8.5 maand werkloos I've defeated youquote:
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik heb altijd snel ander werk kunnen vinden. Alleen deze keer is het een andere zaak, lijkt het wel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:44 schreef Daboman het volgende:
Ik ben al langer op zoek, wel had ik sommige periodes wel een baan en was ik minder of niet actief in solliciteren, het lastige is om iets echt passends te vinden. 100% werkloosheid heb ik meestal niet lang gehad, elke keer hooguit 2-3 maanden. Maar vastigheid zit er al zo'n 2 jaar niet in.
Bij mij is ook hetzelfde gebeurd. Ik ben bijna 1,5 jaar werkzoekend geweest tot mijn nieuwe baan. Afwijzingen zijn niet leuk maar afwijzingen om vage redenen zijn helemaal kut.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:24 schreef skinflint het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik heb altijd snel ander werk kunnen vinden. Alleen deze keer is het een andere zaak, lijkt het wel.
Hoe dat nou komt? Geen idee. Zijn werkgevers kieskeuriger geworden? Zijn er minder banen beschikbaar? Ben ik ondertussen al te oud bevonden om te rekenen op een fatsoenlijke baan? Ben ik tegen wil en dank een jobhopper geworden vanwege de vele korte baantjes de laatste twee jaar? God mag het weten...
Maar ik weet wel dat ik al vijf maanden met gebakken peren zit, dat de muren zo onderhand op me af komen en dat ik eind van de maand ook nog eens bijstand aan moet gaan vragen, want voor simpele baantjes kom ik ook niet in aan-merking. Zucht.
lekker snelle afwijzingquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:14 schreef MissionPhailed het volgende:
Enkele uren geleden 2 sollicitaties verstuurd, inmiddels één sollicitatie afgewezen met als reden dat er al andere kandidaten zijn die beter in het bedrijfsprofiel passen. Buiten die twee sollicitaties zijn er nog 'n paar andere sollicitaties gaande + contacten met verschillende detacheer- en uitzendbureau's.
Weet je in ieder geval wel snel waar je aan toe bentquote:
Hmm, ik word juist veel vaker uitgenodigd dan in mijn vorige werkzoek-periode. Komt waarschijnlijk omdat ik deze keer zowel ervaring (inc een succesvol afgerond project) bij een gerenommeerd bedrijf als een wetenschappelijke publicatie op mijn CV kan zetten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:24 schreef skinflint het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik heb altijd snel ander werk kunnen vinden. Alleen deze keer is het een andere zaak, lijkt het wel.
Hoe dat nou komt? Geen idee. Zijn werkgevers kieskeuriger geworden? Zijn er minder banen beschikbaar? Ben ik ondertussen al te oud bevonden om te rekenen op een fatsoenlijke baan? Ben ik tegen wil en dank een jobhopper geworden vanwege de vele korte baantjes de laatste twee jaar? God mag het weten...
Maar ik weet wel dat ik al vijf maanden met gebakken peren zit, dat de muren zo onderhand op me af komen en dat ik eind van de maand ook nog eens bijstand aan moet gaan vragen, want voor simpele baantjes kom ik ook niet in aan-merking. Zucht.
Heb nog even nagekeken: sollicitatie werd verzonden om 12:19, afwijzing kwam binnen om 13:39 ... !quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Heb nog even nagekeken: sollicitatie werd verzonden om 12:19, afwijzing kwam binnen om 13:39 ... !
Da's iig iets, ik heb er nog een lopen van bijna 2 weken geleden. En vorige week had ik simpelweg geen tijd om het na te bellen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Heb nog even nagekeken: sollicitatie werd verzonden om 12:19, afwijzing kwam binnen om 13:39 ... !
Toch vind ik ergens dat meer bedrijven dat zouden moeten doenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
monsterboard wordt ieder jaar achterlijker met zoeken, duizenden klipklapjes die voor jou proberen te bepalen waar jij op zoekt en dat zo ontzettend lomp doen dat je helemaal niet krijgt wat je zoekt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef skinflint het volgende:
Het aanbod op Monsterboard is ook flink geslonken de laatste jaren.
Ik kan me nog heugen dat ik rond 2005 op zoek was naar een leuke baan en dat ik pagina's vol met banen in mijn werkrichting kreeg voorgeschoteld. Gisteren heb ik mijn cv ververst en gelijk even gezocht en nu kreeg ik slechts een halve pagina waarvan de meeste vacatures al ouder waren dan twee weken.
Ik zie die reclame van Jobbird veel voorbij komen op de tv. Ik ga daar eens een kijkje nemen. Monsterboard ligt geloof ik op sterven.
Op Monsterboard krijg ik alleen maar vermoeiende recruiters die me willen detacheren naar kutbanenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef skinflint het volgende:
Het aanbod op Monsterboard is ook flink geslonken de laatste jaren.
Ik kan me nog heugen dat ik rond 2005 op zoek was naar een leuke baan en dat ik pagina's vol met banen in mijn werkrichting kreeg voorgeschoteld. Gisteren heb ik mijn cv ververst en gelijk even gezocht en nu kreeg ik slechts een halve pagina waarvan de meeste vacatures al ouder waren dan twee weken.
Ik zie die reclame van Jobbird veel voorbij komen op de tv. Ik ga daar eens een kijkje nemen. Monsterboard ligt geloof ik op sterven.
Je sollicitatie (als je het per mail doet dan) om 3 uur 's nachts versturen, maakt ook een wat aparte indrukquote:Op vrijdag 6 januari 2012 02:19 schreef Verwerker het volgende:
Verdomme ik wil al een tijdlang op bepaalde plaatsen solliciteren, komt er maar niet van en ik word lui.
Meestal wil ik dat 3 uur 's nachts doen maar ik moet vroeg op
Maar de motivatie spat er dan wel van af!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Je sollicitatie (als je het per mail doet dan) om 3 uur 's nachts versturen, maakt ook een wat aparte indruk
Als ze in ploegendienst werken zien ze het niet eens. Vooral niet als ze ook 's nachts werken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Je sollicitatie (als je het per mail doet dan) om 3 uur 's nachts versturen, maakt ook een wat aparte indruk
Had je al een afspraak voor werk staan?quote:Op maandag 9 januari 2012 09:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Jammer dat ik al een afspraak had staan voor vandaag. Werd net gebeld en had uitgezonden kunnen worden.....Wel meteen gezegd dat ik de rest van de week vrij ben!
Niet voor werk. Had een afspraak voor mijn vrijwilligerswerk staan. En ik zou mijn dag verder nog besteden aan het afronden van de voortgangsverslagen van een aantal kids!quote:Op maandag 9 januari 2012 13:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Had je al een afspraak voor werk staan?
Ik moet morgen een uur heen en terug, met waarschijnlijk file wanneer ik terug rij. Ik ben benieuwd. Mijn nieuwe c.v. werkt trouwens een stuk beter dan het oude op Monsterboard. Ik ben vandaag al 3x gebeld! Hopelijk gaat dit zo door!quote:Op maandag 9 januari 2012 16:02 schreef Schuifpui het volgende:
Net 4 uur getreind voor een gesprek van een half uur. Hopelijk was het het waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |