hier 1ste kerstdag naar the In-laws, 2de kerstdag waarschijnlijk de boxing day sales en Oud en Nieuw waarschijnlijk een beetje luieren rond het huisquote:Op maandag 12 december 2011 05:22 schreef TinyTuna het volgende:
Mijn kerst- & oud en nieuw-plannen:
Kerst: werken. Maakt me niks uit, ik heb hier toch geen familie, heb vrij weinig met kerst, en al helemaal als het boven de 20 graden is.
Oud en nieuw: werken. Ik moet zelfs om 22.00 op oudejaarsavond terug in het hostel zijn om nachtportier te spelen. Dus dat wordt gezellig alle dronken mensen de 'stad' (dorpscentrum) in sturen zodat ze daar verder kunnen drinken. Ik kijk er nu al naar uit...En op 1 januari om 7 uur beginnen!
dat is toch niet gebruikelijk in de US Maarten?quote:Op maandag 12 december 2011 16:13 schreef maartena het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werk gooit op 23 December de deuren dicht, en die gaan op 3 Januari weer open..... dus ik krijg een week betaalde vakantie van de baas.
Ik werk voor een bedrijf dat voornamelijk aan Boeing levert. Boeing gooit tussen kerst en oud en nieuw de fabrieken dicht (want Union), en als wij niet kunnen leveren.....tja, dan gooien ze hier dus ook de deuren dicht.quote:Op maandag 12 december 2011 18:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
dat is toch niet gebruikelijk in de US Maarten?
Ik dacht dat het daar zo was dat men alleen 1ste kerstdg vrij had en dan meer aan het werk.
op dit moment ondergaan we hier in "the deep South" ook een heat wave... 25 graden, en dat is voor hier echt "stinking hot"quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:35 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe jongste loopt naar buiten "Yeah, it's still cold". Ik: "Ja dat zeg ik net: het is 22 graden". Oudste "tweeëntwintig graden cold? In Nederland that would be a genuine heat wave"
wooww, 11 jaar....dat zal zeker weer even wennen worden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 03:28 schreef KNAK het volgende:
Over precies een week zal mijn bijna 11 jaar Azie-avontuur voor bepaalde tijd eindigen. Maar eens kijken of ik mijn draai in NL weer kan vinden
inderdaad Maarten, als ik terug ga zou ik dingen moeten regelen die ik nog nooit iin Nederland gedaan heb..... huis huren/kopen, inschrijven bij een gemeente etc.quote:Op dinsdag 13 december 2011 06:39 schreef maartena het volgende:
11 jaar is inderdaad aardig wat...
April 2002 was mijn begin van het wonen buiten Nederland, en over een maand of 4 heb ik dus ook 10 jaar op de teller staan....
Wat vliegt de tijd eigenlijk. Ik zou zelf niet terug willen naar Nederland..... en ik heb altijd gezegd dat ik het best wel zou kunnen..... maar is dat na 10 jaar nog wel zo?
Burgerservicenummer klinkt veel meer 1984.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:36 schreef KNAK het volgende:
Da was leuk toen ik me 2 jaar terug weer inschreef. Hebben ze nu een burgerservicenummer. WTF, ik helemaal verdwaast daar aan de bali. WTF is een burgerservicenummer.
Blijkt dat het oude SoFi te zijn. Debiele namen die ze er voor verzinnen
Ziekenfonds was nooit gratis. Tot je 21e kan (kon?) je nog meeverzekerd zijn bij je ouders, en als je werkt wordt het gewoon van je bruto loon ingehouden. Alleen als je vroeger student was kreeg je geloof ik voor prat weinig ziektekostenverzekering, maar ook niet gratis.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Burgerservicenummer klinkt veel meer 1984.
Je moet nu ook zelf je ziekenverzekering betalen en dat is iets van 100 Euro per maand. Kregen we dat vroeger niet gratis? Ik ben als 21-jarige vertrokken in 2000 dus er zal vast nog veel meer zijn veranderd.
Blijf hier posten zodat we kunnen zien wat je allemaal moet regelen bij zo'n remigratie na zo lang.
Nee, dat was inkomensafhankelijk, toch? En dan was er een werkgevers en een werknemers gedeelte?quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:45 schreef Individual het volgende:
Je moet nu ook zelf je ziekenverzekering betalen en dat is iets van 100 Euro per maand. Kregen we dat vroeger niet gratis? Ik ben als 21-jarige vertrokken in 2000 dus er zal vast nog veel meer zijn veranderd.
Huren zal inderdaad een leuke worden in Nederland..... want je staat dus nergens ingeschreven bij een woningbouwvereniging, en bij je ouders bivakeren is voor 2 weken leuk, maar dan wil je toch echt op je zelf. En in de prive-sfeer huren kost ongeveer twee keer zoveel (mijn zusje ondervind het nu weer na een half jaar in Boston), en dat hakt hard in je maandelijkse inkomen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad Maarten, als ik terug ga zou ik dingen moeten regelen die ik nog nooit iin Nederland gedaan heb..... huis huren/kopen, inschrijven bij een gemeente etc.
Laat ze gewoon dit horen.quote:Op woensdag 14 december 2011 03:56 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nee, dat was inkomensafhankelijk, toch? En dan was er een werkgevers en een werknemers gedeelte?
Och jongens, wat een weertje: 24 graden, en het gras is net gemaaid. Nu ruikt het ontzettend NederlandsEn moet ik een lesje over Sinterklaas voor 110 achtjarigen in elkaar zetten. Lastig altijd, om totaal onlogische dingen te vertellen, waar 4 of 5 van die 110 heilig in geloven. En waar dan ook nog een stel ouders met argusogen naar staat te kijken, om te zien of je niet hun kinderen probeert te bekeren ("neeheeee, ik ben dan wel wit, maar ik ben helemaal niet christelijk").
Erg leukquote:
Dat ging toch automatisch van je loon af? Zonder dat je een verzekeraar hoefde te zoeken en zelf te betalen.quote:Op woensdag 14 december 2011 03:56 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nee, dat was inkomensafhankelijk, toch? En dan was er een werkgevers en een werknemers gedeelte?
Laat de rest van de ruim 100 ook maar geloven. Ik geloof ook nog steeds!quote:Och jongens, wat een weertje: 24 graden, en het gras is net gemaaid. Nu ruikt het ontzettend NederlandsEn moet ik een lesje over Sinterklaas voor 110 achtjarigen in elkaar zetten. Lastig altijd, om totaal onlogische dingen te vertellen, waar 4 of 5 van die 110 heilig in geloven. En waar dan ook nog een stel ouders met argusogen naar staat te kijken, om te zien of je niet hun kinderen probeert te bekeren ("neeheeee, ik ben dan wel wit, maar ik ben helemaal niet christelijk").
inderdaad Maarten, voordat je het weet vergeet hij jequote:Op woensdag 14 december 2011 16:44 schreef maartena het volgende:
Ik heb hier een kerstversiering liggen op de bank (een kussentje) met daarop: "Do not underestimate the power of Santa".
De kerstman maakt het niet te gek dit jaar. Volgend jaar gaat er een nieuw dak op het huis, en dat kost ook een bedrag met 5 cijfers.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad Maarten, voordat je het weet vergeet hij je
quote:Op woensdag 14 december 2011 10:57 schreef Individual het volgende:
Laat de rest van de ruim 100 ook maar geloven. Ik geloof ook nog steeds!
Heb je daar zoveel last van op andere plekken dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 06:41 schreef El_Matador het volgende:
Een van de beste dingen aan Latijns-Amerika; geen moslims.
quote:Op donderdag 15 december 2011 06:41 schreef El_Matador het volgende:
Dus het kan gewoon wel...moslims, katholieken en joden naast elkaar. Uiteraard zijn het een er natuurlijk weer een paar die het voor de rest verpesten...quote:Op donderdag 15 december 2011 16:12 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Dan heb je het niet over Argentinie neem ik aan. Buenos Aires heeft de grootste moskee van heel Zuid Amerika, ex-president Menem was moslim, er lopen er genoeg rond. Alleen herken je ze niet als zodanig, omdat ze hier niet met hoofddoekjes lopen bijvoorbeeld. Dus je opmerking had eigenlijk moeten zijn: "geen hoofddoekjes". Blijft uiteraard een debiele opmerking.
Grappig detail: Buenos Aires kent ook de grootste joodse gemeenschap, op New York na. En ja, dat leeft allemaal vredig naast elkaar (behalve in jaren 80 toen er twee bomaanslagen waren).
Kap eens even ok? Kan me geen ruk schelen of je links, rechts, oranje of zwart bent hier. Maar dat soort flauwekul hoort in ieder geval niet in KAA.quote:Op donderdag 15 december 2011 06:41 schreef El_Matador het volgende:
Volgens mij was er wel een (of meerdere zelfs).. moet je ff zoeken (en ff een link hier postenquote:Op donderdag 15 december 2011 17:16 schreef wonderer het volgende:
Is er ook een algemeen remigratietopic toevallig?
dat is volgens mij overal ter wereld zo..het Nederlandse consulaat in Christchurch zat ook gewoon ergens in een kantoorpand zonder poeha er om heen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:38 schreef breaky het volgende:
Beveiliging bij het Nederlands consulaat is super relaxed (zeg maar afwezig) vergeleken met die van Amerikaanse Ambassade!![]()
Waarom dat nou weer?quote:Op donderdag 15 december 2011 16:12 schreef flipsen het volgende:
Blijft uiteraard een debiele opmerking.
De meeste KAA´ers zijn wat ruimdenkender en toleranter gelukkig.quote:
hoeft niet altijd zo te zijn, maar ze zijn in ieder geval over het algemeen wat genuanceerder in hun uitsprakenquote:Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
De meeste KAA´ers zijn wat ruimdenkender en toleranter gelukkig.
Ik ben zeer ruimdenkend en tolerant. Anders zwaaide ik wel met machinegeweren in Luik.quote:Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
De meeste KAA´ers zijn wat ruimdenkender en toleranter gelukkig.
Durian is het fruit van de duivel.quote:Op maandag 19 december 2011 04:05 schreef Gaoxing het volgende:
Aaahh, ik kreeg zojuist een kerstkadootje van hubs chauffeur. Niets zegt "prettige kerstdagen" als een pak Durian jam
Voor degenen die het niet weten: Durian stinkt zo dat je in zuid-oost Azie op heel wat plaatsen dit soort bordjes kunt vinden: [ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 december 2011 04:05 schreef Gaoxing het volgende:
Aaahh, ik kreeg zojuist een kerstkadootje van hubs chauffeur. Niets zegt "prettige kerstdagen" als een pak Durian jam
Voor degenen die het niet weten: Durian stinkt zo dat je in zuid-oost Azie op heel wat plaatsen dit soort bordjes kunt vinden: [ afbeelding ]
Oh watjequote:Op maandag 19 december 2011 10:25 schreef Individual het volgende:
Durian is het fruit van de duivel.
De boete is niet uit te drukken in een geldstraf, maar direct door naar de gevangenis en ga niet langs start?![]()
Een discussie van een paar dagen geleden: wat is je favoriete fruit/vrucht en waarom
hoe is de smaak? is het ergens mee te vergelijken?quote:Op dinsdag 20 december 2011 04:18 schreef Gaoxing het volgende:
Zojuist kreeg ik durian chipsHij vindt me wel erg lief, deze kerst
quote:Durian smaakt alsof je vanillevla met noten en frambozen eet, met uien, terwijl je in een stationstoilet staat, en daarna ruik je alsof je sex met een zombie hebt.
De kans dat ik snel in Azië kom is erg klein, maar dan wil ik het wel proberen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 05:21 schreef Gaoxing het volgende:
Ik kan me dus vinden in het eerste deel van de beschrijving, tot en met de uien. Dat stationstoilet vind ik wel meevallen, en van sex met een zombie kan ik me weinig voorstellen.
Erwtensoep, pindakaas en amandelspijs maak je mij niet blij mee. Oerhollands.quote:Op dinsdag 20 december 2011 05:33 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind de vraag 'is er iets wat je niet lust' altijd leuk, vooral in NL. Op het moment dat iemand het vraagt denk ik er zelden bij na, en antwoord meestal iets als 'nou, ik hou niet zo van dingen die nog niet dood zijn, en ik ben ook niet dol op kwal en zeeslakken'. Meestal geen dingen die de gastheer/vrouw in gedachten had.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 06:54 schreef El_Matador het volgende:
Was dat restaurant in Utrecht toevallig?
The Ostrich heet het. Volgens mij bestaat het nog steeds. Heb daar met mijn afstuderen gegeten, ook die kameel met koffiesaus.quote:Op dinsdag 20 december 2011 06:57 schreef maartena het volgende:
[..]- in een werfkelder. Paar keer geweest.
Heb daar trouwens ook Struisvogel gehad trouwens.
De Kameel met koffiesausje was erg lekker. Bestaat dat restaurant nog?
Heb even gegoogled..... maar helaas, in 2010 gesloten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 07:00 schreef El_Matador het volgende:
The Ostrich heet het. Volgens mij bestaat het nog steeds.
Ik weet niet wat oliebollen in NL kosten, maar mrkroket is niet goedkoop! Gekoeld en opgewarmd in de oven is natuurlijk nooit zo lekker als vers gebakken. Ik heb al jaren geen oliebollen meer gehad..quote:Op woensdag 21 december 2011 08:35 schreef Gaoxing het volgende:
je gaat ze niet laten invliegen? Mr Kroket maakt ook oliebollen
Ik at ze wel, maar echt fantastisch vind ik ze niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste mince pies gekocht. Nooit op. Maar ben er een beetje huiverig voor![]()
Met mushy peas..quote:Oh, en volgens mijn collega moet ik 't met mushy peas eten!
Pan Dulce begint hier ook flink in te burgeren. Ik kan me zelfs nog herinneren dat de Xenos Pan Dulce begon te verkopen (net na Kerst).quote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef flipsen het volgende:
Hier is het vooral Pan Dulce, een beetje te vergelijken met dat Italiaanse ´gebak´, Panatone. Erg lekker als ze die veromde geconfijte vruchtjes er tenminste uitlaten of vervangen door chocochipsTuron is ook populair rond kerst: nougat met pinda
Ja, ik zei al tegen hem dat er geen enkel excuus is voor het eten van mushy peas, maar hij is dan ook echt een Noordse arbeider, om 't zo maar even te zeggen, dus er wrsch mee opgegroeidquote:Op woensdag 21 december 2011 14:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik at ze wel, maar echt fantastisch vind ik ze niet.
[..]
Met mushy peas..Mushy peas..
![]()
Rare noorderlingen..
Ik zie Mr Kroket alleen maar met Sinterklaas en misschien nog een keer vrijmarkt. Z'n kroketten zijn goed. Van oliebollen hou ik lang niet genoeg om er moeite voor te doen, nog afgezien van het feit dat ik al een paar jaar niet thuis ben geweest met O&N. Misschien moeten we er maar eens over denken om het even systematisch aan te pakken als jijquote:Op woensdag 21 december 2011 12:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik weet niet wat oliebollen in NL kosten, maar mrkroket is niet goedkoop! Gekoeld en opgewarmd in de oven is natuurlijk nooit zo lekker als vers gebakken. Ik heb al jaren geen oliebollen meer gehad..
Plum pudding of mince pie is lang niet zo goed natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste mince pies gekocht. Nooit op. Maar ben er een beetje huiverig voor![]()
Oh, en volgens mijn collega moet ik 't met mushy peas eten!
Of je moet voor die tijd verhuizen naar een plaats beginnend met Nt/mZquote:Op woensdag 21 december 2011 20:30 schreef Individual het volgende:
Door 'het systeem' ben ik 8 jaar niet in NL geweest en heb 14 jaar niet meer O&N bij m'n ouders gevierd. Over 11 jaar ben ik weer thuis voor O&N.
one place got it all, from N to Z... NZ!!quote:Op donderdag 22 december 2011 07:36 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Of je moet voor die tijd verhuizen naar een plaats beginnend met Nt/mZ
yuk yuk!quote:Op donderdag 22 december 2011 04:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
yum yum....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |