Je verwacht van vrouwen meestal niet dat ze wiskundig goed onderlegd zijn en daar een affiniteit mee hebben. Wel leuk als je dit zo meemaakt, het is iets wat je niet verwacht. Leuk is altijd als je met iemand met een onderwerp op dezelfde golflengte kan komen.quote:Op zondag 18 december 2011 01:03 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: vrijdag aan een collega iets over regressie verteld en ik hoefde het haar niet verder uit te leggen
Met die collega zit ik op wiskundig terrein dus op dezelfde golflengte. Ergens wel logisch: wat kun je anders verwachten van een MSc (master of science maîtrise čs sciences) in een economische richting. Bij veel mensen is de kwantitatieve kennis een beetje weggezakt. 2011 geeft mij het gevoel: van autist naar econometrist. Het eerste oriënterende gesprek in mei 2009 zal ik niet gauw vergeten !
Ik denk dat het goed is als we het af en toe met elkaar oneens zijn. Soms vind ik het moeilijk dat we veel in elkaar herkennen, maar met mijn diagnose heb ik al veel minder moeite dan een half jaar geleden. Laten we hier inderdaad geen politieke discussies voeren. De kaarten zijn geschud en jij hebt je keus al gemaakt (om nog niet te solliciteren). Ik ben zelf een beetje veel off-topic geweest, deels uit verveling.
Welke gedragsstoornis heb je?quote:Op zondag 18 december 2011 15:15 schreef Daniane het volgende:
Hoi! Ik doe mijn profielwerkstuk over gedragsstoornissen, en daarvoor stel ik mensen met gedragsstoornissen en mensen die iemand kennen met gedragsstoornissen (bijv. in het gezin) vragen die mij kunnen helpen! Zou ik hier een vragenlijstje mogen zetten?Jullie zouden me er heel erg mee helpen!
in PM mag ook
Voor als je een gedragsstoornis hebt:
Welke gedragsstoornis heb je?
Wanneer en hoe werd dit bekend?
Hoe beďnvloed deze gedragsstoornis jou?
Hoe ondervind je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beďnvloedt het je omgeving
Hoe heb je er mee om leren gaan?
Voor mensen die met mensen omgaan met een gedragsstoornis:
Welke gedragsstoornis heeft deze persoon?
Moet je op een speciale manier met deze persoon omgaan?
Zo ja, hoe ga je met diegene om?
Heeft het je eigen omgeving beďnvloed (bijv. als gezinslid)?
Alvast bedankt!
Heel erg bedankttquote:Op zondag 18 december 2011 15:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
PDD-NOS
Toen ik 26 was ben ik getest en daaruit kwam de diagnose.
Moeite met sociale interactie wat mij belemmerd op bijvoorbeeld een actief sociaal leven te leiden.
Hoe ondervind je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beďnvloedt het je omgeving
Mijn familie negeert het. Vrienden die weten het vaak niet. Werk ziet de gevolgen maar weet de oorzaak niet.
Ik weet nu beter wat ik wel en niet kan.
Welke gedragsstoornis heeft deze persoon?
Persoonlijkheidsstoornis(Bordeline)
Moet je op een speciale manier met deze persoon omgaan?
Nee
Zo ja, hoe ga je met diegene om?
Proberen zo veel mogelijk conflicten te vermijden.
Heeft het je eigen omgeving beďnvloed (bijv. als gezinslid)?
Ja, nooit normaal over dingen kunnen praten.
De spijker op zijn kop, Auti! Je raakt precies de juiste snaar. Hier zal ik iets aan moeten doen, de structuur doorbreken. Grappig dat je er zelf ook van kan balen. Het aparte is dat ik van sommigen met ASS en een uitkering echt geen idee heb wat ze op een gemddelde dag doen. Die mensen hebben in feite 365 dagen per jaar vrij. Van jou kan ik me nog wel een beeld vormen.quote:Op zondag 18 december 2011 13:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Mij is wel eens vaker opgevallen dat je een beetje van slag kan zijn als dit topic stil valt of te rustig is, misschien dat het dan ook gelijktijdig is met andere dingen die je online volgt of doet.. dat weet ik niet, maar heb je dan ook echt last van verveling of is het meer een teleurstelling of reactie dat het niet loopt zoals je had verwacht?
Want dat kan ik mij wel voorstellen, het is een soort structuur; even topic(s) checken en eventueel meeposten en als er dan een dag of meerdere dagen niets of te weinig gebeurt dan kan ik er ook stevig van balen.
Wow, wat heb je leuk beroepquote:Op zondag 18 december 2011 15:15 schreef Daniane het volgende:
Hoi! Ik doe mijn profielwerkstuk over gedragsstoornissen, en daarvoor stel ik mensen met gedragsstoornissen en mensen die iemand kennen met gedragsstoornissen (bijv. in het gezin) vragen die mij kunnen helpen! Zou ik hier een vragenlijstje mogen zetten?Jullie zouden me er heel erg mee helpen!
in PM mag ook
Haha dankje! wat is dat voor een boek dan?quote:Op zondag 18 december 2011 16:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De spijker op zijn kop, Auti! Je raakt precies de juiste snaar. Hier zal ik iets aan moeten doen, de structuur doorbreken. Grappig dat je er zelf ook van kan balen. Het aparte is dat ik van sommigen met ASS en een uitkering echt geen idee heb wat ze op een gemddelde dag doen. Die mensen hebben in feite 365 dagen per jaar vrij. Van jou kan ik me nog wel een beeld vormen.
@EchtGaaf: had je op je werk het gevoel dat het om de manier van denken gaat ? Op het Centraal Planbureau wordt veel econometrie gebruikt. Vooral die discrepantie tussen opleidingsniveau en werk kan minder prettig zijn.
Hoe sta je nu zelf in het leven?
[..]
Wow, wat heb je leuk beroep
Caissičre! Ik heb er pas een boek gekocht dat over caissičres ging.
Voor als je een gedragsstoornis hebt:
Syndroom van Asperger
In 2007. Ik vroeg vaak te veel aandacht van mensen en ik had last van obsessies. Dit was doorslaggevend voor de diagnose.
Van 2005 tot 2009 kon ik geen werk op mijn eigen opleidingsniveau doen. Ik kreeg een beetje een gevoel van minderwaardigheid. Inmiddels heb ik wel werk. Vandaag de dag heb ik er nog het meeste last van dat ik veel tijd voor mezelf nodig heb. Mijn werk kan ik wel goed uitvoeren (ik kreeg dit jaar 2 periodieken), maar veel alleen zijn, daar scoor je niet mee in deze maatschappij. Mijn ervaring met ASS: als je wilt dat mensen interesse in je tonen, dan moet je daar hard voor werken. Maar dan heb je ook wat
Ik heb nog nooit een vriendin gehad (op mijn leeftijd komt dat in minder dan 1% voor), en dus soms wel het gevoel dat ik iets tekort kom
Goeie vraag! Op mijn werk hebben ze de functie iets aangepast, zodat ik niet te veel wordt gehinderd door mijn Asperger.
Zelfs rondkomen van een Wajong-uitkering went. Maar nu doe ik weer volledig mee in het arbeidsproces. Ik probeer een prettige balans te vinden tussen sociale contacten en tijd voor mezelf nemen. Sociale contacten van tijd tot tijd vind ik wel belangrijk.
Succes met het afronden van je school!
Dank voor je uitgebreide bericht!quote:Op zondag 18 december 2011 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Je verwacht van vrouwen meestal niet dat ze wiskundig goed onderlegd zijn en daar een affiniteit mee hebben. Wel leuk als je dit zo meemaakt, het is iets wat je niet verwacht. Leuk is altijd als je met iemand met een onderwerp op dezelfde golflengte kan komen.
[...]
Wat Auti ook al zei, soms valt het topic gewoon even stil. Of mensen antwoorden niet direct. Ik hoop niet dat je daardoor teleurgesteld raakt. Dit topic is prima, maar ik hoop dat je niet afhankelijk ervan wordt
Lief! Het gaat om een boek, door een caissičre geschreven, over haar ervaringen met werken in de supermarkt:quote:
Op zondag 18 december 2011 18:15 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha dankje! wat is dat voor een boek dan?
Dankje voor t invullen
Ja, die vrouwen die redelijk exact zijn, die bestaan zo blijkt.quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide bericht!
Vrouwen kunnen ook wiskundig goed onderlegd zijn. Er werkt ook een extraverte vrouw op de directie die gaat programmeren. Verder nog een handvol econometristen. Ik vind ik prettig als ik me ook kan identificeren met mensen zonder ASS en een normaal carričreverloop. Daarnaast: waar mensen met ASS soms beren op de weg zien, zijn mijn collegas ook positief over mijn arbeidsmarktkansen in de toekomst. Theoretische kennis zakt inderdaad weg. Heb wel een paar boeken gekocht om die kennis weer op te halen. Hoe je een integraal moet berekenen zou ik echt weer op moeten zoeken.
Je hebt zoveel wijsheid... ik vind het vreemd dat sommige mensen tussen wal en schip terecht komen. Meer mensen zouden de kans moeten krijgen om te werken naar vermogen. Sociale aspecten spelen in een baan absoluut een rol. Opleidingsniveau zegt iets over je manier van denken, de wijze waarop je een probleem oplost. Wel vraag ik me af: heb je in de afgelopen 5 of zelfs 10 jaar geprobeerd om alternatief werk te vinden? Of is het verlangen helemaal weg, om in ieder geval iets meer dan het minimumloon te gaan verdienen.
[..]
Oh, lijkt me een leuk boek!quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Lief! Het gaat om een boek, door een caissičre geschreven, over haar ervaringen met werken in de supermarkt:
De kassičre
Heb je al een idee wat je na je middelbare school wil gaan studeren?
Moeilijk...quote:Op maandag 19 december 2011 19:23 schreef mrspoeZ het volgende:
Hallo. Mijn zoon van 14 heeft een asgergerdiagnose en is een, wat je noemt, lastige leerling. Hij zit op het speciaal onderwijs waar ze toch redelijk weten wat ze met lastige leerlingen moeten, maar ook daar zijn ze een beetje uitgedokterd. Hij doet namelijk regelmatig niets, ligt dan de hele dag op zijn tafel of op een tafel in de gang, gaat tegen de regels in toch gewoon de pauzes naar buiten, huiswerk neemt hij gewoon niet mee naar huis, leren doet hij zelden en beleefd tegen de leraren is hij al helemaal niet. Het rare is dat het niet continu is, het is een soort van golfbeweging waarin hij een week of anderhalf prima, hoewel minimaal, werkt en dan opeens is er zo'n dag waarop hij niets doet. Lijkt niet zo vreselijk maar het is natuurlijk niet acceptabel.
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee. Nu kreeg ik vandaag wéér een mailtje van zijn juf en ik ben er zó klaar mee.
Iemand suggesties hoe ik in hemelsnaam dit kind ga overtuigen dat hij er echt slimmer aan doet zijn werk gewoon te doen? Iemand die me kan uitleggen wat er in dat hoofdje gebeurt?
Is zeker een leuk boek...quote:Op maandag 19 december 2011 17:32 schreef Daniane het volgende:
[..]
Oh, lijkt me een leuk boek!
Ik wil hoogstwaarschijnlijk Maatschappelijk Werk en Dienstverlening doen!Maar ga in januari een dagje meelopen op de opleiding Toegepaste Psychologie.
Jammer inderdaad. De dader kan zich beter voor een studie inschrijven wil-ie een netto-inkomen met vier cijfers voor de komma vergaren. Over een kleine week ga ik op vakantie, en daarna koop ik wel een fiets via mijn werk met belastingvoordeel.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is mooi klote, Schaal_9 met die fiets.![]()
Het is voor sommigen kennelijk moeilijk om het mijn en dein te scheiden.
Wat die cassiere betreft die ineens "u" zegt, hoeft niet te betekenen dat ze ineens geen praatje wilt hoor.
Personeelzaken heet tegenwoordig toch ook gewoon Human Resources oid.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef schaal_9 het volgende:
Met onze eigen taal is het naar mijn idee niet best gesteld. Ik heb nog in mijn eigen taal mijn opleiding af kunnen maken. Maar waar kun je anno 2011/2 bijvoorbeeld nog een Nederlandstalige master volgen? De verdrijving door het Engels zie je in geen enkel ander land in zo sterke mate.
Ja, dat komt er ook nog bij. We hebben er een eigen woord voor: menselijk kapitaal. In de bijstand kennen ze het begrip Work first, er is ook een begrijpelijker term voor: Direct werk. Er zijn ook prachtige Nederlandse begrippen: re-integratie tweede spoor bijvoorbeeld. Je moet er maar opkomen !quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Personeelzaken heet tegenwoordig toch ook gewoon Human Resources oid.
Beetje maf allemaal inderdaad.
Het is gewoon ontzetten misselijk als anderen niet van je spullen kunnen afblijven.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Jammer inderdaad. De dader kan zich beter voor een studie inschrijven wil-ie een netto-inkomen met vier cijfers voor de komma vergaren. Over een kleine week ga ik op vakantie, en daarna koop ik wel een fiets via mijn werk met belastingvoordeel.
Prima dienstverlening van Amazon.fr! Mijn boeken waren snel binnen, een over macro-economie en een boek over econometrie. Franstalige teksten op mijn vakgebied kan ik al redelijk goed lezen.
Met onze eigen taal is het naar mijn idee niet best gesteld. Ik heb nog in mijn eigen taal mijn opleiding af kunnen maken. Maar waar kun je anno 2011/2 bijvoorbeeld nog een Nederlandstalige master volgen? De verdrijving door het Engels zie je in geen enkel ander land in zo sterke mate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |