abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105451339
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:55 schreef DS4 het volgende:
John van der List van Exotic Green pakt het inderdaad heel goed aan.
Ik heb een spuughekel aan dat soort bedrijven. Enerzijds lopen lobbyen voor het steeds meer open stellen van de grenzen, omdat er zogenaamd een tekort is aan werknemers, dat wordt telkens gepropageerd. Maar dan anderzijds welk actief acquisitie bedrijven om de goedkope uitzendkrachten te slijten, en de Nederlandse werknemers naar buiten te flikkeren.

Ze doen dus alsof er alleen maar Oost-Europeanen komen om het werk te doen waar geen Nederlanders voor te vinden zijn, zo profileren ze zich in de media, maar azen dus ook op de werkplekken die wel gewoon door Nederlanders gedaan werden.
pi_105451360
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan een taak voor de werkgever.
luie hoeren ?

Sorry hoor voor mijn eerdere opmerking.
pi_105451396
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij je vriend ook, want hij houdt een woning bezet waar hij uitmoet volgens de wet.
Dus wegwezen en een nieuwe woning zoeken. Of is hij daar te lui voor ?
De woningbouwvereniging vind het geen probleem. Je weet het mooi te draaien overigens, iemand die verschillende banen heeft gehad en niet te beroerd is 150 km per dag af te leggen lui noemen. lol
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_105451481
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb een spuughekel aan dat soort bedrijven. Enerzijds lopen lobbyen voor het steeds meer open stellen van de grenzen, omdat er zogenaamd een tekort is aan werknemers, dat wordt telkens gepropageerd. Maar dan anderzijds welk actief acquisitie bedrijven om de goedkope uitzendkrachten te slijten, en de Nederlandse werknemers naar buiten te flikkeren.

Ze doen dus alsof er alleen maar Oost-Europeanen komen om het werk te doen waar geen Nederlanders voor te vinden zijn, zo profileren ze zich in de media, maar azen dus ook op de werkplekken die wel gewoon door Nederlanders gedaan werden.
Het zijn ook de opdrachtgevers zelf hoor. Mijn vriend is er de afgelopen uit geconcurreerd door goedkope Roemenen en Polen bij zijn vaste klantenkring. Lichtpuntje is wel dat ze zich inmiddels één voor één weer melden bij hem omdat hij gewoon kwaliteit levert. Hij zit op minimumloon en werkt daar keihard voor (als hij een klus heeft that is) dus het ligt echt niet aan zijn instelling. Hij kan gewoon niet lager met zijn prijs.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105451494
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:

Niks ervan. Deze banen worden niet eens uitgezet onder Nederlanders want die willen niet onder het minimumloon weken maken van 50+ uur. Polen kennen hun rechten vaak niet of ze durven er niet voor op te komen dus het probleem ligt opnieuw niet bij de Nederlandse werknemers/-zoekenden.
Zullen we even het onder het minimumloon werken als separaat probleem aanpakken en het niet als excuus gebruiken in dezen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105451518
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Niks ervan. Deze banen worden niet eens uitgezet onder Nederlanders want die willen niet onder het minimumloon weken maken van 50+ uur. Polen kennen hun rechten vaak niet of ze durven er niet voor op te komen dus het probleem ligt opnieuw niet bij de Nederlandse werknemers/-zoekenden.
Nogmaals, de meeste Polen werken voor het minimumloon. Dat betekent dat Polen misschien wel extra uren maken, maar dat deze extra uren ook betaald worden.
Uit eigen ervaring kan ik je zelfs vertellen dat Polen in het Westland niet teveel extra uren willen maken omdat de belastingdienst dan om het hoekje komt kijken :)

De banen worden niet onder de Nederlanders uitgezet vanwege de verrotte mentaliteit. Werken voor het minimumloon betekent voor een bijstandstrekker dat deze er (met geluk) tientjes op voorruit gaat, dat wordt niet normaal gevonden door deze mensen.

Dat er ondertussen honderdduizenden Nederlanders en ook duizenden Polen werken en hierdoor de bijstand betalen is dan weer wel de gewoonste zaak van de wereld.
pi_105451567
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nogmaals, de meeste Polen werken voor het minimumloon. Dat betekent dat Polen misschien wel extra uren maken, maar dat deze extra uren ook betaald worden.
Uit eigen ervaring kan ik je zelfs vertellen dat Polen in het Westland niet teveel extra uren willen maken omdat de belastingdienst dan om het hoekje komt kijken :)

De banen worden niet onder de Nederlanders uitgezet vanwege de verrotte mentaliteit. Werken voor het minimumloon betekent voor een bijstandstrekker dat deze er (met geluk) tientjes op voorruit gaat, dat wordt niet normaal gevonden door deze mensen.

Dat er ondertussen honderdduizenden Nederlanders en ook duizenden Polen werken en hierdoor de bijstand betalen is dan weer wel de gewoonste zaak van de wereld.
Nee 40% van de Polen werkt onder het minimumloon, dat is een officeel onderzoek geweest en dat hoef je niet te verdraaien. Dat is gewoon een feit.
pi_105451646
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zullen we even het onder het minimumloon werken als separaat probleem aanpakken en het niet als excuus gebruiken in dezen?
Want dat speelt geen enkele rol in dit verhaal natuurlijk.
pi_105451670
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee 40% van de Polen werkt onder het minimumloon, dat is een officeel onderzoek geweest en dat hoef je niet te verdraaien. Dat is gewoon een feit.
Wat verdraai ik dan precies?
pi_105451671
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het zijn ook de opdrachtgevers zelf hoor. Mijn vriend is er de afgelopen uit geconcurreerd door goedkope Roemenen en Polen bij zijn vaste klantenkring.
Dat is natuurlijk zo.

Maar in de media wordt nog steeds het beeld geschetst of de Polen en Roemenen hierheen komen om het werk te doen wat Nederlanders niet willen doen. Voor een deel is dat zo. Maar voor een groot deel verdrijven ze ook gewoon Nederlandse aan de onderzijde van de arbeidsmarkt.

En als je dan nog van die uitzendbureaus hebt die er op aan sturen het Nederlandse personeel op straat te flikkeren en daar goedkope Oostblokkers voor aan het werk te zetten, kan ik daar zeer slecht tegen.

Dat soort mensen zijn echt het laagste van het laagste in mijn ogen.
pi_105451696
quote:

[..]

en ipv Polen kunnen we het beter hebben over Oost Europeanen want je hebt ook de Roemenen en Bulgaren nog.
pi_105451764
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

en ipv Polen kunnen we het beter hebben over Oost Europeanen want je hebt ook de Roemenen en Bulgaren nog.
Inderdaad, je ziet duidelijk een verschuiving. Er is ook werk wat de Polen liever niet meer doen. Die schuiven door naar de magazijnbaantjes en zo, waar de Nederlanders op straat gepleurd worden.

De Roemenen/Bulgaren nemen het 'vervelendere' werk van de Polen over.
pi_105451772
quote:

[..]

En uit eigen ervaring kan ik je melden dat een significant deel van de Polen en Roemenen voor minder werken, alleen al omdat ze voor 8 uur krijgen uitbetaald terwijl ze er 12 werken en afgezet worden qua pauze, vakantiedagen, huisvesting en voedsel.
quote:

Niet meer dan voltijds willen werken heeft niks met verrotte mentaliteit te maken. Voltijds heet niet voor niets zo. Een beetje overwerk à la maar structureel mensen over laten werken is gewoon misbruik maken van. Groot gelijk dat mensen daar iets van durven zeggen.

Maar zoals al eerder gezegd: deze banen worden niet eens meer uitgezet onder Nederlanders.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105451834
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:17 schreef Ludd het volgende:

[..]

Inderdaad, je ziet duidelijk een verschuiving. Er is ook werk wat de Polen liever niet meer doen. Die schuiven door naar de magazijnbaantjes en zo, waar de Nederlanders op straat gepleurd worden.

daarom , Roemenen en Bulgaren zijn een groter probleem.

quote:
De meeste ondervraagde Roemenen en Bulgaren werken illegaal. Slechts ruim eenderde verklaart een werkvergunning te hebben, en dat cijfer kan nog geflatteerd zijn. De positie van de Roemenen lijkt wat sterker dan die van de Bulgaren. Driekwart van de laatstgenoemden werkt zonder contract.
pi_105451862
Ja, fijn he, Die open grenzen.
pi_105451890
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:17 schreef Ludd het volgende:

[..]

Precies want polen blijven ook in de hogere banen goedkoper dan Nederlanders. Simpelweg omdat ze in Polen nog minder gewend zijn. En minder mondig zijn over hun rechten.
pi_105452069
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En uit eigen ervaring kan ik je melden dat een significant deel van de Polen en Roemenen voor minder werken, alleen al omdat ze voor 8 uur krijgen uitbetaald terwijl ze er 12 werken en afgezet worden qua pauze, vakantiedagen, huisvesting en voedsel.
Apart. Was dat ook in het Westland?
quote:
Niet meer dan voltijds willen werken heeft niks met verrotte mentaliteit te maken. Voltijds heet niet voor niets zo. Een beetje overwerk à la maar structureel mensen over laten werken is gewoon misbruik maken van. Groot gelijk dat mensen daar iets van durven zeggen.
Ik heb het niet over voltijds werken, ik heb het over de verrotte mentaliteit om voor een paar tientjes meer per maand niet je nest uit te komen en ondertussen wel verwachten dat elke maand op de 21e je bijstand wordt gestort + alle toeslagen.
Let wel: betaald door mensen die wel vroeg opstaan en geld verdienen!

quote:
Maar zoals al eerder gezegd: deze banen worden niet eens meer uitgezet onder Nederlanders.
De redenen hiervoor zijn al genoemd, laat de politiek hier eens aan werken.
pi_105452146
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:04 schreef Ludd het volgende:

Het is echt een net bedrijf. Ik ken het goed en de leiding van het bedrijf kent mij goed. Vanuit mijn politieke bemoeinis, ik heb er geen financiële banden mee.

Het succes van dit bedrijf is gekomen vanuit het feit dat dhr Van der List, die een kwekerij had, geen krachten kon krijgen voor zijn onderneming. Toen is hij met Sudentenduitsers gaan werken (Polen met Duits paspoort) en vroegen anderen of hij dat ook kon regelen. Van daaruit is het ontstaan.

Ik heb ook geen problemen daarmee. Nederlanders hebben een enorme voorsprong: de taal. Exotic Green werkt gewoon volgende de normen en dus kan iedere Nederlander tegen dezelfde voorwaarden aan de slag. Werk je net zo hard als die Polen heb je altijd de baan: immers, jij spreekt de taal goed.
pi_105452153
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies want polen blijven ook in de hogere banen goedkoper dan Nederlanders. Simpelweg omdat ze in Polen nog minder gewend zijn. En minder mondig zijn over hun rechten.
Nee, simpelweg omdat de welvaart van Polen en Nederland niet op een gelijk nivo ligt. De hoog opgeleide Polen die in Nederland werken, veelal in de tuinbouw, zijn prima op de hoogte van hun rechten.
Ze geven er echter de voorkeur aan om gewoon veel te verdienen, Holland is voor hun een goudmijn waar je in korte tijd zoveel mogelijk geld uit moet halen.
pi_105452187
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:27 schreef DS4 het volgende:
Werk je net zo hard als die Polen heb je altijd de baan: immers, jij spreekt de taal goed.
En hoeveel Nederlandse werklozen hebben al gereageerd op deze baangarantie?
pi_105452190
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:25 schreef Wokkel het volgende:
Let niet over voltijds werken, ik heb het over de verrotte mentaliteit om voor een paar tientjes meer per maand niet je nest uit te komen en ondertussen wel verwachten dat elke maand op de 21e je bijstand wordt gestort + alle toeslagen.
Let wel: betaald door mensen die wel vroeg opstaan en geld verdienen!
Dat komt omdat het verschil tussen bijstand en minimumloon veel te laag is. De bijstand kan nauwelijks om laag, ivm bestaansminimum. Dus zal het minimumloon omhoog moeten. Dat kan niet zomaar, dat begrijp ik.

Lonen zullen veel meer genivelleerd moeten worden. Minder verschil tussen de mensen die gewoon voltijd werken, en meer verschil tussen de mensen die wel werken, en de mensen die niet werken.
pi_105452204
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:05 schreef macca728 het volgende:

luie hoeren ?
Nee, het is gewoon een taak voor een werkgever. Je moet taken scheiden.

quote:
Sorry hoor voor mijn eerdere opmerking.
Ok, aanvaard.

Het is gewoon niet zo netjes om mijn vrouw in de discussie te betrekken op zo'n manier, die leest hier alleen maar mee in het draadje over onze woning en kan zich hoe dan ook niet verdedigen, want heeft geen account.
  zondag 11 december 2011 @ 14:30:51 #148
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105452242
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En hoeveel Nederlandse werklozen hebben al gereageerd op deze baangarantie?
De vraag is natuurlijk: Hoe actief heeft deze 'nette ondernemer' (op zich al een contradictio in terminis) deze baangarantie uitgezet onder Nederlandse werklozen? Inclusief loongarantie, voldoen aan alle wettelijke en CAo-verplichtingen etc?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105452250
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:11 schreef macca728 het volgende:

Dat is niet een heel groot onderzoek geweest zie ik.

Maar belangrijker: daar moet keihard tegen worden opgetreden. Gewoon naast alle andere zaken die aangepakt moeten worden.
pi_105452363
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2011 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

Want dat speelt geen enkele rol in dit verhaal natuurlijk.
Nee, want banen die je niet aangeboden krijgt hoef je niet te aanvaarden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')