abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 januari 2012 @ 18:12:11 #251
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_106608851
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:25 schreef skinflint het volgende:
Alles beter dan een uitkering. Kun je niet gewoon wat simpels of parttime gaan doen via een uitzendbureau of een W&S bureau? Het lijkt me dat ze bij lager geschoolde banen niet zo'n strenge selectieprocedure hebben? Toch?? Bij een te groot gat in je cv word je ook sneller afgewezen. Ik neem aan dat je wel solliciteert op banen buiten je opleiding?
Ondertussen heb ik al een WIJ-uitkering, maar dat is ook niet alles (ook niet voor mijn zelfvertrouwen). Een gat in mijn CV heb ik gelukkig niet, door de oproepcontracten. De ene maand kan ik ook prima rondkomen van mijn oproepcontract, maar de andere maand is het zo weinig dat ik de rest aangevuld krijg tot een x bedrag. Het is wel een geweldige functie, en ik hoop dan ook dat er binnenkort +- 20 uren vrijkomen.

Ik solliciteer ook op lager geschoolde banen en banen buiten mijn opleiding, maar tot nu toe zonder enig resultaat. Momenteel denk ik er zelfs over om mijn vorige baan er maar weer bij te pakken (ziekenverzorgende), maar ik weet dat ik dan binnen de kortste keren er weer uit lig i.v.m. lichamelijke problemen.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_106609444
Nou, ik ben inmiddels druk bezig met solliciteren, richting een kantoorfunctie in de installatietechniek. Ik ben nog jong en heb ervaring in de praktijk en op kantoor en volgens mij zo een baan. Ben al bij verschillende detacheringsbureau's langs geweest, met allemaal de mooiste verhalen natuurlijk, 1 sollicitatiegesprek gehad (terwijl het bedrijf eigenlijk op vakantie was) en zoals het er nu naar uit ziet volgen er wel iets meer. Ook nog een tweetal sollicitatiegesprekken voor iets lagere functie's, zoals in een technische dienst, maar hier gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Wat ik hiermee wil zeggen, mocht je nog jong zijn en misschien omgeschoold willen worden, ga eens kijken voor wat banen in de techniek ;)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106612569
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:31 schreef PeeJie_ het volgende:
Nou, ik ben inmiddels druk bezig met solliciteren, richting een kantoorfunctie in de installatietechniek. Ik ben nog jong en heb ervaring in de praktijk en op kantoor en volgens mij zo een baan. Ben al bij verschillende detacheringsbureau's langs geweest, met allemaal de mooiste verhalen natuurlijk, 1 sollicitatiegesprek gehad (terwijl het bedrijf eigenlijk op vakantie was) en zoals het er nu naar uit ziet volgen er wel iets meer. Ook nog een tweetal sollicitatiegesprekken voor iets lagere functie's, zoals in een technische dienst, maar hier gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Wat ik hiermee wil zeggen, mocht je nog jong zijn en misschien omgeschoold willen worden, ga eens kijken voor wat banen in de techniek ;)
Techniek :') Totaal geen droog brood in te verdienen. Zelf ook maanden aan het solliciteren, maar er is gewoon niets. Die detacheringsbureaus beloven veel, maar ze kunnen mij in ieder geval niets bieden. Ik zou nooit weer de technische kant opgaan. Volgens mij ligt het tekort in de techniek waar altijd over gesproken wordt meer aan de mbo-kant.
pi_106627030
Het ligt er ook aan in welk deel van het land je woont. Hier in de randstad kom ik tijdens mijn zoektocht toch aardig wat technische vacatures tegen, maar misschien dat het elders in het land wel precies het tegenovergestelde is.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:23:41 #255
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106632244
*O* Uitgezonden!

Even asap mezelf klaarmaken en tot 6 uur aan de slag!
pi_106632781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:08 schreef skinflint het volgende:
Het ligt er ook aan in welk deel van het land je woont. Hier in de randstad kom ik tijdens mijn zoektocht toch aardig wat technische vacatures tegen, maar misschien dat het elders in het land wel precies het tegenovergestelde is.
Klopt, in de randstad en het zuiden van het land is er meer dan genoeg, op vrijwel alle niveau's. Juist de lagere niveau's als monteurs, leidinggevende is weinig in te vinden. Maar voor wat je moet doen verdiend het naar mijn mening goed. Je verdiend geen 4000 - 5000 euro per maand, tenzij je vestigingsmanager wordt oid. Daarnaast wordt er vrijwel nooit van je verwacht dat je meer dan 40 uur werkt, is een auto vd zaak, telefoon en laptop std. bij de iets hogere functies, opleidingen volgen is 9/10x geen probleem, dus zo slecht is het naar mijn inzicht niet.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106633105
Ik zoek ook in de randstad en brabant (en ook daarbuiten), maar is echt niet heel veel. In een paar sectoren is veel werk op hbo/WO niveau; offshore en martitiem bijvoorbeeld, maar verder vind ik het erg tegenvallen. Auto van de zaak heb ik nog nooit gehoord. Ik ken aardig wat mensen die na hun afstuderen aan de slag zijn gegaan in de techniek, maar niemand met een auto van de zaak. Bij consultancy is het wel gebruikelijk. Heb je een voorbeeldje van waar je een auto van de zaak krijgt?
pi_106634041
Net online gesolliciteerd. Waarbij je je cv en brief upload en je er een tekst bij kan zetten. Typ ik dat ik veel intressen heb in de vacature. Balen!!
pi_106635836
Dan nog: het is interesse.
pi_106636107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:49 schreef skinflint het volgende:
Dan nog: het is interesse.
Dat bedoelde ik juist. Ik had mijn brief en CV keurig nagelopen. Maar ik moest een online formulier invullen. Dus alles keurig netjes ingevuld, naam enz.. Stond er nog een klein vakje voor wat extra tekst dus ik denk ik zet er even wat netjes neer. Kijk ik dat niet goed na. Hopelijk tillen ze daar niet zo zwaar aan.
pi_106636311
Daarom spellchecker. ;)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:06:46 #262
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106636365
Ik ben gisteren nog op zoek geweest en dan met name naar vacatures voor als ik klaar ben met mijn huidige (tweede) opleiding. In de randstad is er genoeg te vinden... Maar pff... Ik weet niet of ik daar heen wil hoor.. Gelukkig kan ik daar nog even over nadenken!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:21:24 #263
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106638771
Vooralsnog weinig beweging in mijn sector (informatievoorziening) :(
Ik zal eens aankloppen bij PostNL, kijken of er daar wat te doen is ... !
pi_106645402
quote:
Bedankt voor je inschrijving bij **. Wij hebben jouw gegevens in goede orde ontvangen en vergeleken met ons huidige aanbod van vacatures die aansluiten op jouw achtergrond en ervaring. Helaas moeten wij je meedelen dat wij je momenteel geen aanbieding kunnen doen.
:O

Binnenkort een persoonlijk faillissement aanvragen. Enkel ¤60 zorgtoeslag als inkomsten kan ik toch niet echt van leven.
pi_106646094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:O

Binnenkort een persoonlijk faillissement aanvragen. Enkel ¤60 zorgtoeslag als inkomsten kan ik toch niet echt van leven.
Uitkering dan maar? :(

Zijn er hier eigenlijk mensen onder de 27 die een uitkering hebben?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:41:50 #266
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_106646304
Ik ben onder de 27 en heb een WIJ-uitkering sinds oktober 2010.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:43:52 #267
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106646382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:41 schreef manda-rijn het volgende:
Ik ben onder de 27 en heb een WIJ-uitkering sinds oktober 2010.
Dat is nu ook afgeschaft... :)
http://www.rijksoverheid.(...)vesteren-in-jongeren
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:45:00 #268
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_106646415
Oh ja dat is ook zo. De nieuwe regelgeving etc. :{
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_106646417
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:31 schreef PeeJie_ het volgende:
Nou, ik ben inmiddels druk bezig met solliciteren, richting een kantoorfunctie in de installatietechniek. Ik ben nog jong en heb ervaring in de praktijk en op kantoor en volgens mij zo een baan. Ben al bij verschillende detacheringsbureau's langs geweest, met allemaal de mooiste verhalen natuurlijk, 1 sollicitatiegesprek gehad (terwijl het bedrijf eigenlijk op vakantie was) en zoals het er nu naar uit ziet volgen er wel iets meer. Ook nog een tweetal sollicitatiegesprekken voor iets lagere functie's, zoals in een technische dienst, maar hier gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Wat ik hiermee wil zeggen, mocht je nog jong zijn en misschien omgeschoold willen worden, ga eens kijken voor wat banen in de techniek ;)
De banen zijn er wel, maar als ze bijv. om ervaring met 6 technieken vragen en jij kent er maar 5 word je afgewezen omdat je geen ervaring hebt met die ene techniek. Aangezien ze iemand konden krijgen die alle 6 had. Dat is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring, dat niet wil zeggen dat ik het nooit meer zal proberen.

En de mooie verhalen trap ik sowieso niet meer in. De meeste recruiters houden mij in ieder geval een realistisch verhaal voor. Als ik het vergelijk met wat anderen voorgeschoteld krijgen. Eerlijkheid en openheid wordt beloond met eerlijkheid en openheid.

En ik heb een sixth sense ontwikkeld voor welke recruiter me wel oprecht wil helpen en welke niet, haha.
pi_106646430
quote:
:o Hmmm dat klinkt wel positief. Was ook achterlijk om te discrimeren naar jongeren.

Kreeg je die uitkering nog een beetje makkelijk of is dat onwijs veel gedoe?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:46:20 #271
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106646469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

:o Hmmm dat klinkt wel positief. Was ook achterlijk om te discrimeren naar jongeren.

Kreeg je die uitkering nog een beetje makkelijk of is dat onwijs veel gedoe?
De bijstand is positief? :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_106646536
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:46 schreef automatic_ het volgende:

[..]

De bijstand is positief? :+
Nee niet bepaald... Zeker niet als je best wil werken en ook wel diploma's hebt.

Ik bedoel meer dat het gewoon suf is om te bepalen dat er voor jongeren andere regels gelden als voor anderen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:53:15 #273
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106646743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Nee niet bepaald... Zeker niet als je best wil werken en ook wel diploma's hebt.

Ik bedoel meer dat het gewoon suf is om te bepalen dat er voor jongeren andere regels gelden als voor anderen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel goed vond. Er zijn genoeg mensen die later tot inkeer komen dat een studie toch wel handig was. Zij kregen dan in ieder geval de kans.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_106648017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Uitkering dan maar? :(

Zijn er hier eigenlijk mensen onder de 27 die een uitkering hebben?
Een uitkering wil ik nooit hebben, dan maar op straat leven. Daar is m'n ego echt te groot voor. Het is wel stom dat je een studie toch wel aardig succesvol afrond in een sector waar er zogenaamd een groot tekort is aan personeel, en dat je dan helemaal niet aan de bak kan komen.

Het is ook nog eens kut voor m'n motivatie. Kan nou niet echt zeggen dat ik weer sta te springen om nieuwe brieven te schrijven.
pi_106648445
Net afgewezen bij een sollicitatie, reden: we missen enthousiasme! :(

Dit kreeg ik vaker te horen bij functies. Is er geen topic waar men je kan voorbereiden op sollicitatiegesprekken? Zo zonde....
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 17:49:18 #276
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106648708
Ah, weer een telefonische intake bij een detachering/uitzendbureau. Morgen maar een afspraak maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_106648729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Uitkering dan maar? :(

Zijn er hier eigenlijk mensen onder de 27 die een uitkering hebben?
Ik ben 34 en als ik voor het eind van de maand niets vind moet ik jammer genoeg ook een bijstandsuitkering gaan aanvragen... Dan maar een tijdje kutwerk doen (hoewel ik daar dan weer te hoog voor ben opgeleid waarschijnlijk). :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:42 schreef EngineerA het volgende:
Net afgewezen bij een sollicitatie, reden: we missen enthousiasme! :(

Dit kreeg ik vaker te horen bij functies. Is er geen topic waar men je kan voorbereiden op sollicitatiegesprekken? Zo zonde....
Even zoeken op Fok! met de zoekfunctie in WGR op steekwoorden zoals sollicitatiebrief.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:07:12 #278
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106649366
Ah, volgende week dinsdag een workshop bij 't Werkplein. Hoop tegen die tijd toch wel wat vooruitgang geboekt te hebben wat betreft zoektocht naar een baan (zelfs als het PostNL is)
pi_106650233
Dit zijn ook prima mailtjes om te krijgen zeg. Vandaag, 10 januari 2012 ontvangen:

quote:
Geachte heer Kalinho,

Wij hebben uw sollicitatiebrief van 21 oktober ontvangen en meegenomen in onze selectieprocedure.

Tijdens het beoordelen van de kandidaten zijn wij helaas voor u tot de conclusie gekomen dat wij u niet gaan uitnodigen voor een sollicitatiegesprek. Dit omdat wij andere kandidaten beter vinden aansluiten op ons competentieprofiel.
Moet zeggen dat het wel wat scheelt dat ik sinds half november een baan heb, maar toch :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_106650515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:42 schreef EngineerA het volgende:
Net afgewezen bij een sollicitatie, reden: we missen enthousiasme! :(

Dit kreeg ik vaker te horen bij functies. Is er geen topic waar men je kan voorbereiden op sollicitatiegesprekken? Zo zonde....
Was je naar jouw idee dan wel enthousiast? Of was het meer zo'n sollicitatiegesprek van "meh, niet mijn droombaan maar er moet toch brood op de plank komen"? In het eerste geval is het wel handig daar aan te werken. Misschien kan je verdere feedback aan ze vragen, wat ze dan precies niet enthousiast vonden of zo.
pi_106650579
Ik heb net een mazzeltelefoontje gehad: een werving en selectiebureau waar ik al eerder mee te maken heb gehad heeft een functie vacant bij een bedrijf waar ik al eerder heb gewerkt en een goeie referentie van heb. Donderdag even een babbeltje maken en hopen dat ik daar weer aan de slag kan (het is hier namelijk zowat om de hoek)!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:07:12 #282
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106654823
Dagje gewerkt in de kinderopvang, via het uitzendbureau! Ben moe! :P Wel blij dat ik wat gedaan heb vandaag!
pi_106657212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Was je naar jouw idee dan wel enthousiast? Of was het meer zo'n sollicitatiegesprek van "meh, niet mijn droombaan maar er moet toch brood op de plank komen"? In het eerste geval is het wel handig daar aan te werken. Misschien kan je verdere feedback aan ze vragen, wat ze dan precies niet enthousiast vonden of zo.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik juist te over enthousiast was
pi_106657259
Maargoed, vrijdag een 2de sol gesprek waar ik vorige week het eerste gesprek had
pi_106657807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Was je naar jouw idee dan wel enthousiast? Of was het meer zo'n sollicitatiegesprek van "meh, niet mijn droombaan maar er moet toch brood op de plank komen"? In het eerste geval is het wel handig daar aan te werken. Misschien kan je verdere feedback aan ze vragen, wat ze dan precies niet enthousiast vonden of zo.
Misschien heeft hij bindingsangst? Heb zelf ook nooit ergens meer dan een jaar gewerkt... maar ben afgestudeerd nu en dat betrof kutbanen als vakkenvullen en postbezorgen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:54:35 #286
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106657917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:07 schreef Bienelientjee het volgende:
Dagje gewerkt in de kinderopvang, via het uitzendbureau! Ben moe! :P Wel blij dat ik wat gedaan heb vandaag!
Tof! Hebben ze misschien vaker wat voor je? :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:08:42 #287
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106658805
Laten we het hopen! Dit keer was het een spoedje. Dus heb 7 uurtjes kunnen werken! Niet werk wat ik de rest van me leven wil gaan doen, maar wel fijn om even wat te doen te hebben nu. Ben wel benieuwd hoe snel ik verkouden ben na vandaag! :o

En heb de allereerste luiers van me leven verschoond! :D :@
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:40:28 #288
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106674065
En een sollicitatiegesprek staat in de planning .......... bij PostNL ... ! :')

Hooguit voor 10 uur per week, maargoed, da's beter dan helemaal niets.
pi_106674110
Dat lijkt me best leuk, in de kinderopvang! Beter dan nietjes vouwen of zo.

PostNL heb ik in het verleden ook gedaan, dat was wel oke. Tenzij het ijzelt en zo, dan is het wel kut.
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:50:42 #290
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106674374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Laten we het hopen! Dit keer was het een spoedje. Dus heb 7 uurtjes kunnen werken! Niet werk wat ik de rest van me leven wil gaan doen, maar wel fijn om even wat te doen te hebben nu. Ben wel benieuwd hoe snel ik verkouden ben na vandaag! :o

En heb de allereerste luiers van me leven verschoond! :D :@
Toch lekker om bezig te zijn en centjes te verdienen lijkt me zo! :Y ieks, luiers :D Zo leer je nog eens wat _O-

Ik doe vandaag de afronding van mijn uitzendwerk, morgen mag ik namelijk aan de slag! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:54:14 #291
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_106674468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:40 schreef MissionPhailed het volgende:
En een sollicitatiegesprek staat in de planning .......... bij PostNL ... ! :')

Hooguit voor 10 uur per week, maargoed, da's beter dan helemaal niets.
welcome to the club

Ik ga zometeen om 12.20 op gesprek bij PostNL

Ik mag hopen op de uitslag van de sollicitatiegesprek van gisteren! Als ik het word, kan ik volgende week beginnen en het is ook een baan die toch wel aansluit bij mijn studie :)
pi_106675765
ThaBrain was het een tweede sol gesprek?
pi_106675864
Voor welke fucntie's hebben jullie gesolliciteerd bij PostNL?
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:43:47 #294
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106677716
Postbezorger in mijn geval. Frisse buitenlucht en meteen wat beweging erbij :+
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:54:05 #295
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106678003
Volgens mij heb ik een beetje spierpijn in mijn bovenbenen, van het optillen van de kids (goed doorbuigen hé!)! :D
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:23:12 #297
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_106678898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:37 schreef Woussie1987 het volgende:
ThaBrain was het een tweede sol gesprek?
Die van de post is was een eerste gesprek, maar ik wil te veel uren draaien en daarom willen ze me niet aannemen. Omdat het risico te groot is dat ik dan snel weg ga. :')

Mijn sollicitatiegesprek van gisteren was een eerste gesprek (via een detacheerder). Hun opdrachtgever (een gemeente) wil snel iemand hebben (ze hadden het over volgende week al beginnen), dus ik vermoed dat het bij 1 gesprek blijft en daarna de keuze wordt gemaakt. Ik heb mijn concurrentie gezien(een ervaren persoon die maar tot en met september beschikbaar is), maar toch denk ik dat ik wel een kans maak. Het gesprek ging in ieder geval goed.
pi_106679496
Sinds vandaag na 2,5 jaar ook werkzoekend, net op staande voet ontslagen door onenigheid over een aantal dingen.
pi_106679537
quote:
Wat heb je zelf gestudeerd?
pi_106679574
luchtvaart- en ruimtevaarttechniek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')