Ja, ze moet niet zo klagen.. Ze kiest er zelf voor, hoor. Wat dat betreft is ze wel echt een zuur Hollands spruitje.quote:
Ik zeg ook niet dat jij mijn zoekslaaf bent. Ik zeg alleen dat ik het niet kan vinden en aangezien ik het wel interessant vind, zou ik graag de link willen weten. Mijn zoekskills zijn kennelijk niet zo goed als de jouwe. Dus nogmaals: wil je ff wat links hier neerzetten? Je zegt zelf dat je die info al gevonden hebt, dus moet het niet zo moeilijk zijn voor jou om het terug te vinden. Thanks!quote:Op donderdag 15 december 2011 12:54 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ik ben je zoekslaaf niet! Maar ik kan je wel een tip geven: ga maar eens met de diverse CV en personeels zoekmaschines aan de gang. Ik heb een kalf uurtje zitten stoeien voordat ik hier betrouwbare gegevens kon vinden.... maar ze zijn er.
En ga je nog even toelichten wat jouw punt met betrekking tot het meerdere dagen achter elkaar dragen van Goretex kleding is?quote:Op donderdag 15 december 2011 12:54 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ik ben je zoekslaaf niet! Maar ik kan je wel een tip geven: ga maar eens met de diverse CV en personeels zoekmaschines aan de gang. Ik heb een kalf uurtje zitten stoeien voordat ik hier betrouwbare gegevens kon vinden.... maar ze zijn er.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:37 schreef svetan het volgende:
@morg78
Ooit wel eens een paar dagen achter elkaar in Goretex rondgelopen? Laura moet dag en nacht zoiets warms dragen om op alles voorbereid te zijn.
Van een slechte voorbereiding is er tot nu toe bij deze reis niets gebleken. Eerder zou ik zeggen dat alles er achteraf toch wel heel goed voorbereid uitziet. Alleen ze vertellen ons natuurlijk niet alles wat er achter de schermen zo gebeurd want anders zou iedereen meteen weer beginnen te schreeuwen.
Een kachel zou nu wel goed geweest zijn maar indien de originele route door de Rode Zee gevolgd zou zijn had ze die niet nodig gehad. En om voor 2-3 weken kou een volwassen kachel twee jaar mee te slepen is eigenlijk alleen wat voor pensionados.
Wat mij in toenemende mate verwondert is dat er nog steeds niets gezegt word over de volgende haven..... de piratengeheimhouding is nu toch eigenlijk voorbij. Of krijgen we binnenkort een officieel "statement" waar ook het eindpunt van de reis en geplande aankomstdatum genoemd wordt?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:36 schreef morg78 het volgende:
[..]
Heel toevallig wel ja: vorig jaar 10 dagen achter elkaar op de Hardangervidda bij temperaturen rond het vriespunt, harde wind en redelijk wat neerslag. Merino-wollen shirt, dunne fleecetrui, stevige Goretex jas, gewone outdoor broek van Fjällraven, Goretex broek, Goretex en cordura gamaschen en uiteraard goede wandelschoenen. Daarbij nog zo'n 19 kilo aan bepakking. Was aangenaam warm, onder de Goretex bleef ik heerlijk droog.
Je punt? Laura kan eventuele Goretex spullen niet in d'r kajuit leggen, want de boot is zo enorm groot dat het een uur duurt om ze op te halen?
[..]
Als ze geen waterdichte kleding bij zich heeft, dan is ze gewoon slecht voorbereid. Waterdichte kleding is in zoveel gebieden gewoon een must om je warmte enigzins te behouden.
[..]
Dan moet je ook niet zeuren over de kou.
[..]
Goretex draag je niet tegen de kou. Tenminste, Goretex zelf is eigenlijk niets meer dan een laminaat van water- en luchtdoorlatende en water- en luchtafstotende danwel werende lagen. Ik draag mijn Goretex jas in koude omstandigheden bijvoorbeeld in combinatie met een fleecetrui, de fleece zorgt voor warmte, Goretex voor bescherming tegen wind en vocht (en voor de afvoer van vocht, door het ademend vermogen). Zou ik bij temperaturen rond het vriespunt die fleecetrui achterwege laten, dan sta ik te rillen van de kou (mijn jas is namelijk enkel Goretex, geen voering erin).quote:Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef svetan het volgende:
Ik heb me door een paar zeezeilers laten vertellen dat het grote probleem met Goretex zout is. Zowel zout uit het lichaamszweet als ook het zeewater. Dit schijnt na een paar dagen een enorme huidirritatie op te leveren.
In tegenstelling tot de meestal vrij droge regio op het vaste land waar je Goretex tegen de kou draagt heeft men op zee te maken met bijna constant 100% luchtvochtigheid. Eenmaal vochtig (zeker als er ook nog hygroscopisch zout in zit) verliest ook deze geweldige stof een groot deel van zijn werkzaamheid. Ik neem aan dat ze wel het soort isolerende, waterdichte kleding heeft die ook op bv booreilanden gebruikt wordt.... maar dat spul is niet erg comfortabel.
Als ze van comfort houdt, moet ze lekker met kerst thuis gaan zitten en zoet naar school gaan..quote:Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef svetan het volgende:
Ik heb me door een paar zeezeilers laten vertellen dat het grote probleem met Goretex zout is. Zowel zout uit het lichaamszweet als ook het zeewater. Dit schijnt na een paar dagen een enorme huidirritatie op te leveren.
In tegenstelling tot de meestal vrij droge regio op het vaste land waar je Goretex tegen de kou draagt heeft men op zee te maken met bijna constant 100% luchtvochtigheid. Eenmaal vochtig (zeker als er ook nog hygroscopisch zout in zit) verliest ook deze geweldige stof een groot deel van zijn werkzaamheid. Ik neem aan dat ze wel het soort isolerende, waterdichte kleding heeft die ook op bv booreilanden gebruikt wordt.... maar dat spul is niet erg comfortabel.
Waarom zien we diet verschijnsel dan niet bij andere zeilers, zoals Henk?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:59 schreef svetan het volgende:
Ach.... ik zie dat allemaal niet als geklaag maar gewoon als dagelijks verslag hoe het aan boord is. Als ze geen bezoek van walvissen, dolfijnen of andere buren krijgt is er natuurlijk weinig om in het weblog te schrijven.
Ik las zojuist dat goretex veel voor zeilkleding wordt gebruikt en dat het spul gewoon ademt en wind en vocht van buiten naar binnen tegenhoudt maar andersom niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef svetan het volgende:
Ik heb onlangs Goretex schoenen gekocht. Die zijn warm, droog en soepel en stoten vocht af. Echt een plezier om in te lopen met dit weer.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik las zojuist dat goretex veel voor zeilkleding wordt gebruikt en dat het spul gewoon ademt en wind en vocht van buiten naar binnen tegenhoudt maar andersom niet.
Is het weer een beetje onzin? Zitten er nu ook al zeezeilers bij het plaatselijke clubje ouders van jeugdzeilers?
Dat horen we ook al meer dan een half jaar uit jouw mond volgens mij terwijl er al die tijd dus amper een media offensief is geweest en ook niet van de bijna door jou verafgode Mercer.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:41 schreef svetan het volgende:
Opvallend is de totale media- en informatie stilte in de afgelopen dagen...... stilte voor de storm?
Ah, helemaal vergeten te vermelden dat m'n wandelschoenen een binnenlining van Goretex hebbenquote:Op donderdag 15 december 2011 15:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb onlangs Goretex schoenen gekocht. Die zijn warm, droog en soepel en stoten vocht af. Echt een plezier om in te lopen met dit weer.
Dat blog van Dekker is wel degelijk gezeur of tenminste een zwaktebod. Waarom kunnen andere zeilers hele verhalen schrijven en mondt het hier steeds uit in geklaag?
Het enige wat mogelijk geen onzin is, is de invloed van zout op het ademend vermogen van Goretex. Voor alle vormen van vervuiling (of dat nou bijvoorbeeld modder of zout is) geldt dat het de poriën kan verstoppen. Dat heft op zijn beurt het ademend vermogen op.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik las zojuist dat goretex veel voor zeilkleding wordt gebruikt en dat het spul gewoon ademt en wind en vocht van buiten naar binnen tegenhoudt maar andersom niet.
Is het weer een beetje onzin? Zitten er nu ook al zeezeilers bij het plaatselijke clubje ouders van jeugdzeilers?
Jullie meertje is een soort van uitvalsbasis voor mensen die zeezeilen als hobby hebben, zeg maar?quote:Op donderdag 15 december 2011 15:27 schreef svetan het volgende:
Er zitten idd verschillende zeezeilers en vacantie- bemanningsleden bij die zeilclub. Enkele hebben hun boten in Croatia (Zadar en Sibenik) aan de Adriatische Zee liggen waar van hieruit vele zeilers naar toe gaan.
Dat is logisch.. Zout maakt alles kapot.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:51 schreef morg78 het volgende:
Het enige wat mogelijk geen onzin is, is de invloed van zout op het ademend vermogen van Goretex. Voor alle vormen van vervuiling (of dat nou bijvoorbeeld modder of zout is) geldt dat het de poriën kan verstoppen. Dat heft op zijn beurt het ademend vermogen op.
Maar dat is in principe niet een kwestie van "1 dag zweten = foetsie ademend vermogen".
Maar wat waren die speciale linkjes nou, die je alleen mbv. een speciale zoekmachine kon vinden?quote:Op donderdag 15 december 2011 16:36 schreef svetan het volgende:
Ja.... dat meertje hier is niet meer dan een zwembadje voor de jeugd. Het dichstbijzijnde water waar je (tenminste in het tussenseizoen) een beetje serieus kunt zeilen is de Chiemsee 50km verderop.
Maar in Duitsland noemen ze een meer dan toch ook See?quote:Op donderdag 15 december 2011 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jullie meertje is een soort van uitvalsbasis voor mensen die zeezeilen als hobby hebben, zeg maar?
Hij wil niehiet! Zie hem toch stampvoeten!quote:Op donderdag 15 december 2011 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wat waren die speciale linkjes nou, die je alleen mbv. een speciale zoekmachine kon vinden?
Er waren nog een paar meer vragen onbeantwoord, meen ik.
Ik kan aantonen dat de aarde vierkant is. Maar ik heb geen zin om het te bewijzen.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij wil niehiet! Zie hem toch stampvoeten!
Nou ja, 't is weer eens iets anders dan dat hij het gewoon negeert. Net zo kinderachtig, maar wel anders.
My point exactly.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik kan aantonen dat de aarde vierkant is. Maar ik heb geen zin om het te bewijzen.
Eigenlijk geeft Svetan hiermee toe dat hij helemaal niks heeft opgezocht.
Het is toch al heel lang duidelijk dat svetan een fantast is? Onze eigen Georgquote:Op donderdag 15 december 2011 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan aantonen dat de aarde vierkant is. Maar ik heb geen zin om het te bewijzen.
Eigenlijk geeft Svetan hiermee toe dat hij helemaal niks heeft opgezocht.
De duitsers komen maar wat graag naar Nederland voor de Noordzee. Zij weten ons landje wel te waarderen...quote:Op donderdag 15 december 2011 16:44 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Maar in Duitsland noemen ze een meer dan toch ook See?![]()
![]()
Gewoon verkeerd begrepen daar.....
Inderdaad, in tegenstelling tot pa en dochter Dekker.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:11 schreef Tide het volgende:
[..]
De duitsers komen maar wat graag naar Nederland voor de Noordzee. Zij weten ons landje wel te waarderen...
Een nieuwe variant op: ik beweer iets en ga zelf maar de bewijzen zoeken.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:03 schreef svetan het volgende:
Ach linkjes of informatie geven hier krijg je alleen maar problemen en urenlange discussies hier...... ik herrinner me even aan zulke zaken dat ik bv ontdekt had dat de nederlandse vlag of de Jongert reclame verdwenen waren en zo nog een paar zaken meer uit ZA.
Ik blijf nu weer gewoon op mijn informatie zitten tot iemand anders het ook ontdekt heeft.
Ik kom anders genoeg duitse zeilers tegen op het water!quote:Op donderdag 15 december 2011 17:14 schreef svetan het volgende:
@Tide
Niet lang meer........ tenminste de zeilers hier willen niet meer. Teveel regel gezeur en vooral de jeugd voelt zich gediscrimineerd en beknot in hun vrijheid.
vaag ... je hebt je informatie al gegeven, je wil alleen niet melden waar je het vandaan hebt!quote:Op donderdag 15 december 2011 17:03 schreef svetan het volgende:
Ik blijf nu weer gewoon op mijn informatie zitten tot iemand anders het ook ontdekt heeft.
Dat dus.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:19 schreef sp3c het volgende:
vaag ... je hebt je informatie al gegeven, je wil alleen niet melden waar je het vandaan hebt!
Bij ons in Zeeland (waar ik zeil, niet woon) komen ze inderdaad ook erg graag, al sinds jaar en dag. Doorgaans heb je daar ook wel goede contacten mee moet ik zeggenquote:Op donderdag 15 december 2011 17:11 schreef Tide het volgende:
[..]
De duitsers komen maar wat graag naar Nederland voor de Noordzee. Zij weten ons landje wel te waarderen...
quote:Op donderdag 15 december 2011 17:34 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Bij ons in Zeeland (waar ik zeil, niet woon) komen ze inderdaad ook erg graag, al sinds jaar en dag. Doorgaans heb je daar ook wel goede contacten mee moet ik zeggen
Binnenkort zie je dus geen Duitser meer aan de Nederlandse kust. Nederland is nl. helemaal niet leuk. Svetan zegt het en hij kan het weten.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:14 schreef svetan het volgende:
@Tide
Niet lang meer........ tenminste de zeilers hier willen niet meer. Teveel regel gezeur en vooral de jeugd voelt zich gediscrimineerd en beknot in hun vrijheid.
Alleen waar hij die absolute kennis precies vandaan heeft, gaat hij niet zeggen, want dat wil-ie niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Binnenkort zie je dus geen Duitser meer aan de Nederlandse kust. Nederland is nl. helemaal niet leuk. Svetan zegt het en hij kan het weten.
Ik vraag me ook af hoe het komt dat NL eerst nog wel leuk genoeg was voor de Duitsers en binnenkort plotseling niet meer. Wat is er veranderd?quote:Op donderdag 15 december 2011 18:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alleen waar hij die absolute kennis precies vandaan heeft, gaat hij niet zeggen, want dat wil-ie niet.
Hč hč.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Euhmmm.. ik wil wel even duidelijk maken dat ik Frederiek uit het gastenboek niet ben..
hallo laura, ik lees je weblog iedere dag, heb een snelkoppeling gemaakt op mijn bureaublad, zodat ik niet telkens je naam hoef in te tikken. soms moet ik denken aan mijn engelse les van vroeger. wij moesten het gedicht lezen van Samuel Taylor Coleridge: The rime of the ancient mariner, oftewel De ballade van de oude zeeman. Daarvan herinner ik mij de volgende regels: "Water, water, everywhere, And all the boards did shrink; Water, water, everywhere, Nor any drop to drink." "Water, water, overal, en alle planken krimpen Water, water, overal, en toch geen drop te drinken".
Zie ook de TT.
PS: drop drinken?
Svetan heeft ze op zitten stokenquote:Op donderdag 15 december 2011 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe het komt dat NL eerst nog wel leuk genoeg was voor de Duitsers en binnenkort plotseling niet meer. Wat is er veranderd?
Vast al die negatieve berichten over Duitsland die groots in de Nederlandse pers verschijnen. En daar tegenover geen enkel positief bericht. Steeds maar weer worden er negatieve dingen gezocht. Dat moeten ze van de Nederlandse overheid!quote:Op donderdag 15 december 2011 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me ook af hoe het komt dat NL eerst nog wel leuk genoeg was voor de Duitsers en binnenkort plotseling niet meer. Wat is er veranderd?
ik zit er al jaren op te wachten!quote:Op donderdag 15 december 2011 18:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Binnenkort zie je dus geen Duitser meer aan de Nederlandse kust. Nederland is nl. helemaal niet leuk. Svetan zegt het en hij kan het weten.
In dit geval zou ik het niet "kapot" noemen...een goeie wasbeurt en het doet z'n werk weerquote:Op donderdag 15 december 2011 16:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is logisch.. Zout maakt alles kapot.
Oh niks aan het handje dus..quote:Op donderdag 15 december 2011 19:38 schreef morg78 het volgende:
[..]
In dit geval zou ik het niet "kapot" noemen...een goeie wasbeurt en het doet z'n werk weer.
absoluut!quote:
Maar dan gaat Zandvoort failliet en dat willen we ook niet!quote:Op donderdag 15 december 2011 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zit er al jaren op te wachten!
het is niet leuk als je 15 minuten moet fietsen naar het strand en het zit vol met Duitsers in schuttersputten
Ik geniet nooit met matequote:Op donderdag 15 december 2011 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut!
http://www.cocktailz.nl/booze.php?boozeId=40#
zolang je maar geniet met mate is het heerlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |