Boks.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:31 schreef De_Nuance het volgende:
Soort GMTA tussen mij en Koos wederom.
Echt pragmatisch zou ik met name WOI niet willen noemen. Men ging oorlog voeren uit principe.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, na 2 wereldoorlogen ten gevolge van principes.
Inderdaad. Principeel zou men zeggen, landen zijn soeverein, ze hebben zoiets niet nodig.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beide instanties zijn opgericht uit pragmatische overwegingen.
Ik zeg toch ook "ten gevolge van principes".quote:Op woensdag 14 december 2011 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt pragmatisch zou ik met name WOI niet willen noemen. Men ging oorlog voeren uit principe.
Oeh inderdaad, dom van mij om ervanuit te gaan dat er binnen 2 jaar weinig kan gebeuren.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, als in 2014 nog niks is gebeurd dan wel.
Bovendien kan je als argument aanhalen dat buiten triviale schermutselingen in kolonies er in de jaren 1900-1914 weinig gebeurde, terwijl we nu al aanslagen, een paar oorlogen en genocides verder zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:34 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Oeh inderdaad, dom van mij om ervanuit te gaan dat er binnen 2 jaar weinig kan gebeuren.
Sorry?quote:Op woensdag 14 december 2011 22:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook "ten gevolge van principes".
Blinde mafklapper.
Omdat je argument totaal niet sloeg op mijn post.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry?
Het valt me op dat je altijd een beetje boos wordt als je een intellectuele whoop-ass krijgt.
Sterker, in Europa was in 1914 al meer dan veertig jaar geen grootschalige oorlog meer gevoerd.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bovendien kan je als argument aanhalen dat buiten triviale schermutselingen in kolonies er in de jaren 1900-1914 weinig gebeurde, terwijl we nu al aanslagen, een paar oorlogen en genocides verder zijn.
Ja precies, en nu zitten we in een periode waar Westerse/Europese naties sinds 1914 eigenlijk maximaal een paar jaar geen oorlog hadden. Van Korea tot aan Vietnam tot aan Joegoslavie tot aan de golfoorlogen tot aan Afghanistan tot aan Irak.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, in Europa was in 1914 al meer dan veertig jaar geen grootschalige oorlog meer gevoerd.
Ik zoek wel een leuke ivoren toren uit.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens moeten wij niet vergeten dat de 21e eeuw, de eeuw van de oorlog om grondstoffen zal worden.
Lekker schieten.
Constante kleine oorlogen. Dus de druk niet opbouwen maar langzaam laten wegvloeien.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja precies, en nu zitten we in een periode waar Westerse/Europese naties sinds 1914 eigenlijk maximaal een paar jaar geen oorlog hadden. Van Korea tot aan Vietnam tot aan Joegoslavie tot aan de golfoorlogen tot aan Afghanistan tot aan Irak.
Ik hoop er ook een beetje op. Vormt namelijk een nieuwe stap in de richting van een wereldregering en vrede.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens moeten wij niet vergeten dat de 21e eeuw, de eeuw van de oorlog om grondstoffen zal worden.
Lekker schieten.
quote:Op woensdag 14 december 2011 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop er ook een beetje op. Vormt namelijk een nieuwe stap in de richting van een wereldregering en vrede.
WOI --> Volkenbond
WOII --> VN/EU
WOIII --> United Federation (of planets)
[ afbeelding ]
Hm, nouja dat was voor 1914 ook het geval dus het garandeert niks natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:38 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Constante kleine oorlogen. Dus de druk niet opbouwen maar langzaam laten wegvloeien.
Ik reken de Koude Oorlog ook nooit mee. Geen tumult immers. Geen geknal.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja precies, en nu zitten we in een periode waar Westerse/Europese naties sinds 1914 eigenlijk maximaal een paar jaar geen oorlog hadden. Van Korea tot aan Vietnam tot aan Joegoslavie tot aan de golfoorlogen tot aan Afghanistan tot aan Irak.
En als we de koude oorlog meetellen wordt 't helemaal bont.
quote:Op woensdag 14 december 2011 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop er ook een beetje op. Vormt namelijk een nieuwe stap in de richting van een wereldregering en vrede.
WOI --> Volkenbond
WOII --> VN/EU
[ afbeelding ]
De oorlog van 1914 was dan ook een grote deceptie, in 1870 we still were rolling with class.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, in Europa was in 1914 al meer dan veertig jaar geen grootschalige oorlog meer gevoerd.
Oh jawel, constante proxy-oorlogen.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik reken de Koude Oorlog ook nooit mee. Geen tumult immers. Geen geknal.
Als er dan nog iets over is om een federatie van te vormen.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
WOI --> Volkenbond
WOII --> VN/EU
[ afbeelding ]
Ken je Star Trek. De aarde lag in puin toen Donald Sutherland de warpdrive ontdekte en de mens richting voorspoed bewoog.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als er dan nog iets over is om een federatie van te vormen.
But ain't gonna happen schatje, daarvoor zijn er teveel grootmachten, meer zelfs dan in het verleden.
"Back before Christmas" zoals de befaamde krantenkoppen in zowel de entente als de geallieerden waren.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:41 schreef De_Nuance het volgende:
In ieder geval bijna niemand zag WOI aankomen.
De algemene tendens in elk land was heel erg geromantiseerd. Dat winnen we even wel en we zijn binnen no time terug met onze mannen.
Oorlog romantiseren, men trapt er altijd weer in.
Nee, ik ken Star Trek niet, ik ken "realiteit".quote:Op woensdag 14 december 2011 22:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken je Star Trek. De aarde lag in puin toen Donald Sutherland de warpdrive ontdekte en de mens richting voorspoed bewoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |