Concurquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap alleen niet dat als je dit normaal eet in een soort aardappel salade waarom mensen het dan puur uit blik gaan zitten eten. Dan wil je ook dat het smerig is en geef je het geen enkele kans.
Ik ken ook zulke filmpjes van mensen die 1000-jarige eieren eten, terwijl die echt niet zo erg zijn als al dat gekokhals zou doen vermoeden.
Of ansjovisjes uit blik, dat is voor mensen die het niet kennen ook erg smerig. Maar los ze op in olie, gooi het over de pasta en ze vinden het wel lekker.
Nja, die Duitser in dat filmpje heeft dat visje ook eerst gewassen voor hij eraan begon. Toen hij 1 zo'n 'haring' opensneed, stond iedereen te kokhalzen, terwijl het maar een cm dik is. Ik denk dat je wel meer rotte kaas nodig hebt om zo'n effect te bereiken (al heb ik gehoord dat er in Italië een soort rotte kaas met dode vliegen in bestaat, iemand een idee?)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap alleen niet dat als je dit normaal eet in een soort aardappel salade waarom mensen het dan puur uit blik gaan zitten eten. Dan wil je ook dat het smerig is en geef je het geen enkele kans.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:49 schreef RobinOok het volgende:
Die kaas komt van Sardinie en is met maden. 't Heet casu marzu. Volgens mij valt die nog reuze mee, qua smaak en geur en is het alleen het idee van die maden.
En geloof best dat het heel erg stinkt, dat surströmming, maar ik zou liever zien dat iemand het eet zoals het bedoeld is.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:12 schreef sexymofo het volgende:
Nog een leuke maaltijd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%9Eorramatur
niet echt wat je noemt een verfijnde keuken..quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:12 schreef sexymofo het volgende:
Nog een leuke maaltijd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%9Eorramatur
Een ex-collega die in Stockholm gewoond heeft, had zelfs een clausule in zijn huurcontract dat hij geen surströmming mocht openen in zijn huurapartement!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:11 schreef Bonzai. het volgende:
[ afbeelding ]
In alle toelichtingen – ook die van de liefhebbers – wordt er voor gewaarschuwd dat je een blikje surströmming nooit binnenshuis moet openen omdat de desbetreffende woning dan gedurende enige dagen niet meer betreden kan worden vanwege de hardnekkige stank die er hangt. De blikjes mogen alleen in de buitenlucht geopend worden, en dan nog het liefst onder een natte doek of zelfs onder water in een emmer, omdat door de druk in het blikje de bruine vloeistof waarin de haring zich bevindt, nog wel eens flink in het rond wil spatten. Bovendien kun je op deze manier de vrij komende gassen nog enigszins wegvangen.
Nee dus.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:56 schreef RobinOok het volgende:
En ja, fermenteren is een ander woord voor rotten.
Dat ze stonden te 'kokhalzen' zegt niks natuurlijk. Beetje overdreven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:38 schreef Bonzai. het volgende:
Nja, die Duitser in dat filmpje heeft dat visje ook eerst gewassen voor hij eraan begon. Toen hij 1 zo'n 'haring' opensneed, stond iedereen te kokhalzen, terwijl het maar een cm dik is. Ik denk dat je wel meer rotte kaas nodig hebt om zo'n effect te bereiken (al heb ik gehoord dat er in Italië een soort rotte kaas met dode vliegen in bestaat, iemand een idee?)![]()
Komt ook nog eens bij dat eigenlijk al het vlees dat we eten "bestorven" is. Tijdje laten hangen dus omdat het dan malser is.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef duzz het volgende:
Nee dus.
Het is het omzetten van voedsel met behulp van schimmels, bacteriën, enzymen, etc.
Als fermenteren gelijk staat aan rotten, dan zouden brie, wijn, haring, yoghurt, zwarte thee, zuurkool, sojasaus, zuurdesembrood, groentesap, camembert, roquefort, tempeh, olijven, goudse kaas, emmenthaler, quorn, azijn en salami dus allemaal per definitie rot zijn
Raad je dringend aan het buiten open te maken, de lucht krijg je je huis niet meer uit.quote:Op zondag 11 december 2011 23:12 schreef HAL9000S het volgende:
Schop! M'n broertje heeft op mijn verzoek een blik meegenomen voor me uit Zweden en ik ga het bereiden op oudejaarsavond. Ik denk dat ik voor de aardappelen/uiten/etc. variant ga onder het genot van een goed glas jenever. Updates zullen volgen tegen die tijd!
Niet. Binnen. Openen.quote:Op zondag 11 december 2011 23:12 schreef HAL9000S het volgende:
Schop! M'n broertje heeft op mijn verzoek een blik meegenomen voor me uit Zweden en ik ga het bereiden op oudejaarsavond. Ik denk dat ik voor de aardappelen/uiten/etc. variant ga onder het genot van een goed glas jenever. Updates zullen volgen tegen die tijd!
Dat, zie mijn twee jaar oude post over het huurcontract....quote:Op zondag 11 december 2011 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Raad je dringend aan het buiten open te maken, de lucht krijg je je huis niet meer uit.
Yup. Dat was het eerste wat de (duidelijk geshockeerde) Zweden riepen toen m'n broertje aangaf dat hij op zoek was naar een blik. En daarna vroegen ze zich af wat we er in hemelsnaam mee moestenquote:Op zondag 11 december 2011 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Raad je dringend aan het buiten open te maken, de lucht krijg je je huis niet meer uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |