Je verwacht van vrouwen meestal niet dat ze wiskundig goed onderlegd zijn en daar een affiniteit mee hebben. Wel leuk als je dit zo meemaakt, het is iets wat je niet verwacht. Leuk is altijd als je met iemand met een onderwerp op dezelfde golflengte kan komen.quote:Op zondag 18 december 2011 01:03 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: vrijdag aan een collega iets over regressie verteld en ik hoefde het haar niet verder uit te leggen
Met die collega zit ik op wiskundig terrein dus op dezelfde golflengte. Ergens wel logisch: wat kun je anders verwachten van een MSc (master of science maîtrise ès sciences) in een economische richting. Bij veel mensen is de kwantitatieve kennis een beetje weggezakt. 2011 geeft mij het gevoel: van autist naar econometrist. Het eerste oriënterende gesprek in mei 2009 zal ik niet gauw vergeten !
Ik denk dat het goed is als we het af en toe met elkaar oneens zijn. Soms vind ik het moeilijk dat we veel in elkaar herkennen, maar met mijn diagnose heb ik al veel minder moeite dan een half jaar geleden. Laten we hier inderdaad geen politieke discussies voeren. De kaarten zijn geschud en jij hebt je keus al gemaakt (om nog niet te solliciteren). Ik ben zelf een beetje veel off-topic geweest, deels uit verveling.
Welke gedragsstoornis heb je?quote:Op zondag 18 december 2011 15:15 schreef Daniane het volgende:
Hoi! Ik doe mijn profielwerkstuk over gedragsstoornissen, en daarvoor stel ik mensen met gedragsstoornissen en mensen die iemand kennen met gedragsstoornissen (bijv. in het gezin) vragen die mij kunnen helpen! Zou ik hier een vragenlijstje mogen zetten?Jullie zouden me er heel erg mee helpen!
in PM mag ook
Voor als je een gedragsstoornis hebt:
Welke gedragsstoornis heb je?
Wanneer en hoe werd dit bekend?
Hoe beïnvloed deze gedragsstoornis jou?
Hoe ondervind je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beïnvloedt het je omgeving
Hoe heb je er mee om leren gaan?
Voor mensen die met mensen omgaan met een gedragsstoornis:
Welke gedragsstoornis heeft deze persoon?
Moet je op een speciale manier met deze persoon omgaan?
Zo ja, hoe ga je met diegene om?
Heeft het je eigen omgeving beïnvloed (bijv. als gezinslid)?
Alvast bedankt!
Heel erg bedankttquote:Op zondag 18 december 2011 15:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
PDD-NOS
Toen ik 26 was ben ik getest en daaruit kwam de diagnose.
Moeite met sociale interactie wat mij belemmerd op bijvoorbeeld een actief sociaal leven te leiden.
Hoe ondervind je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beïnvloedt het je omgeving
Mijn familie negeert het. Vrienden die weten het vaak niet. Werk ziet de gevolgen maar weet de oorzaak niet.
Ik weet nu beter wat ik wel en niet kan.
Welke gedragsstoornis heeft deze persoon?
Persoonlijkheidsstoornis(Bordeline)
Moet je op een speciale manier met deze persoon omgaan?
Nee
Zo ja, hoe ga je met diegene om?
Proberen zo veel mogelijk conflicten te vermijden.
Heeft het je eigen omgeving beïnvloed (bijv. als gezinslid)?
Ja, nooit normaal over dingen kunnen praten.
De spijker op zijn kop, Auti! Je raakt precies de juiste snaar. Hier zal ik iets aan moeten doen, de structuur doorbreken. Grappig dat je er zelf ook van kan balen. Het aparte is dat ik van sommigen met ASS en een uitkering echt geen idee heb wat ze op een gemddelde dag doen. Die mensen hebben in feite 365 dagen per jaar vrij. Van jou kan ik me nog wel een beeld vormen.quote:Op zondag 18 december 2011 13:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Mij is wel eens vaker opgevallen dat je een beetje van slag kan zijn als dit topic stil valt of te rustig is, misschien dat het dan ook gelijktijdig is met andere dingen die je online volgt of doet.. dat weet ik niet, maar heb je dan ook echt last van verveling of is het meer een teleurstelling of reactie dat het niet loopt zoals je had verwacht?
Want dat kan ik mij wel voorstellen, het is een soort structuur; even topic(s) checken en eventueel meeposten en als er dan een dag of meerdere dagen niets of te weinig gebeurt dan kan ik er ook stevig van balen.
Wow, wat heb je leuk beroepquote:Op zondag 18 december 2011 15:15 schreef Daniane het volgende:
Hoi! Ik doe mijn profielwerkstuk over gedragsstoornissen, en daarvoor stel ik mensen met gedragsstoornissen en mensen die iemand kennen met gedragsstoornissen (bijv. in het gezin) vragen die mij kunnen helpen! Zou ik hier een vragenlijstje mogen zetten?Jullie zouden me er heel erg mee helpen!
in PM mag ook
Haha dankje! wat is dat voor een boek dan?quote:Op zondag 18 december 2011 16:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De spijker op zijn kop, Auti! Je raakt precies de juiste snaar. Hier zal ik iets aan moeten doen, de structuur doorbreken. Grappig dat je er zelf ook van kan balen. Het aparte is dat ik van sommigen met ASS en een uitkering echt geen idee heb wat ze op een gemddelde dag doen. Die mensen hebben in feite 365 dagen per jaar vrij. Van jou kan ik me nog wel een beeld vormen.
@EchtGaaf: had je op je werk het gevoel dat het om de manier van denken gaat ? Op het Centraal Planbureau wordt veel econometrie gebruikt. Vooral die discrepantie tussen opleidingsniveau en werk kan minder prettig zijn.
Hoe sta je nu zelf in het leven?
[..]
Wow, wat heb je leuk beroep
Caissière! Ik heb er pas een boek gekocht dat over caissières ging.
Voor als je een gedragsstoornis hebt:
Syndroom van Asperger
In 2007. Ik vroeg vaak te veel aandacht van mensen en ik had last van obsessies. Dit was doorslaggevend voor de diagnose.
Van 2005 tot 2009 kon ik geen werk op mijn eigen opleidingsniveau doen. Ik kreeg een beetje een gevoel van minderwaardigheid. Inmiddels heb ik wel werk. Vandaag de dag heb ik er nog het meeste last van dat ik veel tijd voor mezelf nodig heb. Mijn werk kan ik wel goed uitvoeren (ik kreeg dit jaar 2 periodieken), maar veel alleen zijn, daar scoor je niet mee in deze maatschappij. Mijn ervaring met ASS: als je wilt dat mensen interesse in je tonen, dan moet je daar hard voor werken. Maar dan heb je ook wat
Ik heb nog nooit een vriendin gehad (op mijn leeftijd komt dat in minder dan 1% voor), en dus soms wel het gevoel dat ik iets tekort kom
Goeie vraag! Op mijn werk hebben ze de functie iets aangepast, zodat ik niet te veel wordt gehinderd door mijn Asperger.
Zelfs rondkomen van een Wajong-uitkering went. Maar nu doe ik weer volledig mee in het arbeidsproces. Ik probeer een prettige balans te vinden tussen sociale contacten en tijd voor mezelf nemen. Sociale contacten van tijd tot tijd vind ik wel belangrijk.
Succes met het afronden van je school!
Dank voor je uitgebreide bericht!quote:Op zondag 18 december 2011 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Je verwacht van vrouwen meestal niet dat ze wiskundig goed onderlegd zijn en daar een affiniteit mee hebben. Wel leuk als je dit zo meemaakt, het is iets wat je niet verwacht. Leuk is altijd als je met iemand met een onderwerp op dezelfde golflengte kan komen.
[...]
Wat Auti ook al zei, soms valt het topic gewoon even stil. Of mensen antwoorden niet direct. Ik hoop niet dat je daardoor teleurgesteld raakt. Dit topic is prima, maar ik hoop dat je niet afhankelijk ervan wordt
Lief! Het gaat om een boek, door een caissière geschreven, over haar ervaringen met werken in de supermarkt:quote:
Op zondag 18 december 2011 18:15 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha dankje! wat is dat voor een boek dan?
Dankje voor t invullen
Ja, die vrouwen die redelijk exact zijn, die bestaan zo blijkt.quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide bericht!
Vrouwen kunnen ook wiskundig goed onderlegd zijn. Er werkt ook een extraverte vrouw op de directie die gaat programmeren. Verder nog een handvol econometristen. Ik vind ik prettig als ik me ook kan identificeren met mensen zonder ASS en een normaal carrièreverloop. Daarnaast: waar mensen met ASS soms beren op de weg zien, zijn mijn collegas ook positief over mijn arbeidsmarktkansen in de toekomst. Theoretische kennis zakt inderdaad weg. Heb wel een paar boeken gekocht om die kennis weer op te halen. Hoe je een integraal moet berekenen zou ik echt weer op moeten zoeken.
Je hebt zoveel wijsheid... ik vind het vreemd dat sommige mensen tussen wal en schip terecht komen. Meer mensen zouden de kans moeten krijgen om te werken naar vermogen. Sociale aspecten spelen in een baan absoluut een rol. Opleidingsniveau zegt iets over je manier van denken, de wijze waarop je een probleem oplost. Wel vraag ik me af: heb je in de afgelopen 5 of zelfs 10 jaar geprobeerd om alternatief werk te vinden? Of is het verlangen helemaal weg, om in ieder geval iets meer dan het minimumloon te gaan verdienen.
[..]
Oh, lijkt me een leuk boek!quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Lief! Het gaat om een boek, door een caissière geschreven, over haar ervaringen met werken in de supermarkt:
De kassière
Heb je al een idee wat je na je middelbare school wil gaan studeren?
Moeilijk...quote:Op maandag 19 december 2011 19:23 schreef mrspoeZ het volgende:
Hallo. Mijn zoon van 14 heeft een asgergerdiagnose en is een, wat je noemt, lastige leerling. Hij zit op het speciaal onderwijs waar ze toch redelijk weten wat ze met lastige leerlingen moeten, maar ook daar zijn ze een beetje uitgedokterd. Hij doet namelijk regelmatig niets, ligt dan de hele dag op zijn tafel of op een tafel in de gang, gaat tegen de regels in toch gewoon de pauzes naar buiten, huiswerk neemt hij gewoon niet mee naar huis, leren doet hij zelden en beleefd tegen de leraren is hij al helemaal niet. Het rare is dat het niet continu is, het is een soort van golfbeweging waarin hij een week of anderhalf prima, hoewel minimaal, werkt en dan opeens is er zo'n dag waarop hij niets doet. Lijkt niet zo vreselijk maar het is natuurlijk niet acceptabel.
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee. Nu kreeg ik vandaag wéér een mailtje van zijn juf en ik ben er zó klaar mee.
Iemand suggesties hoe ik in hemelsnaam dit kind ga overtuigen dat hij er echt slimmer aan doet zijn werk gewoon te doen? Iemand die me kan uitleggen wat er in dat hoofdje gebeurt?
Is zeker een leuk boek...quote:Op maandag 19 december 2011 17:32 schreef Daniane het volgende:
[..]
Oh, lijkt me een leuk boek!
Ik wil hoogstwaarschijnlijk Maatschappelijk Werk en Dienstverlening doen!Maar ga in januari een dagje meelopen op de opleiding Toegepaste Psychologie.
Jammer inderdaad. De dader kan zich beter voor een studie inschrijven wil-ie een netto-inkomen met vier cijfers voor de komma vergaren. Over een kleine week ga ik op vakantie, en daarna koop ik wel een fiets via mijn werk met belastingvoordeel.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is mooi klote, Schaal_9 met die fiets.![]()
Het is voor sommigen kennelijk moeilijk om het mijn en dein te scheiden.
Wat die cassiere betreft die ineens "u" zegt, hoeft niet te betekenen dat ze ineens geen praatje wilt hoor.
Personeelzaken heet tegenwoordig toch ook gewoon Human Resources oid.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef schaal_9 het volgende:
Met onze eigen taal is het naar mijn idee niet best gesteld. Ik heb nog in mijn eigen taal mijn opleiding af kunnen maken. Maar waar kun je anno 2011/2 bijvoorbeeld nog een Nederlandstalige master volgen? De verdrijving door het Engels zie je in geen enkel ander land in zo sterke mate.
Ja, dat komt er ook nog bij. We hebben er een eigen woord voor: menselijk kapitaal. In de bijstand kennen ze het begrip Work first, er is ook een begrijpelijker term voor: Direct werk. Er zijn ook prachtige Nederlandse begrippen: re-integratie tweede spoor bijvoorbeeld. Je moet er maar opkomen !quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Personeelzaken heet tegenwoordig toch ook gewoon Human Resources oid.
Beetje maf allemaal inderdaad.
Het is gewoon ontzetten misselijk als anderen niet van je spullen kunnen afblijven.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Jammer inderdaad. De dader kan zich beter voor een studie inschrijven wil-ie een netto-inkomen met vier cijfers voor de komma vergaren. Over een kleine week ga ik op vakantie, en daarna koop ik wel een fiets via mijn werk met belastingvoordeel.
Prima dienstverlening van Amazon.fr! Mijn boeken waren snel binnen, een over macro-economie en een boek over econometrie. Franstalige teksten op mijn vakgebied kan ik al redelijk goed lezen.
Met onze eigen taal is het naar mijn idee niet best gesteld. Ik heb nog in mijn eigen taal mijn opleiding af kunnen maken. Maar waar kun je anno 2011/2 bijvoorbeeld nog een Nederlandstalige master volgen? De verdrijving door het Engels zie je in geen enkel ander land in zo sterke mate.
Een parafrase van "Als het niet kan zoals het moet , dan moet het maar zoals het kan." Wijlen Jan de Koning.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:02 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik kreeg laatst van een groepsleiding een mooie slagzin, en ik wil hem wel delen met jullie.
Het luide: "Als het niet gaat zoals het moet, doe het dan zoals het gaat".
Nee, niets, ik ga proberen te voorkomen dat ik crisisdienst moet inschakelen. Gaat al een tijd niet goed, daarom ben ik ook amper online en ik krijg bijna niets voor elkaar. Te snel overprikkeld, paniekaanvallen met hyperventileren, etc. Volgende week moet ik nog bloed laten afnemen voor uitgebreid onderzoek en 16 of 17 januari naar de neuroloog voor de uitslag van de testen, 3 januari afspraak bij nieuwe psychiater van de TIZ maar ik ga aanstaande dinsdag contact opnemen met mijn SPV'er en probeer tot die tijd maar de tijd door te komen met veel rust en medicijnen. Ik ben niet stabiel.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:
Ga je nog wat leuks doen met de kerst, Auti?
Mijn wens is om taalniveau B1 te bereiken. Dat kan vrij goed met zelfstudie, de boeken heb ik al.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is gewoon ontzetten misselijk als anderen niet van je spullen kunnen afblijven.Mooi dat je via je werk goedkoper een fiets kan bemachtigen.
Jouw Frans moet wel goed zijn. Nou, geef mij maar gewoon Nederlands of Engels.De Nederlandse taal wordt volstrekt te grabbel gegooid. Vooral het bedrijfsleven loopt daarmee voorop, wat Auti ook al illustreerde. Verkoper of adviseur kunnen al lang niet meer, maar dit moet accountmanager heten. Want stel je voor dat het ouwbollig overkomt bij de klant
![]()
Ben je onder de pannen met Kerst?
Moeilijk, moeilijk, mister! Overprikkeling en angsten, daar heeft een kennis van mij met ASS ook last van en reken maar da je dan niet veel kan doen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, niets, ik ga proberen te voorkomen dat ik crisisdienst moet inschakelen. Gaat al een tijd niet goed, daarom ben ik ook amper online en ik krijg bijna niets voor elkaar. Te snel overprikkeld, paniekaanvallen met hyperventileren, etc. Volgende week moet ik nog bloed laten afnemen voor uitgebreid onderzoek en 16 of 17 januari naar de neuroloog voor de uitslag van de testen, 3 januari afspraak bij nieuwe psychiater van de TIZ maar ik ga aanstaande dinsdag contact opnemen met mijn SPV'er en probeer tot die tijd maar de tijd door te komen met veel rust en medicijnen. Ik ben niet stabiel.
Lastig uit te leggen hoe zo'n gesprek gaat, maar ik zou je niet teveel zorgen maken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:17 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Fijne kerstdagen iedereen.
Ik heb volgende week een gesprek met de arbo arts.
Ik heb de Wajong aangevraagd namelijk.
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n gesprek gaat?
Ik heb 'm pas donderdag maar zit me telkens zorgen te maken.
Ik ben vandaag naar het winkelcentrum geweest. Had ik beter niet kunnen doen.
Was helemaal overstuur toen ik terugkwam en heb echt met iedereen ruzie lopen zoeken.
En enorme huilbuien op mijn kamer
Nu heb ik knallende koppijn
Even wachten tot de oxazepam werkt, hopelijk word het dan wat rustiger in mijn hoofd.
Volgens mij 10 milligram.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen hoe zo'n gesprek gaat, maar ik zou je niet teveel zorgen maken.
Hoeveel oxazepam gebruik je?
Ja, je krijgt een gesprek met de verzekeringsarts. Hij of zij zal vragen tegen welke problemen je aanloopt. Als je eerder hebt gewerkt: hoe je functioneerde, waarom je het werk niet kon volhouden. Ook krijg je vragen op het medische vlak: diagnose, op welke manier autisme je dagelijks functioneren beïnvloedt, onder meer op sociaal terrein. Na het gesprek met de verzekeringsarts kun je nog een vervolggesprek krijgen met een arbeidsdeskundige, maar dat is niet altijd het geval.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:17 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Fijne kerstdagen iedereen.
Ik heb volgende week een gesprek met de arbo arts.
Ik heb de Wajong aangevraagd namelijk.
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n gesprek gaat?
Ik heb 'm pas donderdag maar zit me telkens zorgen te maken.
Ik ben vandaag naar het winkelcentrum geweest. Had ik beter niet kunnen doen.
Was helemaal overstuur toen ik terugkwam en heb echt met iedereen ruzie lopen zoeken.
En enorme huilbuien op mijn kamer
Nu heb ik knallende koppijn
Even wachten tot de oxazepam werkt, hopelijk word het dan wat rustiger in mijn hoofd.
Kerst is voor alleenstaanden inderdaad een hachelijke onderneming, maar je bent kennelijk wel gauw tevreden met die ene glimlach.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:35 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Met Kerst staat de wereld in feite twee dagen stil. Intermenselijke waarden staan centraal, iets waar mensen met autisme juist minder sterk in zijn. Alleenstaanden zijn de klos met kerst. Ik ben niet onder de pannen met kerst. Maar ik heb een glimlach van de cassière gekregen, dus mijn kerst is al prima. Daarna ben ik wel naar mijn ouders in Frankrijk, mijn vader wordt zoveel jaar, dus het wordt gezellig
Die caissière heeft echt een schattige uitstralingquote:Op zondag 25 december 2011 00:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kerst is voor alleenstaanden inderdaad een hachelijke onderneming, maar je bent kennelijk wel gauw tevreden met die ene glimlach.
Nou mooi dat je binnenkort gezellig de verjaardag van je vader mag vieren in Frankrijk, dan heb je dat tenminste nog te goed.
Nog even en je wordt een vrouwenverslinder, Schaal_9quote:Op zondag 25 december 2011 00:48 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Die caissière heeft echt een schattige uitstraling
Een ander pluspunt, een vrouw die eerst de bood afhield, is weer in voor een praatje.
Kerst is voor mij wel een symbool van verzoening. Het gaat me nu wel beter af om signalen van mensen beter op te pakken.
Maar doe jij zoal in deze week?
Daarvan slik ik er momenteel 10 per dag.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgens mij 10 milligram.
Maar ik mag extra nemen als ik na een half uur nog onrustig ben.
Waarom ben je er zo van overtuigd dat ik behoefte aan contact heb? Ik denk dat er zeker bij alleenstaande mannen een soort sluimerend gevoel van onvrede is.quote:Op zondag 25 december 2011 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nog even en je wordt een vrouwenverslinder, Schaal_9
Je hebt duidelijk behoefte aan contact. En je moet niet afgaan op een enkel incident als iemand je ineens met "u" aanspreekt.![]()
Tja, wat ik ga doen deze week? Lieverd, als ik dat zou weten dan zou ik je dat graag zeggen...
Niet voor iedereen. 2 januari heb je bij veel werkgevers nog het handen schudden (soms zoenen) in verband met de nieuwjaarwensen. Die dag neem ik sowieso altijd vrij. Daarna moet ik nog wat verjaardagen afwerken, maar voor de meesten is het dan weer de normale gang van zaken.quote:Op zondag 25 december 2011 14:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Daarvan slik ik er momenteel 10 per dag.
Nog 1 week en dan is het 2012 en is december voorbij. Dan is het overal meteen al een stuk rustiger. December is een rare maand.
Haha klopt ja!quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Is zeker een leuk boek...
Kijk eens aan, spannend! Je onderwerp in het profielwerkstuk sluit er alvast goed bij aan.
Wat betekent het trouwens als een cassière normaal altijd je zegt en op een bepaald moment ineens u? Dat ze een beetje de boot probeert af te houden voor een praatje?
En ja hoor... bingo! hebben ze mijn 7 jaar fiets gestolen! Ach ja, iemand van de kastelozen heeft een meevallertje. Meer dan 15% van zijn bijstandsuitkering zal het niet zijn. Ik wist het al: met een deel van de mensen die wordt geraakt door de kabinetsmaatregelen hoef je niet eens medelijden te hebben.
Maar enfin, moet ik weer van alles gaan regelen... en de keuze: wordt het een nieuwe of een tweedehandsfiets.
Dankuwelquote:Op woensdag 21 december 2011 16:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Asperger en ADD
Nu ongeveer 3 jaar geleden
Het beïnvloed me in alle facetten van mijn leven en is de oorzaak van mijn huidige depressieve klachten. Ook heb ik moeite met het herkennen van gevoelens
Voor mij is het gewoon kut om te hebben. Mocht er ooit een pilletje voor uitgevonden worden, sta ik vooraan de rij.
Ik heb na mijn VWO geen opleiding meer kunnen afronden, ben werkloos geraakt en depressief/overspannen geworden.
Ik heb moeite met sociale contacten en veel dagelijkse dingen zoals kleding kopen en huishouden zijn een ramp.
Op het moment sta ik op een wachtlijst voor het Leo Kannerhuis.
Ook ben ik zeer chaotisch.
Weet ik eigenlijk niet, maar ze vinden me wel vaak lastig of zielig![]()
Heb ik eigenlijk nog niet. Pappen en nathouden dan maar.
Dankuwelquote:Op zondag 25 december 2011 00:31 schreef Madame_Paon het volgende:
Ben je nog bezig met je werkstuk? Hier in ieder geval mijn antwoorden:
MCDD.
Op mijn 13e. Ik heb me blijkbaar altijd al vreemd gedragen, maar in de pubertijd vond mijn moeder het nodig om echt hulp voor mij te zoeken. Na ongeveer een jaar vol gesprekken kreeg ik de diagnose PDD-NOS. Dit is later bijgesteld naar MCDD. Wanneer weet ik niet precies. Ergens tussen mijn 14e en mijn 16e.
Hoe beïnvloedt deze gedragsstoornis jou?
Enorm. Hele diepe dalen, volledig arbeidsongeschikt verklaard, veel gepest en uiteindelijk ook OCD ontwikkeld.
Hoe ondervindt je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beïnvloedt het je omgeving
Thuis ging het echt niet meer, dus ik ben op mijn 16e uit huis gegaan. Daardoor is de relatie met mijn moeder een stuk beter geworden. Voor de rest stuit ik nog wel eens op onbegrip, omdat mensen niet snappen dat ik echt niet tegen sommige dingen kan.
Medicijnen, therapie, een opname. En de emotionele achtbaan wordt wat minder in de volwassenheid schijnt het, en dat klopt ook. Ook al heb ik nog steeds hele diepe dalen.
En levenservaring (). Maar echt goed gaat het niet.
Autistische stoornissen zijn trouwens ontwikkelingsstoornissen.
Alleenstaande mensen missen het kletscontact thuis eerder dan niet-alleenstaanden. Als de behoeft van een praatje dan toch bestaat, dan zullen alleenstaanden misschien eerder contact gaan vragen bij dienstverlenende momenten, zoals bij betalen bij de kassa. Ik merkte steeds dat je contact met die vrouwen op prijs stelt en soms teleurgesteld was als die ander er niet zo voor open stond. Daaruit proef ik toch dat je behoeft hebt aan wat contact. En dat is toch mooi?quote:Op maandag 26 december 2011 20:39 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo van overtuigd dat ik behoefte aan contact heb? Ik denk dat er zeker bij alleenstaande mannen een soort sluimerend gevoel van onvrede is.
Dank jequote:Jouw leven is wel een mysterie: je weet meer van mij dan omgekeerd. Ik weet niet eens in welke regio je woont. Eigenlijk... je verdient gewoon een goede baan en ook een sociaal leven! In ieder geval een basis. Je kan mensen goed inschatten. Of misschien dat onze gemeenschappelijke factor (Asperger) er een rol in speelt en dat je soms alles tot op het bot analyseert, wat je eerder eens noemde.
Dank jequote:Op zaterdag 24 december 2011 23:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ja, je krijgt een gesprek met de verzekeringsarts. Hij of zij zal vragen tegen welke problemen je aanloopt. Als je eerder hebt gewerkt: hoe je functioneerde, waarom je het werk niet kon volhouden. Ook krijg je vragen op het medische vlak: diagnose, op welke manier autisme je dagelijks functioneren beïnvloedt, onder meer op sociaal terrein. Na het gesprek met de verzekeringsarts kun je nog een vervolggesprek krijgen met een arbeidsdeskundige, maar dat is niet altijd het geval.
Als de uitkering wordt toegekend, zul je terechtkomen in de werkregeling of, als je nog op school zit, de studieregeling. Het wordt voor mensen met autisme steeds moeilijker om werk vol te houden, omdat werkzaamheden steeds complexer worden en er veel beroep wordt gedaan op sociale interactie.
Wow! 10 per dagquote:Op zondag 25 december 2011 14:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Daarvan slik ik er momenteel 10 per dag.
Nog 1 week en dan is het 2012 en is december voorbij. Dan is het overal meteen al een stuk rustiger. December is een rare maand.
Daar heb ik ook erg veel last van ja en momenteel nog meer dan voorheen. Medicatie werkt ook niet optimaal en je kan je misschien wel voorstellen dat ik nu een soort zombie ben, de laatste weken probeer ik zo prikkelvrij mogelijk te leven. Ik kom ook niet buiten en zit/lig de hele dag alleen op een kamertje. Het is voor mij misschien ook verstandig om even tijdelijk opgenomen te worden en dan in de gaten gehouden te worden en goed op de juiste medicatie ingesteld kan worden, maar ook hier zie ik tegen op.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik hoop trouwens dat ik binnenkort ontslagen word van het ziekenhuis.
Ben er zo klaar mee.
Het gaat (eindelijk) goed, en ik weet nu een beetje wat me te wachten staat en wat er van mij verwacht word.
Bovendien kan ik de thuissituatie weer aan.
Ik wil gewoon weer thuis slapen, zonder dat gezeik dat je maximaal 4 nachten per week weg mag.
Zeker deze week is dat heel vervelend.
Hebben jullie ook, dat als je ergens komt waar veel prikkels zijn, dat alles je aanvalt als het ware?
Alles komt zo op me af.
Thuis de tv die aanstaat of mijn gezinsleden die iets zeggen. Hoeft heel klein te zijn, bijvoorbeeld een oranje schilderij ofzo, maar kan ook enorm zijn zoals de stad als de markt er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |