abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:31:25 #201
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_106411449
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:35 schreef Viking84 het volgende:
ik was 7,5 maand werkloos, beat that :P
8.5 maand werkloos I've defeated you :'(
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_106418939
Hoe verklaar je dat gat op je cv? Ik merk dat ik een gat van 5 maanden soms al moet verklaren... Ze verwachten zeker dat je op het moment van werkloosheid gelijk elk vrijwilligerswerk aanpakt.

Ik heb morgen weer een intakegesprek bij een uitzendbureau waar ik wat maanden geleden ook al ben geweest. Zo goed onthouden ze je nou tegenwoordig. Maar ik kan nu niet kieskeurig zijn dus het moet maar.

En we solliciteren gewoon lekker door. Er moet op een gegeven moment toch wel iets uitkomen, zou je zo denken?
pi_106421082
Ik had 3.5 weken na m'n afstuderen een gesprek, daarin kreeg ik de vraag wat ik tot die tijd allemaal gedaan had, want ik kon toch niet niets doen. :{

Tijdens m'n afstuderen van augustus 2010 tot oktober 2011 geen enkele dag vakantie genomen, ook tijdens kerst e.d. doorgewerkt, dus ik vond dat ik na m'n afstuderen wel even 2 weken niets kon doen eigenlijk. Kamer opgeruimd, computer opgeruimd en opnieuw geinstalleerd, wat geshopt waar ik tijdens de laatste maanden afstuderen niet aan toegekomen was e.d. Toen ik dat zei was de reactie 'oh..'. 8)7

Na m'n afstuderen ook nog 2 papers geschreven over m'n afstuderen. Die staan wel op m'n CV onder publicaties, maar geen datum erbij. Dat verklaart bij mij in ieder een deel van m'n CV gat. Ik hoop dat ik snel iets vind, anders kan ik het straks ook niet echt meer verklaren. Misschien binnenkort naar het uitzendbureau, dan ga ik wel paprika's plukken, doe ik iig iets.
pi_106422121
Herkenbaar. Ik had tot deze week een baan maar mijn contract is afgelopen. Wel ben ik in feite al sinds 9 maanden werkzoekend omdat ik wist dat mijn contract zou eindigen. Ik ben niet altijd even actief geweest tijdens die 9 maanden (soms wel eens een maandje heel weinig of niet gesolliciteerd) maar nu gaat het me wel echt benauwen, nu ik mijn andere baan niet meer heb. Ik hoop toch echt snel iets te vinden anders krijg ik ook zo'n stom gat in mijn CV.
pi_106423436
Ik ben al langer op zoek, wel had ik sommige periodes wel een baan en was ik minder of niet actief in solliciteren, het lastige is om iets echt passends te vinden. 100% werkloosheid heb ik meestal niet lang gehad, elke keer hooguit 2-3 maanden. Maar vastigheid zit er al zo'n 2 jaar niet in.
pi_106424713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:44 schreef Daboman het volgende:
Ik ben al langer op zoek, wel had ik sommige periodes wel een baan en was ik minder of niet actief in solliciteren, het lastige is om iets echt passends te vinden. 100% werkloosheid heb ik meestal niet lang gehad, elke keer hooguit 2-3 maanden. Maar vastigheid zit er al zo'n 2 jaar niet in.
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik heb altijd snel ander werk kunnen vinden. Alleen deze keer is het een andere zaak, lijkt het wel.

Hoe dat nou komt? Geen idee. Zijn werkgevers kieskeuriger geworden? Zijn er minder banen beschikbaar? Ben ik ondertussen al te oud bevonden om te rekenen op een fatsoenlijke baan? Ben ik tegen wil en dank een jobhopper geworden vanwege de vele korte baantjes de laatste twee jaar? God mag het weten...

Maar ik weet wel dat ik al vijf maanden met gebakken peren zit, dat de muren zo onderhand op me af komen en dat ik eind van de maand ook nog eens bijstand aan moet gaan vragen, want voor simpele baantjes kom ik ook niet in aan-merking. Zucht.
pi_106427441
Ik doe nog wel vrijwilligerswerk, zodat ik geen gat heb.
Sterker nog, kom net terug van mn vrijwilligerswerk :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:15:10 #208
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_106435698
Vandaag bij Action gesolliciteerd, ben benieuwd. Denk dat ze me wel weer afwijzen vanwege te weinig ervaring, en dat terwijl ik 6 jaar ervaring heb als winkelmedewerkster/caissiere. Denk dat de afwijzingen bij winkels meest met mijn leeftijd te maken hebben.
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:26:54 #209
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106436112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:24 schreef skinflint het volgende:

[..]

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik heb altijd snel ander werk kunnen vinden. Alleen deze keer is het een andere zaak, lijkt het wel.

Hoe dat nou komt? Geen idee. Zijn werkgevers kieskeuriger geworden? Zijn er minder banen beschikbaar? Ben ik ondertussen al te oud bevonden om te rekenen op een fatsoenlijke baan? Ben ik tegen wil en dank een jobhopper geworden vanwege de vele korte baantjes de laatste twee jaar? God mag het weten...

Maar ik weet wel dat ik al vijf maanden met gebakken peren zit, dat de muren zo onderhand op me af komen en dat ik eind van de maand ook nog eens bijstand aan moet gaan vragen, want voor simpele baantjes kom ik ook niet in aan-merking. Zucht.
Bij mij is ook hetzelfde gebeurd. Ik ben bijna 1,5 jaar werkzoekend geweest tot mijn nieuwe baan. Afwijzingen zijn niet leuk maar afwijzingen om vage redenen zijn helemaal kut.

Beste Rucky, u bent afgewezen daar u te ver weg woont. En dat terwijl ik in het gesprek heb aangegeven dat ik bereid ben om te verhuizen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:14:26 #210
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106437907
Enkele uren geleden 2 sollicitaties verstuurd, inmiddels één sollicitatie afgewezen met als reden dat er al andere kandidaten zijn die beter in het bedrijfsprofiel passen. Buiten die twee sollicitaties zijn er nog 'n paar andere sollicitaties gaande + contacten met verschillende detacheer- en uitzendbureau's.
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:16:38 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106437992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:14 schreef MissionPhailed het volgende:
Enkele uren geleden 2 sollicitaties verstuurd, inmiddels één sollicitatie afgewezen met als reden dat er al andere kandidaten zijn die beter in het bedrijfsprofiel passen. Buiten die twee sollicitaties zijn er nog 'n paar andere sollicitaties gaande + contacten met verschillende detacheer- en uitzendbureau's.
lekker snelle afwijzing :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:19:55 #212
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106438123
Update hier! Het lijkt erop dat ik een fulltime baan heb :o :D Eerste en tweede gesprek gehad, wat heen en weer gemaild over arbeidsvoorwaarden en nu denk ik maar een afspraak maken om te tekenen! :o :D Geen studiegerelateerde baan, maar wel een baan waar veel te leren valt en het klinkt allemaal best wel leuk!

Kon ook geen betere timing zijn, want kreeg mail van mijn uitzendwerk dat het project op zijn einde loopt _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Weet je in ieder geval wel snel waar je aan toe bent :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106438247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:24 schreef skinflint het volgende:

[..]

Hmm, ik word juist veel vaker uitgenodigd dan in mijn vorige werkzoek-periode. Komt waarschijnlijk omdat ik deze keer zowel ervaring (inc een succesvol afgerond project) bij een gerenommeerd bedrijf als een wetenschappelijke publicatie op mijn CV kan zetten.

Tsja en verder blijft het natuurlijk goochelen, positief draaien is op een brief inmiddels al mijn tweede natuur, nu nog het gesprek.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:03:26 #214
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106439803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb nog even nagekeken: sollicitatie werd verzonden om 12:19, afwijzing kwam binnen om 13:39 ... !
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:26:51 #215
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106440585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Heb nog even nagekeken: sollicitatie werd verzonden om 12:19, afwijzing kwam binnen om 13:39 ... !
:D :@ Sorry, maar ik moest toch wel een klein lachje onderdrukken! :@ :D

Morgen ga ik ff langs het uitzendbureau, mijn VOG inleveren. Hopelijk dan snel aan de slag.
pi_106440646
quote:

[..]

Da's iig iets, ik heb er nog een lopen van bijna 2 weken geleden. En vorige week had ik simpelweg geen tijd om het na te bellen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:36:35 #217
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106440904
quote:

[..]

Toch vind ik ergens dat meer bedrijven dat zouden moeten doen :Y Als er dan iets is waarvan je zoiets hebt van, 'dit wordt hem sowieso niet', gewoon meteen duidelijkheid geven. Dan laat je in ieder geval iemand minder in het ongewisse :P En ik denk dat bedrijven dat best vaak hebben, als ik kijk naar mijn eigen afwijzingen enzo :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:54:13 #218
47102 Elvi
miemkwien
pi_106441655
Ik word steeds afgewezen omdat ze mn cv niet eens lezen... " er hebben meer dan 300 mensen op deze functie gereageerd en helaas hebben we snel een selectie moeten maken van de top 10 kandidaten" . Tsja dan kies je toch sneller iemand met een WO opleiding en/of 5 jaar ervaring :')
pi_106446551
Net ook weer een gesprek gehad van niks. 'Sorry, maar we hebben op dit moment geen vacatures. Maar hou gewoon de site in de gaten en neem contact op wanneer je wat ziet!' De intercedente wist niet eens om welke vacature het ging waar ik in eerste instantie op ben uitgenodigd! Als werkzoekende wordt er zo ontzettend met je gesold... Ze laten je rustig naar hun vestiging komen om dan te melden dat de vacature al vergeven is of dat ze niks voor je hebben. Dit tripje was in ieder geval zonde van mijn benzine.
pi_106448213
Kreeg zojuist via een oud-klasgenoot een berichtje op Facebook ( :') ) dat hij wel iets wist voor me, dus hopelijk is dat wat.. Ik ben benieuwd in ieder geval. Verder geen nieuws, zometeen Monsterboard maar weer eens afstruinen..
pi_106448602
Het aanbod op Monsterboard is ook flink geslonken de laatste jaren.

Ik kan me nog heugen dat ik rond 2005 op zoek was naar een leuke baan en dat ik pagina's vol met banen in mijn werkrichting kreeg voorgeschoteld. Gisteren heb ik mijn cv ververst en gelijk even gezocht en nu kreeg ik slechts een halve pagina waarvan de meeste vacatures al ouder waren dan twee weken.

Ik zie die reclame van Jobbird veel voorbij komen op de tv. Ik ga daar eens een kijkje nemen. Monsterboard ligt geloof ik op sterven.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:31:39 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106448735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef skinflint het volgende:

Ik kan me nog heugen dat ik rond 2005 op zoek was naar een leuke baan en dat ik pagina's vol met banen in mijn werkrichting kreeg voorgeschoteld. Gisteren heb ik mijn cv ververst en gelijk even gezocht en nu kreeg ik slechts een halve pagina waarvan de meeste vacatures al ouder waren dan twee weken.

Ik zie die reclame van Jobbird veel voorbij komen op de tv. Ik ga daar eens een kijkje nemen. Monsterboard ligt geloof ik op sterven.
monsterboard wordt ieder jaar achterlijker met zoeken, duizenden klipklapjes die voor jou proberen te bepalen waar jij op zoekt en dat zo ontzettend lomp doen dat je helemaal niet krijgt wat je zoekt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106450437
hmm slecht en goed nieuws van een potentiële werkgever; voor QA had ik "net onvoldoende ervaring". Dus gooien we het nu op een productiefunctie om dat laatste stukje ervaring ook nog even op te kunnen doen.
pi_106451192
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef skinflint het volgende:

Op Monsterboard krijg ik alleen maar vermoeiende recruiters die me willen detacheren naar kutbanen :r
pi_106470036
Verdomme ik wil al een tijdlang op bepaalde plaatsen solliciteren, komt er maar niet van en ik word lui.

Meestal wil ik dat 3 uur 's nachts doen maar ik moet vroeg op :r
pi_106471833
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 02:19 schreef Verwerker het volgende:
Verdomme ik wil al een tijdlang op bepaalde plaatsen solliciteren, komt er maar niet van en ik word lui.

Meestal wil ik dat 3 uur 's nachts doen maar ik moet vroeg op :r
Je sollicitatie (als je het per mail doet dan) om 3 uur 's nachts versturen, maakt ook een wat aparte indruk :P
pi_106472755
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 07:27 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Je sollicitatie (als je het per mail doet dan) om 3 uur 's nachts versturen, maakt ook een wat aparte indruk :P
Maar de motivatie spat er dan wel van af! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_106473862
Net een open sollicitatie de deur uit gedaan, fingers crossed! :)

Aan de ene kant niet m'n droomorganisatie ofzo, maar ik vermoed dat er wel redelijk wat doorgroeimogelijkheden zijn. Plus het is echt letterlijk 2 straten van m'n huis :P

Maar ik ga er vanuit dat het sowieso volgende week zal worden voordat ik wat hoor, dus nu eerst lekker weekend houden!
pi_106474346
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 07:27 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Als ze in ploegendienst werken zien ze het niet eens. Vooral niet als ze ook 's nachts werken.

Ik stuur ook wel s mails op rare tijdstippen, puur en alleen omdat dat ivm m'n shift beter uitkomt. Niemand die er ooit wat van zei.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:24:48 #230
318361 Bienelientjee
pi_106475789
VOG ingeleverd. Hij gaat een kopie ergens heenzenden en dan zou ik eigenlijk vanaf volgende week al uitgezonden kunnen worden! :o Ben benieuwd!

Edit: Ik moet vanmiddag weer terug naar het uitzendbureau. Ik ga ff met hem om de tafel zitten. Nu emailt hij mij naderhand dat ze ook het kassabonnetje van het VOG wilde hebben. Dat is nu al de 3e keer dat hij mij "naait".

(Eerst beloven dat hij het aanvraagformulier op een bepaalde maandag stuurt. Anderhalve week later ben ik het zelf maar gaan halen. Toen had ie een verkeerd vakje aangekruist op dat formulier en mocht ik weer terug om een nieuwe te halen. En nu zegt ie achteraf ook het bonnetje nog te willen hebben.)

Dus ff MAN UP BIENTJE, en ik ga er wat van zeggen. Begint mij intern enigzins te irriteren nu. En dat moet niet te lang door woekeren! (Ken mezelf, dan laat ik het er niet uit!)

Edit, Edit: Ben langsgeweest en heb het hem gewoon rechtstreeks verteld. Vanuit de "ik" boodschap natuurlijk! :D Tjah. Het moet gewoon niet nog vaker gebeuren, want dat voelt voor mij gewoon heel vervelend. Dat heb ik hem ff schoontjes verteld (met opsomming van de 3 punten die nu fout zijn gegaan!) Hij heeft sorry gezegd en dat we met een schone lei kunnen beginnen.

Ben benieuwd!

[ Bericht 36% gewijzigd door Bienelientjee op 06-01-2012 13:08:18 ]
pi_106492405
*O* maandag gesprek bij Media Markt, voor verkoper witgoed.
Helaas zie ik nu ook dat ze allemaal nieuwe vacatures hebben open staan, waaronder een die mij veel meer aanspreekt :')
pi_106509888
Pfff, weer bij twee leuke banen afgewezen waarbij een ander de voorkeur geniet op basis van werkervaring en/of genoten opleiding. Ik begin de moed een beetje te verliezen dat ik snel een baan op niveau zal vinden en genoodzaakt ben om fabriekswerk of ander laag geschoolde arbeid aan te nemen. Kutwerkgevers met hun achterlijke eisen.
pi_106514472
Pfff ben net terug van mijn nieuwe baan als Horeca Medewerker.

Nou ik kan wel merken dat ik echt klaar ben met de Horeca, telkens weer dat laat thuis komen en dan nog eten.
Ik moest werk hebben en daardoor heb ik toch nog maar even gesolliciteerd naar een Horecabaan, maar ik vind dit echt niks meer.
Ik ga waarschijnlijk maandag toch weer naar iets anders opzoek, en dan gewoon een baan voor in de ochtend en middag.

Je kan toch zien als je er een paar maanden uit bent dat je niks meer met de Horeca wilt. Dat heb ik dan tenminste. Ik wil gewoon een normaal ritme en op normale tijdstippen eten etc, en dat gaat helaas niet lukken met de Horeca.

Alleen het is jammer dat het gewoon zo moeilijk is om ander werk te vinden als je alleen maar Horeca papieren hebt.
pi_106592505
We gaan er weer tegenaan vandaag! :)
  maandag 9 januari 2012 @ 09:49:57 #235
318361 Bienelientjee
pi_106593274
Jammer dat ik al een afspraak had staan voor vandaag. Werd net gebeld en had uitgezonden kunnen worden..... :{ Wel meteen gezegd dat ik de rest van de week vrij ben! :D
pi_106596864
CV een update gegeven en vijf sollicitaties gedaan vanochtend. Nu effe een uurtje pauze en dan weer verder kijken.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:14:24 #237
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106598497
Site van werk.nl godnondeju niet bereikbaar -O-
  maandag 9 januari 2012 @ 13:20:28 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106598692
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Jammer dat ik al een afspraak had staan voor vandaag. Werd net gebeld en had uitgezonden kunnen worden..... :{ Wel meteen gezegd dat ik de rest van de week vrij ben! :D
Had je al een afspraak voor werk staan?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 januari 2012 @ 13:25:15 #239
318361 Bienelientjee
pi_106598847
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had je al een afspraak voor werk staan?
Niet voor werk. Had een afspraak voor mijn vrijwilligerswerk staan. En ik zou mijn dag verder nog besteden aan het afronden van de voortgangsverslagen van een aantal kids! :P Als ik had geweten dat ik vandaag gebeld had geworden voor werk, had ik die wel verzet! :9
pi_106600032
Jeej, heb in ieder geval aan het eind van de week een 2de sol gesprek. En wel weer een afwijzing binnen.
pi_106600314
Net terug van sollicitatiegesprek. Hopelijk wordt ik aangenomen. Ging wel goed, maar niet echt zoals ik wilde, maar hij vond het erg leuk dat ik teken/film en creatief ben :)
pi_106600535
Weet iemand welke vragen je het beste kan stellen in een 2de sol gesprek? Het is in ieder geval weer met dezelfde 2 personen
pi_106600809
Open sollicitatie is niks geworden. Ze hebben "geen vacature die aansluit op mijn kennis, opleiding en ervaring".

Nee, als er echt een vacature geweest was, had ik daar wel direct op gesolliciteerd :{
Maar goed, wie weet komt er binnenkort wel wat, dan hebben ze m'n naam alvast een keer voorbij zien komen!
  maandag 9 januari 2012 @ 14:33:37 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106600936
Ik wacht nog even op uitsluitsel van een sollicitatie. Verder moet ik woensdag bij mijn werkcoach komen en heb ik mail gehad van mijn UWV mevrouw dat mijn uitkering op 16 januari uitbetaald wordt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_106602232
Vanochtend gesolliciteerd op een vacature, zou 'zo' teruggebeld worden. Net eens even gebeld, gesprekje gehad over mijn cv, die ik op aanraden van mijn werkcoach geupdate heb. Vraagt dat mens heel brutaal waarom ik een werkcoach heb. Nou eh, als je in de WW zit dan krijg je verplicht een werkcoach die je af en toe lastig valt en waarbij je af en toe moet komen opdagen voor weer een zinloos gesprek? Hopelijk is deze tante niet bevooroordeeld jegens mensen die in de WW zitten, maar zo'n gevoel kreeg ik eigenlijk wel een beetje... Ik weet morgen in ieder geval meer.

Voor mijn gevoel heb ik toch goed mijn best gedaan vandaag. Morgenochtend weer een dag! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door skinflint op 09-01-2012 15:18:43 ]
pi_106603948
Net 4 uur getreind voor een gesprek van een half uur. Hopelijk was het het waard.
pi_106604248
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:02 schreef Schuifpui het volgende:
Net 4 uur getreind voor een gesprek van een half uur. Hopelijk was het het waard.
Ik moet morgen een uur heen en terug, met waarschijnlijk file wanneer ik terug rij. Ik ben benieuwd. Mijn nieuwe c.v. werkt trouwens een stuk beter dan het oude op Monsterboard. Ik ben vandaag al 3x gebeld! Hopelijk gaat dit zo door!

Edit: maak dat 5x, woei! Woensdag kennismakingsgesprek bij een leuke functie. Enige probleem is dat ik een testje moet doen. Zinnetjes vertalen in het Duits en Engels. Engels no problemo, maar Duits... Weet het niet hoor. Ik versta die Duitsers wel en schrijven moet ook lukken, maar vertalen/spreken..? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door skinflint op 09-01-2012 16:37:33 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 16:57:23 #248
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_106606052
* manda-rijn meldt haar hier ook maar eens :{

Ik ben gediplomeerd sinds december 2009 en sindsdien solliciteer ik mij suf. Ondertussen heb ik in 1 jaar tijd 70 (!) sollicitatieafwijzingen verzamelt, en heb ik 2x een lullig oproepcontractje aan over gehouden.

Het probleem bij mij is;
A; ik ben chronisch ziek, en moet het altijd aangeven bij sollicitatiegesprekken (Ze mogen mij er niet op afwijzen, maar doen het toch, met een andere smoes. Zou ik overigens ook hebben gedaan, mocht ik werkgever zijn)
B; helaas ben ik niet de enige werkzoekende in mijn functie. Gemiddeld solliciteren er 80 mensen op een vacature.

Houden jullie altijd hoop om nog een keer een baan te krijgen?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_106607131
Alles beter dan een uitkering. Kun je niet gewoon wat simpels of parttime gaan doen via een uitzendbureau of een W&S bureau? Het lijkt me dat ze bij lager geschoolde banen niet zo'n strenge selectieprocedure hebben? Toch?? Bij een te groot gat in je cv word je ook sneller afgewezen. Ik neem aan dat je wel solliciteert op banen buiten je opleiding?
  maandag 9 januari 2012 @ 17:40:58 #250
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_106607667
morgenochtend heb ik voor het eerst sinds maanden weer een sollicitatiegesprek!! *O*

woensdag sollicitatiegesprek bij de PostNL. Het betaalt niet veel, maar het is iets. Ik krijg begin februari nog 1 keer geld van het UWV...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')