Vier op de tien Polen die in Nederland werken, verdienen minder dat het minimumloon. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek onder vierhonderd Polen, uitgevoerd in opdracht van de gemeente Rotterdam.quote:Op zondag 11 december 2011 13:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zoek zelf even. Vaak wordt er op papier minimumloon betaald. Door overuren niet uit te betalen, verplichte geselecteerde huisvesting, soms zelf verplichte winkelnering etc. wordt er netto veel minder uit betaalt.
Of ze laten zich inhuren als ZZP-er. Dat is ook een veelvoorkomende truc om het minimumloon te omzeilen.
Ik neem aan dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoelde. Al moet ik zeggen dat ik je empathisch vermogen wellicht overschat.quote:Op zondag 11 december 2011 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft ook eigen ondernemingen, dus dat zou dan meer een persoonlijk aanbod zijn en ik zou dat begrijpen in de zin van dat mijn vrouw daar haar uiterlijk wel voor mee heeft, maar verder niet heel professioneel vinden.
Wat mijn punt is, is dat het geen beleid was, maar een domme medewerker.
Jij komt met die bewering toch?quote:Op zondag 11 december 2011 13:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zoek zelf even. Vaak wordt er op papier minimumloon betaald. Door overuren niet uit te betalen, verplichte geselecteerde huisvesting, soms zelf verplichte winkelnering etc. wordt er netto veel minder uit betaalt.
Of ze laten zich inhuren als ZZP-er. Dat is ook een veelvoorkomende truc om het minimumloon te omzeilen.
Nee hoor, ik beperk me niet. Ik zoek even verder dan Google. Velen verklaren me dan ook voor gek dat ik nog wacht tot de woningbouw met de juiste woning komt en dat ik zolang op kamers heb gezeten. Vandaar dat ik nu ook meebetaal aan de kinderbijslag en HRA van die succesverhalen.quote:Op zondag 11 december 2011 13:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij bepertkt je tot AH. Kamers zijn niet meer zo goedkoop als 15 jaar geleden.
Juist daardoor is hij aantrekkelijker...quote:Op zondag 11 december 2011 13:39 schreef Wokkel het volgende:
Dan nog is hij stukken aantrekkelijker dan een bijstandstrekker..geeft te denken nietwaar?
DS$ vind het dus acceptabel dat zijn vrouw als hoertje gaat werken als ze aan de grond zitten. Jaja.quote:Op zondag 11 december 2011 13:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoelde. Al moet ik zeggen dat ik je empathisch vermogen wellicht overschat.
Ik bedoel natuurlijk wanneer jullie in de situatie zouden verkeren dat je financieel aan de grond zit, en dat er dan een dergelijk voorstel aan je vrouw gedaan zou worden.
Ik zoek geen woning, dus ik ga niet even langs bij AH of de makelaar vandaag.quote:Op zondag 11 december 2011 13:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee hoor, ik beperk me niet. Ik zoek even verder dan Google. Velen verklaren me dan ook voor gek dat ik nog wacht tot de woningbouw met de juiste woning komt en dat ik zolang op kamers heb gezeten. Vandaar dat ik nu ook meebetaal aan de kinderbijslag en HRA van die succesverhalen.
Is het dollar-teken een bewuste typo? Vind hem wel grappig in ieder geval, haha.quote:Op zondag 11 december 2011 13:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
DS$ vind het dus acceptabel dat zijn vrouw als hoertje gaat werken als ze aan de grond zitten. Jaja.
Juist. Dus dat geeft aan dat het probleem bij de bijstandstrekkers tussen de oren zit.quote:Op zondag 11 december 2011 13:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Juist daardoor is hij aantrekkelijker...
haha nee caps lock. Wel grappig ja.quote:Op zondag 11 december 2011 13:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is het dollar-teken een bewust typo? Vind hem wel grappig in ieder geval, haha.
Die situatie kan hij zich helemaal niet voorstellen joh. Daar heeft hij nog nooit mee te maken gehad, noch iemand in zijn omgeving.quote:Op zondag 11 december 2011 13:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoelde. Al moet ik zeggen dat ik je empathisch vermogen wellicht overschat.
Ik bedoel natuurlijk wanneer jullie in de situatie zouden verkeren dat je financieel aan de grond zit, en dat er dan een dergelijk voorstel aan je vrouw gedaan zou worden.
Natuurlijk is dat meer dan 250. De enige manier waarop je in dit land nog voor rond de ¤250 euro woonruimte kunt regelen, is via de antikraak. Of door ergens te gaan wonen waar geen werk is. Hopelijk ontgaat je hier de Catch22 niet.quote:Op zondag 11 december 2011 13:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zoek geen woning, dus ik ga niet even langs bij AH of de makelaar vandaag.
Ik keek alleen even op sites die kamers aanbieden om te kijken hoeveel ze kosten.
En dat is vaak meer dan 250.
ja die zijn duur dus je moet even verder zoeken en dan kom je erachter dat het allemaal goedkoper kan. Een maat van mij zit nu toevallig in een woning van 230 euro (mag die eigenlijk niet want hij verdient modaal).quote:Op zondag 11 december 2011 13:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zoek geen woning, dus ik ga niet even langs bij AH of de makelaar vandaag.
Ik keek alleen even op sites die kamers aanbieden om te kijken hoeveel ze kosten.
En dat is vaak meer dan 250.
Och jee, nu komen weer de (verzonnen?) uitzonderingen aan. Als je gewoon kijkt naar wat een huurwoning en kamer kast, zo goedkoop mogelijk, dan krijg je een reëel beeld. En daaruit komt dus naar voren dat het heel lastig is om én een woning én een kamer te bekostigen van het minimumloon.quote:Op zondag 11 december 2011 13:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
ja die zijn duur dus je moet even verder zoeken en dan kom je erachter dat het allemaal goedkoper kan. Een maat van mij zit nu toevallig in een woning van 230 euro (mag die eigenlijk niet want hij verdient modaal).
dus jij zegt tegen je vriend "vriend opzouten uit die woning, want je houdt je niet aan de wet.quote:Op zondag 11 december 2011 13:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
ja die zijn duur dus je moet even verder zoeken en dan kom je erachter dat het allemaal goedkoper kan. Een maat van mij zit nu toevallig in een woning van 230 euro (mag die eigenlijk niet want hij verdient modaal).
hier zijn alle woningen minimaal 500 en dat praat je niet eens over de bijkomende vaste lasten die ook doorgaan.quote:Op zondag 11 december 2011 13:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Och jee, nu komen weer de (verzonnen?) uitzonderingen aan. Als je gewoon kijkt naar wat een huurwoning en kamer kast, zo goedkoop mogelijk, dan krijg je een reëel beeld. En daaruit komt dus naar voren dat het heel lastig is om én een woning én een kamer te bekostigen van het minimumloon.
Nee, waar ik vandaan kom en hij woont staan veel woningen leeg. Merendeel zoekt het werk dan ook verderop net als ik. We lopen ook niet te klagen dat iets niet kan, we kijken wat wel kan. Die mentaliteit ontbreekt volledig hier in dit forum.quote:Op zondag 11 december 2011 13:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus jij zegt tegen je vriend "vriend opzouten uit die woning, want je houdt je niet aan de wet.
Of mag die vriend wel profiteren, maar een bijstandstrekker niet ? Hypocriet is dat.
John van der List van Exotic Green pakt het inderdaad heel goed aan. Maar dat zijn particuliere initiatieven, ik heb het over bouwprogramma's, maar ook sociale programma's. Zoals het naar Nederland halen van Poolse priesters.quote:Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef Ludd het volgende:
Jij komt net als ik uit Brabant dus je weet ongetwijfeld van de misstanden. Wat je nu ziet is dat dat oude kloosters etc. omgebouwd worden tot wooneenheden voor Oost-Europeanen. Wellicht dat het dus iets verbetert.
Dat ligt wel wat genuanceerder. Maar het is ook offtopic.quote:Wat ik wel wrang vind is dat dit nooit mogelijk was om de woningnood voor autochtonen op te lossen. Nu het kapitaal echter behoeften heeft aan goedkope huisvesting voor goedkope werknemers uit den vreemde kunnen er wel allerlei bestemmingsplannen aangepast worden.
Van mij mag het best op de website staan in een aparte categorie... Het is legaal immers.quote:Op zondag 11 december 2011 13:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een domme medewerker kan een functie alleen aanbieden als een UWV de functie heeft geaccepteerd. Blijkbaar was/is er dus een stroming binnen het UWV die vindt/vond, dat ze die functies konden gaan aanbieden aan werkloze vrouwen.
nou nog klanten vinden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van mij mag het best op de website staan in een aparte categorie... Het is legaal immers.
Waarom lees je zo slecht? Er wordt niemand toe gedwongen, het was ook niet de bedoeling dat het zo werd aangeboden en ik had al aangegeven dat ik dat ook geen goed idee vind.quote:Op zondag 11 december 2011 13:39 schreef Ludd het volgende:
bij je vriend ook, want hij houdt een woning bezet waar hij uitmoet volgens de wet.quote:Op zondag 11 december 2011 13:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee, waar ik vandaan kom en hij woont staan veel woningen leeg. Merendeel zoekt het werk dan ook verderop net als ik. We lopen ook niet te klagen dat iets niet kan, we kijken wat wel kan. Die mentaliteit ontbreekt volledig hier in dit forum.
Zeg lafbekje, dit soort dingen mag je mij in mijn gezicht zeggen, maar niet veilig achter je schermpje. Ok?quote:Op zondag 11 december 2011 13:40 schreef macca728 het volgende:
DS$ vind het dus acceptabel dat zijn vrouw als hoertje gaat werken als ze aan de grond zitten. Jaja.
Niks ervan. Deze banen worden niet eens uitgezet onder Nederlanders want die willen niet onder het minimumloon weken maken van 50+ uur. Polen kennen hun rechten vaak niet of ze durven er niet voor op te komen dus het probleem ligt opnieuw niet bij de Nederlandse werknemers/-zoekenden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:56 schreef Wokkel het volgende:
Het excuses verzinnen blijft maar doorgaan hier.
Zelfs als de Polen allemaal worden betaald volgens de wet, dus wettelijk minimumloon, zelfs dan zijn veel bijstandstrekkers te beroerd om dat werk te doen. Verhuizen voor die baan hoeft in veel gevallen niet zoals ik al zei, in het Westland is werk zat met 117.000 bijstandstrekkers in de omgeving.
Wat mij betreft zeer kwalijk, banen weigeren terwijl je in de bijstand zit moet niet kunnen.
Dat lijkt mij dan een taak voor de werkgever.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |