gehaald? Op bureaucratische wijze zonder tegenspraak of komen er hele debatten over? Dat laatste is onpraktisch maar dit begint wel heel erg te worden. Straks beginnen ze nog met het censureren van websites die toevallig het imago van Amerika schaden, alleen maar omdat het ze niet aanstaat.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:47 schreef Quisho het volgende:
Nee, alleen sites die eindigen om een amerikaans domeinnaam, zoals .com en .org en .biz. Maar inderdaad wel alle internationale sites met dat domein, ook al wordt het niet in Amerika gehost
Nou okee, het wordt niet uit de lucht gehaald maar het wordt gewoon geblokkeerd. Net zoals bijvoorbeeld rojadirecta.com, kijk maar eens.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wat de neuk. Maar hoe wordt dat dan in werking gesteld? Hoe wordt een website uit de lucht gehaald? Op bureaucratische wijze zonder tegenspraak of komen er hele debatten over? Dat laatste is onpraktisch maar dit begint wel heel erg te worden. Straks beginnen ze nog met het censureren van websites die toevallig het imago van Amerika schaden, alleen maar omdat het ze niet aanstaat.
Massale overstap naar andere domeinextensies dan.
Wat is deze? Wij hebben de benzine motor toch ook bedacht? Mogen wij daar ook regels over maken.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:15 schreef Ouqz het volgende:
Onterechte klacht. Amerika heeft het Internet bedacht, dus mogen ze er ook hun eigen invulling aan geven. We zouden ze eigenlijk moeten bedanken, voor hetzelfde geld hielden ze het Internet nationaal.
En wie heeft de zeevaart bedacht?quote:Op donderdag 15 december 2011 22:25 schreef ecktegangster het volgende:
[..]
Wat is deze? Wij hebben de benzine motor toch ook bedacht? Mogen wij daar ook regels over maken.
Fijn, en dat hebben we aan de downloaders te danken.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:43 schreef Quisho het volgende:
Vandaag wordt de SOPA act waarschijnlijk goedgekeurd(livestream).
Dat betekend dat de Amerikaanse overheid ALLE sites uit de lucht kan halen. Ik keek altijd streams via Rojadirecta, dat hebben ze ook al dichtgegooid.
Dat bekend dat het internet nooit meer hetzelfde zal zijn. Torrents, Usenet, P2P gaan allemaal verdwijnen over de hele wereld. En we moeten weer alles gaan kopenZelfs al is downloaden legaal in Nederland
![]()
Dus als je nog iets wilt downloaden, doe het dan nu, vandaag is je laatste kans.
Klacht: De Amerikaanse overheid die het hele internet wil controleren.
Als wij de middelen hebben, ja.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:25 schreef ecktegangster het volgende:
Wat is deze? Wij hebben de benzine motor toch ook bedacht? Mogen wij daar ook regels over maken.
Of je leest het artikel even. Het Amerikaans parlement. Omdat machtsvertoon.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:55 schreef kwaliteit. het volgende:
Waarom en door wie wordt dit goed gekeurd?
Al die FBI logo'squote:Op donderdag 15 december 2011 17:50 schreef Quisho het volgende:
[..]
Lololol, thanks manBen je eeuwig dankbaar
Maar als je naar .com gaat zie je dit
[ afbeelding ]
En dat gaat dus met alle .com sites gebeuren die inbreuk maken op copyright, niet alleen illegale downloads.
Dus macht maakt recht? Waarom hanteer je zulks een vreemd principe?quote:Op donderdag 15 december 2011 22:44 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Als wij de middelen hebben, ja.
Zeevaart hebben wij niet bedacht.
dit.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:18 schreef Levolution het volgende:
Maak jullie toch niet druk, dit is net als de war on drugs.
Amerika zal vechten tegen de bierkaai, dweilen met de kraan open en uiteindelijk de oorlog finaal verliezen.
Moreel gesproken, zeker niet, maar wat staat er in het internationaal recht? Is er sowieso een internationale wetgeving? Wat dit betreft?quote:Op donderdag 15 december 2011 23:17 schreef Superthomas het volgende:
dit kan toch niet? sinds wanneer is een domeinnaamextensie eigendom van 'iemand'? als we allemaal de .com extensie gebruiken gaan we toch niet aan amerika vragen of dat mag?
ik vraag me af hoe amerika dat bericht laat tonen. ze kunnen niet zomaar een server 'hacken' en alles erop verwijderen. in amerika kan dat, in ieder ander land kan dat niet.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:18 schreef Levolution het volgende:
Maak jullie toch niet druk, dit is net als de war on drugs.
Amerika zal vechten tegen de bierkaai, dweilen met de kraan open en uiteindelijk de oorlog finaal verliezen.
Ohja joh? Volgens mij was het gewoon Nederland hoor.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:15 schreef Ouqz het volgende:
Onterechte klacht. Amerika heeft het Internet bedacht, dus mogen ze er ook hun eigen invulling aan geven. We zouden ze eigenlijk moeten bedanken, voor hetzelfde geld hielden ze het Internet nationaal.
quote:Op donderdag 15 december 2011 23:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ohja joh? Volgens mij was het gewoon Nederland hoor.
Nee, volgens mij is de basis van internet gelegd op een amerikaanse universiteit.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ohja joh? Volgens mij was het gewoon Nederland hoor.
Nameservers.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:17 schreef Superthomas het volgende:
dit kan toch niet? sinds wanneer is een domeinnaamextensie eigendom van 'iemand'? als we allemaal de .com extensie gebruiken gaan we toch niet aan amerika vragen of dat mag?
ik vraag me af hoe amerika dat bericht laat tonen. ze kunnen niet zomaar een server 'hacken' en alles erop verwijderen. in amerika kan dat, in ieder ander land kan dat niet.
Gast, Fok heeft een OUD-forum.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:14 schreef Quisho het volgende:
Als 4chan down gaat is er altijd nog Fok![]()
Alleen KLB en ONZ valt onder het echte fokquote:Op vrijdag 16 december 2011 16:18 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Gast, Fok heeft een OUD-forum.Alsof je Fok ook maar enigzins met 4Chan kan vergelijken...
ja want piratebay is DE site om je torrentz vanaf te halenquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef chickmagneet het volgende:
Als ze Pirate bay van het net af flikkeren hoop ik dat Obama gegijzeld en mishandeld zal worden door Somalisch piraten
Wat heb jij tegen Obamaquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef chickmagneet het volgende:
Als ze Pirate bay van het net af flikkeren hoop ik dat Obama gegijzeld en mishandeld zal worden door Somalisch piraten
nee niet de grootste maar als ze die bannen is er al een stuk minder aanbodquote:Op vrijdag 16 december 2011 20:22 schreef McWurth het volgende:
[..]
ja want piratebay is DE site om je torrentz vanaf te halen
Oh sorry bedoel Bushquote:Op vrijdag 16 december 2011 20:23 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen Obama
quote:Op donderdag 15 december 2011 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fijn, en dat hebben we aan de downloaders te danken.
Mensen met satelietschotelsquote:Op donderdag 15 december 2011 19:00 schreef Quisho het volgende:
[..]
Ja inderdaad ja, ook niet om CNN, MSNBC, Fox news...
[..]
Woon je in Amerika dan?![]()
Eens.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor Europa en andere landen is de wet niet direct gevaarlijk, maar wordt dat wel als ze op een gegeven moment zo'n zelfde wet hier gaan doorvoeren omdat het wel goed leek te werken. En dan?
SOPA mag nooit doorgaan. Zo wel dan is dat het begin van het einde van het internet zoals we dat kennen. Dramatisch maar waar.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:49 schreef chickmagneet het volgende:
[..]
nee niet de grootste maar als ze die bannen is er al een stuk minder aanbod
Obama moet het nog signen, en dat gebeurt morgenquote:Op vrijdag 16 december 2011 22:46 schreef anti_kneus het volgende:
Nou een dag verder en heb niet het idee gehad dat ik minder op internet kon doen dan normaal, dus storm in een glas water, oh ja en wat een kut topique is dit toch ook
Fout. Fout, fout, fout. Dit is pas de eerste stap volgens mij. Ik dacht dat een 'bill' zoals SOPA zo tot wet wordt gebombardeerd:quote:Op zaterdag 17 december 2011 01:21 schreef Quisho het volgende:
[..]
Obama moet het nog signen, en dat gebeurt morgen
Die bedrijven begrijpen de moderne wereldmarkt meer dan goed. En ze beseffen zich maar al te goed dat een vrij internet niet goed is voor hun kapitaal. En omdat ze toch de touwtjes in handen hebben houd niks ze tegen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 23:11 schreef Kriegel het volgende:
Dit smerige ding helder uitgelegd.
Mag nooit doorgaan, bedacht door vastgeroeste commerciële bedrijven die de moderne wereldmarkt niet begrijpen en hun ouderwetse (voor hun vanzelfsprekende) monopolie bedreigd zien, straks goedgekeurd door fossielen in het Witte Huis die überhaupt niks van de moderne wereld begrijpen. Het opent de poorten voor extreem doorgevoerde censuur en een zondvloed van aanklachten.
Als het zo extreem is als hier wordt voorgesteld, dan gaan we twintig jaar terug in de tijd.
Ik weet wel een beetje hoe het werkt hoorquote:Op zaterdag 17 december 2011 02:38 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Fout. Fout, fout, fout. Dit is pas de eerste stap volgens mij. Ik dacht dat een 'bill' zoals SOPA zo tot wet wordt gebombardeerd:
Betalen is geen probleem maar wat is er mis mee als je meer bekijkt en luistert dan wat je kan betalen?quote:Jeetje. Stel je voor dat je moet gaan betalen voor dingen!
Dit is gewoon vies, arme Amerikanen...verliezen langzaam hun vrijheidquote:Op vrijdag 16 december 2011 23:11 schreef Kriegel het volgende:
Dit smerige ding helder uitgelegd.
Mag nooit doorgaan, bedacht door vastgeroeste commerciële bedrijven die de moderne wereldmarkt niet begrijpen en hun ouderwetse (voor hun vanzelfsprekende) monopolie bedreigd zien, straks goedgekeurd door fossielen in het Witte Huis die überhaupt niks van de moderne wereld begrijpen. Het opent de poorten voor extreem doorgevoerde censuur en een zondvloed van aanklachten.
Als het zo extreem is als hier wordt voorgesteld, dan gaan we twintig jaar terug in de tijd.
House Judiciary. Definitely. Kleine commissie, sprekers o.a. deze twee - dat betekent House. Daarnaast geen Speaker (Boehner) te bekennen of bekende tegenstanders (Pelosi, o.a.) die spreken. Moet dus wel Judiciary zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2011 03:20 schreef Quisho het volgende:
[..]
Ik weet wel een beetje hoe het werkt hoor![]()
Maar hij gisteren was hij toch bij het senaat?
Oh okee sorry dan. Hopenlijk geeft Obama zijn veto.quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:06 schreef Omentuva het volgende:
[..]
House Judiciary. Definitely. Kleine commissie, sprekers o.a. deze twee - dat betekent House. Daarnaast geen Speaker (Boehner) te bekennen of bekende tegenstanders (Pelosi, o.a.) die spreken. Moet dus wel Judiciary zijn.
Het is nog niet zó erg dus.Genoeg kansen om dit ding naar de krochten van de hel te verbannen.
Inderdaad, internet is een soort SkyNet gewordenquote:Op zaterdag 17 december 2011 14:55 schreef das_phantom het volgende:
Net alsof iemand het internet kan stoppen
ze kunnen piratebaai niet eens dichtkrijgen..quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:08 schreef yes_no_maybe het volgende:
Net of ze ervoor kunnen zorgen dat alle torrent sites dichtgaan. Misschien in Amerika maar hier echt niet.
Onmogelijk inderdaad. Zal dat wel gebeuren, dan kunnen ze zich alvast voorbereiden.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:55 schreef das_phantom het volgende:
Net alsof iemand het internet kan stoppen
Piraatbaai zal altijd stand blijven houdenquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:39 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ze kunnen piratebaai niet eens dichtkrijgen..
komt echt nooit onder controle hoor, internet, lol. misschien over 50 jaar ofzo, maar dan hebben we allang andere manieren. misschien wel nog 30 internetten erbij.
Oh wist ik nietquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:55 schreef 3M1N3M het volgende:
Met rojadirecta was toch al zo’n jaar?
Ik gebruikte altijd .es, nu .em
Maar dat was al eerder gedaan voor superbowl
Ah thanksquote:Op zaterdag 17 december 2011 16:48 schreef Rivalo het volgende:
Helder uitgelegd met een Brits accent.
Torrents zijn het probleem nou net niet. Of, nou ja, het is zo breed en onduidelijk geformuleerd dat er veel meer mensen last van hebben. Om even een recent voorbeeld aan te halen: de H&M blafbrief die naar Fok is gestuurd was een verzoek tot het weghalen van het logo, anders juridische actie etc etc. Onder SOPA is het volgens mij mogelijk om te zeggen:quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:08 schreef yes_no_maybe het volgende:
Net of ze ervoor kunnen zorgen dat alle torrent sites dichtgaan. Misschien in Amerika maar hier echt niet.
Dat denken de meeste mensen. Dat, óf het ouderwetse riedeltje van "Ik heb niets te verbergen" of het riedeltje van "politics, Idon'tcarelol".quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
Erge is dat die government dingen zo overbrengt dat amerikanen denken dat het wel meevalt.
Idd. Als dit door gaat en ze doen niks, dan worden hun rechten langzaam ontnomen. De regering gaat altijd zo te werk:quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:36 schreef Skillstorm het volgende:
Dit mag nooit geaccepteerd worden. Denk ook dat mensen zullen protesteren op straat daar als dit door gaat.
Na deze video:
Zag ik de ernst er pas van in.
quote:Op zondag 18 december 2011 03:42 schreef Zenato het volgende:
[..]
Idd. Als dit door gaat en ze doen niks, dan worden hun rechten langzaam ontnomen. De regering gaat altijd zo te werk:
1. Eerst zeggen dat het niet erg word en het zogenaamd "soms" instellen. Mensen geloven dit en worden zo dus dom gehouden.
2. Nu de mensen denken dat het allemaal wel niet zo erg is gaan ze hun plan "langzaam" doorzetten (niemand heeft iets door, want de regering zei dat het in zelden gevallen gedaan zou worden)
3. Ze hebben vrij spel en kunnen rustig hun plan uitwerken. "Goed gedaan jongens! ze weten van niks!"
De Amerikaanse Regering
quote:Op zondag 18 december 2011 02:59 schreef Skillstorm het volgende:
Maar mensen stem er tegen op deze site, dan weet je dat je igg iets gedaan hebt: http://americancensorship.org/
ja want internet petities hebben al zoveel gedaan voor de mensheidquote:Op zondag 18 december 2011 03:48 schreef Skillstorm het volgende:
[..]![]()
Zie ook mijn topic in GC:
Stem hier TEGEN SOPA
En niets doen helpt ook zo veel.quote:Op zondag 18 december 2011 11:53 schreef McWurth het volgende:
[..]
[..]
ja want internet petities hebben al zoveel gedaan voor de mensheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |