quote:Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef JerryLee het volgende:
Durian,het commentaar in de kantine als je hem opensnijd ,terwijl de rust net is wedergekeerd na je broodje Ikan Kembung.
Durian is het fruit van de duivel. Op veel plaatsen in landen waar het voorkomt is het terecht verboden om het zelfs maar bij je te hebben.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef JerryLee het volgende:
Durian,het commentaar in de kantine als je hem opensnijd ,terwijl de rust net is wedergekeerd na je broodje Ikan Kembung.
Alleen jammer dat ze zo duur zijn
http://www.degezondeapotheker.nl/PDF/PRIJSLIJSTWEEK49_VERS.pdf
Ik ben geïntrigeerd. Dit wil ik proeven! Is het in NL te krijgen, en zo ja waar (toko?)?quote:Op woensdag 14 december 2011 16:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Durian is het fruit van de duivel. Op veel plaatsen in landen waar het voorkomt is het terecht verboden om het zelfs maar bij je te hebben.
[ afbeelding ]
Aardbeien vind ik veelal niet lekker. Zij zijn namelijk nooit zo zoet als dat ik het mij voorstel. Of doe ik dan wellicht iets verkeerdquote:Op zondag 2 januari 2011 13:02 schreef _Loki het volgende:
Aardbei, met chocola het liefst.
Watermeloen, want lekker fris. Maar dan niet in Nederland maar in Turkije of zo, waar ze 2 uur eerder geoogst zijn
Hollandse kopen, niet de Spaanse. Liefst biologische bij de groenteboer, onbespoten. Die zijn in het zomerseizoen wel echt lekker zoet en smaakvolquote:Op donderdag 15 december 2011 12:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Aardbeien vind ik veelal niet lekker. Zij zijn namelijk nooit zo zoet als dat ik het mij voorstel. Of doe ik dan wellicht iets verkeerd
Dat dus, en accepteren dat het zomerfruit is, en niet in de winter klagen dat je aardbeien niet smaken. Ik koop aardbeien in de zomer, direct van de teler met zo een standje naast de weg, net als Aspergesquote:Op donderdag 15 december 2011 12:22 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hollandse kopen, niet de Spaanse. Liefst biologische bij de groenteboer, onbespoten. Die zijn in het zomerseizoen wel echt lekker zoet en smaakvol.
Geen idee. Ik woon niet in NL en ga het zeker niet opzoeken. Ik heb wel een zakje durian snoepjes gekocht in Indonesie die best als de vrucht smaken en ik wel eens aan mensen geef die het niet kennen. Je mag die dingen (zelfs de snoepjes) buiten eten ver van mij weg. M'n vader zei hmm lekker en of ik nog meer van die snoepjes had.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:08 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik ben geïntrigeerd. Dit wil ik proeven! Is het in NL te krijgen, en zo ja waar (toko?)?
Als practical joke zeker.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn groenteboer van vroegah vertelde me dat ie er altijd een paar op voorraad had omdat indische mensen ze graag elkaar voor een verjaardag gaven.
De pruim.quote:wat is je favoriete fruit/vrucht
Omdat ik mijn banaan er zo lekker in kan peren.quote:en waarom
Het is toch wel weer een delicatesse, ondanks de stank?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:25 schreef Individual het volgende:
Als practical joke zeker.
Ook onder de Indo's wordt het lang niet altijd gewaardeerd. Wat een duivelse stinkende rommel. In bussen, hotels, restaurants, musea en noem maar op hangen bordjes dat specifiek durian verboden is en toch zie je de kraampjes overal wel.
Het smaakt zoals het ruikt..quote:Op donderdag 15 december 2011 16:14 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het is toch wel weer een delicatesse, ondanks de stank?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |