quote:Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef JerryLee het volgende:
Durian,het commentaar in de kantine als je hem opensnijd ,terwijl de rust net is wedergekeerd na je broodje Ikan Kembung.
Durian is het fruit van de duivel. Op veel plaatsen in landen waar het voorkomt is het terecht verboden om het zelfs maar bij je te hebben.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef JerryLee het volgende:
Durian,het commentaar in de kantine als je hem opensnijd ,terwijl de rust net is wedergekeerd na je broodje Ikan Kembung.
Alleen jammer dat ze zo duur zijn
http://www.degezondeapotheker.nl/PDF/PRIJSLIJSTWEEK49_VERS.pdf
Ik ben geïntrigeerd. Dit wil ik proeven! Is het in NL te krijgen, en zo ja waar (toko?)?quote:Op woensdag 14 december 2011 16:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Durian is het fruit van de duivel. Op veel plaatsen in landen waar het voorkomt is het terecht verboden om het zelfs maar bij je te hebben.
[ afbeelding ]
Aardbeien vind ik veelal niet lekker. Zij zijn namelijk nooit zo zoet als dat ik het mij voorstel. Of doe ik dan wellicht iets verkeerdquote:Op zondag 2 januari 2011 13:02 schreef _Loki het volgende:
Aardbei, met chocola het liefst.
Watermeloen, want lekker fris. Maar dan niet in Nederland maar in Turkije of zo, waar ze 2 uur eerder geoogst zijn
Hollandse kopen, niet de Spaanse. Liefst biologische bij de groenteboer, onbespoten. Die zijn in het zomerseizoen wel echt lekker zoet en smaakvolquote:Op donderdag 15 december 2011 12:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Aardbeien vind ik veelal niet lekker. Zij zijn namelijk nooit zo zoet als dat ik het mij voorstel. Of doe ik dan wellicht iets verkeerd
Dat dus, en accepteren dat het zomerfruit is, en niet in de winter klagen dat je aardbeien niet smaken. Ik koop aardbeien in de zomer, direct van de teler met zo een standje naast de weg, net als Aspergesquote:Op donderdag 15 december 2011 12:22 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hollandse kopen, niet de Spaanse. Liefst biologische bij de groenteboer, onbespoten. Die zijn in het zomerseizoen wel echt lekker zoet en smaakvol.
Geen idee. Ik woon niet in NL en ga het zeker niet opzoeken. Ik heb wel een zakje durian snoepjes gekocht in Indonesie die best als de vrucht smaken en ik wel eens aan mensen geef die het niet kennen. Je mag die dingen (zelfs de snoepjes) buiten eten ver van mij weg. M'n vader zei hmm lekker en of ik nog meer van die snoepjes had.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:08 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik ben geïntrigeerd. Dit wil ik proeven! Is het in NL te krijgen, en zo ja waar (toko?)?
Als practical joke zeker.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn groenteboer van vroegah vertelde me dat ie er altijd een paar op voorraad had omdat indische mensen ze graag elkaar voor een verjaardag gaven.
De pruim.quote:wat is je favoriete fruit/vrucht
Omdat ik mijn banaan er zo lekker in kan peren.quote:en waarom
Het is toch wel weer een delicatesse, ondanks de stank?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:25 schreef Individual het volgende:
Als practical joke zeker.
Ook onder de Indo's wordt het lang niet altijd gewaardeerd. Wat een duivelse stinkende rommel. In bussen, hotels, restaurants, musea en noem maar op hangen bordjes dat specifiek durian verboden is en toch zie je de kraampjes overal wel.
Het smaakt zoals het ruikt..quote:Op donderdag 15 december 2011 16:14 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het is toch wel weer een delicatesse, ondanks de stank?
Oh, ik dacht altijd dat het hemels smaakte, maar duivels rook!quote:Op donderdag 15 december 2011 17:15 schreef Individual het volgende:
Het smaakt zoals het ruikt..![]()
Ik hoorde dat het vooral erg goedkoop is en dat het daarom wordt verkocht. Ik ben ver bij die stalletjes weggebleven. Die rommel is ook het enige wat ze verkopen.
En tropisch fruit smaakt zo veel beter in de tropen. Niet dat ik het hier niet eet hoor..
Is in Nederland vaak te verkrijgen in toko's idd. Ruikt naar rotte eieren maar zo smaken ze niet, ze smaken meer naar hoe gedragen sokken ruiken...quote:Op donderdag 15 december 2011 12:08 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik ben geïntrigeerd. Dit wil ik proeven! Is het in NL te krijgen, en zo ja waar (toko?)?
Nou, klinkt allemaal heel aanlokkelijkquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:24 schreef CutCake het volgende:
[..]
Is in Nederland vaak te verkrijgen in toko's idd. Ruikt naar rotte eieren maar zo smaken ze niet, ze smaken meer naar hoe gedragen sokken ruiken...
Gosh. Ik word steeds enthousiaster. Maar het is vast minder erg dan surströmmingquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Durian smaakt alsof je vanillevla met noten en frambozen eet, met uien, terwijl je in een stationstoilet staat, en daarna ruik je alsof je sex met een zombie hebt.
Minder smerig lijkt me een goed argument om bepaalde dingen te gaan proeven...quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:33 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Gosh. Ik word steeds enthousiaster. Maar het is vast minder erg dan surströmming
Nee niet echt neequote:Op vrijdag 16 december 2011 11:43 schreef CutCake het volgende:
[..]
Minder smerig lijkt me een goed argument om bepaalde dingen te gaan proeven...
Dat had ik inmiddels al een beetje begrepen jaquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Je eerste durian eet je het beste buiten op een winderige dag, sorry about the pun..
Mag ik aan jou als trouwe fan van dadels vragen wat je er in godsnaam lekker aan vindt? Mijn vader was er ook altijd helemaal gek van, maar waarom?quote:Op woensdag 14 december 2011 21:19 schreef minilot het volgende:
Ik schat dat ik de afgelopen maand bij elkaar zo'n tweeënhalve kilo Medjool-dadels heb gegeten. Nieuwe oogst.![]()
[ afbeelding ]
Heerlijk zoetquote:Op zaterdag 17 december 2011 19:34 schreef 1lluminati het volgende:
[..]
Mag ik aan jou als trouwe fan van dadels vragen wat je er in godsnaam lekker aan vindt? Mijn vader was er ook altijd helemaal gek van, maar waarom?
Zorgen dat je het bij een goede groenteman haalt. In de supermarkt is het vaak minder of idd te vroeg geplukt.quote:Op zondag 18 december 2011 11:19 schreef Scootmobiel het volgende:
Mits redelijk zoet natuurlijk, want (te) vaak is fruit helaas nog te zuur of er zit (nog) niet genoeg smaak aan.... Denk dat het meeste allemaal veel te vroeg geplukt wordt.
Onbespoten heeft niet zo veel met het zoet zijn te maken.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:22 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hollandse kopen, niet de Spaanse. Liefst biologische bij de groenteboer, onbespoten. Die zijn in het zomerseizoen wel echt lekker zoet en smaakvol.
Nou ja, het hangt wel echt van de soort en kwaliteit af.. Van die droge verkreukelde semi-zoete dadels, dat vind ik echt smerig..quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:34 schreef 1lluminati het volgende:
[..]
Mag ik aan jou als trouwe fan van dadels vragen wat je er in godsnaam lekker aan vindt? Mijn vader was er ook altijd helemaal gek van, maar waarom?
Jum jum jum jumquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, het hangt wel echt van de soort en kwaliteit af.. Van die droge verkreukelde semi-zoete dadels, dat vind ik echt smerig..
Maar verse, dikke dadels: die zijn echt misdadig lekker. Heel erg zoet, maar dan niet zoals aardbeien of suikerspin, maar juist een diep en donker zoet dat doet denken aan karamel, pure chocolade, donkere basterdsuiker - heel intens.
Ja hè? Ik maakte eens raw brownies van dit soort dadels, in de keukenmachine met wat amandelbloem, rauwe cacao en specerijen... Ik hoefde daarna weken geen zoet of chocolade meer - helemaal verzadigd!quote:
Met gesmolten bittere chocolade lijkt me dat ook helemaal te gekquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja hè? Ik maakte eens raw brownies van dit soort dadels, in de keukemachine met wat rauwe cacao en specerijen... Ik hoefde daarna weken geen zoet of chocolade meer - helemaal verzadigd!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |