Dat bedoelde ik ook te zeggen. Qua aanschaf wellicht maar daarna begint bij de Landrover het betalen pas.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Landrover is absoluut niet te vergelijken met een Audi. haha ik ben bijna de helft gaan betalen en dat terwijl ik nu een 10 cilinder benzine heb.
Een Freelander is natuurlijk mega goedkoop, maar het is en blijft onbetrouwbaar
Een Freelander staat er net om bekend om verrassend betrouwbaar te zijn ! Voor en tegenstanders vh merk zijn het daarover eensquote:Op donderdag 15 december 2011 11:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Landrover is absoluut niet te vergelijken met een Audi. haha ik ben bijna de helft gaan betalen en dat terwijl ik nu een 10 cilinder benzine heb.
Een Freelander is natuurlijk mega goedkoop, maar het is en blijft onbetrouwbaar
850 T5Rquote:Op donderdag 15 december 2011 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat zie je als voorloper? 740 estate iets achtigs?
Nou ja, laat maar. Skoda's scoren op de nodige crashtests evenhoog als Volkswagens en als het op kwaliteit aan komt staan ze hoger in de ANWB lijsten dan overige VAG-auto's.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is inderdaad VW technologie. Maar het is en blijft een Skoda. Ik hou van bepaalde auto's kwaliteit of niet
Absoluut. Beetje jammer dat de jongtimer regeling weer is aangepastquote:
veel mensen vinden auto's nu eenmaal een statussymbool.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:39 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Nou ja, laat maar. Skoda's scoren op de nodige crashtests evenhoog als Volkswagens en als het op kwaliteit aan komt staan ze hoger in de ANWB lijsten dan overige VAG-auto's.
Anno 2011 nog roepen dat de kwaliteit van Skoda minder is dan VW is een beetje....matig.
Had je dat in 1970 geroepen, had ik gelijk gegeven. Draaide je dan je raampje open had je de raamslinger in je hand
Chevrolet is ook Daewoo. Het blijft een oost-blok imago. Ik zeg nergens dat het slechte auto's zijn. Ik geloof gewoon niet dat PON slechte auto's maakt.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:39 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Nou ja, laat maar. Skoda's scoren op de nodige crashtests evenhoog als Volkswagens en als het op kwaliteit aan komt staan ze hoger in de ANWB lijsten dan overige VAG-auto's.
Anno 2011 nog roepen dat de kwaliteit van Skoda minder is dan VW is een beetje....matig.
Had je dat in 1970 geroepen, had ik gelijk gegeven. Draaide je dan je raampje open had je de raamslinger in je hand
Agree, of je bent liefhebber. Er zijn ook mensen zoals de Skoda rijder die gewoon voor kwaliteit en geld gaan. Kan ik 100% achter staan en is slim. Ik ben niet slim. Ik geef geld uit aan passie / emotiequote:Op donderdag 15 december 2011 11:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
veel mensen vinden auto's nu eenmaal een statussymbool.
Ik heb trouwens liever een Koreaanse Chevrolet dan zo'n spuitgiet bak uit de VS. Wat een troep is dat zeg.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Chevrolet is ook Daewoo. Het blijft een oost-blok imago. Ik zeg nergens dat het slechte auto's zijn. Ik geloof gewoon niet dat PON slechte auto's maakt.
Maar van normaal naar premium binnen PON zie ik toch de volgende lijst
• Skoda
• Seat
• Volkswagen
• Audi
• Porsche
het was geen kritiek enkel een constateringquote:Op donderdag 15 december 2011 11:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Agree, of je bent liefhebber. Er zijn ook mensen zoals de Skoda rijder die gewoon voor kwaliteit en geld gaan. Kan ik 100% achter staan en is slim. Ik ben niet slim. Ik geef geld uit aan passie / emotie
chevrolet zie je wel snel opkomen in nld, is mijn indruk iig. vind het geen mooie auto's maar het is wel veel wagen voor je geld.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb trouwens liever een Koreaanse Chevrolet dan zo'n spuitgiet bak uit de VS. Wat een troep is dat zeg.
Ik zag het ook niet als kritiek. Probeerde aan te vullenquote:Op donderdag 15 december 2011 11:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was geen kritiek enkel een constatering
Same.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Agree, of je bent liefhebber. Er zijn ook mensen zoals de Skoda rijder die gewoon voor kwaliteit en geld gaan. Kan ik 100% achter staan en is slim. Ik ben niet slim. Ik geef geld uit aan passie / emotie
quote:Op donderdag 15 december 2011 11:47 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Same.
En ik vind een auto ook een statussymbool, evenals een huis. Daarbij ben ik gek op auto's en luxe.
Alhoewel mijn droomauto echt erg is. Een Pontiac Firebird Trans Am 1979 zwart met goud embleem. Erg he.![]()
Ik ook. En ik denk dat je je nergens voor hoeft te schamen als je dit op je oprit hebt staan:quote:Op donderdag 15 december 2011 11:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
veel mensen vinden auto's nu eenmaal een statussymbool.
Hehe.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
IK BEN BLIND. WAT DOE JE
Daar rijdt er een van hier int durp. (zonder embleem) Mooi geluid! Echt heel tof. Ook een Woodie staat er hier, vind ik ook al zo tof.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:47 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Same.
En ik vind een auto ook een statussymbool, evenals een huis. Daarbij ben ik gek op auto's en luxe.
Alhoewel mijn droomauto echt erg is. Een Pontiac Firebird Trans Am 1979 zwart met goud embleem. Erg he.![]()
Eensch, maar smaken verschillen (S6)quote:Op donderdag 15 december 2011 11:49 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik ook. En ik denk dat je je nergens voor hoeft te schamen als je dit op je oprit hebt staan:
[ afbeelding ]
Zeker niet als je weet wat daar allemaal ingebouwd zit, en voor welke prijs.
Smaken verschillen inderdaad, maar dan spreek je ook wel over een groot prijsverschil. Niks mis met een A6, maar met twee jonge kinderen is een Superb voordeliger. Die A6 kan altijd nog, maar geld kun je maar één keer uitgeven. En die 40k verschil wat er tussen zit, kun je beter in de kinderen stekenquote:Op donderdag 15 december 2011 11:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Eensch, maar smaken verschillen (S6)
[ afbeelding ]
Het is buitengewoon triest (van mij en dat besef ik) maar ik zou toch niet graag in Skoda voor willen rijden als het mijn auto zou zijn. Wellicht is het dus toch een beetje compensatie gedrag van mij of is het wellicht een statussymbool (dat laatste dacht ik niet omdat ik de Landrover gedag heb gezegd voor mijn snelle Vinex Station)
HA! Nee!quote:Op donderdag 15 december 2011 12:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wil je echt ruimte dan koop je een vw transporterbus trouwens. serieuze ruimte en makkelijk bij het verhuizen
1.580 kg, denk niet veel meer dan de meeste auto's in dit topic wegen. daarbij is het vrij basic allemaal, en wat er niet opzit kan ook niet kapot. als je echt ruimte nodig hebt is het het overwegen waard.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:09 schreef joppie_saus het volgende:
En rijd je 1 op 11 en betaal je je scheel aan wegenbelasting.
Wij hebben een scenic en 3 kinderen en het is qua ruimte echt ideaal. Ook heel fijn dat de wagen wat hoger is / zit en je dus niet zoals bij een station je rug breekt als je je kinderen in de auto wilt zetten. Die van ons heeft 160k op de teller en nog nooit onverwachte problemen gehad. Je zult van elke auto meer slechte dan positieve reviews lezen omdat mensen nou eenmaal geneigd zijn alleen maar geklaag op internet te gooien.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Vlindur het volgende:
Even een megaschop;
Kindje nummer 3 is in aantocht. De oudste is dan 5, de middelste is dan 3 en zitten beide voorlopig nog wel even in hun groep 2/3 stoel. (Maxi-Cosi Rodi XP en Römer Kid)
B5 moet er dus met de Maxi-Cosi Cabrio-Fix naast.
Mijn huidige auto, Renault Megane Break kan dit net niet aan. Ik moet stoelen aan de kant schuiven om gordels vast te krijgen en dit werkt in de praktijk niet als kinderen ook daadwerkelijk in die stoelen zitten.
Nu zijn we aan het kijken naar een bredere auto, maar eigenlijk zijn ervaringsverhalen wel zo handigDus, welke auto hebben jullie? Bevalt hij en is hij breed genoeg?
Ik had zelf een Renault Scénic op het oog, maar manlief leest te veel slechte reviews over de auto.
cooler dan die 850quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind de Touran echt een prima compromis tussen functionaliteit en looks. VW is naar mijn idee nog best een premium merk, alles is mooi afgewerkt en het is relatief betrouwbaar. Mooie van de Touran vind ik ook dat je de stoelen er makkelijk uit kunt halen als je een keer écht ruimte nodig hebt. Maar hij is ook weer niet zo lomp groot dat je het gevoel krijgt met een bus te rijden.
Ik heb net een oude Volvo 850 gekocht, die vind ik ook te gek en die heeft makkelijk genoeg ruimte op de achterbank voor drie stoeltjes / cosi's. Maar ja, Touran is wel zuiniger, nieuwer, betrouwbaarder. Ik heb weinig met Franse autos' en vind de Scenic eerlijk gezegd een beetje een burgerlijke bakEen Touran is dat ook, maar VW is gewoon nog net wat cooler, vind ik
Haha, niks is cooler dan die 850quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
cooler dan die 850?
Ik ben nog steeds blij met de onze. Want twee keer 1.80+ achterin gaat ook gewoon.
wij hebben dan een gepimpte versie maar ik vind m echt mooi.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:45 schreef Burdie het volgende:
Smaken verschillen, zo'n 850 vind ik een veredelde kist op wielen![]()
.
check check check.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:13 schreef Vlindur het volgende:
Airco of climate control, stuurbekrachtiging en cruise control moeten er wel opzitten hoor![]()
Nu wil ik ook luxe
Stuurbekrachtiging moet. Want anders kan ik niet rijden![]()
Aaah afschuwelijk, ook die T5 Rquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij hebben dan een gepimpte versie maar ik vind m echt mooi.
En we gingen met 5 personen op vakantie. Twee volwassenen, twee pubers en een tiener. Twee weken kamperen met een 4 persoons en 2 persoons tent.
We hadden álles (stoelen, tenten, tafel, servies, kast, luchtbedden, slaapzakken bagage álles!!) in de kofferbak.en de jongens achterin. Die gewoon konden zitten.
Nooit meer wat anders. Ja, of het moet een gele T5 R zijn
je weet dat het dan voor de oudste niet meer verplicht is he om in een zitje te gaan ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Vlindur het volgende:
Even een megaschop;
Kindje nummer 3 is in aantocht. De oudste is dan 5, de middelste is dan 3 en zitten beide voorlopig nog wel even in hun groep 2/3 stoel. (Maxi-Cosi Rodi XP en Römer Kid)
B5 moet er dus met de Maxi-Cosi Cabrio-Fix naast.
Mijn huidige auto, Renault Megane Break kan dit net niet aan. Ik moet stoelen aan de kant schuiven om gordels vast te krijgen en dit werkt in de praktijk niet als kinderen ook daadwerkelijk in die stoelen zitten.
Nu zijn we aan het kijken naar een bredere auto, maar eigenlijk zijn ervaringsverhalen wel zo handigDus, welke auto hebben jullie? Bevalt hij en is hij breed genoeg?
Ik had zelf een Renault Scénic op het oog, maar manlief leest te veel slechte reviews over de auto.
Echt wel. Hij is maar 1.10 en weegt nog geen 20 kilo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:22 schreef Joene het volgende:
[..]
je weet dat het dan voor de oudste niet meer verplicht is he om in een zitje te gaan ?
Het klopt dat R niet in een stoel hoeft als je drie kinderen op de achterbank vervoert. Ik vond het ook niet veilig en doe het daarom niet, maar je bent in ieder geval niet in overtreding als je het wel doet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:27 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Echt wel. Hij is maar 1.10 en weegt nog geen 20 kilo.
Plus dat ze allemaal zo lang mogelijk in de stoel blijven tot het echt niet meer past. Het zit fijner voor ze en het is veiliger.
We hebben ons oog laten vallen op een Ford Focus C Max![]()
Iemand er ervaring mee?
wij hebben het momenteel ook niet , dus jen zit los in de gordel . Mijn nieuwe lease auto gaan we wel kijken voor een grotere auto en dan gaat ze terug de kinderstoel in .quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:40 schreef Vlindur het volgende:
wat slecht!
Ik zou m'n kind echt nooit zo 'los' op eigen achterbank laten zitten.
Dus onze nieuwe auto wordt gewoon een stuk breder.
Herformuleer die eensquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:49 schreef Joene het volgende:
Overigens wij kijken ook naar Grand c Max gewone cmax kan je beter focus station rijden .
de normale c-Max is niks groter dan de ford focus station en niks brederquote:
Volgens tests online past het wel.. Denk dat we maar eens echt moeten gaan passen. Hij heeft wel drie eigen stoelen achterinquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:54 schreef Joene het volgende:
[..]
de normale c-Max is niks groter dan de ford focus station en niks brederop de achterbank , kortom
Er passen geen 3 stoelen naast elkaar , in de grand wel
Prachtbakquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:54 schreef Butterflower het volgende:
Wij hebben een VW Tiguan.
Erg blij mee!
Hij is heel ruim en je zit lekker hoog. We hebben nu 1 mc achterin op de familyfix (want maar 1 kind) maar ik denk dat 3 stoeltjes ook wel past.
Ruime achterbak waar de kinderwagen (bugaboo buffalo) makkelijk inpast.
En hij rijdt heerlijk.
ja het past maar het past ook in de Renault maar niet ruim en gekut met vastklikken dus. De Grand is een 7 zitter ja <3quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:57 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Volgens tests online past het wel.. Denk dat we maar eens echt moeten gaan passen. Hij heeft wel drie eigen stoelen achterin![]()
De grand is een 7 zitter toch?
Jup. Zo is het precies met mijne nu. Het past net niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:58 schreef Joene het volgende:
[..]
ja het past maar het past ook in de Renault maar niet ruim en gekut met vastklikken dus. De Grand is een 7 zitter ja <3
de c-Max achterbank de grote stoelen achterin hebben een "zitting" kortom bank is niet recht , dus je kan niet echt schuiven met stoeltjes , dus het is te krap . Fail van fordquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:01 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Jup. Zo is het precies met mijne nu. Het past net niet goed genoeg.
Een 7zitter is echt veel te groot. Wordt het vaak ook gelijk weer zwaarder en dus duurder op.
dit is ook mijn issue wrs valt die hierdoor buiten m'n lease budgetquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:01 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wordt het vaak ook gelijk weer zwaarder en dus duurder op.
ik moet verplicht ford , anders zou ik een superb leasen .quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:02 schreef Cantare het volgende:
Wij hebben een Skoda Octavia Combi. Er staan op de achterbank een maxi cosi, een peuterstoeltje en een stoelverhoger met rugleuning. Achterbak is superruim (we hebben een tijdje een Audi A6 gehad en hoewel die prachtig is, was de achterbak kleiner en met 3 kinderen maakt dat wel uit). En het is een heerlijke auto om in te rijden, helemaal niks op aan te merken. Aanrader dus.
ik heb een 207sw gehad , dat was geen pretje voor de oudste om in vervoerd te worden tussen 2 kinderzitjes . Echt te krapquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef CafeRoker het volgende:
Wat een bakbeesten.. juist met kleine kinderen is een smalle auto handig omdat die makkelijker in een parkeervak past. Dat maakt het uit de kinderstoeltjes halen veel makkelijker. Liefst wel een flinke kofferbak dus dan kom je uit bij clio station/ibiza st/207sw, dat soort spul.
Met 3 heb je domweg geen keus. Maar dat is niet de norm.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:14 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb een 207sw gehad , dat was geen pretje voor de oudste om in vervoerd te worden tussen 2 kinderzitjes . Echt te krap
klopt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Met 3 heb je domweg geen keus. Maar dat is niet de norm.
Ik snap je punt, maar in die auto's gaan geen drie zitjes naast elkaar. Het aanbod betaalbare auto's waar drie zitjes in kunnen is echt heel beperkt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef CafeRoker het volgende:
Wat een bakbeesten.. juist met kleine kinderen is een smalle auto handig omdat die makkelijker in een parkeervak past. Dat maakt het uit de kinderstoeltjes halen veel makkelijker. Liefst wel een flinke kofferbak dus dan kom je uit bij clio station/ibiza st/207sw, dat soort spul.
Met 2 kinderen vast wel, maar met 3 gaat dat niet meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef CafeRoker het volgende:
ik heb nu een golf station , 1 kinderzitje , 1 verhoger en de oudste los . Ticootje heeft een fiesta , 2 zitjes achterin en 1 zitje voorin.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Met 2 kinderen vast wel, maar met 3 gaat dat niet meer.
De Skoda is trouwens van mijn man, ik heb een Toyota Aygo.Handig formaat, maar er moet 1 kind voorin en de achterbak is bijna non-existent dus ik kan behalve de kinderen bijna niks meenemen.
dat is er gewoon niet, aanschaf gaat wel , maar de wegenbelasting is horrible.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar in die auto's gaan geen drie zitjes naast elkaar. Het aanbod betaalbare auto's waar drie zitjes in kunnen is echt heel beperkt.
lelijk maar wel fucking ruim! Maar ik heb nog wel iets van trotsquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:22 schreef CafeRoker het volgende:
En dan natuurlijk nog de onvolprezen multipla O:)
oude weet ik niet maar de v50 is op onderstel focus en daar past het nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:24 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het vorige type v40? Die zijn goed betaalbaar en zien er nog verrassend modern uit voor hun leeftijd. Terwijl ze net een slag groter zijn dan de gemiddelde middenklasser.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:25 schreef Joene het volgende:
[..]
oude weet ik niet maar de v50 is op onderstel focus en daar past het niet
het gaat erom of de achterbank vlak is , de breedte van de auto wil soms niks zeggen over de breedte van de achterbank weet ik uit ervaring .quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |