Klopt helemaal.quote:
Ok, maar als de mafkezen bevestigd en geidentificeerd zijn en we laten ze vrijelijk rondlopen "om de onschuldige burger wat spanning in hun leven te geven", dan ben je een ranzige onbeschaafde samenleving.quote:Op woensdag 14 december 2011 04:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is 1 grote speeltuin vol met potentiele mafkezen.
Als het allemaal zo was, zouden er niet voor vergelijkbare zaken totaal uiteenlopende straffen gegeven worden.quote:Op woensdag 14 december 2011 06:20 schreef Bootje84 het volgende:
Ik denk dat je een rechter niet verantwoordelijk kan houden voor het termijn. Een advocaat maakt een zaak op, de rechter toetst deze aan de wet.
Doet de advocaat slecht werk, gaat de dader vrijuit of krijgt hij een lagere straf
Doet de advocaat goed werk, dan kan de rechter maximale straf geven die voor het delict beschreven staat.
Een rechter heeft weinig speelruimte; die kijkt naar vroegere uitspraken in soortgelijke zaken.
Ik zou eigenlijk niet weten hoe dat verandert kan worden. Of beter gezegd; wie dat kan doen..
WAT voor "mafkees"?quote:Op woensdag 14 december 2011 06:30 schreef johnnylove het volgende:
Vreemde logica heb je. Omdat 1 mafkees zo handelt heeft natuurlijk niks te maken met de hoogte van een gevangenisstraf te maken.
Die redenering is voor jouw rekening en daarom niet de moeite waard om op die stroman in te gaan.quote:Zo kan je de redenering wel door trekken dat er zo'n voorval wel iedere week gebeurd, immers er komen elke week wel mensen vrij uit de gevangenis.
Hier kun je als maatschappij toch niet tegen verdedigen? Dit is duidelijk een actie van een eenling. Jij noemt hem een zware crimineel. Ik noem hem een mafkees.quote:We hebben het niet over een doorgedraaide autist die zijn verkering verliest. Het is een zware crimineel. Die er met een laf strafje vanaf kwam. Resultaat; honderden treurende nabestaanden. Lekker.
Dus dat.quote:Op woensdag 14 december 2011 06:38 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Hier kun je als maatschappij toch niet tegen verdedigen? Dit is duidelijk een actie van een eenling. Jij noemt hem een zware crimineel. Ik noem hem een mafkees.
Of hij nu 5/10/15 jaar in de bak was beland, wat voor een zekerheid heb je dan als maatschappij dat hij dit in de toekomst nooit zal doen?
IK noem hem geen zware crimineel, droeftoeter. De Belgische Justitie noemt hem nota bene zo...quote:Op woensdag 14 december 2011 06:38 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Hier kun je als maatschappij toch niet tegen verdedigen? Dit is duidelijk een actie van een eenling. Jij noemt hem een zware crimineel. Ik noem hem een mafkees.
Denk nu es even na: iemand die 15 jaar in de bak zit, kan 15 jaar lang geen handgranaten gooien. Iemand die 5 jaar in de bak zit kan 5 jaar geen handgranaten gooien.quote:Of hij nu 5/10/15 jaar in de bak was beland, wat voor een zekerheid heb je dan als maatschappij dat hij dit in de toekomst nooit zal doen?
En daar ga je de fout in. Relativeren??? Wat? 123 gewonde Belgen? Wat is dat voor zieke houding?quote:Op woensdag 14 december 2011 06:42 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dus dat.
TS, ik begrijp je ergens wel, maar probeer het wel te relativeren.
Niks "frustraties". FEITEN. Die vent is veroordeeld voor een aantal zware tot zeer zware delicten. Niet voor niets. Hij wordt "zware crimineel" genoemd. Niet voor niets.quote:Frustraties zijn geen goede manier om dingen op een goede manier te verbeteren.
Goed zo. Nu nog verandering zodat dit in de toekomst voorkomen gaat worden. Niet "moordende eikels", want dat kan je niet voorkomen. Wel "moordende veroordeelde zware criminelen". Want dat kan je nu net wel voorkomen.quote:Ik ben het eens dat de celstraf die hij heeft gekregen erg laag is.
Dan was Belgie in ieder geval 15 jaar langer veilig geweest.quote:De vraag is echter of hij met 20 jaar cel niet hetzelfde zou hebben gedaan..
Veiligheid is een relatief begrip.quote:Op woensdag 14 december 2011 06:47 schreef El_Matador het volgende:
Dan was Belgie in ieder geval 15 jaar langer veilig geweest.
een psychopaat valt niet te genezen in 100 jaar. Die komt er net zo koekwaus al dan niet erger uit dan na 5 jaar...quote:Op woensdag 14 december 2011 06:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IK noem hem geen zware crimineel, droeftoeter. De Belgische Justitie noemt hem nota bene zo...
En dan maar krap 5 jaartjes cel.
[..]
Denk nu es even na: iemand die 15 jaar in de bak zit, kan 15 jaar lang geen handgranaten gooien. Iemand die 5 jaar in de bak zit kan 5 jaar geen handgranaten gooien.
Kan je het feit tegenhouden? Nee. Een 100% veilige samenleving is een illusie.
Maar wat is je streven? Een zo veilig mogelijke samenleving. En die is veiliger met 15 jaar cel dan met 5 jaar cel. Dat heeft vandaag bewezen.
Nog los van het feit dat je in 15 jaar meer tijd hebt om een zieke psychopaat te "genezen" dan met 5 jaar.
Het verschil is dat ik met argumenten kom.quote:Op woensdag 14 december 2011 06:53 schreef johnnylove het volgende:
Wij zullen hier wel niet uitkomen, omdat we te verschillen qua mening.
Ik woon niet in Mexico, kom er met regelmaat.quote:Je woont toch in Mexico? Helpt het daar een beetje qua zware straffen en veiligheid/criminaliteit?
Als het echt een psychopaat is, dan kan dat worden vastgesteld en hebben we daar TBS voor. Bij gebrek aan -helaas- een spuitje, de meest humane methode voor iedereen.quote:Op woensdag 14 december 2011 06:57 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
een psychopaat valt niet te genezen in 100 jaar. Die komt er net zo koekwaus al dan niet erger uit dan na 5 jaar...
Ja idd.. Iets met 3 strikes and you're out. nogmaals TS.. Ik begrijp je ergens wel, maar je oplossing slaat de plank mis..quote:Op woensdag 14 december 2011 06:58 schreef Basp1 het volgende:
Ah dus door de strafmaat maar te verhogen verwacht je een veiligere samenleving te krijgen. Nou als we die redenatie eens bekijken voor de vs waar bizarre strafmaten gelden maar toch ook nog steeds van zulke mafketels soms doorflippen waar je als maatschappij toch niets aan kan doen.
Wonen wij in de VS? Hebben wij te maken met de op zijn minst vreemde manier waarop ze daar hun samenleving ingericht hebben?quote:Op woensdag 14 december 2011 06:58 schreef Basp1 het volgende:
Ah dus door de strafmaat maar te verhogen verwacht je een veiligere samenleving te krijgen. Nou als we die redenatie eens bekijken voor de vs waar bizarre strafmaten gelden maar toch ook nog steeds van zulke mafketels soms doorflippen waar je als maatschappij toch niets aan kan doen.
Geen argumenten.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:01 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja idd.. Iets met 3 strikes and you're out. nogmaals TS.. Ik begrijp je ergens wel, maar je oplossing slaat de plank mis..
Jij komt ook met meningen.quote:Op woensdag 14 december 2011 06:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik met argumenten kom.
Sterker; ik gebruik de argumenten van Justitie ZELF tegen hun eigen achterlijke beleid.
Ja geweld komt zeker niet meer voor in de maatschappij.quote:k woon niet in Mexico, kom er met regelmaat.
En geloof mij maar, daar word je als zware crimineel niet behandeld als in Belgie. En ja, dat helpt. Individueel gezien.
Zal voor Belgie niet anders zijn?quote:De maatschappij is heel anders ingericht, dus die vergelijking gaat niet op.
oa. Geëxporteerd naar de buurlanden. En zulke incidenten kunnen overal voorkomen.quote:Feit is dat de harde aanpak van geweld in Colombia grote delen veel veiliger gemaakt heeft.
Hij is toch niet veroordeeld voor geweldpleging, maar voor bezit zwaar wapenarsenaal en 2.800 plantjes?quote:Geweld mag niet lonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |