abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 12:11:40 #126
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_105611488
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wil je echt ruimte dan koop je een vw transporterbus trouwens. serieuze ruimte en makkelijk bij het verhuizen :7
HA! Nee!

Een renault Kangoo! Bij die auto heb ik altijd het idee dat je met een goede windvlaag op zijn kant ligt....

Multipla's schijnen ook erg ruim te zijn trouwens. :+
pi_105611519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:09 schreef joppie_saus het volgende:
En rijd je 1 op 11 en betaal je je scheel aan wegenbelasting.
1.580 kg, denk niet veel meer dan de meeste auto's in dit topic wegen. daarbij is het vrij basic allemaal, en wat er niet opzit kan ook niet kapot. als je echt ruimte nodig hebt is het het overwegen waard.
pi_146027068
Even een megaschop;

Kindje nummer 3 is in aantocht. De oudste is dan 5, de middelste is dan 3 en zitten beide voorlopig nog wel even in hun groep 2/3 stoel. (Maxi-Cosi Rodi XP en Römer Kid)

B5 moet er dus met de Maxi-Cosi Cabrio-Fix naast.

Mijn huidige auto, Renault Megane Break kan dit net niet aan. Ik moet stoelen aan de kant schuiven om gordels vast te krijgen en dit werkt in de praktijk niet als kinderen ook daadwerkelijk in die stoelen zitten.

Nu zijn we aan het kijken naar een bredere auto, maar eigenlijk zijn ervaringsverhalen wel zo handig :) Dus, welke auto hebben jullie? Bevalt hij en is hij breed genoeg?

Ik had zelf een Renault Scénic op het oog, maar manlief leest te veel slechte reviews over de auto.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146027678
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Vlindur het volgende:
Even een megaschop;

Kindje nummer 3 is in aantocht. De oudste is dan 5, de middelste is dan 3 en zitten beide voorlopig nog wel even in hun groep 2/3 stoel. (Maxi-Cosi Rodi XP en Römer Kid)

B5 moet er dus met de Maxi-Cosi Cabrio-Fix naast.

Mijn huidige auto, Renault Megane Break kan dit net niet aan. Ik moet stoelen aan de kant schuiven om gordels vast te krijgen en dit werkt in de praktijk niet als kinderen ook daadwerkelijk in die stoelen zitten.

Nu zijn we aan het kijken naar een bredere auto, maar eigenlijk zijn ervaringsverhalen wel zo handig :) Dus, welke auto hebben jullie? Bevalt hij en is hij breed genoeg?

Ik had zelf een Renault Scénic op het oog, maar manlief leest te veel slechte reviews over de auto.
Wij hebben een scenic en 3 kinderen en het is qua ruimte echt ideaal. Ook heel fijn dat de wagen wat hoger is / zit en je dus niet zoals bij een station je rug breekt als je je kinderen in de auto wilt zetten. Die van ons heeft 160k op de teller en nog nooit onverwachte problemen gehad. Je zult van elke auto meer slechte dan positieve reviews lezen omdat mensen nou eenmaal geneigd zijn alleen maar geklaag op internet te gooien.
Er schijnt wel een bepaalde lichting / jaargang te zijn die wat kinderziektes heeft maar als je die vermijdt is een scenic even goed/slecht/betrouwbaar als elke andere auto in dit segment. Gewoon even goed zoeken op internet naar verhalen.
Overigens zijn er ook genoeg alternatieven als je geen franse auto wilt, maar dan moet je een hoop gaan testen. Wat voor mij onmisbare kenmerken zijn
- achterbank 3 losse stoelen die ook individueel van voor naar achter geschoven kunnen worden zodat elke combinatie van kinderzitjes past.
- hoge kofferbak, zodat kinderwagens er rechtop inpassen
- hoge instap zodat je niet je rug breekt bij kinderen inladen
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:41:09 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146027702
Onze buren hebben voor drie kinderen een Scénic. Ik vind 'm bagger rijden :@ maar hij is wel ruim.
KuikenGuppy
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:44:09 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146027815
Persoonlijk zou ik eerder kijken naar de VW Touran, of een groter model (Sharan, Tiquan), Skoda of Audi. Maar ik ben niet zo van de Franse auto's ;).
KuikenGuppy
pi_146027995
VW Touran ligt misschien nog net binnen het budget en VW is sowieso O+ O+ (We hebben een Bora en een Passat gehad O+ )

Maar een Sharan is een 7 zitter en dat vind ik gewoon echt te groot. Ik moet 3 stoelen achter kwijt kunnen en verder heb ik geen stoelruimte nodig. Een ruime kofferbak vind ik ook fijn en vooral dat hoge van de Scenic is enorm fijn. Manlief en ik zijn de kleinsten ook niet :)

Mijn ouders hebben een Scenic en ik vind hem echt super :Y We hebben de stoelen al gepast en ik ben helemaal om :D Maar mn man is van het pluiswerk, dus alle auto's komen onder de loep.
pi_146027997
Wij hebben een Mazda Premacy. Ik rijd zelf niet, dus kan je daar niets over vertellen, maar er passen drie autostoeltjes achterin naast elkaar, en de ruimte in de kofferbak is enorm. Fijne auto om mee op vakantie te gaan dus :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:04:44 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146028531
Wij rijden in een Citroën Berlingo. Veel ruimte en er passen 3autostoelen op de achterbank.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:40:39 #135
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146089091
Ik vind de Touran echt een prima compromis tussen functionaliteit en looks. VW is naar mijn idee nog best een premium merk, alles is mooi afgewerkt en het is relatief betrouwbaar. Mooie van de Touran vind ik ook dat je de stoelen er makkelijk uit kunt halen als je een keer écht ruimte nodig hebt. Maar hij is ook weer niet zo lomp groot dat je het gevoel krijgt met een bus te rijden.

Ik heb net een oude Volvo 850 gekocht, die vind ik ook te gek en die heeft makkelijk genoeg ruimte op de achterbank voor drie stoeltjes / cosi's. Maar ja, Touran is wel zuiniger, nieuwer, betrouwbaarder. Ik heb weinig met Franse autos' en vind de Scenic eerlijk gezegd een beetje een burgerlijke bak :X Een Touran is dat ook, maar VW is gewoon nog net wat cooler, vind ik :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:45:54 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146089337
Eens met bovenstaande :+.

Overigens zoeken wij ook nog een auto waar twee volwassenen, een kind (misschien twee), twee honden en bagage in past. We hebben nu een Audi A5 maar dat is toch wel zo'n lomp ding... en enorm duur in de wegenbelasting.
KuikenGuppy
pi_146089711
Hier een Citroen C8. Maar wij hebben wel iets met Franse auto's ;)

Er passen makkelijk 3 autostoeltjes, mega bergruimte en de mogelijkheid om er nog 2 extra stoelen bij te zetten. En op afstand bedienbare elektrische schuifdeuren O+
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:57:05 #138
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_146089927
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind de Touran echt een prima compromis tussen functionaliteit en looks. VW is naar mijn idee nog best een premium merk, alles is mooi afgewerkt en het is relatief betrouwbaar. Mooie van de Touran vind ik ook dat je de stoelen er makkelijk uit kunt halen als je een keer écht ruimte nodig hebt. Maar hij is ook weer niet zo lomp groot dat je het gevoel krijgt met een bus te rijden.

Ik heb net een oude Volvo 850 gekocht, die vind ik ook te gek en die heeft makkelijk genoeg ruimte op de achterbank voor drie stoeltjes / cosi's. Maar ja, Touran is wel zuiniger, nieuwer, betrouwbaarder. Ik heb weinig met Franse autos' en vind de Scenic eerlijk gezegd een beetje een burgerlijke bak :X Een Touran is dat ook, maar VW is gewoon nog net wat cooler, vind ik :P
cooler dan die 850 :o?

Ik ben nog steeds blij met de onze. Want twee keer 1.80+ achterin gaat ook gewoon. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:03:08 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146090301
Ik begreep pas van iemand dat een Saab ook 3 stoeltjes achterin kon handelen, en ze zijn tegenwoordig lekker betaalbaar (en veilig) maar het is een forse auto die ook fors in de kosten is.
Het rijdt O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146091244
De eis is dat de auto drie eigen stoelen en eigen driepuntsgordels moet hebben. Gelukkig is er ruim aan keuze :)

De premacy ziet er ook wel tof uit!

Een veredelde bestelbus zal het niet worden :N
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:39:58 #141
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146092355
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

cooler dan die 850 :o?

Ik ben nog steeds blij met de onze. Want twee keer 1.80+ achterin gaat ook gewoon. :P
Haha, niks is cooler dan die 850 :Y)

Die achterbankruimte is inderdaad huge. Mijn kids (5 en 3) komen niet eens met de onderbenen over de rand als ze op de stoelverhoger zitten.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:45:00 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146092674
Smaken verschillen, zo'n 850 vind ik een veredelde kist op wielen :@ :').
KuikenGuppy
pi_146103681
Wij hebben een grande scenic. Niet veel keuze in de 20% bijtelling 7-zitter categorie.

Er moeten vier kinderen in bij ons. Nu pas het prima. Maar de volgende auto wordt wel een slag groter want de kinderen worden ook groter en die benen hebben op de achterste twee stoelen gewoon niet veel ruimte.
Met een meidenkwartet
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:05:36 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_146107168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:45 schreef Burdie het volgende:
Smaken verschillen, zo'n 850 vind ik een veredelde kist op wielen :@ :').
wij hebben dan een gepimpte versie maar ik vind m echt mooi. O+

En we gingen met 5 personen op vakantie. Twee volwassenen, twee pubers en een tiener. Twee weken kamperen met een 4 persoons en 2 persoons tent.
We hadden álles (stoelen, tenten, tafel, servies, kast, luchtbedden, slaapzakken bagage álles!!) in de kofferbak. _O- en de jongens achterin. Die gewoon konden zitten.

Nooit meer wat anders. Ja, of het moet een gele T5 R zijn :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:11:26 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146107320
Ik vind m ook geweldig, vanaf de introductie van de 850 ben ik verliefd, en vervolgens op de XC70, die tegenwoordig (vanaf ongeveer 2008) niet mooi meer is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146107372
Airco of climate control, stuurbekrachtiging en cruise control moeten er wel opzitten hoor :{w
Nu wil ik ook luxe :7

Stuurbekrachtiging moet. Want anders kan ik niet rijden :N
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:17:50 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146107471
Er zijn bijna geen auto's zonder stuurbekrachtiging meer, en zeker niet in het formaat waar 3 stoeltjes achterin passen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146107561
Dat scheelt weer ^O^
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:36:22 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_146108059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:13 schreef Vlindur het volgende:
Airco of climate control, stuurbekrachtiging en cruise control moeten er wel opzitten hoor :{w
Nu wil ik ook luxe :7

Stuurbekrachtiging moet. Want anders kan ik niet rijden :N
check check check. :7
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:08:37 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146108907
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wij hebben dan een gepimpte versie maar ik vind m echt mooi. O+

En we gingen met 5 personen op vakantie. Twee volwassenen, twee pubers en een tiener. Twee weken kamperen met een 4 persoons en 2 persoons tent.
We hadden álles (stoelen, tenten, tafel, servies, kast, luchtbedden, slaapzakken bagage álles!!) in de kofferbak. _O- en de jongens achterin. Die gewoon konden zitten.

Nooit meer wat anders. Ja, of het moet een gele T5 R zijn :+
Aaah afschuwelijk, ook die T5 R :D
Maar goed dat smaken verschillen :+.

Wij gaan eens kijken naar een Qashqai of een Mishubishi Grandis.
Ik heb geen voorliefde voor Japanners, maar de Honda die we hadden beviel ook prima. Hij ging alleen een beetje snel stuk :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 30-10-2014 12:16:23 ]
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')